Jump to content

Spitalul CFR va fi preluat de autorităţile locale


dcp100168

Recommended Posts

Spitalul CFR ar putea fi vândut

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pregăteşte vânzarea celor 15 spitale din subordine şi a celor 25 de policlinici. După Spitalul CF2 din Bucureşti, care este cel mai râvnit de rechinii imobiliari, din cauza terenurilor bine poziţionate, şi unităţile spitaliceşti din Constanţa, Cluj, Simeria sau Paşcani, ce valorează zeci de milioane de euro, ar putea fi dezmembrate şi vândute pe nimic. Spitalele şi policlinicile CFR ar putea fi privatizate prin parteneriat public-privat, vânzarea activelor sau trecerea acestora în subordinea autorităţilor locale, ne-au explicat surse din cadrul CF2. “Pe lângă Spitalul CF2 şi Witting din Capitală, de lângă Gara de Nord, există unităţi spitaliceşti aparţinând Ministerului Transporturilor în Cluj, Timişoara, Ploieşti, Galaţi, Constanţa, Braşov, Paşcani, Simeria, Oradea, Craiova, Iaşi, Sibiu şi Drobeta-Turnu Severin. Există spitale CFR din provincie care se află în centrul oraşelor”, ne-au mai declarat sursele.

http://www.puterea.ro/news9521/ref_rss.htm

Link to comment
Share on other sites

Zvonuri încă neconfirmate

În urmă cu câteva zile, surse care au preferat să îşi păstreze anonimatul declarau că Ministerul Transporturilor, în cadrul procesului de restructurare demarat, ar putea chiar să vândă o parte dintre spitalele şi policlinicile pe care le are în subordine, în întreaga ţară.

Cum şi la Galaţi avem Spital General Căi Ferate, am încercat să aflăm mai multe despre eventuale modificări de structură sau de organigramă care ar putea interveni.

„Nu am fost informaţi cu privire la eventuale modificări care ar putea apărea la nivelul spitalului nostru. E drept că se vorbeşte despre reorganizări la nivelul întregului Minister al Transporturilor, dar măsuri care să ne privească direct pe noi nu ştim să se fi luat deja şi nici nu ştim deocamdată dacă aşa ceva se va întâmpla pe viitor”, a precizat managerul Spitalului General Căi Ferate, dr. Gabriela Ionescu.

Surse care nu şi-au dezvăluit identitatea susţineau că unele dintre spitalele CF cum ar fi CF2 din Bucureşti sau Spitalul CF din Constanţa (dar nu şi cel din Galaţi), ar fi pe placul unora dintre rechinii imobiliari care fac totul pentru a valorifica terenurile de sub clădirile în care se desfăşoară în prezent actele medicale. Spitalul din Galaţi nu are, după părerea noastră, o amplasare care să justifice existenţa unor asemenea zvonuri.

http://www.viata-libera.ro/articol-Va_restructura_Ministerul_Transporturilor_spitalele_CFR_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Spitalul CFR va fi preluat de autorităţile locale

Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor va fi preluată de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), în timp ce spitalele CFR din ţară vor fi transferate către autorităţile locale şi judeţene sau către Ministerul Sănătăţii, a anunţat duminică ministrul Relu Fenechiu, într-o conferinţă de presă susţinută la Iaşi. "Am găsit în Ministerul Transporturilor spitale şi o casă de asigurări de sănătate. Nu a putut nimeni să-mi explice de ce ministerul are nevoie de o casă de sănătate. Am vorbit deja cu premierul şi a fost de acord ca în cel mai scurt timp să transferăm casa de sănătate la Casa de sănătate naţională, iar toate spitalele să le transferăm către consilii judeţene, primării sau către Ministerul Sănătăţii", a afirmat Relu Fenechiu, citat de corespondentul MEDIAFAX.

În subordinea Ministerului Transporturilor există 15 spitale, dintre care două în Bucureşti, respectiv Spitalul Clinic nr. 1 Căi Ferate Witting şi Spitalul Clinic nr. 2 Căi Ferate. De asemenea, există spitale CF şi la Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Braşov, Sibiu, Ploieşti, Constanţa, Galaţi, Paşcani, Craiova, Simeria şi Drobeta-Turnu Severin.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Spitalul CFR Galaţi, pe cale de desfiinţare, după o decizie suspect de rapidă

* Înfiinţat în urmă cu 33 de ani, Spitalul General Căi Ferate Galaţi se află în pericolul de a fi închis * O astfel de situaţie va duce la pierderea a aproximativ 370 de locuri de muncă, într-un judeţ în care rata şomajului atinge şi aşa noi recorduri, lună de lună *  Într-un proiect de Ordonanţă de urgenţă trimis Guvernului, Ministerul Transporturilor solicită trecerea celor 15 spitale CFR în subordinea Ministerului Sănătăţii * Premierul Victor Ponta a declarat că susţine decizia ministrului Transportului

Tevatura a început la sfârşitul anului trecut, pe 28 decembrie, atunci când ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat că în prima şedinţă de Guvern va muta toate spitalele CFR de la Transporturi, la Sănătate. Fenechiu a motivat decizia prin faptul că s-a săturat de "gaura neagră" pe care o reprezintă unităţile sanitare pentru bugetul ministerului pe care îl conduce. A urmat apoi, şase zile mai târziu, o întâlnire între ministru şi reprezentanţii sindicatelor. Cei din urmă au primit un răgaz de şapte zile pentru a întocmi un proiect de reformă a spitalelor CF din România, cu promisiunea că ministrul nu va mai face niciun pas în decizia pe care o luase la sfârşitul lui 2012.

Promisiune onorată doar de o parte

Termenul a trecut, timp în care se pare că doar unul dintre cei doi parteneri de dialog s-a ţinut de cuvânt. Deşi reprezentanţii sindicatelor au pus la punct un proiect de rentabilizare a spitalelor, oficialii din Ministerul Transporturilor au continuat acţiunile care urmăresc transferul celor 15 spitale. Reacţia nu a întârziat să apară, nemulţumirea liderilor de sindicat concretizându-se într-o scrisoare adresată ministrului Transporturilor. "Aşadar, domnule Ministru, eu onorez cuvântul dat, am finalizat proiectul cerut, spre deosebire de Dumneavoastră, care m-aţi minţit. Aţi vrut doar să câştigaţi timp, pentru a elabora în linişte Proiectul Ordonanței de urgență privind unele măsuri de reorganizare a reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor, prin care să vă puneţi în operă decizia desfiinţării reţelei spitalelor CFR", scrie preşedintele Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR, Denisa Popovici, în scrisoarea adresată ministrului.

Lucraţi pe la spate

"Dar, mai mult decât desfiinţarea reţelei în sine, pe care n-aţi putut-o face în totalitate, din motive juridice de drept internaţional, care ar fi stârnit reacţia FMI-ului, aţi tăiat pur şi simplu una dintre puţinele surse de venituri proprii ale spitalelor CFR - siguranța circulației - şi le-aţi transformat într-o autoritate naţională, adică într-un „srl” guvernamental cu salarii extrabugetare uriaşe, pentru nişte privilegiaţi conduşi, probabil, de dl. Dan Purghel. Care, după cum bine ştiţi, aşa cum ştiu şi eu, a depus deja proiectul de Ordonanţă la Ministerul Sănătăţii”, adaugă, în scrisoare, Denisa Popovici.

Drumul spre închidere

Contactată telefonic, Denisa Popovici ne-a explicat care e filiera prin care, în opinia sa, se încearcă închiderea spitalelor CFR. "Nu suntem de acord cu principiul care a stat la baza acestei hotărâri. Totul a fost făcut în prea mare grabă, fără a fi consultaţi şi partenerii sociali. Practic, am fost puşi în faţa faptului împlinit. Chiar dacă cele 15 spitale CFR vor fi transferate către Ministerul Sănătăţii, acesta nu le va putea ţine pe toate, pentru că doar unele sunt spitale clinice. În consecinţă, unităţile vor fi transferate către autorităţile locale, care s-au plâns deja că nu au bani. Astfel, vor trece în domeniul privat, de unde vor putea fi cu uşurinţă vândute", declară președintele Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

Toate spitalele CFR din ţară vor trece din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a Ministerului Sănătăţii

Cele 13 spitale CFR din ţară vor trece din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a Ministerului Sănătăţii, în timp ce Casa Asigurărilor de Sănătate a MT îşi va înceta activitatea, potrivit unui proiect de ordonanţă aflat în dezbatere publică pe site-ul MT până la 30 ianuarie.
Reţeaua sanitară a Ministerului Transporturilor numără 15 unităţi sanitare cu paturi, amplasate în zonele în care se află regionalele Căilor Ferate, dintre care două în Bucureşti, respectiv Spitalul Clinic nr. 1 Căi Ferate Witting şi Spitalul Clinic nr. 2 Căi Ferate, şi cele de la Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Braşov, Sibiu, Ploieşti, Constanţa, Galaţi, Paşcani, Craiova, Simeria şi Drobeta-Turnu Severin.
Aceste unităţi pun la dispoziţia personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi navigaţiei servicii medicale care sunt decontate de Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor Construcţiilor şi Turismului (CASMTCT), aceasta fiind şi caracteristica acestei reţele sanitare, se arată în nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă a Guvernului.
Cele 13 spitale din provincie ar urma să fie preluate de Ministerul Sănătăţii pe bază de protocol predare-preluare în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei.
Surse guvernamentale au explicat pentru Mediafax că spitalele Ministerului Transporturilor din Bucureşti vor rămâne în subordinea acestui minister întrucât deţin echipamente speciale investigaţiilor medicale necesare angajaţilor din transporturi cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi navigaţiei.
Sumele alocate în bugetul de stat pe 2013 pentru Ministerul Transporturilor, aferente celor 13 spitale, se transferă în bugetul MS cu aceeaşi destinaţie, după semnarea protocolului de preluare, până atunci unităţile sanitare urmând să fie finanţate din bugetul MT, potrivit proiectului de ordonanţă.

 

Link to comment
Share on other sites

Primăria este interesată de preluarea Spitalului CFR

De spitalul CFR Galaţi, unul dintre spitalele cu cea mai mare cotă de încredere din partea gălăţenilor, este interesată în mare măsură Primăria Galaţi. Reamintim că Spitalul CFR, care deocamdată ţine de Ministerul Transporturilor, va fi dat Ministerului Sănătăţii, iar acesta, la rândul lui, îl va trece în subordinea autorităţilor locale interesate.
Directorul Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi dr. Valentin Boldea, a precizat că, interesându-se la autorităţile locale despre intenţia de a prelua Spitalul CFR, cea direct interesată ar fi Primăria Galaţi, care are în subordine şi Maternitatea şi ar exista potenţiale planuri de mutare a întregului personal al maternităţii, care stă într-un spaţiu pentru care Primăria plăteşte chirie, la Spitalul CFR.
Aceste zvonuri sunt însă dezminţite categoric de oficialii Primăriei Galaţi. „Ne preocupă foarte mult situaţia spaţiilor medicale din oraşul Galaţi şi în acest moment vorbim în special de Spitalul CFR. Primăria Galaţi crede că este în interesul gălăţenilor ca să facă toate demersurile necesare pentru a prelua, dacă va fi posibil, această unitate sanitară, care are un mare grad de încredere în rândul gălăţenilor”, a declarat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.
Dacă acest lucru va fi posibil, s-ar dori ca preluarea să se facă fără a afecta actuala structură a spitalului, mergându-se pe principiul că nu e cazul să strici un lucru care merge bine. În ceea ce priveşte Maternitatea, pentru aceasta, pe termen scurt, Primăria Galaţi nu are niciun fel de plan de schimbare.
Rămâne de văzut cât va dura până ce Spitalul CFR Galaţi va trece de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Sănătăţii şi dacă Primăria Galaţi va reuşi să îl preia. Oricum, în acest moment se pare că, dintre autorităţile locale, în speţă Consiliul Judeţului şi Primăria Galaţi, doar Primăria ar fi ferm interesată să preia acest spital, în măsura în care se va putea.
Link to comment
Share on other sites

Primarul vrea să reînfiinţeze Spitalul municipal la CFR

Spitalul CFR ar putea fi preluat în administrarea Primăriei municipiului Galaţi şi chiar ar putea fi transformat în Spital Municipal, a declarat Marius Stan, ales, vara trecută, primar al Galaţiului de pe listele USL. Potrivit acestuia, tot aici s-ar putea găsi spaţiu de desfăşurare şi pentru activitatea Maternităţii „Buna Vestire”, spital care în prezent funcţionează într-o clădire restituită proprietarului şi pentru care municipalitatea plăteşte chirie. „Am luat în calcul varianta preluării spitalului, am discutat deja cu domnul ministru Fenechiu…. Noi, Galaţiul, suntem singurul oraş care nu are spital municipal, iar acest spital s-ar preta foarte bine. Intenţionăm mutarea în viitorul spital municipal şi a Maternităţii de pe Chicuş şi vedem ce secţii trebuie înfiinţate pentru a avea spital municipal”, a declarat Marius Stan.

Dacă această intenţie s-ar materializa, ar însemna că după o pauză de nouă ani, Galaţiul ar putea avea din nou Spital Municipal. Spitalul Municipal „Elisabeta Doamna” Galaţi a fost desfiinţat în 2003, sub Guvernul Năstase. Atunci, Spitalul Municipal s-a transformat în Spital de Psihiatrie, iar secţiile de interne şi chirurgie au fost mutate la Spitalul Judeţean, iar secţia de dermato, la Spitalul de Boli Infecţioase „Cuvioasa Parascheva”. Presa vremii a reţinut în acea perioadă „rezistenţa” pe care a făcut-o chirurgul Paul Ichim, cel care a profesat, timp de doi ani, în cadrul unei secţii de chirurgie externă a Spitalului de Psihiatrie.     

De altfel, în prezent se vehiculează inclusiv varianta ca spitalele de Boli Infecţioase şi TBC să treacă din administrarea CJ în cea a CL, în timp ce Municipiul ar urma să cedeze în administrarea CJ Spitalul de Copii „Sf. Ioan”. „Despre TBC şi Boli Infecţioase încă nu ne-am aplecat asupra lor, dar ne preocupă în mod special calitatea actului medical care, în acest moment, lasă mult de dorit”, a comentat Marius Stan.

Întrebat despre perspectiva preluării în administrarea CJ a spitalului CFR, preşedintele CJ Galaţi, Nicolae Bacalbaşa a dat de înţeles că decizia lui Marius Stan este una agreată la Judeţ: „Problema nu este una de orgolii, ci că reţeaua medicală a Galaţiului trebuie păstrată şi întărită şi acelora care vor scandal le dau veste foarte proastă: sunt prieten cu primarul. Ce se va hotărî va fi spre binele Galaţiului. Pentru administraţia locală, preluarea Spitalului CFR  este o achiziţie bună. Aceste spitale au fost bine finanţate, clădirea a fost bine întreţinută. Dacă municipiul vrea şi poate să bage parale în el, este perfect! Noi băgăm în spitalul judeţean. Totul este să folosim banii eficient, să nu ne batem joc de leu”.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un prim pas în transferarea Spitalului CFR către Primărie: a trecut la Ministerul Sănătăţii
„Spitalul General Căi Ferate Galaţi”, aşa cum este titulatura oficială a unităţii medicale, a fost transferat din subordinea Ministerului Transporturilor în aceeea a Ministerului Sănătăţii, odată cu publicarea în Monitorul Oficial a Ordonanţei de Urgenţă privind reorganizarea reţelei sanitare la Ministerul Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniu sănătăţii. Pasul următor ar fi transferarea spitalului în administrarea Consiliului Municipal, aşa cum s-a întâmplat şi în cazurile celorlalte spitale gălăţene, trecute în administrarea CLM sau CJ.
Primăria Galaţi şi-a declarat interesul pentru preluarea Spitalului CFR, care, prin reorganizare, ar putea deveni spital municipal.
Spitalele CFR au trecut la Sănătate
Potrivit textului ordonanţei de urgenţă, unităţile sanitare ale Ministerului Transporturilor trec în subordinea Ministerului Sănătăţii. În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, Ministerul Sănătăţii va prelua pe bază de protocol de predare-primire unităţile sanitare cu paturi. Sumele alocate în bugetul de stat pentru anul 2013 pentru Ministerul Transporturilor aferente unităţilor sanitare cu paturi, se transferă la bugetul Ministerului Sănătăţii şi cu aceeaşi destinaţie. Personalul unităţilor sanitare îşi poate păstra drepturile şi obligaţiile avute la data intrată în vigoare a prezentei ordonanţei de urgenţă. În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor se desfiinţează, asiguraţii acesteia devenind asiguraţi ai Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Pe lângă Spitalul General Căi Ferate Galaţi, au mai fost transferate de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Sănătăţii, spitalele CFR din Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Ploieşti, Constanţa, Braşov, Paşcani, Simeria, Oradea, Craiova, Sibiu şi Drobeta-Turnu Severin.
Spitalul General Căi Ferate Galaţi a fost înfiinţat prin Ordinul Ministrului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor nr. 1044/05.08.1980.
Primăria vrea să preia Spitalul CFR
Dacă primarii altor oraşe din ţară au spus “pas!”, declinându-şi intenţia de a prelua spitalele CFR, în cazul Galaţiului este o situaţie mai specială. În lipsa unui spital municipal, Primăria Galaţi este chiar foarte interesată de preluarea Spitalului CFR, pentru ca prin reorganizare acesta să devină spital municipal: „Am luat în calcul varianta preluării spitalului, am discutat deja cu domnul ministru Fenechiu. Noi, Galaţiul, suntem singurul oraş care nu are spital municipal, iar acest spital s-ar preta foarte bine. Intenţionăm mutarea în viitorul spital municipal şi a Maternităţii de pe Chicuş şi vedem ce secţii trebuie înfiinţate pentru a avea spital municipal”, declara primarul Marius Stan în urmă cu trei săptămâni.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Senatul a aprobat transferarea spitalului CFR Galaţi la Sănătate

Potrivit senatorului liberal Paul Ichim, membru al Comsiei de Sănătate a camerei superioare a Parlamentului, Senatul a aprobat, cu 123 de voturi „pentru” şi 17 „abţineri”, proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 8/2013, privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor şi pentru modificarea Legii nr. 95/2006, privind reforma în domeniul sănătăţii.

Prin aplicarea acestei ordonanţe unităţile sanitare cu paturi din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor vor trece din subordinea acestui minister în cea a  Ministerului Sănătăţii. În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, Ministerul Sănătăţii va prelua pe bază de protocol 13 dintre cele 15 unităţi medicale aflate în subordinea MT. Sunt exceptate de la această transferare Spitalul Clinic CF nr. 2 Bucureşti şi Spitalul Clinic CF nr. 1 Witting, care au în derulare proiecte pe fonduri europene şi care, pentru a nu pierde finanţările, rămân în subordinea MT.

„Practic, această ordonanţă face ca Spitalul CFR Galaţi să ajungă, într-un final, la autoritatea locală. Din câte cunosc este şi intenţia municipalităţii de a primi acest spital. Trebuie, însă, avută în vedere şi sursa de finanţare pentru acesta, lucru care este foarte important în astfel de cazuri”, a declarat senatorul Ichim.

În ceea ce priveşte personalul spitalelor transferate, acesta îşi va păstra drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 8/2013.

Referitor la desfiinţarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, actul normativ arată că aceasta trebuia să intre în proces de reorganizare în vederea privatizări de foarte mult timp, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

La baza transferului spitalelor CF şi desfiinţarea Casei de Asigurări a Ministerului Transportului stă şi un Raport al Băncii Mondiale, care face analiza funcţională a sectorului Transporturi, prin care se recomandă Ministerului Transporturilor transferul serviciilor medicale şi a spitalelor în responsabilitatea Ministerului Sănătăţii sau a altor organisme relevante.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Spitalul CFR, victimă în războiul intereselor

* În vreme ce Valea oraşului riscă să rămână fără spital, angajaţii sunt speriaţi că vor rămâne fără locuri de muncă * Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR a depus o plângere penală împotriva lui Relu Fenechiu, cel care s-a debarasat de spitalele din Transporturi

Totul a început pe 28 decembrie 2012, când ministrul de atunci al Transporturilor, Relu Fenechiu, anunţa că în prima şedinţă de Guvern din 2013 va propune mutarea tuturor spitalelor CFR de la Transporturi, la Sănătate. Fenechiu încerca astfel să scape de ceea ce el numea “gaura neagră” pe care aceste unităţi o făceau în bugetul ministerului la cârma căruia se afla.
În ciuda luărilor de poziţie din partea liderilor de sindicat, pe principiul “câinii latră, caravana trece”, Fenechiu a reuşit pe 28 februarie 2013 să determine adoptarea Ordonanţei de Urgenţă prin care spitalele CFR treceau în curtea Ministerului Sănătăţii, acolo unde oricum nu erau bani suficienţi nici pentru activităţile proprii. Astfel, din unităţi stimate la nivel local în întreaga ţară, acestea au ajuns asemenea unor orfani pe care nimeni nu pare să-i mai dorească. Nimeni, cu excepţia cetăţenilor simpli, a căror părere însă nimeni nu pare dispus să o ia în considerare.

Sindicatele acuză interese imobiliare dubioase

Chiar dacă Ordonanţa de Urgenţă a intrat în vigoare la sfârşitul lunii februarie a.c. şi spitalele CFR au trecut la Ministerul Sănătăţii, lucrurile au rămas blocate în acest stadiu. Pentru că Relu Fenechiu a trecut peste anumite etape, obligatorii, de altfel, în adoptarea Ordonanţei, toate procedurile s-au blocat la Comisia de Sănătate din cadrul Camerei Deputaţilor. "Procesele verbale de predare - primire de la Transporturi la Sănătate nu pot fi astfel semnate, motiv pentru care Ordonanţa de Urgenţă este blocată.
Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR a depus în luna octombrie a.c. o plângere penală împotriva lui Relu Fenechiu, la Parchetul de pe lângă Înalta Curtea de Casaţie şi Justiţie, în care îl acuză pe fostul ministru al Transporturilor de "subminare a economiei naţionale", „abuz în serviciu contra intereselor persoanelor", „abuz în serviciu contra intereselor publice" şi „fals în declaraţii".
"Toată acea grabă a lui Relu Fenechiu a fost dictată în special de interese imobiliare, spitalele având clădiri de patrimoniu în zone imobiliare foarte bine cotate. Filiera era relativ simplă: spitalele erau trecute de la Transporturi la Sănătate, acolo unde nu existau bani şi pentru ele. Ministerul Sănătăţii le-ar fi trecut mai apoi către autorităţile locale, unde iar nu sunt bani. Inevitabil, ar fi ajuns în cele din urmă în domeniul privat, acolo unde normal că primează interesul financiar. Oricum, suntem încrezători că vom reuşi să readucem toate spitalele CFR înapoi la Ministerul Transporturilor, acolo unde le este locul", ne-a declarat dr. Denisa Popovici, liderul Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR.
În momentul în care Relu Fenechiu a înaintat ordonanţa pentru aprobare în Guvern, ministrul de atunci al Justiţiei, Mona Pivniceru, în prezent judecător la Curtea Constituţională, îi atrăgea atenţia asupra faptului că proiectul de ordonanţă de urgenţă privind reorganizarea reţelei sanitare proprii nu respectă prevederile legale, precizând că: „Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa".

Salariaţii unităţii sanitare sunt îngrijoraţi

Managerul Spitalului CFR Galaţi, dr. Gabriela Ionescu, admite faptul că unitatea se află în prezent într-o situaţie dificilă şi că oamenii sunt îngrijoraţi de ce se va întâmpla din 2014. "După ce Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor a fost desfiinţată (prin aceeaşi ordonanţă - n.r.), am încheiat contracte cu Casele Judeţene de Asigurări de Sănătate din Galaţi şi Buzău (pentru spitalul din Galaţi şi pentru Secţia exterioară pe care spitalul o deţine în Buzău - n.r.). În Galaţi am primit suficienţi bani de la CJAS Galaţi, în vreme ce la Buzău au apărut probleme din cauza fondurilor insuficiente date de către CJAS Buzău. Dintre cele 80 de paturi existente acolo, CJAS Buzău a acceptat să finanţeze doar 65. Astfel, banii daţi abia dacă ajung pentru plata angajaţilor de la Buzău, înregistrându-se un deficit de aproximativ 100.000 de lei pe lună. Acest deficit a fost acoperit până acum în mare parte din veniturile proprii ale spitalului. Nu ştim cât mai putem menţine această situaţie însă", explică dr. Ionescu.

Primărie vs. Universitate

La începutul anului, atunci când a fost anunţată trecerea de la Transporturi la Sănătate, Primăria Galaţi şi-a manifestat dorinţa de a prelua Spitalul CFR şi de a-l transforma în spital municipal. Din cauza blocării ordonanţei, însă, totul a rămas la nivel de intenţie. "Municipalitatea gălăţeană îşi menţine în continuare disponibilitatea de a prelua unitatea spitalicească. Demersurile s-au blocat, însă, la nivelul ministerelor Transporturilor şi Sănătăţii. În momentul în care se vor rezolva problemele la nivelul celor două ministere, Primăria şi Consiliul Local Galaţi sunt gata să facă toate demersurile de preluare a Spitalului CFR", se arată într-un răspuns al Primăriei Galaţi trimis cotidianului "Viaţa liberă".
Disponibilitate de a prelua spitalul există şi la nivelul conducerii Facultăţii de Medicină şi Farmacie din cadrul Universităţii "Dunărea de Jos" Galaţi. "Dacă Spitalul CFR Galaţi va ajunge cu "acte în regulă" la Ministerul Sănătăţii, cred că în Galaţi avem două variante: să fie preluat de Primăria Galaţi şi transformat într-un mic spital municipal sau să fie preluat de Facultatea de Medicină şi transformat într-un spital universitar. În calitate de cadru didactic al facultăţii, bineînţeles că mi-aş dori transformarea unităţii în spital universitar. Detaşându-mă însă de problemă, trebuie să recunosc faptul că Primăria are mai mulţi bani. Pentru oraşele în care există Universităţi de Medicină şi Farmacie, preluarea unui astfel de spital nu este imposibilă din punct de vedere financiar. Pentru o facultate tânără de medicină, aşa cum încă este cea din Galaţi, efortul financiar ar fi unul colosal", a precizat prof. univ. dr. Aurel Nechita, cadru didactic la Facultatea de Medicină şi Farmacie Galaţi.

Despre Spitalul CFR Galaţi

Spitalul general Căi Ferate Galaţi a fost înfiinţat în urmă cu 33 de ani. Cu un număr de 235 de paturi, unitatea sanitară are în total 380 de angajaţi, mulţi dintre ei medici foarte apreciaţi de către pacienţii gălăţeni. În spital sunt internaţi anual în jur de 9.000 de bolnavi. Potrivit doctorului Nechita, o eventuală închidere a spitalului ar fi o adevărată tragedie pentru toată partea de est a oraşului, în condiţiile în care, în toată zona cuprinsă între strada Domnească, lacul Brateş şi Prut, nu există nici măcar un dispensar medical, în afara Spitalului CFR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

La loc comanda #-O

 

Proiect - 11 spitale vor trece din subordinea Ministerului Sănătăţii în cea a Ministerului Transporturilor

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere un proiect de Ordonanţă de Urgenţă privind trecerea a 11 spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii în subordinea sa.

Cele 11 spitale sunt Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea, Spitalul Clinic Căi Ferate Timişoara, Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa, Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova, Spitalul Clinic Căi Ferate Iaşi, Spitalul General Căi Ferate Braşov, Spitalul General Căi Ferate Galaţi, Spitalul General Căi Ferate Ploieşti, Spitalul General Căi Ferate Sibiu şi Spitalul General Căi Ferate Drobeta Turnu Severin.

Atribuţiile şi competenţele Ministerului Sănătăţii rezultând din calitatea de ordonator principal de credite al acestor unităţi sanitare se transferă astfel la Ministerul Transporturilor, care va prelua şi patrimoniul spitalelor, dar şi personalul.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

11 spitale au fost trecute din subordinea Ministerului Sănătăţii la Transporturi

Un număr de 11 spitale au fost trecute din subordinea Ministerului Sănătăţii în cea a Ministerului Transporturilor, prin ordonanţă de urgenţă aprobată de Guvern. Astfel, în subordinea Ministerului Transporturilor au fost trecute Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea, Spitalul Clinic Căi Ferate Timişoara, Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa, Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova, Spitalul Clinic Căi Ferate Iaşi, Spitalul General Căi Ferate Braşov, Spitalul General Căi Ferate Galaţi, Spitalul General Căi Ferate Ploieşti, Spitalul General Căi Ferate Sibiu şi Spitalul General Căi Ferate Drobeta Turnu-Severin. Transferul este argumentat şi prin faptul că lipsirea personalului cu atribuţii în domeniul siguranţei transporturilor de posibilitatea efecutării la termen a examinărilor medicale şi psihologice ar duce la un blocaj al activităţii.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

După un an de agonie, Spitalul CFR trece din nou la Transporturi

* Prin transferul din 2013, unitatea sanitară gălăţeană a pierdut atât fonduri, cât şi paturi * Recuperarea pagubelor este extrem de dificilă, recunosc liderii de sindicat * După ce va ajunge din nou în reţeaua Ministerului Transporturilor, unitatea nu va mai putea fi transformată în spital municipal

După ce, în urmă cu un an şi jumătate, Spitalul General Căi Ferate Galaţi a fost transferat pe nepusă masă de la Transporturi la Sănătate, guvernanţii au hotărât recent revenirea unităţii sanitare în reţeaua Ministerului Transporturilor.
Astfel, potrivit unei ordonanţe de urgenţă publicată deja în Monitorul Oficial, Spitalul CFR Galaţi, alături de alte zece spitale regionale din ţară, vor avea drept ordonator principal de credite Ministerul Transporturilor, care va prelua atât patrimoniul instituţiilor, cât şi personalul. De asemenea, sumele alocate în bugetul de stat pe anul 2014 pentru Ministerul Sănătăţii, destinate celor 11 spitale, vor fi transferate, cu aceeaşi destinaţie, în bugetul Ministerului Transporturilor, de la data intrării în vigoare a ordonanţei.

Fondurile erau insuficiente

Vestea este cât se poate de bună pentru angajaţii Spitalului CFR Galaţi, după incertitudinile pe care le-au trăit în ultimul an. Managerul unităţii, dr. Gabriela Ionescu, admitea la sfârşitul anului trecut faptul că spitalul se afla într-o situaţie dificilă şi că angajaţii erau îngrijoraţi de ce se va întâmpla în 2014.
După ce Casa de Asigurări de Sănătate a Ministerului Transporturilor a fost desfiinţată, spitalul din Valea Oraşului a încheiat un contract cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Galaţi. De asemenea, pentru secţia exterioară pe care spitalul o deţine la Buzău, a fost încheiat un contract cu CJAS Buzău. Dacă banii primiţi de la CJAS Galaţi au fost suficienţi, nu acelaşi lucru s-a putut spune şi despre fondurile venite de la CJAS Buzău. Astfel, dintre cele 80 de paturi de la Buzău, doar 65 primiseră finanţare. Deficitul financiar pe care secţia buzoiană îl înregistra în fiecare lună era astfel de aproximativ 100.000 de lei. "Deficitul a fost acoperit până acum (la sfârşitul anului trecut - n.r.) în mare parte din veniturile proprii ale spitalului. Nu ştim însă cât mai putem menţine această situaţie", explica atunci cu îngrijorare dr. Ionescu.

Ce s-a pierdut rămâne pierdut

Liderii sindicatelor din transporturile feroviare au criticat dur, încă de la început, transferul spitalelor CFR la Ministerul Sănătăţii. "Toată graba lui Relu Fenechiu a fost dictată în special de interese imobiliare, spitalele având clădiri de patrimoniu în zone imobiliare foarte bine cotate. Filiera era relativ simplă: spitalele erau trecute de la Transporturi la Sănătate, acolo unde nu existau bani şi pentru ele. Ministerul Sănătăţii le-ar fi trecut mai apoi către autorităţile locale, unde iar nu sunt bani. Inevitabil, ar fi ajuns în cele din urmă în domeniul privat, acolo unde normal că primează interesul financiar. Ne bucurăm acum că în urma presiunilor pe care le-am făcut fără încetare s-a hotărât revenirea spitalelor în reţeaua Ministerului Transporturilor, acolo unde de fapt le este şi locul. Totuşi, daunele provocate de transferul abuziv de la începutul anului trecut nu sunt recuperate", ne-a declarat dr. Denisa Popovici, liderul Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR.

Municipalitatea îşi menţine intenţiile

După ce Spitalul CFR Galaţi a fost trecut de la Transporturi la Sănătate, Primăria Galaţi şi-a exprimat disponibilitatea de a-l prelua şi transforma în spital municipal. Pentru că ordonanţa de guvern rămăsese blocată între cele două ministere, intenţia municipalităţii nu a putut fi concretizată. "Totuşi, noi (Primăria - n.r.) ne menţinem intenţiile de a prelua Spitalul CFR, însă doar după ce se vor rezolva problemele la nivel central", ne-a declarat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Jocul cu puterea

Dificultăţile pentru Spitalul CFR, una dintre cele mai apreciate unităţi sanitare în rândul gălăţenilor, au apărut în momentul în care, pe 28 decembrie 2012, ministrul de atunci al Transporturilor, Relu Fenechiu, anunţa că în prima şedinţă de Guvern din 2013 va propune mutarea tuturor spitalelor CFR de la Transporturi la Sănătate. Fenechiu încerca astfel să scape de ceea ce el numea “gaura neagră” pe care aceste unităţi o făceau în bugetul ministerului la cârma căruia se afla.

Scurt istoric al singurului spital din Valea Oraşului

Înfiinţat în urmă cu peste trei decenii, Spitalul CFR Galaţi dispunea la sfârşitul anului trecut de un număr de 235 de paturi. Cei 380 de angajaţi îngrijesc anual în jur de 9.000 de pacienţi. O eventuală închidere a spitalului ar fi fost o adevărată tragedie pentru toată partea de est a oraşului, în condiţiile în care, în toată zona cuprinsă între strada Domnească, lacul Brateş şi Prut, nu există nici măcar un dispensar medical, în afara Spitalului CFR.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Aparat de anestezie donat de ArcelorMittal Spitalului CFR

* Fără acest dispozitiv multe operaţii nu ar fi putut avea loc * Valoarea unui astfel de aparat este de aproximativ 100.000 de lei

Fiecare dintre cele două săli de operaţie ale Spitalului General Căi Ferate Galaţi dispune acum de câte un aparat de anestezie indispensabil chirurgilor pentru realizarea intervenţiilor chirurgicale. Singurul aparat de acest fel existent până de curând în spital, care avea deja o vechime de aproape 12 ani, se stricase la sfârşitul anului trecut. Aflând prin intermediul autorităţilor locale despre situaţia de criză apărută, conducerea ArcelorMittal Galaţi a luat decizia de a dona către unitatea medicală un dispozitiv nou-nouţ. Între timp defecţiunea apărută la vechiul aparat de anestezie a fost remediată, astfel încât Spitalul CFR dispune acum de ambele dispozitive.

Înţelegere din partea autorităţilor şi a ArcelorMittal

Fără aparat de anestezie medicii nu ar fi putut efectua aproape niciun tip de operaţie. Din acest motiv, numărul pacienţilor ar fi scăzut considerabil, fapt ce ar fi pus în pericol îndeplinirea condiţiilor contractuale dintre spital şi Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS). Cu alte cuvinte finanţarea obţinută de la CJAS ar fi putut scădea, cu riscul imposibilităţii plătirii tuturor salariilor. "Deşi spitalul nu se află în subordinea Primăriei Galaţi, domnul primar a luat în considerare că de serviciile acestei unităţi sanitare beneficiază mulţi locuitori ai municipiului. De acelaşi lucru a ţinut cont şi conducerea Combinatului, având în vedere că unii salariaţi ai acestuia se tratează, de asemenea, în unitatea noastră. Ne-au sprijinit astfel prompt şi necondiţionat", a precizat managerul spitalului, dr. Gabriela Ionescu.

Mii de operaţii în fiecare an

În secţia Chirurgie a Spitalului CFR Galaţi sunt internaţi în fiecare lună în jur de 150 de pacienţi, majoritatea acestora având nevoie şi de operaţii. Doar în primele trei luni ale anului aici au fost făcute aproximativ 400 de intervenţii chirurgicale. "Aparatul de anestezie este obligatoriu pentru orice situaţie la care participă şi medicul anestezist. Suntem mulţumiţi de noul aparat, deoarece îndeplineşte toate criteriile cerute într-o secţie de chirurgie", a explicat medicul anestezist Roxana Ciobotaru, singurul medic cu această specialitate din spital.

Doi ani zbuciumaţi

Una dintre cele mai apreciate unităţi sanitare din Galaţi, Spitalul General Căi Ferate, a fost transferat din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a Ministerului Sănătăţii la începutul anului 2013. Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Relu Fenechiu, anunţa că încerca astfel să scape de ceea ce el numea “gaura neagră” pe care aceste unităţi o făceau în bugetul ministerului la cârma căruia se afla. Liderii sindicatelor din transporturile feroviare au criticat dur, încă de la început, transferul spitalelor CFR la Ministerul Sănătăţii. "Toată graba lui Relu Fenechiu a fost dictată în special de interese imobiliare, spitalele având clădiri de patrimoniu în zone imobiliare foarte bine cotate. Filiera era relativ simplă: spitalele erau trecute de la Transporturi la Sănătate, acolo unde nu existau bani şi pentru ele. Ministerul Sănătăţii le-ar fi trecut mai apoi către autorităţile locale, unde iar nu sunt bani. Inevitabil, ar fi ajuns în cele din urmă în domeniul privat, acolo unde normal că primează interesul financiar", declara pentru "Viaţa liberă", la începutul lui 2013, dr. Denisa Popovici, liderul Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR.

Ping-pong între ministere

Aproape un an şi jumătate mai târziu, în primăvara lui 2013, guvernanţii s-au răzgândit şi au hotărât revenirea unităţii sanitare în reţeaua Ministerului Transporturilor. Pe lângă spitalul din Galaţi, în aceeaşi situaţie s-au mai aflat alte zece spitale de căi ferate din ţară. Vestea a fost cât se poate de bună pentru angajaţii acestor unităţi medicale, care trăiseră peste un an cu frica de a-şi pierde locurile de muncă. Doar că, pentru anul 2015, Ministerul Transporturilor nu a alocat niciun fond pentru cumpărarea de echipamente medicale în spitalele din subordine, astfel încât achiziţionarea unui nou aparat de anestezie ar fi fost acum imposibilă. Preţul unui astfel de dispozitiv se ridică la aproximativ 100.000 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Spitalul CFR Galaţi va fi preluat de Primăria Municipiului Galaţi

Guvernul României pregăteşte transferarea reţelei de spitale aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii către autorităţile locale, pentru ca aceste servicii să fie aduse cât mai aproape de nevoile comunităţii, a anunţat Guvernul României. În acest sens, premierul Nicolae-Ionel Ciucă s-a întâlnit, la Palatul Victoria, cu factorii de decizie la nivel guvernamental şi local. Au participat la această întâlnire reprezentanţi ai autorităţilor locale la nivel de oraş, municipiu şi consiliu judeţean şi ai conducerii universităţilor de medicină din România.

Concret, urmează ca această prima etapă să fie demarată prin intermediul unui Comitet Interministerial coordonat de secretarul general al Guvernului, Marian Neacşu.

Potrivit declaraţiilor primarului municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, Spitalul General C.F. Galaţi va fi transferat către Primăria Municipiului Galaţi.

Unitatea spitalicească are o capacitate de 235 de paturi, 4 secţii, 14 compartimente şi 409 angajaţi, a fost dată în folosinţă în anul 1980 şi are în patrimoniu 3 clădiri, dintre care una din 1939 şi consolidată în 2006, celelalte două fiind construite în 1979. În secţiile cu paturi funcţionează compartimente de: gastroenterologie, neurologie, psihiatrie, reumatologie, cardiologie, recuperare-medicină fizică şi balneologie, ortopedie-traumatologie, O.R.L şi compartimentele de neurologie, cardiologie, ortopedie-traumatologie, iar ambulatoriile de specialitate şi-au diversificat activitatea prin înfiinţarea unor cabinete şi laboratoare în următoarele specialităţi: gastroenterologie, diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, laborator recuperare-medicină fizică şi balneologie, pneumologie şi un serviciu de medicina muncii extins la examinări medicale pentru toate tipurile de personal.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Noi discuţii despre transferul Spitalului CFR la Primărie, după zece ani

"Primăria Galaţi ar putea prelua Spitalul CFR", era titlul articolului publicat în ediţia din 1 februarie 2013 a ziarului "Viaţa liberă".

Iată că, la un deceniu distanţă, demersurile privind transferarea instituţiei spitaliceşti către municipalitate au redevenit de actualitate. Printr-un comunicat de presă, Guvernul României a anunţat că vineri, 3 martie 2023, la Palatul Victoria au avut loc primele discuţii privind preluarea spitalelor aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor de către autoritățile locale. În aceeaşi zi, doi primari - Lia Olguţa Vasilescu, de la Craiova şi Dominic Fritz, de la Timişoara - şi-au exprimat public, prin postări pe Facebook, interesul pentru transferul cât mai rapid al spitalelor CFR. Oficial, reprezentanţii Primăriei Galaţi nu au anunţat încă nimic.

"Guvernul României pregătește transferarea rețelei de spitale aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii către autoritățile locale, pentru ca aceste servicii să fie aduse cât mai aproape de nevoile comunității", a anunţat Executivul, printr-un comunicat de presă.

Vineri, 3 martie 2023, premierul Nicolae-Ionel Ciucă s-a întâlnit, la Palatul Victoria, cu factorii de decizie de la nivel guvernamental și local. Au participat la discuţii secretarul general al Guvernului, Marian Neacșu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, reprezentanți ai ministerelor Dezvoltării, Educației, Muncii, precum și ai autorităților locale la nivel de oraș, municipiu și consiliu județean și ai conducerii universităților de medicină din România.

Potrivit imaginilor făcute publice de primarul Lia Olguţa Vasilescu, Galaţiul a fost reprezentat de viceprimarul PSD Sorin Enache.

Conform comunicatului de presă al Guvernului, premierul Ciucă a decis, la inițiativa Ministerului Transporturilor, să înceapă procesul de transfer al celor 15 unități spitalicești aflate în prezent în coordonarea acestui minister. Concret, urmează ca această primă etapă să fie demarată prin intermediul unui Comitet Interministerial, coordonat de secretarul general al Guvernului, Marian Neacșu.

"Principala sarcină a acestui comitet va fi de a realiza cadrul normativ necesar la nivelul Guvernului. În cea de-a doua etapă vor fi identificate toate măsurile pentru a ne asigura că există capacitatea și resursele pentru ca autoritățile locale să poată consolida și chiar dezvolta capacitatea de tratament oferită de aceste spitale. Un rol important în acest sens îl vor avea universitățile de medicină, care vor contribui la pregătirea personalului medical din aceste rețele", a declarat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

Primarii din Craiova şi Timişoara abia aşteaptă

Doi dintre primarii prezenţi la discuţii şi-au făcut deja publice punctele de vedere. „Primăria este interesată și a depus cerere încă de acum opt ani pentru preluarea acestui spital în administrarea municipalității. A fost format un grup de lucru la care vor participa reprezentanții mai multor ministere, ai universităților de medicină și ai autorităților locale, pentru transferul cât mai rapid către noii administratori”, a declarat, într-o postare pe Facebook, primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.

„Anomalia istorică de a exista spitale în subordinea Ministerului Transporturilor, care n-are nicio treabă cu sănătatea, trebuie să înceteze. Premierul a subliniat că vrea să se finalizeze procesul de predare încă din acest an. Am anunțat Guvernul României încă din decembrie anul trecut că Municipiul Timișoara este gata să preia în administrare Spitalul CFR, unul dintre spitalele de tradiție ale Timișoarei, cu buni specialiști și cu o paletă largă de servicii medicale. Dacă Spitalul CFR va fi transferat orașului, timișorenii vor avea de câștigat”, a anunţat şi primarul Timişoarei, Dominic Fritz.

Ce face Galaţiul

Oficial, nici primarul Ionuţ Pucheanu şi nici Primăria Galaţi nu au făcut vreun anunţ privind preluarea Spitalului CFR. Dar interesul există, potrivit unei Note de informare semnate de Secretariatul general al Guvernului - document făcut public de clubferoviar.ro. Conform actului, din 33 de autorităţi şi instituţii centrale şi locale cărora li s-a solicitat să-şi exprime „în mod responsabil şi justificat intenţia de a prelua una sau mai multe unităţi sanitare din subordinea Ministerului Transporturilor”, 25 au răspuns pozitiv. Galaţiul este nominalizat între primăriile interesate de o eventuală preluare, alături de Craiova, Timișoara, Drobeta Turnu Severin, Iași şi Simeria.

Ce s-a întâmplat acum zece ani

„În eventualitatea în care Spitalul CFR Galaţi va trece de la Ministerul Transporturilor în custodia autorităţilor locale, prin mijlocirea Ministerului Sănătăţii, Primăria Galaţi ar fi interesată de preluarea acestei instituţii sanitare. Singura unitate spitalicească cu paturi situată în Valea oraşului se bucură în prezent de încrederea şi aprecierea majorităţii gălăţenilor”, scria ziarul „Viaţa liberă” în ediţia din 1 februarie 2013.

Pe 1 aprilie acelaşi an, situaţia evoluase: „Spitalul CFR din Galaţi, la un pas de a deveni spital municipal”. Transferul devenise o certitudine după ce proiectul de lege care prevede acest lucru fusese aprobat şi de Senat. „Trecerea Spitalului CFR Galaţi în subordinea autorităţilor locale corespunde pe deplin nevoilor municipiului. Este, dacă vreţi, un vis frumos pentru Galaţi, oraş care în prezent nu are un spital municipal. Oricum, abia după ce trecerea va avea loc, vom putea face un bilanţ pentru a vedea dacă trebuie făcută vreo modificare”, declarau, la acel moment, reprezentanţii Primăriei.

Numai că demersul nu s-a concretizat şi spitalele au fost redate Ministerului Transporturilor.

Rămâne de văzut ce se va întâmpla acum.

Ce promite pacienţilor Spitalul CFR

"Spitalul General Căi Ferate Galaţi este un spital în care pacienţii primesc o îngrijire medicală adecvată. Investigaţiile medicale posibile sunt numeroase şi complexe, putându-se trata un număr mare de afecţiuni. Calitatea serviciilor noastre medicale reprezintă un exemplu pentru unităţile medicale similare şi o recomandare pentru pacienţii noştri. Scopul spitalului nostru este orientat către necesităţile actuale şi aşteptările viitoare ale pacienţilor şi de a le furniza servicii medicale integrate şi aliniate la principiul îmbunătăţirii continue", promite unitatea sanitară, pe site-ul propriu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spitalul CFR Galați va fi preluat de Primărie

Toate spitalele din țară aflate acum în subordinea Ministerului Transporturilor vor fi preluate de primării, universități, consilii județene. La Galați, Spitalul CFR va fi preluat de municipalitate. Deja, reprezentanții Primăriei Galați au făcut o radiografie a unității medicale și au descoperit că trebuie făcute investiții serioase atât în ceea ce privește infrastructura clădirii, dar mai ales în aparatură medicală. Prezent în cadrul emisiunii ”Interviurile Reperul TV”, Sorin Enache, viceprimarul municipiului Galați a precizat că după ce se va face preluarea spitalului de la Ministerului Transporturilor se vor accesa fonduri europene pentru reabilitarea și dotarea unității medicale.

”Spitalul CFR are o imagine bună în rândul locuitorilor. E mai micuț, dar ar prinde foarte bine să devină un spital municipal, să-l dotăm cu ceea ce trebuie, pentru că «șchioapătă» în ceea ce privește dotările. E mai greu acum să-ți faci niște analize și investigații, au aparate învechite, iar în ceea ce privește întreținerea clădirii nu s-a mai făcut de câțiva ani buni. Au nevoie (n.r. medicii și personalul medical din cadrul Spitalului CFR Galați) de ajutorul nostru pentru că noi avem Compartimentul de Proiecte Europene, avem oameni pregătiți și putem accesa aceste sume disponibile prin POR, PNRR, atât pentru eficientizare energetică și reabilitatea clădirii, dar, în special, pentru dotările de care au nevoie. Sunt proiecte pentru modernizarea rețelei de fluide medicale. Am înțeles de la dumnealor că au depus proiecte în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, dar suferă pe parte de imagistică, investigații medicale. Cazurile mai dificile ajung tot la Spitalul Județean”, a declarat la Reperul TV Sorin Enache, viceprimarul municipiului Galați. 

reperul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Spitalul CFR Galaţi a fost transferat prin Ordonanţă de Urgenţă

Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 41/2023, publicată în Monitorul Oficial al României şi intrată deja în vigoare, s-a decis transferul a 15 unități sanitare cu paturi, din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în subordinea altor ministere şi instituții cu rețea sanitară proprie, respectiv către autorităţile locale. Pe lista publicată atât pe site-ul Guvernului, cât şi în Monitorul oficial se află şi Spitalul General Căi Ferate Galați care, aşa cum ziarul nostru a relatat deja, ar urma să fie preluat de către municipalitate.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”,  pe 3 martie 2023, la Palatul Victoria au avut loc primele discuţii privind preluarea spitalelor aflate în coordonarea Ministerului Transporturilor de către autoritățile locale. Galaţiul a fost reprezentat la această întrunire de către viceprimarul PSD Sorin Enache, care a declarat la Interviurile Reperul Tv: „Spitalul CFR are o imagine bună în rândul locuitorilor. E mai micuț, dar ar prinde foarte bine să devină un spital municipal, să-l dotăm cu ceea ce trebuie, pentru că «șchioapătă» în ceea ce privește dotările. E mai greu acum să-ți faci niște analize și investigații, au aparate învechite, iar în ceea ce privește întreținerea clădirii nu s-a mai făcut de câțiva ani buni. Cazurile mai dificile ajung tot la Spitalul Județean”.

Merită reamintit că Primăria Galaţi şi-a manifestat intenţia de a prelua Spitalul CFR şi acum zece ani: „În eventualitatea în care Spitalul CFR Galaţi va trece de la Ministerul Transporturilor în custodia autorităţilor locale, prin mijlocirea Ministerului Sănătăţii, Primăria Galaţi ar fi interesată de preluarea acestei instituţii sanitare. Singura unitate spitalicească cu paturi situată în Valea oraşului se bucură în prezent de încrederea şi aprecierea majorităţii gălăţenilor”, scria ziarul „Viaţa liberă” în ediţia din 1 februarie 2013.

La 1 aprilie 2013, transferul devenise o certitudine după ce proiectul de lege care prevedea acest lucru fusese aprobat şi de Senat. „Trecerea Spitalului CFR Galaţi în subordinea autorităţilor locale corespunde pe deplin nevoilor municipiului. Este, dacă vreţi, un vis frumos pentru Galaţi, oraş care în prezent nu are un spital municipal. Oricum, abia după ce trecerea va avea loc, vom putea face un bilanţ pentru a vedea dacă trebuie făcută vreo modificare”, declarau, la acel moment, reprezentanţii Primăriei.

Numai că demersul nu s-a concretizat şi spitalele au fost redate Ministerului Transporturilor. Iată că se întâmplă după zece ani.

Potrivi datelor noastre, marţi ar urma să fie aprobată o hotărâre de Consiliu Local privind preluarea Spitalului CFR Galaţi de către municipalitate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Orașul Galați va avea un nou spital municipal

Spitalul CFR din Galați va fi preluat de Primărie. Intenția există de mai mult timp și a fost confirmată în trecut chiar de primarul Ionuț Pucheanu. Zilele trecute, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat și el că dorește să scape de spitalele din subordine.

Spitalul CFR din orașul Galați va sări gardul Ministerului Transporturilor ca să aterizeze în curtea Primăriei. Asta după ce Grindeanu a anunțat că mai multe spitale vor fi transferate la Ministerul Sănătății, la autoritățile locale sau la universitățile de medicină. În toată țara sunt 53 de instituții care ar putea fi transferate. Dacă nu se va realiza transferul, se va recurge la comasare pentru că „Ministerul Transporturilor nu e Ministerul Sănătății”, a precizat Sorin Grindeanu.

Unitatea medicală din Valea Orașului ar putea ajunge în administrarea Primăriei Galați. Primarul Ionuț Pucheanu nu a fost sfios și a recunoscut în urmă cu mai multe luni că se așteaptă la acest transfer. Între timp, spitalul gălățean este pe punctul de a renunța la secția exterioară de la Buzău, care va fi preluată de Primăria buzoiană.

Spitalul CFR Galați are o capacitate de 235 de paturi și aproximativ 400 angajaţi. Unitatea a fost dată în folosinţă în anul 1980. Are în patrimoniu trei clădiri construite între 1939 şi 1979, unele modernizate, altele nu.

antidotul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

15 spitale CFR, inclusiv cel din Galați, transferate de la Ministerul Transporturilor

Deputaţii au aprobat, în şedinţa de plen de marţi, în calitate de for decizional, transferul a 15 unităţi sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Transporturilor în subordinea altor ministere şi instituţii cu reţea sanitară proprie, MApN, MAI, Ministerul Justiţiei, SRI, SIE, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Academia Română, autorităţile administraţiei publice locale şi universităţile de medicină şi farmacie acreditate şi universităţile care au în structură facultăţi de medicină şi farmacie acreditate, la cererea acestora.

Potrivit unui amendament, după transferul prevăzut în proiectul de lege se interzice schimbarea domeniului de activitate a acestor unităţi sanitare. Un criteriu nou pe care trebuie să îl îndeplinească unităţile sanitare, conform unui alt amendament, este cel referitor la "proiect/program de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii de sănătate şi de creştere a calităţii serviciului medical, inclusiv un plan de investiţii şi de dezvoltare a tipurilor de servicii medicale oferite".

Vor fi transferate Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 1 "Witting" Bucureşti, Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 2 Bucureşti, și cele din Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Galaţi (care va fi preluat de municipalitate, așa cum "Viața liberă" a mai informat), Constanţa, Braşov, Paşcani, Simeria, Oradea, Craiova, Sibiu și Drobeta-Turnu Severin.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.