Jump to content

Primăria Galaţi vrea să facă tunel pe sub Dunăre!


dcp100168

Recommended Posts

Dar de ce s-au dus astia la producatorul de utilaje?! Vor cumva sa cumpere o cartita de-asta?

Dar oare daca-i intrebau pe aia de sapa in Bucuresti, la metrou, nu aflau tot ce-i interesa (sau macar tot ce puteau pricepe)? Basca aflau si raspunsurile direct in romaneste.

Cu ocazia deplasarii astora in Germania nu stiu daca ne vom alege cu o gaura sub Dunare dar cu una in bugetul public garantat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Vom avea subtraversarea Dunării la Galaţi?

Primarul liberal Marius Stan a declarat în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local care a avut loc vineri că proiectul privind subtraversarea Dunării la Galaţi se află încă în atenţia sa, nefiind abandonat, acesta răspunzând întrebării pe această temă venită din partea consilierului local PDL Mihai Alin. Primarul a spus că ar fi identificat şi o sursă de finaţare a acestui proiect, care nu este una de stat, dar că nu doreşte să ofere prea multe amănunte legate de acest subiect.
„Vreau să vă spun că nu am abandonat acest proiect, legat de subtraversarea Dunării la Galaţi, indiferent ce zic unii sau alţii”, a declarat primarul Marius Stan.

monitoruldegalati.ro
 

Link to comment
Share on other sites

E 1 Aprilie sau Marius Stan se plictiseste si se delecteaza cu astfel de fantezii!?

O traversare a Dunarii, pe dedesubt sau pe deasupra, e avantajoasa dpdv. economic, doar pe la Braila, cu artera spre Insula Mare.

Oricum, un pod mi se pare mai usor de facut decat o subtraversare...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tunelul pe sub Dunăre a ajuns pe masa aleşilor gălăţeni. Elveţienii au spus că e realizabil

* „Lungimea noului sistem rutier şi a tunelului ce va subtraversa Dunărea pe axa sa principală este de 8,96 km" * "Tunelul va avea o lungime de 2,06 km din care 1,56 km vor fi săpaţi cu ajutorul unui scut mecanizat de săpat tuneluri şi 0,50 km prin metoda săpăturii deschise" * Acest proiect de infrastructură poate fi realizat în parteneriat public-privat sau concesiune”, precizează firma Basler & Hofmann AG Zürich, care a făcut un studiu de prefezabilitate al acestei investiţii

 

Documentaţia tehnico-economică propusă pentru anul 2013 pentru subtraversarea Dunării a ajuns ieri la pe mesele comisiilor Consiliului Local Galaţi. Proiectul de hotărâre este susţinut de studiul de prefezabilitate realizat de firma Basler & Hofmann AG Zürich, pe baza unui contract de prestări servicii încheiat cu Primăria Galaţi. Misiunea firmei a fost să stabilească în ce măsură construcţia unui tunel rutier care să subtraverseze Dunărea ar fi posibilă tehnic şi atractivă financiar, având în vedere că, în prezent, singura modalitate de traversare a Dunării în Galaţi şi Brăila este bacul.

Trebuie să precizăm că firma elveţiană nu este singura care a elaborat un studiu de prefezabilitate în acest sens. Un document similar ar trebui să dea publicităţii în această lună şi compania Korea Consultant International. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre, semnată de primarul municipiului Galaţi Marius Stan, se arată că „prin proiect se va asigura o rapidă dezvoltare regională între judeţele Galaţi şi Tulcea, prin asigurarea unei infrastructuri inovatoare de transport ce traversează Dunărea, în concordanţă cu dezvoltarea viitoarei reţele rutiere”.

Rute analizate

Studiul de prefezabilitate a analizat trei variante de traseu pentru tunel.

Prima variantă „părăseşte drumul european E87 la extrema sud-vestică a oraşului şi subtraversează Bulevardul Galaţi şi clădirile existente, ieşirea fiind la sud de comuna I.C. Brătianu.

A doua variantă analizată începe la intersecţia străzii Brăilei cu Bulevardul Coşbuc şi urmează linia drumului înainte de a subtraversa Dunărea. Capetele sale întâlnesc drumul existent 22E aproximativ în acelaşi punct ca şi prima variantă.

Traseul cel mai lung părăseşte drumul E87 în partea de est a oraşului şi intră în 22E, fără a afecta case, ci doar un teren agricol pe o lungime de circa şapte kilometri, aceasta fiind considerată varianta oportună.

post-2782-0-76450900-1386109906_thumb.jp

„Noul tunel va furniza o scurtătură la drumul european existent E87, parte a reţelei de drumuri Europene Internaţionale a Naţiunilor Unite ce se întinde din Odessa până la sud de Constanţa şi Antalia. Alegerea finală a traseului depinde de rezultatele studiului de trafic ce va fi elaborat în următoarea fază a proiectului. Doar după elaborarea acestui studiu de trafic se va putea decide ce parte a oraşului Galaţi este optimă pentru localizarea terenului”, se arată atât în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre, cât şi în studiul de prefezabilitate.

Două benzi de circulaţie şi una de urgenţă

„Pentru volumul de trafic preconizat de aproximativ 17.500 vehicule pe zi (cumulat pe ambele direcţii) şi în baza directivei UE cu privire la cerinţele minime de siguranţă pentru tuneluri în Reţeaua Rutieră Trans-europeană, se permite limitarea sistemului de tunel la un singur tub de tunel (maxim 20.000 vehicule pe zi pentru un tunel bidirecţional cu două benzi)”, se arată în studiul de prefezabilitate.

„Drumul va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie, iar în interiorul tunelului s-a prevăzut şi o bandă de urgenţă. La fiecare 500 de metri au fost prevăzute patru ieşiri de urgenţă către galeriile de urgenţă şi salvare, de unde persoanele pot fi evacuate. Totodată se impune utilizarea unui sistem mecanic de ventilaţie”, scrie în raportul de specialitate.

„Lungimea noului sistem rutier şi a tunelului ce va subtraversa Dunărea pe axa sa principală este de 8,96 km. Tunelul va avea o lungime de 2,06 km din care 1,56 km vor fi săpaţi cu ajutorul unui scut mecanizat de săpat tuneluri şi 0,50 km prin metoda săpăturii deschise. Acest proiect de infrastructură poate fi realizat în parteneriat public-privat sau concesiune”, precizează elveţienii.

Cât şi când

Conform principalilor indicatori tehnico-economici precizaţi în proiectul de hotărâre, costurile de construcţie estimate sunt de 229.355.000 de euro fără TVA (plus minus 40 la sută), respectiv 1.009.162.000 de lei fără TVA, iar durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni. Rămâne de văzut ce s-ar putea modifica în cadrul dezbaterilor pe comisii la Consiliul Local şi care va fi forma finală care va fi supusă aprobării aleşilor.
Cert este că, în primăvară, subtraversarea figura pe lista celor mai importante obiective de investiţii pentru 2013-2016 votate de Consiliul Local. Şi tot la începutul anului pe lista obiectivelor de investiţii care puteau fi finanţate în condiţiile accesării unui împrumut, 44.000.000 de lei erau alocate pentru subtraversarea Dunării. Oricum, înainte de toate aleşii vor trebui să dea undă verde realizării unui studiu de fezabilitate a tunelului, finanţat de la bugetul local.

Regulă de aur: Cine face studiul de fezabilitate aduce şi investitorul!
Potrivit city-managerului Aurel Vlaicu, aceasta va fi condiţia impusă de municipalitate firmei doritoare să facă studiul de fezabilitate al tunelului. Este o măsură de precauţie, ca să nu mai rămână cu un studiu de fezabilitate în sertar! Primăria nu va achita decât un avans de 15-20 la sută din preţ în prima etapă a studiului, restul banilor urmând să fie plătiţi după ce vine şi investitorul.
Hotărârea va intra în plen
Proiectul de hotărâre privind subtraversarea Dunării va intra în dezbatere şi va fi supus aprobării aleşilor în cadrul următoarei şedinţe ordinare a Consiliului Local. Ieri seară, după ce au aflat în linii mari la ce se referă proiectul, aleşii păreau încântaţi de investiţie, pe care o considerau necesară. Rămâne de văzut dacă opţiunile nu se vor schimba pe parcurs...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi mai bine sa inceapa cu groapa de pe Faleza? Totusi...

Cat despre ideea de a scoate traficul unui ipotetic tune fix in mijlocul orasului (intersectia Cosbuc cu Brailei) e cel putin idioata.

 

LE: Prostia aia cu +/- 40% e bomboana pe coliva. Sper ca nu asazisul studiu nu a fost platit din banii publici.

Link to comment
Share on other sites

Suuuper.

O gaura intr-un mal care sta sa se prabuseasca!

Dar si-a pus cineva problema daca mai raman blocurile Vega in picioare daca sub ele se fac sapaturi si apoi o sa fie trafic intens si cu masini de tonaj mare, ca doar nu o sa fie exclusiv pentru ricse si pietoni.

Asta nu e studiu, asta e dat cu presupusul. Daca intreba Stan pensionarii, care se plimba dimineata cu autobuzul, cred ca obtinea un studiu mai pertinent.

Edited by gelu
Link to comment
Share on other sites

Tunelul asta e praf in ochi pentru electorat, ca mai apoi sa spuna ca ei au vrut dar altii le-au pus bete in roate!

Pod sau tunel, ca sa isi justifice comstructia, trebuie sa suporte traficul greu si eventual si cel feroviar, deci nu poate fi facut prin oras.

Nu suntem vreo metropola si nu este un trafic asa de mare care sa justifice o traversare a dunarii ce pleaca din oras si nici nu cred ca ar fi indicat sa vezi tirurile cu tropaie prin fata geamului.

Oricum, o traversare a Dunarii, implica foarte mari costuri de infrastructura care nu tin de constructia efectiva a solutiei de traversare. Aceasta traversare ar trebui sa lege Dobrogea cu Moldova, partea de nord a Munteniei si sud-estul Transilvaniei dar si cu legatura spre Republica Moldova. Traficul in zona ar creste semnificativ, multi transportatori vor alege aceasta zona sa treaca Dunarea decat sa mearga pana la Cernavoda. Dar pentru asta infrastructura trebuie modernizata pentru a facilita fluxul marit de trafic greu.

Link to comment
Share on other sites

Tunelul pe sub Dunăre ar putea fi realizat din fonduri europene

Aleşii locali au votat ieri, în unanimitate, proiectul de hotărâre privind tunelul pe sub Dunăre, propus de primarul Marius Stan. Ei au aprobat studiul de prefezabilitate făcut de firma elveţiană Basler&Hofmann AG şi au fost de acord cu angajarea fondurilor care vor fi necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului “Subtraversare Dunăre”. În bugetul anului viitor vor fi alocaţi banii necesari, suma fiind estimată între 6 şi 10 milioane de euro.
Pentru ca studiul de fezabilitate să nu rămână un document de sertar, Aurel Vlaicu, city-managerul oraşului, a precizat că firma sau consorţiul care va câştiga licitaţia pentru realizarea lui va primi plata în două tranşe: “Un procent de maxim 30 la sută la începerea lucrării. Apoi, va trebui să ne prezinte la momentul în care va fi prima etapă de livrat dacă studiul este fezabil sau nu. Restul de bani va fi plătit la final, când trebuie să vină inclusiv cu mecanismul financiar şi cu investitorul care să facă lucrarea”.
Tot ca o măsură de garanţie, viceprimarul PSD Florin Popa a cerut ca firma care va câştiga licitaţia şi va face studiul să constituie în favoarea CL o garanţie bancară la nivelul avansului primit, evitându-se astfel situaţia în care ar face doar o parte din lucrare şi ar pleca însuşindu-şi avansul, pe sistemul „atât am putut, vedeţi voi ce faceţi în continuare!”.
Viceprimarul PC Radu Cosca a cerut aprobarea caietului de sarcini al licitaţiei de către Consiliul Local. Ambele amendamente au fost acceptate.
Proiect absolut necesar
Primarul Marius Stan a subliniat că acest studiu de fezabilitate este un proiect absolut necesar. „Vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a accesa inclusiv fonduri europene. Ar fi ideal un proiect de valoarea acestuia realizat pe fonduri europene! Dar şi în această situaţie, şi în colaborare cu un partener privat, studiul de fezabilitate este absolut necesar să fie făcut de noi şi numai de noi, pentru că altfel putem naşte multe suspiciuni şi multe semne de întrebare vizavi de cine l-a făcut, cum l-a făcut şi cu ce dedicaţie se face. Cu studiul odată făcut, ne putem prezenta pentru a găsi un investitor sau pentru a accesa fonduri europene. Eu îmi propun ca în mandatul meu să începem lucrările, pentru că va dura cel puţin doi ani de zile construcţia propriu-zisă”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Asta e din ciclul "sa radem cu Marius Stan pe banii nostri!"

 

As fi extrem de incantat si bucuros daca s-ar face o investitie de acest gen si de aceasta amploare la Galati dar......

 

Sunt tare curios daca alesii stiu ce au votat. Cica au aprobat in unanimitate studiul facut de nu stiu cine.  Dar studiul ala nu zice nimic decat ca ipotetic putem da gauri in pamant si musai, daca ne tinem de treaba, tre sa iesim undeva la suprafata. Nu conteaza daca primul lucru care-l vedem odata cu soarele este un fund galben de chinez.

Recapituland: avem un studiu care zici exact nika sau doar ceva ce vor alesii sa auda. Pe fundamentul reprezentat de acest studiu ne angajam sa mai cheltuim inca 10 milioane de euro pentru alt studiu care se prea poate sa spuna ca tunelul nu este fezabil sau , mai probabil, sa spuna ca nu are sens sa faci un tunel in Galati daca nu este si infrastructura care sa-l deserveasca (sosea de centura etc) si ca ar fi mult mai ok sa-l construim, sa zicem, in cartierul Cantemir.

 

Si oarecum pe langa, dar tangential la problema: ce se mai aude de proiectul de renaturare a Dunarii? Nu cumva, peste n ani, cand se va realiza marea strapungere a malului tulcean sa se nimereasca pe fundul unei balti?

Ctitorii romanesti facute de oameni dezarticulati si far de minte.

Link to comment
Share on other sites

deci...s-au dat bani pentru STUDIUL DE PREFEZABILITATE (ce-o fi asta????)...la anul se vor da bani pentru STUDIUL DE FEZABILITATE.....iar daca NU se poate face tunel, ramanem cu banii dati de 2 ori pentru o lucrare care nu se poate face ?!?!?!

Link to comment
Share on other sites

Călin Popescu Tăriceanu: Tunelul pe sub Dunăre, un proiect grandoman, nu şi util!

Astăzi, la Galaţi a avut loc Conferinţa „Strategia UE a Regiunii Dunării (SUERD) şi dezvoltarea economico-socială a zonelor dunărene ale României”, susţinută de fostul premier al României, senatorul PNL Călin Popescu Tăriceanu. La conferinţa, organizată în parteneriat cu Universitatea Dunărea de Jos, au participat rectorul Universităţii, Iulian Bârsan, preşedintele PNL Galaţi, deputatul Victor Paul Dobre, precum şi reprezentanţii oficialităţilor locale – prefectul judeţului Galaţi, Dorin Otrocol, primarul oraşului, Marius Stan şi preşedintele CJ Galaţi, Nicolae Bacalbaşa. Prezenţi la dezbateri au fost şi reprezentanţi ai oamenilor de afaceri, ai mediului universitar, economic şi social.

Teoretic, respectiva conferinţă a avut ca obiectiv mediatizarea SUERD, pentru a trezi interesul comunităţilor locale cu privire la această strategie, ce poate contribui la dezvoltarea economică şi socială a oraşelor dunărene. Practic însă, în cadrul celor trei ore de conferinţă, în sală s-au făcut auzite două tipuri de limbaj, cu două mesaje distincte: unul destinat oamenilor fără apartenenţă politică şi unul adresat strict politicienilor.

Ceea ce se anunţa, la început, a fi o simplă conferinţă s-a transformat – ce-i drept, doar pentru ochii şi urechile liberalilor, adică a majorităţii din sală (căci la discuţii au venit inclusiv primarii PNL din comunele judeţului care numai riverane Dunării nu sunt!) – într-o adevărată lecţie dată de liderul PNL Galaţi, Victor Paul Dobre primarului Marius Stan. O lecţie dată prin intermediul senatorului PNL, Călin Popescu Tăriceanu care, sincer şi franc, a spus în cadrul conferinţei nu o dată că tunelul de sub Dunăre – proiectul de suflet al primarului Marius Stan – este inutil şi nu îşi justifică necesitatea. Anticipând, probabil, că respectiva conferinţă se va transforma într-o tragere de urechi în cadru lărgit de partid (o „mică” atenţie din partea şefului său de partid care nu a uitat, se vede, că Stan a vrut să îi ia scaunul de preşedinte PNL Galaţi), Marius Stan a părăsit tribuna cu oficialităţi chiar înainte de spaţiul alocat discuţiilor libere, cu întrebări (din sală) şi răspunsurile lui Călin Popescu Tăriceanu.

Primarul a cerut ajutor, Călin Popescu Tăriceanu l-a refuzat, amabil

Mulţumit de faptul că doar cu o zi înainte consilierii locali au adoptat, în unanimitate, indicatorii tehnico-econiomici ai studiului de prefezabilitate privind proiectul subtraversării Dunării, primarul Marius Stan a venit la conferinţă cu speranţa că va fi o simplă formalitate obţinerea, din partea lui Călin Popescu Tăriceanu, a sprijinului acestuia pentru proiectul tunelului pe sub Dunăre, un proiect a cărui finanţare ar putea fi asigurată – măcar în parte – cu fonduri europene. Realitatea a fost cu totul alta. „Eu nu sunt adeptul proiectelor grandioase, ci a celor utile”, a răspuns Tăriceanu când presa l-a întrebat, înainte de conferinţă, dacă strategia Dunării ar putea finanţa tunelul pe sub Dunăre. „Fac apel la domnul Călin Popescu Tăriceanu să ne sprijine în realizarea proiectului tunelului pe sub Dunăre”, a spus primarul Marius Stan în deschiderea conferinţei. Elegant, dar foarte sincer şi direct, Călin Popescu Tăriceanu a vorbit despre avantajele zonei riverane, dar şi despre vulnerabilităţile ei, enumerând printre acestea şi „proiecte faraonice de tipul canalului Bucureşti-Dunăre, care înseamnă doar irosirea banilor”. În acest context, Călin Popescu Tăriceanu s-a adresat autorităţilor gălăţene spunând că „este necesar să argumentaţi serios necesitatea traversării Dunării în zona Galaţi-Brăila”, referindu-se aici atât la un potenţial pod peste Dunăre, cât şi la un tunel. Şi pentrzu a fi şi mai explicit, Călin Popescu Tăriceanu a revenit asupra subiectului, apreciind ca necesară repararea podului de la Feteşti şi construcţia unuia nou în zona Turnu Măgurele- Nicopole, un proiect ce „corespunde unei necesităţi fireşti a schimburilor economice româno-bulgare şi care permite accesul facil către pieţele din Grecia şi Turcia”.

Facem tunel să mergem în weekend la plajă, la Cocuţa?  

După această lămurire, primarul Marius Stan a părăsit sala, pierzând încă o lămurire din partea fostului premier care i-a răspuns şi preşedintelui CNIPMMR, Marian Filimon care l-a interpelat: „să înţelegem că nu susţineţi proiectul primarului Marius Stan? Ce ne mai rămâne ca potenţial economic în lipsa unei infrastructuri rutiere? Renaturarea zonelor umede, silozurile?”. „Vreau să înţelegeţi că nu am probleme de orgoliu şi nici idei preconcepute. Dar pentru a sprijini un proiect precum tunelul trebuie să aduceţi argumente solide, de ordin economic. Există un flux suficient de transport între cele două maluri care să justifice un astfel de tunel? Există barje sau feriboturi care nu mai pot face faţă acestui flux? Eu, uitându-mă pe hartă, nu prea văd un astfel de flux major… Poate că gălăţenii vor să meargă, în weekend, pe malul tulcean mai uşor decât cu bacul, dar altfel….”, a punctat Călin Popescu Tăriceanu.

După această intervenţie, atât preşedintele CJ Galaţi, Nicolae Bacalbaşa şi, într-un final, şi deputatul PNL Victor Paul Dobre au adus argumente pentru construcţia tunelului, însă impresia generală a fost clară: tunelul are slabe şanse să fie construit cu fonduri europene.

Şi vorbim despre o sumă totală de circa 400 de milioane de euro, fără TVA, căci, potrivit proiectului adoptat miercuri seară în CL Galaţi, valoarea totală a proiectului va fi de 229.355.000 de euro fără TVA „plus minus 40 la sută”. Conform aceluiaşi proiect adoptat de CL Galaţi, tunelul ar putea fi săpat la o adâncime de maxim 48 de metri, ar avea o lungime totală de circa 9 km din care 2 km vor trece efectiv pe sub fluviu. Totodată, tunelul va fi prevăzut cu două benzi de circulatie şi s-ar putea construi în patru ani. Până la construcţia unui astfel de tunel, va trebui realizat studiul de fezabilitate estimat la circa 10 milioane de euro, finanţare ce va fi alocată de la bugetul local. Banii ce se vor aloca de la bugetul local nu garantează, însă, că proiectul tunelului se va şi realiza, dubii pe care, totuşi, primarul Marius Stan  nu le împărtăşeşte: „Nu văd de ce Guvernul nu ne-ar da autorizaţie pentru tunel, mai ales că finanţarea nu este cu bani guvernamentali… nu văd de ce nu ne-ar da avizul. În plus, singura autorizaţie ce ar trebui luată este de la Ministerul Apelor, avem acordul vecinilor tulceni, chiar nu vă ce alt impediment ar fi! Dar, sigur, mă voi asigura că am şi avizul Guvernului, pentru că e nornal să ai şi acordul Guvenului. Este un proiect important pentru ţară şi cred că şi guvernanţii realizează că intră în istorie. Până la urmă, poduri au mai tot tăiat la pamblici, dar o subtraversare pe sub Dunăre, nu! Cred că putem rămâne în istorie –  sigur, nu ăsta e obiectivul, să intrăm în cartea de istorie! – dar este un obiectiv absolut necesar!”.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Cand mai auzi cate unul de la centru iti cam dai seama ce viziune are varful politicii romanesti asupra Galatiului si perspectivelor acestuia: "Galatiul nu merita nicio investitie deoarece nu este justificata!" 

Multumim varfurilor galatene, niste imbecili fara viziune dominati doar de interese, care ne-au adus in noapte! 

Acum ma gandesc ca totusi Tariceanu se baza pe niste cifre cand a zis ce a zis. Cati dintre voi stiu ca dintre judetele: Constanta, Tulcea, Braila si Galati judetul nostru este pe ultimul loc din punct de vedere al PIB ului? Banuiesc ca nu prea multi, deoarece partidul si guresii de serviciu ascund astfel de date. 

Acum mi-as dori ca Stan sa mearga pana-n panzele albe si sa reuseasca! Daca reuseste eu il votez cel putin pentru inca doua mandate. Decat sa nu se faca nimic si Galatiul sa fie condamnat mai bine sa se faca ceva in speranta ca asta e doar un inceput!

Edited by gelu
Link to comment
Share on other sites

Marius Stan îşi exprimă surprinderea faţă de declaraţiilelui Tăriceanu

Primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, îşi exprimă surprinderea faţă de declaraţiile fostului premier Călin Popescu Tăriceanu cu privire la necesitatea şi oportunitatea construirii tunelului pe sub Dunăre. „Am convingerea că domnul Tăriceanu nu a avut la dispoziţie informaţii de calitate privind oportunitatea acestui proiect şi a importanţei sale, atât pentru Galaţi, cât şi pentru Brăila. Mai mult, îmi exprim temerea că domniei sale i s-au oferit - în mod intenţionat şi în dispreţ faţă de interesele locale - nu doar elemente incorecte, ci şi judecăţi politicianiste şi fără fundament tehnico-economic.

Traversarea Dunării este nu doar o idee ambiţioasă. Este un proiect de dezvoltare major pentru zona Dunării de Jos şi pentru cooperarea economică transfrontalieră cu Republica Moldova şi Ucraina, ce se poate integra cu succes în alte planuri de infrastructură de transport din zonă. Acest proiect este fundamentat pe studii de prefezabilitate făcute de firme prestigioase în domeniu.

Suntem deschişi în a-i oferi domnului Tăriceanu, cât şi tuturor celor interesaţi, toate elementele tehnice şi soluţiile privind aranjamentele financiare necesare realizării acestui proiect”, a declarat primarul Marius Stan.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi

Link to comment
Share on other sites

1. Cine e Calin Popescu Tariceanu de-l impiedica pe Marius Stan sa se-apuce de treaba, ca primar?

2. Lasand la o parte punctul 1, asta e un mesaj clar ptr dnul primar (la fel de clar ca noile sale dioptrii): sustinerea ptr el de la centru, pe care se baza intr-atat, tinde simtitor catre 0, iar lui nu-i ramane de facut decat sa schimbe barca dupa alegerile europarlamentare sau generale.

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

Fara infrastructura, tunel sau pod, sunt lucruri fara sens.

Nu am inteles bine din articol, doua benzi pe sensul de mers sau doua de toate?

Orice ar fi, pod sau tunel, ar creste traficul in zona dar su potentialul economic al Dobrogei. Vor avea de castigat toate localitatile de pe ambele maluri.

Sceptic sunt cu gandul ca asta va fi doar un mare tamtam cu iz electoral dar optimismul din mine, demult ingropat in subconstient, spera sa ma insel.

Link to comment
Share on other sites

Legumix, da, au primit bani de la centru, dar asta nu inseamna ca nu puteau si fara aia 5 milioane de lei (cred ca astia-s banii bagati numai in sarbatorile orasului si-n pomenile cu cantec de revelion). Poate sa se planga de orice Marius Stan, dar nu ca nu poate face nimic fara aia de la centru, iar daca aia-i pun bete-n roate, sa iasa si zica: da, galatenii mei dragi, nea CPT nu ma lasa sa va fac tunel din cutare motiv. La urma urmei, nu da Galatiul bani la centru si invers din marinimie, ci pentru ca asta-i regula fiscala. Toti se plang ca niste fete mari ca n-au bani sau sustinere, dar ei sunt ordonatorii de credite pana la urma si e ca-n povestea cu ciobanasu` si cu lupu`: te crede romanu odata, de 2 ori, dar nu o inghite la nesfarsit. Asa ca, Derago, imi pare rau pentru noi, dar nu e altceva decat gargara :-)

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tunelul pe sub Dunăre, scos la licitaţie
Primăria municipiului Galaţi a scos astăzi la licitaţie un contract estimat la 10 milioane de euro fără TVA pentru realizarea unui studiu de fezabilitate care vizează realizarea a două tuneluri pe sub Dunăre, de câte 1.7 kilometri fiecare, care vor face legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu situată în judeţul Tulcea.

Contractul privind studiul de fezabilitate pentru realizarea celor două tuneluri pe sub Dunăre, scos la licitaţie de Primăria Galaţi, este estimat la 10 milioane de euro.

Fiecare dintre cele două tuneluri de sub Dunăre va avea două linii pe sens, fiecare tunel va avea o lungime estimată de 1.7 kilometri iar tunelurile vor face legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, aflată în judeţul Tulcea.  

Primăria Galaţi mizează pe finanţarea proiectului ori din fonduri europene, ori prin parteneriat public-privat sau concesiune. "Scopul contractului este de a obţine aprobarea unui contract de finanţare a investiţiei fie prin atragerea sectorului privat într-un contract de parteneriat public-privat sau concesiune, fie prin apelarea la cofinanţarea din fonduri europene din sursele şi prin mijloacele permise de regulamentele europene şi naţionale aferente perioadei de programare 2014-2020 sau prin orice altă metodă de finanţare", precizează municipalitatea Galaţi în anunţul de intenţie, publicat azi în SEAP.

Detaliile despre condiţiile pe care trebuie să le întrunească ofertanţii care vor să facă studiul de fezabilitate pentru această investiţie pot fi consultate în anunţul de intenţie pe care îl puteţi accesa aici.

De ce tuneluri şi nu pod 

„Este o subtraversare a canalului Dunării prin care dorim să conectăm municipiul Galaţi de ceea ce înseamnă reţeaua de transport spre Tulcea şi Constanţa, pentru legături spre Bulgaria şi Grecia, dar şi de a realiza conexiuni spre Moldova", a declarat pentru ECONOMICA.NET, vice-primarul Galaţiului, Florin Popa.

Consiliul Local a aprobat realizarea studiului de fezabilitate cu anumite condiţii. Astfel, cel care va câştiga licitaţia pentru studiul de fezabilitate, va trebui să asigure şi crearea unei societăţi care să construiască aceste tuneluri şi care să asigure finanţarea cu posibilitatea realizării unui parteneriat public privat sau cu atragerea de fonduri europene.

„Primăria va plăti doar costul legat de studiul de fezabilitate. Sigur că, cel care va construit acest proiect, va impune o taxă pentru a recupera investiţia. De ce tuneluri? În studiul de prefezabiliate s-a arătat că ridicarea unui pod este mai costisitoare decât o subtraversare. Suma estimată pentru tuneluri este de 180 de milioane de euro, iar în cazul unui pod, costurile ar fi de 300 de milioane de euro. Ca şi durată de execuţie, cei care au întocmit raportul de prefezabiliate au estimat că lucrările nu ar trebui să dureze mai mult de un an şi jumătate", a mai declarat Florin Popa pentru ECONOMICA.NET.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

DOUA tuneluri??? Nu exista un drum de Doamne-ajuta, o centura a orasului, ce naiba sa faci cu un tunel? Sau doua...

PS Daca cei de peste Dunare (locuitorii de la Zaclau - sa zicem) nu vor fi de acord (pe modelul Pungesti) ca prin comuna lor sa apara o ditamai gaura plus un eventual trafic de camioane care sa le zguduie casele, ce se va intampla cu studiile, lucrarile etc.? Ma refer la cine va plati pentru ele.

PS 2 Chiar asa! Daca cei de la CJ Tulcea NU sunt de acord, pe unde naiba scoti tunelul? Direct la Constanta?
 

Link to comment
Share on other sites

:)) Nu! Doua tuneluri puse cap la cap, nu paralele.

Iesirea nu e prin mijlocul comunei... nu are cum! Cel putin prin zona dealurilor.

Tulcea e deacord (altfel daca nu cumva sunt tembeli care vor sa se afirme opunandu-se), e o sansa ca zona sa iasa din coma.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi frumos sa fie adevarat, dar ............. am imbatranit pe povesti cu poduri, aeroporturi si cai navigabile care leaga Galatiul de Roterdam.....

Sa dea Domnul sa fie macar de data asta!

 

PS. Ce mi se pare in regula: nu este (poate nu am vazut eu!) inaintat nici-un termen de finalizare a studiului. 

Mi se pare normal ca atunci cand esti dispus sa dai 10 mil de coco sa spui "il vreau marti, XX-XX - 201X la ora 12. PUNCT!" Altfel, are asa un aer neserios, neaos romanesc! 

Link to comment
Share on other sites

Două companii sunt interesate de tunelul pe sub Dunăre. Guvernul nu spune "Nu"

De când Primăria Galaţi a lansat pe SEAP anunţul de intenţie privind studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre, două companii şi-au manifestat interesul pentru această investiţie. Şi chiar dacă suma de zece milioane de euro este foarte atractivă, autorităţile impun ca firma care furnizează documentaţia tehnică să găsească şi finanţare şi un executant. „Nu vine nimeni să împuşte banii şi să facă un dosar să rămână în sertare”, a subliniat city-managerul Aurel Vlaicu, care, împreună cu primarul Marius Stan, se va afla astăzi la Bucureşti, tunelul fiind unul dintre motive. Autorităţile au în plan să discute cu vicepremierul Liviu Dragnea pentru avize coordonatoare din partea Ministerului Dezvoltării, necesare pentru o investiţie care vizează două judeţe.
 Cât despre recentele declaraţii ale premierului Victor Ponta, referitoare la traversarea Dunării, autorităţile au cerut şi au primit lămuriri din partea Guvernului. „Ni s-a spus foarte clar: «În momentul de faţă, atâta vreme cât voi nu aveţi niciun fel de implicaţie la bugetul de stat, nu o să omorâm proiectul vostru pentru ca să ne implicăm noi cu bani pentru pod. Mult succes, că totul depinde de voi!»”, ne-a declarat Vlaicu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.