dcp100168 Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Tunel pe sub Dunăre - pe bune!* Proiectul gălăţeanului Săvel Rotaru a trecut deja de două comisii guvernamentale şi este apreciat de specialişti din UE!Păcăleala noastră din articolul dedicat zilei de 1 Aprilie, cu articolul "Tunelul de sub Dunăre", a stârnit puternic atenţia cititorilor noştri, pentru că legenda unui astfel de tunel circulă încă şi pentru că în fond am merita o astfel de legătură. Iată însă că proiectul unui tunel subdunărean, de data aceasta pe bune, care să facă legătura dintre Galaţi şi Dobrogea, nu numai că nu este imposibil, dar chiar este în desfăşurare. Proiectul tunelului, care aparţine unui gălăţean, a fost depus la Guvern încă de acum şapte luni, timp în care a trecut de două comisii de specialitate. Mai mult, proiectul a fost apreciat de specialişti din şapte ţări ale UE, care au dat răspunsuri favorabile gălăţeanului, am aflat chiar de la dumnealui - un nume cunoscut cititorilor: inginerul Săvel Rotaru, şeful Inspectoratului Judeţean în Construcţii Galaţi. Pe scurt, putem spune că proiectul prevede săli de aşteptare, sistem de pompare, de ventilaţie, şi are câte două benzi auto pe fiecare sens de mers. Construcţia ar trebui să fie făcută tot în zona unde Dunărea este mai îngustă, între Galaţi şi Brăila, unde exista şi ideea construirii unui pod. Lucrarea va costa cu în jur de 140 milioane dolari mai mult decât podul, investiţia fiind apreciată la 850 milioane dolari, dar iniţiatorul proiectului spune că se va amortiza. Legătura cu Dobrogea este necesară, iar aprecierea exactă, de acum, a traficului viitor spre judeţul vecin este dificilă: acesta va creşte atunci când se va ivi această nouă oportunitate de a trece în judeţul Tulcea, şoferii abandonând alte rute, pentru una rapidă. Şi asta chiar nu e păcăleală!http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=23195
Mikka Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Da, foarte pe bune. 850 de milioane de dolari, e chiar gratis. Dar daca tot le tuna atatea idei, "apreciate" si "trecute prin comisii" de ce nu se intampla nimic? Pai ar fi cateva raspunsuri: 1. Datul din gura nu costa nimic. 2. An electoral, in care se vor construi si podul si tunelul si drumul expres si aeroport si toate cele nefacute in ultimii 50 ani. Am si eu mai multe idei: 1. Podul si tunelul sa fie construite nu de-a latul Dunarii, si de-a lungul ei. 2. La o adica, daca pct. 1 nu se realizeaza, sa se faca macar vreo 4-5 poduri: unul pentru Micro 19, unul pentru Tiglina, apoi pentru Centru, Valea Orasului etc. 3. Tunelul sa fie prelungit pana la Constanta, sau mai bine pana-n Varna, sa mergem mai usor pe litoralul bulgaresc. La nevoie, tunelul poate fi utilizat si ca o varianta a proiectului NABUCO, permitand alimentarea cu titei a Galatiului 4. Mai pot gasi si alte asemenea "idei", la fel de realiste ca si cea a tunelului ca urmeaza sa lege doua nimicuri. PS Va lega Galatiul de porcaria (la propriu) de la Dinogetia...
Relu Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Numai dacă mă gândesc ce utilaje trebuie ... Şi încă ceva: cine dă banii?
dcp100168 Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 Confratii galateni ingroasa o gluma de 1 Aprilie. Chiar, ne unim prin tunel?Asa cum noi am facut o gluma de 1 Aprilie cu "Tragedia feroviara" de la Stirea zilei, colegii de la "Viata Libera" Galati au aruncat si ei una cu "Tunelul de sub Dunare". Am inteles ca si poanta lor a fost savurata de cititori, ba chiar mai mult decat atat, foarte multi dintre cititorii lor chiar au luat-o in serios, spre deosebire de "carnagiul nostru din Gara Sulina". Iata ce spune "Viata Libera" despre pacaleala ei de 1 Aprilie, intr-un articol semnat de Victor Cilinca: "Pacaleala noastra din articolul dedicat zilei de 1 Aprilie cu articolul "Tunelul de sub Dunare" a starnit puternic atentia cititorilor nostri, pentru ca legenda unui astfel de tunel circula inca si pentru ca, in fond, am merita o astfel de legatura. Iata insa ca proiectul unui tunel subdunarean, de data aceasta, pe bune, care sa faca legatura dintre Galati si Dobrogea, nu numai ca nu este imposibil, dar chiar este in desfasurare (...)" Mai, sa fie, incepem sa avem deja palpitatii. Continua autorul: "Proiectul tunelului, care apartine unui galatean, a fost depus la Guvern inca de acum sapte luni, timp in care a trecut de doua comisii de specialitate. Mai mult, proiectul a fost apreciat de specialisti din sapte tari U.E. care au dat raspunsuri favorabile galateanului, inginer Savel Rotaru, seful Inspectoratului Judetean in Constructii Galati. Proiectul prevede sali de asteptare, sistem de pompare, de ventilatie si are cate doua benzi auto pe sensul de mers. Constructia ar trebui sa fie facuta in zona unde Dunarea este mai ingusta, intre Braila si Galati, unde exista si ideea construirii unui pod. Lucrarea va costa in jur de 140 de milioane de dolari mai mult decat podul, investitia fiind apreciata la 850 milioane de dolari, dar initiatorul proiectului spune ca se va amortiza (...)"Tare gluma galatenilor, dar si mai tare proiectul inginerului Rotaru. Sugeram confratilor galateni sa-l ascunda pe dom’ inginer pana nu afla de proiect presedintii de C.J.-uri Bunea de la Braila si Bunduc de la Tulcea. Doi mesteri Manole angajati la proverbialul pod, doi mesteri care ziua zidesc niste intelegeri, iar noaptea acestea se darama. Mai degraba, hai sa pedalam impreuna pe tunel pentru ca, oricum, nici pod, nici tunel nu pupa cel putin doua generatii de acum incolo.http://www.obiectivtulcea.ro/index.php? ... &Itemid=55"Optimişti" tare tulcenii, cu cele două generaţii. Sau mai degrabă realişti?
Relu Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 Pod, aeroport, tunel ... ce să mai crezi, frate?Eu am o propunere: indiferent de ce se va face, să dea o fugă cineva până la Ghencea, să-l scole pe Ceauşescu din mormânt şi să-l pună şef de lucrare. Aşa cum a terminat Transfăgărăşanul, Canalul sau podul de la Feteşti, n-o să ne lase pe drum nici cu lucrarea asta :mrgreen:
camborgia Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 statia orbitala cand o mai construieste? cand se va finaliza gara cu linile adik peste un an,2 atunci se va mai discuta si de pod sau "marele" tunel pe sub dunare dar numai una are sens!
riaji Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Eu nici la gara nu as mai avea pretentii, camborgia. M-as multumi sa vad macar cateva stradute asfaltate cum trebuie...
George Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 Ca sa aiba sensul ambele am urmatoaea propunere. Dupa cu am mai zis pentru pod: Forma Y cu un capat in Tulcea, se bifurca la mijlocul Dunarii si cele 2 capete vor fi unul la Braila si celalat la Galati. Iar tunelul de sub Dunare va pleca de la un punct din CT, va intra sub Dunare la punctul unde Dunarea se varsa in Marea Neaga si va merge pe sub Dunare pana la Giurgiu-Russe. Si intrarile in tunel vor fi la: Constanta, Tulcea, Galati, Braila, Giurgiu si Russe. Dupa cum observati podul va face legatura intre Tulcea Galati si Braila iar tunelul va lega Bulgaria de Constanta, Tulcea, Galati, Braila si Giurgiu
dcp100168 Posted February 10, 2013 Author Posted February 10, 2013 Primăria Galaţi vrea să facă tunel pe sub Dunăre!* O subtraversare a fluviului ar putea fi o alternativă mai ieftină, mai rapidă şi mai uşor realizabilă atât din punct de vedere tehnic, cât şi administrativ, susţine city-managerul Aurel Vlaicu * Compania PricewaterhouseCoopers (PwC) a prezentat un studiu de prefezabilitate care susţine opinia municipalităţii * Investiţia s-ar ridica la 180 milioane de euro şi s-ar putea realiza printr-un parteneriat public-privat Cu proiectul podului dintre Galaţi şi Brăila blocat din considerente politice şi administrative de tot felul, Primăria Galaţi vine cu o nouă idee ce, la prima vedere, pare de domeniul SF, anume aceea de a unui cele două maluri ale fluviului cu ajutorul unui subtraversări, adică cu ajutorul unui… tunel săpat pe sub Dunăre! Ideea a fost prezentată în faţa reprezentanţilor mediului de afaceri gălăţean de city-managerul Aurel Vlaicu, cu ocazia unor consultări privind proiectele care pot duce la dezvoltarea mediul economic local, organizate de Primărie şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Galaţi.Reprezentantul municipalităţii s-a arătat convins de faptul că tunelul pe sub Dunăre ar putea reprezenta o alternativă mai ieftină, mai rapidă şi mai uşor realizabilă atât din punct de vedere tehnic, cât şi administrativ. Mai exact, investiţia într-un tunel pe sub Dunăre ar putea fi de aproximativ 180 milioane de euro, în timp ce un pod ar depăşi 300 milioane de euro. În plus, dacă în proiect ar fi implicate şi firme din Galaţi, mai bine de 30 la sută din această sumă ar putea rămâne în aici, ceea ce ar fi un stimulent considerabil pentru economia locală.„În momentul de faţă, în Primărie există firma PricewaterhouseCoopers (PwC) care efectuează un audit şi, printre altele, ne-a furnizat datele unui studiu de pre-fezabilitate referitoare la acest proiect. (…) Ideea cu subtraversarea a venit datorită faptului că aici, fiind Dunărea Maritimă, a construi un pod care să aibă înălţimea de minim 40 m ar trebui să ducă la o descărcare de câţiva kilometri în stânga şi în dreapta lui şi costurile ar fi enorme, ca să nu mai spunem de timpul de execuţie şi avizele necesare. Un tunel nu este, desigur, simplu de realizat, dar este mult mai ieftin şi mult mai la îndemână pentru noi, din toate punctele de vedere”, a declarat city-managerul Aurel Vlaicu. Acesta a precizat că, în cursul săptămânii trecute, a discutat la Bucureşti, la Ministerul Finanţelor, posibilitatea de a susţine acest proiect printr-o emisiune de obligaţiuni ce ar putea fi lansată chiar în cursul acestui an, pentru realizarea studiilor de fezabilitate, studiul geotehnic, proiectul tehnic etc.„Acest proiect este vandabil şi poate să aducă investiţii într-un regim de parteneriat public sau de concesiune”, a subliniat în faţa oamenilor de afaceri reprezentantul municipalităţii.Galaţiul şi harta rutierăFie că este vorba de un pod, fie de un tunel, acesta ar putea pune Galaţiul pe harta marilor proiecte rutiere. Ar fi o legătură importantă pentru transporturile pe axa nord-sud, care nu ar mai fi nevoite să ocolească judeţele Galaţi şi Brăila, dar şi din perspectiva proiectului viitoarei autostrăzi a Mării Negre. „M-am uita şi eu pe hărţile de la CNADR. Această zonă este ocolită pentru că nu se descarcă nicăieri. Dunărea, pentru proiecte rutiere, e o barieră naturală. Dacă noi facem această traversare, altfel o se deseneze drumurile! Şi foarte important, pe lângă faptul că tot nordul va veni încoace, nu trebuie să neglijăm legătura cu Odessa. Aici, la Galaţi, avem şi schimbul de cale ferată, posibilitate care nu mai există decât la Iaşi. Este un atu pe care trebuie să-l folosim. Iar din momentul în care deblocăm drumul aici şi se duce mai departe, în sud, vine şi guvernatorul de la Russe cu proiectele sale, pentru că are şi el interes să se lege cu România”, a mai declarat city-managerul. Într-adevăr, la sfârşitul anului trecut, la ultima întâlnire a autorităţilor din Giurgiu cu cele de la Russe, s-a vorbit de necesitatea existenţei mai multor legături de pe o parte şi de alta a Dunării şi a fost evocată inclusiv varianta… construirii unui tunel pe sub fluviu! Guvernul Bulgar ia, de altfel, în considerare de mai mult timp această variantă, iar fondurile europene puse la dispoziţie prin bugetul 2014 - 2020 sunt considerate o bună oportunitate pentru a dezvolta astfel de proiecte.Avem deja o legendăInteresant este că, ideea unui tunel pe sub Dunăre nu este chiar nouă pentru gălăţeni. Există chiar o legendă despre un tunel secret care, pe timpuri, îşi avea intrarea undeva, lângă biserica Precista şi care traversa Dunărea, până pe malul tulcean. Tunelul era, se spune, folosit de vechii boieri pentru a-şi pune la adăpost averile în timpuri de restrişte, dar, la un moment dat, nu se ştie din ce motive, gurile tunelului au fost închise şi acoperite cu pământ. Revenind în vremuri mai apropiate, podul peste Dunăre - brăilenii sunt, teoretic, chiar mai avansaţi decât noi din acest punct de vedere - a devenit şi el un fel de legendă urbană, iar city-managerul Aurel Vlaicu spune că este conştient de acest lucru. „Într-adevăr, din motive pe care nu le mai amintim aici, proiectul unui pod peste Dunăre la Galaţi a fost dusă în derizoriu. Dar, ce facem? Stăm să aşteptăm ce se poate întâmpla când vorbim de două sau trei entităţi care diverse motive, cum ar fi cele politice sau administrative sau din cine ştie ce alte motive se înţeleg mai greu sau încercăm să facem ceva aici, la Galaţi, care poate fi la îndemâna noastră, a gălăţenilor?”, se întreabă retoric reprezentantul municipalităţii. Primul pas spre demararea unui eventual proiect al subtraversării Dunării va fi, poate chiar în cursul acestei luni, de a convinge Consiliul Local Galaţi să sprijine un astfel de proiect. „Va fi nevoie în primul rând de un studiu de impact care să clarifice un lucru: dacă ideea este sau nu fezabilă. Dacă răspunsul este „da”, mergem mai departe cu definitivarea unui studiu de fezabilitate cu tot ce presupune el şi găsirea unor investitori, dacă răspunsul este „nu”, ne ducem frumuşel la Brăila şi ne rugăm de ei să dea drumul odată la proiectul cu podul”, spune reprezentantul municipalităţii.Tehnologia există, să vedem practicaTehnologia pentru a săpa un tunel pe sub Dunăre există. Nu vorbim aici, neapărat, de tunelul de sub Canalul Mânecii, dar, la noi în ţară, „cârtiţele” uriaşe au săpat tunelurile pentru metroul bucureştean inclusiv pe sub cursul de apă al Dâmboviţei. Desigur, Dunărea nu-i Dâmboviţa, dar soluţiile tehnice există, nu numai pentru săparea tunelului propriu-zis, ci şi din punct de vedere al siguranţei pe care un astfel de proiect trebuie să o ofere. Teoretic, dacă există front de lucru, un astfel de tunel ar putea fi săpat în nouă luni de zile. Pe de altă parte, şi tehnologia pentru construirea unui pod există. Dar, după cum s-a văzut în ultimii 20 ani, tehnologia ca tehnologia, practica ne omoară.viata-libera.ro
Mikka Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 Dupa 20 de ani (seamana a roman...) am rezolvat-o cu podul. Acu' ne apucam de tunele.
riaji Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 Nu s-a mai facut o strada care sa nu crape in maxim 2 ani de la asfaltare de 15 ani de zile, iar ei mananca rahat de tuneluri si avioane.
gelu Posted February 13, 2013 Posted February 13, 2013 Acum ca primarele a bagat podul pe sub Dunare iar stadionul (ala de "shampion lig") este in aer banuiesc ca urmatoarea initiativa va fi realizarea de campuri antigravitationale la inelul de rocada pentru a levita automobilistii si a fluidiza traficul. Ca sa-l parafrazez pe amicul Legumix: "mai multi pentru teleportarea din Galati!"
toto Posted February 13, 2013 Posted February 13, 2013 Acum ca primarele a bagat podul pe sub Dunare iar stadionul (ala de "shampion lig") este in aer banuiesc ca urmatoarea initiativa va fi realizarea de campuri antigravitationale la inelul de rocada pentru a levita automobilistii si a fluidiza traficul. Ca sa-l parafrazez pe amicul Legumix: "mai multi pentru teleportarea din Galati!" TARE !!! Ar fi ceva...
dcp100168 Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 Tulcenii fac mişto de noi, cum că ne dau gaura de la ei gratis Ce le mai tună gălăţenilor: tunel pe sub DunăreMunicipalitatea gălăţeană vrea musai să ia caimacul de imagine şi a venit recent cu o variantă inedită la mult discutatul pod peste Dunăre; care pod s-a tot discutat să se facă pe la Brăila şi nu pe la Galaţi. Gălăţenii ar vrea să treacă Dunărea la IC Brătianu pe dedesubt. Printr-un tunel. Care investiţie ar fi şi mai ieftină decât varianta pod. Adică, toată subtraversarea, cu dublu sens, ar costa vreo 80 de milioane de euro, în loc de aproape 300 de milioane, podul. Propunerea a iscat controverse în Consiliul lor local, mai ales că aprobarea ei ar implica Primăria cu un împrumut de 10 milioane de euro pentru proiectul de fezabilitate. Cheltuială fără rost, ar fi zis consilierii PSD, ba cu rost ar fi zis ceilalţi. Fan tunel este şi primarul Stan, el spunând că proiectul este o prioritate pentru municipalitate şi că ar avea o importanţă majoră pentru dezvoltarea acestuia. Altfel, ideea gălăţenilor cu subtraversarea Dunării nu este una nouă, alta similară fiind pusă pe tapet mai demult pe frontiera cu Bulgaria. Şi pe acolo, tunelul a rămas tot o propunere. Contribuţia tulcenilor la tunelul lui Stan ar fi gura de ieşire pe malul dobrogean, pusă gratis la dispoziţie. obiectivtulcea.ro
George Posted March 8, 2013 Posted March 8, 2013 Daca deja exista tunel, mai bine s-ar destupa gurile tunelului si s-ar amenaja. Ar costa si mai ieftin sa mute biserica cateva sute de metri mai incolo si apoi sa destupe tunelul si sa il reamenajeze pentru trafic rutier. Pun pariu ca el a fost conceput pentru trafic pietonal.
Legumix Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 cred ca nu realizezi ce inseamna un tunel din anii 1800. inseamna dimensiuni reduse, cu pereti din caramida. Pentru autovehicule iti trebuie banda de rulare, cai de aerisire....etc
Mikka Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 cred ca nu realizezi ce inseamna un tunel din anii 1800Asta daca ar exista. Oricum, fara suparare, dar nu vad pe romanii de pe la 1700-1800 construind tunele pe sub Dunare...
George Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Am spus de amenajare daca ar exista. Mai bine inainte sa faca alt tunel, sa verifice daca intradevar exista unul. In caz ca exista sa IL AMENAJEZE PE ACELA. Ar costa mai putin, sa largeasca un tunel deja existent, sa ii faca guri de aerisire si ce ii mai trebuie. Decat sa faca un tunel de la 0.
Relu Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Asta daca ar exista. Oricum, fara suparare, dar nu vad pe romanii de pe la 1700-1800 construind tunele pe sub Dunare...Corect. La vremea aceea, dincolo de Dunăre era Imperiul Otoman. Deci, ce rol ar fi avut tunelul? Cumva pentru incursiuni armate contra turcilor?
LaurX82 Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 (edited) Auzi sa mute biserica ) Ti-am zis multi si eu, George te rog sa te abtii de a mai comenta tampenii Chiar nu inteleg ce cauta oameni cu probleme mintale si din Braila pe acest forum ??? Tunel pe sub Dunare se poate, daca nu se paote la romani asta e alta problema, alti fac tunele si mai mari si sub mari nu sub un fluviu mic Si acel tunel il vad bine unde e faleza acum sau in tiglina la parcul Viva ar fi mai indicat cred... Edited March 10, 2013 by LaurX82
zatarra30 Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 poate se construieste un pod la Braila ca ei au fost mereu cu un pas inainte si deviem traficul pe acolo si taxe si tot...
LaurX82 Posted April 2, 2013 Posted April 2, 2013 Nu conteaza unde il face, numai sa-l faca cat mai aproape de Galati...
dcp100168 Posted May 16, 2013 Author Posted May 16, 2013 Viceprimarul Popa - în vizită la "cârtiţă", în GermaniaViceprimarul PSD Florin Popa împreună cu directorul de Dezvoltare din Primărie, Adrian Bucur, se află, până la finele săptămânii, într-o deplasare de lucru în Germania. Potrivit surselor noastre, cei doi reprezentanţi ai Primăriei s-au dus în vizită la „cârtiţă”. Mai exact, vor merge la Herrenknecht AG, cel mai mare producător de utilaje grele de săpat tuneluri din lume. Vizita are, deci, un scop precis, fiind legată de construcţia tunelului pe sub Dunăre. În 2005, firma germană şi-a adjudecat recordul mondial pentru construirea cele mai mari maşini de săpat tuneluri din lume, la 19 de metri (62 ft) diametru.viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now