dcp100168 Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Primăria Galaţi cumpără 30 de autobuze second-handViceprimarul Nicuşor Ciumacenco a declarat că municipalitatea locală va achiziţiona 30 de autobuze second-hand, destinate transportului în comun. Sursele bugetare pentru aceste achiziţii publice vor fi redevenţa plătită de Transurb, societatea publică de transport şi taxele operatorilor privaţi. "Din aceste direcţii vom face rost de bani pentru noile autobuze. Sperăm că odată cu aceste autobuze să asigurăm şi condiţii mai bune pentru călătorii mijloacelor de transport în comun", a declarat Nicuşor Ciumacenco.120 de mijloace de transport în comun ale Transurb sunt în acest moment în traficul din municipiul Galaţi.http://www.adevarul.ro/locale/galati/Primaria_Galati_mai_cumpara_30_de_autobobuze_second-hand_0_260374322.html
Garett Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Sa speram ca nu vor fi tot niste harburi ca cele galbene, din Danemarca sau de unde or fi!
dcp100168 Posted May 12, 2010 Author Posted May 12, 2010 Ciumacenco a precizat că un astfel de autobuz va costa între 18.000 şi 30.000 de euro
corbu Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Ciumacenco a precizat că un astfel de autobuz va costa între 18.000 şi 30.000 de euroVom avea si noi, ca si bucurestenii, aer conditionat in mijloacele de transport in comun?
mambo Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 dar cu autobuzele alea noi cum a ramas? creditul deja a fost facut, nu? baneii au disparut? ca autobuzele nu le vad pe strada...
Garett Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Ciumacenco a precizat că un astfel de autobuz va costa între 18.000 şi 30.000 de euroDeci pot sa presupun linistit ca tot harburi vor fi!
dcp100168 Posted May 13, 2010 Author Posted May 13, 2010 dar cu autobuzele alea noi cum a ramas? creditul deja a fost facut, nu? baneii au disparut? ca autobuzele nu le vad pe strada... Împrumutul pentru autobuze n-a mai fost făcut, pentru că nu a fost aprobat de către Bucureşti
mambo Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 pai normal, chiar ma intrebam cine accepta un asemenea credit? 10 milioane euro pt 20 de autobuze
AndreiM Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 cu 10 milioane de euro renuntau la " cascarabete ", luau autobuze si faceau si drumurile cat de cat!
dcp100168 Posted July 5, 2010 Author Posted July 5, 2010 30 de autobuze olandeze pe străzile GalaţiuluiPotrivit directorului general al Transurb, Genica Totolici, în urma licitaţiei organizate pe SEAP, firma care va asigura cele 30 de autobuze second hand este Mobilift din Rotterdam, care a oferit cel mai bun preţ, şi anume 18.200 de euro (fără TVA) pentru un autobuz. „Licitaţia a avut loc zilele trecute pe SEAP, iar pentru fiecare autobuz Transurb SA va plăti firmei olandeze 18.200 de euro, preţ în care nu este inclus TVA. Autobuzele sunt marca DAF, au fost fabricate în perioada 1999-2000, au o lungime de 12 metri, sunt dotate cu podea joasă şi sunt de mare capacitate. O comisie se va deplasa în cursul lunii august la Rotterdam”, ne-a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici. Potrivit aceleiaşi surse, preţul celor 30 de autobuze va fi plătit în rate, timp de 24 de luni, fondurile necesare reprezentând valoarea subvenţiei pe care Primăria Galaţi o datorează societăţii locale de transport public local şi care nu a fost încă încasată, fiind vorba de circa 100 de miliarde de lei vechi. Directorul general al Transurb ne-a mai declarat că autobuzele vor fi folosite pentru înlocuirea unora dintre cele existente, care nu mai corespund, sau vor fi introduse pe traseele unde este necesară suplimentarea numărului de mijloace de transport. Potrivit aceleiaşi surse, parcul auto al Transurb cuprinde un număr de 118 autobuzehttp://www.monitoruldegalati.ro/economie/peste-jumatate-de-milion-de-euro-va-circula-pe-strazile-galatiului.html
dcp100168 Posted September 1, 2010 Author Posted September 1, 2010 Autobuzele SH ies pe traseuPrimul lot de 10 autobuze second hand a ajuns în Galaţi, a anunţat, ieri, viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco. „În urma licitaţiei de achiziţie publică, SC Mobilift SRL a devenit furnizorul pentru 30 de autobuze diesel second hand, marca DAF, Euro 2, cu podea joasă, la preţul de 18.200 de euro, fără TVA. Preţul include transportul lor din oraşul Haga până la Galaţi, taxele de drum, asigurarea, combustibilul, şoferii şi asistenţa tehnică pe drum. Maşinile au o stare tehnică şi estetică foarte bună, anul lor de fabricaţie este 1999-2000, iar la bord au între 500.000 şi 600.000 de km. Următorul lot de 10 autobuze va sosi luni, 6 septembrie”, a declarat Ciumacenco.http://www.viata-libera.ro/articol-Autobuzele_SH_ies_pe_traseu__2.html
Lucian101 Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Am si eu o intrebare... nu stiu daca am postat unde trebuie, dar, cand era vorba ca vor fi introduse in circulatie noile autobuze? Astazi autobuzul 102 era maxim incarcat de la statia din fata Teatrului Dramatic si nici macar la statia Neacsu unde am coborat nu parea sa se mai fi degajat.
dcp100168 Posted November 22, 2010 Author Posted November 22, 2010 Rable olandeze vândute Transurbului la suprapreţAveţi o firmă cu datorii de peste un milion de lei? Nicio problemă: Primăria Galaţi vă scapă de ele. Cum? Cumpără la preţ dublu orice îi oferiţi, chiar şi dacă e vorba de un produs la mâna a doua folosit timp de zece ani. În cazul în care credeţi că este vorba doar de o figură de stil, vă înşelaţi. Municipalitatea a reuşit performanţa de a plăti 18.200 de euro pe 30 de autobuze la mâna a doua, aduse din Olanda, care pot fi cumpărate cu cel mult jumătate de preţ. Mai exact, cu 9.500 de euro poate fi achiziţionat, tot din Ţara Laleleor, un autobuz vechi de 11 ani, cu 550.480 km la bord. Vânzătorul este unul dintre cei mai importanţi dealeri de acest gen de maşini din zonă: Womy Equipment Supply.Reprezentanţii Primăriei Galaţi susţin că legea nu le permitea la acest nivel să-şi caute de unii singuri maşinile, ci erau obligaţi să participe la licitaţie. În aceste condiţii, municipalitatea a achiziţionat pentru Transurb 30 de autobuze second – hand. În urma licitaţiei de achiziţie publică, compania argeşeană SC Mobilift SRL a devenit furnizorul pentru 30 de autobuze diesel second hand, marca DAF, Euro 2, cu podea joasă, la preţul de, atenţie!, 18.200, fără TVA.Cum justificau faptul că solicitau mai mult de dublu? Se scuzau prin faptul că preţul include transportul din oraşul Haga până la Galaţi, taxele de drum, asigurarea, combustibilul, şoferii şi asistenţa tehnică pe drum. Per total, de fiecare maşină cheltuielile nu puteau însă depăşi 3.000 de euro, ceea ce înseamnă că firma câştiga aproape 6.000 de euro pentru fiecare maşină adusă la malul Dunării, respectiv aproximativ trei sferturi de milion de lei pentru întregul lot!Dar cine este compania care reuşeşte să dea o asemenea gaură în bugetul local, luând aproximativ un dolar profit din buzunarul fiecărui gălăţean, fie el sugar, muncitor ori pensionar? Mobilift România are nu mai puţi de 16 (şaisprezece) angajaţi şi a fost înfiintată în anul 2009, ca membru al grupului olandez Peinemann, cu sediul la Hoogvliet, Olanda. Care firmă este şi acţionar majoritar, cu 95%. Compania are sediul în satul Mărăcineni, judeţul Argeş, şi vine în intâmpinarea clienţilor cu două divizii importante: stivuitoare (noi şi second-hand) şi autobuze la mâna a doua. Conform bilanţului contabil, firma a încheiat anul 2009 cu pierderi de 1.128.153 lei. Estimăm că profitul realizat cu Primăria Galaţi îi va acoperi cel puţin două treimi, dacă nu trei sferturi din gaură.Care erau alternativele, la câţi bani s-au cheltuit? Tot piaţa olandeză ne arată: cu doar 13.900 de euro se putea cumpăra tot un autobuz DAF vechi de 12 ani, dar cu numai 316.000 de km la bord, aproape jumătate din cât au maşinile care au ajuns mândria Transurb.http://actiunea.net/index.php?option=com_content&task=view&id=10037&Itemid=26
AndreiM Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Mergi confortabil de banii aștia, ce vrei! În continuare... unde-s ăia care nu respectă legea? șoferii de ” dube ” sau Primăria? Mergem cu hârburi Euro 2 și lăsăm „ dube ” Euro 5. Bună afacere!
dcp100168 Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 Jumătate dintre autobuzele gălăţene sunt vechi şi trebuie înlocuiteSocietatea de transport public doreşte să cumpere 40 de autobuze şi 12 tramvaie SH deoarece jumătate din parcul auto al acesteia este învechit. Dotarea nu se poate face fără avizul Comisiei de Transporturi a Consiului Local, iar unii consilieri nu sunt de acord cu investiţia de 2 milioane de euro.Genica Totolici, directorul SC Transurb, susţine că doar 45% din parcul auto se încadrează în durata normală de funcţionare. „Intenţionăm să cumpărăm 40 de autobuze scurte, de nouă metri lungime, pe care să le introducem pe traseele cu străzi înguste pe care se pot strecura mai uşor. Dorim să cumpărăm şi 12 tramvaie la mâna a doua din Olanda, la preţul de 5.000 de euro fiecare", ne-a declarat Genica Totolici, directorul SC Transurb.Nu toţi consilierii privesc cu ochi buni această investiţie. Picu Apostol Roman susţine că achiziţionarea acestor autobuze si tramvaie nu-şi are rostul atâta vreme cât societatea nu are bani pentru asigurarea salariilor. „Hârtia a ajuns primar şi s-a ajuns la concluzia că, în momentul de faţă, nu sunt bani pentru o asemenea investiţie în valoare de circa 2 milioane de euro", a spus consilierul.„Este clar că e nevoie ca parcul auto public să fie reînnoit, însă depinde foarte mult pe ce sursă de finanţare vor merge cei de la Transurb. Dacă vor propune ca o parte din bani să se regăsească în subvenţia pe care trebuie să o primească de la Primărie, vom fi de acord", ne-a spus consilierul Daniel Apetrăchioaie.SC Transurb dispune de 135 de autobuze , 13 troleibuze cu 100 de locuri şi 63 de vagoane de tramvai.Anul trecut, Primăria a mai achiziţionat 30 de autobuze marca Den Oudsten B96 de mare capacitate.adevarul.ro
mambo Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 (edited) Societatea de transport public doreşte să cumpere 40 de autobuze şi 12 tramvaie SH deoarece jumătate din parcul auto al acesteia este învechit.parcul e invechit si il innoim cu SH. felicitari.Dorim să cumpărăm şi 12 tramvaie la mâna a doua din Olanda, la preţul de 5.000 de euro fiecare"mai bine cumparati loganuri NOI. Edited August 25, 2011 by mambo
toto Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Cred ca e gresita suma de 5.000 de euroi pt. un tramvai.
mambo Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 da, si eu cred ca e gresita. maxim 1500 de euro mi se pare mai corect. maxim am spus.
dcp100168 Posted September 29, 2011 Author Posted September 29, 2011 Conducerea Transurb mai vrea autobuze second-handDirectorul societăţii locale de transport public în comun, Genica Totolici, a declarat în cadrul şedinţei Comitetului Consultativ pentru Problemele Persoanelor Vârstnice desfăşurată săptămâna aceasta la Prefectură că este necesară achiziţionarea de autobuze la mâna a doua care să le înlocuiască pe cele rămase dinainte de anul 2000. "Am cumpărat anul trecut 30 de autobuze, aprobate în septembrie 2010, plătim o rată lunară de doi ani. Ne mai trebuiesc. Autobuzele sunt vechi, din 1998, 1999, mici, nu au rampă, nu au podea joasă. Nu mai putem. Mai bine luăm autobuze la mâna a doua decât să le reparăm pe cele vechi. 50.000 de lei este costul pentru reparaţii", a spus directoarea ”Transurb”, Genica Totolici.impartial.ro
dcp100168 Posted July 3, 2012 Author Posted July 3, 2012 Transurb a achiziţionat 11 tramvaie la mâna a doua din OlandaDin toamnă, 11 tramvaie vor îmbogăţi zestrea Transurb. „Au fost achiziţionate din Rotterdam - Olanda şi sunt de produse în 1987. Am ales această soluţie pentru că nu ne permitem să cumpărăm modele noi care costă enorm, între 2 şi 2,5 milioane de euro bucata. Pare ireală suma, dar noi am primit, recent, de la Astra Arad o ofertă de tramvaie cu 1,5 milioane de euro bucata, fără nicio dotare. În funcţie de utilităţi, scaune, număr de uşi, rampă pentru persoane cu nevoi speciale, preţul ajunge până la 2,5 milioane de euro pentru un tramvai”, ne-a spus Genica Totolici, director al SC Transurb SA Galaţi.Societatea gălăţeană de transport urban nu a mai făcut investiţii în transportul electric, ramură de viitor în ţările UE, din anul 2008, când a cumpărat 10 troleibuze, plus 30 de autobuze. „Cauza a fost lipsa fondurilor, tocmai de aceea am preferat să cumpărăm tramvaie second-hand, pentru a preveni întâmpinarea unor blocaje. Investiţia în cele 11 tramvaie a costat 5.000 de euro bucata, plus transportul. Noile tramvaie sunt într-o stare bună şi, după verificarea electronică, tehnică vor intra pe traseu, cel mai sigur în septembrie", a adăugat interlocutoarea.Genica Totolici spune că are în planul de investiţii pe 2012 şi cumpărarea a 50 de autobuze, fiindcă parcul auto este învechit în proporţie de 60 la sută. „Mai bine de jumătate din cele 135 de autobuze sunt modele vechi, uzate şi sunt frecvent reparate. E nevoie să renunţăm la modelele Isuzu şi Cobra şi, ca să le înlocuim, vom încerca până la sfârşitul anului să cumpărăm cele 50 de autobuze printr-o rată pe doi ani”, precizează Genica Totolici.viata-libera.ro
dcp100168 Posted October 20, 2012 Author Posted October 20, 2012 Transurb mai cumpără cinci autobuze SHPareri pro si contra pe tema subventiei Transurb, in Consiliul Local. Suma acordata este de 210.000 de lei si ar trebui sa acopere achizionarea a 5 autobuze la mana a doua dar si plata salariilor angajatilor.La rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2012, votata in plenul Consiliului, societatea de transport local in comun Transurb a primit o subventie 210.000 lei, bani care au starnit discutii controversate intre alesii locali.Marul discodiei a fost achizionarea a 5 autobuze second hand. In replica, directorul Transurb, Genica Totolici, spune ca societatea are de achitat restante la combustibil din anii trecuti.In privinta autobuzelor second hand, directorul Transurb sustine ca achizitia este necesara, pentru sezonul rece.Primarul Marius Stan afirma ca aceasta solutie este una provizorie, intrucat este in lucru procedura pentru cumpararea unor autobuze noi.Societatea Transurb are un parc auto invechit si departe de cerintele europene, in ultimii ani fiind achizionate doar mijloace de transport in comun la mana a doua.a1galatibraila.ro
Mikka Posted October 20, 2012 Posted October 20, 2012 Marul discodiei a fost achizionarea a 5 autobuze second handOK.Dar care e legatura cu ceea ce urmeaza, totusi???In replica, directorul Transurb, Genica Totolici, spune ca societatea are de achitat restante la combustibil din anii trecutiAsta dupa ce in titlu banii erau pentruachizionarea a 5 autobuze la mana a doua dar si plata salariilor angajatilorPS Totusi plata SALARIILOR ANGAJATILOR nu suna a un fel de pleonasm? Salariile in cadrul unei firme pot fi platite si unor persoane care nu sunt angajate in acea firma? Intreb, doar.
dcp100168 Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 Autobuzele SH, pe care Transurb trebuia să le cumpere pentru iarnă, vor veni abia la primăvarăVisăm la autobuze noi pe străzile orașului dar nu suntem în stare să achiziționăm nici măcar autoturisme second hand. Cele șase autobuze la mâna a doua pe care Transurb, societatea bugetară a Consiliului Local, trebuia să le achiziționeze pentru a trece cu bine de această iarnă, vor veni cel mai devreme în martie 2013. „Nu putem să ieşim din iarnă dacă nu cumpărăm aceste autobuze. Avem 18 trasee în oraş, mergem cu 92 la sută din parcul auto, avem zilnic în reparaţii 45 autobuze şi cu alte 45 facem cursele speciale. Și noi vrem autobuze noi, dar o licitație durează foarte mult și nu avem timp”, declara, îngrijorătoare, la rectificarea bugetară din luna octombrie, Genica Totolici, directorul Transurb Galați. Discursul lacrimogen a impresionat pe aleșii USL-iști din Consiliul Local care au aprobat numaidecât acordarea unei sume de bani către societatea locală de transport în comun. Este vorba de numai puțin de 2,1 milioane de lei pentru achiziţionarea a şase autobuze SH și pentru cheltuielile cu salariile până la sfârșitul anului. Ei bine, banii au fost alocați însă nici vorbă de autobuzele promise. „Nu le-am luat încă. Durează foarte mult procedura. Inițial, noi am vrut să achiziționăm 25 de autobuze, apoi Primăria ne-a aprobat doar șase. De asta s-a întârziat. Mai durează în jur de două luni. Cred că la primăvară vor veni autobuzele. Aceste autobuze ar fi trebuit să înlocuiască pe cele Isuzu, care sunt foarte vechi și nu fac față sezonului rece”, a spus Totolici.Promisiuni electorale și parc auto învechitUn transport public civilizat, cu maşini noi, a promis în campania electorală și primarul liberal Marius Stan. Promisiunea rămâne în picioare dar se va materializa mai târziu. Când exact, nimeni nu știe. Până una alta, edilul-șef a închis ochii și a ales o soluție de compromis: „Am acceptat şase maşini SH care să vină aşa, ca o manta de vreme rea. Sperăm să ieşim din situaţia în care suntem. Avem demarate deja discuţii şi vor urma procedurile pentru achiziţionarea de autobuze noi, care să ne ducă şi pe noi în lumea civilizată, cu intrare prin faţă, cu cartelă”. În momentul de față, societatea Transurb dispune de 135 de autobuze, 13 troleibuze şi 63 de vagoane de tramvai. Parcul auto al societăţii locale de transport este învechit, iar autobuzele uzate pot pune în pericol siguranța călătorilor. Doar 45% din parcul propriu se încadrează în durata normală de funcționare, în ultimii ani fiind achiziționate doar autobuze și tramvaie la mâna a doua. În 2010, Primăria a mai achiziţionat 30 de autobuze second hand, din Olanda, care au costat peste 22 de mii de euro bucata.nepasadegalati.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now