Jump to content

Şosea ocolitoare a Galaţiului


dcp100168

Recommended Posts

Se caută evaluator pentru exproprierile la marea centură ocolitoare

Două asocieri îşi dispută contractul pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale şi a rapoartelor de evaluare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare realizării marii centuri ocolitoare a Galaţiului. Este vorba, potrivit datelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, despre asocierea Cornel & Cornel Topoexim SRL - SC Theotop SRL - Gheorghe Simona Florina - MS Dumitraşcu şi Asociaţii - Geoter Proiect şi de asocierea North Topocad - Molbak Proiect.

Aşa cum aţi putut afla din "Viaţa liberă", "obiectivul general îl reprezintă întocmirea documentaţiilor cadastrale şi rapoartelor de evaluare pentru 800 de imobile afectate de coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică «Varianta de ocolire Galaţi», pe teritoriul localităţilor Braniştea, Şendreni, Smârdan, Vânători, Galaţi", se precizează în datele licitaţiei lansate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contractul are o valoare totală estimată între 960.792 şi 1.441.188 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire îl reprezintă cel mai bun raport calitate - preţ.

Marea centură ocolitoare ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian şi se aşteaptă semnarea contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor cu asocierea SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnotrade.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

S-a semnat contractul pentru varianta de ocolire a municipiului Galaţi

Premierul Ludovic Orban a declarat, miercuri, că prin investiţiile în infrastructura de transport care vor fi realizate în următorii 5-6 ani, judeţele Galaţi şi Brăila vor fi conectate de coridoarele 4 şi 9 Paneuropene. "Gândirea noastră este aceea de a implementa un proiect de conectare a arealului metropolitan Galaţi - Brăila cu toate reţelele de transport importante. Investiţiile în infrastructura de transport din Galaţi şi Brăila, în următorii 5-6 ani, vor asigura conectarea Galaţiului şi Brăilei de coridorul 4 Paneuropean şi coridorul 9 Paneuropean. Marea problemă pe care o au Galaţiul şi Brăila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, axele prioritare de transport europene. Din acest motiv, avem un amplu program de investiţii pentru a asigura conectarea celor două judeţe pe mai multe căi", a spus Orban.

Primul-ministru a subliniat că pilonul acestui plan de conectare este podul de la Brăila care va realiza conectarea cu judeţul Constanţa, dar vor fi realizate şi o serie de drumuri expres. "Prin intermediul podului de la Brăila se va realiza conectarea cu Constanţa, prin intermediul drumului expres Brăila - Tulcea şi a drumului expres Tulcea - Constanţa. Această conexiune este foarte importantă pentru că va asigura legătura cu coridorul 4 Paneuropean şi, mai ales, cu portul Constanţa, o poartă importantă de intrare-ieşire a Europei. De asemenea, programul de investiţii în infrastructură cuprinde, pe lângă centura Galaţiului şi drumul expres Galaţi - Brăila, realizarea a încă 2 drumuri expres care leagă Galaţiul şi Brăia de coridorul 9 Paneuropean, prin intermediul drumului expres Brăila - Focşani şi drumului expres Brăila - Buzău. Pentru toate aceste drumuri expres suntem în faza realizării documentaţiilor tehnico-economice pentru a ajunge cât mai rapid la faza de începere a lucrărilor. Aceste investiţii sunt însoţite şi de investiţia de dezvoltare a autostrăzii sau a drumului expres A7 pe coridorul 9 Paneuropean, care să facă legătura între Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Roman - Paşcani - Suceava - Siret. (...) Nu în ultimul rând, există un alt proiect care are legătură mai ales cu Galaţi. Este drumul expres Tişiţa - Albiţa, pentru care suntem în faza de pregătire a documentaţiilor tehnico-economice", a explicat premierul României.

Ludovic Orban a menţionat că vor fi realizate investiţii şi pentru asigurarea standardelor de navigabilitate pe Dunăre. "Pentru Galaţi este important, în mare măsură, să realizăm investiţiile pentru asigurarea standardelor de navigabilitate pe Dunăre. Dunărea este o axă de transport de o importanţă enormă nu numai pentru România, ci pentru întreaga Europă. Dunărea este pe coridorul de transport fluvial Marea Neagră - Rin care cuprinde Dunărea, canalul Rin - Main - Dunăre şi Rinul. Pentru România este o ocazie deosebită să fim parte din acest coridor de transport, iar obiectivul nostru este să asigurăm standardele de navigabilitate pe Dunăre, astfel încât să repornească traficul pe Dunăre la adevăratul potenţial, iar acest obiectiv pe care îl urmărim va avea cu siguranţă efecte benefice asupra dezvoltării Galaţiului şi Brăilei", a mai spus Ludovic Orban.

Premierul se află, miercuri, în judeţul Galaţi, pentru a participa la semnarea contractului pentru varianta de ocolire a municipiului Galaţi şi la semnarea contractului "Platformă Multimodală a portului Galaţi, etapa a doua'.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

Începe proiectarea variantei ocolitoare a Galațiului. Contract semnat în mijlocul câmpului

Contractul de proiectare și execuție a variantei ocolitoare a municipiului Galați a fost semnat ieri, la Braniștea, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu asocierea SC SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL. Aceasta are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru executarea lucrărilor la drumul cunoscut drept Centura Mare a Galațiului. La eveniment au fost prezenţi premierul Ludovic Orban și ministrului Transporturilor, Lucian Bode.

"Proiectul face parte dintr-o suită de astfel de investiții care își propun ca, în următorii 5-6 ani, Galațiul și Brăila să fie conectate la Coridorul 4 Pan-European și Coridorul 9 Pan-European", a declarat premierul Ludovic Orban.

Valoarea proiectului este de peste 705 milioane de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

"Această variantă ocolitoare are 33,6 kilometri, din care peste patru kilometri sunt doar structuri, vom avea 33 de pasaje și viaducte, două parcări, un tunel și două noduri, este un obiectiv complex, care sperăm să își aducă contribuția la dezvoltarea zonei", a precizat Gabriel Budescu, director tehnic în CNAIR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

CONTRACTUL PENTRU VO GALATI A FOST IN SFARSIT SEMNAT

La aproape jumătate de an de la desemnarea ofertei câștigătoare, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire Galați. Valoarea contractului este de 147 milioane de euro, finanțarea fiind prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM.

În urma licitației deschise lansată de CNAIR, la sfârșitul lunii iulie 2020 a fost desemnată câștigătoare asocierea formată din SA & PE Construct SRL, Tehnostrade SRL și Spedition Umb SRL. Însă abia pe 14 ianuarie 2021 a fost semnat contractul aferent.

Valoarea totală estimată a contractului a fost de 899.555.992 de lei, fără TVA, acesta fiind atribuit la 705.282.636 de lei, fără TVA. Criteriul de atribuire al contractului a fost cel mai bun raport calitate – preț. Subcontractanți sunt: D P Consult, Electromontaj S.A., Elektra Invest, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei Craiova, CIS Gaz, Egas, Eckon CEI SRL.

Pentru acest contract vor fi subcontractate următoarele activități: * iluminat, branșament electric, relocări rețele de telecomunicații – proiectare și execuție, în valoare de 19.092.706 de lei fără TVA; * relocări rețele apă – proiectare și executie, în valoare de 14.794.713 de lei fără TVA; * relocări rețele electrice MT, JT, IT, în valoare de 14.912.496 de lei fără TVA; * devieri/protejări rețele de transport gaze naturale – proiectare și executie, în valoare de 5.774.854 de lei fără TVA; * rețele de distribuție gaze naturale – proiectare și executie, în valoare de 59.949 de lei fără TVA; * lucrări de asanare și deminare, în valoare de 323.724 de lei fără TVA; * investigații arheologice, în valoare de 1.131.273 de lei fără TVA.

Lungimea Variantei de Ocolire Galați va fi de 33.6 km.

Durata contractului este de 90 de luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 42 luni perioada de execuție a lucrărilor și 36 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.

Pentru acest contract au mai concurat: * Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S., * asocierea  Arcada Company (lider),Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme, * asocierea Astaldi S.p.A. (lider), Tancrad.

arenaconstruct.ro

vo-galati.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Centura Galați, exemplu de birocrație: Proiectarea începe de-abia în septembrie, iar lucrările demarează din 2022 / Motivul: CNAIR și constructorul au ștampilat 3 contracte de 3.500 de pagini, pe fiecare pagină

Proiectarea Centurii municipiului Galaţi, şosea ocolitoare cu o lungime de 33 de kilometri, va începe de-abia în septembrie, la un an de la semnarea contractului pentru proiectare şi execuţie, finanţarea de la buget pentru acest an fiind de doar 11 milioane lei din contractul total de 705 milioane. Unul din motivele întârzierii este birocrația excesivă, atât constructorul, cât și Compania de Drumuri având de ștampilat contractul de 3.500 de pagini în trei exemplare, pe fiecare pagină.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia Centurii Galaţi „Drumul Mare de Centură” a fost semnat cu antreprenorul băcăuan UMB pe 23 septembrie 2020, înainte de alegerile parlamentare, la ceremonia de atunci fiind prezenţi fostul premier Ludovic Orban şi Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor. La semnarea contractului, oficialii îşi exprimau dorinţa ca durata proiectării să fie redusă (prevăzută la 12 luni) şi, implicit, lucrările să înceapă mai repede.

Doar că, după nouă luni de la semnarea contractului, CNAIR estimează că de-abia în septembrie 2021 va reuşi să emită Ordinul pentru Începerea etapei de proiectare, iar de anul viitor şi lucrările, potrivit unui răspuns la solicitarea Economedia. „Se estimează că Ordinul de Începere pentru faza de proiectare a VO Galați va fi emis în septembrie 2021. Perioada de proiectare (care include aprobarea PT și DE, precum și obținerea Autorizației de Construire) este 12 luni de la data de începere. Ulterior finalizării perioadei de proiectare și obținerii Autorizației de construire, va fi emis ordinul de începere pentru lucrări și va fi predat amplasamentul Antreprenorului. Finanțarea obiectivului VO Galați este inclusă în Bugetul de Stat, la Obiective de investiții noi, iar în 2021 a fost prevăzută în program, cu valoarea de 11.000.000 lei”, a transmis Compania de Drumuri.

De fapt, semnarea contractului a început în septembrie 2020 şi s-a încheiat în… ianuarie 2021 după cum a precizat CNAIR pentru publicaţia Monitorul de Galaţi. „În data de 23.09.2020, Autoritatea contractantă a inițiat procesul administrativ de semnare a contractului în cauză. În acest sens, precizăm că acest contract de lucrări (emis în 3 exemplare originale), care face obiectul prezentului act, însumeaza 8 volume, cca. 3.500 pagini, pentru fiecare exemplar, fiind astfel un volum considerabil de documente care au trebuit iniţializate şi ştampilate (pe fiecare pagină), de ambele părţi, conform reglementărilor în vigoare. Acest proces este specific fiecărui contract de achiziţie publică în parte, atribuit la nivelul C.N.A.I.R. S.A., în calitate de Autoritate Contractantă. Totodată, în cadrul finalizării procesului administrativ de semnare a contractului asupra căruia s-a realizat interpelarea, a fost necesară şi identificarea concretă a sursei de finanţare şi implicit, obţinerea tuturor aprobărilor din partea Ordonatorului Principal de Credite“, a comunicat Compania de Drumuri.

Dincolo de procedura greoaie, birocratică, de semnare a contractului în decurs de patru luni, rămâne perioada ianuarie – septembrie în care constructorul UMB ar fi putut începe şi termina proiectarea. Cum nu se întâmplă asta, putem considera că se pierd câteva luni bune, timp în care nu se întâmplă nimic pentru acest proiect major de infrastructură finanţat din fonduri europene nerambursabile.

Date Tehnice VO Galaţi

Centura Galaţi, şosea cu o bandă pe sens şi acostament lat de 1,5 metri, face parte din proiectul Drumului Expres Focşani – Brăila – Galaţi. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi Calea Ferată Tecuci- Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti (cu Republica Moldova).

Durata contractului este de 12 luni – proiectare, 42 luni – execuţie şi 120 de luni – garanţie. Pe traseu vor fi proiectate 34 de lucrări de artă: poduri, pasaje şi viaducte. Preţul pe kilometru este de 4,4 milioane euro. Licitaţia a fost lansată pentru 900 milioane lei, iar oferta câştigătoare a fost de 700 milioane lei, cu 50 de puncte pentru oferta tehnică, respectiv 50 de puncte oferta financiară. Potrivit notei de fundamentare din iunie 2019, în faza de execuţie ar urma să fie asigurate 250 de locuri de muncă pe plan local.

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu vor construi şi cei 11 km ai Drumului Expres Brăila – Galaţi. În acest caz, contractul a fost semnat în aprilie, iar proiectarea va începe în iulie, conform estimării CNAIR.

economedia.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Primele lucrări pentru centura ocolitoare a Galaţiului încep săptămâna viitoare

Muzeul Olteniei Craiova, unul dintre subcontractanții asocierii care va proiecta și construi marea centură ocolitoare a Galațiului, își va începe misiunea în orașul nostru, de săptămâna viitoare. Șantierul de lucrări va fi precedat de unul arheologic.

"De luni, începem doar prima fază din asistența arheologică, adică realizarea diagnosticului arheologic pe toți cei 33,6 kilometri. Diagnostic arheologic înseamnă să depistăm siturile arheologice de pe traseul viitoarei centuri. Practic, cu ajutorul combinat, săpătură mecanizată și săpătură manuală, se va sonda tot traseul acesta de 33 km, între anumite distanțe, în funcție de configurația terenului, în funcție de ce materiale arheologice se observă la suprafața solului. Siturile arheologice depistate în urma diagnosticului vor fi cercetate preventiv, ca să se asigure descărcarea de sarcină arheologică pentru constructori. Dacă nu se vor găsi situri, vom asigura supraveghere arheologică pe toată perioada lucrărilor", ne-a declarat Florin Ridiche, arheolog și manager la Muzeul Olteniei Craiova.

Eventualele descoperiri arheologice vor ajunge la Muzeul de Istorie "Paul Păltănea" din Galați, restaurate și conservate: "Noi avem un protocol, în baza căruia toate materialele arheologice descoperite vor veni mai întâi la Craiova, vor fi restaurate, conservate și în termen de un an de la finalizarea diagnosticului arheologic vor fi predate Muzeului din Galați, deci nu rămân la Craiova", a precizat arheologul Florin Ridiche.

Reamintim, marea centură ocolitoare ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian și ar trebui să fie gata în decembrie 2025. Pentru realizarea acestei investiții, care va fi finanțată din bani europeni, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat un contract cu o asociere de firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, asocierea are următorii subcontractanţi: Electromontaj SA, Elektra Invest, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei Craiova, Cis Gaz, Egas şi Eckon CEI SRL, şi un terţ - D P Consult.

Contractul pentru varianta de ocolire are o valoare de 705.282.636,69 de lei fără TVA. Investiţia ar urma să se deruleze astfel: 12 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru construcţia şoselei, în lungime de 33,6 km. Garanţia lucrărilor este de 120 de luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Grindeanu promite o legătură modernă între viitorul drum expres Galaţi-Brăila şi centura Galaţiului

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că va bugeta realizarea unei legături între Drumul de Centură al municipiului Galaţi şi drumul expres Galaţi-Brăila, astfel încât să fie asigurat accesul rutier dinspre Galaţi, spre podul peste Dunăre. „Astăzi am fost şi la Galaţi pentru discuţii punctuale despre infrastructura rutieră a judeţului. Intenţionez să propun finanţarea de la bugetul de stat a drumului de legatură dintre VO Galaţi şi DN Brăila-Galaţi. Am anunţat şi intenţia de a revizui, în primele luni ale lui 2022, cadrul legal privind cântarirea camioanelor. Nu este normal să distrugi drumurile judeţene sau naţionale şi să nu plăteşti”, a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook. 

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Expropieri pentru Centura Mare a Galaţiului de aproape 5 milioane de euro

Proiectul de Hotărâre de Guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi" a fost pus în consultare publică, luni, 31 ianuarie 2022, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

"Un pas important spre realizarea Variantei de Ocolire Galaţi (Centura Mare) a fost făcut, zilele trecute, de Ministerul Transporturilor! (...) Vor fi expropriate un număr de 665 imobile cu o suprafaţă de 1,7 milioane metri pătraţi şi o sumă estimată aferentă despăgubirilor de 23,8 milioane de lei. Imobilele supuse exproprierii sunt situate în municipiul Galaţi şi localităţile Şendreni, Smârdan şi Vânători. Asta este încă o dovadă că, de îndată ce Partidul Social Democrat a intrat la guvernare, poiectele de infrastructură rutieră de amploare din judeţul Galaţi sunt deblocate şi intră în linie dreaptă!", a anunţat pe pagina sa de Facebook, senatorul gălăţean Marius Humelnicu.

Prin proiectul de act normativ supus consultării publice se propune:

1) aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi", conform variantei finale a studiului de fezabilitate;

2) aprobarea declanşării procedurii de expropriere a tuturor imobilele proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi", a listei cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, situate pe raza municipiului Galaţi şi a localităţilor Şendreni, Smârdan şi Vânatori din judeţul Galaţi, proprietarii sau deţinătorii acestora, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 23.831.000 lei, adică aproape 5 milioane de euro, pentru un număr de 665 imobile, în suprafaţă totală de 1.719.522 mp.

Suma de 23.831.000 va fi alocată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, fiind prinsă în Legea bugetului de stat pe anul 2022.

Data limită pentru primirea de propuneri şi observaţii de către persoanele interesate este stabilită pentru 11 februarie 2022.

Pe unde trece Centura Mare a Galaţiului

Varianta de Ocolire Galaţi va realiza legătura între DN 25  Galaţi – Tecuci, DJ 251 Galaţi-Smârdan, DN 26 Galaţi – Oancea, DN 24D Galaţi – Giugiuleşti, astfel traficul de tranzit va fi scos din municipiul Galaţi.

Varianta de Ocolire Galaţi se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, traversează Văile Braniştea şi Odobescu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-vest, pe la originea Văii Obreja, iar de aici spre sud-est traversând Balta Mălina, la sud de localitatea Smârdan. După traversarea DJ 251, varianta de ocolire se îndreaptă spre nord – est apoi printr-o curbă la dreapta şi un aliniament se trece de pe zona de platou în Câmpia Brăteşului şi a Prutului. În continuare, printr-o altă curbă la dreapta, trece de pe zona de platou, în câmpia Brateşului şi a Prutului, trece prin aproprierea colţului din nord al Lacul Brateş, îndreptându-se spre DN 2B, respectiv Vama Giurgiuleşti.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

4 aprilie 2022, data de începere a Variantei de Ocolire Galaţi

„Data de începere pentru obiectivul «Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Galaţi» este 4 aprilie 2022”, scrie negru pe alb într-o notificare transmisă Asocierii SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, cu care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat contractul de realizare a investiţiei.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, la finele lunii august 2021, Muzeul Olteniei Craiova, unul dintre subcontractanții asocierii care va proiecta și construi marea centură ocolitoare a Galațiului, şi-a început misiunea în orașul nostru. Şi asta deoarece şantierul de lucrări este precedat de unul arheologic. Specialiştii au făcut sondaje pe traseul de 33,6 pentru a descoperi eventualele situri arheologice şi vor asigura supravegherea arheologică pe toată perioada lucrărilor.

Marea centură ocolitoare ar urma să lege Giurgiuleştiul de localităţile Vânători şi Traian și ar trebui să fie gata, conform ultimelor date din „Stadiului proiectelor de infrastructură”, pe 26 august 2026. Contractul are o valoare de 705.282.636,69 de lei fără TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Guvernul dă startul exproprierilor pentru Varianta de Ocolire a municipiului Galaţi

În şedinţa de Guvern de astăzi, 16 martie 2022, a fost adoptată hotărârea privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi".

Astfel, a fost aprobat amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi", conform variantei finale a studiului de fezabilitate şi, de asemenea, s-a aprobat declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al Variantei de Ocolire Galaţi, aflate pe raza municipiului Galaţi şi a localităţilor Şendreni, Smârdan şi Vânatori din judeţul Galaţi, expropriator fiind statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - SA.

Totodată s-a aprobat lista finală cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor. Sumele individuale estimate de expropriator sunt în cuantum total de 23.831.000 lei şi se se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Reamintim că Varianta de Ocolire Galaţi are o lungime de 33,6 km şi va realiza legătura între DN 25 Galaţi – Tecuci, DJ 251 Galaţi-Smârdan, DN 26 Galaţi – Oancea, DN 24D Galaţi – Giugiuleşti, astfel traficul de tranzit va fi scos din municipiul Galaţi. Varianta de ocolire Galaţi se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, traversează Văile Braniştea şi Odobescu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-vest, pe la originea Văii Obreja, iar de aici spre sud-est traversând Balta Mălina, la sud de localitatea Smârdan. După traversarea DJ 251, varianta de ocolire se îndreaptă spre nord-est apoi, printr-o curbă la dreapta cu R= 4000 m şi un aliniament de trecere de pe zona de platou în Câmpia Brateşului şi a Prutului. În continuare, printr-o altă curbă la dreapta cu R=4000 m, trece de pe zona de platou, în câmpia Brateşului şi a Prutului, trece prin aproprierea colţului din nord a Lacul Brateş, îndreptându-se spre DN 2B respectiv Vama Giurgiuleşti.

Pe data de 04 martie 2022, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi anunţa: "Astăzi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis ordinul pentru demararea proiectării şi execuţiei acestei lucrări. Astfel, peste o lună, va începe partea de proiectare tehnică, urmând ca după realizarea studiilor şi analizelor tehnice să fie demarate lucrările, constructorul fiind deja desemnat", spune Costel Fotea.

Contractul de proiectare şi construire a Variantei de Ocolire Galaţi a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, încă din anul 2020, iar valoarea acestuia este de 705.282.636 de lei.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Exproprierile pentru marea centură, pe site-ul Primăriei

Hotărârea Guvernului României privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Varianta de ocolire Galați” a fost publicată și pe portalul Primăriei Galați.
Este vorba, așa cum ați putut afla din ziarul „Viața liberă”, despre imobilele proprietate privată, în suprafață totală de 1.719.522 de metri pătrați, situate pe raza municipiului Galați și a localităților Șendreni, Smârdan și Vânători din județul Galați. Despăgubirile acordate se ridică la 23.830.539 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Exproprieri cu cântec pe „centura mare”. Un nod gordian pe cale să devină... rutier

La începutul lunii februarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat debutul implementării proiectului pentru Varianta Ocolitoare a municipiului Galaţi. Mai cunoscută sub denumirea de "centura mare", aceasta ar urma să unească zona vămii de la Giurgiuleşti (E 87), cu DN 25, undeva în vecinătatea localității Traian, trecând și prin comuna Vânători, intersectând, pe traseu, DN 26. În acest loc, ar urma să fie amplasat un important nod rutier. Contractul atribuit pentru acest masiv proiect de infrastructură are o valoare de 705.282.636,69 de lei, fără TVA.

Pentru familia Bădilaș din Vânători, modul în care a fost proiectată Varianta de Ocolire nu este un motiv de satisfacție, din cauza felului în care ar urma să se facă exproprierile din zona nodului rutier de la Vânători. Din corespondența purtată de aceasta cu CNAIR, rezultă că, în anul 2012, compania de drumuri, împreună cu firmele ce au elaborat studiul de fezabilitate, au participat la o serie de dezbateri publice, prezentând autorităților locale, dar și deținătorilor de utilități de pe raza județului Galați, alternativele de traseu analizate. Deci, în urmă cu zece ani... Ulterior, Consiliul Județean a emis în luna august 2012 primul certificat de urbanism, acesta fiind actualizat în noiembrie 2014.

Punctul de vedere al proprietarilor

Consultând anexa cu proprietățile ce trebuie expropriate, Marian Bădilaș aduce la cunoștința Avocatului Poporului faptul că "cel puțin în ceea ce mă privește, suprafețele declarate în această anexă sunt eronate, în realitate, având cu totul alte dimensiuni". În plus, același proprietar reclamă că evaluatorii autorizați ANEVAR "nu au fost pe teren și nici nu m-au contactat în vreun fel", iar evaluarea suprafețelor și a sumelor a fost făcută "sumar și superficial". Mai mult decât atât, punctul de vedere al lui Marian Bădilaș este că "studiul proiectului pentru centura ocolitoare, implicit studiul proiectului pentru nodul rutier Vânători, a fost realizat în 2012, ca atare nu este în concordanță cu realitatea prezentă din teren, deoarece zona a fost și este într-o continuă dezvoltare. Mai exact, soluția aleasă la momentul respectiv trece în întregime doar pe o parte a drumului național (în care apărea în majoritate teren arabil, clădire comercială și locuință individuală), în timp ce, în prezent, suprafața terenului de 30.000 mp este ocupată cu casa în care locuiesc, sediul societății și punctul de lucru ce are ca domeniu de activitate dezmembrarea și reciclarea de autoturisme și cuprinde o hală și un teren amenajat cu o autorizație de mediu pe o suprafață de 5.000 mp".

Răspunsul companiei de drumuri

Evident că toate cele de mai sus au fost aduse, în repetate rânduri, și la cunoștința CNAIR SA, iar compania de drumuri arată, într-un răspuns formulat către petent în luna martie a acestui an, că traseul nu mai poate suferi modificări, întrucât a fost semnat deja contractul de proiectare și execuție cu asocierea câștigătoare pentru Varianta de Ocolire, încă de la începutul anului 2021. "Modificările substanțiale ulterior atribuirii contractului pot conduce la aplicarea corecțiilor financiare din partea reprezentanților Curții de Conturi a României", se mai arată în răspunsul redactat de compania de drumuri către Marian Bădilaș. Altfel, acesta din urmă este de părere că "studiul pentru acest proiect nu mai este de actualitate și, totuși, nu se sesizează nimeni să cerceteze impactul major pe care îl are în prezent cel puțin acest nod rutier și faptul ca există alternative mult mai eficiente pentru ambele părți, cu afectarea minimă a proprietăților existente. De asemenea, doresc să evidențiez faptul că problema principală nu este suma propusă pentru despăgubire, deoarece știu că nu este definitivă și nu îmi este de interes principal acest lucru".

Cam ce ar putea să se întâmple

Consultând, totuși, anexa cu sumele propuse pentru despăgubire, am constatat că acestea se ridică, în cazul familiei Bădilaș, la circa 2,65 milioane de lei, în condițiile în care, din discuțiile noastre cu acești proprietari, suma corectă, din punctul lor de vedere, ar fi cel puțin dublă. Cel mai probabil, aceste aspecte vor fi tranșate printr-un proces, instanța competentă urmând a dispune corespunzător documentelor existente. Până atunci, lui Marian Bădilaș i s-a adus la cunoștință de către CNAIR SA să se prezinte la sediul expropriatorului în termen de 20 de zile calendaristice de la data notificării, iar, în cazul în care este în imposibilitate să facă acest lucru, documentele care atestă dreptul de proprietate se pot transmite și în copie. Adresa de notificare are data de 28 aprilie, ca și moment al ieșirii din CNAIR, iar, conform plicului datat de Poșta Română, a ajuns după o lună la cei ce urmează a fi expropriați...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Marea centură ocolitoare și podul de la Cosmești, în proiectare

Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe lista obiectivelor pentru care firma UMB desfășoară la ora actuală activități de proiectare se află Varianta de Ocolire Galați ("centura mare") și Podul de la Cosmești.

Reamintim, 4 aprilie 2022 a fost data de începere pentru obiectivul "Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Galaţi", conform notificării transmise asocierii SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL. Contractul are o valoare de 705.282.636,69 de lei fără TVA.

În ceea ce privește "Pod nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN24, km 7+620", contractul în valoare de 146.498.575,53 de lei fără TVA a fost semnat de CNAIR cu asocierea SC SA&PE Construct SRL - SC Tehnostrade SRL.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Lucrările la noua Variantă Ocolitoare a Galațiului vor începe în primăvară

Viitoarea Centură Mare a Galațiului este un proiect extrem de necesar pentru dezvoltarea regiunii noastre. Practic, este vorba despre o centură ocolitoare nouă, care ar urma să plece din Vama Giurgiulești, să treacă prin spatele lacului Brateș și să ajungă în DN25, în zona localității Traian, anunță Costel Fotea, președintele CJ Galați.

„Este un proiect al Galațiului la care țin foarte mult și pentru care voi lupta până la capăt. De aceea, am convocat, la sediul Consiliului Județean, o amplă întâlnire de lucru, la care au participat proiectantul noii variante de ocolire a Galațiului, directorul Implementări Proiecte din CNAIR, Felician Cerneștean, directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Buzău, Sorin Robu, echipa de implementare care se ocupă de acest proiect din CNAIR, echipa de calitate de la Direcția Regională Drumuri și Poduri Iași, precum și specialiștii în domeniu din cadrul Consiliului Județean Galați.

A fost o ședință aplicată, în care le-am explicat foarte clar cât este de importantă și de necesară această nouă variantă de ocolire a Galațiului, o investiție de aproximativ 840 de milioane de lei, deblocată de actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu.

În acest moment, se lucrează la partea de proiectare tehnică, pe care proiectantul a promis că o va finaliza la mijlocul acestei primăveri, astfel încât în acest an să înceapă și lucrările. De asemenea, am analizat și punctele de intersecție ale traseului Drumului Mare de Centură cu proiectele Consiliului Județean, precum și stadiul lucrărilor la Drumul Expres Galați-Brăila”, a transmis Costel Fotea, șeful CJ Galați.

Noua Variantă Ocolitoare a Galațiului va avea o lungime de 33,6 kilometri, un tunel pe sub Valul lui Traian și mai multe noduri rutiere și girații. Proiectul are deja un constructor desemnat prin licitație.

regionalpress.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Exproprierile pentru Centura Galați se fac la trei ani de la semnarea contractului

Guvernul face exproprieri suplimentare pentru Centura municipiului Galați, un contract semnat în vara anului 2020, dar fără lucrări începute la trei ani de la atribuirea contractului de 705 milioane lei. 275 de imobile cu o suprafață totală de aproape 700.000 mp. urmează să fie expropriate pentru Centura Galați, o șosea cu o lungime de 33 de kilometri pe care UMB trebuie să o construiască până în 2026. Este un proiect finanțat de la Bugetul de Stat cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 42 de luni pentru execuție. Ordinul pentru etapa de proiectare s-a dat în aprilie 2022, prin urmare lucrările ar trebui să înceapă în această vară după ce se fac exproprierile suplimentare. Primele exproprieri se făceau în 2022 pentru 1,7 milioane mp. și 655 de imobile.

Pentru exproprieri, Proiectul de Hotărâre de Guvern pe care l-a realizat Ministerul Transporturilor prevede un buget de 18 milioane lei. ,,Varianta de ocolire Galaţi va realiza legătura între DN 25  Galaţi – Tecuci, DJ 251 Galaţi-Smârdan, DN 26 Galaţi – Oancea, DN 24D Galaţi – Giurgiuleşti, astfel încât traficul de tranzit va fi scos din municipiul Galaţi. Varianta de ocolire Galaţi se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, traversează Văile Brănistea şi Odobescu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-vest, pe la originea Văii Obreja iar de aici spre sud-est traversând Balta Malina, la sud de localitatea Smârdan. După traversarea DJ 251, varianta de ocolire se îndreaptă spre nord – est apoi printr-o curbă la dreapta  cu R= 4000 m şi un aliniament de trece de pe zona de platou în Câmpia Brăteşului şi a Prutului. În continuare, printr-o altă curbă la dreapta cu R=4000 m, trece la nord de Lacul Brateş, îndreptându-se spre DN 2B, respectiv, Vama Giurgiuleşti.

Pentru continuarea lucrărilor la obiectivul de investiție mai sus menționat, este necesară ocuparea unei suprafețe suplimentare de teren cu sau fără investiţii, respectiv suprafața totală de 679.825 mp, aferentă unui număr de 275 imobile, pentru care este necesară declanșarea procedurii de expropriere. Precizăm că aceste imobile, deși fac parte din coridorul de expropriere al lucrării utilitate de publică de interes național “Varianta de ocolire Galaţi”, din cauza lipsei planurilor parcelare nu au putut fi identificate la momentul aprobării  Hotărârii Guvernului nr. 345/2022 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional “Varianta de ocolire Galaţi” - Nota de Fundamentare.

CNAIR promitea șantier deschis în 2022

La semnarea contractului, oficialii îşi exprimau dorinţa ca durata proiectării să fie redusă (prevăzută la 12 luni) şi, implicit, lucrările să înceapă mai repede. Doar că, după nouă luni de la semnarea contractului, CNAIR estimează că de-abia în septembrie 2021 va reuşi să emită Ordinul pentru Începerea etapei de proiectare, iar de anul viitor şi lucrările, potrivit unui răspuns la solicitarea Economedia: „Se estimează că Ordinul de Începere pentru faza de proiectare a VO Galați va fi emis în septembrie 2021. Perioada de proiectare (care include aprobarea PT și DE, precum și obținerea Autorizației de Construire) este 12 luni de la data de începere. Ulterior finalizării perioadei de proiectare și obținerii Autorizației de construire, va fi emis ordinul de începere pentru lucrări și va fi predat amplasamentul Antreprenorului. Finanțarea obiectivului VO Galați este inclusă în Bugetul de Stat, la Obiective de investiții noi, iar în 2021 a fost prevăzută în program, cu valoarea de 11.000.000 lei”, a transmis Compania de Drumuri pentru Economedia în 2021.

Pe traseul de 33 de kilometri sunt 34 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 4,4 kilometri. UMB a câștigat contractul cu o ofertă de 705 milioane lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 milioane. Rămâne de văzut dacă cel mai puternic drumar din România se va putea încadra în costurile estimate acum 4 ani.

economedia.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Centura Galați: Guvernul abrobă exproprieri la trei ani de la semnarea contractului / UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările încă din 2022

Guvernul aprobă exproprieri suplimentare pentru Centura „mare” a municipiului Galați, un contract de 705 milioane lei semnat în vara anului 2020, dar fără lucrări începute la trei ani de la semnare. Joi, 13 iulie, Executivul va aviza exproprieri pentru 275 de imobile cu o suprafață totală de aproape 700.000 mp.

Tot la Galați, se lucrează la centura „mică” DJ 251 M, contract de aproximativ 40 milioane de euro pe care îl derulează CJ Galați. Această variantă ar urma să fie terminată în primăvara anului viitor. De asemenea, între Drumul Expres Galați – Brăila și Centura Galați (contractul UMB) va fi construit un Drum Expres de 7 km.

Centura „mare” de la Galați este o șosea cu o lungime de 33 de kilometri pe care UMB trebuie să o construiască până în octombrie 2026. Este un proiect finanțat de la Bugetul de Stat cu 12 luni pentru etapa de proiectare și 42 de luni pentru execuție. Ordinul pentru etapa de proiectare s-a dat în aprilie 2022, prin urmare lucrările ar trebui să înceapă totuși în această vară, după ce se fac exproprierile suplimentare. Primele exproprieri se făceau în 2022 pentru 1,7 milioane mp. și 655 de imobile.

Pentru exproprieri, Proiectul de Hotărâre de Guvern pe care l-a realizat Ministerul Transporturilor prevede un buget de 18 milioane lei. „Varianta de ocolire Galaţi va realiza legătura între DN 25  Galaţi – Tecuci, DJ 251 Galaţi-Smârdan, DN 26 Galaţi – Oancea, DN 24D Galaţi – Giurgiuleşti, astfel încât traficul de tranzit va fi scos din municipiul Galaţi. Varianta de ocolire Galaţi se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, traversează Văile Brănistea şi Odobescu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-vest, pe la originea Văii Obreja iar de aici spre sud-est traversând Balta Malina, la sud de localitatea Smârdan. După traversarea DJ 251, varianta de ocolire se îndreaptă spre nord-est apoi printr-o curbă la dreapta  cu R=4000 m şi un aliniament de trece de pe zona de platou în Câmpia Brăteşului şi a Prutului. În continuare, printr-o altă curbă la dreapta cu R=4000 m, trece la nord de Lacul Brateş, îndreptându-se spre DN 2B, respectiv, Vama Giurgiuleşti.

Pentru continuarea lucrărilor la obiectivul de investiție mai sus menționat, este necesară ocuparea unei suprafețe suplimentare de teren cu sau fără investiţii, respectiv suprafața totală de 679.825 mp, aferentă unui număr de 275 imobile, pentru care este necesară declanșarea procedurii de expropriere. Precizăm că aceste imobile, deși fac parte din coridorul de expropriere al lucrării utilitate de publică de interes național “Varianta de ocolire Galaţi”, din cauza lipsei planurilor parcelare nu au putut fi identificate la momentul aprobării  Hotărârii Guvernului nr. 345/2022 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional “Varianta de ocolire Galaţi”, arată Nota de Fundamentare.

CNAIR promitea șantier deschis în 2022

La semnarea contractului cu UMB, oficialii îşi exprimau dorinţa ca durata proiectării să fie redusă (prevăzută la 12 luni) şi, implicit, lucrările să înceapă mai repede. Doar că, după nouă luni de la semnarea contractului, CNAIR estimează că de-abia în septembrie 2021 va reuşi să emită Ordinul pentru Începerea etapei de proiectare, iar de anul viitor şi lucrările, potrivit unui răspuns la solicitarea Economedia.

„Se estimează că Ordinul de Începere pentru faza de proiectare a VO Galați va fi emis în septembrie 2021. Perioada de proiectare (care include aprobarea PT și DE, precum și obținerea Autorizației de Construire) este 12 luni de la data de începere. Ulterior finalizării perioadei de proiectare și obținerii Autorizației de construire, va fi emis ordinul de începere pentru lucrări și va fi predat amplasamentul Antreprenorului. Finanțarea obiectivului VO Galați este inclusă în Bugetul de Stat, la Obiective de investiții noi, iar în 2021 a fost prevăzută în program, cu valoarea de 11.000.000 lei”, a transmis Compania de Drumuri pentru Economedia în 2021.

Pe traseul de 33 de kilometri sunt 34 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 4,4 kilometri. UMB a câștigat contractul cu o ofertă de 705 milioane lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 milioane. Rămâne de văzut dacă cel mai puternic drumar din România se va putea încadra în costurile estimate acum 4 ani.

economedia.ro

Link to comment
Share on other sites

Exproprieri de 18 milioane de lei pentru „Centura mare”, în zona Braniștea - Șendreni

În ultima sa ședință, Guvernul României a aprobat declanșarea procedurii de expropriere pentru un număr de 275 de imobile din zona Braniștea - Șendreni, având o suprafață totală de 679.825 mp, reprezentând teren cu sau fără investiții.

Utilitatea publică a acestor exproprieri este legată de preconizata construcție a variantei de ocolire a municipiului Galaţi - cunoscută sub denumirea de "Centura mare" - ce va realiza legătura între DN 25, DJ 251 Galaţi - Smârdan, DN 26 și zona de frontieră Galaţi - Giurgiuleşti, astfel încât traficul de tranzit să fie scos din municipiul Galaţi.

Conform notei de fundamentare a Hotărârii de Guvern, această variantă de ocolire se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci - Galaţi, traversează văile Braniștea şi Odobescu, apoi valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-est, pe la originea văii Obreja, iar de aici spre sud-est, traversând balta Mălina, la sud de comuna Smârdan. După traversarea DJ 251, traseul se îndreaptă spre nord-est, iar apoi, printr-o curbă la dreapta şi un aliniament ce trece de pe zona de platou, în Câmpia Brateşului şi a Prutului. În continuare, printr-o altă curbă la dreapta, va trece la nord de lacul Brateş, îndreptându-se spre vama cu Republica Moldova (PTF Galați - Giurgiuleşti), de pe E87 - DN 2B.

Potrivit noii Hotărâri de Guvern, bugetul alocat pentru finalizarea exproprierilor este de aproximativ 18,26 milioane de lei, iar lista imobilelor ce ar urma să intre în această procedură poate fi consultată la adresa https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2023/07/ANEXA-2-6.pdf, cu mențiunea că raportul de evaluare a fost întocmit în anul 2023.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Umbrărescu a cerut rezilierea contractului pentru Centura Mare a Galațiului

Constructorul român UMB a solicitat oficial CNAIR rezilierea amiabilă a contractului pentru proiectarea și execuția Centurii Galați (Centura Mare), cu o lungime de 33 km, contract finanțat de la bugetul de stat și semnat înainte de alegerile din 2020 pentru o ofertă de 705 milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 milioane de lei, informează Economedia.ro.

Solicitarea de reziliere amiabilă a contractului a fost făcută în august 2023 și apare în informarea oficială a Companiei de Drumuri din luna decembrie, consultată de "Viața liberă". "În data de 22.08.2023, antreprenorul a solicitat încetarea de comun acord a contractului. În data de 7.09.2023, beneficiarul a transmis răspunsul său antreprenorului cu privire la încetarea contractului. Până în prezent, CNAIR nu a primit niciun răspuns", se arată în document, care nu precizează răspunsul dat de CNAIR solicitării UMB.

Grindeanu anunța în toamnă că se va rupe contractul

Datele rezilierii încă nu au fost stabilite astfel încât cel mai puternic constructor din România să nu fie penalizat cu certificat negativ. Rezilieri amiabile s-au făcut și cu proiectanți care nu s-au mai încadrat în costul ofertat, notează Economedia.ro.

Tot în județul Galați, UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările la podul peste Siret de la Cosmești (contract cu fonduri europene semnat încă din 2022). Până la sfârșitul anului, UMB trebuie să termine lucrările la Drumul Expres Brăila - Galați, șosea rapidă de 11 km, potrivit sursei citate.

În toamna anului trecut, prezent la Galați, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că se va rupe contractul pentru Centura Mare, contract "unde au fost niște domni care au semnat pe repede înainte". "Suntem aproape siguri că la Galați vom aplica aceeași soluție ca la Timișoara, unde am avut un constructor neserios. S-a reziliat și în aproape două luni s-a reluat licitația. Vom rupe acest nod gordian, să începem efectiv lucrul", spunea atunci Grindeanu.

Cererea de reziliere, imediat după ce Guvernul aprobase exproprieri

În iulie 2023, cu numai o lună înainte ca UMB să solicite rezilierea amiabilă a contractului, Guvernul a aprobat declanșarea procedurii de expropriere pentru un număr de 275 de imobile din zona Braniștea - Șendreni, având o suprafață totală de 679.825 mp. "Viața liberă" scria la vremea respectivă că bugetul alocat pentru finalizarea acestor exproprieri era de aproximativ 18 milioane de lei.

Varianta de ocolire a municipiului Galați, cunoscută și ca Centura Mare, se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci - Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi - Giurgiuleşti. Pe traseul de 33 de kilometri sunt 34 de poduri și pasaje, cu o lungime totală de 4,4 kilometri.

Costel Fotea, președintele CJ: "Centura Galațiului trebuie să se realizeze"

Contactat de "Viața liberă", președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, ne-a declarat: "Rezilierea amiabilă a contractului este doar dorința domnului Umbrărescu. Urmează ca săptămâna viitoare, cel mai probabil miercuri, să mă întâlnesc cu domnul ministru Grindeanu, să vedem cum vom proceda în continuare. În momentul de față, știu că domnul Umbrărescu trebuie să facă centura Galațiului. Nu am acum mai multe detalii, dar centura Galațiului trebuie să se realizeze. Miercuri mă voi întâlni cu domnul ministru Grindeanu și vom discuta concret despre tot ce trebuie făcut pentru ca proiectul centurii Galațiului să fie dus la bun sfârșit".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Contractul pentru Centura Mare a Galațiului nu se reziliază

Veste bună pentru județul Galați. Astăzi, în urma întâlnirii dintre președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, s-a decis continuarea investiției la viitoarea Variantă Ocolitoare a municipiului Galați (Centura Mare a Galațiului).

“S-a stabilit clar că, în ciuda ultimelor informații apărute în spațiul public, nu se reziliază contractul de lucrări la  Centura Mare a Galațiului. Investiția continuă, iar asocierea de firme care a câștigat licitația trebuie să realizeze lucrările la acest proiect extrem de important pentru județul nostru și nu numai.

Centura Mare a Galațiului va pleca din zona Vămii Giurgiulești, va trece prin spatele lacului Brateș și se va intersecta cu DN25, în zona satului Traian. 

De asemenea, și proiectul drumului de legătură între Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați-Brăila merge mai departe. Avem studiu de fezabilitate, avem avizele de mediu și avem realizate și expertizele, iar investiția va fi finanțată cu fonduri europene, în cadrul Programului Operațional de Transport 2021-2027. Astfel că, după ce va trece și de Comisia Tehnică a Ministerului Transporturilor, vom da drumul la licitație pentru desemnarea unui constructor”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. 

Varianta Ocolitoare a municipiului Galați va avea o lungime de 33,6 kilometri, un tunel pe sub Valul lui Traian și mai multe noduri rutiere și girații.

Comunicare CJ Galati

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.