dcp100168 Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 Evident, gogoşi de campanie... dar cu idei noi 22 de autostrăzi până în 2030 Ca în fiecare campanie electorală, românilor li se promite din nou că vor putea circula pe sute de noi kilometri de autostradă în următorii patru ani. Programele de guvernare ale USL şi ARD promit finalizarea unor autostrăzi începute şi a altora unde încă lucrările nu au demarat. Românilor li se promit, până în 2020-2030, o reţea de 22 de autostrăzi, 38 de drumuri expres în lungime totală de peste câteva mii de kilometri, poduri noi peste Dunăre, 18 linii de cale ferată convenţionale, cu viteza de până la 160 de km/oră pe trasee existente reabilitate, plus linii noi de cale ferată cu viteza de peste 250 de km/oră. În cadrul proiectului, va fi elaborată şi strategia de dezvoltare a sistemului naţional de transport, pe termen scurt, mediu şi lung. Proiectul include şi o analiză financiară a programului de implementare pe termen mediu (2015 şi 2020) şi pe termen lung (2030). Câteva dintre proiectele de autostrăzi care ar putea fi incluse în master planul de transport şi care sunt menţionate în Planul de amenajare a teritoriului naţional: 1. Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Lehliu- Feteşti-Cernavodă-Constanţa; 2. Sibiu-Fagaras-Brasov-Ploieşti-Bucureşti; 3. Timişoara-Stamora Moraviţa 4. Zalău-Cluj-Napoca-Turda-Alba Iulia-Sebeş; 5. Lugoj-Caransebeş- Drobeta-Turnu Severin-Filiaşi-Craiova-Calafat 6. Siret-Suceava-Bacău-Mărăşeşti-Tişita; 7. Albiţa-Huşi-Tecuci-Tişiţa-Buzău; 8. Bucureşti-Giurgiu 9. Buzău-Ploieşti; 10. Centura Bucureşti; 11. Centura Constanţa; 12. Bors-Marghita-Zalău; 13. Turda-Targu Mures-Sighişoara-Făgăraş; 14. Petea-Satu Mare-Baia Mare-Miresu Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava; 15. Miresu Mare-Zalău; 16. Târgu Mures-Piatra-Neamţ-Roman-Târgu Frumos-Iaşi-Sculeni 17. Craiova-Bucureşti; 18. Halmeu-Seini; 19. Arad-Deva; 20. Oradea-Chisineu-Criş-Arad; 21. Varsand-Chisineu-Criş; 22. Giurgiuleşti-Galaţi-Brăila-Slobozia-Călăraşi gandul.info
riaji Posted November 13, 2012 Posted November 13, 2012 Fereasca-ne Dumnezeu, ca nici nu vrem atatea autostrazi! Speram sa mai ramana si de mancare si benzina, ca sa putem circula pe astea 2 de-acum.
dcp100168 Posted February 17, 2021 Author Posted February 17, 2021 O firmă din Galaţi va executa pasajul superior de la Drajna Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. - CNAIR a anunţat astăzi, miercuri, 17 februarie 2021, semnarea contractului „Proiectare şi Execuţie Pasaj denivelat superior DN 21, km 105+500“ cu S.C. ARCADA COMPANY S.A., o firmă din Galaţi care, printre alte lucrări, a realizat proiectul de extindere a căii ferate până la Aeroportul Otopeni, inclusiv staţia din faţa terminalului sosiri. Valoarea contractului este de 98.120.978,01 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind Fonduri Europene Nerambursabile. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 60 de luni. Traseul are o lungime de 2.739 m, din care pasaj denivelat 305 m, precizează CNAIR. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted January 14, 2022 Author Posted January 14, 2022 Alianță administrativă pentru implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport Consiliile județene de la Galați, Brăila, Ialomița și Călărași au pus bazele unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară pentru dezvoltarea infrastructurii de transport de interes strategic în această zonă a țării. Astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare, a fost aprobată asocierea dintre Consiliul Județean Galați și celelalte trei consilii. “Este practic o alianță administrativă pentru dezvoltarea acestei regiuni a țării. Împreună, vom elabora, coordona și implementa proiecte majore în infrastructura de transport și vom atrage fonduri, europene sau de la bugetul de stat, pentru dezvoltarea economică a celor patru județe, inclusiv prin atragerea de investitori. De aceea, vom fructifica orice șansă de conectare a regiunii la marile rețele de transport. Această alianță a fost constituită pentru că vrem să profităm de orice oportunitate de a crește nivelul de trai, de a progresa și de a dezvolta aceste comunități. Cu toții ne propunem să facem mai multe și mai bine pentru comunitățile pe care le reprezentăm”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. Un prim proiect care va fi coordonat de către noua asociere administrativă este construirea unui drum TransRegio Galați – Brăila – Slobozia (Ialomița) – Drajna – Autostrada A2 - Chiciu (Călărași), în parteneriat cu Ministerul Transporturilor. Sediul acestei asociații va fi la Galați, iar în funcția de președinte a fost ales Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. Consiliul Județean Galați
dcp100168 Posted February 9, 2022 Author Posted February 9, 2022 Protocol de colaborare între CNAIR și județele Galați, Brăila, Ialomița și Călărași Astăzi, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost semnat la București un protocol de colaborare între CNAIR și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară înființată de către consiliile județene din Galați, Brăila, Ialomița și Călărași, pentru realizarea unui drum expres pe ruta Galați – Brăila – Slobozia (Ialomița) – Drajna – Autostrada A2 - Chiciu (Călărași). “A fost înființață o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară pentru a realiza o conexiune rapidă a regiunii cu Autostrada Soarelui, dar și cu Republica Moldova, prin intermediul viitoarei Centuri Mari a Galațiului. Mai mult, prin acest proiect traficul se va desfășura, acolo unde este posibil, în exteriorul localităților. Facem deja pași importanți pentru a demara în cel mai scurt timp procedurile de achiziție publică pentru realizarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice pentru drumul expres, astfel încât, în partea a doua a anului viitor, toate studiile să fie finalizate. Aceste studii vor fi realizate inițial cu bani din bugetul celor patru consilii județene, urmând ca sumele să fie recuperate ulterior din fonduri europene, prin intermediul CNAIR. Drumul expres va avea o lungime de aproximativ 150 de kilometri, iar pentru construirea lui vor fi atrase fonduri europene pe noul buget al Uniunii Europene. Valoarea investiției, estimată în acest moment la aproximativ 400 de milioane de euro, va fi stabilită de către specialiști după realizarea studiului de fezabilitate. Doar cu implicarea autorităților locale și colaborând administrativ, atât la nivel regional, cât și la nivel central, putem dezvolta în mod viabil această regiune”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. De asemenea, tot astăzi, președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a semnat și protocoale de colaborare pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a documentației tehnice în vederea construirii unui drum de legătură între viitoarea Centură Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați – Brăila, aflat deja în implementare, precum și pentru modernizarea DN25, pe o lungime de peste 40 de kilometri, între Galați și Tudor Vladimirescu. Consiliul Județean Galați
dcp100168 Posted June 20, 2022 Author Posted June 20, 2022 Proceduri de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate al drumului Galați-Chiciu Au fost demarate procedurile de achiziție publică pentru realizarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice pentru Drumul expres TransRegio. Proiectul privind Drumul expres TransRegio Galați- Brăila - Slobozia - Drajna – Autostrada A2- Chiciu reprezintă o investiție importantă, bazată pe o alianță administrativă a 4 județe ce au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în zona de Est și Sud a țării. În acest moment, drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 de kilometri, iar pentru acest proiect, care se derulează prin ADI- Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, (formată din CJ Galați- președinte Fotea Costel, CJ Brăila- președinte Chiriac Francisk-Iulian, CJ Călărași- președinte Iliuță Vasile și CJ Ialomița- președinte Pavel Marian), există un parteneriat cu CNAIR. „Astăzi au fost demarate procedurile de achiziție publică pentru întocmirea studiului de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I, studiu ce este necesar pentru a găsi alternative de traseu, fie pentru extinderea la patru benzi a unor porțiuni de drum din ruta actuală, fie de realizare de la zero a unor tronsoane de drum nou. Se vor analiza inclusiv variantele unor centuri ocolitoare, astfel încât traficul să fie scos din localități, iar conducătorii auto să ajungă mult mai repede la Austrastrada Soarelui și mai departe la Chiciu – Călărași. De asemenea, pe unde va trece ruta, ce soluții tehnice vor fi impuse, dacă vor fi realizate centuri ocolitoare, pasaje sau poduri rutiere, vor decide specialiștii”, a declarat Costel Fotea, președintele CJ Galați. Finanțarea este depusă pe fonduri europene pe Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) pentru partea de proiectare și urmează ca după realizarea documentației tehnice, proiectul să fie depus pe Programul Operațional De Transport. Consiliul Judeţean Galaţi
dcp100168 Posted July 14, 2022 Author Posted July 14, 2022 A fost lansată licitația pentru TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 – Chiciu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în Zona de Est și Sud a publicat joi anunțul de licitație pentru studiul de fezabilitate aferent drumului de mare viteză TransRegio Brăila - Slobozia - Drajna - A2 - Chiciu. Demersul a fost inițat de patru județe, în urma unui parteneriat cu Compania de Drumuri. Valoarea estimată a contractului lansat joi la licitație în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) este de 20 de milioane de lei. Contractul vizează „prestări servicii expertiză tehnică, servicii proiectare faza Studiu Fezabilitate cu elemente de DALI, inclusiv studii de teren (studiu geotehnic, ridicări topografice, studiu hidrologic, studiu hidraulic, studii de coexistentă, studiu arheologic precum şi alte studii specifice/documentații de specialitate solicitate de instituțiile avizatoare), documentaţii suport pentru obţinerea de acorduri și avize, obținere acorduri şi avize, documentația necesară obținerii avizului de oportunitate și a documentațiilor urbanistice (PUZ), studiu de trafic, studiu de evaluare a emisiilor CO2, analiza cost-beneficiu, analiza instituțională, studiu de evaluare adecvată situri Natura 2000, raport privind evaluarea impactului asupra mediului, harta cu datele de geolocalizare ale investiției, raportul privid utilitățile (unde este cazul), documentația tehnică aferentă demarării procedurii de expropriere (dacă este cazul), pentru obiectivul de investiții TransRegio Brăila-Slobozia-Drajna-A2 și Chiciu-Drajna”. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 29 august 2022. Președintele Consiliului Județean Galați Costel Fotea a anunțat luna trecută că proiectul privind Drumul Expres TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu reprezintă o investiție importantă, bazată pe o alianță administrativă a patru județe ce au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în zona de Est și Sud a țării. Drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 de kilometri. Acest proiect este derulat prin ADI – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, formată din CJ Galați, CJ Brăila, CJ Călărași și CJ Ialomița. Cele patru județe au în acest sens un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „Astăzi au fost demarate procedurile de achiziție publică pentru întocmirea studiului de fezabilitate cu elemente de D.A.L.I (Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții), studiu ce este necesar pentru a găsi alternative de traseu, fie pentru extinderea la patru benzi a unor porțiuni de drum din ruta actuală, fie de realizare de la zero a unor tronsoane de drum nou”, a transmis pe 21 iunie președintele CJ Galați. Potrivit lui, vor fi analizate inclusiv variantele unor centuri ocolitoare, astfel încât traficul să fie scos din localități, iar conducătorii auto să ajungă mult mai repede la Autostrada Soarelui și mai departe la Chiciu – Călărași. Finanțarea este depusă pe fonduri europene pe POIM pentru partea de proiectare și urmează ca după realizarea documentației tehnice, proiectul să fie depus pentru execuție pe Programul Operațional Transport (POT). „Pe unde va trece ruta, ce soluții tehnice vor fi impuse, dacă vor fi realizate centuri ocolitoare, pasaje sau poduri rutiere, vor decide specialiștii”, a conchis șeful CJ Galați. Viitorul drum TransRegio ar urma să străbată Bărăganul. Pentru secțiunea Brăila – Galați, lucrările au fost deja începute de CNAIR, contractul pentru cei aproape 11 kilometri fiind atribuit grupului UMB. De asemenea, CNAIR mai are în derulare cu gălățenii de la Arcada contractul pentru Pasajul Drajna, peste calea ferată București – Constanța. economica.net
dcp100168 Posted August 31, 2022 Author Posted August 31, 2022 Două asocieri se luptă pentru SF-ul drumului Transregio Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a anunțat, pe pagina sa de Facebook, că două asocieri de firme sunt în cursa pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) al drumului Transregio, legătură a Galațiului cu Autostrada A2. Proiectul este al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, din care mai fac parte consiliile județene din Brăila, Călărași și Ialomița. Această investiție în infrastructura rutieră regională va asigura o legătură rapidă cu autostrada, pe la Drajna, acolo unde se construiește deja un pasaj cu patru benzi peste calea ferată. "Mai mult, proiectul prevede și modernizarea segmentului dintre Autostrada Soarelui și frontiera cu Bulgaria, pe ruta Drajna - Chiciu (Călărași). După ce vor fi evaluate cele două oferte depuse, asocierea de firme care va câștiga licitația va trebui să realizeze studiul de fezabilitate și să configureze alternative de traseu, fie pentru extinderea la patru benzi a unor porțiuni de drum din ruta actuală, fie de realizare de la zero a unor tronsoane de drum, astfel încât traficul să fie scos din localități. După ce documentația va fi gata, proiectul va fi depus spre finanțare în cadrul Programului Operațional de Transport", a precizat, marți, 30 august, Costel Fotea. viata-libera.ro
dcp100168 Posted September 5, 2022 Author Posted September 5, 2022 TransRegio Galați – A2 – Bulgaria: Au fost depuse două oferte pentru studiul de fezabilitate al noului drum de mare viteză Două oferte au fost depuse la licitația pentru Studiul de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții „Drum TransRegio Galați - Brăila - Slobozia - Drajna - Chiciu - Autostrada A2", potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). În lungime de aproape 150 de kilometri, noul drum de mare viteză din România este o inițiativă a patru județe din sud - estul țării. Cele două oferte, depuse până la termenul limită din 29 august, provin de la: 1. Asocierea EAST WATER DRILLINGS (Leader), PRIMACONS GROUP SRL 2. Asocierea ADURO IMPEX (Leader), STEERFORTH CONSULT Valoarea estimată a contractului este de 20 de milioane de lei, iar durata de derulare prevăzută este de opt luni. Pe 14 iulie, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în Zona de Est și Sud a publicat anunțul de licitație pentru studiul de fezabilitate aferent drumului de mare viteză TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 – Chiciu. Demersul a fost inițat de patru județe, în urma unui parteneriat cu Compania de Drumuri. Președintele Consiliului Județean Galați Costel Fotea a anunțat în iunie că proiectul privind Drumul Expres TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu reprezintă o investiție importantă, bazată pe o alianță administrativă a patru județe ce au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în zona de Est și Sud a țării. Drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 de kilometri. Acest proiect este derulat prin ADI – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, formată din CJ Galați, CJ Brăila, CJ Călărași și CJ Ialomița. Cele patru județe au în acest sens un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). economica.net
dcp100168 Posted September 17, 2022 Author Posted September 17, 2022 Finanţare pentru SF-ul drumului TransRegio Brăila - Slobozia - Drajna - A2 şi Chiciu - Drajna Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a depus, în data de 13.09.2022, cererea de finanţare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate şi realizare documentaţie tehnică pentru Autorizaţia de Construire (P.A.C.) pentru obiectivul de investiţii TransRegio Brăila - Slobozia -Drajna - A2 şi Chiciu - Drajna” în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Obiectivul general al proiectului este susţinerea dezvoltării economice prin asigurarea unei infrastructuri corespunzătoare. În prezent, pe cea mai mare parte din reţea, drumurilor care deservesc coridoare Pan Europene de transport, inclusiv TENT CORE şi Comprehensive, nu li se asigură capacităţi de circulaţie corespunzătoare şi nici condiţii optime de siguranţă. Rezultatul asteptat va fi preluarea fluxurilor majore care tranzitează zona în scopul fluidizării traficului prin reducerea timpului de transport, diminuarea blocajelor rutiere, devierea traficului greu, reducerea accidentelor rutiere. Valoarea totală a proiectului este de 24.490.260,00 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 17.578.646,00 lei, 15% contribuţia proprie - 3.102.114,00 lei, diferenţa până la valoarea totală a proiectului reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului este de 14 luni. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted September 19, 2022 Author Posted September 19, 2022 Două oferte pentru proiectarea Drumului Expres Galați – Drajna-Călărași. CNAIR a primit finanțare europeană de 18 milioane de lei pentru documentația tehnică Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic pentru zona de sud și est care derulează licitația pentru proiectarea (studiul de fezabilitate) Drumului TransRegio Galați – Brăila – Drajna – Călărași a primit două oferte la contractul de aproximativ 20 de milioane de lei. East Water Drillings și Aduro Impex au fost cele două firme care au depus oferte, desemnarea câștigătorului fiind estimată pentru data de 21 noiembrie, potrivit documentației din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Licitația a fost lansată pe 15 iulie, după cum Economedia a scris aici. Din proiectul Drumului TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Chiciu, care va avea o lungime estimată de 150 km, fac parte Drumul Expres 12 Brăila – Galați și pasajul suprateran de la Drajna, pod peste linia de tren București – Constanța care va fi deschis până la sfârșitul anului. Este un alt exemplu pentru descentralizarea în Transporturi, proiectul fiind preluat de la CNAIR și derulat printr-o „alianță” a autorităților locale din patru județe: Galați, Brăila, Ialomița și Călărași. Compania de Drumuri a anunțat că, pentru acest proiect a obținut o finanțare europeană de aproape 18 milioane lei din care va fi decontat Studiul de Fezabilitate. „Obiectivul general al proiectului este susținerea dezvoltării economice sustenabile plecând de la asigurarea unei infrastructuri corespunzătoare. În prezent, pe cea mai mare parte din rețea, drumurilor care deservesc coridoare Pan Europene de transport, inclusiv TENT CORE si Comprehensive, in soluția existenta, nu li se asigura capacități de circulație corespunzătoare și nici condiții optime de siguranță la nivelul desfășurării circulației rutiere. Rezultatul așteptat va fi preluarea fluxurilor majore care tranzitează zona în scopul fluidizării traficului prin reducerea timpului de transport, diminuarea blocajelor rutiere, devierea traficului greu, reducerea accidentelor rutiere. Obiectivul specific proiectului este elaborarea Studiului de Fezabilitate si a documentației tehnice pentru Autorizația de construire. Valoarea totală a proiectului este de 24.490.260,00 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 17.578.646,00 lei, 15% contribuția proprie – 3.102.114,00 lei, diferența până la valoarea totala a proiectului reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 14 luni”, a transmis CNAIR. economedia.ro
dcp100168 Posted October 9, 2022 Author Posted October 9, 2022 Pasajul Drajna se scumpește cu 17,52 milioane de lei Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP Constanța, a suplimentat cu 17,52 milioane de lei (17,86%) valoarea contractului pentru Pasajul Drajna, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Astfel, gălățenii de la Arcada Company intră alături de UMB în categoria constructorilor de infrastructură rutieră care beneficiază de ajustarea prețului contractelor după noul mecanism aprobat de Guvern, în contextul scumpirii materialelor de construcții. Valoarea totală a contractului înainte de ajustare era de 98,12 milioane de lei fără TVA, iar după suplimentare a ajuns la 115,64 milioane de lei fără TVA. Suplimentarea valorii contractului are loc în baza prevederilor O.U.G. nr. 64/2022 cu completările și modificările aduse de OUG 109/13.07.2022, Legea 243/20.07.2022 și OUG 122/09.09.2022, privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile. Creșterea valorii contractului este explicată prin apariția unor circumstanțe imprevizibile, potrivit anunțului din SEAP. Cu privire la circumstanţele imprevizibile, se menționează că Guvernul României a identificat trei cauze ce au condus la declanșarea crizei pe piața construcțiilor și blocarea implementării proiectelor de infrastructură, respectiv: a) criza economică post – COVID; b) criza energiei; c) criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Mării Negre. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru obiectivul Pasaj denivelat superior pe DN21 km 105+500. Durata contractului este de 84 luni și cuprinde: 6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor. La sfârșitul lunii iulie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că sunt șanse mari ca Pasajul de la Drajna (2,74 km) să fie deschis mai devreme decât prevede contractul ( iunie 2023), dacă firma gălățeană Arcada va menține ritmul de lucru. Pasajul de la Drajna va traversa DN3A și linia de cale ferată București – Constanța. Acesta face parte din proiectul drumului expres TransRegio Galați – Brăila – Drajna – A2 – Chiciu (Călărași). economica.net
dcp100168 Posted January 14, 2023 Author Posted January 14, 2023 TransRegio Galați – A2 – Bulgaria: A fost desemnat câștigătorul studiului de fezabilitate A fost desemnat proiectantul drumului TransRegio ce va conecta orașele Galați și Brăila de Autostrada Soarelui (A2) și apoi de Dunăre, via Călărași. Noua șosea de mare viteză reprezintă inițiativa alianței a patru județe din sud - estul României. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în Zona de Est și Sud a desemnat pe 12 ianuarie câștigătorul contractului pentru servicii de proiectare, faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Drum TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada A2”, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Surse ale Asociației Pro Infrastructură (API) susțin că a fost desemnată câștigătoare oferta asocierii East Water Drillings – Primacons. Amintim că pentru această licitație au fost depuse două oferte până la termenul limită din august anul trecut. Pe 14 iulie 2022, a fost publicat anunțul de licitație pentru studiul de fezabilitate aferent drumului de mare viteză TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 – Chiciu. Președintele Consiliului Județean Galați Costel Fotea a anunțat în iunie anul trecut că proiectul privind Drumul Expres TransRegio Galați – Brăila – Slobozia – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu reprezintă o investiție importantă, bazată pe o alianță administrativă a patru județe ce au ca scop implementarea de proiecte majore în infrastructura de transport în zona de Est și Sud a țării. Drumul TransRegio are o lungime estimată de 150 de kilometri. Acest proiect este derulat prin ADI – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, formată din CJ Galați, CJ Brăila, CJ Călărași și CJ Ialomița. Cele patru județe au în acest sens un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit șefului CJ Galați, vor fi analizate inclusiv variantele unor centuri ocolitoare, astfel încât traficul să fie scos din localități, iar conducătorii auto să ajungă mult mai repede la Autostrada Soarelui și mai departe la Chiciu – Călărași. Finanțarea este depusă pe fonduri europene pe POIM pentru partea de proiectare și urmează ca după realizarea documentației tehnice, proiectul să fie depus pentru execuție pe Programul Operațional Transport (POT). Viitorul drum TransRegio ar urma să străbată Bărăganul. Pentru secțiunea Brăila – Galați, lucrările au fost deja începute de CNAIR, contractul pentru cei aproape 11 kilometri fiind atribuit grupului UMB. De asemenea, CNAIR mai are în derulare cu gălățenii de la Arcada contractul pentru Pasajul Drajna (foto), peste calea ferată București – Constanța. economica.net
dcp100168 Posted January 27, 2023 Author Posted January 27, 2023 Prima etapă a drumului TransRegio Galați - Călărași, via Autostrada Soarelui Vineri, 27 ianuarie, la Brăila a avut loc semnarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate în vederea construirii drumului TransRegio, cu patru benzi, pe ruta Galați - Slobozia – Drajna (conexiune cu A2) și mai departe către zona de trecere bac spre Bulgaria de la Chiciu (Călărași). La eveniment au participat președintele Consiliului Județean (CJ) Costel Fotea, alături de omologii săi din Brăila și Ialomița (Francisk Chiriac și Marian Pavel), dar și de administratorul public al județului Călărași, Bogdan Mihai. Totodată, semnarea contractului a avut loc în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a europarlamentarilor Dan Nica și Mihai Tudose, dar și a primarilor din cele două municipii reședință de județ învecinate, Galați și Brăila, Ionuț Pucheanu și Viorel Dragomir. “Ne-am aliat patru județe, în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic, și am realizat împreună un parteneriat cu CNAIR. La finalul acestor analize tehnice, specialiștii vor spune care sunt alternativele de traseu, unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către autostradă sau unde trebuie construite de la zero tronsoane noi de drum, pasaje rutiere sau centuri ocolitoare, astfel încât să fie scos cât mai mult traficul din interiorul localităților”, a declarat președintele CJ Galați. În plus, de la președintele CJ Ialomița, am aflat că drumul TransRegio ce intră în proiectare este cea mai importantă investiție de infrastructură din zonă, după Autostrada Soarelui, iar după finalizarea sa se va putea ”merge de la Dunăre la Dunăre și, poate, chiar la un nou pod peste fluviu”. ”Este cel mai mare ADI la nivel național și, spre deosebire de altele, se mișcă. Vă rog frumos să ne luați banii”, a completat ministrul Transporturilor. Licitația a fost câștigată de către Asocierea East Water Drillings SRL & Primacons Group SRL, iar valoarea contractului este de 17.064.028 de lei (fără TVA), cu termen de finalizare șapte luni. În total, 15 firme, cu tot cu subcontractori, inclusiv Oficiul Județean pentru Studii Pedologice și Agrochimice din Galați, vor lucra la acest studiu de fezabilitate. Conform Master Planului de Transport al României, lungimea estimată a drumului TransRegio este de aproximativ 150 de kilometri. Finanțarea pentru realizarea documentației va fi asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, în vreme ce execuția efectivă a drumului ar putea fi, cel mai probabil, să fie realizată cu fonduri europene prin noul Program Operațional de Transport. viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 16, 2023 Author Posted February 16, 2023 Începe realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul Transregio Astăzi, a fost semnat ordinul pentru începerea studiului de fezabilitate la drumul Transregio Galați - Brăila - Slobozia (Ialomița) - Autostrada Soarelui - Chiciu (Călărași). La acest eveniment, alături de reprezentanții asocierii de firme care a câștigat licitația, au participat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel, președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Iulian Chiriac, și președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță. Evenimentul s-a desfășurat la sediul Consiliului Județean Ialomița. “Este un proiect extrem de important pentru Galați și pentru toată regiunea noastră. Avem nevoie de un drum sigur și modern către Autostrada Soarelui și implicit către București. Practic, după finalizarea marilor proiecte de infrastructură din regiune, inclusiv Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați – Brăila, Vama Giurgiulești de la granița cu Republica Moldova va fi conectată rutier cu Podul de peste Dunăre, Autostrada Soarelui și Chiciu (Călărași), punct de trecere a frontierei către Bulgaria. Conform Master Planului de Transport al României, lungimea estimată a drumului Transregio este de aproximativ 150 de km, însă lungimea exactă va fi stabilită după finalizarea studiului de fezabilitate, când vom afla și alternativele de traseu sau unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către Autostrada Soarelui. De altfel, fiecare președinte de consiliu județean va colabora cu firmele implicate, astfel încât să fie stabilite cele mai bune soluții pentru județul respectiv. Le-am explicat reprezentanților firmelor care au câștigat licitația cât de necesar este acest proiect, astfel încât peste 7 luni așteptăm soluții și variante pentru acest drum de mare viteză”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. Acest studiu de fezabilitate va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare. După aprobarea lui de către Ministerul Transporturilor, drumul Transregio va fi depus spre finanțare în cadrul Programului Operațional de Transport. De asemenea, după ce aceste studii vor fi finalizate și aprobate, vor fi demarate, cu clauză suspensivă, și procedurile de licitație pentru desemnarea unui constructor. Pentru acest proiect, președinții CJ Galați, CJ Brăila, CJ Ialomița și CJ Călărași au înființat Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic. Studiul de fezabilitate va fi realizat de către Asocierea East Water Drillings SRL & Primacons Group SRL, iar valoarea contractului este de 17.064.028 lei (fără TVA). Consiliul Județean Galați Studiile drumului TransRegio Galați - Călărași vor dura şapte luni Joi, 16 februarie, la sediul Consiliului Județean (CJ) Ialomița, a fost semnat ordinul de începere a studiului de fezabilitate (SF) pentru drumul de mare viteză TransRegio pe ruta Galați - Brăila - Slobozia - Drajna - Autostrada A2 - Chiciu (Călărași), pe hartă aproximativ 185 de kilometri. Conform Master Planului de Transport al României, lungimea estimată a drumului este de doar aproximativ 150 de kilometri, însă lungimea exactă va fi stabilită după finalizarea studiului de fezabilitate și a expertizelor necesare, când vom afla și alternativele de traseu sau unde se poate extinde la patru benzi ruta actuală către A2, a menționat președintele CJ Galați, Costel Fotea. Acesta a adăugat că "practic, după finalizarea marilor proiecte de infrastructură din regiune, inclusiv Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați - Brăila, Vama Giurgiulești, de la granița cu Republica Moldova, va fi conectată rutier cu podul de peste Dunăre, Autostrada Soarelui și Portul Chiciu, punct de trecere a frontierei către Bulgaria". Termenul de execuție al acestui SF este de șapte luni, iar investiția de infrastructură rutieră propriu-zisă ar urma să beneficieze de finanțare prin noul Program Operațional de Transport, cu fonduri europene ce totalizează, la nivel național, 9,62 miliarde de euro. Reamintim faptul că licitația pentru studii și expertize a fost câștigată de către asocierea East Water Drillings SRL & Primacons Group SRL, iar valoarea contractului este de 17.064.028 de lei (fără TVA). În total, 15 firme, inclusiv subcontractori, printre care și Oficiul Județean pentru Studii Pedologice și Agrochimice din Galați, vor lucra la acest studiu de fezabilitate. viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 21, 2023 Author Posted February 21, 2023 Cât costă drumul Dunăre - Dunăre În ceea ce privește drumul Expres TransRegio de la Brăila la Călărași, în localitatea dunăreană Chiciu, proiectul prevede modernizarea actualului drum național. ”Dacă ne uităm la Brăila-Slobozia-Călărași. Proiectul a fost descentralizat de la Ministerul Transporturilor și transferat la autoritățile locale. În Master Planul de Transport apare un drum TransRegio. Adică nu este nici drum expres, nici autostradă, ci o îmbunătățire a actualului drum național. Pe anumite sectoare se corectează curbe, în intersecții periculoase se face pasaj, unde este spațiu se mai lărgește câte o bandă, se iluminează trecerile de pietoni. Sunt elemente de siguranță și punctual de creștere a capacității. Dar nu va fi varianta maximală de autostradă sau drum expres. Adică nu va fi un drum complet nou. Va fi pe drumul Dunăre-Dunăre: Brăila-A2-Călărași Consiliile județene Brăila, Ialomița și Călărași au format o asociere de autorități locale care au preluat proiectul de la Ministerul Transporturilor, au semnat contract pentru studiu de fezabilitate de drum expres. Pe 17 februarie a început oficial etapa studiului de fezabilitate pentru drumul TransRegio Galați – Brăila – Autostrada Soarelui – Călărași, șosea cu o lungime estimată la 150 de kilometri, a anunțat președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea. Contractul între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic pentru zona de sud și est și proiectantul East Water Drillings SRL a fost semnat pe 27 ianuarie 2023 pentru 18 milioane lei și o durată totală de 8 luni. Doar că dacă în Masterplan este prins ca TransRegio, Comisia Europeană nu-l va accepta în plată ca drum expres. Pe sectorul Drajna-Slobozia-A2 este modernizare pe 4 benzi și costă 20 de milioane de euro pentru 16 km, adică peste un milion de euro pe kilometru. Deci nu este cost nici de drum expres, nici de autostradă unde avem 7-8-10 milioane de euro pe kilometru. De asemenea, pe sectorul Călărași-Drajna-A2, 22 de kilometri costă 13 milioane de euro, conform estimării din Masterplan. Deci sub 1 milion de euro pe kilometru. Iar Brăila-Slobozia, al treilea sector, pe care sunt prevăzute lucrări de modernizare și creșterea siguranței pe 100 de kilometri costă 43 de milioane de euro, adică 0,4 milioane de euro pe kilometru. Dar dacă în urma studiului de fezabilitate va rezulta o sumă de peste 1 miliard de euro, nu cred că va primi finanțare europeană pentru că diferența este enormă față de ceea ce este Masterplan. Iar atunci trecerea pe bugetul de stat este destul de sensibilă. Și s-a văzut de-a lungul timpului că marile proiecte sunt finalizate acolo unde există finanțare europeană”, a spus Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. În prezent, autoritățile române ar fi discuții cu partea bulgară pentru construcția unui eventual pod în zona Chiciu, la Călărași, însă lucrurile nu sunt mai avansate de atât. ”În prezent nu pare să se coreleze acest drum TransRegio Brăila-Galați cu un pod peste Dunăre. În acest moment nu există nimic, nici măcar o cariocă trasă pe hartă”, a transmis Horațiu Cosma. Practic, acest drum Trans Regio unește Republica Moldova cu Bulgaria. ”Ar fi intrarea pe la Giurgiulești, apoi Centura Galați (contractată cu UMB, dar acolo încă nu au început lucrările și înțeleg că este tot un proiect pe bugetul de stat) - apoi pe acel drum Movileni-Centura Galați (care leagă Centura Galați cu Drumul expres Brăila-Galați) - Dex Brăila -Galați – TransRegio Brăila-Călărași. Apoi se trece cu bac-ul peste Dunăre. Cea mai eficientă variantă pentru transportatori ar fi un pod peste Dunăre la Călărași (Chiciu), dar pentru aceasta ar trebui ca cineva să se apuce să facă proiect. Dar, în prezent, în afară de câteva declarații politice atât din partea română, cât și a celei bulgare nu avem nimic concret. Vom circula în continuare mulți ani cu bac-ul”, a mai spus specialistul în infrastructură. ziare.com
dcp100168 Posted March 15, 2023 Author Posted March 15, 2023 Pasajul de la Drajna va fi dat în trafic în luna mai, înainte de termen Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a inspectat una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură aflate în acest moment în derulare în România. Este vorba despre un pasaj peste calea ferată aflat de decenii în planurile administrative, dar al cărui construcție a început abia recent, în ianuarie 2022, după multiple promisiuni politice neonorate. Pasajul peste calea ferată din localitatea Drajna Nouă, județul Călărași, urmează să rezolve blocajele în traficul rutier apărute din cauza trenurilor pe DN21, în imediata apropiere a intrării pe autostrada A2, la kilometrul 105. Drumul face legătura cu județele Galați și Brăila, fiind folosit și ca rută spre litoral de românii din județele din estul României. Traficul feroviar intens pe linia ferată dublă face ca așteptarea la barieră să dureze zeci de minute, la orele de vârf, iar cozile de autovehicule se întind uneori pe kilometri. Scrioșteanu spune că pasajul de la Drajna, cu drumurile de legătură aferente va fi dat în folosință în luna mai 2023, înainte de termenul contractat. Lucrările sunt executate de firma Arcada Galați. "Amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie 2022, iar stadiul proiectului a ajuns la 80,5%. Este vorba despre realizarea unei supratraversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 metri. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800. Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 de kilometri", scrie secretarul de stat într-o postare pe Facebook. ziare.com
dcp100168 Posted May 30, 2023 Author Posted May 30, 2023 De marți, se circulă pe pasajul de la Drajna Marți, 30 mai, conform anunțului făcut de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a fost inaugurat pasajul de la Drajna, din județul Călărași, la limita sudică a județului Ialomița. Lucrările de pe cei 2,7 kilometri ai acestui pasaj, în valoare de aproximativ 98,1 milioane de lei, fără TVA, au durat cu aproximativ două luni mai puțin decât era prevăzut în contractul încheiat cu constructorul gălățean Arcada Company SA. Odată cu deschiderea circulației pe acest pasaj, se elimină blocajele care se formau la trecerea la nivel cu linia de cale ferată de la Dragalina, mai ales că, în sezonul estival, crește inclusiv frecvența trenurilor spre Litoral, motiv pentru care se stătea în coadă la barieră perioade lungi de timp. Practic, supratraversarea de pe DN 21 trece peste DN 3A și peste magistrala feroviară CF 800, ușurând inclusiv accesul către Autostrada Soarelui - A2. Construcția pasajului de la Drajna, de pe DN 21, a fost finanțată din bani europeni (Programul Operațional Infrastructură Mare, POIM 2014-2020) și reprezintă prima etapă din drumul de viteză Transregio, pe ruta Galați - Brăila - Slobozia - Călărași - Chiciu (zonă de trecere a Dunării cu feribotul, la granița cu Bulgaria). viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now