Jump to content

Recommended Posts

Posted

Elevii de gimnaziu vor avea de învăţat cu 30% mai puţină materie

• Din toamnă, şcolarii vor învaţa după programe noi, dar vor folosi aceleaşi manuale prăfuite • Istoria, geografia, cultura civică şi educaţia tehnologică au fost periate cel mai ferm

Elevii de gimnaziu vor avea de învăţat, din toamnă, cu aproximativ 30% mai puţină materie. Ministerul Educaţiei a reuşit să revizuiască toate programele şcolare pentru clasele V-VIII şi le-a postat pe internet. Acestea sunt definitive şi nu vor suferi modificări, decât dacă vor fi semnalate greşeli sau diverse inadvertenţe. Zvetlana Preoteasa, secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, a spus, ieri, că elevii care vor fi în toamnă în clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a vor lucra după noile programe, iar elevii de clasa a VIII-a vor lucra, în continuare, după vechile programe. Chiar dacă vor vor avea programe noi, elevii şi profesorii lor vor folosi aceleaşi manualele învechite, pentru că autorii şi editurile nu mai au timp să elaboreze altele noi, pentru toamna acestui an. „La toate materiile se pune accent pe activitatea practică. Din păcate, directorii nu permit accesul elevilor în laboratoarele de chimie, biologie sau informatică, de teamă că aparatele se pot strica. Avem destui bani şi sperăm să schimbăm mentalităţile oamenilor”, a spus Zvetlana Preoteasa. După aprobarea programelor şcolare se va declanşa procedura de elaborare a manualelor, iar reprezentanţii ministerului speră ca, până în februarie 2009 acestea să fie finalizate.

Ce vor învăţa elevii?

Istoria a suferit cele mai mari modificări, fiind scoase mai multe teme, dar şi concepte şi termeni. Elevii nu vor mai studia populaţiile primitive în epoca contemporană, formele de relief şi zonele climatice, exploatarea resurselor naturale, societatea orientală în evul mediu, şantierul unei catedrale, revoluţia română şi revoluţia europeană, consecinţele revoluţiei pentru dezvoltarea societăţii, oraş şi stat în contextul exploziei demografice, rolul Mării Negre în concepţia lui Brătianu, romanitatea sud-dunăreană sau Diploma Cavalerilor Ioaniţi. La disciplina cultură civică pentru clasa a VIII-a şi la educaţie tehnologică au fost eliminate foarte multe conţinuturi, iar la limbile moderne accentul s-a pus pe comunicarea în contextul relaţiilor de viaţă ale elevilor şi pe corelarea studierii gramaticii respectivelor limbi, cu studiul gramaticii limbii române. La matematică, studiul anumitor elemente de geometrie sau algebră a fost mutat dintr-o clasă în alta, iar la limba română au fost scoase textele sugerate şi mai multe noţiuni de lexic, de la clasa a V-a, iar comunicarea monologată a fost scoasă din programa de clasa a V-a şi a rămas să fie studiată de elevi doar în clasa a VII-a. Noile programe pot fi consultate şi comparate cu programele actuale pe site-ul www.curriculum2008.edu.ro. La revizuirea programelor şcolare au muncit 2.518 profesori şi specialişti. Zvetlana Preoteasa a anunţat şi că programa de religie pentru clasele I-XII a fost modificată în totalitate şi stabilită de comun acord cu toate cultele recunoscute din România. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei promit că, la sfârşitul verii, va începe lucrul la revizuirea actualelor programe de liceu.

„Predarea modernă presupune ca elevul să lucreze foarte mult în clasă şi foarte puţin acasă. Acasă trebuie să se dea cât mai puţine teme şi doar pentru sedimentarea informaţiilor primite la şcoală. În zilele următoare vom trimite o notă prin care vom cere învăţătorilor şi profesorilor de la clasele V-VI să nu mai solicite atât de multe culegeri şi caiete elevilor”, Zvetlana Preoteasa, secretar de stat învăţământ preuniversitar".

http://www.gandul.info/scoala/elevii-de ... 34;2637126

Vom fi din ce în ce mai destepţi :o:o:o

Posted

m-am uitat putin pe programa revizuita la materia pe care o predau... nu sunt prea multe schimbari... s-au scos cateva lectii, altele sunt optionale... insa schimbari majore nu sunt... asa ca sa nu se mai bata cei din minister cu pumnul in piept... ca m-are lucru n-au realizat !

  • 3 weeks later...
Posted

La clasele V‑VII,

Mai puţină şcoală!

* Materia redusă cu o treime * Dulăpioare în locul kilogramelor din ghiozdane * Scapă elevii de temele pentru acasă?

Elevii din clasele V‑VIII au ajuns să înveţe mai mult timp decât muncesc părinţii lor. La şcoală petrec în medie şase ore pe zi, la care se adaugă timpul alocat temelor pentru acasă. Chiar şi cei care nu se omoară cu învăţatul sunt nevoiţi să stea "în priză" măcar opt ore, elevii buni ajungând să buchisească chiar şi douăsprezece ore. Studii recente arată că temele pentru acasă nu îmbunătăţesc nivelul şi calitatea cunoştinţelor elevilor şi că, din contra, un program prea încărcat îi îndepărtează de şcoală, obosindu‑i peste măsură. Situaţia trenează de ani de zile.

Se mai întâmplă şi minuni

De ani de zile se vorbeşte de-spre descongestionarea materiilor, dar, surprinzător, volumul de cunoştinţe din manuale a crescut constant. Ce s‑a mai redus, pe ici pe colo, s‑a făcut din motive politice, nicidecum pedagogice. Iată însă că, de dragul directivelor" venite de la Uniunea Europeană, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) anunţă cu surle şi trâmbiţe reducerea, din toamnă, a materiei de la clasele V‑VII cu aproximativ 30 la sută. Noile programe după care urmează să studieze gimnaziştii sunt afişate pe www.curriculum2008.edu.ro, unde se precizează că sunt încă în stadiul de proiect. Am discutat cu inspectorii de specialitate şi cu profesorii care au participat la discuţiile despre programă, iar aceştia susţin că, într‑adevăr, s‑au operat unele modificări, chiar dacă nu se poate stabili exact procentul bagajului de cunoştinţe la care se va renunţa. Pentru clasele a VIII‑a, pentru ciclul primar şi cel liceal, programele vor fi revizuite abia începând cu anul şcolar 2009‑2010.

Fără prea mulţi termeni de specialitate

Cele mai consistente reduceri au fost operate la istorie, geografie şi cultură civică. "S‑au scos termeni şi concepte greu de reţinut şi de înţeles. S‑au scos şi din lecţiile de sinteză. Cred că e vorba de 25 la sută din materie", ne spune inspectoarea de specialitate la istorie, Daniela Popa. Din toamnă, la istorie, elevii nu vor mai studia populaţiile primitive în epoca contemporană, formele de relief şi zonele climatice, şantierul unei catedrale, revoluţia română şi revoluţia europeană, rolul Mării Negre în concepţia lui Brătianu. De la Geografie au fost scoase foarte multe elemente legate de geografia fizică, formarea şi evoluţia reliefului, forma pământului, analiza unui fluviu, Orientul Apropiat şi Mijlociu. La geografia de clasa a VII‑a, la specificul geografic al Americii de Sud, elevii nu vor mai studia decât două ţări, Brazilia şi Argentina, şi nu cinci, ca până acum.

Noţiuni mutate dintr‑o clasă în alta

Materia este redusă prin transferarea unor informaţii de la o clasă la alta, în funcţie de gradul lor de dificultate. "Noţiunile de vocabular au fost mutate de la clasa a V‑a la a VI‑a. În clasa a V‑a, la capitolul "Lectura", subcapitolul "Textul", profesorii vor trebui să aleagă între 5 şi 7 texte de studiat, şi nu 8‑10, aşa cum cerea programa până acum", ne spune profesoara Olimpia Niţă Năstac, de la Şcoala Nr. 29, care a participat la discuţiile pe marginea programei. La matematică, geometria de clasa a IV‑a va fi transferată la a V‑a, iar studiul patrulaterului nu se va mai face într‑a VI‑a, ci într‑a VII‑a, ne lămureşte Laura Marin � inspector de specialitate.

Profesorii au modificat şi programa la fizică, hotărând ca elevii să aibă parte de mai multe laboratoare şi ore practice decât de teorie. Acelaşi lucru se va întâmpla şi la orele de chimie, iar în clasa a VII‑a nu se vor mai studia fenomenele fizice şi chimice şi purificarea substanţelor.

Dulăpioarele şi temele pentru acasă

O altă veste care‑i va bucura nespus pe învăţăcei este şi decizia MECT de a diminua foarte mult cantitatea de teme pentru acasă, despre care se tot discută intens, deşi încă nu s‑a emis niciun act oficial până în prezent. Şi capitolul acesta a fost mult discutat de când se tot face reformă în şcoli. Rămâne de văzut cum se va face acest lucru, părerile fiind destul de controversate, atât în rândul profesorilor, cât şi în rândul părinţilor.

Discutată intens este şi introducerea dulăpioarelor care să uşureze ghiozdanele şcolarilor, aceştia având unde să‑şi depoziteze culegerile şi caietele speciale pe care le cară tot timpul cu ei la clasă. S‑a constatat că mai ales elevii din clasele mici suferă din ce în ce mai mult de deformaţii ale coloanei vertebrale. Intenţia e onorabilă (având în vedere că genţile elevilor ajung să atârne câte 5 kilograme, în loc de 2,5, cât ar fi normal), dar rămâne de văzut cum va fi realizată în condiţiile în care directorii de şcoli cu care am discutat se plâng de lipsa fondurilor, dar şi a spaţiilor necesare amplasării acestora.

După cum se vede, MECT stă bine la capitolul promisiuni. Măcar proiectul pentru reducerea programelor, dacă va fi aprobat, tot e bine. Chiar dacă nu acoperă acel 30 la sută anunţat cu surle şi trâmbiţe, e bine că s‑a început ceva. Rău este că din toamnă se va studia cu programă nouă, pe manuale vechi. Dar deja ne‑am obişnuit şi cu sistemul acesta. Vom reveni pe subiect.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24574

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.