dcp100168 Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Poate era plină parcarea Tribunalului şi sentinţa în dosarul Mihăileşti era pe ţeavă... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ultramarine Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 La 17.30 se termină procesul de mult la Curtea de Apel, iar parcarea de la Turist mai avea locuri pentru multe care de reportaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cornelia Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Am trecut şi eu pe acolo când filmau şi era o domnişoară speriată în faţa camerei... :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 Ce aveţi bre, cu bucureştenii? :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Închisoare 24 de ore pentru vitezomani, teste de alcoolemie pentru orice abatere în trafic, fără ATV-uri pe drumurile publice, sunt doar câteva exemple din propunerea de completare a codului rutier.Iniţiatorii proiectului au prevăzut sancţiuni dure pentru şoferii indisciplinaţi. Cei care merg cu dublul vitezei legale şi sunt opriţi în trafic, ar putea fi reţinuţi pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi reţinut chiar şi trei ani.În plus, şoferii vor fi testaţi cu alcooltestul de fiecare dată când vor fi opriţi, iar controalele nu se vor face numai de poliţiştii de la rutieră, ci şi de jandarmi şi poliţiştii comunitari.O altă măsură, amendarea proprietarului maşinii, chiar dacă acesta nu s-a aflat la volan în momentul unei abateri de la Codul Rutier, a stârnit deja reacţia Asociaţiei Magistraţilor din România care consideră că prevederea încalcă drepturile omului. Cei care au venit cu propunerea explică faptul că în acest fel, autorităţile pot încasa amenzile mai repede.Noutăţi sunt şi pentru viitorii şoferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. În plus, şoferii profesionişti ar putea să obţină permisul numai după probe de control al derapajului, acvaplanării şi după teste de simulare a impactului şi a răsturnării.O altă modificare îi vizează pe cei cu mopede şi scutere. Ei vor putea să se plimbe doar dacă au permis de conducere. ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce să caute pe drumurile publice.Iniţiatorii proiectului au venit şi cu o propunere cel puţin inedită: copacii de pe marginea drumului să fie tăiaţi, ca să existe mai puţine accidente grave. În acest moment, modificările sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranţă Rutieră. Documentul nu a primit încă avizul Poliţiei Rutiere.Realitatea Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 13, 2009 Author Share Posted July 13, 2009 Nu lipsa (sau înăsprirea) legilor e problema fundamentală a României, ci (ne)aplicarea lor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Eu unul m-aș fi așteptat la altceva... Ca exemplu, nu numai vitezomanii ci și soferii sub influența alcoolului sau cei ce nu se supun somațiilor (inclusiv identificare) polițiștilor să ajungă în fața judecătorului. Pentru depistarea vitezomanilor să nu se mai înregistreze viteza instantanee ci viteza medie. Chestia cu polițiștii comunitari nu-mi convine ...nivelul lor de instruire lasă și asa de dorit Link to comment Share on other sites More sharing options...
toto Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Eu nu sunt de acord cu: "amendarea proprietarului maşinii, chiar dacă acesta nu s-a aflat la volan în momentul unei abateri de la Codul Rutier"E o mare tampenie... Acest punct se pare ca este conceput mai mult pentru o colectarea mai buna a amenzilor in detrimentul caracterului preventiv. Astfel apar suspiciuni si din pacate vor fi "periate" si alte propuneri care sunt bune. Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Schimbarea Codului Rutier nu va reduce in niciun fel numarul accidentelor de pe soselele din Romania. La infrastructura trebuie lucrat intai de toate.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toto Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Schimbarea Codului Rutier nu va reduce in niciun fel numarul accidentelor de pe soselele din Romania. La infrastructura trebuie lucrat intai de toate..Ai dreptate. Insa, cred eu, mai trebuie lucrat si la pregatirea soferilor. Aproape zilnic vad faze de nu-mi vine sa cred ca exista asemenea... specimene !!! Ar trebui reintrodus poligonul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Infrastructura nu se va schimba până ce nu se schimbă și mentalitatea poliției... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 18, 2013 Author Share Posted January 18, 2013 Noul Cod RutierCodul Rutier al Romaniei va suferi unele modificari, incepand cu 19 ianuarie, cele mai importante dintre acestea fiind referitoare la obtinerea si innoirea permiselor soferilor.Astfel, soferii vor fi obligati, incepand de sambata, sa faca si vizita medicala atunci cand isi schimba permisele auto, pe langa plata aceleiasi taxe. In plus, scuterele si ATV-urile vor putea fi conduse numai cu permis, iar varsta minima pentru conducerea motocicletelor, a camioanelor si a TIR-urilor a crescut.Examinare medicala obligatorie la fiecare innoire a permisului autoFebra cozilor care a cuprins soferii din toata tara, la inceputul anului 2013, a fost generata de aceasta modificare, considerata cea mai importanta. Mii de romani au stat la cozi ore in sir pentru a-si schimba permisul, indiferent daca acesta trebuia sau nu preschimbat ori daca suferise sau nu deteriorari. Astfel, pentru a scapa de examinarea medicala obligatorie, valabila de la 19 ianuarie, soferi ale caror permise expirau chiar peste 4-5 ani au tinut sa le modifice subit. Astfel, pentru inca 10 ani, acestia nu sunt obligati sa fie examinati medical la schimbarea permisului. In urma vizitei medicale obligatorii, cel care isi innoieste permisul auto va primi un certificat din care sa rezulte ca nu sufera de boli care il impiedica sa conduca. Taxa pe care o vor plati soferii la preschimbarea permiselor de conducere ramane insa aceeasi, adica 68 de lei.Scuterele, mopedele si ATV-urile, conduse numai cu permisO alta prevedere care va intra in vigoare de la 19 ianuarie arata ca mopedele si scuterele vor fi considerate autovehicule, astfel ca pentru a le conduce va fi nevoie de permis auto. In acest sens, persoanele care nu detin permise de conducere din nicio categorie trebuie sa sustina un examen teoretic si unul practic pentru obtinerea permiselor din categoria AM, A1 si B1 pentru mopede, scutere, ATV-uri si alte autovehicule dotate cu motoare de capacitate mica a caror viteza nu depaseste 45 de kilometri pe ora, iar capacitatea cilindrica nu este mai mare de 50 de centimetri cubi.Examenul pentru obtinerea permisului pentru aceste categorii poate fi sustinut incepand cu implinirea varstei de 16 ani, iar proba practica va consta intr-un test de indemanare sustinut in poligon.Experienta sau varsta mai mare pentru conducerea motocicletelor, camioanelor sau TIR-urilorCei care doresc sa conduca motociclete din categoria A vor avea nevoie sa fi implinit 20 de ani si sa aiba cel putin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2 (motocicleta cu puterea maxima de 35KW) sau cel putin 24 de ani, pentru a obtine un permis pentru motocicletele din categoria A.In plus, varsta minima pentru a conduce legal camioane si TIR-uri va fi de 21 de ani, si nu de 18, ca pana in prezent. Astfel, pentru categoriile C si CE, permisul poate fi obtinut doar de la varsta de 21 de ani.Daca permisul se fura, se pierde sau se deterioreaza, soferul primeste un duplicat folosit pana la data expirarii permisuluiSoferii cu permis de orice categorie care isi pierd carnetul de sofer ori acesta este furat sau distrus primesc in schimb un duplicat. Acesta este valabil pana la expirarea permisului de conducere care a fost pierdut, furat sau deteriorat.Valabilitatea permisului: 10 ani pentru soferii amatori si 5 ani pentru profesionistiIncepand din 19 ianuarie, permisele auto vor avea o valabilitate de 10 ani pentru soferii amatori si de 5 ani pentru soferii profesionisti.Permise de conducere cu un nou modelPermisele auto eliberate dupa data de 19 ianuarie vor avea o noua forma si un nou continut, care insa nu vor diferi mult de cele actuale. In acest fel, permisul de conducere va corespunde modelului european.Biciclistii, sanctionati daca incalca regulile de circulatieNu in ultimul rand, o noua prevedere a Codului Rutier arata ca biciclistii care vor incalca regulile de circulatie vor fi sanctionati. Astfel, acestia sunt obligati sa circule numai pe pista special destinata bicicletelor, daca circula pe un drum prevazut cu o astfel de pista. In caz contrar, vor fi sanctionati cu amenzi contraventionale din clasa a III-a de sanctiuni (de la 6 la 8 puncte-amenda).ziare.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 În trei săptămâni, s-au emis permise cât pentru o jumătate de anÎncepând de astăzi, se aplică noile prevederi legale cu privire la permisul european de conducere, care vizeză, printre altele, şi obligativitatea efectuării controlului medical la preschimbarea acestui document, la expirarea valabilităţii. Dat fiind acest aspect, şi la Galaţi s-a înregistrat un aflux considerabil de solicitanţi, aproximativ 80% din cei care s-au prezentat la ghişeu cerând preschimbarea deşi aveau permise care expirau peste câţiva ani. Astfel, în perioada 1-18 ianuarie 2013, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, din cadrul Instituţiei Prefectului – judeţul Galaţi, a emis nu mai puţin de 8.721 de permise de conducere, de circa 13 ori mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi mai mult de jumătate din totalul permiselor emise în întreg anul 2012, situaţie ce a impus un efort considerabil al tuturor lucrătorilor acestui serviciu. În perioada 1-31 ianuarie 2012, spre exemplu, s-au eliberat numai 1.305 permise de conducere.În total, în anul 2012, au fost emise 15.807 permise, din care 10.643 preschimbate şi 5.164 noi. S-au prezentat la proba teoretică a examenului pentru obţinerea permisului de conducere 18.888 de candidaţi, procentul de promovabilitate fiind de 55,61%. La proba practică au fost examinaţi 10.190 de candidaţi, din care au promovat 36,51%, procentul final de promovabilitate a acestui examen fiind de 36,51%. În ceea ce priveşte dimensiunea parcului auto din judeţul Galaţi, la sfârşitul anului trecut, în baza de date a S.P.C.R.P.C.I.V. figurau 132.229 de vehicule înmatriculate, cele mai multe fiind autoturisme – 103.051 şi autoutilitare – 12.477.La 31 decembrie 2012, judeţul Galaţi avea un număr de 169.344 de conducători auto (118.160 bărbaţi şi 51.184 femei).INSTITUŢIA PREFECTULUI - JUDEŢULGALAŢI Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Oi adormite.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 18 Author Share Posted July 18 Codul rutier taie ”facilitățile” fiscale și refuzul de semnătură Avertismentul în cazul contravențiilor pentru care se reține permisul de conducere, plata a jumătate din amenda minimă în 15 zile pentru firme și trasul de timp prin refuzul de a semna procesul-verbal de contravenție au devenit istorie. Prin noile modificări aduse Codului rutier, s-au înăsprit unele măsuri sau, după caz, au fost eliminate unele "tertipuri" menite să facă mai suportabile ori să amâne executarea unor sancțiuni. Astfel, șoferii care comit o abatere contravențională pentru care legea prevede reținerea permisului de conducere, iar polițistul o aplică, nu mai pot primi avertisment, ci vor fi obligatoriu amendați. În vechile reglementări, agenții constatatori îi puteau ierta pe conducătorii auto de sancțiunea pecuniară, reținându-le doar carnetul. O altă "tăiere" de facilități le privește pe persoanele juridice. Amenzile date la regimul circulației pe numele companiilor vor trebui achitate integral, nemaifiind posibilă achitarea a jumătate din minimul sancțiunii în termen de 15 zile. De amânări și tergiversări nu mai pot beneficia nici șoferii care ar încerca să tragă de timp, refuzând să ia la cunoștință de o anumită sancțiune, prin semnarea procesului-verbal de contravenție. Conform noilor prevederi, se consideră că s-a îndeplinit procedura de luare la cunoștință prin comunicarea verbală a conținutului procesului-verbal de către polițist, comunicare înregistrată de camera video pe care acesta o poartă asupra sa. Înregistrarea va atesta înștiințarea contravenientului și astfel orice consecință juridică a procesului-verbal va curge de la acel moment. Comunicarea procesului-verbal prin poștă nu se va mai face, cei care doresc un exemplar trebuind să se adreseze unității de poliție din care face parte polițistul care a aplicat sancțiunea. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now