Mikka Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Nu vine nimeni să împuşte banii şi să facă un dosar să rămână în sertare Eii, nu... Ca o veni cineva sigur-sigur care sa se agite si sa bage banii (multi) intro groapa, atunci cand prim-ministrul spune ca se va face un pod la fo' 20 de kilometri mai in amonte...Bine, bre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 (edited) Cand:- zice Ponta: "garantez ca facem pod";- zic altii: "facem OZN - uri" nu stiu cum gandesc ceilalti dar eu cred ca este mult mai probabil sa vad OZN uri decat realizari marca Mickey Mouse. Doar in ziua in care podurile se vor face cu copy - paste sa fie altfel! Edited January 24, 2014 by gelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Braileanul Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Două companii sunt interesate de tunelul pe sub Dunăre. Guvernul nu spune "Nu" Sunt interesate sa ia banul gros ca sa faca studiu de (ne)fezabilitate si nicidecum sa construiasca ceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Sunt interesate sa ia banul gros ca sa faca studiu de (ne)fezabilitate si nicidecum sa construiasca ceva. Ai emotii ca ai sa treci prin Galati in drum spre Constanta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Cruc Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 sa bage metrou intre galati-braila sa-i impace Link to comment Share on other sites More sharing options...
Braileanul Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Ai emotii ca ai sa treci prin Galati in drum spre Constanta? ) Ce sa fac la Constanta ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Licitaţia pentru tunelul pe sub Dunăre, peste un an?Licitaţia pentru construcţia tunelului pe sub Dunare ar putea avea loc peste un an, este de părere primarul Marius Stan. "Proiectul nostru capătă contur. Este şi pe masa Guvernului, deşi nu avem nevoie nici măcar de garanţii din partea acestuia. Sperăm ca, în maximum un an de zile, să avem toate procedurile pregătite pentru licitaţie", a spus primarul la conferinţa Afaceri.ro.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Ponta: Este absolut necesar să legăm Dobrogea de Galaţi, de Brăila,fie prin pod, fie prin tunelPremierul Victor Ponta a declarat, sâmbătă, la Galaţi, că este absolut necesară construcţia unui pod sau a unui tunel care să lege Dobrogea de Galaţi sau de Brăila, într-un proiect complex care porneşte de la Buzău şi se încheie la Tulcea.Premierul a precizat că pentru realizarea acestui proiect, care prevede autostradă, port, pod, terminal intermodal, aeroport, există fondurile necesare - 1,2 miliarde euro, provenite din bani europeni."Vorbim de un lucru absolut necesar de a lega Dobrogea de Galaţi, de Brăila, fie prin pod, fie prin tunel, numai să le legăm o dată. Ceea ce este important este faptul că România a primit pentru perioada 2014-2020 o sumă de aproape 1,2 miliarde euro. Toţi aceşti bani vor fi folosiţi pentru un singur proiect - autostradă, port, pod şi aeroportul Tulcea. În acest mod a plecat cererea noastră la Bruxelles şi în mod sigur va fi aprobată şi practic din toamnă putem să venim cu proiectul acesta complex, care presupune o infrastructură care va lega până la Buzău pe autostradă, după aceea aici port şi terminal intermodal, pod şi mai departe până la aeroportul din Tulcea. De data asta avem banii, aşa că trebuie să se mişte cât mai repede şi ministerul, dar mai ales autorităţile locale cu proiectul ca să putem să ne apucăm de treabă. În strategia pe care am trimis-o era pod, dar dacă între timp se dovedeşte este mai bine să facem tunel nu am nimic împotrivă, important este care costă mai puţin şi care se face mai repede", a declarat Ponta.Premierul s-a aflat, sâmbătă, la Galaţi, unde a efectuat o vizită de lucru la ArcelorMittal, a participat la Prefectura Galaţi la prezentarea proiectului "Terminalul intermodal şi conexiunile interioare ale Portului Galaţi", dar şi la lansarea candidaţilor pentru europarlamentare de la Sala Sporturilor.agerpres.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Derago Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Sunt alegeri, nu!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 (edited) Ponta are copylot automat. I se baga texte si le debiteaza fara sa gandeasca.Nu stiu ce ma face sa cred ca in timp ce zice ca face: autostrazi, poduri, tunele etc el de fapt numara (in minte) outzul lui tata socru'! Edited May 13, 2014 by gelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 13, 2014 Author Share Posted June 13, 2014 Marius Stan pleacă la Madrid, pentru discuţii cu investitori spanioliPrimarul municipiului Galați, Marius Stan, va efectua o vizită de trei zile la Madrid, la invitația unor investitori spanioli interesați de proiectul subtraversării Dunării. Vizita de lucru se desfășoară în perioada 14-17 iunie 2014, pe cheltuiala părții spaniole.La Madrid, primarul Marius Stan va prezenta investitorilor spanioli studiile de prefezabilitate realizate până acum pentru subtraversarea Dunării la Galați, modalitățile de finanțare și de amortizare a investiției, facilitățile de care beneficiază investitorii care creează locuri de muncă și fac profit în Galați.Primarul Marius Stan va fi însoțit la Madrid de city managerul Aurel Vlaicu și de consilierul local Ilie GhețuBiroul de presă al Primăriei municipiului Galați Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 (edited) La invitatia spaniolilor dar pe banii cui?Asa un mic decont face si dom' primar la intoarcerea din calatoria de "bisnis"?Si de ce tocmai in Spania? Au facut astia niscaiva tuneluri ca sa ajunga in Africa pe sub Gibraltar si astfel se califica ca fiind cu experienta.Au mai fost, mai anul trecut, niste consilieri - (parca) in Germania - la firma producatoare de utilaje de sapat tuneluri. Si la un an dupa suntem nelamuriti: ori aia au vazut ceva colosal ca n-au putut sa descrie in cuvinte ce-au aflat ori n-au inteles mare lucru si s-au intors la fel de prosti cum s-au dus, pentru ca n-am vazut niciun rezultat al deplasarii, pe bani publici, pe meleaguri nemtesti. Am vazut, dupa, ca cica cheltuiala este a spaniolilor - si-mi pun intrebarea: asta nu e mituire pe fata? Daca aia aveau ceva de prezentat puteau veni ei aici, ca sa vada si conditiile in care ar trebui sa presteze. Edited June 15, 2014 by gelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 16, 2014 Author Share Posted June 16, 2014 PricewaterhouseCoopers, de la auditul Primăriei la tunelul pe sub DunăreÎn vreme ce primarul Marius Stan şi city managerul Aurel Vlaicu se află în capitala Spaniei, la Madrid, pentru a discuta cu investitori interesaţi de subtraversarea Dunării, se pregăteşte caietul de sarcini pentru licitaţia care va desemna compania ce va realiza studiul de fezabilitate. După ce, în februarie, Primăria municipiului Galaţi a lansat pe SEAP anunţul de intenţie privind studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre, patru importante companii şi-au manifestat interesul. Potrivit city-managerului Aurel Vlaicu, după o procedură de negociere directă, PricewaterhouseCoopers (care a făcut auditul Primăriei) a fost desemnată pentru a întocmi caietului de sarcini pentru licitaţie. PwC va trebui să finalizeze documentele cât mai curând pentru ca în august să fie urcate pe SEAP. Şi chiar dacă un contract de zece milioane de euro pentru studiul de fezabilitate poate părea foarte atractiv, autorităţile impun ca firma sau consorţiul care furnizează documentaţia tehnică să găsească şi finanţare, şi executant.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 20, 2014 Author Share Posted June 20, 2014 Spaniolii, interesaţi să ne sape tunelul pe sub DunăreCe-aţi zice de un tunel nu în latul Dunării, ci pe sub cursul fluviului? Pentru că un tunel pe sub cursul unui rău au realizat spaniolii din Madrid la care tocmai a fost în vizită primarul municipiului Galaţi, Marius Stan.„Am avut ocazia să întâlnim un fond de investiţii foarte serios, care ne-a arătat la faţa locului realizările lui. Am văzut un tunel de 25 de kilometri care nu trece pe sub un râu, ci merge pe sub el, pe cursul lui, nişte realizări tehnice formidabile, care ne dau speranţă că proiectul nostru este cum nu se poate mai realizabil. Aşteptăm, în urma epuizării procedurilor de rigoare, să putem să ne facem studiul de fezabilitate care o să ne spună datele concrete legate de proiectul nostru, dacă este fezabil din punct de vedere al studiului geo, al studiului de trafic. Până atunci discutăm cu potenţiali investitori, astfel încât, când vom avea studiul finalizat, dacă rezultatul va fi pozitiv, să începem treaba cât mai repede, evident într-un parteneriat public-privat sau o concesiune de lucrări, conform legii”, a declarat primarul Marius Stan.Edilul a precizat că, în două săptămâni, ar putea fi gata caietul de sarcini pentru licitaţia care va desemna compania care va realiza studiul de fezabilitate, caiet realizat de PricewaterhouseCoopers. Firma a fost aleasă în urma unui dialog competitiv cu cele mai mari firme de consultanţă din lume.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 9, 2014 Author Share Posted July 9, 2014 Ne batem în studii de fezabilitate. Tunelul lui Stan, de patru ori mai scump decât podul lui Stancu!* În timp ce Galaţiul cheltuie din bugetul local 10 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate al subtraversării Dunării, Brăila ia de la bugetul de stat cele 2,4 milioane de euro pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al podului peste fluviuCă Galaţiul cheltuie din banii proprii de patru ori mai mult decât cheltuie Brăila de la bugetul stat pe studiile de fezabilitate privind traversarea Dunării ar trebui să le dea de gândit aleşilor. Asta cu atât mai mult cu cât proiectul brăilenilor, care se bucură şi de susţinerea tulcenilor, este sprijinit de o serie de politicieni de la centru cu influenţă şi putere de decizie, precum premierul Victor Ponta. Este drept că declaraţii şi promisiuni pe tema proiectului privind podul peste Dunăre s-au tot făcut, în ultimii ani, însă nu trebuie neglijat faptul că, în cea de-a doua jumătate a lunii iunie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie reactualizarea studiului de fezabilitate al podului.Podul, realizat cu bani europeniConform documentaţiei tehnice publicate de CNADNR, specialiştii care vor adjudeca contractul de peste 10,5 milioane de lei (fără TVA) vor reactualiza studiul de fezabilitate pentru „Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, vor pregăti documentaţia necesară „în vederea transmiterii aplicaţiei de finanţare din Fonduri Structurale” pentru acest proiect şi vor pune la punct „documentaţia de atribuire pentru contractele de lucrări aferente Proiectului Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, precum şi asigurarea asistenţei Beneficiarului pe durata procedurii de achiziţie publică”. Conform CNADNR, durata contractului este de 12 luni, de la data atribuirii acestuia.„Eu mă zbat pentru acest proiect. Am făcut ce a trebuit în acest sens, facem, în continuare, lobby cu Tulcea. Acum (ieri - n.r.), de exemplu, sunt la Bucureşti pentru zona Siret-Brăila. Trebuie să îmi văd de treabă mai departe. Cu cine să colaborăm din Galaţi? Aţi văzut ce a ieşit după atâtea discuţii şi întâlniri. Îmi pare rău pentru gălăţeni că nu am găsit soluţiile cele mai bune pentru a colabora şi pentru a dezvolta această zonă. Eu nu am cum să fac mai mult dacă nu se doreşte. Nu avem ce face. Galaţiul are proiectele sale”, ne-a declarat Gheorghe Bunea Stancu, preşedintele Consiliului Judeţului Brăila, făcând referire la proiectul de subtraversare a Dunării al primarului Marius Stan.Întrebat dacă podul peste Dunăre va ajunge, în final, să fie şi realizat în condiţiile în care CNADNR a scos la licitaţie reactualizarea studiului de fezabilitate al acestuia, iar Brăila se bucură, cel puţin la nivel declarativ, de sprijinul premierului Victor Ponta şi nu numai, Gheorghe Bunea Stancu ne-a spus că la această întrebare pot răspunde doar politicienii de la vârf care şi-au exprimat susţinerea pentru acest proiect.Primarul Galaţiului face "tunel" şi-n bugetul localChiar dacă Brăila beneficiază de sprijin guvernamental pentru realizarea podului peste Dunăre, lucru care, cel puţin în teorie, va genera o serie de piedici pentru un eventual sprijin pe care primarul Marius Stan şi l-ar putea asigura la Bucureşti, edilul-şef al Galaţiului nu renunţă la propriul proiect privind subtraversarea Dunării. Prin urmare, cel mai probabil, gălăţenii vor ajunge să plătească 10 milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate care are mari şanse să nu genereze vreo investiţie în viitorul apropiat. „Continuăm procedurile”, ne-a declarat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei.Conform anunţului postat pe SEAP de municipalitatea gălăţeană, obiectivul contractului de 10.000.000 de euro „este de a furniza Beneficiarului soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două linii pe sens, care să facă legătura între Municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, jud.Tulcea. Lungimea estimată a unui tunel este de 1,7 km”.Reamintim că, în repetate rânduri, primarul Marius Stan a susţinut proiectul subtraversării este absolut necesar Galaţiului, iar de curând a efectuat chiar şi o vizită de lucru în Spania pentru a purta discuţii cu investitori interesaţi de acest proiect. „Am avut ocazia să întâlnim un fond de investiţii foarte serios, care ne-a arătat la faţa locului realizările lui. Am văzut un tunel de 25 de kilometri care nu trece pe sub un râu, ci merge pe sub el, pe cursul lui, nişte realizări tehnice formidabile, care ne dau speranţă că proiectul nostru este cum nu se poate mai realizabil. Aşteptăm, în urma epuizării procedurilor de rigoare, să putem să ne facem studiul de fezabilitate care o să ne spună datele concrete legate de proiectul nostru, dacă este fezabil din punct de vedere al studiului geo, al studiului de trafic. Până atunci, discutăm cu potenţiali investitori, astfel încât, când vom avea studiul finalizat, dacă rezultatul va fi pozitiv, să începem treaba cât mai repede, evident într-un parteneriat public-privat sau o concesiune de lucrări, conform legii”, a declarat primarul Marius Stan, la scurt timp de la întoarcerea de pe tărâmuri spaniole.Timpul ne-a demonstrat că aleşii s-au specializat în proiecte măreţe, care, după sume colosale aruncate pe studii de fezabilitate ori prefezabilitate, zac în sertare şi, de regulă, mai sunt resuscitate doar în anii electorali. Îşi asumă, însă, cineva răspunderea pentru sumele exorbitante cheltuite pe himere?viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 două tuneluri, fiecare cu două linii pe sens, care să facă legătura între Municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, jud.Tulcea WTF???Ce "uneste"??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaurX82 Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 A inceput sa ma enerveze, cand tunel cand pod cand pod cand tunel cu 10 benzi si tot asa, mai bine ar tace din gura ca abia uitam si eram linistit si iara mi-a adus aminte.... oricum nu o sa faca nimic... Uneste Galati de malul drept, acum depinde de unde priveste Dunarea care e dreapta sau stanga, in fine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 11, 2014 Author Share Posted July 11, 2014 Proiect de 170 de milioane de euro. Galatenii vor sa traverseze Dunarea printr-un tunel subteranUn proiect care pare imposibil de realizat ia nastere la Galati. Dupa mai bine de douazeci de ani in care autoritatile au promis ca vor face pod peste Dunare, acum vin cu alta solutie - un tunel care sa traverseze fluviul pe dedesubt.Intre 6 si 10 milioane de euro vor plati galatenii pentru ca o firma sa le arate cum trebuie construit tunelul pe sub Dunare.Specialistii spun ca solutia traversarii Dunarii printr-un canal subteran este de aproape doua ori mai ieftina decat cea a construirii unui pod. Primele lor estimari arata ca toate costurile se ridica intre 120 si 170 de milioane de euro.Autoritatile spun ca tunelul ar putea fi facut din fonduri europene, sau chiar printr-un parteneriat public-privat, pentru care ar fi deja cativa investitori interesati. "Avem un studiu facut de o firma din Coreea si unul facut de o firma din Elvetia. Firme care le-au facut absolut obiectiv. Daca ar fi dupa termene, voiam sa fie gata de acum cativa ani", spune Marius Stan, primarul din Galati. Deocamdata, insa, nu stim nici unde va fi amplasat tunelul. O prima varianta de intrare in tunel ar fi pe aici, prin portiunea situata intre Galati si Braila.O alta solutie gandita de autoritati este prin zona libera a orasului Galati.Iar o a treia varianta este pe undeva prin centrul Galatiului, prin zona falezei Dunarii.Durata lucrarilor a fost estimata la doi ani. Proiectul a fost discutat si cu autoritatile din Tulcea, care ar trebui sa asigure partea de infrastructura pentru malul drept al Dunarii.stirileprotv.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted July 14, 2014 Share Posted July 14, 2014 Deci, deocamdata, tot vorbe....... Pacat!A dat gata un mandat si in afara de cateva garaje darmate mai stie cineva de alte realizari ale "liberalului"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 19, 2014 Author Share Posted August 19, 2014 Dr. ing. Octavian Coşovliu: Tunelul pe sub Dunărea - „o sminteală”Utilitatea proiectului primarului Marius Stan privind subtraversarea Dunării este contestată de reputatul dr. ing. Octavian Coşovliu, fost director tehnic al Institutului de Proiectare Judeţean Galaţi. Specialistul în construcţii, elegant şi diplomat din fire, nu a şters pe jos cu proiectul edilului-şef, însă l-a catalogat drept „o idee bizară”, precizând că a ales să o eticheteze astfel întrucât a ţinut cont de „ansamblul de oameni care s-a gândit la această soluţie”. Întrucât în urmă cu câteva zile am avut, din nou, onoarea de a sta de vorbă cu dr. ing. Octavian Coşovliu, l-am întrebat ce părere are despre proiectul tunelului pe sub Dunăre. „L-a întrebat cineva o dată pe Iisus Hristos despre o idee, să-i spun la fel de bizară, şi-atunci Iisus Hristos a avut acest răspuns: vai de cei ce se smintesc, dar vai de cei prin care vine sminteala. Această „sminteală” a fost indusă de cineva, de un inginer, după câte am înţeles (…) Mie mi s-a părut o idee bizară, să nu o calific altfel. Este posibilă tehnic, dar vreau să întreb: pentru ce? Se zice că la Radio Erevan s-a pus această problemă: este posibilă introducerea socialismului în Statele Unite sau în Anglia? La care răspunsul de la Radio Erevan a fost: este posibilă, dar pentru ce? (…) Mie mi se pare un lucru fezabil, dar deloc util şi aşteptat pentru gălăţeni. Nu optez pentru aşa ceva”, ne-a spus dr. ing. Octavian Coşovliu, unul dintre specialiştii de marcă din zona Galaţi-Brăila.În opinia sa, autorităţile locale ar trebui să-şi stabilească alte priorităţi, cea mai importantă dintre acestea fiind reabilitarea şi întreţinerea reţelelor de apă şi canalizare, întrucât din cauza pierderilor de apă multe construcţii din Galaţi se află în pericol, dovadă şi numărul foarte mare al tasărilor care se produc în oraşul nostru. „Prima prioritate pentru mine, ca inginer constructor şi ca om care a lucrat 60 de ani aici, este să ne apărăm, să nu mai apară aceste necazuri din oraş. Dar ca să ne apărăm, puneţi la punct, în primul rând, reţeaua de apă şi canal, care, în felul acesta, face rău. Ea a fost gândită să facă bine, nu rău. Cu măsuri, cu supraveghere. Dacă la Viena reţeaua are scăpări 15 la sută, a noastră are de 30 până la 40 la sută şi, în aceste condiţii, loessul se face praf, iar în curând vom avea din ce în ce mai multe accidente la construcţii. Mai bine punem reţeaua la punct, în loc să facem trecere pe sub Dunăre, pasarele sau să punem borduri noi”, a afirmat inginerul constructor.Dr. ing. Octavian Coşovliu ne-a spus că, în schimb, proiectul privind podul peste Dunăre este cu adevărat viabil, iar obiectivul ar trebui construit la Brăila: „Avem posibilitatea să fim mai aproape de cele două elemente: Tulcea şi Constanţa. Avem şi adâncimi mai mici acolo şi avem deja nişte antecedente create: legături rutiere”.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 Subtraversarea Dunării, prioritară pentru primarul Marius StanAcest lucru l-a declarat edilul şef joi, atât în cadrul unei dezbateri la care au participat reprezentanţi ai Guvernului şi oameni de afaceri, cât şi la sfârşitul şedinţei de Consiliu Local.Marius Stan a ţinut să sublinieze că realizarea tunelului reprezintă cel mai important proiect al municipalităţii, la ora actuală fiind finalizat caietul de sarcini, care va fi postat pe SEAP. Primarul Stan a spus că în comparaţie cu cele 10 milioane de euro estimate iniţial drept cost al studiului de fezabilitate, suma care va fi cheltuită va fi mult mai mică, de 5,6 milioane de euro.Primarul a ţinut să precizeze că firma care va câştiga licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate va primi doar o treime din suma menţionată, achitarea diferenţei fiind condiţionată de identificarea şi aducerea investitorului care va realiza tunelul. Edilul şef al urbei a mai spus că în cazul în care nu ar fi găsit un investitor, odată studiul de fezabilitate elaborat, soluţiile pentru construirea tunelului ar fi folosirea fondurilor europene sau cu ajutorul banilor europeni. În cazul accesării fondurilor europene, condiţia este existenţa unui studiu de fezabilitate, care va include şi un studio geo, urmând să se facă prospecţiuni pentru a găsi zona unde s-ar putea construi tunelul.Primarul Marius Stan afirmă că realizarea tunelului va presupune automat şi realizarea altor investiţii, cum ar fi autostrăzile, infrastructura portuară sau cea de cale ferată.Rămâne de văzut dacă proiectul de suflet al primarului Marius Stan se va concretiza şi mai ales când, dacă avem în vedere că de-a lungul ultimilor 25 de ani s-a tot adus în discuţie, mai ales în preajma alegerilor, realizarea unor proiecte cum ar fi podul peste Dunăre sau aeroportul, care au rămas însă doar intenţii.monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Pana acum, aia cu studiul nu primeau nimic daca nu veneau si cu investitoru'. Acum, a mai scazut suma, dar primesc sigur o treime din ea Ce e interesant e urmatorul aspect: realizarea tunelului va presupune automat şi realizarea altor investiţii, cum ar fi autostrăzile, infrastructura portuară sau cea de cale ferată. Atata vreme cat onor guvernul tarii a spus clar ca infrastructura (pod peste Dunare de ex. si legaturile catre acestea) va fi axata pe municipiul Braila, despre ce autostrazi si cai ferate vorbim la Galati?!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 In concluzie dupa mai mult de jumatate de mandat s-a dat gata caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate. Mare realizare dom' primar!Banuiesc ca mai mult a durat setarea imprimantei pe care s-a scos "docomentul" decat conceperea efectiva a acestuia. Mai mult decat "sa se afle cum se poate si cat costa realizarea unei gauri sub Dunare!" nu cred ca era necesar sa se scrie.Is tare carios cum arata acest caiet de sarcini si ce are trecut in el (in afara de chestiile standard, copiate din lege). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 13, 2015 Author Share Posted January 13, 2015 Tunelul pe sub Dunăre se pregăteşte de licitaţieProiectul subtraversării Dunării, mai precis studiul de fezabilitate pentru realizarea acestuia, a constituit tema principală a discuţiilor purtate, luni, de primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, cu preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP), Bogdan Dobrin. Practic, municipalitatea gălăţeană a finalizat documentaţia necesară şi doreşte să scoată proiectul la licitaţie publică.Potrivit Biroului de presă al Primăriei municipiului Galaţi, studiul de fezabilitate realizat de prestigioasa firmă PriceWaterhouseCoopers a ridicat câteva obiecţii din partea experţilor ANRMAP, iar întâlnirea de luni a fost necesară pentru a clarifica aceste probleme şi a armoniza studiul cu cerinţele autorităţii care monitorizează achiziţiile publice. În urma discuţiilor, s-a ajuns la un acord privind studiul de fezabilitate, ceea ce înseamnă că, în cel mai scurt timp, ANRMAP va da undă verde pentru scoaterea sa la licitaţie pe SEAP.Preţul, redus la jumătateVestea bună este că, potrivit caietului de sarcini, valoarea studiului de fezabilitate a scăzut la aproape jumătate faţă de suma prevăzută iniţial, de zece milioane de euro.„Consider că postarea anunţului de licitaţie pentru studiul de fezabilitate privind proiectul subtraversării Dunării reprezintă borna zero a unuia dintre cele mai importante proiecte de investiţii care s-au derulat vreodată în Galaţi. Avem semnale extrem de bune privind interesul unor investitori de prestigiu pentru acest proiect şi îmi exprim încă o dată convingerea că realizarea acestuia va repune Galaţiul pe harta economică a României şi a lumii. Gălăţenilor le dau asigurări că banii lor vor fi cheltuiţi cu mare simţ de răspundere. Dovadă că, deşi iniţial au fost alocate 10 milioane de euro, în urma întocmirii caietului de sarcini de către o firmă prestigioasă, valoarea a scăzut la aproape jumătate, în jur de 5,4 milioane de euro”, ne-a declarat Marius Stan.Edilul a subliniat că nici aceşti bani nu vor fi daţi oricum, ci pe baza unor punctaje minuţioase şi pe etape. Astfel, dacă după prima etapă, a studiilor geotehnic, de trafic şi calculul economic, se dovedeşte că proiectul nu este fezabil, nu vor mai fi cheltuiţi bani pentru etapele următoare. „Vreau să îi liniştesc pe gălăţeni şi să înlătur speculaţiile făcute politicianist: realizarea proiectului subtraversării Dunării se va face pe banii investitorului desemnat prin licitaţie, nu pe bani publici”, a mai declarat primarul.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Vai Doamne, ce noroc de domn` primar: parca m-am mai linistit un pic.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now