Jump to content

Pod nou peste Siret, la Cosmeşti


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Poduri noi peste Prut şi Siret

Românilor li se promit, până în 2020-2030, o reţea de 22 de autostrăzi, 38 de drumuri expres în lungime totală de peste câteva mii de kilometri, poduri noi peste Dunăre, 18 linii de cale ferată convenţionale, cu viteza de până la 160 de km/oră pe trasee existente reabilitate, plus linii noi de cale ferată cu viteza de peste 250 de km/oră. Toate acestea ar putea fi incluse în Master planul de transport, a cărui primă variantă de lucru a fost publicată pe site-ul Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport (AMPOST).

Câteva dintre proiectele de poduri noi care ar putea fi incluse în master planul de transport şi care sunt menţionate în Planul de amenajare a teritoriului naţional:

- pe Dunăre la: Calafat, Bechet, Turnu Măgurele, Giurgiu, Călăraşi şi Brăila;

-pe râul Prut la: Galaţi-Giurgiulesti, Falciu, Ungheni şi Ştefăneşti;

- pe râul Tisa la Sighetu Marmaţiei;

- pe râul Siret la Cosmeşti.

gandul.info

Link to comment
Share on other sites

In afara fapului ca e deja un pod la Giurgiulesti iar "dublarea lui" nu prea are niciun sens, in campanie electorala intotdeauna se construiesc sute de km de autostrazi, cai ferate in toate directiile, poduri peste orice, aeroporturi, centre spatiale la nevoie etc. "Decat ca" in practica nu s-a facut nici macar un amarat de drum intre Galati si Braila, ala expres, trambitat de vreo zece ani...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un nou pod peste Siret, între Cosmeşti şi judeţul Vrancea
Gălăţenii ar putea avea un pod nou peste Siret, pe DN 24, km 7+620, care să facă legătura între comuna gălăţeană Cosmeşti şi judeţul Vrancea. Realizarea obiectivului va fi finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională, 69,25 la sută, iar restul de 30,75 la sută va fi aportul Guvernului României. Titularul proiectului este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Potrivit datelor furnizate pe site-ul C.N.A.D.N.R, pe 19 decembrie, începând cu ora 14,00, la Căminul Cultural Cosmeşti va avea loc o dezbatere publică a raportului privind impactul asupra mediului. Actualul pod, dat în folosinţă în 1986, este într-o stare avansată de degradare. Părţile metalice sunt în stare avansată de oxidare, platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave, iar parapetul de protecţie şi asfaltul sunt, de asemenea, degradate. Podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată. Reabilitarea elementelor structurale degradate de la vechiul pod este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere până la darea în folosinţă a noului pod rutier.
viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Trei poduri noi peste râul Prut

Mai multe proiecte privind dezvoltarea infrastructurii drumurilor au fost discutate astăzi la Bucureşti de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID), Vasile Botnari, şi omologul său din Guvernul României, Ramona Mănescu. Cei doi miniştri au identificat pachetul de proiecte prioritare pe toate sectoarele de transport. Ramona Mănescu a reconfirmat disponibilitatea de a urgenta implementarea proiectelor, astfel încît să fie posibilă includerea acestora în planul de finanţare al UE, începând chiar de anul viitor. Cei doi miniştri au convenit asupra definitivării până în luna mai 2014 a proiectului de investiţii privind construcţia podului rutier peste râul Prut de la Ungheni. Aceasta va face posibilă conectarea autostrăzii Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni la drumul naţional Chişinău - Ungheni - Sculeni - frontiera cu România.

Totodată la reuniunea de săptămâna trecută a Grupului de lucru bilateral în domeniul transporturilor România - Republica Moldova s-a vorbit despre finalizarea în acest an a documentaţiilor tehnice necesare pentru construcţia podului nou Galaţi - Giurgiuleşti şi a podului de la Leca - Falciu, astfel încât construcţia lor să poată demara cât mai curând.

adevarul.ro
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Începe reabilitarea podului Galaţi - Giurgiuleşti, cu fonduri de la Uniunea Europeană

Mai multe poduri peste Prut vor lega România de Republica Moldova. Potrivit portalului infoprut.ro, în acest an vor începe lucrările de reabilitare a podului Galaţi-Giurgiuleşti. Şi tot în acest an este programată începerea construcţiei unui nou pod, cel de la Leca–Fălciu. Anul viitor vor fi demarcate lucrările la un pod rutier la Ungheni. Banii acestor investiţii vor fi asiguraţi de Uniunea Europeană. Aceste detalii au fost discutate la recenta întâlnire între miniştrii Transporturilor din Republica Moldova şi România, Vasile Botnari, respectiv, Ioan Rus. Cei doi demnitari au mai vorbit şi cu privire la lucrările necesare pentru extinderea navigaţiei pe Prut.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Pod nou la Cosmeşti, pod modernizat la Giurgiuleşti

Construcţia unui pod nou peste Siret la Cosmeşti şi modernizarea podul peste Prut, dintre Galați şi Giurgiulești, sunt printre cele şase obiective de investiţii pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus o aplicație de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

CNAIR încearcă să obţină finanţare europeană pentru proiectul "Construcția/ modernizarea a șase poduri pe rețeaua de drumuri naționale". "Obiectivul general al acestui proiect îl reprezintă asigurarea unei stări de viabilitate adecvate a unor drumuri naționale reprezentand artere rutiere de importanta crescută (DN 1, DN 10, DN 13C, DN 24, DN 2B) prin intervenții punctuale de construcție sau, după caz, reabilitare a unor poduri amplasate pe aliniamentul acestora. În cadrul acestui proiect sunt cuprinse următoarele obiective de investiții: Pod pe DN 10, peste Basca, la Cislău; Pod DN 2B km 149+841, peste Prut, la Galați - Giurgiulești; Pod pe DN 13C, peste Târnava Mare, la Vânători; Pod nou la Cosmeşti, peste Siret, pe DN 24, km 7+620; Pod nou pe DN 24, km 105+678, la Crasna; Pod pe DN 1, Ploiești - Brașov, km 135+332, peste pârâul Azuga, la Azuga", precizează CNAIR.

Durata proiectului este de o sută de luni, iar valoarea totală se ridică la 207.328.494,88 de lei, din care 85 la sută este contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 148.386.731 de lei, 15 la sută contribuția proprie, 26.185.893 de lei, restul de 32.755.869 de lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Ar mai fi de spus că podul de la Cosmeşti a fost proiectat de celebrul inginer gălăţean Anghel Saligny.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Licitaţie pentru un nou pod peste Siret, la Cosmeşti

Proiectarea şi execuţia unui nou pod peste Siret, la Cosmeşti, a fost scoasă la licitaţie deschisă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Valoarea estimată a contractului este de 122.717.480 de lei fără TVA, iar termenul limită pentru primirea ofertelor este 11 noiembrie 2020. Conform CNAIR, durata contractului este de cinci luni pentru proiectare și 19 luni pentru execuția lucrării.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, construcţia unui pod nou peste Siret la Cosmeşti şi modernizarea podul peste Prut, dintre Galați şi Giurgiulești, sunt printre cele şase obiective de investiţii pentru care CNAIR a depus o aplicație de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Ar mai fi de spus că podul de la Cosmeşti a fost proiectat de celebrul inginer gălăţean Anghel Saligny.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

O singură ofertă pentru podul de la Cosmeşti

Deşi valoarea estimată a contractului pentru proiectarea şi execuţia unui nou pod peste Siret, la Cosmeşti, este de 122.717.480 de lei fără TVA, o singură ofertă a fost depusă în cadrul licitaţiei lansate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, este vorba despre Asocierea Operes - Cosedil SPA, care are ca subcontractanţi firmele Studio Corona SRL Civil Engineering, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” şi Pirotehnic OSB.

Conform caietului de sarcini al licitaţiei, „obiectivul general al proiectului constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret şi a unui pasaj peste calea ferată pe un traseu diferit decât cel actual amplasat pe DN 24, Tişiţa – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iaşi în comuna Cosmeşti". Conform CNAIR, durata contractului este de cinci luni pentru proiectare și 19 luni pentru execuția lucrării.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, construcţia unui pod nou peste Siret la Cosmeşti şi modernizarea podul peste Prut, dintre Galați şi Giurgiulești, sunt printre cele şase obiective de investiţii pentru care CNAIR a depus o aplicație de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cine va proiecta şi construi un pod nou peste Siret, la Cosmeşti

Asocierea OPERES - COSEDIL SPA a fost desemnată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) câștigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi construirea unui "Pod nou de la Cosmesti, peste Siret, pe DN24, km 7+620", cu preţul de 112.987.773 de lei fără TVA. După cum aţi putut citi în ziarul asocierea a fost, de altfel, unicul ofertant înscris la licitaţie.

„Investiția constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste Calea Ferată pe un traseu diferit decât cel actual amplasat pe DN 24, Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași, în comuna Cosmești, județul Galați, fiind o variantă de ocolire a localității Cosmești. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă în cel mai scurt timp, după îndeplinirea formalităților legale privind elaborarea și avizarea contractului", precizează CNAIR.

 Vestea bună este că în cadrul proiectului sunt prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță în timpul execuției podului nou. După darea în circulație a podului nou partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru calea ferată.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un pod nou peste Siret, promis de zece ani, se construiește din bani europeni 

Mai întâi a fost un pod de lemn, pe care apele umflate ale Siretului l-au măturat. Apoi, podul proiectat şi construit de inginerul gălăţean Anghel Saligny a fost dinamitat de armata română, în timpul Primului Război Mondial, pentru a împiedica trecerea peste Siret a trupelor germane. Au urmat un pod "provizoriu" şi podul de astăzi, şubrezit, care, după reparaţii, ar urma să rămână funcţional doar pentru trenuri. Aceasta ar fi, pe scurt, istoria podurilor ridicate peste Siret, în comuna gălăţeană Cosmeşti. Aici va fi construit, cu bani europeni, un pod nou, pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a găsit deja proiectant şi constructor. Este vorba despre asocierea Operes - Cosedil Spa, care a depus singura ofertă în cadrul licitaţiei organizate şi a fost declarată câştigătoare a contractului, cu preţul de 112.987.773 de lei fără TVA.

"Podul nou de la Cosmeşti, peste Siret, pe DN 24, km 7+620" reprezintă unul dintre obiectivele de investiţii pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) a elaborat şi depus, în august 2020, aplicația de finanțare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. În martie 2021, CNAIR a anunţat că asocierea Operes - CosedilL Spa va proiecta şi construi noul pod.

Toate bune şi frumoase, numai că localnicilor din Cosmeşti li se vorbeşte despre viitorul pod peste Siret încă din decembrie 2012, când la Căminul Cultural al comunei a avut loc o dezbatere publică pe acest subiect. Indicatorii tehnico-economici ai investiţiei au fost stabiliţi prin Hotărâre de Guvern în septembrie 2013. Şi, tot atunci, s-a aprobat şi declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată aflate pe amplasamentul viitorului pod. Deşi au trecut opt ani de atunci, sumele aferente despăgubirilor nu au fost consemnate, deci nu a putut fi emisă decizia de expropriere. Iar acum este nevoie de suplimentarea sumei iniţiale, prevăzută ca justă despăgubire. Istoria recentă a podului promis este depăşită, însă, de uimitoarele poveşti ale podurilor care au precedat construcţia de astăzi de la Cosmeşti. Merită să le aflaţi!

Podul de lemn s-a dărâmat

"Construcția cu cea mai mare valoare istorică în comuna Cosmești este podul de fier de cale ferată de peste Siret, din dreptul satului Cosmești", spune Marius Mitrof, consilier în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Galaţi.

Potrivit acestuia, primul pod de cale ferată de la Cosmeşti, construit între 15 februarie 1869 și 13 decembrie 1870, a fost realizat din lemn, fiind inaugurat la 1 decembrie 1871. Ridicat la sud de actualul pod, avea zece picioare, dintre care două la capete și opt în albia Siretului, dispuse la 45 de metri unul de altul, pe o distanţă de 400 de metri.

"Podul, construit prea jos față de nivelul apei, a fost afectat de inundaţiile din vara anului 1871, astfel că a trebuit să fie refăcut, linia ferată redeschizându-se oficial la 13 septembrie 1872. Din păcate, din cauza umflării apelor Siretului în mai multe rânduri, a aluviunilor și lemnelor aduse de ape, care au zdruncinat rezistenţa podului, acesta a cedat și după 15 ani de la inaugurare a devenit inutilizabil, fiind necesară construirea unui alt pod", spune reprezentantul Direcţiei pentru Cultură.

Construcţia lui Anghel Saligny

Cel de-al doilea pod a fost proiectat şi construit de inginerul Anghel Saligny, unul dintre gălăţenii care au uimit lumea, născut aproape de Cosmeşti, în satul Şerbăneşti, judeţul Covurlui (acum Galaţi).

Potrivit lui Marius Mitrof, construcţia podului a durat trei ani, din 1885 şi până în 1888. "Realizat din fier, era un pod dublu, etajat, cu calea ferată sus şi un planşeu pentru mijloace rutiere jos. Avea o lungime de 430 de metri, fiind mai înalt decât podul de lemn. Pilonii de piatră erau bine înfipţi în pământ, până la adâncimea de 18 metri, la construcţia fundaţiilor fiind folosită pentru prima dată în România metoda aerului comprimat sub clopot. Materialul din care s-a construit podul, inclusiv elementele metalice ornamentale, a fost realizat la Viena, fiind adus pe Dunăre până la Galaţi şi Brăila, iar din cele două porturi s-a adus pe calea ferată, ne-a spus Marius Mitrof.

Podul construit de inginerul Anghel Saligny a fost folosit timp de 29 de ani, până în 2 august 1917, când a fost dinamitat de către armata română, în timpul Primului Război Mondial, pentru a împiedica trecerea peste Siret a trupelor germane.

"După terminarea războiului, în vara anului 1919, pe pilonii fostului pod de lemn, întăriți, s-a construit un nou pod de fier, "provizoriu". Avea un singur planşeu, atât pentru calea ferată, cât şi pentru maşini şi căruţe. Ţinând cont de această situaţie, traversarea se făcea alternativ: când trecea trenul, se întrerupea circulaţia rutieră, şi invers. Cel de-al treilea pod a fost utilizat până în 1924", spune Marius Mitrof.

Un nou pod, după modelul "Saligny"

"În anul 1921, a început construcţia noului pod, cel actual, pe traseul şi după modelul podului ridicat de Anghel Saligny, folosindu-se aceiaşi piloni, care au fost îngroşaţi şi înălţaţi, pentru a susţine o cale ferată dublă.

În anii 1961-1962, partea carosabilă a fost lărgită, prin desfiinţarea trotuarelor interioare şi scoaterea acestora în exterior, pe ambele părţi ale podului, iar podeaua de lemn de stejar a fost înlocuită cu asfalt.

În 1974, arcadele de piatră de la intrările pe pod, în stilul arcurilor de triumf, au fost demolate şi înlocuite cu schelete metalice mai largi şi mai înalte, pentru a permite trecerea camioanelor şi autocarelor mari", ne-a explicat Marius Mitrof.

Timpul, dar mai ales inundaţiile care au lovit Cosmeştiul şi-au spus cuvântul şi asupra acestui pod.

"Vom face altul, pe râu în jos"

"Se plănuieşte un nou pod peste Siret", anunţa ziarul "Viaţa liberă" în ediţia din 12 decembrie 2012, pe baza informaţiilor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (viitorul CNAIR): "Actualul pod este într-o stare avansată de degradare. Părţile metalice sunt în stare avansată de oxidare, platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave, iar parapetul de protecţie şi asfaltul sunt, de asemenea, degradate. Podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată. Reabilitarea elementelor structurale degradate de la vechiul pod este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere până la darea în folosinţă a noului pod rutier", relata "Viaţa liberă".

Costuri şi exproprieri

Prin Hotărârea Guvernului nr. 708 din 18 septembrie 2013, s-au aprobat indicatorii tehnico-economici şi declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiţii "Podul nou de la Cosmeşti, peste Siret, pe DN 24 km 7+620 (inclusiv varianta de drum nou de circa 5,6 km)". Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, era stabilită de Executivul condus de Victor Ponta la 161.633.000 de lei.

Odată cu planul de amplasament al obiectivului, era publicată şi lista celor 103 imobile, în suprafaţă totală de 95.555,09 metri pătraţi, situate pe raza localităţilor Cosmeşti şi Tecuci, incluse în coridorul de expropriere. Sumele individuale aferente despăgubirilor se ridicau la un total de 174.532 de lei.

Au trecut opt ani

Noul pod de la Cosmeşti părea să rămână o promisiune uitată, până în vara anului trecut. Dar CNAIR a anunţat că, în calitate de solicitant, a elaborat și depus, în data de 24 august 2020, aplicația de finanțare pentru proiectul "Construcția/ modernizarea a șase poduri pe rețeaua de drumuri naționale".

Este vorba despre o finanţare nerambursabilă prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020: "Valoarea totală a proiectului este de 207.328.494,88 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 85 la sută contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 148.386.731,61 lei, 15 la sută contribuția proprie - 26.185.893,81 de lei, restul de 32.755.869,46 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA", a precizat CNAIR.

Poduri noi ar urma să fie construite la Cosmeşti - peste Siret, şi pe DN 24 - la Crasna, iar de modernizare vor beneficia podul peste Prut dintre Galați şi Giurgiulești, podul peste Târnava Mare de la Vânători, podul peste Basca de la Cislău şi podul peste pârâul Azuga de pe DN 1 Ploiești - Brașov.

Licitaţie cu ofertant unic

Vestea bună este că, pentru proiectarea şi execuţia noului pod de la Cosmeşti, licitaţia lansată de CNAIR în octombrie 2020 s-a încheiat cu bine. Conform anunţului companiei rutiere, pe 17 martie 2021, a fost desemnată câștigătoarea procedurii: asocierea Operes - Cosedil Spa, cu preţul de 112.987.773 de lei fără TVA.

Asocierea, care are ca subcontractanţi firmele Studio Corona SRL Civil Engineering, Institutul de Arheologie "Vasile Pârvan" şi Pirotehnic OSB, a depus, de altfel, singura ofertă în cadrul licitaţiei, criteriul de atribuire fiind "cel mai bun raport calitate-preţ".

Durata contractului este de 24 de luni, dintre care cinci pentru proiectare şi 19 pentru execuţie, iar perioada de garanţie a lucrărilor ajunge la 120 de luni.

"Investiția constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual amplasat pe DN 24, Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași, în comuna Cosmești, județul Galați, fiind o variantă de ocolire a localității Cosmești.

De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești - Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou cu o viteză de proiectare de 80 km/h", precizează CNAIR, în comunicatul de presă prin care anunţă câştigătorul contractului.

Potrivit companiei, în cadrul proiectului sunt prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent, în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță, în timpul execuției podului nou.

"După darea în circulație a podului nou, partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru calea ferată", subliniază CNAIR.

Ce n-a făcut Guvernul Ponta face Cabinetul Cîţu

Tot în luna martie a acestui an, s-a aflat în consultare publică un proiect de hotărâre a Guvernului. Acesta prevede suplimentarea pe anul 2021 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 708/2013, actul normativ care a stabilit costurile investiţiei şi ale exproprierilor necesare pentru pod.

"După publicarea în Monitorul Oficial al României a Hotărârii Guvernului nr. 708/2013, din lipsa fondurilor necesare pentru a fi efectuate justele despăgubiri, nu a putut fi realizată etapa consemnării sumelor necesare în acest sens, în conformitate cu prevederile legale (…). Având în vedere faptul că sumele aferente despăgubirilor nu au fost consemnate, nu a putut fi emisă Decizia de expropriere, astfel că nu a operat nici transferul dreptului de proprietate. În scopul efectuării justelor despăgubiri, luând în considerare perioada cuprinsă între publicarea HG nr. 708/2013 și până în prezent, s-a identificat necesitatea efectuării unui nou raport de evaluare a imobilelor care constituie coridorul de expropriere a lucrării de utilitate publică, astfel încât valoarea despăgubirilor să fie cât mai aproape de momentul transferului dreptului de proprietate", se precizează în nota de fundamentare a proiectului, asumată de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Conform documentului, a fost stabilită valoarea despăgubirilor la nivelul anului 2020, prin urmare este necesar ca suma aprobată de Guvernul Ponta în 2013 să fie suplimentată cu 114.000 de lei de Guvernul Cîţu.

Rămâne de văzut când se va întâmpla acest lucru. Şi, desigur, când se va da startul proiectării noului pod peste Siret.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Firma din Italia refuză semnarea contractului pentru construirea noului pod peste Siret

La trei luni de la desemnarea câştigătorului pentru construirea noului pod peste Siret de la Cosmeşti, judeţul Galaţi, pe DN 24 Tişiţa – Tecuci, Compania de Drumuri nu a reuşit să semneze contractul cu firma din Italia care a câştigat licitaţia, pentru că aceasta refuză finalizarea procedurii de achiziţie. Sursele consultate de Economedia spun că asocierea cu lider din Italia nu ar mai putea susţine proiectul din cauza creşterii preţurilor la materialele de construcţii, în special la oţel, unde preţurile „au explodat”, majorarea fiind de peste 100%.

Deşi Compania de Drumuri a invitat constructorii la sediu iar reprezentanţii antreprenorului din Italia au fost prezenţi la Ministerul Transporturilor, contractul nu s-a mai semnat, precizează CNAIR pentru Economedia. „Compania a transmis în repetate rânduri invitații în vederea semnării contractului, însă Asocierea Operes – Cosedil S.p.A a refuzat semnarea contractului. Până la această dată contractul nu a fost semnat, deși reprezentanții ofertantului declarat câștigător au fost prezenți, de mai multe ori, la sediul CNAIR”, a transmis CNAIR.

În urma refuzurilor repetate, decizia Companiei de Drumuri a fost de a anula rezultatul procedurii pe data de 28 mai, pentru ca, trei zile mai târziu, filiala din România a companiei italiene să depună contestaţie la CNSC.

Pe lângă creşterea preţurilor la materialele de construcţii, pe şantierele din România, şi mai ales la câmpie, o altă problemă este insuficienţa materialelor de umplutură – balast extras din terasele râurilor. Luna trecută, la o vizită pe şantierul Autostrăzii A0 Centura Bucureşti Sud, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spunea că va solicita implicarea premierului Cîţu pentru a debloca exploatarea balastului, fiind nevoie de milioane de tone pentru terasamentul A0. De asemenea, constructorii importă bitum, care este adus din Bulgaria, Polonia sau Serbia, în ţară fiind produs sub un sfert din necesar.

economedia.ro

Link to comment
Share on other sites

Liciția pentru construcția podului nou de la Cosmești, anulată. Acuzații grave și contestații

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), licitația pentru proiectarea și construcția unui pod nou peste Siret, la Cosmești, în județul Galați, a fost anulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la finele lunii trecute. Compania susține că "ofertantul câștigător, asocierea Operes - Cosedil Spa, a refuzat semnarea contractului" pentru această investiție finanțată din fonduri europene. Firma Operes, cu sediul în Italia, a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), acuzând "vicii multiple ale acordului contractual trimis spre semnare". Și cere suspendarea deciziei de anulare a procedurii.

Paradoxal, anularea procedurii vine după ce, așa cum ați putut citi în "Viața liberă", pe 18 martie 2021, CNAIR a anunțat desemnarea câștigătorului acestui contract care va fi finanțat din fonduri europene. Este vorba despre asocierea Operes - Cosedil Spa, care a depus singura ofertă în cadrul licitaţiei şi a fost declarată câştigătoare, cu preţul de 112.987.773 de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind "cel mai bun raport calitate - preț".
Motivele anulării sunt explicate în portalul achizițiilor publice: "Abateri grave de la prevederile legislative afectează încheierea contractului. Procedura de atribuire a fost anulată în conformitate cu prevederile art. 212 alin. (1) lit c) din Legea nr. 98/2016 cu modificările și completările ulterioare, conform cărora: «Autoritatea contractantă are obligația de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziție publică [......] dacă este imposibilă încheierea contractului», deoarece ofertantul câștigător, asocierea Operes - Cosedil Spa, a refuzat semnarea contractului".

Contestație

Anunțul anulării procedurii a fost făcut pe 28 mai, iar pe 31 mai firma Operes SRL, în nume propriu și în numele asocierii din care face parte, a formulat o contestație la CNSC. În document, Operes arată că nu a refuzat în mod nejustificat semnarea contractului, având în vedere intenția și dorința fermă de a semna, manifestată și în scris, și acuză "vicii multiple ale acordului contractual trimis spre semnare". Operes solicită "anularea actelor vătămătoare emise de CNAIR", dar și suspendarea procedurii de atribuire, justificând că "nu poate fi obligată să semneze un acord contractual nelegal". De asemenea, a cerut și suspendarea executării deciziei CNAIR de anulare a procedurii de atribuire.

Ce promitea CNAIR

Localnicilor din Cosmești li se promite acest pod încă din decembrie 2012! "Investiția constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual, amplasat pe DN 24, Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași, în comuna Cosmești, județul Galați, fiind o variantă de ocolire a localității Cosmești. De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești - Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou, cu o viteză de proiectare de 80 km/h", preciza CNAIR, în comunicatul de presă prin care anunţa câştigătorul contractului. Potrivit companiei, în cadrul proiectului erau prevăzute și lucrări de reparații ale podului existent, în vederea desfășurării traficului în condiții de siguranță, în timpul execuției podului nou. "După darea în circulație a podului nou, partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru calea ferată", sublinia CNAIR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Firmele lui Umbrărescu ar putea construi noul pod peste Siret

Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a depus singura ofertă în cadrul noii licitaţii pentru proiectarea şi construirea unui pod nou peste Siret, la Cosmeşti, în judeţul Galaţi. Faţă de prima procedură, care a fost anulată anul trecut, valoarea maximă estimată a contractului a fost majorată la 184.757.160 de lei fără TVA, deoarece investiţia cuprinde şi varianta de drum nou de aproximativ 5,6 km.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) încearcă pentru a doua oară să găsească proiectant şi constructor pentru "Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620". Şi asta pentru că, aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", procedura de anul trecut a fost anulată. Mai exact, potrivit CNAIR, asocierea Operes - Cosedil Spa, care fusese desemnată câştigătoare a licitaţiei, a refuzat semnarea contractului pentru această investiție finanțată din fonduri europene. Povestea s-a tranşat în instanţă, iar acum este în derulare o nouă licitaţie.

Valoarea estimată a contractului a crescut de la 122.717.480 de lei, cât era la prima licitaţie, la 184.757.160 de lei fără TVA. Criteriul de atribuire a rămas, însă, tot, "cel mai bun raport calitate - preţ".

Ofertantul este, ca şi în cazul primei proceduri, unic. Este vorba despre asocierea SC SA & PE Construct SRL - Tehnostrade SRL, care şi-a legat numele de alte contracte majore de investiţii aflate în derulare în zona noastră: Varianta de Ocolire Galaţi şi drumul expres Brăila-Galaţi.

Rămâne de văzut dacă această procedură se va încheia cu succes. Reamintim că localnicilor din Cosmești li se promite acest pod încă din decembrie 2012!

Conform CNAIR, investiția constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual, amplasat pe DN 24, Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași, în comuna Cosmești, județul Galați, fiind o variantă de ocolire a localității Cosmești. De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești - Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou, cu o viteză de proiectare de 80 km/h.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Firmele lui Umbrărescu vor proiecta şi construi un pod nou la Cosmești, peste Siret

Asocierea SC SA&PE Construct SRL - SC Tehnostrade SRL - firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu - a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi construcţia obiectivului "Pod nou de la Cosmesti, peste Siret, pe DN24, km 7+620" (inclusiv varianta de drum nou de aproximativ 5,6 km)", cu preţul de 146.498.575,53 de lei fără TVA. Anunţul a fost făcut miercuri, 6 aprilie 2022, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit căreia durata contractului este de 24 luni, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 de luni.

Asocierea SC SA & PE Construct SRL - Tehnostrade SRL şi-a legat numele de alte două contracte majore de investiţii aflate în derulare în zona noastră: Varianta de Ocolire Galaţi şi drumul expres Brăila-Galaţi.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, acum a depus singura ofertă în cadrul noii licitaţii pentru proiectarea şi construirea unui pod nou peste Siret, la Cosmeşti, în judeţul Galaţi. A fost nevoie de o nouă licitaţie pentru că procedura derulată anul trecut a fost anulată. Mai exact, potrivit CNAIR, asocierea Operes - Cosedil Spa, care fusese desemnată câştigătoare a licitaţiei, a refuzat semnarea contractului pentru această investiție finanțată din fonduri europene. Povestea s-a tranşat în instanţă.

"Actualul pod peste râul Siret la Cosmești a fost construit în perioada 1921-1924. Investiția constă în realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată pe un traseu diferit decât cel actual, amplasat pe DN 24, Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași, în comuna Cosmești, județul Galați, fiind o variantă de ocolire a localității Cosmești in lungime de aproximativ 5,6 km.

După darea în circulație a podului nou partea carosabilă a podului existent va fi dezafectată, acesta urmând să rămână funcțional doar pentru Calea Ferată.

De asemenea, acest proiect prevede amenajarea unui pasaj peste calea ferată Mărășești – Tecuci și construcția a 5,6 km de drum nou cu o viteză de proiectare de 80 km/h.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă în cel mai scurt timp, după îndeplinirea formalităților legale privind elaborarea și avizarea contractului", transmite CNAIR.

Reamintim că localnicilor din Cosmești li se promite acest pod încă din decembrie 2012!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

CNAIR anunţă construcţia podului peste răul Siret care leagă judeţele Galaţi şi Vrancea. Valoarea contractului se ridică la 146 milioane de lei

Un pod va fi construit peste râul Siret în judeţul Galaţi. CNAIR anunţă că marţi a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrării.

Potrivit CNAIR, podul va fi construit pe DN24, în localitatea Cosmeşti. Acesta va face legătura între judeţele Galaţi şi Vrancea şi va înlocui podul existent, construit în urmă cu aproape 100 de ani. În cadrul proiectului finanţat cu fonduri nerambursabile, se va construi şi un sector de drum de 5,6 kilometri.

„Achizitia are ca scop realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret şi a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual. Obiectivul general al proiectului este realizarea unui sector de drum care să asigure circulaţia rutieră în condiţii de siguranţă şi confort, la exigenţele actuale ale unui drum naţional european”, a aanunţat CNAIR.

Valoarea contractului este de peste 146 de milioane de lei, fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni. Podul va avea o garanţie de 24 de luni.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

Pod nou și sector de drum la standarde europene, la Cosmești

După ce prima licitație pentru noul pod peste Siret, de la Cosmești, a fost anulată pentru că asocierea Operes - Cosedil Spa a refuzat semnarea contractului, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate răsufla ușurată. Marți, 19 aprilie 2022, la sediul CNAIR a avut loc semnarea contractului de proiectare și execuție pentru "Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620 (inclusiv varianta de drum nou de cca 5,6 km)", între autoritatea contractantă și asocierea SC SA&PE Construct SRL (lider al asocierii) - SC Tehnostrade SRL.

Noul pod peste Siret, de la Cosmești, va fi proiectat și construit de asocierea firmelor controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului este de 146.498.575,53 lei fără TVA. Durata de execuție este de 24 de luni, astfel: cinci luni pentru proiectare și 19 luni pentru execuția lucrărilor, care începe să curgă de la data obținerii autorizației de construire. Durata perioadei de garanție: 120 de luni, conform ofertei antreprenorului.
Contractul este finanțat din fonduri externe nerambursabile.
"În cadrul contractului trebuie executate următoarele lucrări: construcția noului pod rutier peste râul Siret, construcția unui sector nou de drum în lungime de aproximativ 6 km și amenajarea unui pasaj rutier peste calea ferată Mărășești - Tecuci. După finalizarea lucrărilor, noul traseu va asigura ocolirea comunei Cosmești tranzitate acum de DN 24 pe relația Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași. Actualul pod de la Cosmești peste râul Siret a fost construit în perioada 1921-1924", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Noul sector de drum trebuie să asigure circulația rutieră în condiții de siguranță și confort, la exigențele actuale ale unui drum național european.

Istoria de anul trecut

Așa cum ați putut afla din ziarul "Viața liberă", în urmă cu un an, pe 18 martie 2021, CNAIR a anunțat desemnarea câștigătorului licitației pentru proiectarea și construcția unui pod nou peste Siret, la Cosmești, în județul Galați. Era vorba despre asocierea Operes - Cosedil Spa, care depusese singura ofertă cu preţul de 112.987.773 de lei fără TVA, criteriul de atribuire a contractului fiind "cel mai bun raport calitate - preț".
Numai că, pe 28 mai 2021, procedura a fost anulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Compania susținea că "ofertantul câștigător, asocierea Operes - Cosedil Spa, a refuzat semnarea contractului". Firma Operes, cu sediul în Italia, depusese, la rândul său, o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, acuzând "vicii multiple ale acordului contractual trimis spre semnare".
A fost nevoie astfel de o a doua licitație, care, iată, s-a încheiat cu succes.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Finanțare europeană pentru noul pod peste Siret de la Cosmești

Noul pod peste Siret de la Cosmești (jud. Galați) pe care îl construiește UMB a primit finanțare europeană prin programul POIM, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), citată de Economedia.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Siret de la Cosmești a fost semnat cu UMB pe 19 aprilie 2022 și este unul dintre primele proiecte relicitate după explozia prețurilor la materialele de construcții, în special oțel. UMB a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru podul peste Siret cu o lungime de 486 de metri și un traseu nou care va funcționa ca o centură la Cosmești, în județul Galați. Contractul a fost semnat pentru 146 milioane de lei, 5 luni proiectare și 19 luni pentru execuție, de la momentul obținerii Autorizației pentru Construire, potrivit sursei citate.

Finanțarea europeană pentru podul nou de la Cosmești este inclusă într-un program al CNAIR prin care Comisia Europeană decontează lucrările de reparații la alte 5 poduri, valoarea totală fiind de 242 milioane lei.

Cele 6 poduri sunt următoarele:
– Pod pe DN10, peste Basca, la Cislău;
– Podul DN2B km 149+841, peste Prut, la Galați – Giurgiulești;
– Pod pe DN 13C, peste Tarnava Mare la Vanatori;
– Pod nou la Cosmești, peste Siret, pe DN 24, km 7+620;
– Pod nou pe DN24 km 105+678, la Crasna;
– Pod pe DN1, Ploiesti – Brasov, km 135+332, peste pârâul Azuga, la Azuga.

Proiectul este foarte important pentru Moldova, acest drum european ducând spre Iaşi şi Vama Albiţa. Podul rutier şi feroviar peste Siret, cu o lungime de 512 metri, este foarte vechi, fiind construit acum un secol şi refăcut în 1986. Expertiza tehnică realizată în 2012 arată starea de degradare avansată a podului de peste Siret, care pune în pericol siguranţa circulaţiei.

regionalpress.ro

Link to comment
Share on other sites

Finanțări europene câștigate pentru podurile de la Giurgiulești și Cosmești

Modernizarea podului peste Prut Galați - Giurgiulești și construcția unui pod nou peste Siret, la Cosmești, sunt două dintre obiectivele pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a obținut finanțare europeană.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat încheierea contractului de finanțare pentru proiectul "Construcția/ modernizarea a șase poduri pe rețeaua de drumuri naționale". "Valoarea totală a proiectului este de 242.723.138,57 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, astfel: 85 la sută contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 173.655.781 de lei, 15 la sută contribuția proprie - 30.645.132 de lei, diferența față de valoarea totală a proiectului reprezentând valoare neeligibilă inclusiv TVA. Perioada de implementare a proiectului este de 100 de luni, respectiv, între 17 septembrie 2015 şi 31 decembrie 2023, la care se adaugă, dacă este cazul, perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor", transmite CNAIR.
Cele șase poduri vizate sunt: pod pe DN10, peste Basca, la Cislău; pod pe DN 2B km 149+841, peste Prut, la Galați - Giurgiulești; pod pe DN 13C, peste Târnava Mare, la Vânători; pod nou peste Siret, pe DN 24, km 7+620, la Cosmești; pod nou pe DN 24, km 105+678, la Crasna; pod pe DN 1, Ploiești - Brașov, km 135+332, peste pârâul Azuga, la Azuga.

Așa cum ați putut afla din "Viața liberă", la începutul lunii aprilie 2022, a avut loc recepția la terminarea lucrărilor de reabilitare a podului rutier de frontieră, peste râul Prut, între localitățile Giurgiulești (Republica Moldova) și Galați (România). Lucrările au constat în consolidarea grinzilor cu zăbrele, sablarea și vopsirea tablierului, reparații la placa de beton armat de susținere, protejarea cu diguri a picioarelor podului, refacerea căii carosabile și a celei pietonale, amplasarea unor parapete noi, precum și efectuarea de lucrări de reabilitare/ reparații la racordări cu terasamentele. Valoarea lucrărilor, de circa 8 milioane de lei, a fost asigurată în totalitate de Guvernul României.

În ceea ce privește podul nou de la Cosmești, tot în aprilie, anul acesta, a fost semnat contractul de proiectare și execuție cu asocierea SC SA&PE Construct SRL (lider al asocierii) - SC Tehnostrade SRL, firme controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului este de 146.498.575,53 lei fără TVA. Durata de execuție este de 24 de luni, astfel: cinci luni pentru proiectare și 19 luni pentru execuția lucrărilor, care începe să curgă de la data obținerii autorizației de construire.

"În cadrul contractului trebuie executate următoarele lucrări: construcția noului pod rutier peste râul Siret, construcția unui sector nou de drum în lungime de aproximativ 6 km și amenajarea unui pasaj rutier peste calea ferată Mărășești - Tecuci. După finalizarea lucrărilor, noul traseu va asigura ocolirea comunei Cosmești tranzitate acum de DN 24 pe relația Tișița - Tecuci - Bârlad - Vaslui - Crasna - Iași", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.