dcp100168 Posted February 22, 2013 Posted February 22, 2013 Alunecări de teren între Galaţi şi Tuluceşti. Circulaţie feroviară întreruptăCirculaţia feroviară este întreruptă în judeţul Galaţi, între Galaţi şi localitatea Tuluceşti, din cauza unor alunecări de teren. Toate garniturile între Galaţi şi Bârlad au staţia terminus la Tuluceşti. Călătorii sunt preluaţi de către autobuze puse la dispoziţie de către societatea privată care administrează linia.Alunecarea de teren care a dus la deplasarea căii ferate s-a produs în această dimineaţă. Din fericire, prin zona, cunoscută cu probleme şi în care trenurile aveau restricţie de viteză nu trecea în acel moment niciun tren. Nu există victime.Alunecările de teren au loc de zeci de ani în această zonă, din cauza pânzei freatice. La faţa locului s-au deplasat mai multe echipe de poliţişti.money.roTraficul feroviar a fost blocat, vineri dimineaţă, în comuna Tuluceşti, judeţul Galaţi, din cauza unei alunecări de teren. Călătorii au fost evacuaţi, dar şi-au continuat drumul cu alte mijloace de transport.Linia de cale ferată care face legătura între Galaţi şi Bârlad a fost distrusă din cauza unei alunecări de teren, pe o porţiune de aproximativ trei kilometri.Alunecarea de teren care a dus la devierea şinelor de cale ferată s-a produs la câţiva kilometri de municipiul Galaţi, în zona lacului Brateş, iar vineri dimineaţă un tren cu pasageri care venea de la Bârlad a rămas blocat în zonă."Din cauza unei surpări de teren, linia de cale ferată a fost afectată pe o porţiune de aproximativ trei kilometri. Este o calamitate naturală. Calea ferată a fost practic şerpuită şi ridicată după alunecarea de teren. Nu se poate circula acum. Din fericire, nu au fost înregistrate şi alte evenimente sau victime. Un singur tren a rămas pe traseu, în staţia Tuluceşti", a declarat pentur Mediafax Laurenţiu Seceleanu, directorul CFR Infrastructură.El a precizat că pe linia de cale ferată Galaţi-Bârlad opereză compania privată Transferoviar Călători (TFC).La rândul său, Constantin Oprea, directorul adjunct al TFC, a declarat că trenul afectat vineri dimineaţă a fost oprit în gara Tuluceşti, de unde călătorii au fost preluaţi de un autobuz şi duşi până la Galaţi."Vom contiua transportul de călători, cu menţiunea că din Galaţi şi până la staţia Tuluceşti vom face acest transport cu autobuzele. Este o linie destul de circulată, cu mulţi călători, cu navetişti şi elevi navetişti. Sunt în total şapte perechi de trenuri care circulă pe această rută", a declarat Constantin Oprea.La faţa locului se află echipe ale Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă şi ale Poliţiei Transporturi, în condiţiile în care au loc în continuare alunecări de teren.Potrivit primarului comunei Tuluceşti, Petrică Bratu, nu este prima dată când în zonă au loc alunecări de teren, calea ferată fiind afectată puternic de supări şi în 1982.rtv.net
dcp100168 Posted February 22, 2013 Author Posted February 22, 2013 „Boală veche”De ani în şir, versantul unui deal din dreptul comunei Vânători alunecă încet către lacul Brateş.Fenomenul a început să creeze probleme în urmă cu 38 de ani. Prima surpare s-a produs în 1974. Atunci, o porţiune, cu lungimea de aproximativ 500 de metri, a versantului cu înălţimea de peste 50 de metri s-a prăvălit înspre lacul Brateş, avariind calea ferată Galaţi-Bârlad.Fenomenul s-a repetat în 1993, când linia ferată a fost distrusă din nou, la scurt timp după trecerea prin zonă a unui tren personal plin cu navetişti şi doar întâmplarea a făcut posibilă evitarea unei catastrofe feroviare. Timp de un an şi jumătate linia de cale ferată a fost inutilizabilă. Reparaţiile au costat echivalentul a 3,5 milioane de euro.Şapte ani mai târziu, solul instabil din zonă a rupt din nou calea ferată spre Bârlad. Aceasta a fost reparată, dar de atunci nu s-au mai făcut investiţii pentru stabilizarea malului abrupt.Grav este şi faptul că surpările aceluiaşi mal ameninţă şi DN 26.„Diferenţa de nivel faţă de DN 26 şi calea ferată unde este produsă surparea este de circa 50 de metri. Este vorba de o zonă pe unde era pe vremuri albia Lacului Brateş, acolo s-a desecat, dar în timp a reapărut o baltă, neîngrijită.”, a afirmat Petrică Bratu, primarul comunei Tuluceşti.Anul trecut, în luna mai, s-au împlinit 100 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Galaţi-Bârlad.adevarul.ro
LaurX82 Posted February 22, 2013 Posted February 22, 2013 (edited) Sunt curios cat va dura reparatia si daca se mai poate face ceva.... cunosc zona ca mai trec pe acolo mai mereu cu trenul. Si cu acele autobuze e bataie de joc, niste autobuze de oras 2 la nr care e jale de aglomerate... Deci asa au pierdut multi clienti ca a scos primul tren de dimineata, acum chiar ca o sa piarda clienti, cine mai merge sunt abonati dar cand nu mai au abonamente cred ca va renunta... Bucuria la smekerii de maxi taxi ca asa nu le placea de tren ca ii lua clienti Pacat de tren ca era si frumos si confortabil si sigur... O sa se surpe tot galatiul pana la urma si la faleza si aici pe DN26, deci prevat viitorul galatiului o mare groapa Edited February 22, 2013 by LaurX82
George Posted February 22, 2013 Posted February 22, 2013 Nu cred ca vor renunta la autobuz+tren 2 la pret de 1 mai ales ca in autobuz nu stai decat pana la Tulucesti si faci schimbul destul de bine trenu asteapta calatorii din autobuz si oricum ambele sunt particulare. Pentru o cotineata, Mai bine induri aglomeratia din autobuz pana la tulucesti decat aglomeratia din microbuz pana la Barlad.
LaurX82 Posted February 22, 2013 Posted February 22, 2013 (edited) George, te rog lasa taci ca imi strici seara si nu mai dorm.. Eu am fost in persoana si stiu ce e si cum e, asa ca incearca sa te abti... Poate merita pentru cei mai departe, dar pentru 2-3 stati nu merita.... Ca trenul ala nu duce numai la Barlad, la Barlad ajunge mai mult gol... Edited February 22, 2013 by LaurX82
dcp100168 Posted February 23, 2013 Author Posted February 23, 2013 Surparea de la Tuluceşti a transformat calea ferată într-un circuit montagne russeZona dintre Galaţi şi Tuluceşti, cuprinsă între "râpa lui Tuluc" şi malul Brateşului, este cunoscută ca una extrem de fragilă din cauza solului alunecos, predispus la surpări şi alunecări. Porţiunea de cale ferată, pe care de 30 de ani existau restricţii de viteză pentru circuitul feroviar din cauza nesiguranţei terenului care susţine infrastructura avea să se transforme vineri dimineaţă, la primele ore, într-un peisaj de coşmar. În doar câteva minute, terenul înconjurător, până mai alaltăieri unul plat, s-a umflat şi a smuls efectiv şinele între kilometrii 5+100 şi 5+900, deplasându-le în unele locuri chiar şi cu trei metri faţă de axul iniţial. S-a întâmplat cu doar câteva minute înainte ca trenul personal Bârlad - Galaţi, plin cu navetişti, să ajungă în zonă."Am văzut de ieri că se crăpase pământul aici şi i-am zis omului de la CFR că s-ar putea să se surpe. Peste noapte s-a umflat, că ieri era drept ca în palmă. Noroc că nu trecea trenul de la 6.00, ca ăla e mereu plin. Era dezastru", ne-a spus Marian Popescu, un localnic din cartierul Traian Nord care trece zilnic cu căruţa prin zonă.Vrem banii înapoi!Tot sorţii i-au mulţumit şi călători aflaţi în trenul care urma să ajungă la Galaţi, dar care a fost staţionat în gara Tuluceşti. Anunţaţi de nenorocirea care s-a întâmplat câţiva kilometri mai încolo, oamenii, majoritatea navetişti, au mulţumit cerului că surparea nu a surprins garnitura. Cu toate acestea, supărarea că nu au ajuns la destinaţie a luat repede locul sperieturii."Eu trebuie să ajung la Galaţi, la serviciu. Am plătit bilet şi acum vreau banii înapoi! Deja stau aici de două ore, că ni s-a spus că vor veni autobuze să ne preia", ne-a spus Ion Ginghină, un navetist din Tg Bujor.Aproape patru ore au stat cei circa 300 e călători în gara Tuluceşti până când câteva autobuze puse la dispoziţie de Transurb au sosit să îi preia.800 de metri de şină smulşi din pământCeea ce s-a întâmplat joi se repetă odată la 10-15 ani. Este afirmaţia specialiştilor care au inspectat zona şi care au afirmat că un asemena dezastru, care cu siguranţă va bloca circulaţie trenurilor între Galaţi şi Tuluceşti pentru multă vreme, nu s-a mai întâmplat din 1985."Şi atunci a fost la fel, aproximativ în aceeaşi zonă. Se întâmplă din cauza stratului de loess, puternic hidroscopic. S-a acumulat apa şi efectiv a erupt pământul. Dacă nu era acest dig pe malul Brateşului, calea ferată ar fi ajuns în lac. Deocamdată nu se va interveni, mai trebuie lăsat să acţioneze, pentru că se va mai deplasa", ne-a spus Gelu Păduraru, şeful Diviziei de linie din cadrul CFR Galaţi.Autorităţile prezente joi la faţa locului pentru a evalua situaţia au susţinut că această calamitate va fi raportată Ministerului Transporturilor, solicitându-se accesarea de fonduri europene pentru repararea şinei şi consolidarea zonei.viata-libera.roRefacerea căii ferate în zona Brateş va costa enorm. Investiţia îi bagă-n sperieţi pe oficialii din sistemul feroviar* Nici administratorul liniei, CFR SA, nici utilizatorul, Transferoviar, nu au resursele necesareAlunecarea de teren produsă vineri în zona Lacului Brateş, care a distrus calea ferată pe o porţiune de circa un kilometru, afectează circulaţia trenurilor de pe o singură secţie, Galaţi-Bârlad, exploatată din decembrie 2010 de operatorul privat Transferoviar Călători (TFC). Secţia este, însă, una foarte importantă. Trenurile TFC de pe această rută transportă zilnic peste 2.000 de călători, majoritatea elevi şi muncitori care fac naveta la Galaţi. Pentru că în urma alunecării de teren garniturile nu mai pot trece de Tuluceşti când vin spre reşedinţa de judeţ, operatorul le-a pus la dispoziţie clienţilor o soluţie alternativă. "Efectuăm transbordarea călătorilor cu mijloace auto între Galaţi şi Tuluceşti. Graficul de transport nu este afectat foarte tare", a declarat directorul adjunct de la TFC, Constantin Oprea.E clar pentru toată lumea că această soluţie este una provizorie, menită să asigure legătura Galaţiului cu Tuluceştiul (şi, de acolo, cu nordul judeţului) doar până la refacerea terasamentului de cale ferată din zona calamitată. Deocamdată, însă, oficialii din sistemul feroviar nu se avântă să spună cât va dura această lucrare şi, cel mai important, cât va costa şi cine o va achita. Toată lumea pare să fie îngrozită."S-ar putea să fie necesară o sumă colosală"Şi Transferoviar Grup, firma care a preluat secţia Galaţi-Bârlad în decembrie 2010 şi o exploatează prin operatorul său Transferoviar Călători, dar şi CFR SA, compania naţională de căi ferate de la care Transferoviar a închiriat secţia, estimează că investiţia care trebuie realizată în zona Brateş pentru ca traficul feroviar să poată fi reluat este atât de mare, încât este foarte probabil să nu poată fi suportată nici de unul, nici de altul. Vorbind chiar de "forţă majoră" şi de "calamitate", reprezentanţii celor două companii feroviare privesc cu speranţă spre buzunare mai generoase."Conform contractului încheiat cu CFR SA, Transferoviar Grup are obligaţia de a întreţine secţia cel puţin la parametrii la care i-a fost predată în decembrie 2010. De atunci, grupul nostru a ridicat parametrii de calitate ai liniei, dar un astfel de eveniment de forţă majoră ne depăşeşte puterile financiare. Aceste lucrări capitale la calea ferată ar trebui suportate de la bugetul de stat", a afirmat Constantin Oprea, de la TFC."Pentru reabilitarea căii ferate din zona afectată s-ar putea să fie necesară o sumă colosală, pe care cei care operează acolo să nu o poată acoperi, şi noi la fel. Personal, cred că ar trebui accesate fonduri europene destinate calamităţilor - domeniu la care UE este sensibilă", a spus şi directorul regional de la CFR SA, Laurenţiu Seceleanu.Transferoviar va căuta soluţii împreună cu CFRO alunecare de teren similară s-a produs în zona Brateş în anii '80. "Tot aşa a fost, a fugit tot dealul, terasamentul căii ferate s-a deplasat", îşi aminteşte directorul regional de la CFR SA.Şi atunci a fost nevoie de investiţii serioase în sistematizare. "În trecut, acolo s-au făcut nişte investiţii extrem de costisitoare pentru stabilizarea terenului. Au fost plantaţi piloni la 30 de metri adâncime, dar nu s-a dat de un strat cu rezistenţă mare. Asta ne pune un pic pe gânduri", a declarat şi directorul adjunct de la TFC.Oficialul exclude, însă, varianta retragerii de pe secţia Galaţi-Bârlad şi speră că ea va fi reabilitată. "Ar fi păcat să nu fie refăcută, având în vedere câţi oameni o utilizează", a spus Constantin Oprea.Situaţia va fi analizată în regim de urgenţă. "Săptămâna viitoare vom constitui o comisie din care va face parte, probabil, şi CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare, şi vom încerca să determinăm care sunt pagubele şi ce înseamnă reparaţia liniei din punct de vedere financiar", a afirmat oficialul TFC.viata-libera.ro
George Posted February 24, 2013 Posted February 24, 2013 (edited) Daca iti stric seara nu mai citi. Nu te obliga nimeni sa imi citesti comentariile mele. Mie putin imi pasa ca mi le citesti sau nu. Edited February 24, 2013 by George
dcp100168 Posted February 24, 2013 Author Posted February 24, 2013 Taluzul platoului înalt pe care se află Galaţiul ar trebui consolidat, dar nu sunt fonduriDOUĂZECI DE ANI DE ALUNECĂRI DE TEREN, ZERO SOLUŢIIPentru a treia oară în ultimii douăzeci de ani, o alunecare de teren produsă în zona din nordul municipiului Galaţi a distrus calea ferată pe o distanţă de 800 de metri, ducând la suspendarea circulaţiei feroviare pentru o lungă perioadă de timp. Surpările s-au produs între kilometrii 5+100 şi 5+900 ai căii ferate Galaţi-Bârlad şi pe alocuri cele două şine de cale ferată au deformaţii care le fac să semene cu un montaigne russe. În alte zone, şinele deformate sunt suspendate, în altele sunt acoperite de malul de pământ care a luat-o la vale.Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU Galaţi, Eugen Chiriţă, „în zonă s-a luat măsura restricţionării accesului persoanelor, întrucât fenomenul de surpare este în desfăşurare”. La Prefectura Galaţi a fost constituită o comisie formată din specialişti de Inspectoratul de Stat în Construcţii, la ISU, CFR Infrastructură şi Poliţia Transporturi, pentru a se afla cauzele producerii surpării şi a se identifica soluţiile pentru remedierea situaţiei.Operatorul feroviar, compania Transferoviar Călători, care asigură transportul de călători pe relaţia Galaţi – Bârlad, a anunţat suspendarea circulaţiei trenurilor pe sectorul Galaţi -Tuluceşti, capătul sudic al acestui traseu fiind Gara Tuluceşti, situată la aproximativ şapte kilometri de Gara Galaţi. Călătorii sunt transportaţi pe distanţa Galaţi – Tuluceşti cu autobuzele regiei locale Transurb SA Galaţi. Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Transporturi CF Galaţi, terenul afectat se află la o distanţă de 500 de metri de plaja lacului Brateş, iar surpările de teren încă se mai produc. Zona este supravegheată de echipele ISU şi Poliţia Transporturi.Alte surpări s-au produs în 1993 şi 2000Alunecările de teren s-au mai produs în aceeaşi zonă şi în 1993, circulaţia trenurilor fiind întreruptă timp de un an. Atunci s-a stabilit că trebuie efectuate consolidări pe o lungime de aproximativ nouă kilometri. În 1993, surparea s-a produs la 20 de minute de trecerea prin zonă a unui tren personal care circula spre Galaţi. Mecanicul locomotivei a trăit senzaţii tari, pentru că a simţit că linia „se mişca” şi a anunţat autorităţile feroviare. Alunecările de teren au continuat în zilele următoare, terasamentul de cale ferată s-a ridicat la o înălţime de aproximativ doi metri, iar una dintre şinele de cale ferată s-a rupt. Autorităţile au încercat să stopeze tasarea terenului prin construirea unui tronson experimental pe o distanţă de două sute de metri, între km 6 + 50 şi km 6 + 250. Lucrările au stagnat însă, din lipsa fondurilor.În luna martie a anului 2000 s-au produs noi alunecări de teren în aceeaşi zonă, la cinci kilometri nord de Gara Galaţi. Atunci a fost distrusă calea ferată Galaţi – Bârlad pe o distanţă de 700 de metri. După reparaţiile liniei de cale ferată, trenurile circulau în această zonă cu viteza de 10 km/oră.Taluzul, o zonă cu problemeInstabilitatea terenului creează probleme în zona Brateş din 1982. Surpările sunt determinate de diferenţa de nivel de 50 de metri dintre platoul pe care se află Galaţiul şi care se prelungeşte spre nord, şi zona Lacului Brateş, pe lângă care trece şi calea ferată. Se pare că alunecările de teren se produc din cauza existenţei în zonă a unor izvoare subterane. Este posibil ca şi desecarea, în anii 60-70, a 5.000 ha din Lacul Brateş să fi modificat circuitul apelor freatice în zonă.Astfel de probleme au apărut şi în alte zone situate de-a lungul taluzului dintre platoul înalt pe care se află municipiul Galaţi şi zonele mai joase. Alunecări de teren s-au mai produs de-a lungul anilor în zona Grădinii Publice şi în zona Turnului de Televiziune, unde s-au făcut consolidări începând din 1997-1998. Probleme sunt şi în zona Falezei Dunării, unde consolidarea taluzului cu piloţi de beton ar necesita peste 80 de milioane de euro.romanialibera.ro
George Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 Solutie: Sa faca un pod suspendat deasupra zonei cu probleme. La fel cum e podul de la Basarab din Bucuresti, peste care sa treaca trenurile. Sa existe doar cativa piloni infipti in zone fara probleme. Sau sa investeasca in sina mai multa si sa se ocoleasca prin zone fara probleme.
LaurX82 Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 (edited) George, poti sa te duci tu la prefectura si sa propui asa inventie, poate te face ceva important la Galati ) Si cica copaci au fost pe acolo salcami, dar au fost taiati de ciobani din zona sau cine se mai duce pe acolo. E o zona pustie... Btw George tu sti unde este aceasta zona si cum arata, (nu pe harta) ai fost vreodata cu trenu pe acolo ? Eu cred ca nu.. Edited February 25, 2013 by LaurX82
silviudeep Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 Laurentiu. lasa-l in pace Lumea vb si de multe ori pe langa. Ca si idee...podul ala tot pe pamant sta, evident ca fugesi ala la vale ) Singura varianta realista, cu exceptia mutarii linei, este evident continuarea si finalizarea de aceasta data a lucrarilor de consolidare a terenului din zona...
LaurX82 Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 Cica Ceausescu avea in plan inpreuna cu China sa faca linia prin Brates suspendata ca cica terenul ar fi mai bun, nu stiu sigur asa auzisem mai demult... Dar saracul a fost inpuscat si....
dcp100168 Posted February 25, 2013 Author Posted February 25, 2013 Transportul pe ruta Galaţi-Tuluceşti se va asigura în continuare prin mijloace autoGrupul de Suport Tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de accidentele pe căile de comunicaţie, constituit din reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţia Transporturi Feroviare, Autoritatea Feroviară Română, C.F.R. Infrastructură, S.C. Transferoviar Grup S.A., Direcţia Penitenciarelor, Consiliul Judeţului Galaţi, S.C. Proiect S.A., s-a întrunit astăzi sub coordonarea prefectului judeţului Galaţi, Emanoil Cătălin Bocăneanu, pentru a analiza situaţia de urgenţă creată de alunecările de teren produse pe 22 februarie 2013, pe calea ferată Galaţi-Tuluceşti, între km 5+080 şi km 5+700.Astfel, în urma analizei, s-a dispus asigurarea continuităţii transportului persoanelor pe ruta Galaţi-Tuluceşti cu mijloace auto şi aplicarea măsurilor de securizare a perimetrului, prin marcare, patrulare şi blocarea accesului din ambele sensuri, pe drumul adiacent liniei de cale ferată, cu atât mai mult cu cât zona continuă să fie instabilă şi, din experienţa alunecărilor de teren anterioare, se estimează că fenomenul durează circa o lună.De asemenea, în cel mai scurt timp, se va face o evaluare a pagubelor, dar şi a impactului economic şi social generat de această calamitate şi se vor identifica soluţii de finanţare pentru efectuarea studiilor geologice, pentru întregul perimetru, inclusiv pentru zonele limitrofe celei calamitate acum.În cursul zilei de mâine, C.F.R. Infrastructură va înainta Ministerului Transporturilor o informare amănunţită asupra situaţiei actuale, astfel încât să se poată lua măsuri pentru repunerea în circulaţie a liniei ferate şi aducerea terenului la starea iniţială cât mai curând posibil.Prefectura Galaţi
gabi Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 "Grupul de Suport Tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de accidentele pe căile de comunicaţie, constituit din reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţia Transporturi Feroviare, Autoritatea Feroviară Română, C.F.R. Infrastructură, S.C. Transferoviar Grup S.A., Direcţia Penitenciarelor, Consiliul Judeţului Galaţi, S.C. Proiect S.A. ..." bine că nu şi Astra Asigurări, că finanţau ei tot proiectul până la scufundare...
George Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 (edited) Nu pot sa inteleg ce treaba are Directia Peniteciarelor de isi baga nasul unde nu ii fierbe oala. A fost o calamitate naturala nu un atentat terorist. Bine ca nu suntem in SUA ca ar fi aparut articol de genul Dumnezeu este cercetat pentru Atentat Terorist Edited February 25, 2013 by George
dcp100168 Posted February 25, 2013 Author Posted February 25, 2013 La câteva luni de la sărbătorirea a 100 de ani de la inaugurare, linia Galaţi-Bârlad nu mai poate fi reparată* Repunerea în funcţiune a liniei ferate, grav afectată de o alunecare de teren în zona Brateş, este un scenariu deocamdată imposibil, din cauza costurilor: peste 10 milioane de euro * CFR nu vrea să se implice, TFG încă evaluează situaţia * Zona continuă să fie instabilă şi există riscul ca imobilele din partea de sus a versantului să fie afectateFenomenul geologic ce a distrus vineri linia ferată Galaţi - Tuluceşti le dă bătăi de cap tuturor celor care au afaceri sau case în zonă. Mai mult, în doar câteva zile, peisajul s-a schimbat radical, în "râpa lui Tuluc" apărând noi fisuri, dar şi noi dealuri. Culmea este că în apropierea liniei ferate nu a apărut niciun utilaj sau muncitor, care să pară că ar încerca să repare în vreun fel dezastrul creat de natură. Motivul este unul cât se poate de simplu. Deocamdată, nu se ştie cine va scoate bani din conturi, pentru realizarea respectivei lucrări.Conform purtătorului de cuvânt al CFR, Oana Brânzan, linia a fost închiriată şi nu se poate pune problema să se implice în repararea ei compania de stat. "Până în 2015, prin contract, de respectiva linie se ocupă Transferoviar Grup Infrastructură, compania care a închiriat de la CFR respectivul traseu", a spus aceasta.Pe de altă parte, conform surselor din cadrul companiei TFG, directorul general al acestei firme s-ar afla în aceste zile la Galaţi, pentru a efectua o evaluare în teren a situaţiei şi pentru a vedea exact ce soluţii se impun în acest caz. Oricum, în zonă lucrările vor fi de lungă durată.Deşi punctul de vedere oficial al CFR, venit de la Bucureşti este că această companie nu va face nimic pentru remedierea situaţiei, conform deciziei luate într-o şedinţă de urgenţă ce a avut loc la sediul Prefecturii Galaţi, CFR Infrastructură va înainta Ministerului Transporturilor o informare amănunţită asupra situaţiei actuale, astfel încât să se poată lua măsuri pentru repunerea în circulaţie a liniei ferate şi aducerea terenului la starea iniţială cât mai curând posibil.Amintire cu surpăriUnul dintre ciobanii care îşi mâna oile prin râpă, îşi aminteşte că nu este pentru prima dată când au apărut astfel de probleme în respectiva porţiune. "Acum vreo 10-12 ani ştiu că se deformase pământul în aşa hal încât apăruse chiar o insuliţă în mijlocul Brateşului. Atunci au adus o grămadă de utilaje, dar acum văd că nu e nimeni", a spus acesta.Este a doua oară când au loc surpări de teren în zonă. În 1993, circulaţia trenurilor pe ruta Galaţi - Bârlad a fost întreruptă pentru un an, după ce s-a rupt linia, iar în anul 2000, după o nouă surpare, viteza trenurilor ce treceau prin zonă a fost restricţionată la 10 kilometri pe oră. Prezenţa izvoarelor subterane din apropierea lacului Brateş acctentuează instabilitatea terenului. De altfel, o echipă de silvicutori şi-a făcut apariţia luni pentru a evalua posibilitatea plantării de arbori, lucru ce teoretic ar mai putea stabiliza terenul. O soluţie tehnică, ce ar implica ranforsarea dealului din apropierea şi reconstrucţia terasamentului căii ferate ar costa, după primele estimări, peste 10 milioane de euro. În cazul în care nici CFR şi nici TFG nu vor dori să investească, istoria căii ferate ce leagă Galaţaiul de Bârlad se va opri după 100 de ani, centenarul fiind sărbătorit în primăvara trecută.Case pe marginea prăpastieiMare parte din deal a început deja să o ia la vale, câteva case aflându-se chiar pe buza prăpastiei. Zona respectivă părea total părăsită luni dimineaţă, când singurele voci ce se auzeau erau cele ale câinilor comunitari, scăpaţi din adăpostul pe care tronează inscripţia "Vier Pfotten". De altfel, la mai puţin de 30 de metri de gardul adăpostului, pământul ce forma dealul a luat-o la vale. În imediata apropiere a adăpostului se află alte câteva construcţii, unele având destinaţii comerciale, altele fiind case.Am încercat să stăm de vorbă cu cei de la Inspectoratul în Construcţii, pentru a afla în ce măsură aceste imobile se află în pericol, însă Cristian Capetis, şeful acestei instituţii, ne-a spus că astfel de solicitări se pot face în scris, precizând însă că va fi nevoie de o expertiză tehnică amănunţită, pentru a se vedea dacă respectivele construcţii sunt în pericol.Pe de altă parte, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă îi sfătuieşte pe proprietarii din zonă să fie atenţi la orice semn ce poate indica iminenţa alunecărilor de teren. "Familiarizaţi-vă cu împrejurimile, micile schimbări în peisajul local vă pot alerta asupra unei potenţiale ameninţări viitoare mai mari. De asemenea, uşile sau ferestrele se blochează pentru prima dată, apar noi crăpături în pereţi sau fundaţie, pereţii exteriori sau scările se depărtează de clădire, apar crăpături care se măresc progresiv în sol sau în zonele pavate, apar defecţiuni la utilităţile subterane, se formează movile de pământ la baza pantelor şi apa ţâşneşte din pământ în locaţii noi", a spus Eugen Chiriţă, purtătorul de cuvânt al ISU Galaţi.Şedinţă la PrefecturăÎn cursul zilei de luni a avut loc o şedinţă la Prefectură, pentru a se stabili cum se vor desfăşura lucrurile în viitor, vizavi de surparea căii ferate. Potrivit purtătorului de cuvânt al Prefecturii Galaţi, Petrica Paţilea, grupul de suport tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de accidentele pe căile de comunicaţie, constituit din reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţia Transporturi Feroviare, Autoritatea Feroviară Română, CFR Infrastructură, SC Transferoviar Grup SA, Direcţia Penitenciarelor, Consiliul Judeţului Galaţi, SC Proiect SA, s-a întrunit sub coordonarea prefectului judeţului Galaţi, Emanoil Cătălin Bocăneanu. "În urma analizei, s-a dispus asigurarea continuităţii transportului persoanelor pe ruta Galaţi - Tuluceşti cu mijloace auto şi aplicarea măsurilor de securizare a perimetrului, prin marcare, patrulare şi blocarea accesului din ambele sensuri, pe drumul adiacent liniei de cale ferată, cu atât mai mult cu cât zona continuă să fie instabilă şi, din experienţa alunecărilor de teren anterioare, se estimează că fenomenul durează circa o lună ", a declarat Petrica Paţilea. Potrivit aceleiaşi surse, în cel mai scurt timp se va face o evaluare a pagubelor, dar şi a impactului economic şi social generat de această calamitate şi se vor identifica soluţii de finanţare pentru efectuarea studiilor geologice, pentru întregul perimetru, inclusiv pentru zonele limitrofe celei calamitate acum.viata-libera.ro
George Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 (edited) Eu parca stiam ca proprietarul repara daunele cauzate de natura nu chiriasul. Chiriasul repara pe cheltuiala lui ce strica el din vina sa. Si cum sa nu poata fi reparata? Se taie sina afectata, se taseaza solul, se inlocuieste cu o bucata de sina nou nouta. Dar eh, e mai simpplu sa spui ca nu poate fi reparata si sa bagi privati cu microbuzele pe ruta Galati Tulucesti. Interesele, deh... Multe multe interese. Edited February 26, 2013 by George
LaurX82 Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 (edited) Auzi George ce ideie mi-a venit asa sa fiu in rand cu tine, sa faca astea o poarta la ambele capete, o poarta care sa teleporteze trenul dintr-o parte in alta ( ca in filme SF daca sti ) sa nu mai treaca prin zona afectata, ce zici e bine sau nu ? Edited February 26, 2013 by LaurX82
dcp100168 Posted February 27, 2013 Author Posted February 27, 2013 Dezastrul de pe calea ferată Galaţi-Bârlad putea fi evitat. Falimentul SNIF a lăsat Galaţiul fără protecţieUltima alunecare de teren de la Galaţi, cea care a distrus calea ferată de pe ruta Galaţi-Tuluceşti a băgat total în ceaţă autorităţile. În acest moment nicio instituţie judeţeană nu poate spune cu exactitate cine se va ocupa de respectiva problemă. CFR-ul aruncă motanul către TGV, firma căreia i-a închiriat calea ferată, prefectura promite că va face o comisie pentru a vedea cine are în atribuţiuni respectiva zonă, în timp ce societatea ce avea ca obiect de activitate fix îmbunătăţirile funciare, SNIF-ul zace în faliment, după ce a fost distrusă sistematic de-a lungul timpului de către firmele căpuşă şi angajaţii statului. Cei ce au rămas să se ocupe de îmbunătăţirile funciare, recte Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF), spun că nu au nicio legătură cu malurile surpate şi cu liniile ferate transformate in roller-coaster. Petre Dumitru Bărceanu, directorul ANIF Galaţi a spsu că s-a interesat de cele întâmplate, însă nu este treaba instituţiei sale să se ocupe de consolidarea malului. „Nici teoretic şi nici practic ANIF-ul nu are nicio atribuţie în zonă. ANIF-ul nu are nicio competenţă acolo, deoarece nu este în raza noastră de acţiune”, a spus acesta.Pe de altă parte, acesta este contrazis fix de statutul publicat pe site-ul www.anif.ro.”Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare s-a înfiinţat prin Ordonanţa de Urgenţă nr.82/29 septembrie 2011, ca instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin reorganizarea Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare. Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare exploatează, administrează, întreţine şi repară amenajările de îmbunătăţiri funciare din domeniul public sau privat al statului, declarate de utilitate publică (potrivit criteriilor stabilite prin Normele metodologice de aplicare a Legii îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.872/2005, cu modificările ulterioare)”, scrie pe respectivul site. Pe de altă parte, Prefectura Galaţi caută soluţii pentru rezolvarea problemei. „În cel mai scurt timp, se va face o evaluare a pagubelor, dar şi a impactului economic şi social generat de această calamitate şi se vor identifica soluţii de finanţare pentru efectuarea studiilor geologice, pentru întregul perimetru, inclusiv pentru zonele limitrofe celei calamitate acum”, a declarat directorul de Cancelarie al Prefecturii, Petrica Paţilea.SNIF-ul făcut praf şi pulbereDoar câteva sucursale ale Societăţii Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare (SNIF) mai stau în picioare în acest moment. Motivul este unul destul de simplu. Cei interesaţi , fie că este vorba de foşti directori, fie de societăţi căpuşă, au distrus sistematic această societate, ce reprezenta mâna de lucru pentru ANIF. În momentul reorganizării ANIF-ului, această societate s-a împărţit în două- SNIF- partea de execuţie, ce deţinea utilajele , sediiile, atelierele de reparat, mâna de lucru şi ANIF-ordonatorul de credite. În mai puţin de şapte ani, SNIF-ul practic şi-a pierdut raţiunea de a fi. Utilajele au dispărut, sediile au ajuns pe mâna rechinilor imobiliari, iar datoriile au crescut exponenţial.Galaţiul, un caz exemplarSNIF Galaţi a fost executată silit, în urma unei datorii făcute de sucursala din Dolj. Totul putea fi evitat foarte uşor. În schimb, printr-o eroare, Galaţiul s-a trezit fără apărare în faţa inundaţiilor. O spune chiar ancheta prefecturii, făcută în 2009. „Apreciem ca acţiunile întreprinse de reprezentaţii SNIF SA Bucureşti pentru stoparea vânzării bunurilor SNIF SA – Sucursala Siret care au făcut obiectul sechestrului in vederea recuperării creanţei deţinute de SC ULTIMEX TRADING SRL, au fost doar de faţadă, pentru a arăta că s-a făcut opoziţie la această executare, iar prin faptul că prima contestare a executării silite (principala, de altfel, care putea opri executarea silită) nu a fost timbrată este o dovadă a dezinteresului în protejarea patrimoniului SNIF SA Bucureşti, respectiv SNIF SA Sucursala Siret», se arată în ancheta Prefecturii”, se arată în concluziile acesteia. „Prin neimplicare şi pasivitate, conducerea SNIF SA Bucureşti se face responsabilă de neplata la bugetul de stat a sumei 1.030.264,12 lei, reprezentând impozite şi taxe datorate de SNIF SA şi pentru care, în anului 2007, ANAF Bucureşti a dobândit un drept de gaj asupra patrimoniului SNIF SA sucursala Siret”, mai notează organele de anchetă.Rezultatul : SNIF-ul a ajuns în proprietatea lui Dan Masgras, nimeni altul decât fostul director al SNIF Galaţi. Întreaga poveste, cu documente şi încrengături poate fi găsită pe www.viata-libera.ro.Dezastru şi în ţarăGalaţiul nu reprezintă nici pe departe un caz singular. Acest lucru este confirmat inclusiv de fostul director al Societăţii Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare, Ion Vorel. Într-un interviu acordat «Vieţii Libere », acesta a confirmat că în ţară situaţia este una de-a dreptul halucinantă.“Din 2006, schimbările de directori din cadrul SNIF-ului, la nivel naţional nu se fac cu un proces verbal de dare în primire. Când am ajuns director general la Bucureşti, nu era absolut nimeni acolo. Nu avea cine să îmi dea în primire inventarul postului. După vreo două săptămâni am vrut să-mi dau demisia de acolo. Le-am transmis tuturor de acolo , inclusiv administratorului special al SNIF-ului: Vouă vă trebuie zece miliţieni şi douăzeci de jurişti. Ce furăciuni erau acolo, erau de domeniul ştiinţifico-fantasticului. Am transmis adrese inclusiv primului ministru. M-am apucat să fac inventare prin ţară. Am văzut buldozere lipsă . Numai la sucursalele Braşov şi Covasna lipsurile erau incredibile. La Braşov am făcut o comisie pentru a ancheta situaţia. Vroiam să aducem un nou director acolo şi să facem inventarul înainte. Când am făcut inventarul am văzut că scriptic existau anumite lucruri, însă fizic dispăruseră. Este vorba despre buldozere mari şi mici, excavatoare, plus alte utilaje. Erau cel puţin 20 de repere. După ce am văzut ce era acolo, am zis să facem inventar în toată ţara, pentru că nu se mai făcuse niciodată aşa ceva. La Constanţa am găsit tractoare U 650 pe inventar personal. Un om, după ce a plecat de la SNIF, a plecat şi cu 14 tractoare. Omul plecase din unitate cu fişa de lichidare semnată!La nivel de ţară este jale. Sucursalele cele mai mari sunt demne de plâns. Zici că a dat vreo bombă cineva. Şi acolo directorul a avut o firmă. SNIF-ul nu funcţionează ca o societate normală. La licitaţii SNIF ul a participat în spatele altor SRL-uri, ca să se dea şpagă. I-am şi spus ministrului Tanţoş, cel care era la vremea respectivă că sunt mulţumit că nu sunt eligibil, pentru că eu, ca şi firmă de stat nu aş fi putut să dau şpagă. Credeţi că se poate câştiga de la stat vreo licitaţie fără şpagă?”, a spus acesta.Crimă cu premeditareTeoretic, îmbunătăţirile Funciare ţin de însăşi siguranţa naţională a României. Practic însă, legile au fost încălcate cu bună-ştiinţă. Distrugerea SNIF şi castrarea ANIF reprezintă o consecinţă directă a neaplicării cadrului legal prevăzut de Legea 138/2004 şi HG 1407/2004 generate de Legea4/2004 - "Tratatul de Împrumut cu Banca Mondială pentru modernizarea sectorului de irigaţii”. Rsponsabilii din MADR şi instituţiile subordonate - ADS, ANIF, SNIF - nu au respectat prevederile legale impuse de Legea 138/2004 art.36 referitor la divizare, care în mod obligatoriu trebuia facută conform procedurii imperative dată de Legea 31/1990 republicată, Titlul VI, cap.II, lit. j-k, art. 245 alin.1 si art. 249 indice 1. SNIF-SA Bucureşti şi ANIF RA nu au un document de propietate asupra patrimoniului, întrucât nu există un protocol încheiat şi aprobat prin hotarâre de Guvern, aşa cum prevede legea. Acest lucru este întărit inclusiv de Raportul Curţii de Conturi a României din 4 februarie 2011. În acest moment, este înaintată ministrului Agriculturii documentaţia prin care să se reabiliteze sectorul de Îmbunătăţiri Funciare prin considerarea activităţii de mentenanţă a SNIF ca infrastructură critică, conform OUG 98/2010 şi Legii 18/2011.În acest moment DNA Bucureşti se instrumentează dosarele nr.35/P/2009 şi 401/P/2010, aflate în faza întocmirii actelor premergătoare faţă de managementul SNIF-SA şi ANIF RA. Conform Comisiei de Anchetă a Parlamentului României, suma ce a dispărut de-a lungul anilor din acest sistem către buzunarele băieţilor deştepţi se ridică la 16 miliarde de euro.Noiembrie negruDupă exemplul Galaţiului, mai multe societăţi au reuşit să bage în insolvenţă Societatea Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (SNIF). Astfel, Curtea de Apel Bucureşti a dat pe data de 6 noiembrie un verdict ce practic bagă în faliment SNIF-ul. Conform deciziei instanţei de judecată, recursul formulat de SNIF a fost respins ca netimbrat.Pe 12 iulie, Tribunalul Bucureşti a decis intrarea în faliment a SNIF şi a stabilit termene clare pentru depunerea situaţiilor financiare. Decizia a fost atacată cu recurs de reprezentanţii societăţii, care însă au uitat să-şi facă treaba până la capăt.viata-libera.ro
dcp100168 Posted April 18, 2013 Author Posted April 18, 2013 S-a reluat circulaţia trenurilor între Galaţi şi Tuluceşti* Operatorul feroviar privat care administrează calea ferată dintre Galaţi şi Bârlad „a dat bice” şi a finalizat lucrările de refacere a şinei smulse pe 22 februarieDouă luni au trecut de când circa un kilometru de cale ferată a fost smuls din pământ în urma unei alunecări de teren produse între Galaţi şi Tuluceşti. Cu toate că specialiştii estimau atunci că refacerea şinei va dura câteva luni bune, Transferoviar Grup, operatorul privat care a concesionat calea ferată Galaţi - Bârlad, a demarat lucrările imediat ce alunecările au încetat. Potrivit unor surse din cadrul şantierului, lucrările au urmat un ritm draconic, în sensul că s-a muncit aproape zi de zi la întărirea malurilor de pământ şi repunerea pe poziţie a şinei de cale ferată. Astfel, miercuri după-amiază a fost posibilă reluarea circulaţiei trenurilor între Galaţi şi Tuluceşti.„Zona va fi ţinută sub observaţie în continuare, trenurile urmând să circule, pe porţiunea refăcută, cu restricţii de viteză”, ne-a precizat Constantin Oprea, directorul Transferoviar Călători.De la alunecarea de teren care a făcut imposibil traficul feroviar, transportul călătorilor între Galaţi şi Tuluceşti s-a făcut cu autobuze, costurile fiind suportate de Transferoviar. Potrivit unor surse, cheltuielile ar fi fost uriaşe, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care operatorul ar fi preferat să investească în reabilitarea urgentă a căii ferate în loc să aştepte, aşa cum se vehicula iniţial, varianta accesării unor fonduri europene prin intermediul Ministerului Transporturilor.viata-libera.ro
LaurX82 Posted April 18, 2013 Posted April 18, 2013 Ce inseamna daca e firma particulara si are interes ? Daca era inca CFR-ul dura inca 2-3 ani pana se facea... daca se mai facea...
silviudeep Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 se poate cand se executa de o firma privata care are nevoie si face profit exploatand linia
George Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 Atunci hai sa ingropam CFR-ul si sa ii lasam pe TFC sa preia toate cursele din tara.
LaurX82 Posted April 19, 2013 Posted April 19, 2013 Nu stiu daca a dat drumul inca la linie pentru tren de persoane ca azi am vazut un autobuz de la ei parca... Ultima oara bagase numai un autobuz, cred cand nu e ora de varf. CFR-ul sta la mana guvernului care se misca mai rau decat melcul...
George Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 In Gara CFR pe usa de acces in Gara este un anunt precum ca s-au reluat cursele TFC intre Galati si Barlad. Acum trenurile merg pe distanta integrala.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now