dcp100168 Posted May 19, 2008 Posted May 19, 2008 Accident mortal de circulaţie la MunteniLa 16.05.2008, orele 10.45, G. Constantin, de 58 ani, din municipiul Bârlad, în timp ce conducea autoturismul pe DE 581, pe raza localităţii Munteni, a pierdut controlul maşinii, care a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune frontală cu un alt autoturism, condus regulamentar. Din impact a rezultat decesul numitului S. Gheorghe, de 72 ani, şi rănirea lui G. Toader, de 66 ani, ambii din comuna Gohor.
dcp100168 Posted May 19, 2008 Author Posted May 19, 2008 Un şofer a murit carbonizat după ce maşina sa a lovit o conductă de gaz Şoferul unui autoturism Dacia 1300 a murit carbonizat, luni după-amiază, după ce maşina pe care conducea a lovit o conductă de gaz aflată pe marginea drumului, iar în urma impactului s-a produs o explozie puternică, maşina fiind distrusă în totalitate. Accidentul de circulaţie s-a produs, luni după-amiază, la ieşirea din muncipiul Galaţi, pe şoseaua care face legătura între Galaţi şi Târgu Bujor. Din datele culese până la ora actuală de către Poliţia Rutieră, se pare că şoferul unui autoturism Dacia, aflat singur în maşină, a schimbat banda de mers fără să se asigure, pe drumul naţional 26. El a fost lovit din spate de un alt autoturism care circula regulamentar, fiind proiectat în decor. "Autoturismul Dacia a lovit violent un post de măsurare - reglare a gazelor. Pe loc s-a produs o explozie în urma impactului, iar persoana care conducea autoturismul a fost complet carbonizată. Din primele informaţii, de pare că este vorba despre un bărbat în vârstă. Autoturismul este, la rândul său, distrus în totalitate", a declarat generalul Viorel Zaharia, comandantul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi. Potrivit sursei citate, după producerea accidentului, zona a fost izolată, iar alimentarea cu gaze a fost oprită imediat, astfel încât să nu se producă şi alte pagube.
dcp100168 Posted May 20, 2008 Author Posted May 20, 2008 La 19.05.2008, orele 17,44, pe DN 26, la km 4, în timp ce conducea un autoturism, Andrei B., de 72 ani, din Galaţi, pensionar, nu s-a asigurat la efectuarea manevrei de întoarcere de pe un sens pe celălalt, intrând în coliziune cu un alt autoturism condus regulamentar de Octavian V., de 31 ani, din Galaţi. În urma impactului, autoturismul condus de Andrei B., a fost proiectat într-un post de măsurare şi reglare a gazului metan, producând incendierea autoturismului şi carbonizarea conducătorului auto.
dcp100168 Posted May 21, 2008 Author Posted May 21, 2008 Maşini zdrobite la ieşirea din GalaţiOra neagră a şoferilorIeri, la ieşirea din Galaţi spre Tecuci, la ora 14,20 a avut loc unul dintre cele mai cumplite accidente în care sunt implicate autoturisme, de la începutul acestui an. Trei Dacii, dintre care două tip 1300 şi un autoturism Logan s‑au ciocnit în apropierea sediului Nalba.Sosite de urgenţă la faţa locului, echipajele de descarcerare şi cele ale SMURD l‑au scos cu greu pe şofer dintre fiarele contorsionate ale primei Dacii 1300. Acesta era în stare de comă şi a fost intubat şi transportat imediat la U.P.U.. Soţia lui, pasageră în dreapta, avea multiple traumatisme craniocerebrale şi răni la mâini şi picioare.Şoferul Daciei Logan şi pasagerul din dreapta acestuia erau loviţi la umăr şi faţă, iar şoferul celei de‑a treia Dacii (1300) nu a păţit nimic. Martorii spun că vinovat pentru producerea cumplitului accident era şoferul Daciei Logan, care, se pare, a pătruns pe contrasens. Dar rămâne ca Poliţia Rutieră să stabilească exact cui îi aparţine responsabilitatea, cu atât mai mult cu cât şoferul primei Dacii 1300 nu a supravieţuit, în cele din urmă, traumatismelor, murind la Urgenţă, unde a fost vegheat de soţia lui până în ultimul moment.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24302
Nirol Posted May 22, 2008 Posted May 22, 2008 Maşini zdrobite la ieşirea din GalaţiOra neagră a şoferilorIeri, la ieşirea din Galaţi spre Tecuci, la ora 14,20 a avut loc unul dintre cele mai cumplite accidente în care sunt implicate autoturisme, de la începutul acestui an. Trei Dacii, dintre care două tip 1300 şi un autoturism Logan s‑au ciocnit în apropierea sediului Nalba.Sosite de urgenţă la faţa locului, echipajele de descarcerare şi cele ale SMURD l‑au scos cu greu pe şofer dintre fiarele contorsionate ale primei Dacii 1300. Acesta era în stare de comă şi a fost intubat şi transportat imediat la U.P.U.. Soţia lui, pasageră în dreapta, avea multiple traumatisme craniocerebrale şi răni la mâini şi picioare.Şoferul Daciei Logan şi pasagerul din dreapta acestuia erau loviţi la umăr şi faţă, iar şoferul celei de‑a treia Dacii (1300) nu a păţit nimic. Martorii spun că vinovat pentru producerea cumplitului accident era şoferul Daciei Logan, care, se pare, a pătruns pe contrasens. Dar rămâne ca Poliţia Rutieră să stabilească exact cui îi aparţine responsabilitatea, cu atât mai mult cu cât şoferul primei Dacii 1300 nu a supravieţuit, în cele din urmă, traumatismelor, murind la Urgenţă, unde a fost vegheat de soţia lui până în ultimul moment.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24302cati ani are soferul Loganului ?!
dcp100168 Posted May 22, 2008 Author Posted May 22, 2008 cati ani are soferul Loganului ?!ACCIDENT MORTAL DE CIRCULATIELa 21.05.2008, orele 15,00, pe strada Brăilei, în timp ce conducea un autoturism, Sergiu G., de 18 ani, din Galaţi, pe fondul neadaptării vitezei într-o curbă la stânga, a pătruns pe contrasens intrând în coliziune cu un alt autoturism condus regulamentar de Bogdan B., de 29 ani, din Brăila. În urma impactului a rezultat decesul lui Bogdan B., rănirea uşoară a lui Carmen B. şi Ionuţ E., pasageri din autoturism. Conducătorul auto a fost condus la Spitalul Judeţean „Sf. Apostol Andrei” din Galaţi, unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
dcp100168 Posted May 26, 2008 Author Posted May 26, 2008 Accident mortal de circulaţieLa 24.05.2008, orele 1.40, O. Cristian, de 21 ani, din Galaţi, în timp ce conducea autoturismul pe DJ 221, podul Siret, fără a poseda permis de conducere, nu a adaptat viteza pe carosabilul ce prezintă denivelări, a intrat în coliziune cu balustrada de protecţie a podului şi l-a accidentat mortal pe M. Victor de 18 ani, pasager în dreapta faţă. După producerea accidentului, conducătorul auto a părăsit autoturismul, încercând să se sustragă cercetărilor, dar la scurt timp a fost identificat şi reţinut. Fiind prezentat instanţei de judecată, pe numele său s-a emis mandat de arestare pentru ucidere din culpă, conducerea autoturismului fără permis de conducere, conducerea autoturismului în stare de ebrietate şi părăsirea locului accidentului.Accident mortal pe podul de la SiretŞofer fărăpermisÎn ziarul nostru de ieri v-am informat despre un accident grav de circulaţie produs în noaptea de 24 spre 25 mai a.c., ora 1,40, pe Drumul judeţean 221, pe podul de la Siret. În acea noapte, Oană Cristian, în vârstă de 21 de ani, s-a urcat la bordul unui autoturism (Dacia papuc cu numărul GL-01-AGM), avându-l în dreapta pe Victor Paul Moise, în vârstă de 18 ani. După ce băuse din câteva bidoane cu bere, a circulat pe mai multe străzi din oraş, a trecut pe la Priza Dunării, dar, când a ajuns pe podul de la Siret, aşa cum reiese din comunicatul de presă al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi, nu a adaptat viteza de mers cu starea carosabilului cu denivelări şi a intrat în coliziune cu balustrada podului, accidentându-l mortal pe pasagerul din dreapta, cu care era prieten.Cristian Oană nu avea permis de conducere şi mai era şi în stare de ebrietate (1,35 grame la mie). Inconştienţa tânărului s-a dovedit fatală pentru pasagerul din dreapta. Imediat după accident, şoferul a părăsit zona, încercând, să se sustragă de la cercetări. În scurt timp, a fost identificat şi reţinut. Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi au făcut propunerea pentru arestare preventivă. La instanţă, judecătorii au dat curs acestei propuneri şi au emis mandat de arestare preventivă pe numele lui O.C. pentru o perioadă de 29 de zile (între 24 mai şi 21 iunie). Ieri, urma să se judece, în regim de urgenţă, recursul la soluţia de arest preventiv. Însă până la închiderea ediţiei înregistrarea acestuia nu a apărut. Gravitatea şi urmările accidentului, duc, legal către ucidere din culpă. Cristian Oană s-a urcat la bordul maşinii şi a condus-o fără să posede permis, în stare de ebrietate şi după impactul fatal, a părăsit locul accidentului, încercând să se sustragă de la cercetări.Un fenomen grav, în expansiuneDe la Liliana Istrate, prim-procurorul adjunct şi purtătorul de cuvânt în relaţiile cu presa al Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi, am reţinut şi o altă realitate. Că în unitatea de parchet amintită e resimţită de un timp o adevărată avalanşă de dosare penale, care au ca obiect infracţiuni la regimul circulaţiei. Se întocmesc, deci, dosare penale, pentru ucidere din culpă, pentru conducere fără permis, în stare de ebrietate, părăsirea locului accidentului, dar totul e, după cum se vede, în zadar. Frecvenţa accidentelor rutiere soldate cu morţi şi răniţi grav e crescută în toată ţara. Avem, deci, de a face cu un fenomen în expansiune, ceea ce trebuie neapărat să constituie un semnal de alarmă.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24405
dcp100168 Posted June 2, 2008 Author Posted June 2, 2008 Accident mortal pe E 85Un barbat de 23 ani din judetul Galati a decedat, sambata, intr-un accident rutier care a avut loc pe E 85, in afara localitatii Bizighesti, Vrancea, transmite corespondentul ROMPRES. Corneliu T. conducea un Opel Vectra, iar la coborarea de pe un pod a pierdut controlul volanului, masina s-a rasturnat, soferul fiind proiectat pe carosabil. "Masina a rupt mai multe semne de circulatie care se aflau intre sensurile de mers. Nu stim, deocamdata, care sunt motivele care au generat accidentul", a spus inspectorul principal Daniel Fatu, comandatul Brigazii Rutiere Vrancea.
dcp100168 Posted June 2, 2008 Author Posted June 2, 2008 Trafic şi suspineAccident grav pe BrăileiIeri, în jurul orei 13,00, pe strada Brăilei, în faţa Băncii Transilvania, un Volkswagen Golf vişiniu, GL 24 LIG, cu semn de începător în bord, care rula spre Ţiglina, a acroşat un băiat (Virgil Dorin Dinu, 26 ani) şi o fată (Anişoara Florina Gorjan, 25 ani) care traversau. Traficul a fost întrerupt şi deviat pe sensul respectiv - maşinile ocolind pe străzile lăturalnice, iar poliţiştii investigau locul accidentului. "Fata era pe zebră şi a aruncat‑o la trei metri. Fata şi‑a spart capul sau şi l‑a tăiat, oricum, curgea mult sânge", spuneau martorii. Tot ei adăugau că băiatul (care ţipa de durere de pe targa Salvării) fusese şi el grav rănit la gât, umăr şi picior. Martore ale impactului - petele mari de sânge de pe carosabil şi partea dreaptă faţă a maşinii, unde se vedeau urme clare ale loviturii (un far spart, oglinda retrovizoare ruptă şi tabla îndoită). Una dintre pasagerele din Volkswagen, revoltată de mulţimea curioşilor, a reuşit să îi enerveze şi mai mult pe cei prezenţi, adresându‑le semne obscene. Ajunse imediat la faţa locului, ambulanţa SMURD şi Salvarea au preluat victimele şi, după acordarea primului ajutor, le‑au transportat la U.P.U. După efectuarea măsurătorilor de la locul accidentului, poliţiştii au permis reluarea traficului. De la locotenentul Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al I.S.U. Galaţi, am aflat că atât fata, cât şi prietenul ei au suferit "politraumatisme cranio‑cerebrale acute de gradul I şi plagă contuzie faţă", iar băiatul nu avea puls periferic şi avea fractură de bazin.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24535La 01.06.2008, orele 13.00, D. George de 41 ani din Galaţi, în timp ce conducea autoturismul pe strada Brăilei, a surprins şi accidentat pe G. A. Florina de 25 ani din Brăila şi pe D. V. Dorin de 26 ani din Galaţi, care s-au angajat în traversarea străzii pe marcajul pietonal. Cercetările sunt efectuate de lucrătorii Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Galaţi.
dcp100168 Posted June 2, 2008 Author Posted June 2, 2008 Doi morţi la MunteniUn bărbat şi o femeie au murit, astăzi, după ce un autoturism a intrat în coliziune cu o motocicletă, anunţă Rompres. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi, subcomisar Ştefan Gohoreanu, autoturismul condus de un bărbat, de 62 ani, din Ploieşti, pe drumul european 581, în afara localităţii gălăţene Munteni, a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune cu un motociclu condus regulamentar de un tânăr, de 23 ani, din Focşani. Din impact a rezultat decesul motociclistului şi a unei femei, de 43 ani, din Bucureşti, pasageră pe bancheta dreapta faţă a autoturismului.La 01.06.2008, orele 15.00, B. Lucian de 62 ani din Ploieşti, în timp ce conducea autoturismul pe DE 581, în afara localităţii Munteni, a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune laterală cu un motociclu condus regulamentar de P. T. Costin de 23 ani din Focşani. Din impact a rezultat decesul motociclistului şi a numitei T. Janina de 43 ani din Bucureşti, pasageră pe bancheta dreapta faţă a autoturismului.
dcp100168 Posted June 4, 2008 Author Posted June 4, 2008 Două accidente mortale de circulaţie* Pe 3.06.2008, orele 21.00, C. Silviu, de 34 ani, din comuna Valea Mărului, în timp ce conducea autoturismul ce tracta o remorcă pe DJ 251, în localitatea Cudalbi, a accidentat-o mortal pe D. Teodosiea, de 76 ani, pensionară din comuna Cudalbi, care s-a angajat în traversarea drumului prin loc nepermis şi fără să se asigure.* Pe 3.06.2008, orele 21.10, O. Mihalache, de 45 ani, din comuna Pechea, în timp ce conducea mopedul pe DJ 255, în afara localităţii Rediu, a intrat în coliziune frontală cu un autoturism condus regulamentar de S. Mihai, de 55 ani, din Galaţi, care venea din sens opus. Din impact a rezultat decesul conducătorului mopedului şi rănirea gravă a pasagerului de pe moped (comă profundă), care momentan a rămas cu identitate necunoscută.
dcp100168 Posted June 16, 2008 Author Posted June 16, 2008 Accidente grave în GalaţiDouă persoane au murit şi şapte au fost grav rănite astăzi, după ce au fost implicate în două accidente rutiere.În cazul primului accident, şapte persoane, printre care un mire şi o mireasă care mergeau la petrecerea de după nuntă au ajuns la spital în stare gravă, după ce şoferul maşinii în care se aflau a făcut o depăşire fără să se asigure. Conducătorul taxiului cu cei patru nuntaşi a forţat, în apropiere de localitatea Cosmeşti, depăşirea altor autovehicule, intrând în triplare şi pe contrasens. Din faţă venea un autoturism Audi în care se aflau tot patru persoane. În urma impactului, şoferul taxiului a murit pe loc, iar şapte persoane din cele două autoturisme au ajuns în stare gravă la spitale din Tecuci şi Galaţi.În cazul celui de-al doilea eveniment rutier, conducătorul unui autotren a accidentat mortal un bătrân, de 60 ani, care traversa regulamentar drumul în localitatea Barcea, potrivit Rompres.http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... in-Galati/Oboseală ucigătoare* Un bărbat de 39 de ani din Tecuci a murit şi alte trei persoane au fost rănite în urma unui cumplit accident petrecut la finele săptămânii trecute pe DE 581 * Decedatul era adminstrator al unei firme de taximetrie din Tecuci şi se întorcea de la o nuntă împreună cu soţia sa.De oboseală nu a mai putut fi atent la trafic şi a scăpat de sub control maşina cu care transporta trei persoane. I s-a întâmplat administratorului firmei de taximetrie Jef - Taxi din Tecuci, Ulise Manuchievici, care duminică dimineaţă şi-a pierdut viaţa după ce maşina pe care o conducea s-a izbit violent de un alt autoturism, pe DE 581, între Tecuci şi Cosmeşti. Din câte se pare, bărbatul, împreună cu soţia sa, participaseră cu o noapte înainte la o nuntă şi se deplasau spre Poiana, pentru a-i conduce acasă pe tinerii căsătoriţi. Aflat la volanul unui Matiz, Manuchievici, pe fondul oboselii, a părăsit pentru o clipă banda pe care se deplasa. A intrat în plin într-un Audi, care venea din sens opus şi în care se afla un bărbat din Matca împreună cu soţia şi copilul. Maşina germană a ajuns în şanţul de pe marginea drumului însă Matiz-ul, mult mai puţin rezistent la şoc, nu a putut conferi prea multă siguranţă pasagerilor. Şoferul a fost proiectat prin parbriz, murind pe loc, iar celelalte trei persoane pe care le transporta au suferit leziuni. Afectate au fost şi persoanele aflate în Audi, cei şase răniţi fiind preluaţi de ambulanţe şi transportaţi la spital pentru îngrijiri medicale. Ambele autoturisme au fost avariate în proporţie de peste 70%.http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=6
dcp100168 Posted June 20, 2008 Author Posted June 20, 2008 Accident grav la TecuciLa data de 19.06.2008, orele 14,00, T. IONEL de 33 ani, din comuna Boghesti, judetul Vrancea, posesor permis de conducere categoria „B” din anul 2008, in timp ce conducea un autoturism Dacia Logan, pe D.E.581, la km.16+300, in afara localitatii Tecuci, a patruns pe contrasens si a intrat in coliziune frontala cu un autotractor ce tracta o semiremorca, condus regulamentar de T. CIPRIAN, din Galati, posesor permis de conducere categ. B+E , C+E , D+E din anul 1996.Din impact a rezultat ranirea gravă (coma profunda) a lui T. IONEL si ranirea usoara a lui B. IONUT, de 21 ani, din comuna Podul Turcului, judetul Bacau, pasager in autoturismul Dacia. Cei doi purtau centura de siguranţă.
Radu1 Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Aproape la fiecare trecere de pietoni sunt probleme. Am sa mentionez cateva, insa de ce primaria nu le poate verifica pe toate? Stie careva?- In fata patinuarului pe str. Cosbuc. dintr-un sens este semn de trecere de pietoni insa cand vii de la cimitir nu mai este semn sau urma de semn de trecere de pietoni. Acolo zilnic se intampla accidente si nimeni nu vrea sa faca nimic.- In piata de la Ancora , str. Armata Poporului cand vii dinspre elice nu este semn de trecere de pietoni, pe strada Rosiori semnul este pus dupa trecerea de pietoni.-In fata complexului din Tig.1 pe strada Saturn, dinspre parculetz nu exista trecere de pietoni, pe acolo trec zilnic mii ge persoane. De ce nu se poate pune o trecere de pietoni?- La casa de batrani de pe domneasca trecerea este intai si semnul dupa.- In tot orasul nu exista semne de avertizare ca urmeaza un semn de trecere de pietoni. - Nici o trecere de pietoni din Galati nu are semnale de avertizare ca in comunitatea europeana si nici sistem de iluminat corespunzator.- Trecerile de pietoni semaforizate nu au sisteme de avertizare a persoanelor cu vedere redusa. Oare cati oameni vreti sa mai moara in Galati ca cineva din primarie sa ia masurile necesare pentru instalare corecta a semnelor la trecerile de pietoni? Taxe la nivel european vad ca stiu sa ia, de ce nu ofera si conditii de viata la nivel european?
dcp100168 Posted June 22, 2008 Author Posted June 22, 2008 Scrie clar în text, de câteva ori - Primăria. Şi cred (nu sunt şofer) că are dreptate! Deşi am impresia că Poliţia trebuie să propună toate chestiile astea, iar Primăria doar le pune în aplicare.
Relu Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Art.2 – Îndrumarea, supravegherea si controlul respectarii normelor de circulatie pe drumurile publice se fac de catre politia rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Române, care are obligatia sa ia masurile legale în cazul în care constata încalcari ale acestora....Art.5. - (1) Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor, conform competentelor ce îi revin, cu avizul politiei rutiere, este obligat sa instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, sa aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor în vigoare, si sa le mentina în stare corespunzatoare.(2) Administratorul drumului public sau, dupa caz, antreprenorul ori executantul lucrarilor este obligat sa semnalizeze corespunzator, cât mai repede posibil, orice obstacol aflat pe partea carosabila, care stânjeneste sau pune în pericol siguranta circulatiei, si sa ia toate masurile de înlaturare a acestuia.(3) Autoritatile publice locale sunt obligate sa amenajeze statiile mijloacelor de transport public de persoane, prevazute cu alveole sau refugii, cu avizul politiei rutiere.(4) Se interzice amplasarea constructiilor de orice fel si practicarea actelor de comert pe trotuar sau pe acostament, în parcarile amenajate sau pe partea carosabila, în conditiile în care aceste constructii ar afecta siguranta circulatiei pietonilor si vehiculelor.(5) În perimetrul statiilor mijloacelor de transport public de persoane pot fi amenajate doar spatii:a) de asteptare pentru calatori;B) pentru comercializarea legitimatiilor de calatorie.(6) În cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, în conditiile legii.(7) Orice masura de restrictie a circulatiei pe drumurile publice se dispune de catre administratorul drumului numai cu avizul politiei rutiere.(8) Prin exceptie de la alin.(7), în cazuri temeinic justificate, politia rutiera poate dispune, fara acordul administratorului drumului public, masuri temporare de restrictie a circulatiei pe drumurile publice.(9) În scopul asigurarii desfasurarii în conditii de siguranta a circulatiei pe drumurile publice, politia rutiera poate solicita administratorului drumului public executarea sau, dupa caz, desfiintarea de amenajari rutiere....Art.33. - (1) Semnalizarea si amenajarile rutiere necesare pe drumurile publice se asigura de catre administratorul drumului respectiv si se efectueaza numai cu avizul politiei rutiere.(2) Semnalizarea lucrarilor care se executa pe drumurile publice este obligatorie si se efectueaza de catre executantul lucrarilor, cu avizul politiei rutiere, astfel încât aceasta sa asigure deplasarea în siguranta a tuturor participantilor la trafic, conform reglementarilor în vigoare.(3) Semnalizarea si amenajarile rutiere se definesc si se realizeaza în conditiile stabilite prin regulament, în conformitate cu reglementarile tehnice în vigoare.http://www.codulrutier.ro/
dcp100168 Posted June 22, 2008 Author Posted June 22, 2008 Galaţi - pericol pe patru roţiŞoselele groazei* În 2008, 279 de accidente grave, 40 de morţi * Mulţi dintre cei responsabili scapă cu pedepse mici * Poliţia se teme că fenomenul este de necontrolatUn flagel în expansiuneNe-au îngrozit cele câteva crime comise recent în oraşul nostru, o aglomerare urbană în care noi, trăitorii de zi cu zi, suntem de altfel expuşi la tot felul de alte pericole, cum ar fi, între altele, agresiunea noxelor, a poluării asupra sănătăţii noastre. Dar astăzi nu despre acest gen de agresiune vrem să vorbim, ci despre circulaţia rutieră şi pericolul pe care-l reprezintă cei care nu-i respectă regulile. Rebelii participanţi la traficul rutier din postura de conducător auto, cu sau fără acte în regulă, constituie un flagel în expansiune, din păcate de neoprit şi nestăpânit în condiţiile în care, după cum veţi vedea în cele ce urmează, pe făptaşi îi tratăm cu uşurinţă, adică nu-i pedepsim cum ar trebui.Accidentele grave cu victime se înmulţescIată câteva date certe care, cu siguranţă, vă vor cutremura. Subcomisarul Viorel Cojocaru, Serviciul Poliţiei Rutiere Galaţi, confirmă o realitate tristă, îngrijorătoare. De la începutul anului acesta şi până în prezent, pe arterele rutiere ale judeţului nostru s-au produs, în total, 279 de accidente grave de circulaţie, soldate cu 40 de morţi, 79 de răniţi grav şi 262 răniţi uşor. În 52 de accidente au fost implicate persoane care au urcat la bordul unor autovehicule fără a avea permis de conducere. Rezultatul: 8 morţi, 13 răniţi grav, 46 de răniţi uşor. În zece accidente au fost implicaţi şoferi care băuseră înainte de a încerca să conducă. Urmarea: Un mort, doi răniţi grav şi nouă răniţi uşor.Cu alcool, dar fără permisTot subcomisarul Viorel Cojocaru ne informează că, de la începutul anului în curs, cadrele Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi au constatat comiterea a 289 de infracţiuni la regimul circulaţiei, cu 121 mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din totalul acestor infracţiuni, în 112 cazuri (cu 38 mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut) cei de la volan au avut o alcoolemie peste limita legală de 0,8 la mie. În aceeaşi perioadă la care ne referim, în 124 cazuri (cu 19 mai mult decât în 2007) cei de la volan nu aveau permis de conducere. Foarte mulţi gălăţeni (2.698, cu 540 mai mulţi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut) au rămas fără permis de conducere. 424 dintre aceştia (cu 92 mai mulţi decât anul trecut) au rămas fără permis pentru că au condus după ce au consumat alcool, dar atunci când au fost testaţi li s-a găsit o concentraţie de alcool în sânge sub 0,8 la mie. Evident, autorii ilegalităţilor de care am vorbit au fost sancţionaţi contravenţional cu amenzi (în total, 42.159, cu 4.935 mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut). În multe cazuri, adică atunci când a fost vorba de infracţiuni, persoanelor implicate li s-a întocmit dosar de cercetare şi urmărire penală. Actele premergătoare se întocmesc la Poliţie, apoi dosarele cu propunerile poliţiştilor ajung la unităţile de parchet şi la instanţele de judecată.Cauze multe şi grele, pedepse uşoareDupă cum aţi observat, toate cifrele la care am apelat pentru a ne face o imagine cu privire la starea de "sănătate" sau mai ales de "boală" a circulaţiei rutiere gălăţene sunt în creştere faţă de perioada de comparaţie din 2007. Ce înseamnă asta? Că nici amenzile şi nici pedepsele cuprinse în hotărârile judecătoreşti pronunţate în instanţele de judecată nu şi-au dovedit eficienţa. Dar vor fi fost răsplătiţi oare după faptă, chiar şi cu puşcărie (aşa cum prevăd legile circulaţiei rutiere şi Codul penal), indivizii care au urcat băuţi la bordul maşinilor, fără permis de conducere, care au provocat accidente, grave, mortale?De la Liliana Istrate, prim-procurorul adjunct al Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi am aflat cum stau lucrurile din punctul de vedere al instituţiei pe care o conduce. În 2007 s-au înregistrat 352 de cauze care au avut ca obiect infracţiunea de vătămare corporală din culpă prevăzută de art.184 Cod penal, dar şi 352 de cauze privind infracţiuni prevăzute de OUG 195/2002, cum ar fi conducerea fără permis, în stare de ebrietate, părăsirea locului accidentului. În total 874 de cauze. Enorm. În 2008, la aceeaşi unitate de parchet, s-au înregistrat 222 de cauze ce au avut ca obiect vătămări corporale din culpă şi 353 de cauze generate de încălcarea prevederilor OUG 195/2002 republicată privind circulaţia rutieră pe drumurile publice.Dimensiunile fenomenului sunt mai mult decât îngrijorătoare. Dacă analizăm datele pe care vi le-am prezentat, inclusiv cele de la Poliţia Rutieră, constatăm că flagelul e în expansiune. Acesta este deja un motiv pentru a aprecia că măsurile luate, pedepsele aplicate până acum ori au fost insuficiente, ori au fost prea blânde. Evident, traficul rutier creşte şi el de la o perioadă la alta şi infrastructura existentă, altfel precară, se încarcă mereu cu alţi participanţi la trafic, dar aceasta nu poate justifica în niciun caz starea de pericol pe care o creează cei care încalcă regulile circulaţiei rutiere şi intră, implicit, sub incidenţa Codului penal.Fapte grave. Între amenzi şi suspendări condiţionateRevenim la fenomen după ce mai întâi ne-am documentat şi cu privire la reacţia procurorilor care soluţionează dosarele cu astfel de cauze, dar şi cu privire la hotărârile pronunţate în instanţă. Nu am pornit de la vreo idee preconcepută, dar, din exemplele pe care le supunem şi atenţiei dumneavoastră, veţi vedea că nu prea sunt şanse să curăţăm străzile de indivizii care încalcă legile, sfidându-i pe ceilalţi participanţi la trafic şi transformându-i în victime.Gălăţeanul A. G., de exemplu, a fost trimis în judecată prin rechizitoriul Parchetului, în calitate de inculpat, întrucât a încălcat prevederile art.86 şi 89 din OUG 195/2002 republicată. Instanţa (Judecătoria Galaţi), prin sentinţa penală 160/31 ianuarie 2008, l-a condamnat la opt luni de zile de închisoare, dar cu suspendarea condiţionată a pedepsei.La fel, prin sentinţa 169/01 februarie 2008, pentru vătămare corporală gravă, conducere fără permis şi părăsirea locului accidentului, gălăţeanul G.I. s-a ales cu o amendă penală. Prin sentinţa penală 237/08 februarie 2008, un alt cetăţean care a fost trimis în judecată pentru conducere în stare de ebrietate şi cu o viteză peste limita legală a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendarea condiţionată a pedepsei, după ce mai întâi i-a fost anulată o suspendare condiţionată a unei alte pedepse, deşi mai avea antecedente de conducere în stare de ebrietate.În aceeaşi lună februarie 2008, prin sentinţa penală 234, A.P., care a lovit o bătrână pe o trecere de pietoni, a fost pedepsit cu o amendă penală de 400 lei şi a fost obligat să plătească îngrijiri medicale de 120 lei.Prin sentinţa 257 din 15 februarie 2008, inculpatul T.C., care a condus un autovehicul pe drumurile publice având o alcoolemie de 1,80 grame la mie, a fost pedepsit la şase luni de închisoare, dar cu suspendarea executării pedepsei.Tot în februarie 2008, printr-o sentinţă penală a Judecătoriei locale, gălăţeanul C.A. a fost achitat după ce fusese trimis în judecată pentru ucidere din culpă pe baza art.10, lit.d - Cod de procedură penală (faptei îi lipseşte unul dintre elementele constitutive ale infracţiunii).C.C., din Galaţi, care a condus fără permis, în stare de ebrietate, a provocat o vătămare corporală şi a părăsit locul accidentului, a fost pedepsit, prin sentinţa 389 din 3 martie 2008, la opt luni de închisoare, dar cu suspendarea executării pedepsei.Gălăţeanul V.C. a condus un autoturism prin Galaţi, pe strada Brăilei, dar în stare de ebrietate. Avea o alcoolemie de 2,00 la mie şi a refuzat recoltarea celei de a doua probe de sânge la interval de o oră de la prima recoltare. A fost trimis în judecată prin rechizitoriul Parchetului local şi, prin sentinţa penală 1031 din 6 iunie 2008, a fost condamnat la un an de închisoare, pedeapsă la care s-a adăugat şi o pedeapsă de şase luni de închisoare la care fusese condamnat printr-o sentinţă penală a Judecătoriei Brăila.În fine, gălăţeanul A.V., care a condus un autoturism pe drumurile publice având permisul de conducere anulat şi sub influenţa băuturilor alcoolice (o îmbibaţie alcoolică în sânge de 1,90 grame/litru, adică peste 0,80 grame alcool pur în sânge) a fost trimis în judecată prin rechizitoriul Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi, a fost condamnat printr-o hotărâre a Judecătoriei Galaţi la doi ani de închisoare şi la interzicerea unor drepturi, dar cu suspendarea condiţionată a executării pedepsei principale şi a pedepsei accesorii pe durata termenului de încercare de patru ani.În loc de concluzie. Un semnal de alarmăLista acestor exemple poate continua. Problema e că, aşa cum aţi înţeles din datele prezentate la începutul acestui articol, în continuare, se înregistrează un număr mare de infracţiuni la Legea circulaţiei rutiere soldate, din păcate, cu victime umane şi pagube materiale. În aceste condiţii ne punem întrebarea: nu cumva sistemul sancţionator actual este depăşit şi ar trebui neapărat asprit?Nu intenţionăm să ne amestecăm în treburile justiţiei, recte să punem la îndoială justeţea vreunei hotărâri judecătoreşti. Dar dacă astăzi un individ care, prin faptele sale, dovedeşte că este realmente un mare pericol public este judecat şi pedepsit cu maximum de indulgenţă, atunci la ce să ne aşteptăm pentru viitor? Dacă un individ iresponsabil, oricare ar fi acela, se urcă beat la volan, sau fără permis şi conduce cu viteză, accidentează, răneşte şi chiar omoară una sau mai multe persoane nevinovate după care este achitat s-au pedepsit cu duhul blândeţii, deşi n-ar fi cazul, cum vom eradica vreodată fenomenul pus în discuţie?Ar trebui schimbat ceva, nu-i aşa? Poate ceva în optica noastră, a tuturor participanţilor la trafic, în cea a judecătorilor sau poate în legislaţie. Pentru că dacă nu se va schimba nimic, dacă pedepsele vor fi la fel, adică nu proporţionale cu gravitatea faptelor săvârşite şi a consecinţelor ce decurg din acestea, atunci vom ajunge să numărăm în continuare morţi şi răniţi nevinovaţi în zeci şi sute de accidente grave provocate de tot mai mulţi indivizi iresponsabili şi nepedepsiţi.Prin toate cele spuse şi scrise mai sus n-am intenţionat decât să tragem un semnal de alarmă, iar cei care l-au recepţionat şi se consideră implicaţi într-un fel sau altul trebuie să reacţioneze cumva. Evident, ar fi de preferat să o facă în sens pozitiv.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=25005
dcp100168 Posted June 25, 2008 Author Posted June 25, 2008 Moarte stupidăPe 23 iunie A.C., R. Nicu (33 de ani), din comuna Pechea, judetul Galati, in timp ce conducea pe DJ 212 autotractorul "Scania", incarcat cu blocuri din beton celular autoclavizat (BCA), la km 23±300 metri, in localitatea Cuza Voda, din cauza neasigurarii corespunzatoare a blocurilor, efectuand o curba, unul din blocuri a intrat in balans si a cazut pe acostament, accidentandu-l mortal pe B. Neculae (73 de ani). Soferul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind zero, si a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice de sange in vederea stabilirii gradului de alcoolemie.
riaji Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 I-as trage la raspundere atat pe patronul firmei, care nu s-a asigurat de conditiile de transport (care stiu ca sunt f stricte de cand cu tragedia de la Mihailesti) cat si pe sofer, ca a urcat la volan stiind ca nu e prinsa bine incarcatura..
Relu Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Din păcate, ţapul ispăşitor va fi doar şoferul deşi o bună parte din vină le aparţine şi celor ce au încărcat marfa ...Dacă au pus peste punctul de sprijin, vă daţi seama, una-două, fuge ...Şeful spune: "Dă-i bice!".Şoferul: "Dom'le, da ...". Şeful: "'ai bă, nu mai comenta atâta ..."Şi bietul om nu se poate pune în gură cu şeful ...
dcp100168 Posted June 28, 2008 Author Posted June 28, 2008 Buzău: Motociclist decedat în urma unei coliziuni cu un autoturismUn tânăr de 35 de ani aflat la ghidonul unei motociclete şi-a pierdut viaţa vineri în urma unui grav accident de circulaţie produs pe strada Unirii din municipiul Buzău, transmite corespondentul AMOS News. Din primele cercetări efectuate de poliţişti a rezultat că un bărbat de 51 de ani, din Galaţi nu s-a asigurat la efectuarea manevrei de intoarcere în timp ce conducea un autoturism VW din direcţia pod Mărăcineni către centru. Autoturismul a intrat în coliziune cu o motocicletă condusă de un bărbat de 35 de ani, din comuna Mărăcineni, care circula în aeeaşi direcţie. Motociclistul a suferit vătămări grave ce au impus transportarea la Spitalul Judeţean de Urgenţe Buzău. Din cauza complicaţiilor survenite şi agravării stării de sănătate, victima a decedat.
dcp100168 Posted June 30, 2008 Author Posted June 30, 2008 De pe contrasens - direct la spital* Una dintre victimele accidentului de ieri, de lângă Mc Donald's, este Mihai Turcu jr., de 16 ani, fiul directorului Agenţiei pentru Protecţia Mediului GalaţiUn grav accident rutier petrecut ieri, la în jurul orei 15,15, lângă restaurantul Mc Donald's din Galaţi, a reuşit să blocheze traficul pe aglomerata stradă a Brăilei timp de mai mult de o oră. Făcute zob, două maşini, o Lancia şi un Logan au trebuit să fie împinse de pe stradă, pentru reluarea traficului. Privind gânditor toată scena, Mihai Turcu, directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Galaţi, încă ezita în a‑şi suna soţia, pentru a o înştiinţa despre accidentul în care era implicat fiul cel mic, de numai 16 ani, transportat între timp la spital."Un autoturism Lancia cu numere de Italia care se îndrepta spre Micro 19 (dinspre Ultimul Leu), a intrat pe contrasens în dreptul gelateriei, izbindu‑se frontal cu un autoturism Dacia Logan, care circula regulamentar, pe sensul său de mers. Şoferul Lanciei are 22 de ani şi spune că are carnetul de trei ani - urmează să vedem actele. Acum se recoltează probele biologice ale şoferilor, pentru a se stabili dacă există alcool în sânge. Conform primelor constatări, şoferul Lanciei este vinovat pentru încălcarea liniei continue şi intrarea pe contrasens. Şi se pare şi că avea ceva viteză... Lui se va întocmi dosar penal. În cauză se întreprind cercetări", a declarat agentul şef Costel Vicol, de la Poliţia Rutieră.La U.P.U. au fost transportate cele două victime ale accidentului, ambele prezentând fracturi. Se pare că deschiderea air‑bag‑urilor la amândouă maşinile, precum şi prezenţa centurii de siguranţă, au reuşit să atenueze efectele care ar fi putut fi dezastruoase, în cazul unui asemenea impact.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=25204
tomcat0 Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 fratilor... ma dispera pseudoitalienii astia care au produs bani de o ciunga si si-au luat fel de fel de ligheane care mai de care mai aspectuoase... sau nu. saptamana trecuta in trafic am intalnit vreo 3 situatii provocate de masini cu nr de italia si de spania... sincer la urmatoarele cazuri nu ma mai feresc pt. ca am si eu nevoie de o masina noua
Nirol Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 fratilor... ma dispera pseudoitalienii astia care au produs bani de o ciunga si si-au luat fel de fel de ligheane care mai de care mai aspectuoase... sau nu. saptamana trecuta in trafic am intalnit vreo 3 situatii provocate de masini cu nr de italia si de spania... sincer la urmatoarele cazuri nu ma mai feresc pt. ca am si eu nevoie de o masina noua ai grija totusi ca astia de la asigurari nu platesc daunele totale integral !
Recommended Posts