Sari la conținut

Evaluarea naţională, Galaţi 2013


dcp100168

Postare recomandata

Simulari la examenul de evaluare naţională

Conducerea ISJ a stabilit graficul după care se vor desfăşura simulările pentru evaluarea naţională de la clasele a VIII-a. Teza la matematică se va da pe 21 martie, între orele 12.00 - 14.00, în toate unităţile de învăţământ din judeţ, în timp ce testul la română se va susţine pe 26 martie, între aceleaşi ore. Examenul propriu-zis se va desfăşura pe 25 şi 27 iunie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Au apărut modelele de subiecte pentru examenele naţionale

Pe site-ul Ministerului Educaţiei au fost publicate modelele de subiecte pentru examenele naţionale. La secţiunea „Subiecte 2013”, elevii de clasa a VIII-a, dar şi candidaţii la bacalaureat pot vedea dacă vor putea face faţă examenelor din vară sau trebuie să se pună serios cu burta pe carte. La aceeaşi secţiune a fost publicată şi fişa de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare.

viata-libera.ro

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Începe luna simulărilor pentru examenele naţionale
Elevii claselor a VIII-a şi a XII-a mai au puţin timp pentru a se pune cu burta pe carte. În luna martie, conducerea ISJ a programat simulările la evaluarea naţională şi la bacalaureat.
La clasele a VIII-a, teza la matematică se va da pe 21 martie, iar la română se va susţine pe 26 martie.
Pe 15 martie, elevii de-a XII-a vor susţine simularea la ultima probă scrisă, iar pe 21 martie vor fi testate cunoştinţele de la disciplinele obligatorii ale profilului, matematica şi istoria. Pe 26 martie, se va da simularea la limba şi literatura română.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Mâine, simulare la matematică şi istorie pentru examenele naţionale

Elevii claselor a VIII-a dar şi cei de-a XII-a vor trece mâine prin emoţiile simulării examenelor naţionale. Absolvenţii de gimnaziu de anul acesta vor fi testaţi la matematică, iar cei de la liceu, la matematică şi istorie.
Săptămâna viitoare, pe 26 martie, ambele categorii vor susţine simularea examenelor naţionale la limba şi literatura română.

viata-libera.ro
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Şapte şcoli cu promovabilitate zero la matematică

* Doar 40,16 la sută dintre elevii de-a VIII-a au reuşit să obţină note peste 5,00 la această disciplină

Rezultatele simulării examenului de evaluare naţională sunt dezastruoase la matematică, unde doar 40,16 la sută dintre elevii de clasa a VIII-a au reuşit să ia note de la 5,00 în sus, anunţă inspectoarea generală Laura Marin. Nicio instituţie de învăţământ (nici măcar CNVA) nu a reuşit să obţină procent de promovare de 100 la sută la această disciplină, în schimb sunt  şapte unităţi de învăţământ gimnazial unde nici un elev nu a reuşit să obţină notă de trecere. E vorba de şcolile din Bălăbăneşti, Toflea, Iveşti Nr. 3, Coasta Lupei, Băleni, Oancea şi Furcenii Noi.

Fluctuaţia profesorilor, una din cauzele dezastrului

„Pe lângă faptul că nici elevii nu învaţă, e vorba şi de o fluctuaţie a cadrelor didactice din aceste sate, fiind localităţi unde naveta este foarte grea sau chiar nu se poate face zilnic. Acolo unde sunt maşini dese şi se poate face naveta, se constată că elevii au rezultate mult mai bune la simulare şi în general la examene. Lipsa posibilităţilor de navetă se răsfrânge şi asupra elevilor, aceştia având goluri foarte mari. Sperăm ca măcar lucrurile esenţiale să poată fi puse la punct până la examenul naţional, pentru că este greu să acoperi doar în câteva zille toate golurile”, spune Laura Marin, admiţând însă şi faptul că subiectele la simularea la matematică au fost ceva mai grele decât s-au dat de regulă la examene.

78,91 la sută promovabilitate la limba română

La limba şi literatura română, procentul de promovare este mult mai ridicat, 78,91 la sută dintre elevi obţinând note peste 5,00. „Sunt şi şcoli unde au luat peste 5,00 toţi elevii, cum ar fi Şcoala Nr. 13, Şcoala Nr. 3 Lieşti, CNVA şi Pedagogic, dar şi unităţi care n-au depăşit zece procente - Şcoala din Măcişeni şi Şcoala Nr. 3 din Iveşti”, mai spune şefa învăţământului gălăţean.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ghidul candidaţilor la evaluarea naţională

Deşi înscrierea pentru evaluarea naţională s-a încheiat pe 19 iunie, conducerea ISJ încă nu avea centralizate datele din toate şcolile, dar estima că ar trebui să se prezinte la examen în jur de 5.000 de candidaţi.
Este pentru al doilea an consecutiv când toate sălile de examen vor fi supravegheate video. Anul trecut, în primul an de camere video, numărul elevilor care nu au reuşit să obţină note de trecere a fost cu zece la sută mai mic decât în 2011.
Dacă e să luăm în calcul rezultatele de la simulare, nici anul acesta situaţia nu pare să fie roz: doar 40,16 la sută dintre elevii prezenţi au reuşit să ia peste 5.00 la matematică.

Să fie atenţi la calendar

Inspectoarea generală Laura Marin îi avertizează pe elevi să se intereseze de calendarul exact al probelor: „Am cerut ca fiecare unitate de învăţământ să afişeze la loc vizibil datele. Proba la limba română este pe 25 iunie, cea la matematică este pe 27 iunie. Elevii trebuie să fie atenţi că rezultatele iniţiale se afişează sâmbătă, 29 iunie, până în ora 16.00, şi tot în această zi cei nemulţumiţi pot depune contestaţii la secretariate, până la ora 20.00.
Candidaţii trebuie să aibă în vedere că probele încep la ora 9,00, ca urmare ei trebuie să fie în sălile de examen cel târziu la ora 8,30. Nu mai e nevoie să spunem că nu au voie să intre în săli cu vreun material din care se pot inspira sau cu telefon mobil. Deşi nu ne-am confruntat până acum cu asemenea cazuri, candidaţii trebuie să ştie că în caz contrar pot fi eliminaţi”, declară Laura Marin.
Contestaţiile se vor soluţiona între 30 iunie şi 2 iulie, iar rezultatele finale vor fi făcute publice pe 3 iulie. Între 5 şi 9 iulie, candidaţii vor completa fişele cu opţiuni, urmând ca pe 16 iulie să se facă repartiţia computerizată.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încep emoţiile pentru absolvenţii de clasa a VIII-a

Peste 4.600 de candidaţi vor susţine marţi, 25 iunie, proba la limba şi literatura română din cadrul evaluării naţionale de la clasa a VIII-a. Conducerea ISJ îi avertizează pe candidaţi că trebuie să se prezinte în sălile de examen, până cel târziu la ora 8,30, urmând ca subiectele să fie distribuite începând cu ora 9,00.
Elevii nu au voie să intre în sălile de examene cu materiale din care ar putea  să se inspire în rezolvarea subiectelor şi nici cu telefoane mobile. Cei surprinşi cu manuale, dicţionare, notiţe, însemnări, alte materiale sau instrumente care ar putea fi folosite pentru copiat sau mijloace de comunicare cu exteriorul, sau cei surprinşi comunicând cu ceilalţi elevi vor primi nota 1, fiind consideraţi eliminaţi din examen.
Potrivit ordinului de ministru privind organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale, sălile de clasă în care elevii vor susţine probele de examen, cele în care se descarcă şi se multiplică subiectele, precum sălile în care se preiau şi se depozitează lucrările scrise, vor fi supravegheate video.
Proba la matematică se va desfăşura joi, 27 iunie, iar rezultatele se vor afişa pe 29 iunie, zi în care se vor depune şi contestaţiile.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electrica a „sabotat” proba la limba şi literatura română

* În zece localităţi din nord-estul judeţului penele de curent s-au ţinut lanţ, îngreunând distribuirea subiectelor * Cerinţele la proba de limba şi literatura română au fost de nivel mediu, susţine profesorul Corneliu Goldu de la CNVA

Emoţii mai mari decât ale candidaţilor pe capul echipei de organizare a evaluării naţionale de la ISJ. Chiar în timpul în care trebuiau distribuite subiectele la proba de limba şi literatura română s-a întrerupt curentul pentru perioade scurte în nu mai puţin de zece localităţi din nord-estul judeţului. „S-a întrerupt curentul cam câte zece minute la Bereşti, la Bălăbăneşti, Rădeşti, Vârlezi, Jorăşti, Bereşti Meria, Băneasa, Băleni şi Drăguşeni. Unele dintre aceste şcoli aveau generatoare, dar altele nu. Ne-am temut că nu vom putea transmite subiectele. Sunam la Electrica şi era ocupat, probabil sunau şi utilizatorii casnici. A fost nevoie de intervenţia Prefecturii. Am trimis subiecte de la şcolile apropiate la cele afectate, ne-am mişcat repede, n-am întârziat mai mult de un sfert de oră, dar putea fi mai rău. Nici cei de la Electrica n-au ştiut ce se întâmplă, probabil a fost o avarie la magistrala principală. Reparau într-un loc şi cădea reţeaua în altă parte”, povesteşte inspectoarea generală, Laura Marin, despre peripeţiile prin care a trecut la debutul evaluării naţionale. 

Elevii, relaxaţi după examen

Elevii au declarat că subiectele nu au fost dificile, mai ales că nu au mai avut parte de capcane, aşa cum li s-a întâmplat  candidaţilor de anul trecut.
De aceeaşi părere a fost şi profesorul Corneliu Goldu de la CNVA, care a declarat pentru „Viaţa liberă” că subiectele au fost abordabile chiar şi pentru elevi de nivel mediu: „N-au ridicat prea mari dificultăţi candidaţilor, n-au mai fost capcane sau ambiguităţi ca anul trecut. Nu s-au cerut lucruri de fineţe, dar cu toate acestea  au fost elevi care au greşit la subiectul al II-lea punctul cinci, scriind că sunt trei propoziţii. S-au încurcat şi au luat ca predicat un verb la infinitiv. În rest, s-a respectat programa şi n-au fost greşeli de conţinut ştiinţific”, spune profesorul cu experienţă. 

Joi, proba la matematică

Absolvenţii de gimnaziu mai au de trecut prin emoţiile probei la matematică, ce se va desfăşura joi, 27 iunie, începând cu ora 9,00. Rezultatele iniţiale se vor afişa sâmbătă, 29 iunie, până în ora 16,00, urmând ca în aceeaşi zi, până la ora 20,00, să se depună contestaţiile. Notele finale vor fi făcute publice pe data de 3 iulie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evaluarea naţională 2013: „Până şi elevii de 7,00 pot lua nota zece”

* Spune profesorul Mitică Dudău despre subiectele de la matematică * S-a prelungit termenul de depunere al contestaţiilor până la ora 22,00

Bucurie mare, ieri la ieşirea din examen, după proba de matematică la evaluarea naţională. Elevii de la CNVA se lăudau toţi că vor lua zece la această probă, susţinând că subiectele au fost extrem de uşoare. Mai cu capul pe umeri, după ce le-au trecut primii aburi ai fericirii, părinţii au început să gândească şi în perspectivă: „Cum se va face departajarea, dacă toţi vor lua note de zece? E normal să fie lăsată admiterea la mâna profesorilor de desen, religie şi educaţie fizică, numai ca ministerul să se poată lăuda cu promovabilitate bună? În mod clar departajarea la admitere se va face după mediile generale şi nu în funcţie de acest examen”.

„Au dat bani la meditaţii degeaba”

Profesorul de matematică Mitică Dudău, de la Colegiul Naţional „C. Negri” susţine şi el că subiectele au fost foarte uşoare şi adaugă glumind: „Părinţii au dat bani la meditaţii degeaba. Bine, asta doar referindu-ne la acest examen. E drept că s-au ales cu un bagaj de cunoştinţe solid care le va prinde bine la liceu”.
Profesorul de la „C. Negri susţine că se poate lua uşor atât notă de trecere, cât şi nota zece: „Elevii care în mod obişnuit la clasă luau nota 7,00, acum pot lua 10,00 fără nicio problemă”, spune Mitică Dudău.
Inspectoarea generală, Laura Marin, profesoară de matematică, spune că subiectele au fost foarte uşoare pentru elevii de la CNVA, în timp ce pentru cei din mediul rural au fost doar „abordabile”. 

Contestaţiile sâmbătă, până în ora 22,00

Conform calendarului, primele rezultate ar trebui să fie afişate sâmbătă,  pe 29 iunie, până în ora 16,00. Candidaţii pot depune contestaţiile în aceeaşi zi, în intervalul 16,00 - 22,00. Deşi iniţial ministerul anunţase ca termen limită ora 20,00, a prelungit cu încă două ore perioada de depunere a cererilor. Notele finale se vor afişa pe 3 iulie, urmând ca din data de 5 iulie să înceapă completarea fişelor cu opţiuni pentru admiterea în liceu.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procentul notelor de peste 5,00 - 76,51 la sută

* Anul trecut, 71 la sută dintre elevi au luat note de la 5,00 în sus, în timp ce anul acesta  sunt 76,51 la sută * Număr record de note de 10,00 la matematică, 268 dintre elevi obţinând această performanţă

Procentul notelor de la 5,00 în sus a crescut de la 71 la sută, cât a fost în 2012, la 76,51 la sută. Faptul că subiectele de anul acesta au fost foarte uşoare se reflectă şi în numărul mare de note de 10,00 la matematică. Anul trecut, au fost doar 157 de note maxime la această disciplină, în timp ce acum sunt 268. La limba şi literatura română diferenţele nu sunt prea mari: 45 de candidaţi au luat acum nota 10,00, în timp ce anul trecut au fost 43. Ca urmare, nici medii generale de 10,00 nu sunt mult mai multe faţă de anul trecut: 22 în 2013, faţă de 19 în 2012.

501 contestaţii depuse

Elevii nemulţumiţi de notele primite au depus sâmbătă 501 cereri de contestaţie. Cele mai multe sunt la limba şi literatura română - 326, faţă de numai 157 la matematică. Recorectarea lucrărilor se face până pe 2 iulie, urmând ca pe 3 iulie să se afişeze rezultatele finale.

Şapte elevi cu media 10,00 la CNVA

Dintre cele 22 de medii de zece curat, cele mai multe sunt la CNVA, unde şapte absolvenţi de gimnaziu au reuşit această performanţă: Ioana Buţu, Diana Căluian, Mihaela Carp, Rareş Purdea, Claudia Smadu, Alexandru Ionescu şi Raluca Matei.

La Şcoala Nr. 13, două surori gemene - Irina şi Iulia Canditu - au luat media 10,00. Au mai reuşit să ia medie maximă Teodor Drăgoi, de la Şcoala nr. 29, Oana Anton şi Simona Monea de la Şcoala nr. 11, Livia Staicu de la Şcoala Nr. 24, Adelina Voicu şi Irina Zaharia de la Şcoala Nr. 26, Diana Ciubotariu de la Şcoala Nr. 28 şi Andrei Strătilă de la Şcoala Nr. 33.

Deşi sunt publice, rezultatele au devenit „secret de stat”

Ne-ar fi plăcut să putem publica şi celelalte cinci nume de elevi care au obţinut zece pe linie la evaluare, pentru a-i felicita. Spre surprinderea noastră, inspectoarea generală Laura Marin a refuzat să ne dea o listă oficială cu toţi cei 22 de „zecişti” ai Evaluării naţionale, deşi rezultatele sunt publice. Noi am reuşit să-i descoperim doar pe 17 dintre ei. Ne cerem scuze celor cinci elevi şi şcolilor de la care provin şi îi rugăm să ne ajute să publicăm lista integrală, pentru că sunt elevii cu care ne mândrim.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei 22 de copii care au luat 10.00 la evaluarea naţională

Aşa cum v-am promis, publicăm lista completă cu cei 22 de elevi care au reuşit să obţină media zece la evaluarea naţională.
Vom începe prin a-i menţiona pe cei cinci candidaţi pe care nu am reuşit să-i nominalizăm, deoarece conducerea ISJ a refuzat să ne ofere o listă a elevilor cu care ne mândrim. Mulţumim cu această ocazie şi persoanelor care ne-au ajutat să-i descoperim.
Spre deosebire de alţi ani, când mediile zece erau obţinute de orăşeni, avem acum trei elevi din mediul rural care se pot lăuda cu această performanţă: Maria Hagiu de la Şcoala „H. P. Bengescu” din Lieşti, Anca Guţu de la Şcoala din Tuluceşti şi Adrian Sandu de la Şcoala din Hanu Conachi.
Tot medie maximă a obţinut şi Alexandra Chiriţă de la Şcoala Nr. 25, dar şi Adrian Florin Popa de la Şcoala Nr. 28, alături de colega sa Diana Ciubotariu. La Şcoala Nr. 13, două surori gemene - Irina şi Iulia Canditu - au luat media 10,00, la fel şi Teodor Drăgoi, de la Şcoala nr. 29, Oana Anton şi Simona Monea de la Şcoala nr. 11, Lavinia Staicu de la Şcoala Nr. 24, Adelina Voicu şi Irina Zaharia de la Şcoala Nr. 26 şi Andrei Strătilă dela Şcoala Nr. 33.

CNVA-ul rămâne instituţia cu cea mai mare „aglomeraţie” de note de zece, şapte elevi reuşind să ia note maxime şi la română şi la matematică: Ioana Buţu, Diana Căluian, Mihaela Carp, Rareş Purdea, Claudia Smadu, Alexandru Ionescu şi Raluca Matei.

Este posibil să mai apară şi alţi elevi cu medii de 10 şi după rezolvarea contestaţiilor. Vestea bună e că „Viaţa liberă” are suficient spaţiu să le publice şi lor numele şi să-i felicite.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Notele la contestaţii se afişează astăzi

Candidaţii care au depus contestaţie pentru că au fost nemulţumiţi de notele primite la evaluarea naţională vor afla astăzi rezultatele, în jurul orei 12,00, estimează conducerea ISJ. S-au depus 501 cereri de contestaţie, cele mai multe - 326 - fiind depuse la limba şi literatura română, unde notele au fost în general mai mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum alegi la ce liceu din Galaţi te înscrii

* Candidaţii trebuie să ştie că ultimele medii de intrare la liceele bune vor fi mai mari decât cele de anul trecut *

După afişarea rezultatelor la contestaţii, emoţiile candidaţilor la admiterea la liceu vor creşte, în aşteptarea ierarhiei judeţene a mediilor, după care vor începe să facă tot felul de calcule pentru a estima dacă vor intra la liceele şi specializările pe care şi le doresc. Un sprijin în orientarea elevilor sunt mediile cu care s-a intrat anul trecut la licee. Însă trebuie menţionat că anul acesta mediile elevilor buni sunt simţitor mai mari. Acest lucru se poate estima şi numai după numărul notelor de 10,00 de la matematică. Dacă anul trecut au fost doar 157 de note maxime, în 2013 sunt 268. Deci elevii trebuie să treacă mai multe opţiuni pe fişele de admitere, pentru a fi siguri că vor prinde un loc la liceu.

Medii de top absolut la CNVA

Aşa cum ne-am obişnuit deja, când vine vorba de mediile cele mai mari la admitere, CNVA-ul este cel care ocupă toate locurile fruntaşe. Aici ultima medie de intrare la specializarea ştiinţe sociale a fost 9,50. Însă la matematică-informatică bilingv, ultima medie a fost 9,91! Adică 28 de elevi s-au îngrămădit doar în cele 9 sutimi! De altfel, această specializare a fost una de top chiar şi la nivel naţional.
Pe locul al doilea, în topul liceelor gălăţene, s-a situat Colegiul Naţional „C. Negri”, unde s-a intrat cu 9,43 ultima medie la ştiinţele naturii, urmat de 9,33, la matematică-informatică.  Cu toate acestea, Pedagogicul a avut anul trecut şi două specializări unde s-a intrat cu medii de 8,93 - ştiinţe sociale şi filologie.
Pe locul al treilea în top s-au situat la egalitate CNMK-ul şi „Spiru Haret” din Tecuci, unde ultimele medii la specializarea ştiinţele naturii au fost 9,22. 
CNMK-ul este liceul unde cea mai mică medie de intrare (filologie) a fost 8,99.

Licee cu ultima medie de intrare 8,00

La Colegiul „Cuza” s-a intrat cu medii ultime între 8,94 şi 8,32, excepţie făcând specializarea franceză bilingv, unde ultima medie a fost 7,71. La Liceul Teoretic „Emil Racoviţă”, ultimele medii de admitere s-au situat între 8,59 şi 8,45. Liceul Teoretic „Dunărea” este o altă instituţie gălăţeană la care ultimele medii au fost mai mari de 8,00 (8,29 la  ştiinţele naturii şi 8,07 la ştiinţe sociale).

Licee cu ultima medie peste 7,00

La Colegiul Naţional „Calistrat Hogaş” din Tecuci, ultima medie de intrare a fost 7,17. Liceul Teoretic „Mircea Eliade” (fostul Asachi) ultimele medii de intrare s-au situat într-un interval destul de mic - de la 7,43 la 7, 38, pentru toate cele trei specializări. Şi la Colegiul Economic s-a intrat cu medii ultime între 7,96 şi 7,66, excepţie făcând profilul bilingv, unde ultima medie a fost 6,18.

Matematică-informatică cu medii sub 7,00

Au fost şi câteva specializări de la profil real unde ultimele medii de admitere au fost sub 7,00. Printre acestea se numără şi Liceul „Sf. Maria”, unde la matematic-informatică s-a intrat cu 6,76. La ştiinţele naturii s-a intrat cu medie mai mică de 7,00 la Liceul „Eremia Grigorescu” din Tg. Bujor, „Costache Conachi” din Pechea şi „Paul Bujor” din Bereşti.

Repartiţia computerizată pe 16 iulie

Imediat după ce MEC va face publică ierarhia judeţeană a elevilor, pe data de 5, până pe 9 iulie se va începe completarea fişelor cu opţiuni, în prezenţa părinţilor candidaţilor. Concomitent, până pe 10 iulie, părinţii au obligaţia să verifice informaţiile introduse în baza de date de pe fişa martor şi să corecteze eventualele greşeli, operaţie foarte importantă. Pe data de 15 iulie vor fi transmise către comisia centrală ultimele corecturi ale eventualelor erori, urmând ca pe data de 16 iulie să se facă repartiţia computerizată. Foarte important este faptul că, pentru a-şi rezerva locul, între 17 şi 26 iulie, elevii consideraţi admişi în prima etapă trebuie să-şi depună dosarele de înscriere la liceele unde au intrat.
Pentru elevii care nu au fost admişi în prima etapă, se va organiza o a doua admitere pe locurile rămase libere între 17 şi 25 iulie. Completarea fişelor se face până pe data de 22 iulie, iar repartiţia computerizată va fi pe 25 iulie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe contestaţii au primit câştig de cauză

Modul în care au fost corectate lucrările lasă de dorit, în condiţiile în care, la contestaţii, o treime din lucrări au suferit modificări, adică au primit în plus sau în minus cel puţin 50 de sutimi. Asta în condiţiile în care un candidat poate pierde admiterea la o specializare chiar şi la o diferenţă de o sutime. Mai mult decât atât, la şase teze s-au constatat diferenţe de notare mai mari de 1,5 puncte.

Inspectoarea Laura Marin susţine că va face o comisie care va recorecta tezele respective pentru a vedea unde este vina.
Dintre cele 501 lucrări contestate, 160 au suferit modificări, adică 31,93 la sută. 136 au primit punctaj în plus şi 24 s-au ales cu notele micşorate. La CNVA, de exemplu, un elev a obţinut fix un punct mai puţin, nota s-a scăzând de la 8,75 la 7,75, în timp ce altul a ajuns de la 9,10 la 9,80.

Promovabilitatea pe judeţ a crescut de la 76,51 la 76,82 la sută şi încă doi elevi gălăţeni au reuşit să obţină media 10.
viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Două eleve au luat media 10 după contestaţii

Teodora Patriche şi Anca Sotir sunt cele două eleve care au obţinut în urma contestaţiilor media generală 10 la evaluare naţională. Ambele sunt de la Şcoala Nr. 29 şi primiseră iniţial 10 la limba română şi numai 9,90 la matematică. Comisia de la contestaţii a considerat că ele merită pe deplin cele zece sutimi în plus.

Anul acesta, 24 de elevi din Galaţi au reuşit performanţa de a lua medie maximă la evaluare: şapte de la CNVA, trei de la Şcoala Nr. 29, doi de la Şcolile Nr. 11, 13, 28 şi 26 şi câte unul de la Şcolile Nr. 25, 24, 33, dar şi de la Hanu Conachi, Iveşti şi Tuluceşti.

viata-libera.ro
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geniali în gimnaziu, repetenţi la evaluare

* Sunt foarte multe cazuri de elevi care au diferenţe de câte cinci puncte între mediile multianuale din clasele V-VIII şi notele obţinute la evaluarea naţională

O scurtă privire pe listele ierarhiei judeţene cu mediile de admitere ale candidaţilor la admiterea în liceu relevă o hibă a acestui sistem, care, deşi e cunoscută de ani de zile, nu a fost remediată nici până acum. Sunt sute de elevi cu medii foarte mari în cei patru ani de gimnaziu, care nu au reuşit să obţină la evaluarea naţională măcar notă de trecere la ambele discipline. La ISJ nu se cunosc motivele acestor medii umflate din gimnaziu, deşi toate acestea se întâmplă de ani de zile, în condiţiile în care repartiţia computerizată departajează la diferenţe de numai o sutime.

Ca şi anul trecut, cele mai multe cazuri la Adam

Nu intenţionăm să le dăm numele elevilor, pentru că în mod cert nu este vina lor. Dar datele sunt reale şi pot fi verificate. Ca şi anul trecut, la Adam se înregistrează aceeaşi situaţie: nu mai puţin de şapte elevi (şi nu avem pretenţia de a-i fi identificat pe toţi) au diferenţe mari între media multianuală şi notele de la evaluare. Un elev, deşi avea media celor patru ani de gimnaziu 7,48, nu a reuşit să ia mai mult de 1,80 la română şi 1,60 la matematică. Un altul, cu 8,11 în gimnaziu, are la evaluare 3,80.
Tot la Adam avem un copil cu media multianuală 9,02, care la matematică n-a luat decât 1,75, iar la română abia a prins un 5,80. Un altul are 9,25 în gimnaziu, dar 5,40 la română şi 3,65 la matematică. Situaţia cea mai ieşită din comun este cea a unui candidat care a avut media de gimnaziu 9,49, iar la evaluare n-a reuşit să scoată decât 5,15 la română şi 4.00 la matematică. Un alt coleg de-al său are 9,42 media generală din gimnaziu şi numai 6,75 la română şi 3,70 la matematică. Parcă prea multe exemple de la aceeaşi şcoală ca să fie doar simple coincidenţe.
E drept că respectivii elevi ar putea avea medii bune în clasele V-VIII la alte obiecte, iar la disciplinele de examen să fie mai mici. Dar cât de mici pot fi, având în vedere că sunt elevi premianţi, cu medii peste 9.00?
Este clar că există o problemă fie cu pregătirea profesorilor de română şi matematică de la clasele respective, fie cu sistemul lor de notare.

Alte exemple - la Buciumeni, Drăguşeni şi Iveşti

La Iveşti avem alte cazuri parcă trase la indigo: 7,61 media generală - 2,10 şi 2,00 la evaluare şi 7,69 media generală  - 2,45 şi 1,50 la evaluare. Lor li se adaugă un altul, cu 8,82 media claselor V-VIII şi 5,30 şi 3,00 la evaluare.
Buciumeniul ne uimeşte cu alte două situaţii: 9,34 în gimnaziu, 4,45 la română, 3,40 la matematică sau 9,37 în gimnaziu şi 3,20 şi 3,35 la evaluare.
La Şcoala din Drăguşeni am găsit situaţii similare: 9,44 media gimnaziului, 4,60 la matematică şi 6,65 la română; 9,18 în gimnaziu - 6,65 şi 2,80 la evaluare sau 9,16 în cei patru ani de şcoală şi numai 3,60 şi 6,05 la examenele naţionale.

Cum se văd mediile obţinute cinstit

Am tras cu ochiul şi la elevii de la alte şcoli, unde notele la clasă s-au pus cu simţ de răspundere. Un elev de la Şcoala Nr. 29, cu media multianuală 9,19 a dovedit că într-adevăr a luat note „pe bune”, la examene primind 9,35 la română şi 10 la matematică. La fel, un altul, de la Şcoala Nr. 12, care a luat 9,25 la română şi 10,00 la matematică, iar în cei patru ani a avut o medie de 9,31. Dar tot în oraş, la Şcoala Nr. 20, avem o medie generală de 9,13, cu 4,55 şi 5,30 la evaluare.

Ce spune conducerea Inspectoratului

Inspectoarea generală Laura Marin susţine că ştie că există asemenea situaţii şi că le-a cerut şcolilor o analiză în care să se regăsească comparativ mediile multianuale doar la disciplinele de examen şi cele de la evaluare. „Este posibil ca aceste diferenţe atât de mari să nu se mai regăsească atunci când comparăm doar notele obţinute la disciplinele de examen. Dacă totuşi ele se menţin, vom merge în inspecţii la clasele respective, vom vedea a cui este vina şi, dacă se observă că profesorul este slab pregătit, îi vom cere să participe la nişte cursuri de formare”, spune Laura Marin.
Din nefericire, lista cu astfel de situaţii nu are doar exemplele semnalate de noi, ci sute. Se pot vedea de către oricine cu ochiul liber şi concluzia nu poate fi decât una singură: admiterea la liceu se face după un procedeu găunos, care ridică multe semne de întrebare.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Campionii gimnaziştilor gălăţeni visează să plece în străinătate

Doi dintre cei cinci elevi care au obţinut medii maxime la admiterea la liceu sunt absolvenţi ai CNVA. Despre Ioana Cristina Buţu am mai scris când am felicitat-o pentru menţiunea şi medalia de argint obţinute la faza naţională a olimpiadei de fizică. S-a mai clasat, anul acesta, pe primul loc şi la competiţia de chimie „Magda Petrovanu” şi la Cangurul lingvist. A ales să-şi continue studiile la clasa de matematică-informatică intensiv, iar după absolvirea liceului vrea să fie admisă la o facultate din Anglia sau Statele Unite. Fiind bună la toate disciplinele, nu ştie, deocamdată, spre ce anume i se vor îndrepta paşii, dar vrea să „facă ceva măreţ”, astfel încât să fie mulţumită de sine şi să fie fericită.
În timpul liber cântă la pian, se plimbă cu rolele, iar în vacanţe schiază. „De regulă îmi fac temele până la 8-9 seara. Când am teste importante, stau şi până la 11-12 noaptea. Am muncit constant şi consecvent”, spune eleva, care crede că, muncind, ai şanse să devii cineva şi în România, dar mai multe oportunităţi îţi oferă studiile în străinătate.

„Vreau să am un statut şi să nu am grija zilei de mâine”

Cu Rareş Purdea am stat de vorbă telefonic. El a scăpat deja de emoţiile admiterii şi-şi permite să se relaxeze undeva la munte. Consideră că a reuşit să ia numai 10 pe linie, deoarece a muncit cu maximă eficienţă: „Am preferat să stau două ore la birou şi să mă concentrez maxim, decât să mă întind patru ore şi să nu rezolv mare lucru”, ne dezvăluie el secretul succesului său. Va continua studiile la clasa de matematică-informatică bilingv engleză şi, la fel ca şi colega sa, va urma o facultate în străinătate. „Mă tentează şi o carieră în medicină, cum mă ispiteşte tatăl meu, dar aş vrea să lucrez şi în IT, domeniu de viitor. Am timp să mă decid în cei patru ani de liceu”, spune el cu convingere. Nu ar alege să rămână în România, pentru că îşi doreşte de la viaţă foarte multă stabilitate: „Vreau să ştiu că, dacă muncesc, am un statut şi nu am grija zilei de mâine. Atunci când îmi place ceva pot munci foarte mult, de aceea meseria mi-o voi alege numai dacă mi se potriveşte”, ţine el să mă lămurească. În timpul liber, face înot, merge cu bicicleta, se întâlneşte cu prietenii. Îi place să facă scufundări, este deja în al treilea an, iar pentru acest lucru merge în Grecia.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anca Guţu, campioana din Tuluceşti

Anca Guţu este cea care demonstrează că un elev conştiincios poate face performanţă chiar şi la o şcoală din mediul rural şi că notele mari date de profesorii de la aceste instituţii sunt confirmate uneori şi de rezultatele de la examenele naţionale. Nu numai că a terminat gimnaziul cu media generală 10.00, dar a obţinut note maxime la ambele probe de la evaluare naţională.
Aflată în vârful ierarhiei judeţene, Anca Guţu îşi va continua din toamnă studiile la clasa de matematică informatică bilingv engleză de la CNVA. La fel că şi colegii ei de generaţie cu rezultate bune la învăţătură visează să plece la o facultate în străinătate, dar nu ştie deocamdată ce profil va alege.
Are o mulţime de premii câştigate la concursurile şi olimpiadele şcolare şi a muncit foarte mult. A făcut dans sportiv până în clasa a VII-a, dar a renunţat pentru a se dedica în exclusivitate studiului. În timpul liber, citeşte foarte mult, confecţionează origami sau o ajută pe mama sa la treburile casnice. E un copil cuminte şi foarte ambiţios.
„Eu sunt educatoare şi am luat-o cu mine la grădiniţă de la vârsta de doi ani. Aveam copii mult mai mari ca ea în grupă şi încercam să-i dau sa facă lucruri pe puterile ei. Nu voia. Cerea să-i dau să lucreze ce face Cristina, o prietenă de-a ei cu vreo doi ani mai mare. Spre surprinderea mea am văzut că se străduia să scrie liniuţe cât mai frumos şi chiar îi ieşea destul de bine”, îşi aminteşte mama campioanei din Tuluceşti.
„Îi mulţumesc mamei, care m-a susţinut constant şi care este modelul meu de viaţă, dar şi tuturor profesorilor mei, pentru că o părticică din fiecare se regăseşte în reuşita mea”, spune Anca.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adelina Voicu - verişoara lui Lucian Bute - este campioana din ringul notelor de zece

* Eleva de la Şcoala Nr. 26 se numără printre cei cinci absolvenţi de gimnaziu cu medie maximă la admiterea în liceu

Adelina Voicu nu ar fi vrut să se laude că este rudă cu celebrul Lucian Bute, dar la insistenţele părinţilor, a recunoscut că boxerul de renume mondial şi verişorul ei este modelul său în viaţă. Aşa cum acesta a adunat victorie după victorie, şi Adelina nu s-a lăsat mai prejos şi a pus notă de zece lângă notă de zece, timp de opt ani de zile. „Din clasa I am ştiut că trebuie să învăţ constant şi nu mi-am lăsat niciun gol în cunoştinţe”, spune cea care a scăpat de emoţiile admiterii la liceu încă de când s-au afişat notele la evaluare, pentru că a reuşit să obţină medii maxime pe toată linia. Ca un adevărat campion de cursă lungă, a ştiut să-şi planifice minuţios timpul şi să lucreze sistematic pentru a-şi îndeplini visul. Media zece la admiterea la liceu nu este o întâmplare, ea şi-a dorit de ceva vreme acest lucru şi l-a obţinut. „Nici nu m-am bucurat atât de tare cum am crezut. După atâta muncă, rezultatul era previzibil pentru mine”, mărturiseşte Adelina.

Între arhitectură şi literatură

Va urma liceul la clasa de matematică-informatică şi îşi doreşte să devină arhitect. „Îmi place să proiectez, sunt foarte atentă la detalii. Aş vrea să am ocazia să fac şi case mari şi spaţioase, cu parfum de epocă, aşa cum este Biblioteca „Urechia”, dar şi clădiri moderne, gen zgârie nori”, spune ea. Cu toate acestea, parcă n-ar renunţa nici la pasiunea ei pentru limba şi literatura română. Se vede având şi o carieră de cercetător în domeniul lingvisticii, îi place foarte mult să citească, iar puţinul timp liber pe care-l are în cursul săptămânii îl petrece în compania cărţilor. Nici dacă va face facultatea în România sau în străinătate nu s-a hotărât, dar are la dispoziţie patru ani de liceu în care va munci şi va face planuri de viitor.
Recunoaşte că nu a fost uşor să se numere printre campionii gimnaziştilor. „Am făcut şi sacrificii am renunţat să mai practic înotul, după şase ani în care n-am lipsit de la antrenamente. Dar sper să le reiau din toamnă, când voi începe clasa a IX-a”, îşi propune ea.
Ambiţioasă şi cu un model de viaţă chiar din familie, care s-a dovedit a fi eficient în a o inspira, Adelina lasă impresia că vom auzi în curând şi alte veşti bune despre ea.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fenomenul gemenelor de nota 10

Irina şi Iulia Canditu sunt gemenele de la Şcoala Nr. 13 care au luat evaluarea naţională cu 10 pe linie

Tatăl Iuliei şi Irinei Canditu ne-a mărturisit că nu a fost deloc uşor să crească două gemene, dar atunci când răsplata vine la dublu, parcă toate sacrificiile sunt şterse cu buretele. Ce mândrie mai mare pentru nişte părinţi să aibă nu una, ci două fete de 10!
Gemenele de la Şcoala Nr. 13 se numără printre cei care au luat 10 curat la evaluarea naţională. Mai mult decât atât, Irina a avut 10 media de admitere la liceu, în timp ce sora sa Iulia a avut 9,99.

„M-a întrebat dacă o voi ţine minte toată viaţa pentru media 9”

Deşi mii de copii şi-ar fi dorit să fie în pielea Iuliei şi să aibă o asemenea medie de admitere la liceu, ea s-a necăjit destul de mult pentru media de 9 care i-a stricat media maximă. „La festivitatea de premiere de la finalul clasei a VIII-a am văzut că i-ar fi plăcut să se afle printre şefii de promoţie. Noi am încercat să-i spunem că oricum cu rezultatele ei va ajunge acolo unde-şi doreşte, dar n-a fost suficient”, povesteşte tatăl fetelor. Irina îşi aminteşte amuzată că profesoara care i-a pus surorii ei media 9 în clasa a V-a a confundat-o şi a întrebat-o pe ea dacă o va ţine minte toată viaţa doar pentru acest lucru.

Gemene, dar diferite

Pentru surorile Canditu, clasa a IX-a la liceu va fi mult mai aventuroasă decât pentru alţi elevi. Obişnuite să nu se despartă, fetele vor păşi din toamnă, fiecare pe cont propriu. Irina a ales clasa de ştiinţele naturii bilingv, iar Iulia va merge la matematică informatică bilingv. „Deşi decizia lor  ne-a şocat un pic pe noi părinţii, nu ne-am opus. De mici au fost diferite. Chiar şi voci diferite aveau. Irina plângea pe un ton mai jos. Cum aveam responsabilităţile împărţite, îi spuneam soţiei: vezi că plânge a ta. Şi mai târziu, deşi au avut preocupări comune, s-a văzut că au înclinaţii diferite, de aceea le-am lăsat să-şi aleagă drumul”, mai povesteşte tatăl fetelor fenomen.
Irina îşi doreşte să urmeze mai departe medicina la Iaşi sau în străinătate, pentru că-i place foarte mult biologia, profesoara din generală - Cristina Ionescu - fiind cea care a molipsit-o de dragostea pentru această disciplină. „Îmi place să ajut oamenii. Voi profesa ceva prin care să pot face oamenii să se simtă mai bine în pielea lor. Voi fi medic stomatolog sau nutriţionist”, spune ea cu maturitate.
Iulia e înclinată spre matematică. Chiar a participat la olimpiadă şi a obţinut menţiune la nivel judeţean. Îşi doreşte să facă ceva în acest domeniu şi se vede studiind la o facultate din Anglia.
Fără prea mare bravadă, fetele au mărturisit că le-a fost mult mai uşor să înveţe fiind două. „Când nu înţelegeam eu ceva, îmi explica Irina. Şi invers. Oricum, subiectele la evaluare au fost mai uşoare decât ne aşteptam” spune Iulia.
În timpul liber, fetele merg la înot, citesc şi învaţă cu plăcere câte ceva în plus faţă de ceea ce li se cere la şcoală. Pentru toţi cei patru ani în care s-au dus cu drag la şcoală îi mulţumesc fostei lor diriginte - Carmen Necula - care le-a fost ca o mamă.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faţă de anul trecut, avem de trei ori mai multe şcoli cu promovare zero

* Deşi subiectele de anul acesta au fost mai uşoare decât anul trecut, acum sunt trei unităţi fără niciun absolvent de gimnaziu promovat, iar în 2012 a existat una singură * În 12 şcoli procentul de promovare e de 100 la sută

La evaluarea naţională de anul acesta s-a întâmplat un fenomen pe puţin ciudat. Deşi subiectele au fost mult mai uşoare decât în 2012, numărul gimnaziilor cu promovabilitate zero s-a triplat. Dacă anul trecut doar la Şcoala din Toflea niciun candidat nu reuşea să ia măcar 5 la evaluarea naţională, acum sunt trei instituţii cu asemenea „performanţă”: Şcoala Nr. 3 din Iveşti (care a avut anul trecut 15,38 la sută procent de promovare), Şcoala din Oancea (cu 37,50 la sută, anul trecut) şi Şcoala din Buciumeni (care a avut, în 2012, 40 la sută promovare).
Deşi în progres, nici la Toflea lucrurile nu s-au îmbunătăţit foarte mult, unitatea având în 2013, doar 12,50 la sută procent de promovare. Printre şcolile cu număr mic de elevi cu note peste 5,00 se numără şi cea de la Vârlezi, unde doar 19,05 la sută dintre absolvenţii de gimnaziu au luat note „de trecere”.

„Acesta este materialul genetic”

Am discutat cu primarul de la Oancea, Victor Chiriloaie, care ne-a declarat că s-a ajuns aici, „pentru că nu se munceşte”: „Profesorii stau cu ochii pe ceas, ca să plece acasă cu microbuzul, distanţa este mare, naveta este grea, aici vin cei mai puţin pregătiţi”, spune edilul.
Directoarea şcolii, Elena Ştefan, are însă o altă variantă: „Au fost doar 10 copii în clasa aceasta, cei  mai buni au plecat acum patru ani la Galaţi prin bursa aceea a Guvernului. S-a muncit cu ei şi la română şi la matematică, s-au făcut pregătiri, dar degeaba. Atâta au putut ei să dea, acesta este materialul genetic. Eu mă bucur totuşi că au fost admişi la liceu şi că nu vor abandona studiile”, spune şi managerul şcolii. Şcoala din Oancea mai este celebră prin ceva: se ştie că, de ani buni, aici nu s-au găsit fonduri pentru decontarea navetei cadrelor didactice. Abia începând cu acest an şcolar, profesorii nu mai plătesc din salariul lor şi transportul. Deşi directoarea consideră că nu acesta este motivul, e posibil ca acum să fie culese şi „roadele” acestei subfinanţări.

Şcoli fruntaşe

Dacă anul trecut au fost doar patru şcoli cu 100 la sută promovare, vestea îmbucurătoare e că acum sunt 12. În principal s-au obţinut asemenea rezultate la clasele de la unităţile liceale: CNVA, „Cuza”, „M. Eliade” (fostul Asachi), „C. Negri”, de la Tecuci - „Haret” şi „Hogaş”, iar de la Tg. Bujor - Liceul „Eremia Grigorescu”. Lor li se adaugă două şcoli din Galaţi - Şcolile Nr. 11 şi 41, dar şi alte trei din mediul rural - Şcoala Nr. 1 Lieşti, Şcoala din Vânători şi cea din Cuca.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian Sandu aduce speranţa de la Hanu Conachi

* Campionul de la evaluarea naţională vrea să devină medic şi să construiască un spital modern

Adrian Sandu din Hanu Conachi este un copil matur, serios şi foarte calculat pentru vârsta lui. Dacă alţi elevi au luat note mari la evaluare naţională după zeci de ore de pregătire în particular, el s-a priceput să-şi planifice singur timpul astfel încât să obţină note maxime atât la română, cât şi la matematică. Alături de ceilalţi doi copii din mediul rural care au luat anul acesta zece pe linie la evaluare, Adrian este un alt exemplu care confirmă ideea că un elev poate să obţină performanţe la învăţătură chiar şi la şcolile de la ţară. 
„Am încercat să-mi fac un program zilnic, mi-am completat toate golurile în cunoştinţe. Am lucrat foarte multe teste. Mă aşteptam la note destul de mari, dar a fost o surpriză chiar şi pentru mine că am luat zece”, spune el. Recunoaşte că acest lucru a însemnat să stea cât mai mult departe de calculator şi că nu şi-a permis să stea cu orele pe facebook, aşa cum se lăudau unii dintre colegii lui.

Hotărât să se lupte cu sistemul 

Cu o medie de 9,92 Adrian Sandu ar fi putut fi admis la orice liceu, dar a ales „Emil Racoviţă”, pentru că este pasionat de biologie şi chimie. Aşa cum a ştiut să-şi planifice cu minuţiozitate timpul pentru învăţat, Adrian ştie exact ce aşteptări are de la el pentru viitor. „Vreau să devin medic chirurg, cardiolog sau pediatru. Îmi place să ajut şi nu am de gând să plec din România. Decât poate pentru studii complementare. Ştiu că salariile sunt mici aici. Eu sper că se va schimba ceva până atunci, că vom fi mai mulţi care să ne luptăm cu sistemul. Vreau să las ceva în urma mea, de exemplu, să construiesc un spital modern”, îşi dezvăluie el planurile de viitor, iar vorbele sale parcă toarnă balsam peste speranţele noastre.
Nu şi-a făcut un model de viaţă dintr-o celebritate. Atent la tot ce se întâmplă în jurul său şi la detalii, Adrian susţine că ia ce-i bun de la oamenii pe care-i cunoaşte şi cu care interacţionează zi de zi, profesorii săi, Gabriela Coman şi Paulina Petrea, de la părinţi şi de la prieteni. „Încerc să mă inspir de la fiecare persoană care merită”, spune el ca un filosof în devenire.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

În şase judeţe sunt diferenţe între media generală şi Evaluarea Naţională de peste 2,5 puncte

Ministerul Educaţiei a constatat în 25 de judeţe, respectiv în 59,52 la sută din totalul unităţilor de învăţământ, diferenţe între 2 şi 2,5 puncte între mediile mari din gimnaziu, şi cele mici obţinute de elevi la Evaluarea Naţională, în alte şase judeţe diferenţele fiind mult mai mari.

Ministerul Educaţiei a decis ca, din anul şcolar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, ponderea mediei celor patru ani de gimnaziu să fie redusă la 25 la sută, de la 50 la sută cât a fost până în prezent. Media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a va avea astfel o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75 la sută, faţă de 50 la sută cât era până acum. Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a, arată Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă remis, vineri, agenţiei MEDIAFAX.

În urma analizei Ministerului Educaţiei au rezultat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. În cele mai multe situaţii, respectiv în 59,52 la sută din unităţile de învăţământ, au rezultat diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între rezultatele de la evaluarea elevilor în timpul gimnaziului şi media de la Evaluarea Naţională. Ministerul Educaţiei a precizat că această "ruptură" între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe, respectiv Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş, Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte şase judeţe, respectiv Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin şi Olt, diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte, a mai arătat Ministerul Educaţiei.

O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţele Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ, reprezentând 21,42 la sută din unităţile de învăţământ la nivel naţional.

"Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76 la sută din totalul judeţelor", se mai arată în comunicatul citat.

Potrivit Ministerului Educaţiei, o situaţie îngrijorătoare o reprezintă şi faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Naţională, nu au reuşit să obţină minim 5.

Măsurile adoptate de ministrul Educaţiei au fost discutate şi agreate de partenerii sociali, sindicatele reprezentative şi asociaţiile de părinţi, a precizat MEN.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.