Jump to content

Şosea ocolitoare a Galaţiului


dcp100168

Recommended Posts

Traseu pentru Centura Galaţiului

Municipiului Galaţi nu are nici măcar acum, după 22 de ani de la Revoluţie, un drum de centură. Breteaua amenajată pe partea de vest a oraşului nu are o continuare firească, normală, astfel încât să încercuiască total Galaţiul. Mai există o parte de „drum ocolitor”, în zona de nord-est (de la Calea Prutului către Lacul Brateş – strada Macului), însă nici aceasta nu întregeşte inelul care se presupune a fi centura Galaţiului.

Din păcate, necesitatea unui astfel de obiectiv este discutată de politicieni numai în anii electorali. Ca şi în 2008, şi acum proiectul drumului de centură al Galaţiului este adus în discuţie. Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a anunţat pe 10 martie că în şapte luni se va finaliza studiul de fezabilitate al drumului de centură al Galaţiului.

Coincidenţă sau nu, ieri, conducerea CJ Galaţi s-a întâlnit cu reprezentanţii CNADR, cu reprezentanţi ai municipalităţii, protecţiei mediului, poliţiei şi societăţilor de servicii publice (electricitate, gaze, apă, canalizare). Subiectul discuţiei: găsirea unei rute pentru viitoarea centură ocolitoare. Traseul posibil identificat: punctul de frontierǎ Giurgiuleşti – DN2B – Centura de Est a Galaţiului – malul Lacului Brateş (paralel cu calea feratǎ) – DN24D – DJ255A (Gârboavele) ocolirea localitǎţilor Odaia Manolache şi Mihail Kogǎlniceanu – DJ251 – ocolire localitatea Traian – DN 25. Acest lucru ar însemna un drum de 48 de km, amenajat cu aproximativ 205 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Şosea ocolitoare a Galaţiului

* Varianta destinată traficului rutier greu ar urma să aibă 33,6 km şi ar ocoli municipiul, cu tot cu Combinatul Siderurgic, balta Mălina şi lacul Brateş * Şoseaua ar trebui conectată cu drumul expres Galaţi - Brăila şi cu autostrada inelară a Mării Negre, recomandă consultaţii tehnici * Proiectul necesită cel puţin 200 milioane de lei, iar lucrările efective vor dura mai bine de doi ani şi jumătate

Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au în acest moment definitivat traseul pentru realizarea unei variante ocolitoare a Galaţiului, care să scape municipiul de traficul greu. Vor mai trece însă câţiva ani până când vom avea şansa de a vedea proiectul pus în practică. Dar odată realizată, şoseaua - ce va necesita investiţii de cel puţin 200 milioane de lei - ar putea deveni atât o arteră importantă în zona de est a ţării, cât şi o „trambulină” pentru transporturile spre şi dinspre ţările din spaţiul ex-sovietic.

Varianta ocolitoare cu harta pe masă

Asocierea SC Tractebel Engineering SA & SC Acciona-Ingenieria SA este cea care, la începutul acestui an, a câştigat licitaţia de atribuire a contractului privind „Asistenţa Tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de ocolire Galaţi”. Contractul, în valoare de aproape un milion de lei, finanţat prin POS Transporturi, are drept beneficiar CNADNR, dar în acest proiect un rol important le-a revenit şi autorităţilor publice de la nivel judeţean. „Trebuie spus că varianta de ocolire a Galaţiului se diferenţiază de drumul de centură. Prima dintre ele se adresează traficului greu, de tranzit, în timp ce a doua se adresează traficului local”, ne-a explicat arhitectul-şef al CJ Galaţi, Mărioara Dumitrescu. Varianta de ocolire a Galaţiului ar separa fluxurile de trafic şi ar devia traficul de tranzit în afara municipiului, cunoscând că, în prezent, legătura rutieră între DN 25 - DN 26 - DN 24D - DN 2B, cât şi legăturile cu vămile Giugiuleşti şi Oancea se realizează prin traversarea oraşului.

Toate drumurile duc la… Galaţi

În conturarea traseului viitoarei variante ocolitoare a Galaţiului, proiectanţii au ţinut cont de o serie de elemente. Unul dintre cele mai importante este acela că o parte din traficul de tranzit din judeţul Galaţi provine de pe drumurile naţionale care trec prin judeţul Brăila. Prin urmare, proiectanţii care asigură asistenţa tehnică recomandă ca drumul expres Brăila - Galaţi, pentru care există un studiu realizat încă din perioada 2007-2008, şi varianta de ocolire a Galaţiului să aibă continuitate. În acelaşi timp, specialiştii atrag atenţia că, varianta tehnică din studiul privind drumul expres Galaţi - Brăila ar trebui revizuită pentru că artera rutieră ar traversa Siretul într-o zonă aglomerată, care se racordează la DN 25 fără vreo legătură cu varianta de ocolire a Galaţiului. Un alt aspect asupra căruia se atrage atenţia este că varianta ocolitoare a Galaţiului este importantă şi din perspectiva unui alt proiect, cel privind autostrada inelară a Mării Negre, care va lega România de Ucraina, Rusia, R.Molodova, Georgia şi chiar mai departe. Trebuie să ne pregătim de intensificarea traficului greu! Ucraina are în curs de execuţiei autostrada Tatarbunar - Izmail - Reni (între Odesa şi Tatarbunar este deja construită). Fluxurile de trafic greu spre şi dinspre sud-vest şi vestul Europei vor continua să se desfăşoare pe partea de sud a Ucrainei prin Giurgiuleşti, pentru că dacă ar urma traseul autostrăzii urcând spre Chişinău şi apoi spre Albiţa s-ar ajunge la un ocol de sute de kilometri.

Variantă mai scurtă, dar mai dificilă

În urma consultării echipelor tehnice cu reprezentanţii autorităţilor judeţene s-a conturat ca posibilă variantă un traseu de 33,6 km. „Este un traseu destul de complicat, ce traversează direct o serie de văi şi pâraie, rezultând în consecinţă necesitatea construirii unor poduri şi podeţe, dar o altă variantă ar fi presupus un ocol prea mare şi, implicit, ar fi mai costisitoare”, a arătat arhitectul-şef al CJ Galaţi. Drumul ar urma să se desprindă din DN 25 prin nodul rutier Traian, să supratraverseaze DN 25 şi calea ferată Tecuci - Galaţi, apoi să traverseaze valea Braniştei şi Odobascu şi să treacă peste capătul Bălţii Mălina, la sud de Smârdan. După traversarea DJ 251 Galaţi - Smârdan, traseul ar urma să se îndreapte spre nord-est, să facă o curbă ce ocoleşte lacul Brateş şi să se îndrepte spre DN 2B pentru a se racorda la acesta la circa 3,5 km de Vama Giurgiuleşti. Drumul ar urma să fie cu două benzi de circulaţie (clasa tehnică III a drumurilor publice - n.r.), cu o intensitate medie a traficului estimată între 3.500 - 8.000 de autovehicule. Şoseaua ar urma să facă parte din drumurile europene E 87 (spre Ucraina) şi E 584 (spre R.Moldova), iar pe viitor ar urma să fie inclusă chiar în autostrada inelară a Mării Negre. Cât va costa toată afacerea? Cu viaducte, poduri şi podeţe care generează un cost ridicat pe kilometru, „investiţia va avea o valoare apreciabilă”. După standardele de cost stabilite de Ministerul Transporturilor se sare de 200 milioane de lei! Principalele surse de finanţare vor fi fondurile europene puse la dispoziţie prin POS Transporturi în exerciţiul bugetar 2014 - 2020, dar va mai fi nevoie şi de o cofinanţare de la bugetul de stat.

Avize şi exproprieri

Dincolo de bani şi timpul efectiv de execuţie al lucrărilor, estimat la 2,5 ani, mai sunt complicaţiile ce ţin de partea de obţinere a avizelor şi rezolvarea problemelor ce ţin de terenurile pe care va trece şoseaua - 182 hectare! Terenurile respective sunt, în general, terenuri private cu destinaţie agricolă, doar o mică parte fiind terenuri comunale. „Cu siguranţă, lucrurile nu vor fi simple. În primul rând sunt avizele, iar pe Mediu pretenţiile vor fi speciale, dată fiind vecinătatea cu Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului. Apoi, va mai fi nevoie de o descărcare arheologică a zonei. Nu în ultimul rând, este şi problema stabilirii proprietarilor terenurilor şi expertizele pentru stabilirea despăgubirilor de expropriere pentru cauză de utilitate publică”, a precizat arhitectul-şef al CJ Galaţi. În cazul de faţă, spre deosebire de alte proiecte asemănătoare din ţară, un avantaj ar fi acela că a intrat în vigoare Legea 255/2010, menită să uşureze procedurile de expropriere şi stabilirea despăgubirilor. Se face un dosar de evaluare pentru fiecare teren în parte, iar valoarea despăgubirii se va raporta la preţul pieţei şi nu la cât pretinde un proprietar sau altul. Se speră că acest sistem va preveni apariţia speculatorilor imobiliari şi „umflării” artificiale a preţurilor terenurilor. Până atunci însă, să vedem proiectul asumat printre priorităţile investiţionale în infrastructură.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bani de la bugetul de stat pentru o centură a Galaţiului?

Primarul Marius Stan ne-a declarat că în ultima perioadă a purtat discuţii cu ministrul Dezvoltării, Liviu Dragnea, astfel încât proiectul privitor la construirea unei centuri a oraşului să fie bugetat. Potrivit primarului, acest lucru ar însemna ca în bugetul de venituri şi cheltuieli al ţării să fie prevăzute fondurile necesare pentru construirea centurii Galaţiului.
„Consider că este un proiect foarte important şi domnul ministru Dragnea mi-a spus că în cursul zilei de azi ar urma să vină la Galaţi pentru a discuta pe marginea acestui proiect”, ne-a declarat ieri primarul Marius Stan. Din câte ştim, ministrul Dragnea nu a mai ajuns ieri la Galaţi.
Acesta susţine că banii alocaţi în bugetul de anul trecut pentru investiţii şi care nu au fost cheltuiţi în totalitate au fost realocaţi în bugetul pentru acest an şi vor fi utilizaţi pentru efectuarea de investiţii care să conducă la dezvoltarea oraşului. Rămâne de văzut dacă acest lucru se va realiza şi câte investiţii vor deveni realitate.

monitoruldegalati.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Când va avea Galaţiul noi centuri ocolitoare

* În ultimii 20 de ani, aproape că n-a existat politician care să nu promită, în campania electorală, o centură ocolitoare a Galaţiului * Vestea bună este că Galaţiul ar putea beneficia de două investiţii majore de infrastructură: o variantă de ocolire şi un drum de centură extins şi modernizat

 

e9073ae226b9aaeedd45a1ca1b578f4e_L.jpg Foto: Bogdan Codrescu
 
 

Galaţiul are numai de suferit de pe urma traficului de tranzit: gropi, surpări şi tasări, imobile afectate de vibraţiile şi tonajul maşinilor grele, circulaţie sufocată. Deşi pare greu de crezut, în 2020 am putea scăpa de toate aceste probleme. Autorităţile naţionale şi locale croiesc planurile unor investiţii majore în infrastructură: o variantă de ocolire şi un drum de centură extins şi modernizat. Amănunte am aflat de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi de la city managerul oraşului, Aurel Vlaicu.

Un contract cu trei amânări

Pe lista proiectelor CNADNR, finanţate prin instrumente structurale, se află şi „Asistenţă tehnică pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru varianta de ocolire Galaţi”, pentru care a fost semnat, în februarie 2012, un contract în valoare de 991.843 de lei cu Asocierea SC Tractebel Engineering SA & SC Acciona Ingenieria SA. Deşi totul ar fi trebuit să fie gata în 11 luni, durata contractului a fost extinsă de trei ori până acum, prin acte adiţionale. „La momentul prezent se află în curs de elaborare Studiul de Fezabilitate pentru proiectul „Varianta de Ocolire Galaţi”, aste răspunsul sec primit de la CNADNR, cu precizarea că acest proiect este propus pentru exerciţiul financiar Planul Operaţional Sectorial de Transport - POS-T 2014 - 2020.

Traseul propus

Potrivit documentelor CNADNR, obiectivul principal al proiectului îl constituie realizarea unui drum de circulaţie rapidă, în partea de vest, nord-vest, nord şi nord-est a municipiului Galaţi, în afara zonei de extravilan, mai exact între Siret - DN 25 - Prut - punctul de graniţă cu Republica Moldova, Giurgiuleşti şi în partea de nord a Combinatului Siderurgic. Drumul ar urma să preia traficul de tranzit care în prezent trece prin municipiul Galaţi, între DN25 - DJ251 - DN26 - DN24D şi DN2B, precum şi legăturile rutiere cu Vămile Giurgiuleşti şi Oancea. Potrivit CNADNR, la finele lunii martie a fost emis acordul de mediu pentru aceasta variantă de ocolire. Traseul, în lungime de 33,6 km, se desprinde din DN25 prin Nodul rutier Traian, supratraversează DN25 şi calea ferată Tecuci - Galaţi, traversează Văile Braniştea şi Odobăscu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-vest, pe la Valea Obreja, iar de aici spre sud–est, traversând Balta Mălina, la sud de Smârdan. După traversarea DJ251, se îndreaptă spre nord-est, apoi printr-o curbă la dreapta trece în câmpia Brateşului şi a Prutului, iar printr-o altă curbă la dreapta trece prin apropierea colţului de nord al Lacului Brateş, îndreptându-se spre DN 2B.

Avantaj şi dezavantaj

Primăria Galaţi şi-a dat avizul pentru această investiţie, dar traseul, cu mult în afara oraşului nu e tocmai ceea ce-şi dorea. „Vestea bună este că e prevăzută o lucrare de infrastructură în zonă de către Guvernul Românei, vestea mai puţin bună este că e un traseu destul de ocolitor al oraşului, care a luat, poate, în calcul, viitoare dezvoltări ale oraşului. Dacă vom reuşi să punem şi alte proiecte pe banii municipalităţii, cum ar fi un Drum de Centură propriu, un inel ocolitor al Galaţiului, care să descarce traficul greu, generându-se o rută de comunicaţii către graniţa de est a României cu interiorul ţării, atunci am putea să discutăm de un avantaj. Altfel nu văd decât dezavantajul că vom fi şi mai tare ocoliţi”, spune city managerul Aurel Vlaicu.

Proiectul Primăriei

În martie 2013, Consiliul Local a aprobat Programul multianual de investiţii pentru perioada 2013-2016, pe lista căruia se află şi extinderea şi modernizarea Drumului de Centură. Potrivit lui Aurel Vlaicu, urmează să fie scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru un inel ocolitor al Galaţiului, document care va stabili indicatorii tehnico-economici, costurile şi un traseu estimativ, pentru a nu trezi interesul speculanţilor imobiliari. Cerinţa Primăriei este ca drumul să fie pe cât se poate în afara oraşului, dar în limita lui adiacentă, astfel încât să nu mai avem situaţia de azi: camioane care vin peste tot şi şosele ciuruite de traficul greu. Partea proastă este că, pe lângă camioane şi utilaje de construcţii, vin şi TIR-urile de aprovizionare a supermarketurilor din oraş, care încurcă traficul şi obosesc infrastructura, dovadă denivelările carosabilului.
„În orice oraş civilizat, aceste lucruri sunt reglementate: nu se intră decât într-un anumit interval orar, pe anumite scheme, dar nu poţi să impui unor agenţi economici care se aprovizionează unul de la Satu Mare, altul de la Buzău, acelaşi interval orar. Şi atunci vom avea în cadrul acestui studiu de fezabilitate şi o zonă de spaţii de depozitare cu frig, de parcuri logistice, în care toate camioanele care vor veni, indiferent de intervalul orar, vor lăsa marfa acolo, iar de acolo va fi preluată cu maşini mult mai mici şi în anumite intervale orare va fi asigurat fluxul de aprovizionare a magazinelor”, spune Aurel Vlaicu.

2016, anul lucrărilor

Lucrările acestui inel de ocolire a Galaţiului vor fi finanţate de la bugetul local. Cum studiul de fezabilitate are termen 60 de zile, până în toamnă consilierii locali ar putea aproba indicatorii tehnico-economici, licitaţia pentru proiectare şi execuţie ar putea fi organizată la începutul anului viitor, iar lucrările vor fi gata să înceapă în 2016.
În cel mai optimist scenariu posibil, în 2020 am putea avea atât un adevărat Drum de Centură, nu pseudocentura de azi, dar şi o Variantă de Ocolire, realizată cu fonduri europene. Iar în cel mai pesimist scenariu, ne vom alege doar cu bani cheltuiţi pe studii de fezabilitate fără finalitate, care să se prăfuiască în sertare, precum tomul drumului expres Galaţi-Brăila.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Centura Galațiului încă aşteaptă finanţarea. Ce spune ministrul Finanţelor despre investiţie

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, vine la malul Dunării pentru a discuta cu autorităţile locale despre varianta de ocolire a municipiului Galaţi şi cea a Tecuciului, unde lucrările bat pasul pe loc. Anunţul a fost făcut de către ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan, întrebat fiind despre Master Planul General de Transport şi proiectele majore de infrastructură pentru care Galaţiul va trebui să mai aştepte mulţi ani. „Domnul ministru Răzvan Cuc m-a sunat şi mi-a spus că intenţionează să vină la Galaţi pentru a vedea ce se întâmplă cu centura Tecuciului, unde lucrările nu avansează aşa cum şi-ar dori, dar şi pentru a vedea ce soluţii pot fi pentru varianta ocolitoare a Galaţiului. Există un studiu de fezabilitate din 2015 şi lucrurile sunt blocate”, a precizat ministrul Finanţelor Publice. 

Master Planul ocoleşte Parlamentul

Cine îşi făcea speranţe că Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investiţiile din transporturi din următorii 15 ani, va putea fi modificat în favoarea zonei noastre, la dezbaterea din Parlament, trebuie să îşi ia gândul. Documentul, cel mai probabil, nu va mai fi supus votului în Legislativ, ci va fi păstrat în forma adoptată de Guvern. „Din câte ştiu eu, există varianta să nu intre în Parlament şi să rămână în varianta în care este acum. Mi-aş dori să existe o dezbatere, că aşa am putea băga şi noi varianta ocolitoare şi atunci am putea obţine finanţare pe acest proiect. Dar pe de altă parte, o remodelare a Master Planului înseamnă întârzieri. Este vorba despre relaţia cu Uniunea Europeană. Dacă vrem să accesăm finanţări pe proiectele care sunt în Master Plan, ar trebui să nu ne mai jucăm cu Master Planul, să putem avansa”, a declarat Viorel Ştefan. De altfel, şi premierul Sorin Grindeanu a anunţat că nu mai este nevoie de o dezbatere în Parlament, fiind suficientă hotărârea Guvernului.

În ceea ce priveşte varianta de ocolire a Galaţiului, ministrul Finanţelor a spus că ia în calcul contractarea unui împrumut pentru realizarea investiţiei. „Dacă vorbim despre varianta ocolitoare, eu mi-am luat ca sarcină personală să găsesc o soluţie alternativă de finanţare, un împrumut cu o instituţie financiară internaţională, Banca Mondială, BEI, să găsim o soluţie să activăm acest proiect”, a adăugat ministrul Finanţelor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ministrul Răzvan Cuc le-a promis gălăţenilor drum expres şi centură ocolitoare

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat, duminică, în timpul unei vizite în judeţul Galaţi, că se va construi un aeroport între oraşele Galaţi, Brăila şi Focşani, va fi realizat un drum expres Galaţi-Brăila şi se va amenaja o centură ocolitoare a municipiului Galaţi. Cele trei obiective promise de ministrul Răzvan Cuc, la Galaţi, vor fi realizate cu fonduri europene şi cu bani de la Guvern.

Cuc a vorbit despre proiectele centurii ocolitoare a oraşului Galaţi şi despre drumul expres Galaţi-Brăila. Acestea vor fi realizate cu finanţare europeană şi au fost incluse în Master Planul de Transport, potrivit ministrului. „Sunt două proiecte importante, vitale, centura de ocolire a Galaţiului şi drumul expres Galaţi-Brăila, vorbim despre implementare, execuţie şi proiectare. Noi lucrăm la documentaţie, am stabilit ca termen pentru ambele proiecte luna august, execuţie şi proiectare pentru drum expres, execuţie şi proiectare pentru centură. Vor fi finanţate pe proiecte europene, nu va fi o problemă de finanţare. Tot ce-mi doresc este să vină un constructor serios care să-şi facă treaba. Valoarea o vom şti după aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Sunt prinse în Master Plan de Transport, infrastructura grea”, a precizat Răzvan Cuc.

mediafax.ro

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat duminică, în judeţul Galaţi, că în luna august vor fi scoase la licitaţie lucrările de proiectare şi execuţie a două obiective majore de infrastructură, respectiv drumul expres Brăila - Galaţi şi drumul de centură al municipiului Galaţi, ambele urmând să fie finanţate cu fonduri europene.

Potrivit ministrului, există şanse ca şi contractele să fie semnate până la finalul acestui an. "Vom lansa procedurile de proiectare şi execuţie nu numai pentru centura ocolitoare a Galaţiului, ci şi pentru drumul expres Brăila - Galaţi în luna august. Sunt finanţate pe fonduri europene. Perioada de depunere a ofertelor va fi undeva la două luni de zile, după care trecem în regim de urgenţă la evaluare. Sper să nu fie nicio contestare. Până atunci vom ieşi şi cu ordonanţa pe achiziţii, rămânând ca în acest an să semnăm şi contractele. Tot ce îmi doresc este să vină un constructor serios care să îşi facă treaba", a spus Răzvan Cuc.

Conform reprezentanţilor CNAIR, centura ocolitoare a municipiului Galaţi ar urma să aibă o lungime de 33,6 km, 33 de poduri şi pasaje şi un tunel pe sub construcţia cu valoare arheologică "Valul lui Traian".

Centura ocolitoare a Galaţiului ar urma să facă legătura dintre DN 25 - viitorul aeroport al judeţului Galaţi - cu DN 26 şi DN 2B, în apropierea Vămii Giurgiuleşti, punct de trecere a graniţei cu Republica Moldova.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

1 septembrie

Centura Galaţiului ar putea costa 1,22 miliarde lei. Proiectul, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor

Construcţia variantei de ocolire a oraşului Galaţi ar putea costa 1,22 miliarde lei, inclusiv TVA, proiectul urmând a avea o lungime de 33,6 km, potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici ai obiectivului de investiţii, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor.

”Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este 1,22 miliarde, din care: construcţii – montaj 970,7 milioane lei”, se arată în documentul consultat de News.ro.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

”Viteza de proiectare a traseului, atât în plan orizontal cât şi în plan vertical, este de 100 km/h. Lungimea totală a variantei de ocolire a municipiului Galaţi este de 33,600 km”, se menţionează în nota de fundamentare.

 Realizarea obiectivului poate atrage şi forţa de muncă locală, în faza de implementare fiind estimate 250 locuri de muncă pe durata de 42 luni estimată pentru execuţie, arată autorii proiectului.

”Lucrările necesare a fi realizate se referă la lucrări de drum, lucrări de poduri/pasaje/tunel şi lucrări hidrotehnice”, mai arată documentul.

Acesta menţionează şi lucrări speciale, una dintre acestea fiind Tunelul Valul lui Traian. Varianta de ocolire Galaţi intersectează monumentul istoric denumit „Valul lui Traian” la km 3+092.

Adiacent monumentului există un drum local. Profilul longitudinal al drumului în acestă zonă este în săpătură, motiv pentru care este necesar realizarea unui tunel pe direcţia variantei de ocolire Galaţi.

Sunt prevăzute relocari ale: reţelelor electrice de joasă şi medie tensiune LEA 20 kV aparţinând Muntenia Nord – S.D.E.E. Galaţi; ale reţelelor electrice de înaltă tensiune aparţinând Transelectrica şi Muntenia Nord – S.D.E.E. Galaţi; reţele distribuţie gaze naturale aparţinând Distrigaz Sud Reţele; reţea transport gaze naturale aparţinând Transgaz; reţea alimentare cu apă aparţinând Apa Canal Galaţi; reţele telecomunicaţii aparţinând: Romtelecom, Orange România, Blue Telecom, RCS&RDS.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Centura mare a Galaţiului, aprobată de Guvern

Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Varianta de ocolire Galaţi”, judeţul Galaţi, este titlul actului normativ aprobat miercuri, 2 octombrie 2019, în şedinţa de Guvern. Chiar dacă în informaţia de presă privind proiectele de acte normative adoptate de Executiv acest document se află la punctul 13, sperăm că nu va fi unul cu ghinion.

Aşa cum aţi putut citi deja în ziarul „Viaţa liberă”, la finele lunii august Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire Galaţi” (Drumul Mare de Centură – n.r.), cu o lungime de 33,6 km, care ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian. Conform documentaţiei prezentate, investiţia ar urma să fie de peste 1,22 miliarde de lei şi să se deruleze pe o perioadă de trei ani şi jumătate.

Vestea bună este că documentul a fost adoptat, fapt confirmat nu numai de informarea publicată pe site-ul Guvernului României, ci şi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, gălăţeanul Marius Humelnicu: „Normalitate! Astăzi am participat la şedinţa de Guvern unde s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de Ocolire a municipiului Galaţi, proiect vital pentru dezvoltarea judeţului prin realizarea conectivităţii cu podul peste Dunăre, precum şi cu infrastructura rutieră din zonă. Cu o valoare estimată la 1.070.471.630 lei, anunţul investiţiei urmează a fi publicat pe SICAP pentru licitaţie publică”, afirmă Marius Humelnicu, fostul city manager al Galaţiului, într-o postare făcută pe pagina sa de Facebook.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Centura mare a Galaţiului, scoasă la licitaţie. Contract de peste un miliard de lei

După drumul expres Brăila-Galaţi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a scos astăzi la licitaţie deschisă proiectarea şi execuţia variantei de ocolire Galaţi. Este vorba despre centura mare a Galaţiului, ai cărei indicatori tehnico-economici au fost aprobaţi miercuri, 2 octombrie 2019, în şedinţa de Guvern. Varianta de ocolire Galaţi este un „proiect vital pentru dezvoltarea judeţului prin realizarea conectivităţii cu podul peste Dunăre, precum şi cu infrastructura rutieră din zonă”, după cum afirmă secretarul de stat Marius Humelnicu, care a reprezentat Ministerul Transporturilor la şedinţa Executivului.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, ofertele şi cererile de participare la licitaţie sunt aşteptate până pe 12 decembrie 2019, iar valoarea estimată a contractului este de 899.555.992 de lei fără TVA, adică la 1.070.471.630 de lei cu TVA.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia variantei de ocolire Galaţi, în lungime de 33,6 km. Criteriul de atribuire a contractului este „cel mai bun raport calitate – preţ”. Achiziţia va fi finanţată din fonduri ale Uniunii Europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM, la fel ca drumul expres Brăila Galaţi.

Varianta de ocolire ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian. Conform documentaţiei prezentate, investiţia ar urma să se deruleze pe o perioadă de trei ani şi jumătate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Centura mare a Galaţiului, din nou la licitaţie

Lansată pe 5 octombrie 2019 şi suspendată pe 4 noiembrie 2019, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi - centura mare a oraşului - a fost repusă în desfăşurare. Conform datelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), termenul de primire a ofertelor expiră peste numai două zile, pe 17 ianuarie 2020, la ora 15,00!

"Procedura va fi reluată de îndată ce se va publica răspunsul consolidat la clarificările solicitate de operatorii economici potenţiali participanţi la procedură. Menţionăm că termenul de depunere a ofertelor se va prelungi corespunzător", ne comunica, la solicitarea noastră, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Răspunsurile la clarificări au fost publicate pe 14 ianuarie 2020. Termenul de primire a ofertelor, stabilit iniţial pentru 12 decembrie 2019, expiră pe 17 ianuarie 2020, adică extrem de repede, în opinia noastră. Rămâne de văzut în ce măsură se vor înscrie ofertanţi până la această dată, în caz contrar licitaţia urmând să se anuleze. Şoseaua, în lungime de 33,6 km, ar urma să fie finanţată din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea estimată a contractului este de 1.070.471.630 de lei cu TVA.

Contactat telefonic, Marius Humelnicu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ne-a declarat că, într-adevăr, termenul de depunere a ofertelor până pe 17 ianuarie este scurt. Este însă convins că acest termen va fi extins prin intermediul eratelor, astfel încât să poată fi depuse ofertele la licitaţie. Procedura prevede şi o a doua etapă de clarificări la care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va trebui să răspundă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

CNAIR: S-a reluat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ridicat marţi suspendarea procedurii "Proiectare şi Execuţie "Varianta de Ocolire Galaţi"", publicând răspunsul consolidat la clarificările adresate de către operatorii economici până la primul termen limită menţionat în cadrul documentaţiei de atribuire. Astfel, conform unui comunicat remis AGERPRES, odată cu ridicarea suspendării procedurii, a fost acordat un nou termen limită de depunere al ofertelor până la data de 24 februarie. Operatorii economici interesaţi de participarea la această procedură de achiziţie publică au dreptul de a adresa noi solicitări de clarificare până la ultimul termen menţionat în cadrul documentaţiei de atribuire (21 de zile înainte de termenul limită de depunere al ofertelor). Valoarea estimată a procedurii este de 899,556 milioane lei fără TVA. Durata contractului este de 54 luni şi cuprinde 12 luni perioada de proiectare şi 42 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Finanţarea proiectării şi execuţiei Variantei de Ocolire Galaţi în lungime de 33,6 km se va face din fonduri POIM.
economica.net

Link to comment
Share on other sites

Bulibăşeală de termene pentru licitaţia marii centuri ocolitoare

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), astăzi, la ora 15,00, expiră termenul-limită pentru depunerea ofertelor în cadrul licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CAIR) susţine, însă, într-un comunicat de presă, că ofertele sunt aşteptate, de fapt, până pe 24 februarie.

O nouă bulibăşeală marchează procedura prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere încearcă să găsească proiectant şi constructor pentru marea centură ocolitoare a Galaţiului.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", licitaţia, lansată pe 5 octombrie 2019, a fost suspendată pe 4 noiembrie 2019. Ieri am descoperit că procedura a revenit în desfăşurare, iar termenul pentru primirea ofertelor este 17 ianuarie 2020. Mai mult, în cuprinsul informaţiilor de pe portalul achiziţiilor publice este păstrată data-limită iniţială de primire a ofertelor, 12 decembrie 2019!

În schimb, în comunicatul de presă de pe site-ul CNAIR, datele sunt cu totul altele. Astfel, compania anunţă că marţi, 14 ianuarie 2020, „a ridicat suspendarea procedurii «Proiectare şi Execuţie „Varianta de Ocolire Galaţi”», publicând răspunsul consolidat la clarificările adresate de către operatorii economici până la primul termen-limită menţionat în cadrul documentaţiei de atribuire. Odată cu ridicarea suspendării procedurii, a fost acordat un nou termen-limită de depunere a ofertelor, până la data de 24 februarie 2020”, se precizează în comunicat. O dată care, cel puţin ieri, la ora 15,00, nu se regăsea şi pe portalul achiziţiilor publice!

„Menţionăm că operatorii economici interesaţi de participarea la această procedură de achiziţie publică au dreptul de a adresa noi solicitări de clarificare până la ultimul termen menţionat în cadrul documentaţiei de atribuire (21 de zile înainte de termenul limită de depunere al ofertelor)”, precizează compania.

Valoarea estimată a procedurii este de 899.555.992 lei fără TVA. Durata contractului este de 54 luni şi cuprinde: 12 luni perioada de proiectare şi 42 luni perioada de execuţie a lucrărilor. Finanţarea proiectării şi execuţiei Variantei de Ocolire Galaţi, în lungime de 33,6 km, se va face din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.

Rămâne de văzut ce soartă va avea şi drumul expres Brăila - Galaţi, a cărui procedură de proiectare şi achiziţie este suspendată din 31 octombrie 2019.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 minute, Mikka a spus:

Nu e nicio bulibaseala. Doar in mintea unora care cred ca le stiu pe toate...

Aşa-i, e perfect normal să lansezi pe 14 ianuarie 2020 o licitaţie la care se primesc înscrieri până pe 12 decembrie 2019 😄

Link to comment
Share on other sites

La 17.01.2020 la 8:55, dcp100168 a spus:

Aşa-i, e perfect normal să lansezi pe 14 ianuarie 2020 o licitaţie la care se primesc înscrieri până pe 12 decembrie 2019 😄

Pur si simplu s-au decalat/ prelungit termenele. Sistemul e facut sa retina toate datele... Asa cum scrie si-n articol, licitatia a fost lansata in octombrie. A fost suspendata iar la revenire s-a dat alt termen. Apoi s-a prelungit pana in februarie. Urmareste anuntul si vei vedea si noua data...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Licitaţia pentru marea centură ocolitoare, suspendată din nou

Lansată pe 5 octombrie 2019, suspendată pe 4 noiembrie 2019 şi relansată pe 14 ianuarie 2020, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi - Centura mare a oraşului - este, din nou, suspendată. E greu de spus pentru cât timp, cert este că ofertele din partea proiectanţilor şi a constructorilor interesaţi erau aşteptate până luni, 24 februarie, ora 15,00.

Marea centură ocolitoare a Galaţiului, în lungime de 33,6 km, n-are noroc şi pace! Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), licitaţia pentru proiectarea şi construcţia Variantei de Ocolire Galaţi se află din nou în impas. „Stare procedură: suspendată”, scrie clar în portalul achiziţiilor publice, fără a se preciza motivul acestei situaţii. Cel mai probabil, ca şi prima dată, suspendarea ar putea fi legată de o nouă etapă de clarificări, pe care potenţialii ofertanţi le pot cere Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

De la extaz la agonie şi retur

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", licitaţia pentru marea centură a oraşului a fost lansată de CNAIR pe 5 octombrie 2019. O lansare „pe repede înainte”, dacă avem în vedere că indicatorii tehnico-economici ai investiţiei fuseseră aprobaţi de Guvern cu trei zile mai devreme, pe 2 octombrie 2019. Ofertele la contractul cu o valoare estimată de 899.555.992 de lei fără TVA erau aşteptate până pe 12 decembrie 2019.
Din păcate, termenul a fost spulberat, pentru că pe 4 noiembrie 2019 licitaţia a fost suspendată. „Procedura va fi reluată de îndată ce se va publica răspunsul consolidat la clarificările solicitate de operatorii economici potenţiali participanţi la procedură. Menţionăm că termenul de depunere a ofertelor se va prelungi corespunzător", ne comunica, la solicitarea noastră, CNAIR.
Suspendarea a durat până pe 15 ianuarie 2020, când, potrivit comunicatului de presă al companiei, au fost publicate răspunsurile la clarificările cerute de potenţialii ofertanţi. „Menţionăm că operatorii economici interesaţi de participarea la această procedură de achiziţie publică au dreptul de a adresa noi solicitări de clarificare până la ultimul termen menţionat în cadrul documentaţiei de atribuire (21 de zile înainte de termenul limită de depunere al ofertelor)”, preciza, în ianuarie, compania.
Cel mai probabil, bombardată cu cereri de clarificare, CNAIR a făcut ceea ce ştia mai bine: a suspendat procedura. În aceste condiţii, e greu de spus dacă termenul de primire a ofertelor, 24 februarie 2020, va putea fi respectat.

Drumul expres Brăila - Galaţi, tot suspendat

În vreme ce Marea Centură a Galaţiului a devenit un „montagne russe” de lansări şi suspendări, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la drumul expres Brăila - Galaţi zace suspendată din 31 octombrie 2019 şi aşa a înţepenit. Şi în acest caz, suspendarea este legată de clarificările cerute de potenţialii ofertanţi, clarificări la care CNAIR încă nu a răspuns.
Dincolo de bulibăşeala generală, cele două mari investiţii de infrastructură sunt vitale pentru oraşul şi judeţul nostru şi ar urma să fie finanţate din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.
Galaţiul aşteaptă drumul expres de 12 ani, de când investiţia, în lungime de aproximativ 11 km, a fost aprobată de Guvern. Valoarea estimată a contractului de 631.071.812 lei cu TVA, adică peste 133 de milioane de euro, iar criteriul de atribuire, „cel mai bun raport calitate-preţ”. Acelaşi criteriu de atribuire şi pentru contractul Variantei de Ocolire Galaţi.
Preţul pe care l-am plăti pentru nerealizarea acestor investiţii ar fi însă incomensurabil!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Marea centură ocolitoare îşi aşteaptă din nou ofertanţii. Licitaţia a fost reluată

Suspendată de două ori până acum, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia variantei de ocolire Galaţi – marea centură ocolitoare a oraşului după cum este numită – a revenit, astăzi, în desfăşurare. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, ofertele sunt aşteptate până miercuri, 13 mai 2020, ora 15,00. Conform datelor noastre, termenul ar urma să fie prelungit, printr-o erată, până la 21 mai 2020.

Nu mai puţin de 899.555.992 de lei fără TVA reprezintă valoarea contractului licitat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru construcţia centurii mari a oraşului. Numai că procedura pentru atribuirea contractului defilează între agonie - extaz şi retur.  

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, licitaţia a fost lansată pe 5 octombrie 2019 şi suspendată pe 4 noiembrie 2019. Relansată pe 15 ianuarie 2020, procedura a fost suspendată pe 19 februarie, şi repusă în desfăşurare astăzi, 8 mai 2020. Ca şi prima dată, suspendarea a fost "soluţia" găsită de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a putea răspunde la multiplele clarificări solicitate de agenţii economici interesaţi de contract.

Ca şi drumul expres Brăila-Galaţi, construcţia marii centuri ocolitoare ar urma să fie finanţată din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Licitaţia pentru marea centură, iar suspendată

Astăzi, la ora 15,00, ar fi trebuit să se încheie perioada de primire a ofertelor pentru proiectarea şi construcţia variantei de ocolire Galaţi – marea centură ocolitoare a oraşului, după cum este numită. Din păcate, la ora 15,00, licitaţia era suspendată. Pentru a treia oară! Nu vă putem spune motivul, doar putem constata, amar, că, lansată pe 5 octombrie 2019, procedura a fost mai mult timp suspendată, decât în desfăşurare, fapt care spune multe despre modul în care este "gândit" acest proiect.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Marea centură ocolitoare a Galaţiului, la mila Sfinţilor Constantin şi Elena!

Suspendată de trei ori până acum de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, marea centură ocolitoare a Galaţiului a ajuns la mâna Sfinţilor Mari Împăraţi şi întocmai cu Apostolii, Constantin şi mama sa, Elena. Mai precis, pe 21 mai, când este trecută cu cruce roşie în calendar această sărbătoare creştină, expiră perioada de depunere a ofertelor pentru proiectarea şi construcţia variantei de ocolire.

Ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns! Licitaţia pentru varianta de ocolire Galaţi – marea centură ocolitoare din promisiunile politicienilor – a revenit în desfăşurare după cea de-a treia suspendare. Ca dovadă că nu exagerăm cu nimic, reluăm istoria pe scurt. Licitaţia a fost lansată pe 5 octombrie 2019 şi suspendată pe 4 noiembrie 2019. Relansată pe 15 ianuarie 2020, procedura a fost suspendată pe 19 februarie, şi repusă în desfăşurare pe 8 mai 2020. Pe 13 mai, când ar fi trebuit să se încheie perioada de primire a ofertelor, procedura era suspendată. Conform datelor din portalul achiziţiilor publice, a fost publicată o erată prin care termenul limită de primire a ofertelor, 13 mai, a fost prelungit până pe 21 mai, ora 15,00. Rămâne de văzut dacă acest termen va fi respectat, dacă nu vom avea parte de o nouă suspendare – a patra – şi desigur, dacă se vor prezenta ofertanţi.

Reamintim că valoarea estimată a contractului este de 899.555.992 de lei fără TVA. Ca şi drumul expres Brăila-Galaţi, construcţia marii centuri ocolitoare ar urma să fie finanţată din fonduri europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Patru ofertanţi se luptă pentru marea centură ocolitoare a Galaţiului

Asocierea SC Arcada Company SA - Terna SA, Asocierea Astaldi SPA - SC Tancrad SRL, Asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade SRL şi Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi au depus oferte în cadrul licitaţiei lansate pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi. Este vorba, despre marea centură ocolitoare a Galaţiului.

Numele celor patru ofertanţi ne-au fost comunicate de către vicepreşedintele PNL Victor Paul Dobre, deputat de Galaţi.   

Reamintim că valoarea estimată a contractului este de 899.555.992 de fără TVA, iar durata este de 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru construcţia variantei de ocolire, în lungime de 33,6 km.

Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sute de imobile expropriate, pentru Centura mare a Galaţiului

Nu mai puţin de 800 de imobile, situate pe teritoriul localităţilor Braniştea, Şendreni, Smârdan, Vânători şi Galaţi, vor fi afectate de coridorul de expropriere necesar pentru construcţia marii centuri ocolitoare a Galaţiului. Cel puţin aşa se precizează în datele licitaţiei lansate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Procedura are ca obiect un contract pentru documentaţiile necesare dobândirii acestor imobile.

În vreme ce ofertele depuse pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la Varianta de ocolire Galaţi - marea centură ocolitoare a Galaţiului, după cum este cunoscută, au ajuns în etapa evaluării financiare, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) tocmai a lansat o nouă licitaţie.

"Obiectivul general al acestui contract îl reprezintă întocmirea documentaţiilor cadastrale şi rapoartelor de evaluare pentru 800 imobile afectate de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică «Varianta de ocolire Galaţi», pe teritoriul localităţilor Braniştea, Şendreni, Smârdan, Vânători, Galaţi", se precizează în datele licitaţiei.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, contractul are o valoare totală estimată între 960.792 şi 1.441.188 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire îl reprezintă cel mai bun raport calitate - preţ. Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 31 august 2020. Durata contractului ar urma să fie de 35 de luni.

Conform datelor oficiale, procedura de achiziţie publică este iniţiată sub incidenţa următoarei condiţii: obţinerea sau aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/ sau fonduri europene nerambursabile. Autoritatea contractantă estimează că va obţine finanţarea necesară semnării contractului în semestrul al doilea al anului 2020.

Aşa cum aţi mai putut citi în "Viaţa liberă", varianta de ocolire ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian. Pentru contractul cu o valoare estimată de 899.555.992 de lei fără TVA au depus oferte asocierea SC Arcada Company SA - Terna SA, asocierea Astaldi SPA - SC Tancrad SRL, asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade SRL şi firma Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi. Conform documentaţiei prezentate, investiţia ar urma să se deruleze astfel: 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru construcţia şoselei, în lungime de 33,6 km.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

CNAIR a desemnat câştigătorul pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Galaţi

Vineri, 31.07.2020, CNAIR a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect Proiectare şi Execuţie "Varianta de Ocolire Galaţi" către toţi ofertanţii. Ofertantul desemnat câştigător este ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL - SC SPEDITION UMB SRL - SC TEHNOSTRADE SRL, cu preţul de 705.282.636,69 Lei fără TVA şi un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară şi 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare, 42 luni perioada de execuţie a lucrarilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni.

Lungimea Variantei de Ocolire Galaţi, este de 33,6 km.

Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea tuturor contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

agerpres.ro

 

Link to comment
Share on other sites

A fost desemnat constructorul marii centuri ocolitoare a Galațiului. Firme controlate de Dorinel Umbrărescu

O asociere de firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a fost desemnată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) câştigătoare a licitaţiei organizate pentru proiectarea şi execuţia marii centuri ocolitoare a Galaţiului, cu o ofertă de 705.282.636,69 de lei fără TVA. Potrivit anunţului făcut de CNAIR, este vorba de asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, care a acumulat un punctaj total de 100 de puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut public rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea şi construirea Variantei de ocolire Galaţi, cunoscută drept marea centură ocolitoare, în cursul zilei de vineri.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", procedura a fost suspendată de trei ori până să poată fi depuse ofertele. Pentru contractul cu o valoare estimată de estimată de 899.555.992 de fără TVA, au intrat în competiţie cinci ofertanţi: asocierea SC Arcada Company SA - Terna SA, asocierea Astaldi SPA - SC Tancrad SRL, asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade SRL şi firma Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi. Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitate-preţ.

"Ofertantul desemnat câștigător este asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, cu preţul de 705.282.636,69 de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și, respectiv, după soluționarea tuturor contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", precizează CNAIR.

Cine este asocierea câştigătoare

În afară de faptul că sunt controlate de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu - considerat unul dintre cei trei regi români ai asfaltului - firmele câştigătoare "se numără printre cei mai activi jucători de pe piaţa construcţiilor", după cum scrie presa naţională. 

În decembrie 2011, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a recepţionat lucrările de reabilitare a Drumului Naţional 12 Chichiş - Bixad (judeţul Covasna), cu o lungime de 41 de kilometri, în valoare de aproape 108 milioane de lei, executate de firmele Spedition UMB şi Tehnostrade.

În martie anul trecut, într-un punct de vedere transmis la solicitarea CNAIR, compania Spedition UMB preciza că informațiile prezentate în spațiul public, privind lipsa muncitorilor și a utilajelor de pe șantierul Variantei Ocolitoare Bacău, sunt false. "Subliniem faptul că Spedition UMB este un constructor român care are o îndelungată experiență în lucrările de infrastructură mare din România. Această companie a demonstrat de nenumărate ori seriozitatea și capacitatea constructorilor români de a executa lucrări de cea mai bună calitate", preciza CNAIR.

Potrivit www.g4media.ro, numai în luna iunie 2020, firmele de construcții deținute de familia Umbrărescu şi-au adjudecat contracte publice în valoare de 2 miliarde de lei, în urma licitaţiilor organizate de CNAIR: lotul Zimbor - Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, și tronsoanele 3 și 4 din Drumul expres Craiova - Pitești. Mai mult, g4media.ro anticipa nu doar câştigarea Variantei de ocolire Galaţi, ci şi a drumului expres Brăila - Galaţi!

Subcontractanţi

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade SRL are următorii subcontractanţi: Electromontaj SA, Elektra Invest, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei Craiova, Cis Gaz, Egas şi Eckon CEI SRL, şi un terţ - D P Consult.

Varianta de ocolire ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian. Conform documentaţiei prezentate, investiţia ar urma să se deruleze astfel: 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru construcţia şoselei, în lungime de 33,6 km. Garanţia lucrărilor este de 120 de luni.

Proiectul ar urma să fie finanţat cu bani europeni, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.