Jump to content

Perdele forestiere de-a lungul şoselelor, împotriva zăpezii


dcp100168

Recommended Posts

Perdele forestiere de-a lungul şoselelor, împotriva zăpezii

Sătui să inventarieze la fiecare început de iarnă parazăpezile, care niciodată nu sunt suficiente pentru a feri şoselele de troiene, reprezentanţii Prefecturii Galaţi au lansat un proiect ecologic de deszăpezire: înfiinţarea de perdele forestiere de-a lungul şoselelor predispuse înzăpezirii. Iniţiatorul proiectului este directorul Vasile Pârlog, din cadrul Prefecturii Galaţi care a discutat posibilitatea aplicării unui astfel de plan la nivelul judeţului Galaţi, în cadrul şedinţei Comisiei de Dialog Social, desfăşurată astăzi la Prefectura Galaţi.

În sprijinul proiectului a vorbit şi prefectul judeţului Galaţi, Cătălin Emanoil Bocăneanu, care a insistat pe ideea că există proiecte europene prin intermediul cărora UE alocă fonduri agricultorilor care sunt de acord ca o parte din pământul lor să devină pădure. În afară de despăgubirea pe care UE o acordă – ca bani pentru recoltele care nu se mai realizează pe terenurile respective -, avantajul este că agricultorii rămân în continuare proprietari ai terenurilor împădurite.

Câtă pădure ne trebuie? 

În esenţă, lucrurile sunt extrem de simple: terenurile care se află pe marginile şoselelor predispuse la înzăpezire ar putea fi transformate în liziere, astfel încât „perdeaua” de copaci să aibă o lăţime de 80 de metri, suficientă pentru a opri zăpada să mai troienească drumurile. Raportat la numărul drumurilor predispuse a se înzăpezi, ar fi nevoie de şapte perdele forestiere cu o lungime totală de 10,790 de km şi o suprafaţă de 32,37 ha. Asta, pentru a fi ferite de troiene următoarele drumuri: DN 24 D Cuca-Bârlad (pe sectoarele Gârboavele-Cuca, Cuca- intersecţia cu DJ 253, Bursucani-Bălăbăneşti), DN 24 D Tecuci-Cosmeşti-Ghidigeni, DN 25 A Hanu Conachi-Lungoci-judeţul Vrancea (mai ales în zona Hanu Conachi-Fundeni-Lungoci), DN 25 Galaţi-Tecuci (mai ales în zona Piscu-Vameş-Tudor Vladimirescu) şi DN 26 Galaţi-Folteşti-Cavadineşti până la limita cu judeţul Vaslui, mai ales pe sectorul Găneşti-judeţul Vaslui.

Cât priveşte liniile de cale ferată care se înzăpezesc, şi ele pot fi protejate prin reabilitarea perdelelor forestiere existente pe o lungime de 53,357 de km, la care ar trebui să se adauge plantaţii noi de copaci, pe o lungime de 38,42 km.

Datele, prezentate de directorul Vasile Pârlog au fost completate de acesta şi prin situaţia existentă la nivelul judeţului Galaţi în privinţa împăduririlor. Astfel, la nivel naţional, ponderea pădurilor faţă de suprafaţa totală de teren a României este de 26,8%, în timp ce la nivel european, media este de 32%.  Unde se află Galaţiul? Niciunde, având în vedere că numai 7-8% din suprafaţa totală a judeţului este acoperită cu pădure.

S-ar putea, dar e de muncă…

Deşi ideea a fost susţinută, cel puţin la nivel declarativ de directorul Direcţiei Silvice Galaţi, Valentin Hahuie, dar şi de vicepreşedinta CJ Galaţi, Tania Bogadan, primarii localităţilor vizate nu au părut la fel de entuziasmaţi de proiect. Potrivit acestora, majoritatea terenurilor care mărginesc şoselele sunt proprietate privată, ceea ce înseamnă că trebuie convinşi agricultorii ca pe o bucăţică de pământ să nu mai cultive păpuşoi, ci să planteze copaci.  La discuţiile pentru lămurirea sătenilor ca să îşi rupă din ogor, se mai adaugă o problemă: din cauza taxelor notariale foarte mari, multe proprietăţi nu au dezbaterea succesorală nici acum realizată, deşi proprietarii sunt, de fapt, a doua sau chiar a treia generaţie a defunctului proprietar. Şi nu în cele din urmă, plantaţiile care s-a face ar trebui îngrijite ceva mai bine decât s-a întâmplat la plantările din 2000-2002, când puieţii de salcâm fie s-au uscat din cauza secetei, fie au fost mâncaţi de oile lăsate de izbelişte de către ciobani. Toate aceste probleme au fost expuse de primarii localităţilor Băleni, Bălăbăneşti, Cudalbi, Cavadineşti, Braniştea sau Schela. Totuşi, primarii au promis că vor începe să discute cu sătenii şi să le explice necesitatea unui astfel de proiect, toţi edilii recunoscând utilitatea unei astfel de măsuri ecologice de prevenire a înzăpezirii arterelor de circulaţie pe timp de iarnă.

Nu în ultimul rând, preşedintele Patronatului IMM-urilor din Galaţi, Marian Filimon, a vorbit despre necesitatea modificării legii privind taxele percepute pentru dezbaterile succesorale: „Dacă statul nu va umbla la acele taxe, oamenii nu vor face dezbaterile şi deja avem foarte multe terenuri care nu sunt înregistrate cadastral din această cauză”.

presagalati.ro
 

Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare prostie.. isi fac probleme pentru salcami? Astia se prind imediat si-n 5 ani te chinui sanatos sa-i tai. Supararea e ca nu-i planteaza unde trebuiesi si anume in paduri; in loc sa puna parazapezi, le dau bani de 2 ori mai multi pentru nimic astora pentru indepartarea zapezii.

Link to comment
Share on other sites

Da, si vor creste numarul accidentelor rutiere. Va creste numarul de masini infipte in copaci si numarul mortilor pe sosele. Unde in UE mai vezi copaci sau stalpi drpet pe marginea soselelor? La nici un metru de marginea soselei. NICAIERI. Doar in Romania. E strigator la cer. Mai bine am face o petitie sa se monteze parazapezi profesionale decat copaci. Dar ce ii intereseaza pe ei? Ei vor sa fim cat mai putini sa ne controleze mai bine. Nu mai stiu prin ce metode sa ne ucida. 

Link to comment
Share on other sites

Si daca sunt langa sosea care e problema ? Daca ala cu masina e prost de da in... copaci asta e, nu e o motiv asta, asta a fost motivul care a taiat copaci de pe marginea soselei, ca intra masinile in copaci, dar ce cauta ala cu masina in copaci ??? Sa nu mai mearga cu 100-150+ km/h pe strazi... Asta e un motiv asa ca mai bine nu mai zicea...

Link to comment
Share on other sites

Laur, prietenas nu e chiar asa. TInand cont ca la noi nu exista autostrazi prea multe si se merge pe drumuri unde multi sunt fortati sa faca depasiri, traficul e mai intens si sa nu mai vb ca oricand un idiot poate face o depasire de-an p.lea si sa vezi atunci alegere: iesi cu masina de pe carosabil sau intri in el??? Eu am patit-o si faptul ca nu am gasit copac in locul in care am iesit, inca mai scriu azi :) CU alte cuvinte o sumedenie de accidente sunt cauzate fara sa le provoci tu... Cel mai bine sa fie plantati la o distanta ceva mai mare de sosea sa nu te infingi cu masina in ei....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.