Jump to content

"Sala Aplaudacilor" va fi sediul Primăriei Galaţi


dcp100168

Recommended Posts

„Sala Aplaudacilor” va fi sediul Primăriei Galaţi

Sediul Primăriei, promis pentru ”Noul Galaţi” - unul dintre principalele obiective ale programului electoral cu care liberalul Marius Stan şi-a câştigat mandatul de primar, va fi structura de beton de lângă Prefectura Galați, pe care gălățenii o numesc “Fabrica de Aplauze” și unde Consiliul Județului intenționa să construiască un Centru de Afaceri. Numai puțin de 3 milioane de euro vor fi investiți de la bugetul local pentru viitorul sediu administrativ al Primăriei.

Bacalbașa - bucuros că a scăpat de fantomele trecutului

Întrucât finanțarea europeană a fost pierdută, iar șantierul de lângă Prefectură este blocat de mai bine de trei ani, șeful anestezist de la CJ, Nicolae Bacalbașa, a dorit să scape de construcția neterminată. Așa că, fără să stea prea mult pe gânduri, a bătut palma cu primarul Marius Stan, care a solicitat preluarea construcției neterminate în vederea amenajarii sediului administrativ al Primăriei.

„Imobilul, situat pe strada Domnească, la numărul 56, prin configurația și poziționarea sa îndeplinește condițiile pentru un sediu de Primărie, atât din punct de vedere al suprafeței cât și a amplasării în zona 0 a municipiului”, se precizează în proiectul de hotărâre votat de aleșii locali. Potrivit lui Marius Stan, prețul lucrărilor se ridică la circa 200 de euro pe metrul pătrat, iar suprafața totală a imobilul este de 8.600 metri pătrați, suficienți pentru ca Primăria să-și poată desfășura activitatea în bune condiții. Se estimează că lucrările vor dura un an și vor începe, cel mai probabil, din primăvara anului viitor. Municipalitatea va trebui să comande un studiu, pentru a se determina starea actuală a lucrărilor, asta pentru că, în cei trei ani care au trecut, au apărut infiltrații la structura de rezistență. Graba de a se muta într-un sediu nou este cu atât mai mare cu cât contractul de chirie, semnat între municipalitate și noul proprietar al clădirii de pe Domnească, expiră în martie 2013.

Scurt istoric

Construcția clădirii de lângă Prefectură a început în anul 1988. Pentru că urma sa găzduiască conferințele PCR, gălațenii i-au pus sălii "Cristal" eticheta "Fabrica de Aplauze". Dupa Revoluție, construcția fost abandonată, iar în 1998 a fost trecută, din proprietatea Prefecturii, care a moștenit județeana PCR, în patrimoniul CJ Galați. Proiectul de refacere a sălii a fost câştigat, în 2006, de Consiliul Judeţului, prin intermediul fostului Minister al Integrării Europene, structură administrativă intrată în componenţa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (MDRL). Finanţarea europeană era, la momentul respectiv, de 3,9 milioane de euro. Restul sumei, de până la 6,2 milioane de euro, trebuie adusă din surse guvernamentale (1,3 milioane de euro) şi de la bugetul CJ Galaţi. Proiectul a rămas blocat, însă, după ce firmele de construcții care au câștigat licitația - GTM, din Spania, și Brico SRL Galați - au intrat în lichidare, iar finanțarea a fost retrasa.

nepasadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Si daca "starea actuală a lucrărilor" nu permite finalizarea/mutarea etc.?

Asta lasand la o parte ca nu exista o parcare pentru zecile/sutele de masini care vin la institutia asta in fiecare zi...

Faptul ca pe o portiune de Domneasca de 50-100 de metri, cu doar doua benzi pe sensul dinspre centru spre aceste institutii, se inghesuie si Primarie si CJ si Prefectura e, intradevar, o dovada de viziune urbanistica...

Dar poate mai sunt si alte amanunte tehnice care inca nu au aparut.

Link to comment
Share on other sites

@djabar

Daca vrei sa te gandesti putin: vis-a-vis de Palatul de Justitie e ditamai parcarea de la Casa de Cultura, corect? Mare si goala tot timpul.

Acum intrebare: unde parcheaza cei care au treaba la Tribunal?

Sunt mari sanse sa fie al municipalitatii

Si daca nu e?

Link to comment
Share on other sites

Sala de şedinţe a PCR-ului, sediu pentru Primărie

Scheletul de lângă Prefectura judeţului Galaţi, cel care ar fi trebuit înainte de ‘89 să fie sala de şedinţe a PCR, va fi noul sediu al Primăriei. Consilierii judeţeni au aprobat joi, în şedinţa ordinară, trecerea imobilului din domeniul public al CJ Galaţi, respectiv din administrarea lui, în domeniul public şi administrarea Primăriei. Gestul consilierilor judeţeni este urmarea unui acord între conducerea CJ Galaţi şi municipalitate. Mai exact, CJ cedează municipalităţii scheletul de beton în schimbul unui sprijin pentru reabilitarea caselor vechi de pe Eroilor. „E în interesul nostru comun să facem un nucleu urbanistic şi să dăm o individualitate acestei zone. Şi sunt convins că Primăria se va ţine de cuvânt”, a precizat preşedintele CJ, Nicolae Bacalbaşa.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Primăria şi Consiliul Judeţului evacuează Prefectura!

Vestea bună este că vom avea un sediu de Primărie civilizat, aşa cum merită un oraş european. Vestea pe care v-o dăm acum este că n-o să mai avem… Prefectură. Cum se poate una ca asta? Simplu, prin votul aleşilor judeţului, respectiv, ai municipiului Galaţi.

La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au aprobat hotărârea iniţiată de către primarul oraşului, Marius Stan, privind preluarea din domeniul public al judeţului Galaţi şi administrarea Consiliului Judeţului în domeniul public al municipiului şi administrarea Consiliului Local al municipiului Galaţi a imobilului situat pe strada Domnească nr. 56. Imobilul aflat în atenţia primarului şi a consilierilor a fost, fără doar şi poate, „Sala Aplaudacilor”, construcţia neterminată din coasta Prefecturii. Atâta doar că adresa indicată - numărul 56 - este fix adresa Palatului Administrativ în care funcţionează Instituţia Prefectului. Ciudat este că nimeni dintre aleşi sau dintre funcţionarii din aparatul tehnic al Primăriei n-a observat. Nici măcar faptul că pe panoul mare din faţa construcţiei neterminate pe lângă care trec ca să ajungă la Prefectură scrie mare „Domnească nr. 54”!

Consiliul Judeţului a dat!

E o simplă eroare materială, am fi putut spune dacă, la şedinţa Consiliului Judeţului, consilierii n-ar fi aprobat cu acelaşi elan, „trecerea unui imobil (construcţie şi teren aferent) situat în municipiul Galaţi, strada Domnească nr. 56, din domeniul public al judeţului Galaţi şi administrarea Consiliului Judeţului Galaţi în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local al municipiului Galaţi”. Adică aceeaşi clădire, cu aceeaşi adresă. Ne-am interesat, Prefectura judeţului Galaţi nu şi-a schimbat între timp domiciliul, şi în capul pagini electronice a instituţiei guvernului în teritoriu este trecută adresa - strada Domnească nr. 56!

„Voi verifica!”

Viceprimarul PSD Florin Popa a fost preşedinte de şedinţă la recenta întrunire a consilierilor locali. Motiv pentru care am încercat să aflăm dacă ştie pentru ce clădire şi-a dat votul. Aflând, de la noi, că este vorba despre sediul Prefecturii, Florin Popa a explicat că, probabil, clădirea nu are număr poştal şi a fost, la început, a Prefecturii. Dar a promis că va verifica. Secretarul judeţului, Paul Puşcaş, care a contrasemnat pentru legalizate hotărârea CJ ne-a declarat că nu a verificat adresa imobilului, pentru că aceasta este atribuţia Direcţiei de Patrimoniu: „Oricum, eroarea materială, dacă există, poate fi rectificată, şi nu aduce atingere hotărârii votate. Voinţa consilierilor este clară, iar imobilul este identificat prin toate datele tehnice şi măsurători”. De altfel schiţa imobilului este şi ea cuprinsă în proiectele de hotărâre ale CJ şi CL. Rămâne însă de văzut ce va spune Prefectura judeţului Galaţi, pentru că ambele documente vor ajunge pe masa ei pentru viza de legalitate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Doamne, astia sunt alesii care trebuie sa ne scoata la lumina!? Nu m-ar mira ca maine sa aflam ca ne-au vandut cu totul la chinezi "dintr-o regretabila eroare"?

Edited by gelu
Link to comment
Share on other sites

Prefectura nu-şi "cedează" sediul

Aleşii locali şi judeţeni vor fi nevoiţi să revină asupra celor două hotărâri prin care au aprobat, cu atâta uşurinţă, transferul către Primăria Galaţi a imobilului din Domnească nr. 56 convinşi fiind că e vorba de Centrul de Afaceri neterminat din coasta Prefecturii. În realitate, era vorba de clădirea Palatului Administrativ! Cele două hotărâri se află în analiză pe masa Instituţiei Prefectului, care ar trebui să le dea viza de legalitate. Acest lucru nu se va întâmpla, în mod cert Prefectura va notifica instituţiile - CL şi CJ - să modifice hotărârile şi să pună corect adresa imobilului transferat: Domnească nr. 54.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

15 milioane de lei pentru noua Primărie

Anul 2013 a început, tradiţional, cu o şedinţă de îndată pentru aleşii locali al Galaţiului. La fel au început şi 2011 şi 2012 pentru legislativul trecut. Numai că, spre deosebire de alte „deîndată”, urgenţa întrunirii a fost justificată legal şi financiar, iar deciziile luate nu au mai fost secretizate, ci făcute publice pe site-ul Primăriei.

Deficit acoperit

Cea mai importantă decizie luată de aleşi a vizat acoperirea deficitul secţiunii de Dezvoltare din bugetul de venituri şi cheltuieli al oraşului, în sumă de 13.476.300 de lei, din excedentul bugetului local. Decizia este conformă cu prevederile legale. Dacă tot au rezolvat problema găurii bugetare, consilierii au hotărât şi repartizarea excedentului înregistrat la bugetul de venituri şi cheltuieli al municipiului Galaţi în ultimii trei ani. Excendentul, care se ridică la 44.876.900 de lei, a fost împărţit astfel: 7.140.440 de lei pentru acoperirea golurilor temporare de casă (salarii şi stimulente), 4.883.960 de lei pentru prestări servicii habitat şi dotări habitat şi ecarisaj şi 32.852.500 de lei pentru o serie de obiectivele de investiţii.

Aproape jumătate din banii pentru investiţii - 15.007.500 de lei - a fost alocată pentru modernizarea imobilului din strada Domnească nr. 54. Este vorba despre scheletul Sălii Aplaudacilor din coasta Prefecturii. Trebuie remarcat că municipalitatea n-a mai greşit adresa clădirii, confundând-o cu cea a Prefecturii, cum se întâmplase în trecut.

Alocări pentru străzi, şcoli şi parcuri

Au fost repartizate sume pentru modernizarea străzilor Stadionului, Oţelarilor, Gheorghe Asachi şi Frunzei - 2.300.000 de lei, a străzii Unirii – 281.000 lei, a străzii Anghel Saligny – 1.000.000 de lei şi a arterei Mihai Bravu – 1.000.000 de lei.

Pe lista de investiţii finanţate din excedent în anul 2013 mai figurează: reparaţii capitale la Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri” - 1.300.000 de lei, consolidarea sălii de festivităţi de la Colegiul Naţional „Costache Negri” - 900.000 de lei, modernizarea Centrului Multifuncţional de Servicii Sociale pentru Persoane Vârstnice - 242.000 de lei, dar şi reparaţii capitale la vestiarele Patinoarului – 450.000 de lei.

Pentru reabilitarea şi modernizarea punctelor termice în municipiul Galaţi au fost alocate 3.000.000 de lei, iar pentru acoperirea unor goluri temporare de casă pentru investiţii – 5.000.000 de lei. Pe listă mai figurează modernizarea Grădinii Publice - 12.000 de lei, a Parcului Rizer - 260.000 de lei şi amenajare locuri de joacă pentru copii în municipiul Galaţi - 2.100.000 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noua Primărie va fi asortată arhitectural cu celelalte clădiri de pe Domnească

Ştim cu toţii: noua Primărie a Galaţiului este programată să se înalţe lângă Palatul Prefecturii. Nu, încă nu este cunoscut termenul la care lucrarea va fi finalizată, iar gălăţenii vor putea să dea iama la ştampilat, primit aprobări sau înscris dosare. Altele sunt însă informaţiile de actualitate.

Astfel, intenţiile actualei administraţii sunt cât se poate de clare: noul imobil nu va contrasta la modul vulgar cu celelalte clădiri, monumente de arhitectură sau doar edificii, păstrând patina secolelor trecute.

„Nu va fi o construcţie de beton, sticlă şi oţel care să deranjeze vizual. Ne dorim ca faţada Noii Primării să se ˝asorteze˝ cu imobilele din jur, pentru păstrarea ideii de coerenţă arhitecturală”, explică Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Faţada „vintage” este singurul lucru programat să aibă alură de epocă, asigură reprezentantul Primăriei: „În rest, gălăţenii vor avea o o clădire a Primăriei cât se poate de modernă, o clădire construită la standardele actuale”.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cât costă să facem Primărie din Sala Aplaudacilor?

*  Firma Atelier 3D SRL, care a încercat să transforme spaţiul în Centru de Afaceri, se va ocupa de reproiectarea scheletului fără noroc în sediu al municipalităţii

De la 1 aprilie, Primăria municipiului Galaţi nu mai are, legal, statutul de chiriaşă în clădirea de pe strada Domnească nr. 38. Un motiv suficient de serios pentru ca municipalitatea să depună toate eforturile pentru a transforma scheletul abandonat din coasta Prefecturii, fosta Sală a Aplaudacilor, într-un sediu modern de Primărie.

La începutul acestui an, au fost alocate, din excedentul bugetar al anului trecut, 15.007.500 de lei pentru modernizarea imobilului din strada Domnească nr. 54, imobil preluat de la Consiliul Judeţului. Mai nou, municipalitatea tocmai a atribuit firmei SC Atelier 3D SRL serviciile de reproiectare necesare pentru modernizarea construcţiei parţial executate în vederea schimbării destinaţiei ei în sediu de Primărie.
Negociere fără licitaţie
SC Atelier 3 D SRL este firma care, la finele lui 2009, a primit din partea Consiliului Judeţului Galaţi contractul de reproiectare pentru Centrul de Afaceri, destinaţia iniţială a fostei „Fabrici de Aplauze”. CJ a negociat direct cu societatea, pe motiv că "serviciile nu puteau fi furnizate decât de un anumit ofertant", cel puţin aşa scrie în documentul de atribuire a contractului în valoare de 264.560 de lei fără TVA. Şi Primăria a negociat, tot direct, cu SC Atelier 3 D, firma care trebuie să aducă scheletul executat în concordanţă cu cerinţele impuse de un sediu pentru administraţia locală. Potrivit datelor oficiale, Primăria s-a adresat direct SC Atelier 3 D din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate şi de autor. În plus, spun surse din Primărie, a fost varianta mai ieftină şi mai rapidă decât dacă reproiectarea ar fi fost scoasă la licitaţie. Concret, societatea va oferi servicii de arhitectură, inginerie, amenajare urbană şi peisagistică şi consultanţă tehnică, contra sumei de 426.800 de lei fără TVA. Trebuie spus că, iniţial, valoarea estimată a contractului fusese de 462.000 de lei. Proiectul trebuie să fie gata în două luni pentru a putea fi scoasă la licitaţie lucrarea.
Compartimentare şi parcare
La momentul preluării construcţiei, primarul Marius Stan era încântat că, pe lângă cei peste 8.000 mp construiţi, există posibilitatea de a mai ridica un etaj. Principala misiune a firmei de reproiectare va fi compartimentarea imobilului în aşa fel încât să fie aduse absolut toate serviciile Primăriei într-un singur loc. Este important deoarece, în acest moment, Primăria este împărţită prin tot oraşul: sediul principal pe Domnească, Centrul de Informare a Cetăţeanului - pe Fraternităţii, Starea Civilă şi Serviciul Locativ - pe Traian, iar alte servicii sunt la Patinoar!

Pentru ca sediul administraţiei locale să fie unul modern şi eficient, dar să se încadreze în arhitectura veche, de patrimoniu, a străzii Domnească, faţada ar putea fi o butaforie de genul celei care a existat pe platforma Sălii Sporturilor. O problemă ar putea fi parcarea. Soluţia iniţială era a unei parcări subterane, pe sub Domnească şi Monumentul Eroilor, dar va fi avută în vedere şi identificarea unor terenuri limitrofe care să poată fi transformate în parcare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Primăria va avea sediu nou în vara lui 2015

Deşi nu a reuşit să obţină sediul Regionalei CFR de pe Domnească pentru sediul muncipalităţii, aşa cum susţinea acum câteva luni că va face demersuri pe lângă Ministerul Transporturilor, primarul liberal al Galaţiului, Marius Stan, susţine că în vara anului 2015 instituţia pe care o conduce se va muta în casă nouă. Mai exact, este vorba de Centrul de Afaceri situat lângă Prefectură, ale cărui lucrări de construcţie au fost abandonate de ceva vreme, şi pe care primarul Marius Stan doreşte să îl transforme în noul sediu al municipalităţii, unde vor fi mutate şi vor funcţiona toate serviciile şi direcţiile.
Marţi după amiază, primarul şi consilierii locali au discutat pe marginea acestui proiect, la întâlnire fiind prezenţi şi arhitecţi din cadrul Primăriei, care au prezentat planurile obiectivului de investiţii. „Lucrările vor fi finalizate în cursul lunilor august-septembrie 2015, iar preţul lucrărilor este unul rezonabil”, ne-a declarat Marius Stan.
Un metru pătrat de lucrare va costa 582 de euro, iar suprafaţa va fi de 9.916 metri pătraţi. Proiectul va trebui aprobat de consilierii locali în cadrul şedinţei extraordinarea programate vineri. Rămâne de văzut dacă planul edilului şef al urbei, care este de apreciat, va fi realizabil, în condiţiile în care în campania electorală promitea că Noul Galaţi va avea un sediu al Primăriei construit în zona stadionului Dunărea, proiect care a fost însă abandonat.
Link to comment
Share on other sites

Cum o să arate noua Primărie a Galaţiului după o investiţie de peste 11 milioane de euro

O sală polivalentă de circa 150 de locuri, pe înălţimea a două etaje, două ascensoare panoramice şi încă un lift special, atrium de la parter şi până la ultimul nivel, finisaje exterioare cu placaje din piatră naturală şi tencuieli decorative, birouri şi o parcare de 90 de locuri. Aşa va arăta noua Primărie a Galaţiului.
La propunerea primarului Marius Stan, Consiliul Local a votat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, pe anul 2013, la obiectivul “Modernizare imobil strada Domnească nr. 54”. Este vorba despre scheletul din coasta Prefecturii, fostă „Fabrică de Aplauze”, şi centru de afaceri ratat, imobil preluat de la Consiliul Judeţului. De reproiectarea lui s-a ocupat SC Atelier 3D SRL (contract atribuit prin negociere directă), contra sumei de 426.800 de lei fără TVA.
Conform proiectului votat de aleşi, imobilul va avea subsol, parter, şi trei etaje. „Accesul se va realiza din strada Domnească, în holul principal de la parter, unde vor funcţiona birourile de audienţe, biroul unic, registratura, casieria. Zona de la strada Domnească se organizează în jurul unui atrium, care se desfăşoară de la nivelul parterului până la ultimul nivel şi care asigură legătura între toate nivelele. O scară circulară, destinată publicului, va asigura legătura între holul principal de la parter, etajul 1 şi subsolul unde vor se vor amenaja spaţii pentru birouri IT, şi arhivă”, se arată în documentul votat.
„Zona de la strada Cuza Vodă este o construcţie nouă cu regim de înălţime 2S+P+2E, iar subsolul şi parterul organizate pentru parcarea a 90 de autoturisme. Etajele 1, 2 şi 3 sunt destinate birourilor. În centrul clădirii va fi o sală polivalentă de circa 150 locuri. În spaţiul atriumului au fost amplasate două ascensoare panoramice care fac legătura de la subsol până la etajul 3. Pentru accesul la arhivă a fost prevăzut un ascensor special. La exterior, vor fi pereţi cu placaje din piatră naturală şi tencuieli decorative, acoperişul va fi cu terasă circulabilă şi necirculabilă, iar treptele cu gresie antiderapantă sau granit", se arată în proiect.
Noua Primărie va avea centrală termică proprie, alimentare cu gaze, instalaţii de sonorizare în sala polivalentă, sistem de sonorizare ambientală, sistem de supraveghere video, sistem de videoproiecţie, sistem de gestionare a fluxului de persoane-ticketing, iar pentru un microclimat corespunzător vor fi montate ventiloconvectoare în plafonul fals. Valoarea totală a investiţiei este de 49.338.116 de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare este de 18 luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Iată cum va arăta noua Primărie a Galaţiului

* În aproximativ 18 luni de la finalizarea licitaţiei am putea scăpa de „epava” Sălii Aplaudacilor din coasta Prefecturii, iar administraţia locală s-ar putea muta, în sfârşit, în noua Primărie a municipiului Galaţi * Construcţia desenată de arhitecţi se armonizează cu eleganţa Palatului Administrativ * Valoarea totală a investiţiei pentru noua Primărie este estimată la peste 49 milioane de lei, de la bugetul local

 

d1fb3b77c5302f620ee0db2a41550401_L.jpg

 

Chiar dacă va mai rămâne cel puţin un an chiriaşă în fostul „Grand Hotel” de pe strada Domnească nr. 38, administraţia locală ştie cum va arăta noua Primărie a municipiului Galaţi. La finele anului trecut, documentaţia tehnică finalizată de arhitecţi a ajuns pe masa primarului Marius Stan care ne-a prezentat-o şi nouă. „Cu noua Primărie cu am niciun fel de emoţii. Vom începe cu certitudine proiectul, până în primăvară îl scoatem la licitaţie”, ne-a declarat edilul.

Transformarea Sălii Aplaudacilor

Vă reamintim că la finele anului 2012 administraţia locală a preluat, din domeniul public al judeţului Galaţi şi administrarea Consiliului Judeţului, fostul Centru de Afaceri (ratat) de pe strada Domnească nr. 54, scheletul din coasta Prefecturii, cunoscut de gălăţeni sub numele pitoresc de „Sala Aplaudacilor”. Pentru ca el să se transforme în Primărie a fost nevoie de o reproiectare realizată anul trecut de firma Atelier 3D SRL. Este vorba de aceeaşi firmă care, la finele lui 2009, a primit din partea Consiliului Judeţului Galaţi contractul de reproiectare pentru Centrul de Afaceri, destinaţia iniţială a „Fabricii de Aplauze”. Şi Primăria a negociat tot direct cu SC Atelier 3D, şi asta din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate şi de autor. Pentru serviciile de arhitectură, inginerie, amenajare urbană şi peisagistică şi consultanţă tehnică, firma a primit 426.800 de lei fără TVA.

Investiţia a fost aprobată

În octombrie 2013, la propunerea primarului Marius Stan, Consiliul Local a votat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii la obiectivul “Modernizare imobil strada Domnească nr. 54”. Valoarea totala a investiţiei este de 49.338.116 de lei, de la bugetul local, iar durata de realizare prevăzută este de 18 luni.
Conform proiectului votat de aleşi, imobilul va avea un regim de înălţime S+P+2-3E. „Accesul se va realiza din strada Domnească, prin holul principal, de la parter, unde vor funcţiona birourile de audienţe, biroul unic, registratura, casieria. Zona de la strada Domnească se organizează în jurul unui atrium care se desfăşoară de la nivelul parterului până la ultimul nivel şi care asigură legătura între toate nivelele. O scară circulară, destinată publicului, va asigura legătura între holul principal de la parter, etajul 1 şi subsolul unde vor se vor amenaja spaţii pentru birouri IT şi arhivă”, se arată în documentul votat.
Vestea bună este că aleşii nu vor mai fi nevoiţi să se întrunească în şedinţe în Sala Mare a Prefecturii pentru că vor avea propria sală polivalentă. „Zona de la strada Cuza Vodă este o construcţie nouă, cu regim de înălţime 2S+P+2E, iar subsolul şi parterul a fost organizat pentru parcarea a 90 de autoturisme, cu acces din strada Cuza. Etajele 1, 2 şi 3 sunt destinate pentru birouri. În centrul clădirii va fi o sală polivalentă de circa 150 locuri. În spaţiul atriumului au fost amplasate două ascensoare panoramice care fac legătura de la subsol până la etajul 3. Pentru accesul la arhivă a fost prevăzut un ascensor special. La exterior, vor fi pereţi cu placaje din piatră naturală şi tencuieli decorative, iar treptele cu gresie antiderapantă sau granit”, se arată în proiect.
În ceea ce priveşte utilităţile, noua Primărie va avea centrală termică proprie, sistem de sonorizare ambientală, sistem supraveghere video şi sistem de gestionare a fluxului de persoane-ticketing.
Vechea Primărie, la mâna Guvernului
Încă din luna mai a anului trecut, municipalitatea a înaintat către Guvernul României o solicitare prin care imobilul din strada Domnească nr.51, sediul fostei Regionale CFR, unde a funcţionat Primăria din 1941 până în 1968, să revină în administrarea şi folosinţa Consiliului Local, Primăria demonstrând că este proprietara clădirii şi a terenului. Solicitarea a rămas fără răspuns.
Pierre Macri, proprietarul clădirii în care îşi are sediul Primăria Galaţi,  primeşte lunar 16.000 de euro drept chirie pentru imobil. Banii se plătesc în baza unui contract încheiat pe trei ani de zile între Macri şi municipalitate. Dacă Primăria se va muta într-o altă locaţie înainte de împlinirea termenului de trei ani, contractul de închiriere va înceta la cererea administraţiei locale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Noua Primărie, scoasă la licitaţie

* După mai bine de jumătate de an de la aprobarea investiţiei în Consiliul Local, construirea noului sediu al Primăriei a fost scoasă la licitaţie * Clădirea va avea o sală multimedia de 150 de locuri, o cafeterie, dar şi o parcare de 90 de locuri * Lucrările vor dura 18 luni de la atribuirea contractului

Primăria a scos la licitaţie, în sfârşit, lucrările de realizare a noului sediu al instituţiei, care va fi amenajat pe spaţiul în care acum se află scheletul Sălii Aplaudacilor, pe Domnească nr. 54, în coasta Prefecturii Galaţi. Investiţia municipalităţii pentru transformarea scheletului într-o clădire în toată regula, care include amenajarea amplasamentului, demolări, amenajare spaţii verzi, reţele exterioare, dar şi amenajarea drumurilor şi parcărilor este estimată la nu mai puţin de 28 de milioane de lei. Licitaţia vine după ce, în octombrie anul trecut, la propunerea primarului Marius Stan, Consiliul Local a votat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii la obiectivul “Modernizare imobil strada Domnească nr. 54".

Cum va arăta noul sediu

Lucrările vor demara cu demolarea structurilor existente, iar imobilul ce va fi ridicat în loc va avea un regim de înălţime S+P+2-3E în zona dinspre strada Domnească, iar în zona dinspre strada Cuza Voda clădirea va avea un regim de înălţime de 2S+P+2E. Noua clădire va avea o sală polivalentă cu o capacitate de 150 de locuri în care să poată avea loc atât întruniri, cât şi alte manifestări şi va fi realizată pe două niveluri, respectiv etajele 1 şi 2. De asemenea, vor fi 90 de locuri de parcare, organizate pe cinci seminiveluri.
Accesul principal în viitoarea Primărie va fi făcut din strada Domnească. În holul principal de la parter, gălăţenii vor putea găsi Biroul Unic, Registratura şi Casieria, apoi Biroul de audienţe, Biroul de urbanism şi Biroul pentru relaţii cu colaboratorii.
Potrivit caietului de sarcini, zona de la strada Domneasca - zona de vest va fi organizată în jurul unui atrium, care se va desfăşura de la nivelul parterului până la ultimul nivel - etajul 3 şi care va asigura legătura spaţială şi vizuală între toate aceste niveluri. Întregul hol de intrare, ca şi circulaţia din jurul atriumului, pe cele trei niveluri, va primi lumina prin intermediul unui luminator. O scară circulară destinată în principal publicului va asigura legătura între holul principal de la parter şi nivelurile subsolului şi etajului 1. La nivelul subsolului, dinspre Domnească, va exista o cafeterie cu oficiu, destinată atât publicului, cât şi pentru servirea mesei de către funcţionari.
De asemenea, vor mai fii spaţii pentru birouri IT, pentru arhivă, vestiare, grupuri sanitare, iar şoferii vor avea o cameră a lor. În principiu, noul sediu al Primăriei va avea parte de tot ce e mai bun în materie de construcţii, inclusiv în materie de hidroizolaţie şi termoizolaţie, iar, potrivit caietului de sarcini, pardoselile interioare vor avea o rezistenţă mecanică şi chimică ridicate. Din toată povestea nu vor lipsi nici placajele orizontale şi verticale cu granit. Lucrările vor dura 18 luni de la atribuirea contractului. După ce noul sediu va fi gata, interacţiunea Primăriei cu gălăţenii va fi făcută prin intermediul sistemului de ticketing, prin Ghişeul Unic.

Istoric

Reamintim că municipalitatea a preluat, la finele anului 2012, din domeniul public al judeţului Galaţi şi administrarea Consiliului Judeţului, scheletul din strada Domnească nr. 54, pentru a-l transforma în noul sediu al Primăriei, după ce Pierre Macri a revendicat şi dobândit clădirea în care îşi desfăşoară activitatea în acest moment Primăria. Proprietarul clădirii primeşte lunar 16.000 de euro drept chirie pentru imobil.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Şanse mari ca municipalitatea să nu mai fie „homeless”. „Noua Primărie” - basmul devine realitate

* Transformarea structurii de beton de lângă prefectură în sediu pentru primărie va costa 35 de milioane de lei

În primăvara anului 2016, cu vreo trei luni înaintea viitoarelor alegeri locale se va împlini una din promisiunile din campania electorală din 2012 a primarului Marius Stan, va fi inaugurată „Noua Primărie” şi municipalitatea se va muta, în sfârşit, într-un nou sediu. Anul trecut, Consiliul Municipal a aprobat, prin hotărârea nr 431/04.10.2014, modernizarea imobilului de pe strada Domnească nr 54, urmând ca structura de beton a „fabricii de aplauze” de lângă Palatul Prefecturii să fie transformată în „Noua Primărie”. Se întâmpla asta după un an şi jumătate în care primarul a tot oscilat între obţinerea de la Ministerul Transporturilor a Palatului Lambrinidi – sediul primăriei din perioada interbelică – sau transformarea structurii de beton de lângă prefectură. Recent, primăria a lansat pe SEAP procedura de selectare a firmei sau a consorţiului care va realiza lucrările ce vor dura un an şi jumătate. Deschiderea ofertelor va avea loc pe 15 septembrie şi, cel puţin teoretic, noul sediu al primăriei va fi gata până pe 15 martie 2016. 

Primăria a alocat pentru lucrări suma de 28.069.578 lei, fără TVA. Cu TVA, lucrările sunt estimate la 35 de milioane de lei. Valoarea totală a investiţiei aprobate de Consiliul Municipal este de 49.338.116 lei, fără TVA, diferenţa de aproximativ 21 de milioane fiind reprezentată de fondurile necesare pentru dotări.

Vom avea o primărie modernă

Potrivit proiectului arhitectural, în partea dinspre strada Cuza Vodă clădirea va avea ca regim de înălţime parterul şi două etaje, iar la faţada principală, de la strada Domnească, va fi parter şi trei etaje. Intrarea principală va fi cea din strada Domnească. La parterul clădirii vor fi amenajate birourile care implică lucrul direct al funcţionarilor primăriei cu publicul, respectiv un birou pentru audienţe, biroul pentru obţinerea certificatelor de urbanism şi autorizaţiilor de construire, un birou pentru relaţii cu colaboratorii, biroul unic, registratura şi casieria. Holul principal este organizat sub forma unui atrium, un spaţiu deschis, de la parter până la ultimul nivel, respectiv etajul 3. Întregul hol, de la parter până la ultimul etaj va fi iluminat natural prin faţada de sticlă dinspre strada Domnească, concepută arhitectural ca un imens luminator. Accesul publicului de la parter către etajul 1 şi subsol este asigurat prin scări circulare. În spaţiul atriumului vor fi instalate două ascensoare panoramice care vor face legătura între parter şi etajele superioare. Potrivit proiectului, la subsol va fi amenajată ceea ce în proiect este denumită ca fiind o „cafeteria cu oficiu, spaţiu destinat atât publicului cât şi pentru servirea mesei de către funcţionari”.

Tot la subsol sunt spaţiile pentru birourile IT şi arhivă, un spaţiu destinat şoferilor primăriei, un adăpost de apărare civilă şi vestiare. Spaţiile de la  etajele 1, 2 şi 3 sunt destinate birourilor. În centrul clădirii a fost amenajată o sală polivalentă cu 120 de locuri, în care pot fi organizate şedinţele Consiliului Municipal sau alte evenimente organizate de primărie. Sala polivalentă este organizată pe înălţimea etajelor 1 şi 2 şi va fi iluminată natural printr-un luminator. La etajul 3, deasupra sălii polivalente, în jurul cavităţii luminatorului, vor fi amenajate birourile pentru comisiile de specialitate ale Consiliului Municipal. La sala polivalentă va fi amenajată şi o lojă pentru jurnalişti şi pentru gălăţenii care vor dori să asiste la şedinţele Consiliului Municipal. În clădirea primăriei va fi implementat un sistem de cablare pentru transmisii de voce şi date care să asigure viteza unei transmisii „de minimum 100 Mb spre 1 Gigabit”. În clădire va fi instalată şi o reţea de distribuţie a semnalului TV, urmând să fie instalate prize TV în toate birourile şi zonele de lucru. Bineînţeles că va exista şi un „sistem de semnalizare şi avertizare început de incendiu”, dar şi o instalaţie complexă de supraveghere video, atât pentru spaţiile interioare, cât şi pentru exterior. La capitolul utilităţi, sunt prevăzute instalaţii de încălzire centralizată şi climatizare. Conform proiectului tehnic este asigurat spaţiul de lucru pentru un număr de aproximativ 330 de persoane.

Sistem de ticketing pentru bonuri de ordine

Se anunţă vremuri mai bune pentru gălăţenii care vor avea nevoie de obţinerea unor aprobări, pentru că în noul sediu al primăriei va fi înlocuit sistemul de aşteptare la coada din faţa ghişeului, în poziţie de drepţi!, cu aşteptarea rândului la ghişeu într-un fotoliu. Se va întâmpla asta graţie introducerii unui sistem de ticketing pentru numere de ordine, aşa cum funcţionează în unele sedii bancare. Interacţiunea funcţionarilor primăriei cu publicul se va face prin intermediul biroului unic, care va funcţiona la parter. Sistemul de ticketing cu număr de ordine este o soluţie de gestionare a numărului de persoane, în scopul reducerii substanţiale a cozilor şi a timpului de aşteptare a celor care se adresează unui anumit serviciu. Sistemul este compus dintr-un dispersor de tichete cu display touch screen şi un pachet software specializat, completat cu aplicaţii de afişare a numărului tichetului şi a altor informaţii utile, la care se adaugă o aplicaţie prin care funcţionarii pot gestiona tichetele, adică pot chema petenţii sau îi pot orienta spre un anumit ghişeu

Parcare subterană cu sistem de monitorizare

La subsolul sediului primăriei va fi amenajată şi o parcare subterană pentru 91 de autoturisme, accesul în aceasta făcându-se prin strada Cuza Vodă. Ieşirea din parcarea subterană se va face pe latura de nord, dinspre Blocul Cristal. Parcarea subterană va fi organizată pe cinci semi-nivele. Va funcţiona şi un sistem de gestionare automată a locurilor de parcare, al cărui rol va fi să monitorizeze şi să afişeze în timp real situaţia locurilor de parcare disponibile, pentru fluidizarea traficului şi prevenirea congestionărilor şi blocajelor. Acest sistem este compus dintr-un număr de senzori care detectează prezenţa maşinilor şi comunică prin wireless cu dispozitive de tip „relay node”, toate datele fiind concentrate într-un „data colector”, care furnizează datele unui calculator pe care rulează aplicaţia specializată de gestionare a locurilor de parcare disponibile. De la acest calculator, datele sunt transmise prin wireless la două display-uri pe care vor fi afişate locurile de parcare disponibile.

Pe 15 septembrie, evaluarea ofertelor

Ofertantul sau ofertanţii, dacă la licitaţie se va prezenta un consorţiu de firme, vor trebui să îndeplinească anumite condiţii. Trebuie să demonsteze că în ultimii cinci ani au executat cel puţin patru contracte de lucrări similare, a căror valoare cumulată este de cel puţin 25 de milioane de lei şi că deţin resurse financiare în valoare de 4,3 milioane lei, pentru a realiza cash-flowul de execuţie a lucrărilor pentru o perioada de 3 luni. Garanţia de bună executare a lucrărilor este de 7% din preţul contractului. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este miercuri, 20 august. Data limită pentru evaluarea ofertelor este programată pentru 15 septembrie. Ora 18.00! Să sperăm că nu se va lăsa cu contestaţii în privinţa procedurii de atribuire a contractului şi în această toamnă primăria va semna contractul şi va preda amplasamentul pentru ca lucrările să demareze.

Rocadele anilor ’60

Primăria Galaţi a ajuns „homeless” în toiul „reorganizărilor” comuniste din anii ’60. Deşi în perioada interbelică avea propriul sediu, Palatul Lambrinidi, de pe str Domnească nr 51, actualul sediu al Regionalei CFR, primăria a ajuns ca timp de câteva zeci de ani să aibă sediul în fostul „Grand Hotel”, un imobil pentru moravuri uşoare, naţionalizat în 1948. A fost primul sediu al Securităţii, iar în anii ’50 „Grand Hotel” a devenit sediu al Partidului Muncitoresc Român. După ce în 1967 a avut loc un accident de cale ferată la Urziceni, guvernul comunist a hotărât ca la Regionala CFR Galaţi să fie înfiinţat un sistem de control al traficului feroviar. Era nevoie de mai mult spaţiu, aşa că în 1968, Regionala CFR Galaţi a fost mutată din gară în clădirea primăriei, iar primăria a fost mutată la „Grand Hotel”. În fostul sediu al Regionalei CFR a fost înfiinţat Muzeul Mişcării Muncitoreşti Revoluţionare. Conducerea Partidului Muncitoresc, devenit ulterior PCR Galaţi, a fost mutată de la „Grand Hotel” în sediul Palatului de Justiţie, astăzi Universitatea „Dunărea de Jos”. Iar Palatul de Justiţie a fost mutat în clădirea unui fost cămin preoţesc de pe str Basarabiei, ce aparţinea Episcopiei.

Nici „fabrică de aplauze”, nici „Palacio de Congresos”! Primărie?

Ruina de beton de lângă Palatul Prefecturii a fost una cu ghinion, pentru că este pentru a treia oară când se încearcă găsirea unei destinaţii. La sfârşitul anilor ’80, fusese începută construirea clădirii care urma să facă parte din campusul Judeţenei PCR Galaţi, împreună cu clădirea prefecturii şi Blocul Cristal. Noua clădire includea o bibliotecă „roşie”, a propagandei, şi o sală de conferinţe, aşa că şi-a câştigat renumele de „fabrică de aplauze”. După 1990, lucrările au fost abandonate. Au fost reluate după ce, în 2005, Consiliul Judeţului a accesat o fianţare de 6,3 milioane euro, pentru transformarea structurii de beton în clădirea unui centru de afaceri. Licitaţia internaţională fost câştigată de firma spaniolă GTM, în ale cărei acte obiectivul din centrul Galaţiului era nominalizat ca fiind „Palacio de Congresos y Exposiciones”. Subcontractor al lucrărilor era firma Brico Grup SRL Galaţi. Firma gălăţeană a investit în organizarea de şantier, materiale, manoperă, dar nu şi-a încasat banii de la firma spaniolă, care după câştigarea licitaţiei internaţionale a intrat în faliment. Lucrările au fost abandonate până în 2011, când fostul preşedinte al CJ Galaţi, Eugen Chebac, a reuşit să obţină de la Ministerul Dezvoltării fondurile necesare pentru continuarea lucrărilor la centrul de afaceri. Au mai fost cheltuite 300.000 de lei pentru readaptarea proiectului arhitectonic, după care proiectul centrului de afaceri a fost iarăşi abandonat. A apărut noua variantă, de transformare a structurii de beton în sediu pentru primărie. Consiliul Municipal a cheltuit aproximativ 600.000 lei pentru noul proiect arhitectural, adaptat noii destinaţii.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Concurenţă mare pentru construirea sediului noii Primării

După mai bine de 6 luni de la aprobarea în Consiliul Local a construirii noului sediu al Primăriei, la Sala Aplaudacilor de lângă Prefectura Galaţi, lucrarea a fost scoasă la licitaţie recent, iar pe data de 1 septembrie vor fi deschise plicurile cuprinzând ofertele depuse de firmele catre doresc să realizeze investiţia. Informaţia ne-a fost furnizată de purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, care ne-a mai precizat că la licitaţie s-au depus şase oferte. Aşteptăm să vedem dacă în urma deschiderii ofertelor se va desemna şi firma care va construi noul sediu al Primăriei sau dacă acest lucru va fi întârziat de depunerea unor contestaţii.
Reamintim că Primăria Galaţi nu are un sediu propriu, municipalitatea plătind lunar o sumă substanţială drept chirie reprezentanţilor proprietarului clădirii situate pe strada Domnească, care au câştigat clădirea în urma unui proces deulat ani de zile în instanţă.
Clădirea care ar urma să fie construită va avea o sală multimedia de 150 de locuri şi o parcare de 90 de locuri iar lucrările ar urma să fie derulate pe o perioadă de 18 luni de la atribuirea contractului. Reamintim că în luna octombrie a anului trecut Consiliul Local a aprobat proiectul privind documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii la obiectivul „Modernizare imobil strada Domnească nr. 54”.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Patru firme, în cursa finală pentru construirea noii Primării

Noul sediu al Primăriei Galaţi, care ar urma să fie construit în fosta „sală a aplaudacilor” de lîngă Prefectura Galaţi, ar urma să fie efectiv construit după ce va fi desemnată firma care va realiza lucrările de construcţie. Deşi noul Galaţi, proiect cu care Marius Stan a câştigat alegerile, cuprindea şi un nou sediu al Primăriei, care ar fi trebuit să fie în altă locaţie, după doi ani de mandat primarul Marius Stan a reuşit să parcurgă o etapă importantă, şi anume aceea de organizare a licitaţiei pentru atribuirea lucrărilor de construcţie a noului sediu al Primăriei Galaţi.

Potrivit informaţiilor furnizate de către purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, licitaţia se află în etapa de evaluare a ofertelor iar în termenul prevăzut de lege au fost depuse patru oferte. „Estimăm că această etapă va dura în jur de 2 luni”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.
Vorm urmări să vedem când vor fi începute lucrările de construcţie la noul sediu, deoarece există şi posibilitatea de contestare a firmei care va căştiga licitaţia, dar şi când se vor finaliza aceste lucrări. Între timp Primăria Galaţi îşi desfăşoară activitatea într-un sediu pentru care plăteşte lunar o chirie substanţială, deoarece acesta a fost revendicat şi căştigat în justiţie de către urmaşii proprietarului clădirii situată pe strada Domnească.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Vega şi Tancrad se duelează pentru a construi Primăria Galaţi

Două asocieri de firme şi două companii cu nume grele se bat pentru contractul în valoare de 28.069.578 de lei, fără TVA, scos la licitaţie de municipalitate pentru transformarea Sălii Aplaudacilor - Centrul (ratat) de Afaceri din coasta Prefecturii - în sediu al Primăriei Galaţi.
Prima ofertă a venit din partea asocierii dintre SC Axa Invest SRL şi SC Euroconstruct Trading 98 SRL, firme cu sediul în Bucureşti.

Următorul consorţiu intrat în joc este unul româno-italian, format din SC Rom Service Construct SRL din Bucureşti, SC San Giorgio Appalti SRL din Italia şi firmele gălăţene Atlas Management Trade ATL SRL şi Criomec SA.

Cea de-a treia ofertă a venit din partea SC Tancrad SRL. Compania are ca terţ susţinător tehnico-profesional pe Grupo Empresarial Magenta SA din Spania, precum şi cinci subcontractanţi: Forentis Inject SRL din Bucureşti, Cricons SRL, Spark SRL, Primo SRL şi Instal Proiect Gaz SRL din Galaţi.
Ultima înscrisă în competiţie este SC Vega 93 SRL, în dreptul căreia nu apare vreun terţ susţinător sau subcontractant.

Rămâne de văzut cine va câştiga contractul. Criteriul de atribuire îl constituie oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, fiind luate în calcul preţul ofertei - 70 la sută, termenul de execuţie - 20 la sută şi garanţia de bună execuţie - zece la sută.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Fara misto, oare nu ar fi fost bun inainte un concurs de proiecte prin care arhitecti/proiectanti - din tara si nu numai - sa propuna niste solutii pentru cladirea care se va dori reprezentativa pentru oras? Lasand la o parte ca va face parte dintrun ansamblu de cladiri intro zona "protectie" arhitectonica. Chestia din poza seamana mai mult a autogara (una mai moderna ce-i drept)...
 

Link to comment
Share on other sites

Primăria Galaţi nu va mai fi „chiriaş“

După ce timp de câțiva ani a „locuit“ cu chirie în propriul oraș, Primăria Galați va avea, în sfârșit, un nou sediu, care, prin dotări și arhitectură, va fi printre cele mai moderne sedii administrative din țară.

De peste un secol, Primăria Galați avea propriul sediu, în Palatul Lambrinidi, de pe str. Domnească nr. 51, imobil cumpărat de municipalitate în 1907, dar, deși a dovedit proprietatea asupra imobilului iar proprietarul conjunctural a imobilului, CFR-ul, nu a putut dovedi contrariul, primăria nu a reușit să obțină retrocedarea. Sentința decisivă a fost pronunțată de judecătorul Florin Costiniu, ulterior arestat într-un caz de corupție. În 1967, când a avut loc un accident de cale ferată, autoritățile comuniste au luat decizia înființării la Galați a unui centru de monitorizare a traficului feroviar, iar în acest context Palatul Lambrinidi a fost repartizat Regionalei CFR Galați. 

Primăria a fost mutată în clădirea „Grand Hotel“, naționalizată în anii ʹ50 și care fusese primul sediu al Securității, apoi sediu al Partidului Muncitoresc Român, din 1968 devenind Consiliul Popular al Municipiului Galați. Moștenitorii familiei care deținuse “Grand Hotel“ au obținut retrocedarea imobilului și de atunci primăria a fost nevoită să plătească o chirie, care acum este de 16.000 euro/lună. Din alternativele pe care municipalitatea le avea la dispoziție, primarul Marius Stan a ales preluarea și transformarea în sediu administrativ a unei structuri de beton de lângă Prefectura Galați. Acolo ar fi trebuit să fie sala de ședințe a Județenei PCR Galați, dar construirea „fabricii de aplauze“ – cum îi spuneau gălățenii, a fost sistată după revoluție. Prin hotărârea nr 431/04.10.2013, consiliul municipal a alocat 49 de milioane de lei, fără TVA, pentru construirea noului sediu și dotări, iar primăria a lansat pe SEAP procedura de selectare a firmei care va executa lucrările, noul sediu urmând să fie inaugurat în primăvara lui 2016.

Primăria ar putea avea un campus administrativ

Primarul Galațiului inten­țio­nează să preia și locul Cristal, o clădire de birouri administrată de Prefectura Galați, pentru a înființa un campus administrativ al municipalității. „Noul sediu al primăriei va avea cam tot ce îi trebuie, dar vrem să mai adăugăm și Blocul Cristal. Deocamdată avem discuții cu Prefectura și cred că ne vom înțelege, pentru că vrem să îl preluăm noi, să îl «îmbrăcăm» în sticlă, să realizăm și o pasarelă de trecere și astfel să mai avem un sediu de birouri, pentru că vrem să comasăm aici toate birourile municipalității, să nu le avem împrăștiate în mai multe sedii. În plus, dacă vom lua și clădirea de pe Domnească nr. 51, Palatul Lambrinidi, care a fost sediul Primăriei, acesta va fi fie un sediu de protocol, când primăria are oaspeți și tot acolo să fie și Starea Civilă“, ne-a declarat Marius Stan.

Un sediu administrativ foarte modern

Potrivit proiectului, noul sediu al Primăriei Galați va avea parter și trei etaje. La parter vor fi amenajate birourile care implică lucrul direct al funcționarilor cu publicul, respectiv un birou pentru audiențe, biroul pentru obținerea certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire, un birou pentru relații cu colaboratorii, biroul unic, registratura etc. Holul principal este organizat sub forma unui atrium, un spațiu deschis de la parter până la ultimul nivel. Întregul hol, de la parter până la ultimul etaj, va fi iluminat natural prin fațada de sticlă dinspre strada Domnească. În spațiul atriumului vor fi instalate două ascensoare panoramice care vor face legătura între parter și etajele superioare. La subsol va fi amenajată o „cafeteria“. Va fi amenajată și o sală polivalentă cu 120 de locuri, în care vor fi organizate ședințele consiliului municipal sau alte evenimente organizate de primărie. La sala polivalentă va fi amenajată și o lojă pentru jurnaliști și gălățenii care vor dori să asiste la ședințele consiliului. În clădire va fi implementat un sistem de cablare pentru transmisii de voce și date cu mare viteză de transmisie.

Gălățenii nu vor mai fi nevoiți să își piardă vremea la cozile de la ghișeele municipalității, grație introducerii unui sistem de ticketing pentru numere de ordine, așa cum funcționează în unele sedii bancare. Interacțiunea funcționarilor primăriei cu publicul se va face prin intermediul biroului unic, care va funcționa la parter. Sistemul de ticketing cu număr de ordine este o soluție de gestionare a numărului de persoane, în scopul reducerii substanțiale a cozilor și a timpului de așteptare a celor care se adresează unui anumit serviciu. Sistemul este compus dintr-un dispersor de tichete cu display
touch screen și un pachet software specializat, completat cu aplicații de afișare a numărului tichetului și a altor informații utile, la care se adaugă o aplicație prin care funcționarii pot gestiona tichetele, adică pot chema petenții sau îi pot orienta spre un anumit ghișeu.

Parcare subterană automatizată

La subsolul sediului primăriei va fi amenajată și o parcare subterană pentru 96 de autoturisme, accesul în aceasta făcându-se prin strada Cuza Vodă. Ieșirea din parcarea subterană se va face pe latura de nord, dinspre Blocul Cristal. Parcarea subterană va fi organizată pe cinci semi-nivele. Va funcționa și un sistem de gestionare automată a locurilor de parcare, al cărui rol va fi să monitorizeze și să afișeze în timp real situația locurilor de parcare disponibile, pentru fluidizarea traficului și prevenirea blocajelor. Acest sistem este compus din senzori care detectează prezența mașinilor și comunică prin wireless cu dispozitive de tip “relay node“, toate datele fiind concentrate într-un “data colector“, care furnizează datele unui calculator pe care rulează aplicația specializată de gestionare a locurilor de parcare disponibile. De la acest calculator datele sunt transmise prin wireless la două display-uri pe care vor fi afișate locurile de parcare disponibile.

Primaria Galați va mai fi „chiriașă“ la „Grand Hotel“ încă un an și jumătate.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

Autorităţile centrale pun beţe-n roate noului sediu al Primăriei

Deşi construcţia noului sediu al Primăriei Galaţi, prin transformarea fostei Săli a Aplaudacilor, ar fi trebuit să înceapă, ea abia se află la licitaţie, în procedura de evaluare, după ce un an de zile a zăcut prin birouri la avizare. Primarul Marius Stan susţine că totul s-a petrecut din vina unor „Gică Contra”, nu din cauza Primăriei. „De şase luni ne plimbăm între Galaţi şi Iaşi! La comisiile regionale de cultură sunt specialişti care-şi dau cu părerea dintr-un fotoliu despre un proiect care e la Galaţi. I-am invitat aici, dar văd că tot evită, dar dau verdicte de la Iaşi. Reprezentanţii Institutului Naţional al Patrimoniului se duc tot la Iaşi şi analizează proiectul de la Galaţi. Mi se pare logic şi normal să vii la Galaţi, e jumătate din distanţă! Sper ca următoarea şedinţă să se ţină la Galaţi, altfel o să mergem şi noi să dăm cu picioarele în uşi”, a spus supărat Marius Stan.

Edilul susţine că, până acum, obiecţiunile exprimate de specialişti au fost legate de faldurile clădirii, de dimensiunea intrării, fără să se ţină seama de faptul că proiectul nu se face de la zero, ci pe o ruină, iar în jur sunt clădiri de patrimoniu. "Ni s-a spus: intrarea e prea mică! S-o facem mai mare! Unde? Trebuie să demolăm stâlpii din lateral! Să fim serioşi! Specialişti din fotolii! Specialiştii trebuie să fie pe teren ca să dea un verdict corect. Avem bani prevăzuţi, peste 8 milioane de euro pe care nu am început să-i cheltuim! Birocraţia e mare!”, a spus nemulţumit Marius Stan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.