Jump to content

Curtea de Conturi ţipă, Primăria Galaţi se face că plouă


dcp100168

Recommended Posts

Potop de nereguli constatat de Camera de Conturi la Primăria Galaţi

Venituri neurmărite şi neîncasate la bugetul local, sporuri şi stimulente plătite nelegal funcţionarilor publici şi personalului contractual, dar şi altor persoane, contracte de achiziţii cu valoarea majorată nelegal, cheltuieli nejustificate, fonduri neînregistrate în evidenţa contabilă, lucrări executate sau neexecutate şi inventariate formal, sunt doar câteva dintre „bubele” descoperite în capul Primăriei Galaţi în Raportul Camerei de Conturi.

Documentul care a fost dat publicităţii conţine sinteza constatărilor rezultate în urma acţiunilor de control şi audit efectuate în 2011 pentru exerciţiul financiar al lui 2010. Suma estimată a abaterilor descoperite sare de 210 milioane de lei. În plus, Primăriei i se reproşează şi faptul că şi-a organizat necorespunzător auditul public intern, prin subdimensionarea compartimentului, şi că în 2010 nu au fost evaluate în profunzime sistemele de conducere şi control intern şi nu s-a realizat auditarea măcar o dată la trei ani a unor activităţi.

Bani care nu s-au încasat

O primă neregulă constatată de Camera de Conturi este neînregistrarea în contabilitate a operaţiunilor de intrare sau ieşire a unor bunuri în/din patrimoniu Galaţiului, abatere de 1,2 milioane de lei. În plus, Primăria nu s-a sinchisit să urmărească şi încaseze venituri din impozite şi taxe locale, dar nici nu a calculat majorări/penalităţi de întârziere, valoarea totală fiind de peste 7,2 milioane de lei. Concret, este vorba despre „creanţe comerciale aferente contractului de asociere cu SC Euro Mediterranee Consulting SRL Bucureşti, contract transferat în iulie 2007 (fără aprobarea prealabilă a Consiliului Local), prin act adiţional semnat exclusiv de primar, către SC Siret Plaza SRL (societate care în perioada 2007 – 2010 a înregistrat numai pierderi, are datorii către creditori, capitalul propriu declarat este negativ, nu are personal angajat şi nu deţine active imobilizate)”, se arată în raport. Mai mult, nu s-au dispus măsurile legale pentru încasarea creanţelor din impozite şi taxe locale.

Sporuri şi stimulente

Pe de o parte nu s-au încasat sume importante la bugetul local, de cealaltă parte s-au cheltuit bani pe sporuri şi stimulente nelegale în sumă totală de 5,64 milioane de lei. Este vorba despre „plăţi/cheltuieli de personal (funcţionari publici şi personal contractual) neprevăzute de legislaţia în vigoare, în perioada ianuarie 2010 - august 2011 (spor condiţii grele - calculator), respectiv fără respectarea prevederilor legale în perioada septembrie 2008 - august 2011(spor condiţii vătămătoare)”, se arată în raport. Abaterea se ridică la 3.031.341 de lei. Altă neregulă: stimulente acordate personalului în afara salariului de bază (valoarea abaterii estimată la 2.360.394 lei), în perioada ianuarie 2011 – august 2011. „Acestea au fost acordate cu titlu de restanţă pentru perioada 2009 – 2010, în condiţiile în care pentru personalul din cadrul compartimentului de specialitate stimulentele au fost incluse şi în salariile de bază la nivelul mediu al acestora pentru luna octombrie 2010”, se arată în documentul Camerei de Conturi. Instituţia a mai descoperit şi că în anul 2011 au fost efectuate plăţi/cheltuieli de personal fără bază legală reprezentând stimulente, către persoane care nu aveau contract de muncă la Primărie şi nu erau nici creditori ai instituţiei publice. Valoarea abaterii - 248.844 de lei.

Cu ochii larg închişi

Conturile au auditat şi transferurile de fonduri publice către patru centre financiare Grădiniţa „Prichindelul” Galaţi, Şcoala „Ion Creangă”, Colegiul „Elena Doamna” şi Şcoala „Elena Cuza”. „La Grădiniţa «Prichindelul» şi la «Ion Creangă» s-au efectuat plăţi/cheltuieli de capital nelegale (59.498 de lei), în baza situaţiilor de lucrări întocmite de executantul lucrării în condiţiile în care lucrările nu au fost executate în totalitate. La «Prichindelul» şi «Elena Doamna» s-a constatat că valoarea iniţială a contractelor de achiziţii de lucrări a fost majorată nelegal prin actualizarea cu indicele de inflaţie a lucrărilor rămase de executat, în condiţiile în care termenele de realizare a investiţiilor au fost prelungite (într-un caz de la 8 luni la 4 ani) fără ca antreprenorii să fi executat lucrări la nivelul finanţărilor asigurate”, arată Camera de Conturi. Mai grav, plăţile efectuate în 2007 nu au fost justificate până la sfârşitul anului bugetar la cheltuieli de capital, care să se fi regăsit în achiziţii de materiale, utilaje, echipamente tehnologice, dotări şi/sau lucrări executate, achiziţii şi lucrări realizate ulterior în perioada 2008 – 2011! Asta înseamnă 133.070 de lei abatere.

La abateri financiar-contabile suma estimată este de 191 milioane de ei şi i se reproşează Primăriei că nu cunoaşte cuantumul garanţiei de bună execuţie a lucrărilor executate. Pe româneşte, Primăria nu a inventariat situaţia reală a lucrărilor terminate şi recepţionate parţial, şi lucrările rămase de executat faţă de preţul devizului general.

Ce spune primarul?

Primarul Dumitru Nicolae nu pare îngrijorat de constatările Camerei de Conturi: „Dacă n-ar fi nereguli n-ar avea ce constata Camera de Conturi. Când ai sute şi mii de roluri, nereguli sunt şi vor fi. Contestăm doar sporurile care ni s-au băgat, în rest vom analiza de la caz la caz şi vom vedea ce e de făcut”, ne-a declarat Nicolae.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Si noi care credeam ca domn` primar nu e doar un cadavru boschetar care isi urmareste propriile interese in locul celor ale cetatenilor.. Noroc c-a iesit Afanase la pensie ca sa poata incerca careva cu degetul dodoasca lu` mos Nicolae; din nefericire pentru noi, il durea in pix inca de la primul mandat, cu atat mai putin o sa-l invete careva minte, pe ultima suta de metri (si de zile a vietii) a mandatului sau..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sporuri salariale şi prime ilegale de 1,3 milioane de euro la Primăria Galaţi

Constatarea a fost făcută de Curtea de Conturi. Potrivit raportului întocmit de inspectori, banii s-au plătit sub formă de prime, bonificaţii, spor de calculator şi spor pentru condiţii periculoase, în perioada ianuarie 2010-august 2011.

Primăria din Galaţi este implicată într-un nou scandal legat de sporurile şi primele salariale plătite în mod ilegal. Potrivit Curţii de Conturi, angajaţii Primăriei au primit, fără bază legală, 5,64 milioane de lei noi (peste 1,3 milioane de euro), pe parcursul anilor 2010 şi 2011.

Vai, ce periculos e în birou!

Mai bine de jumătate din suma plătită ilegal angajaţilor - respectiv 3,03 milioane de lei - reprezintă cuantumul a două sporuri: sporul pentru condiţii grele (acordat celor care folosesc calculatorul) şi sporul pentru condiţii vătămătoare (cunoscut şi ca spor de praf şi/sau spor de antenă).

În medie, fiecare angajat al Primăriei Galaţi a încasat în plus la salariu, din cele două sporuri menţionate, circa 5.100 de lei, pe parcursul perioadei cuprinse în actul de control întocmit de Curtea de Conturi.

Motivul pentru care sporurile au fost considerate de Curtea de Conturi ca fiind ilegale este acela că, potrivit legislaţiei muncii, în ambele cazuri erau necesare măsurători şi analize făcute de un laborator acreditat, din care să rezulte existenţa unor condiţii de lucru vătămătoare. Primăria nu a prezentat aşa ceva şi nici nu avea cum, dat fiind că nicăieri în lume munca la PC nu este încadrată la „condiţii grele".

Prime ilegale de o jumătate de milion de euro

În perioada 2010-2011, Primăria Galaţi a achitat şi prime şi bonificaţii ilegale în sumă de 2,36 milioane de lei (aproape o jumătate de milion de euro).

Potrivit Curţii de Conturi, s-a apelat un artificiu contabil pentru ca lucrurile să pară în regulă. „ Acestea au fost acordate cu titlu de restanţă pentru perioada 2009 - 2010, în condiţiile în care stimulentele au fost incluse şi în salariile de bază la nivelul mediu al acestora", se specifică în raportul de control.

Grav este că de prime de la Primăria Galaţi, adică din bugetul public, au beneficiat şi o serie de persoane care nu avea contracte de muncă cu instituţia (legal, persoanele care nu au contract nu pot fi bonificate). Suma totală este de aproape 250.000 de lei şi a ajuns la avocaţi (comision de succes), consilieri locali (prime) şi persoane care îşi aniversau 50 de ani de căsnicie.

Primarul: „Refuz să semnez deciziile de imputare"

În urma controlului Curţii de Conturi, aparatul de specialitate din Primărie a întocmit acte de imputaţie pentru toate persoanele care au încasat sume în mod necuvenit. Surprinzător, însă, primarul Dumitru Nicolae a refuzat să semneze documentele. „Nu-i logic şi normal să fie aşa. Am contestat în instanţă, peste tot. Nu voi semna deciziile de imputaţie decât dacă voi fi obligat de instanţă", a declarat primarul.

Interesant este şi punctulde vedere al lui Marcel Gurzu, liderul de sindicat din Primăria Galaţi. „Să plătească cine a greşit. Juridic, vina s-a transferat asupra conducerii Primăriei", a afirmat Gurzu.

Trebuie să remarcăm şi faptul că la sfârşitul anului 2011, Consiliul local Galaţi a alocat o nouă sumă ameţitoare (peste un milion de euro) pentru plata, în cursul lui 2012, a unor presupuse „restanţe salariale" către angajaţi. „Scenariul" este în fapt, similar cu cel considerat deja ilegal de Curtea de Conturi.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Primăria Galaţi a pierdut un milion de euro dintr-un contract pentru un mall fantomă

Curtea de Conturi a descoperit că Primăria Galaţi a cedat 26,4 de hectare din terenul oraşului unei firme private, fără a obţine nimic la schimb! Mai mult, contractul iniţial a fost transferat de către primarul Nicolae, în mod fraudulos, fără aprobarea Consiliului local, către o altă firmă, care nici ea n-a plătit!

Un contract încheiat de Primăria Galaţi cu o firmă privată, în 2005, pentru construirea unui mare complex comercial în cartierul „Dimitrie Cantemir" (cunoscut şi sub numele de cartierul Siret) din Galaţi a produs bugetului public o gaură de circa un milion de euro. Constatarea a fost făcută de Curtea de Conturi, în urma unui control de fond la Primăria Galaţi.

Ia Carrefourul care nu-i!

Mai concret, Primăria a cedat către firma privată Euro Mediterranee Consulting SRL Bucureşti (firmă care reprezintă unul dintre giganţii europeni din retail, respectiv Carrefour) o suprafaţă de 26,4 de hectare de teren din cartierul Siret, pentru care amintita firma urma să plătească, timp de 25 ani, o redevenţă de circa 200.000 de euro pe an, începând cu momentul semnării actului.

Problema este că plata nu s-a făcut niciodată, aşa că la momentul controlului, în 2010, se adunase deja o sumă neplătită de circa un milion de euro!

Dar asta nu e tot. Cei de la Curtea de Conturi au descoperit un lucru şi mai grav: între timp, contractul a suferit o serie de transformări în mod ilegal, doar prin semnătura primarului Dumitru Nicolae şi fără aprobarea Consiliului Local.

Concret, contractul a fost transferat (în iulie 2007), fără aprobarea prealabilă a consiliului local, prin act adiţional semnat exclusiv de primarul Dumitru Nicolae, către altă societate comercială cu capital privat: SC Siret Plaza SRL.

„Această societate comercială era înfiinţată în februarie 2007 (N.R. adică înainte cu doar patru luni de semnarea actului), iar în perioada 2007-2010 a înregistrat numai pierderi, are datorii către creditori, capitalul propriu declarat este negativ, nu are personal angajat şi nu deţine active imobilizate - conform situaţiilor prezentate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - indicatori financiari", descriu „ţeapa" cei de la Curtea de Conturi.

Clar este că atât Euro Mediterranee Consulting, cât şi Siret Plaza s-au făcut că plouă şi n-au plătit suma prevăzută de contract, iar Primăria nu a făcut nimic pentru a rezolva problema.

Cităm din raportul Curţii: „La Primăria Galaţi s-a constatat că nu au fost urmărite şi încasate veniturile cuvenite bugetului local reprezentând creanţe comerciale înregistrate în evidenţa contabilă a entităţii la data de 31 decembrie 2010 (respectiv 3.764.000 lei; N.R.: adică peste un milion de euro dacă actualizăm cursul valutar), aferente contractului de asociere nr. 112282/07.11.2005 încheiat cu firma privată Euro Mediterranee Consulting SRL Bucureşti". Contract transferat ulterior, cum spuneam, către Siret Plaza SRL.

De-abia în 2009, departamentul juridic al Primăriei Galaţi a avut un moment de tresărire şi a deschis o acţiune la Judecătoria Galaţi, însă totul s-a blocat deoarece niciuna dintre părţi nu s-a prezentat la proces. Dosarul este blocat şi în momentul de faţă!

Curtea de Conturi: Primarul este vinovat!

Pentru a nu lăsa loc unor interpretări, cităm integral, în continuare, din raportul Curţii de Conturi:

„Astfel, nu s-a asigurat de către conducerea unităţii administrativ-teritoriale utilizarea/administrarea cu eficienţă, eficacitate şi economicitate a patrimoniului public şi privat al acesteia, având în vedere modul în care s-a acţionat în vederea recuperării creanţelor, starea economico-financiară încă de la înfiinţare a societăţii comerciale cu capital privat care a subrogat în drepturi şi obligaţii asociatul iniţial, astfel încât este relativ modul în care se poate realiza scopul asocierii înscris în contract (investiţia constând din construirea unui centru comercial şi de recreere de interes public pe terenul în suprafaţă de 26,4 ha adus în asociere de către instituţia publică), pentru care potrivit contractului:

«Societatea are capacitatea şi este interesată să investească în zonă circa 45 milioane Euro, din surse financiare proprii sau atrase, pentru crearea unui centru comercial şi de recreere modern, la nivel occidental, cu cca. 2.000 locuri de parcare, săli de cinema multiplex, etc., ceea ce va conduce la crearea a aproximativ 1.000 locuri de muncă, cu avantajele inerente provenite din taxe şi impozite ce se vor face venit la bugetul de stat şi la bugetul local».

De asemenea, tot la această entitate publică s-a constatat că nu s-au dispus şi luat măsurile legale în vederea urmăririi şi încasării creanţelor cuvenite bugetului local, reprezentând impozite şi taxe locale şi nu s-au aplicat toate procedurile de executare silită a debitorilor pentru obligaţiile fiscale datorate de aceştia , în sumă de peste 3.4 milioane de lei, la care se adaugă penalităţile".

Să plătească!

Desigur, se pot invoca în acest caz multe lucruri, cum ar fi criza economică sau eternul litigiu Galaţi-Brăila cu privire la situaţia administrativ-teritorială a terenului în discuţie. Asta mai ales dacă şinem cont că terenul a fost transferat Galaţiului prin Hotărâre de Guvern, care a fost atacată de Brăila în justiţie, iar procesul încă nu s-a terminat.

Peste toate, însă, există un contract comercial semnat şi ştampilat. Vă garantăm că dacă primăria nu ar fi respectat clauzele contractului, cu siguranţă că firmele contractante ar fi cerut daune uriaşe.

În aceste condiţii nu putem decât să sperăm că persoanele vinovate de această ţeapă vor fi puse să plătească, iar firmele implicate vor da şi ele socoteală.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Dupa 12 ani avandu-l ca primar pe Mos Nicolae, cu ce s-a ales Galatiul? Pe langa fuga tuturor investitorilor in alte zone si realizarea unei bariere politruce la nivelul tuturor institutiilor locale, si in special a celor din subordinea primariei care sa impiedice pe oricine dinafara sistemului sa porneasca cinstit in vreo afacere, s-a ales cu un sediu de primarie lipsa, cu un parc industrial lipsa, cu o groapa de gunoi lipsa (avand in vedere ca durata medie a actualei gropi e de vreo 5-6 ani iar proiectul ei a fost intarziat cu vreo 3 ani pe de 2 ori mai multi bani..), cu hectare de teren lipsa din patrimoniul local, cu zeci de strazi lipsa/devenite impracticabile, cu un credit luat pe termen mediu (dar care va fi resimtit al naibii de lung de catre noi) pentru alte strazi lipsa, cu parcuri lipsa, cu procese pierdute in numele municipalitatii, cu nervi, bani si in special ani din viata pierduti de catre majoritatea cetatenilor care trag sa-si realizeze si sa-si apere drepturle in fata institutiei de cacat reprezentata de inginer D. Nicolae si cate si mai cate lipsuri de care ne lovim zi de zi, indiferent ca asteptam 6 luni pentru o autorizatie sau ca-i vedem pe cei de la Tancrad/Vega sau Superquattro ca 'lucreaza' in maxima bataie de joc cu banii luati in avans, calcand in picioare orice bariera a bunului simt, pusi la adapost de boschetarul sef care-i tolereaza. In astia 12 ani, orice prost care a apucat sa-si duca zilele pe-aici vede si stie modul in care se duce de rapa la propriu si la figurat orasul asta.

Cum spuneam si mai sus, insa, spre deosebire de noi, primarul nostru mai are o salvare: coliva! De aceea privesc cu incredere spre miracolele anului 2012 intru iertarea pacatelor sale.. :d

Edited by riaji
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Sporuri nelegale la Primăria Galaţi şi în 2011

* Camera de Conturi Galaţi a găsit, ca de obicei, o groază de „bube” în capul Primăriei municipiului Galaţi

Rezultatele auditului financiar efectuat, în toamna anului 2012, asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Primăriei pe anul 2011 scot în evidenţă o abatere devenită deja tradiţională în timpul mandatului primarului Dumitru Nicolae: sporuri plătite nelegal funcţionarilor publici.
Potrivit documentului dat publicităţii de Camera de Conturi, municipalitatea se face vinovată de „angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata unor cheltuieli de personal fără respectarea prevederilor legale, reprezentând spor pentru condiţii grele (spor de calculator) şi spor pentru condiţii vătămătoare”. Acestea au fost acordate, potrivit documentului, în perioada septembrie 2011 - ianuarie 2012 personalului din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Galaţi, adică funcţionarilor publici şi personalului contractual. Şi totalul plătit nu constituie deloc o bagatelă. Potrivit Raportului Camerei de Conturi, suma estimată se ridică la 433.000 de lei.
Vi se pare mult? Aflaţi că isprava este mult mai modestă decât cea care a fost descoperită la precedentul control. În 2011, Camera de Conturi a descoperit că Primăria a cheltuit pe sporuri şi stimulente nelegale o sumă totală de 5,64 milioane de lei. Atunci a fost vorba despre „plăţi/cheltuieli de personal (funcţionari publici şi personal contractual) neprevăzute de legislaţia în vigoare, în perioada ianuarie 2010 - august 2011 (spor condiţii grele - calculator), respectiv, fără respectarea prevederilor legale în perioada septembrie 2008 - august 2011 (spor condiţii vătămătoare)”. La asta s-au adăugat stimulentele acordate personalului în afara salariului de bază, dar şi plăţi/cheltuieli de personal fără bază legală reprezentând stimulente, către persoane care nu aveau contract de muncă la Primărie şi nu erau nici creditori ai instituţiei publice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Curtea de Conturi ţipă, aleşii se fac că plouă. Bube financiare în capul Primăriei Galaţi
* Sporuri şi indemnizaţii ilegale de milioane de lei acordate funcţionarilor publici, creanţe şi venituri neîncasate la bugetul local, bulibăşeală în scripte şi în patrimoniu, lucrări supraevaluate sau neexecutate, dar plătite din greu * Acestea sunt, în mare, abaterile constatate şi repetate, din 2008 încoace, în fiecare raport de audit întocmit de Camera de Conturi Galaţi * Deşi neregulile descoperite în ograda proprie şi a instituţiilor subordonate municipalităţii depăşesc 600 de milioane de lei, Primăria condusă de fostul primar Dumitru Nicolae nu a supus niciodată atenţiei Consiliului Local nenorocirile descoperite de Camera de Conturi

În ultimii patru ani Camera de Conturi a bătut toba la urechea surdului. Surdul este administraţia locală, sub conducerea primarului Dumitru Nicolae, care niciodată nu a supus dezbaterii Consiliului Local rapoartele de audit făcute publice, în fiecare an, de instituţia de control. În vreme ce alte primării din ţară publică pe propriile site-uri concluziile rapoartelor de audit întocmite de Camera de Conturi şi măsurile adoptate în Consiliul Local, Primăria Galaţi a tăcut chitic şi s-a comportat de parcă nu s-a întâmplat nimic. Iată, pe scurt, care au fost cele mai mari nereguli constatate în ultimii patru ani de către Camera de Conturi Galaţi.
Banii vorbesc
În 2008, potrivit raportului Camerei de Conturi, administraţia locală nu a încasat 199.182.300 de lei din concesiuni şi închirierea unor terenuri proprietate privată, dar a plătit 1.409.400 de lei pe salarii, indemnizaţii de conducere ilegale şi cheltuieli de judecată. Municipalităţii i s-a mai imputat faptul că nu şi-a inventariat şi reevaluat anual patrimoniul abatere estimată la 21.572.000 de lei, încălcarea prevederilor referitoare la achiziţii publice şi înregistrări contabile eronate care au condus la denaturarea veniturilor, cheltuielilor şi a patrimoniului cu suma de 32.451.000 de lei.
Anul celor mai generoase sporuri
Auditul financiar pe anul 2009 a scos la iveală cele mai generoase sporuri, stimulente şi indemnizaţii (inclusiv pentru o ţinută decentă!) acordate salariaţilor Primăriei - 6.538.271 de lei. Neîncadrarea cu personal a posturilor de auditori şi faptul că a realizat doar şase misiuni de audit, în condiţiile în care în subordinea şi coordonarea ei sunt 56 de entităţi au generat o abatere evaluată la 6.564.698 de lei. Sinteza neregulilor constatate atât la Primărie, cât şi la instituţiile publice aflate în subordinea ori în coordonarea municipalităţii, ridică la 85.771.041 de lei ştacheta abaterilor.
Fonduri guvernamentale batjocorite
Raportul auditului din 2010 scoate la iveală că nici atunci când beneficiază de fonduri guvernamentale, Primăria nu face faţă situaţiei. În 2010, Primăria nu s-a sinchisit să urmărească şi să încaseze venituri din impozite şi taxe locale, dar nici nu a calculat majorări şi penalităţi de întârziere, valoarea totală a abaterii fiind de peste 7.200.000 de lei. S-au cheltuit, însă, pe sporuri şi stimulente nelegale 5.640.579 de lei. La abateri financiar-contabile reieşite în urma controlului fondurilor alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului suma estimată este de 191.857.000 de ei. Marea problemă o constituie faptul că Primăria nu a inventariat situaţia reală a lucrărilor terminate şi recepţionate parţial, şi lucrările rămase de executat faţă de preţul devizului general la celebrul Port de ambarcaţiuni.
Curăţenie cu mari probleme
Despre ceea ce a descoperit Camera de Conturi la controlul efectuat pentru anul 2011 aţi putut citi recent, o serie de articole în ziarul „Viaţa liberă”. Una dintre cele mai grave descoperiri este că Primăria a risipit 2,3 milioane de lei pe lucrări şi bunuri care nu există, şi a plătit nelegal sporuri funcţionarilor publici - 433.000 de lei. Camera de Conturi Galaţi a „cântat” iar refrenul despre „ghiveciul” din scriptele Primăriei oraşului: clădiri care nu au fost reevaluate, dar şi imobile din domeniul public şi privat al municipalităţii care nu sunt înregistrate în evidenţele cadastrale. Şi, „moţ” - societăţi care ocupă suprafeţe de teren mai mari decât i-au fost concesionate de Primărie, firme care ocupă suprafeţe de teren din domeniul public fără a avea contracte încheiate cu Primăria şi, desigur, firme care nu au respectat clauzele stabilite prin contractele de concesiune încheiate. Mult mai mari sunt neregulile descoperite în modul de organizare al salubrizării oraşului – Serviciul Public Ecosal – care se ridică la 61.919.000 de lei!
O singură îndreptare
Contractul de asociere al Primăriei cu SC Euro Mediterranee Consulting SRL Bucuresti, incriminat în raportul pe 2010 al Camerei de Conturi a făcut obiectul unei hotărâri adoptate la finele anului trecut de către Consiliul Local. E vorba de mall-ul care ar fi trebuit să fie construit în celebrul Cartier Cantemir care nici nu o să mai fie. Aleşii locali au votat încetarea contractului de asociere dintre municipiul Galaţi şi SC Siret Plaza SRL, dar şi revocarea asocierii dintre Consiliul Local şi SC Euro Mediterranee Consulting SRL, în vederea amplasării unui centru comercial şi de recreere de interes public. Camera de Conturi a obligat Primăria să ia măsurile necesare pentru încetarea contractului de asociere încheiat în 2005, dar partea delicată este că municipalitatea va trebui să recupereze cota de participare şi „creanţele comerciale aferente contractului de asociere, că aşa zice la raportul Camerei de Conturi!
Aşteptăm ca Primăria condusă de edilul Marius Stan şi Consiliul Local să ia în discuţie şi să adopte o poziţie oficială faţă de recentul raport al Camerei de Conturi şi să nu-i mai acopere pe vinovaţi, aşa cum s-a întâmplat până acum...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Banii gălăţenilor, tocaţi pe investiţii fantomă

* Primăria a plătit 2,3 milioane lei pe echipamente care au ajuns la fier vechi nefolosite

Un recent raport al Curţii de Conturi constată pagubele înregistrate de Primăria Galaţi din cauza indolenţei propriilor funcţionari. Este vorba de cazul Staţiei de Epurare pentru cartierul Siret, pentru care primăria a plătit aproximativ 23 miliarde de lei vechi, dar de aceşti bani municipalitatea s-a ales numai cu o fundaţie de beton în păduricea de peste Siret, fundaţie care, evident, acum nu mai foloseşte la nimic. „Au fost efectuate plăţi nelegale care reprezintă contravaloarea materialelor şi utilajelor plătite de Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Galaţi, cuprinse în procesele-verbale de custodie şi negăsite la locul unde trebuia efectuată lucrarea la obiectivul de investiţii «Lucrări Tehnico- Edilitare Cartier Siret – Staţie de epurare»”, se spune în nota de control. Prejudiciul constatat de inspectorii de la Curtea de Conturi este de 2.282.000 lei.

Proiect ambiţios, bani pe măsură

În 2005, Primăria Galaţi a lansat investiţia de construire în credit furnizor a unei staţii de epurare pentru cele 15 blocuri ANL din cartierul „Siret”. Prin aceasta, apele menajere de la blocurile ANL deversate în Siret ar fi trebuit să fie curate ca lacrima. Licitaţia pentru construirea noii staţii de epurare a fost câştigată de Unicom SA Galaţi. Între primărie şi Unicom a fost încheiat contractul nr. 69.728/05.07.2005, în valoare de 2.215.090 lei, fără TVA, plus 358.798 lei dobânzi aferente creditului furnizor. Lucrările trebuiau finalizate în 36 de luni, însă Primăria Galaţi, condusă pe atunci de primarul Dumitru Nicolae, a pus terenul la dispoziţia constructorului abia pe 26.10.2006. Lucrările au început în martie 2007. A fost achiziţionat echipamentul staţiei de epurare, Adipur Denipho SAC5000, pentru care Primăria Galaţi a decontat Unicom-ului 1.425.390 lei.

Bunea Stancu, omul cu „beţe-n roate”

În 2008, au intrat în scenă oamenii lui Gheorghe Bunea Stancu, liderul PSD şi al Consiliului Judeţului Brăila, un adversar vehement al construirii cartierului gălăţean pe teritoriul Brăilei. Supărat că gălăţenii au primit cele 1.000 de hectare din judeţul Brăila, Bunea Stancu a încercat să blocheze construirea blocurilor prin refuzul impus autorităţilor brăilene de a elibera Primăriei Galaţi autorizaţiile de construcţie pentru ridicarea blocurilor ANL. Staţia de epurare aferentă cartierului, amplasată în păduricea de pe malul brăilean al Siretului, era în aceeaşi situaţie. Aşa că prin adresa nr 536/10.03.2008 Inspectoratul de Stat pentru Construcţii (ISC) Brăila a sistat lucrările până la obţinerea autorizaţiei de construcţie de la autorităţile din Brăila. Intrată la mijloc în războiul Galaţi-Brăila, firma Unicom SA a cerut prelungirea lucrărilor până în 2009. A trecut şi 2009 fără ca staţia să fie gata.

Ditamai staţia de epurare, ­„subtilizată” de hoţii de fier vechi

A urmat un episod interesant: inundaţiile din iunie-iulie 2010. Abia atunci s-a observat că, în 2006, amplasamentul staţiei de epurare fusese stabilit de „specialişti” şi acceptat de fostul primar, Dumitru Nicolae, pe malul Siretului, într-o zonă inundabilă. În iunie 2010, apele au pus stăpânire şi pe zona viitoarei staţii de epurare. Unicom a anunţat primăria că îşi retrage organizarea de şantier până la plata unei restanţe de 119.885 lei. După ce apele Siretului s-au retras, echipamentele montate la staţia de epurare au fost ­furate de hoţii de fier vechi. Aşa că au ajuns la fier vechi înainte de a fi puse în funcţiune. Abia după un an, funcţionarii primăriei şi-au adus aminte de staţia de epurare de pe malul Siretului, dar la faţa locului mai era doar ceea ce nu îi tentase pe hoţi: fundaţia de beton. Prin adresele 14.984/09.02.2011 şi 6.140/20.01.2012, Primăria Galaţi a cerut ca Unicom SA să ducă echipamentele achiziţionate în depozitul primăriei, de pe str. Zimbrului. Dar nu prea mai era nimic de adus.

După alegerile de anul trecut, primarul Marius Stan a aflat că primăria plătise 23 de miliarde de lei vechi pe o staţie de epurare care nu exista pe teren şi a ordonat un audit a cărui concluzie e halucinantă: „unul dintre containere a fost montat pe amplasament şi datorită inundaţiilor a fost avariat. Nu cunoaştem ce s-a întâmplat cu el după retragerea apelor”, se spune în nota de control a serviciului de audit din primărie. Staţia nu figura ca fiind predată beneficiarului şi în aceste condiţii era încă în custodia constructorului. Primarul i-a cerut lămuriri administratorului Unicom SA, Doru Pârlătescu. Prin adresa 877/25.07.2012, acesta a răspuns că după sistarea lucrărilor de către ISC Brăila, în martie 2008, a retras lucrătorii şi în repetate rânduri a solicitat Primăriei Galaţi clarificarea situaţiei cu autorizaţia de construcţie şi reluarea lucrărilor. Mai spune că prin adresa 1.721/07.06.2010, atunci când zona a fost inundată, a comunicat Primă-riei Galaţi decizia „de a se retrage organizarea de şantier şi implicit paza”. Dar în adresa 1.721/07.06.2010 nu am întâlnit niciun cuvânt despre retragerea pazei. Administratorul Unicom spune că nu poate fi considerat responsabil. Recunoaşte că la inundaţii firma trebuia să invoce „forţa majoră”, dar acuză că şi Primăria Galaţi trebuia să facă acest lucru: „Având în vedere că la producerea situaţiei pentru care se putea produce forţa majoră beneficiarul era înştiinţat de retragerea organizării de şantier (…) considerăm că şi beneficiarul este răspunzător pentru neinvocarea clauzelor referitoare la forţa majoră”.

Primăria a plătit 540.000 de euro pe… praful de pe tobă

În perioada octombrie 2007-decembrie 2009, Primăria Galaţi a plătit firmei Unicom SA suma de 2.397.719 lei, adică 540.000 de euro, dar din staţia de epurare n-a mai rămas decât fundaţia. Practic, primăria s-a ales cu praful de pe tobă. Prin adresa 877/25.07.2012, Unicom SA comunica Primăriei Galaţi că din staţia de epurare de 540.000 de euro n-a mai rămas nimic: „La data prezentei, în gestiunea Unicom SA nu se mai găsesc (nici scriptic, nici faptic) majori-tatea materialelor, utilajelor şi echipamentelor specifice pentru staţia de epurare. Urmează să identificăm din materialele aflate în stoc acele materiale care fac obiectul procesului verbal de recepţie a stadiilor fizice şi să vă comunicăm această situaţie”. În cel mai bun caz, de cele 540.000 euro pe care le-a plătit Primăria Galaţi s-ar putea alege cu câteva ţevi şi şuruburi. Dar pentru asta ar trebui să se înscrie la masa credală, pentru că între timp Unicom SA a intrat în lichidare.

Investiţii cu iz penal

Pe baza raportului de audit, primarul Marius Stan a înaintat o sesizare penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Galaţi: „Am sesizat instituţiile abilitate ale statului pentru a efectua cercetări, din cauză că din primele noastre constatări sunt situaţii care ar putea avea conotaţii penale. Nu pot eu să spun că sunt sau nu sunt fapte de natură penală. Asta o vor stabili procurorii”, a declarat primarul.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Angajaţii Primăriei rămân cu sporurile încasate în ultimii patru ani

269 de funcţionari publici din Primăria Galaţi au scăpat de popririle pe salarii după ce la sfârşitul săptămânii trecute Tribunalul a hotărât să anuleze deciziile de imputare emise de municipalitate la sfârşitul lui 2012. Angajaţii Primăriei chemaseră în judecată municipalitatea, nemulţumiţi că urma să le fie reţinute sume cuprinse între 3 şi 18.000 de lei din salarii. Este vorba de sporul de condiţii vătămătoare, sporul de calculator, precum şi mai multe stimulente, de care au beneficiat în perioada 2008-2011. Sindicatul care îi reprezintă pe salariaţii Primăriei a susţinut că deciziile de imputare au venit prea târziu, deoarece au fost emise după cele 30 de zile prevăzute de lege de la data de când primarul a fost informat despre pagubă, lucru pe care l-au constatat în final şi judecătorii. Practic, prejudiciul a fost descoperit de către Curtea de Conturi şi tot justiţia a fost cea care a obligat municipalitatea să recupereze banii de la proprii angajaţi după ce a pierdut mai multe procese în instanţă, ce vizau acordarea sporurilor.
Una caldă, alta rece
În aceste condiţii, procesul deschis de Prefectură împotriva municipalităţii, ce viza încasarea ilegală de către angajaţii Primăriei a sporului de condiţii grele de muncă şi a sporul de condiţii vătămătoare, este pus acum sub semnul întrebării. Un raport al Camerei de Conturi Galaţi din 2011 a scos la iveală exact aceleaşi nereguli, după ce s-a constatat că zeci de funcţionari ai Primăriei Galaţi au primit spor de calculator, spor de condiţii grele de muncă şi spor de condiţii vătămătoare, în afara legii. Inspectorii financiari au concluzionat că o parte dintre foştii salariaţi ai municipalităţii au încasat stimulente financiare în intervalul ianuarie-august 2011, deşi nu mai lucrau de ceva timp la Primărie. Reprezentanţii municipalităţii susţin în continuare că plăţile trebuiau făcute către foştii angajaţi în contul lucrărilor de administrare a creanţelor fiscale, pe care le realizaseră anterior. Vestea bună pentru funcţionarii Primăriei este umbrită de faptul că cererea de suspendare a deciziilor de imputare nu a fost timbrată, astfel că judecătorii au anulat-o. Asta înseamnă că, dacă municipalitatea va alege să atace hotărârea Tribunalului la Curtea de Apel, poate pune în aplicare nestingherită deciziile de imputare, cel puţin până la finalizarea procesului.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Angajaţii Primăriei trebuie să returneze nouă sporuri şi indemnizaţii salariale

Veşti bune pentru funcţionarii şi personalul contractual din Primăria Galaţi. Tribunalul Galaţi a decis recent să suspende o decizie a Camerei de Conturi, ce viza recuperarea plata orelor suplimentare, sporul de mobilitate şi cel de confidenţialitate. „Prejudiciul ce urmează să se producă constă în perturbarea gravă a funcţionării unui serviciu public administrativ, întrucât neplata în continuare a drepturilor de natură socială în beneficiul angajaţilor este de natură a determina blocarea activităţii administraţiei publice locale”, susţin reprezentanţii Primăriei.

Judecătorii au hotărât însă că o altă decizie a Camerei de Conturi Galaţi rămâne în vigoare, ceea ce înseamnă că municipalitatea trebuie să recupereze de la proprii angajaţi nu mai puţin de nouă sporuri şi indemnizaţii salariale. Este vorba de sporul de dispozitiv, sporul de calculator, prima pentru pensionare, indemnizaţia de hrană şi indemnizaţia pentru refacerea capacităţii de muncă. La acestea se adaugă sumele alocate pentru procurarea unei ţinute decente, indemnizaţia pentru înmormântare şi prima pentru ziua de Paşte.
Cei mai loviţi sunt funcţionarii care scriu şi implementează proiecte derulate cu fonduri comunitare, precum şi împrumuturi externe, contractate şi garantate de stat, aceştia beneficiind de o majorare cu până la 75% a salariului de bază. Cum decizia Camerei de Conturi a rămas în picioare, sumele trebuie recuperate de la angajaţii Primăriei.

Decizia Tribunalului vine după ce cei 269 de funcţionari publici din Primăria Galaţi scăpaseră de popririle pe salarii, în contextul în care judecătorii au hotărât să anuleze deciziile de imputare emise de municipalitate la sfârşitul lui 2012. Angajaţii Primăriei chemaseră în judecată municipalitatea, nemulţumiţi că urma să le fie reţinute sume cuprinse între 3 şi 18.000 de lei din salarii. Este vorba de sporul de condiţii vătămătoare, sporul de calculator, precum şi mai multe stimulente, de care au beneficiat în perioada 2008-2011

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Curtea de Conturi a găsit erori de 4,9 milioane de lei la Primăria Galaţi

* Clubul de Fotbal Oţelul Galaţi ar putea fi nevoit să restituie toţi banii pe care i-a primit în cursul anului 2012 de la bugetul oraşului * Eroarea constatată de instituţia de control în cazul finanţării clubului Oţelul este cea mai mare - 2,4 milioane de lei

Primăria oraşului mai are doar trei luni pentru a îndrepta deficienţele constatate de Camera de Conturi Galaţi. Instituţia de control a realizat, în perioada 13 mai - 5 iulie, un audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pentru anul 2012. Potrivit Raportului de audit financiar nr. 96246 din 5 iulie 2013, valoarea însumată a erorilor constatate se ridică la 4.952.415 de lei. Vă prezentăm astăzi o sinteză a neregulilor descoperite de Camera de Conturi după ce a puricat Primăria.
Împrumut nerecuperat, taxe neîncasate
Conform raportului, prima eroare constatată, în valoare de 285.951 de lei, vizează un împrumut acordat din fondul de rezervă bugetară a municipiului Galaţi, pe care funcţionarii municipalităţii nu s-au mai sinchisit să-l recupereze. Primăria se face vinovată şi de faptul că nu a aplicat sancţiuni contravenţionale contribuabililor pentru depunerea cu întârziere a declaraţiilor de impunere pentru bunurile dobândite. Valoarea estimativă a abaterii se ridică la 560.760 de lei.

Primăria nu a încasat, în 2012, taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşament, eroare de 1.566.948 de lei. În sarcina Primăriei, Camera de Conturi mai reţine efectuarea de plăţi fără documente justificative - 30.400 de lei, şi venituri suplimentare din chirii nefacturate - 94.181 de lei, dar şi lucrări efectuate fără contract şi proces-verbal de recepţie.

Camera de Conturi trage de urechi Primăria pentru că a nesocotit măsurile care i-au fost trasate, prin decizie, în urma verificărilor din anii anteriori. De exemplu, că nu a clarificat situaţia juridică a terenurilor proprietate publică ocupate în mod abuziv de către SC Rompesgal - restaurantul Pescăruşul!
Banii de la Oţelul
Cea mai gravă dintre erori, a cărei valoare se ridică la 2.410.000 de lei, vizează, conform raportului, finanţarea de la bugetul local a unei structuri sportive de drept privat cu scop patrimonial. Este vorba Clubul Sportiv Oţelul Galaţi. Decizia nr. 43 din 5 august 2013 scrie negru pe alb: „Veţi stabili întinderea prejudiciului reprezentat de finanţările din bugetul pentru SC Fotbal Club Oţelul Galaţi, acordate pentru alte obiective decât programele sportive de utilitate publică aprobate prin ordin al ministrului Tineretului şi Sportului, inclusiv a dobânzilor/foloaselor nerealizate şi veţi lua măsurile legale pentru recuperarea acestuia”.

Primăria va trebui să analizeze toate finanţările de la bugetul local pentru structurile sportive şi, dacă e cazul, să le recupereze, termenul fiind 31 decembrie 2013. Nerecuperarea prejudiciilor prin ignorarea măsurilor transmise de Curtea de Conturi constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la şase luni la trei ani, se arată în documentul de control.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Pagubă de peste 1,5 milioane de lei la bugetul local

Nu mai puţin de 1.566.948 de lei ar fi putut să încaseze Primăria din taxa pentru eliberarea autorizaţiilor pentru lucrările de racorduri şi branşament la reţelele publice de apă, canalizare, gaze, energie termică, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu, taxă care trebuie plătită de furnizorii serviciilor respective pentru fiecare instalaţie sau beneficiar. Numai că, după cum a descoperit Camera de Conturi, în urma controlului efectuat, Primăria Galaţi nu a stabilit, urmărit şi nici nu a încasat, în anul 2012, taxele cu pricina. Valoarea estimativă a abaterii constatate de organul de control se ridică la peste 1,5 milioane de lei, şi este a doua în topul celor mai grave erori a căror sumă totală ajunge la aproape 5 milioane de lei.
Dacă în 2012 nu a fost interesată să colecteze aceşti bani la bugetul niciodată suficient, Primăria va trebui să rezolve lucrurile în doar trei luni. Prin Decizia nr. 47 din 5 august 2013, Camera de Conturi obligă Primăria să stabilească proceduri clare, operaţionale, care să reglementeze lucrările de racorduri şi branşamente şi încasarea efectivă a taxelor pentru acestea. De asemenea, Primăria va trebui să-şi desemneze clar salariaţii care se vor ocupa de tot ceea ce înseamnă racorduri, autorizaţii şi taxe. Cea mai grea misiune va fi însă, identificarea numărului real al beneficiarilor de racorduri şi branşamente la reţelele publice de apă, canalizare, energie, telefonie, pentru a stabili şi încasa aceste taxe din anii anteriori până la zi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Primăriei Galaţi nu-i pasă nici de propriii bani!

Aceasta este concluzia şocantă care se desprinde din constatările Camerei de Conturi Galaţi, în urma auditului financiar pe anul 2012. Organul de control a descoperit că Primăria nu a recuperat suma de 285.951 de lei reprezentând un împrumut pe termen scurt acordat din fondul de rezervă bugetară al Galaţiului, Serviciului public Geo Topo-Cad Expert, împrumut la care acum se adaugă majorările de întârziere.

Camera de Conturi a descoperit că serviciul cu pricina a primit, în anul 2007, 1.000.000 de lei, sumă pe care ar fi trebuit să o ramburseze într-un an, dar n-a făcut-o. Primăria a fost obligată să recupereze banii, inclusiv majorările de întârziere.

Compartimentul de audit public intern al Primăriei a primit misiunea de a verifica activitatea Geo Topo-Cad Expert în perioada împrumutului, pentru a afla de ce nu a returnat împrumutul. De asemenea, autorităţile vor trebui să verifice şi dacă serviciul a avut banii pentru rambursarea sumei primite de la buget, şi totuşi nu a făcut acest lucru.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

A mai trecut un an şi se pare că nu s-a întâmplat nimic, în afară de un alt control...

 

Sporuri ilegale de 2,9 milioane de euro la Primăria Galaţi

* Nu mai puţin de 12,8 milioane de lei, adică peste 2,9 milioane de euro, reprezintă valoarea totală a sporurilor, suplimentelor, primelor, indemnizaţiilor şi majorărilor salariale de care au beneficiat angajaţii Primăriei în ultimii ani şi pe care Camera de Conturi le-a catalogat ca ilegale * Primăria este somată să recupereze integral prejudiciul anilor anteriori şi foloasele nerealizate prin plata acestor sume către funcţionarii publici

 

Camera de Conturi Galaţi, structura teritorială a Curţii de Conturi, a bătut toba la urechea surdului! Aşa se poate spune despre deciziile din perioada 2009-2012, pe care Primăria municipiului Galaţi le-a ignorat cu nonşalanţă atunci când a fost vorba de recuperarea integrală, la bugetul local, a prejudiciilor reprezentate de plata ilegală a unor sporuri salariale. Altfel nu se explică de ce, în Decizia nr. 43 din 5 august 2013, emisă în urma auditului financiar pe anul 2012, Primăria este trasă de urechi şi pentru că nu a adus la îndeplinire obligaţiile trasate prin deciziile emise în urma controalelor din anii trecuţi. Un întreg capitol al Deciziei emise de organul de control se referă la recuperarea acestor sume. Camera de Conturi scrie negru pe alb „aveţi obligaţia luării tuturor măsurilor legale pentru a solicita şi recupera la bugetul local”, formulare urmată de un întreg pomelnic de prejudicii. Am pus cap la cap actuala decizie a Camerei de Conturi şi rapoartele controalelor anterioare şi iată despre ce sume este vorba.

Ianuarie 2012, luna ultimelor „bonusuri”

Prima dispoziţie a organului de control se referă la „prejudiciul reprezentat prin plata nelegală a sporului pentru condiţii grele de muncă (spor de calculator) şi spor pentru condiţii vătămătoare de muncă (septembrie 2011 - ianuarie 2012)” conform Deciziei nr. 56 din 23 noiembrie 2012, pe care îl vrea recuperat. Suma cu pricina se ridică la 433.000 de lei.
Camera de Conturi impune şi recuperarea „cheltuielilor de personal pentru plata sporului pentru condiţii vătămătoare de muncă (ianuarie 2010 - august 2011) şi a sporului de calculator (septembrie 2008 - august 2011), a stimulentelor acordate în anul 2011 cu titlul de restanţă pentru perioada 2009 - 2010, precum şi a stimulentelor acordate persoanelor care la momentul efectuării plăţilor nu erau în relaţii contractuale de muncă cu Primăria, inclusiv a foloaselor nerealizate”, conform Deciziei nr. 41 din 18 noiembrie 2011. Potrivit raportului Camerei de Conturi, în perioadele menţionate, salariaţii Primăriei au primit, ilegal, în total, 5.640.579 de lei.

Dezmăţ pe bani publici

Următoarele patru prevederi ale Deciziei Camerei de Conturi se referă la anul 2009, când salariaţii Primăriei s-au „scăldat” în suplimente financiare. Organul de control cere acum să fie recuperat „prejudiciul rezultat prin acordarea către angajaţi a unor drepturi fără bază legală şi documente justificative (spor de calculator, spor de dispozitiv, primă pentru pensionare, indemnizaţie de hrană, indemnizaţie pentru refacerea capacităţii de muncă, sume pentru procurarea unei ţinute decente, indemnizaţie de înmormântare, primă pentru ziua de naştere etc, după caz), inclusiv a foloaselor nerealizate”, conform Deciziei nr. 47 din 8 noiembrie 2010.
Se adaugă şi „prejudiciul rezultat din efectuarea unor plăţi nelegale de personal, reprezentând ore suplimentare, spor de mobilitate şi spor de confidenţialitate acordat fără respectarea prevederilor legale, inclusiv a foloaselor nerealizate”, dar şi „prejudiciul rezultat din acordarea fără bază legală, pentru activitatea de scriere şi de implementare a proiectelor, către angajaţi, a sumelor reprezentând majorarea cu până la 75 la sută a salariului de bază, inclusiv a foloaselor nerealizate”.
Camera de Conturi obligă Primăria să repare şi „prejudiciul rezultat din necalcularea, nereţinerea şi nevirarea contribuţiilor datorate de angajat şi angajator aferente tichetelor-cadou, inclusiv a foloaselor nerealizate”. În total, suma pe care, în 2009, Primăria a cheltuit-o ilegal pentru a-şi răsfăţa angajaţii se ridică la 6.538.271 de lei.
Ultima prevedere pe această temă din decizia Camerei de Conturi se referă la „plăţile nelegale (cheltuieli de personal efectuate în anii anteriori) reprezentând indemnizaţii de conducere şi diferenţe salariale pentru ocuparea temporară a unor posturi de conducere, de care au beneficiat unii funcţionari publici din cadrul Primăriei” - conform Deciziei nr. 17 din 8 iulie 2009. Faţă de sumele anterioare, paguba e de-a dreptul un mizilic - 165.700 de lei.

Banii trebuie recuperaţi până la sfârşitul anului

Camera de Conturi cere să fie încasate sumele „inclusiv de la persoanele răspunzătoare din cadrul Primăriei - conducere executivă, salariaţi etc. - ca urmare a neexercitării corespunzătoare a atribuţiilor de serviciu stabilite prin fişele posturilor”. Mai mult, municipalitatea este avertizată să comunice lunar, organului de control, stadiul aducerii la îndeplinire a măsurilor trasate, începând cu data de 30 septembrie 2013. Termenul de realizare a acestor obligaţii este 31 decembrie 2013. În consecinţă, Primăria ar trebui să se grăbească…

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Raportul Curţii de Conturi, contestat. Primăria nu va cere înapoi sponsorizarea de la Oţelul

* Municipalitatea aşteaptă răspunsul Comisiei de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul Curţii de Conturi a României cu privire la cei 500.000 de euro în litigiu * În premieră, raportul auditului financiar realizat de Curtea de Conturi a ajuns anul acesta în atenţia consilierilor locali

 

O informare privind auditul financiar efectuat la Primăria Galaţi de Camera de Conturi Galaţi - structură teritorială a Curţii de Conturi a României, a ajuns în dezbaterea aleşilor locali la recenta şedinţă ordinară a Consiliului Local. Din start, consilierul local PP-DD Victor Malinovici l-a rugat pe primarul Marius Stan să facă tot ce-i stă în putere să aplice cele prevăzute în acest raport, deoarece aleşii sunt răspunzători individual dacă nu se pun în aplicare toate cele constatate de Curtea de Conturi. „Nu vrem să mai fim chemaţi în instanţă, aşa cum am fost chemaţi în ultima perioadă, pentru nepunerea în aplicare a unor hotărâri judecătoreşti sau constatări”, a punctat consilierul.
Primarul Marius Stan a încercat să minimalizeze problema, replicând că municipalitatea a contestat raportul Camerei de Conturi şi trebuie aşteptat mai întâi un răspuns. „Toate aceste corecţii ale Curţii de Conturi sunt în contestare, aşa încât nicio măsură nu este aplicabilă până când contestaţiile nu se vor judeca şi până când nu se va lua o decizie în acest sens. Una e ce spune Curtea de Conturi că i se pare, şi alta e ca după contestaţie să fie confirmat. Din ce s-a spus, sunt doar acuze care urmează a fi demontate cu argumente solide şi legale”, a precizat edilul urbei.

O singură prevedere contestată

Aşa cum v-am informat, potrivit Raportului de audit financiar nr. 96246 din 5 iulie 2013, valoarea însumată a erorilor constatate de Curtea de Conturi la Primăria Galaţi pe anul 2012 se ridică la 4.952.415 de lei. Cea mai gravă dintre abaterile cauzatoare de prejudicii constatate de organul de control se referă la finanţarea, în 2012, cu 2.410.000 lei (500.000 de euro), de la bugetul local, a Clubului de Fotbal Oţelul. Camera de Conturi afirmă că alocarea şi plata acestor bani, prin hotărâre de Consiliu Local, încalcă prevederile Legii educaţiei fizice şi sportului, pentru că nu sunt destinaţi „finanţării unor programe sportive de utilitate publică, aprobate prin ordin al ministrului Tineretului şi Sportului, iar beneficiarul finanţării este o structură sportivă de drept privat, cu scop patrimonial, organizată ca societate pe acţiuni, în vederea obţinerii de profit”.

Deşi primarul a lăsat să se înţeleagă că toate constatările din acest an ale Camerei de Conturi sunt contestate, în informarea adresată consilierilor, subliniază că doar finanţarea clubului Oţelul se află în procedura de contestare la Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul Curţii de Conturi a României.

În ceea ce priveşte reproşurile Camerei de Conturi referitoare la neîndeplinirea misiunilor trasate în urma controalelor pe anii 2010, 2009 şi 2008 - referitoare în special la sumele plătite ca suplimente la salariu angajaţilor Primăriei, acestea sunt, conform informării, în procedura de contestare parţială la instanţa de judecată.

Pe de altă parte, tot în informare se precizează, negru pe alb, că „pentru aducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse prin Decizia nr. 43 din 5 august 2013 a directorului Camerei de Conturi Galaţi, primarul municipiului Galaţi a emis Dispoziţia nr. 2648 din 26 august 2013 în vederea remedierii deficienţelor, intrarea în legalitate şi recuperarea eventualelor debite”.
Moştenire administrativă - "Pietrele de moară" din Cantemir
Cartierul Dimitrie Cantemir şi problemele lui nerezolvate fac parte din „moştenirea” fostei administraţii a municipiului. La finele anului 2012, la propunerea primarului Stan, aleşii locali au reglementat situaţia celebrului mall care ar fi trebuit construit în Cantemir - “un centru comercial şi de recreere modern, la nivel occidental, cu circa 2.000 de locuri de parcare, săli de cinema multiplex, hipermarket, galerie comercială…”.
Aleşii locali au votat încetarea contractului de asociere dintre municipiul Galaţi şi SC Siret Plaza SRL, dar şi revocarea asocierii dintre Consiliul Local şi SC Euro Mediterranee Consulting SRL, în vederea amplasării unui centru comercial şi de recreere de interes public.

Camera de Conturi a obligat Primăria să ia măsurile necesare pentru încetarea contractului de asociere încheiat în 2005, dar şi să recupereze cota de participare şi „creanţele comerciale aferente contractului de asociere”, estimate la 3.763.770 de lei. Pentru măsura impusă privind recuperarea acestor bani există, conform informării adresate de Primărie aleşilor locali, o contestare parţială la instanţa de judecată. Nu acelaşi lucru - contestare parţială la instanţa de judecată - se poate spune şi despre altă „nenorocire” petrecută în Cantemir.

Lucrări plătite care nu există

Este vorba, de „o serie de bunuri şi lucrări plătite care nu au fost identificate faptic la locul de execuţie a investiţiei «Lucrări tehnico-edilitare Cartier Cantemir - staţie epurare ape uzate menajere».
În vara anului trecut, primarul Marius Stan a înaintat către Parchet o plângere sub aspectul săvârşirii infracţiunii de fals şi uz de fals pentru recepţia şi plata de către municipalitate a unor lucrări care nu există în realitate. Primarul a dezvăluit atunci „în 2007, SC Unicom a încheiat un contract pentru această lucrare. Sunt încasări pe care Unicom le-a făcut în valoare de peste 23 miliarde lei vechi, din totalul de peste 30 miliarde vechi. Au încasat până şi garanţia de bună execuţie a lucrării, în situaţia incredibilă în care, atenţie, pe acel loc nu se află nimic, absolut nimic!”, a dezvăluit Marius Stan.
În raportul de audit al Curţii de Conturi, Primăriei i se cere expres să stabilească „întinderea prejudiciului aferent plăţilor efectuate, inclusiv a foloaselor nerealizate şi măsuri legale de recuperare a acestora”. Valoarea acestei abateri este estimată la 2.282.000 de lei.
Tupeu şi indolenţă - Terenul oraşului este ocupat ilegal, autorităţile tac

Pentru a doua oară, Camera de Conturi a cerut Primăriei Galaţi „clarificarea situaţiei juridice a terenurilor proprietatea publică a municipiului Galaţi care sunt ocupate abuziv de către SC Rompesgal SRL Galaţi şi dispunerea tuturor măsurilor pentru asigurarea integrităţii şi conservarea patrimoniului”. Situaţia rămasă nerezolvată în urma auditului pe anul 2011 este punctată şi în raportul de control pe 2012. Aceeaşi precizare se regăseşte şi în informarea privind auditul Camerei de Conturi adresată consilierilor, fără ca în dreptul ei să existe vreo precizare că ar fi contestată.

În iunie 2013 s-a încercat, fără succes, în Consiliul Local aprobarea unor măsuri de intrare în legalitate a unor construcţii edificate fără autorizaţie de construire. S-a dorit chiar încheierea unui contract de închiriere cu firma Rompesgal, care deţine restaurantul „Pescăruşul” de pe Faleză. În documentele ajunse pe masa aleşilor scria clar că „în locul construcţiei iniţiale, de 55 mp, firma a realizat construcţii fără forme legale în suprafaţă de 1.362 mp, suprafaţa de teren efectiv împrejmuită fiind de 2.948 mp, iar terenul ocupat este proprietatea publică a municipiului Galaţi”. Deşi edilul a precizat atunci că „suntem constrânşi de Curtea de Conturi să intrăm cu toate construcţiile în legalitate”, aleşii au dat înapoi şi au amânat ambele proiecte de hotărâre. Iar din iunie nu s-a mai auzit nimic despre ele. Deci n-ar fi exclus ca în raportul de audit pe 2013 să regăsim nerezolvată situaţia Pescăruşului, care şi-a extins afacerea pe domeniul public cu de la sine putere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nereguli constatate de Curtea de Conturi. Risipă de 6,4 milioane de lei la Primăria Galaţi

* În ultimii 22 de ani, peste 5,1 milioane de lei s-au dus pe studii, proiecte şi expertize pentru investiţii care n-au mai început sau au fost sistate * În acest răstimp, Primăria a plătit 1,3 milioane de lei pentru lucrări neexecutate

Abia ce scăpase din furcile caudine ale unui control financiar pentru anul precedent, că Primăria Galaţi s-a trezit iar la uşă cu auditorii Camerei de Conturi Galaţi - structură teritorială a Curţii de Conturi. Vreme de o lună, aceştia au efectuat o misiune de audit privind modul de utilizare a alocaţiilor bugetare pentru investiţii pentru perioada 1990-2012. Volumul de documente întocmit în cadrul misiunii de audit numără peste o sută de pagini. Constatările au ajuns într-un raport asupra căruia primarul Marius Stan s-a simţit dator să-i informeze pe aleşii locali. Informarea va fi discutată joi, la şedinţa ordinară a Consiliului Local, şi nu va fi blătuită, aşa cum se întâmpla pe vremea fostului primar Nicolae. Vă prezentăm, pe scurt cele mai importante constatări ale auditului.

Cu ochii bine închişi

Conform documentelor, auditorii au constatat că patru societăţi comerciale, executante ale unor lucrări de investiţii în oraş, nu au respectat obligaţiile privind finalizarea lucrărilor, conform contractelor încheiate cu Primăria. Paradoxal, municipalitatea a închis ochii şi nu a calculat şi încasat penalităţile contractuale care s-ar fi impus! Iar dacă foştii primari Samoilă Pătraşcu, Eugen Durbacă şi Dumitru Nicolae sunt principalii responsabili de aceasta, nici actualul edil, Marius Stan n-a scăpat de reproşuri. Motivul? Primăria nu a efectuat corespunzător inventarierea activelor fixe corporale şi necorporale aflate în curs de execuţie la 31 decembrie 2012.

Bani irosiţi

Potrivit documentelor Camerei de Conturi, Primăriei i se mai reproşează şi că nu a utilizat, în perioada 1990-2012, „în condiţii de economicitate, eficienţă şi eficacitate, fondurile publice ale bugetului local în sumă de 5.177.487 de lei, reprezentând contravaloarea studiilor de (pre)fezabilitate, a proiectelor de execuţie, a altor studii şi expertize tehnice întocmite şi plătite de entitate şi care sunt aferente unor investiţii neîncepute, sistate, sau care nu au mai fost puse în funcţiune”. Adică s-au făcut proiecte, studii şi documentaţii fără finalitate! În plus, Primăria „a decontat sau plătit în mod nelegal suma de 1.363.119 de lei reprezentând contravaloarea unor lucrări neexecutate, inclusiv a dobânzilor/foloaselor nerealizate şi penalităţi de întârziere pentru nerespectarea obligaţiilor contractuale, după caz, a un număr de şapte obiective de investiţii”, scrie în raport.
Examinând deficienţele constatate, Camera de Conturi a emis o decizie prin care au fost stabilite măsuri având drept scop remedierea deficienţelor, termenul de ducere la îndeplinire a acestora fiind 31 decembrie 2013. Recomandarea organului de control a fost ca angajarea cheltuielilor pentru întocmirea unor noi studii de (pre)fezabilitate, proiecte tehnice sau obiective de investiţii noi să fie precedată, în mod obligatoriu, de o fundamentare care să precizeze necesitatea şi oportunitatea unor astfel de obiective, explicaţia caracterului urgent al acestora, comparativ cu proiectele deja existente. Mai mult, se cere aprobarea de către Consiliul Local a angajării fondurilor publice pentru viitoarele cheltuieli, în detrimentul celor deja existente.
Primarul, în calitate de ordonator principal de credite, a emis lunea trecută o dispoziţie în vederea remedieri deficienţelor, intrarea în legalitate şi recuperarea eventualelor debite. Ce vor spune aleşii despre toate constatările auditorilor vom afla joi, la şedinţa Consiliului Local.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Curtea de Conturi a descoperit abateri de 2,7 milioane de euro la Primăria Galaţi

Lucrări neexecutate de constructori, dar plătite din banii noştri, minciuni în procesele verbale de recepţionare a lucrărilor sau lucrări întârziate şi nepenalizate, obiective de investiţii începute şi uitate, studii şi proiecte de investiţii plătite din greu dar nerealizate vreodată, taxe neîncasate sau plăţi ilegale efectuate de Primăria Galaţi. Nu sunt decât constatările Camerei de Conturi Galaţi - structură teritorială a Curţii de Conturi, în cadrul a două misiuni de control desfăşurate anul trecut. Este vorba despre un audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale pe anul 2012 şi de un controlul al modului de utilizare a alocaţiilor bugetare pentru investiţii în perioada 1990-2012.
Practic, auditorii au petrecut mai bine de trei luni din an verificând scriptele Primăriei. Despre o parte din neregulile constatate, aţi mai putut citi, anul trecut în ziarul nostru, dar de această dată Curtea de Conturi a făcut public raportul neregulilor constatate, iar valoarea totală a abaterilor estimate se ridică la aproape 11,9 milioane de lei.

Deficienţe de cinci milioane de lei doar în 2012

Puse cap la cap, neregulile constatate de Camera de Conturi în cadrul auditului financiar pe 2012 se ridică la 5 milioane de lei. Cea mai modestă abatere, estimată la 252.000 de lei, este că Primăria habar nu are cine şi pe ce bază a modernizat un imobil care îi aparţine. Faptul că Primăria nu a stabilit şi încasat, taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşament la reţelele publice constituie o abatere de 1.565.000 de lei.
Jenant este că un serviciu propriu al Primăriei n-a restituit un împrumut pe termen scurt luat din fondul de rezervă bugetară a municipiului, abatere de 286.000 de lei. Dar cea mai serioasă constatare vizează faptul că Primăria a plătit din bugetul local 2.410.000 de lei, SC Fotbal Club Oţelul SA Galaţi, o structură sportivă de drept privat cu scop patrimonial, măsură pe care municipalitatea, aşa cum v-am mai informat, a contestat-o.

Cheltuieli mari, investiţii în bătaie de joc

Controlul modului de utilizare a alocaţiilor bugetare pentru investiţii în perioada 1990–2012 a scos la iveală faptul că Primăria nu a încasat penalităţi contractuale pentru neexecutarea de către constructori a unor lucrări de investiţii, în conformitate cu graficele de execuţie, abatere estimată la 349.000 de lei!
Mai grav, în cei 22 de ani a cheltuit 5.177.487 de lei pentru studii de (pre)fezabilitate, proiecte şi expertize tehnice pentru investiţii neîncepute, sistate sau care nu au mai fost puse în funcţiune. Auditorii au descoperit şi că Primăria a decontat sau plătit, în mod nelegal, suma de 1.363.119,03 lei, reprezentând contravaloarea unor lucrări neexecutate. Primăria a primit sarcină să verifice lucrările şi situaţiile descoperite de Camera de Conturi, să stabilească întinderea prejudiciului rezultat inclusiv a beneficiilor nerealizate şi să ia măsurile legale de recuperare a acestora.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tunurile imobiliare se dau cu „artileria” din Primărie

* Bani daţi pe studii de fezabilitate la proiecte care nu se vor face niciodată, haos în administrarea închirierilor şi concesionărilor de terenuri, sunt doar câteva din constatările Curţii de Conturi în raportul pe 2012

Controalele efectuate de Curtea de Conturi la Primăria Galaţi ne demonstrează că în această instituţie nimic nu se schimbă, nici de la an la altul, nici de la un primar la altul. Rapoartele Curţii de Conturi devin un gen de roman-fluviu, în care sunt descrise, de-a lungul anilor, cam aceleaşi episoade despre cum sunt neîncasaţi sau risipiţi banii publici. Cel mai recent, raportul pentru anul 2012, dat publicităţii săptămâna trecută, ne dezvăluie că cele mai profitabile tunuri imobiliare se dau cu terenurile primăriei, pentru că nu te întreabă nimeni dacă ai contract de închiriere sau dacă construcţia ta are 50 sau 3.000 de metri pătraţi.

Degringoladă pe bani grei la închirieri de terenuri

Dacă în raportul Curţii de Conturi din 2010 se preciza că în perioada 2005-2008 Primăria Galaţi nu a încasat de concesionări şi închirieri de terenuri echivalentul a 48 de milioane de euro, raportul din 2012 ne spune cam acelaşi lucru, numai că nu precizează valoarea prejudiciului: primăria nu are evidenţa clară a terenurilor închiriate. S-a ajuns la situaţia aberantă ca tocmai Curtea de Conturi să oblige Primăria Galaţi la „luarea măsurilor legale în vederea identificării tuturor situaţiilor în care bunurile din proprietatea publică a Municipiului Galaţi sunt închiriate de titularii dreptului de administrare, în scopul intrării în legalitate a acestor închirieri prin încheierea de contracte”! Nici când vine vorba de concesiuni, situaţia nu e mai grozavă. Inspectorii au constatat că pentru niciunul din contractele de concesionare de terenuri funcţionarii primăriei nu le-au cerut concesionarilor să constituie garanţii, ca sume fixe reprezentând o cotă-parte din valoarea redevenţei datorată pentru primul an de exploatare, aşa cum prevede legea. Probabil că prin această degringoladă la derularea contractelor de închirieri şi concesionări de terenuri la cele 48 de milioane de euro neîncasate în anii anteriori, s-au mai adăugat alte câteva zeci de milioane de euro. 

Nu ştie nimeni cât şi cum s-a construit pe terenurile Primăriei!?

Aceeaşi degringoladă este constatată şi când vine vorba de cât şi cum s-a construit pe terenurile primăriei, pentru că nimeni nu verifică. Este dat exemplul Restaurantului „Pescăruş”, de pe faleză, unde în actele primăriei figura construcţia vechii terase, de 55 mp, dar în realitate este o construcţie de 2.948 mp. Numai pentru perioada 2008-2013, patronul restaurantului, Aurel Trifan, datora primăriei o chirie de 663.453 lei. În 2013, primarul Marius Stan a vrut să rezolve problema şi a făcut-o cum nu se poate mai bine: a ordonat să se facă un regulament de intrare în legalitate! Curtea de Conturi nu a luat de bună „rezolvarea” primarului şi, cum haosul pare unul generalizat, obligă primăria la „verificarea existenţei la dosarele aferente terenurilor concesionate/închiriate a documentelor privind realitatea realizării construcţiilor pentru care s-au atribuit suprafeţele de teren respective, în vederea constatării respectării clauzelor contractuale, iar rezultatul verificării urmează a se comunica compartimentelor de specialitate pentru stabilirea, înregistrarea şi urmărirea în vederea încasării a tuturor creanţelor cuvenite bugetului local al municipiului Galaţi”. Aşadar, alte pagube sunt aduse bugetului Galaţiului prin faptul că funcţionarii nu verifică construcţiile ridicate pe domeniul public, pentru a fi impozitate corect.

Primăria - beneficiarul modernizărilor-fantomă

Sunt cazuri în care clădiri ale primăriei au fost modernizate, inspectorii de la Curtea de Conturi au întrebat cine le-a modernizat şi cât a costat, dar funcţionarii primăriei nu au ştiut ce să răspundă. Este cazul reparaţiilor de la corpul C3, etajul 2, de la fosta Policlinică Municipală. Clădirea este în proprietatea primăriei, dar parterul şi etajul unu au fost date în administrare Universităţii „Dunărea de Jos”, pentru Facultatea de Medicină. Etajul doi, unde sunt cabinete medicale, a rămas în administrarea primăriei. Inspectorii au întrebat cum a fost modernizat etajul doi – al primăriei – şi iată ce răspunsuri au primit de la funcţionarii din primărie: „a) nu se cunoaşte executantul lucrării; b) nu s-au încheiat contract de lucrări şi proces-verbal de recepţie şi nu există documente de decontare a lucrărilor executate; c) nu a fost eliberată autorizaţie de construire pentru lucrările de reparaţii realizate”!

O să ajutăm noi un pic la lămurirea situaţiei. Universitatea „Dunărea de Jos” a semnat cu firma de construcţii Romlotus Instalaţii SRL Galaţi contractul nr. 25.158/31.10.2012, în valoare de 224.995 lei fără TVA, pentru ,,lucrări de reparaţii generale şi de renovare la imobilul din str. Eroilor nr 34, parter şi etaj I’’. Pentru că nu era normal să fie reparate doar parterul şi etajul I, probabil că firma a reparat şi etajul II. Numai că oamenii primăriei n-au avut timp să semneze recepţia.

Studii de fezabilitate cu nemiluita, investiţii ioc!

Pentru că tot se discută acum de studiul de fezabilitate de 10 milioane de euro pentru tunelul pe sub Dunăre, trebuie să facem precizarea că la Primăria Galaţi este chiar o tradiţie să se facă studii de fezabilitate pentru investiţii care nu se vor face niciodată. Iată ce se spune în raportul Curţii de Conturi: „Entitatea nu a utilizat, în perioada 1990-2012, în condiţii de economicitate, eficienţă şi eficacitate, fondurile publice ale bugetului local al municipiului Galaţi în sumă de 5.177.487 de lei, reprezentând: 1. contravaloarea studiilor de (pre)fezabilitate, a proiectelor de execuţie, a altor studii şi expertize tehnice întocmite şi plătite de entitate, în sumă de 4.257.588 de lei, care sunt aferente unor investiţii neîncepute, sistate sau care nu au mai fost puse în funcţiune; 2.  contravaloarea studiilor de (pre)fezabilitate, a proiectelor tehnice, a altor studii şi expertize plătite de entitate şi care, nefiind concretizate în obiective de investiţii, au obţinut avizul Consiliului Tehnico-Economic din cadrul UAT Municipiul Galaţi pentru a fi scoase din evidenţa contabilă a activelor fixe corporale în curs de execuţie şi pentru a fi înregistrate pe cheltuieli”. Aşadar, pentru multe din promisiunile electorale neîncepute vreodată s-au făcut studii de fezabilitate de 5 milioane de lei. Va veni şi recordul de 10 milioane de euro!

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Lucrări în bătaie de joc "păstorite" de Primărie

* Un loc de joacă pentru copii şi modernizarea câtorva străzi, victime ale nepăsării Primăriei şi batjocurii firmelor de construcţii

Investiţii sistate fără ca Primăria să aibă habar, lucrări de modernizare în valoare de jumătate de milion de lei neexecutate conform graficului, pentru care nu a răspuns nimeni, lucrări plătite şi nerealizate ori materiale de construcţie achitate, dar care nu au mai fost puse în operă - acestea sunt concluziile Camerei de Conturi Galaţi, structură teritorială a Curţii de Conturi Galaţi, care a controlat modul de utilizare a alocaţiilor bugetare pentru investiţii în perioada 1990-2012.

Dezinteres şi mână largă

Prima constatare a organului de control a fost că, la data de 31 decembrie 2012, Primăria nu a inventariat lucrările de investiţii sistate, aşa cum ar fi fost obligatoriu: pe liste separate, precizând cauzele sistării, aprobarea de sistare şi măsurile propuse. De asemenea, Primăria nu a calculat şi încasat penalităţi contractuale pentru neexecutarea de către constructori a unor lucrări de investiţii, în conformitate cu graficele de execuţie aprobate. Acuzaţiile Camerei de Conturi vizează modernizarea străzii Plugului - contractată de SC Comtiem SRL Galaţi, modernizarea străzilor Tineretului 2 şi 3, contractată de SC Conprest SRL Galaţi şi modernizarea străzilor Dacului şi Sindicatelor din Valea Oraşului, pentru care s-a încheiat acord contractual cu SC Vâlceana SA Galaţi. Valoarea totală a lucrărilor neexecutate în grafic se ridică la 506.787 de lei. Mai mult, pentru lucrările de Valea Oraşului municipalitatea nu a constituit integral garanţia de bună execuţie, lipsind 70.472 de lei!

Bani prăpădiţi

Camera de Conturi a descoperit şi că Primăria a decontat sau plătit, în mod nelegal, contravaloarea unor lucrări neexecutate, inclusiv a dobânzilor/foloaselor nerealizate la mai multe obiective de investiţii aflate în curs de execuţie la momentul controlului. De exemplu, la modernizarea străzilor Dacului şi Sindicatelor s-a constatat că nu au fost puse în operă nişte borduri în valoare de 10.512 de lei cu TVA. La modernizarea străzilor Tineretului 2, 3, deşi plătite, nu au fost executate două racorduri de canalizare cu căminele aferente. Nereguli au fost identificate şi la un loc de joacă în Micro 21 pentru realizarea căruia s-a încheiat contract de lucrări cu SC Super A plus K SRL Galaţi. „Au fost plătite, dar nu au fost executate lucrări reprezentând: punerea în operă a unor borduri pentru trotuare, amenajări alei de parc şi terenuri de joc pentru copii cu dale”, acuză organul de control. Tot decontarea unor lucrări neexecutate – pavaj, lambriuri din lemn de stejar şi borduri nepuse în operă - este verdictul la amenajarea spaţiilor de la parter şi lucrări tehnico-edilitare la blocul A 4, contractat de SC Litoral Construct SA Constanţa.
Curtea de Conturi a cerut Primăriei să dispună măsurile legale pentru încasarea veniturilor din penalităţi de întârziere ca urmare a neîndeplinirii de către constructori a obligaţiilor contractuale asumate, inclusiv a daunelor-interese determinate de cheltuielile suplimentare efectuate. Tot Primăria trebuie să verifice realitatea lucrărilor executate comparativ cu lucrările ofertate şi contractate şi să stabilească întinderea prejudiciului rezultat şi să-l recupereze.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Shopping pe banii UE la Primăria Galaţi: Home cinema şi DVD playere portabile pentru bătrânii de la azil

Shoppingul pe bani publici va fi întotdeauna o chestiune discutabilă, pentru că este foarte greu ca funcţionarii să se abţină de la a trece pe listă şi lucruri care să le facă mai plăcute cele opt ore petrecute la serviciu, fie că vorbim de abonamente la presa tabloidă sau de sisteme home cinema şi DVD playere.

Se întâmplă asta şi în cazul achiziţiilor de echipamente în cadrul proiectului „Modernizare Centru Multifuncţional de servicii socio-medicale pentru persoane vârstnice”, implementat de Primăria Galaţi. Este un proiect finanţat în procent de 85% prin Fondul European de Dezvolare Regională, de la bugetul statului fiind alocată o cofinanţare de 13%, restul de 2% fiind contribuţia municipalităţii.

Primăria Galaţi a încheiat deja două contracte de achiziţii. Primul este contractul nr. 3.898/13.01.2014, în valoare de 42,770 lei, fără TVA, încheiat cu Silva Premium SRL Constanţa şi contractul nr. 3.900/13.01.2014, în valoare de 16.125 lei, tot fără TVA, acesta fiind încheiat cu SC Urbio Ro SRL Iaşi. În total, cu TVA, valoarea celor două contracte este de 73.000 de lei. Dar suma asta este numai o parte din bugetul proiectului, care este de 340.000 lei.

13% din buget pentru echipamente medicale şi electrocasnice, 87% pe aparatură IT

Obiectivul proiectului este generos, pentru că este bine să se ocupe cineva şi de modernizarea azilelor de bătrâni şi dacă s-ar reuşi şi obţinerea unei finanţări europene pentru asta, am spune că funcţionarii primăriei ar merita o bilă albă. Dar o să le dăm trei bile negre, în locul celei albe, pentru că asistăm la falsă grijă faţă de cei mai năpăstuiţi bătrâni, cei care nu mai au o familie sau care au fost abandonaţi de rude. Totul este doar o aparenţă, pentru că la o succintă analiză a loturilor de achiziţii constatăm că banii UE se duc mai mult pe dotările preferate de funcţionari decât pe cele cu adevărat necesare la un azil de bătrâni. Ne-am aştepta ca cei mai mulţi bani să fie cheltuiţi pe echipamente medicale şi aparatură electro-casnică, dar nu este aşa. Cei mai mulţi bani se duc pe aparatură IT.

În acest proiect sunt cinci loturi de achiziţii. Pentru „echipamente medicale” se cheltuie suma de 1.750 lei, iar pentru „aparate electrice de uz casnic” sunt cheltuite 12.900 lei. Se mai duc alte 29.500 lei pe „receptoare de televiziune şi de radio”. Până aici avem un total de 44.150 de lei. În aceste categorii de achiziţii sunt incluse cele mai importante echipamente pentru activitatea unui azil de bătrâni: maşini de spălat, frigidere, aparatură medicală şi televizoare.

Dar nu acelaşi lucru se întâmplă şi în structura cheltuielilor din cadrul proiectului, pentru că achiziţia acestor echipamente de primă importanţă reprezintă doar 13% din buget. Restul de 87% din cheltuieli sunt cu aparatura IT care, lucru ştiut, nu intră în aria de preocupări a bătrânilor de la azil, care în general nu au nici măcar pasiunea pentru „solitaire” sau „backgammon online” şi nici nu se pune problema de navigat pe internet. Nu mai spunem de o eventuală pasiune pentru sisteme home cinema, DVD playere etc….

Primăria Galaţi va plăti 79.125 lei pe „echipament informatic şi accesorii de birou, cu excepţia mobilierului şi a pachetelor software”, şi va mai achiziţiona „pachete software şi sisteme informatice” în valoare de 160.000 lei.

În concluzie se cheltuie 239.500 lei, adică 2,5 miliarde de lei vechi, pe laptopuri, calculatoare, licenţe software şi numai 44.150 lei, adică de cinci ori mai puţin pe aparatură medicală, frigidere, maşini de spălat şi alte electrocasnice, printre care televizoare. Bugetul pentru achiziţiile IT reprezintă 87% din totalul cheltuielilor.

DVD playere, home cinema, laptop-uri, pentru bătrânii abandonaţi la azil…

La echipamente medicale este trecută o baterie pentru teste psihologice. Pe lista de cumpărături de aparatură de uz electro-casnic sunt trecute două frigidere, unul pentru uz medical, două vitrine frigorifice, două fiare de călcat, două mese de călcat, două maşini de spălat, una de uscat rufe şi o maşină de călcat, probabil pentru lenjerie  de pat.

La capitolul cumpărăturilor de aparatură IT sunt trecute 7 calculatoare, 3 laptop-uri, 3 imprimante, două copiatoare (de parcă azilul de bătrâni ar fi notariat!) şi bineînţeles un telefon şi un fax.

Pe listă de cumpărături mai sunt 3 televizoare, dar şi un sistem home cinema şi o combină muzicală. Lista este completată de 5 seturi de „DVD Player portabil - cască audio” şi o cască audio în plus, de rezervă.

E uşor de imaginat cum bătrânii de la azil se vor strânge seara în jurul home cinema-ului sau cum se vor plimba prin curtea azilului purtând căştile la urechi şi ascultând vreun DVD cu romanţe…

Cu siguranţă că s-ar fi putut achiziţiona multe alte alte lucruri mai utile pentru un azil de bătrâni, de la echipamente medicale pentru analize medicale şi nu pentru teste psihologice, la aparate de aer condiţionat.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Primarul Marius Stan, făcut KO de Curtea de Conturi Galaţi

Vorbim despre un raport dat publicităţii de Curtea de Conturi potrivit căruia Gala de Box organizată de Primăria Galaţi în luna februarie ar fi avut mai multe nereguli financiare. Curtea de Conturi spune că Primăria nu poate justifica cheltuieli de peste 200.000 de euro făcute pentru organizarea acestei gale.

Celebra Gala de Box WBO de la Galaţi, organizată în luna februarie de Primăria Galaţi şi firma de impresariat ECBOXING, a costat bugetul local al oraşului 263.000 de euro, fără TVA. A avut în program şapte meciuri la toate categoriile de greutate, la care au asistat peste 70 de oficiali WBO, WBC şi IBF care au jurizat, au arbitrat şi au monitorizat toate partidele. În meciul vedetă, a boxat atunci gălăţeanul Cristian Hammer Ciocan.

La aproape 10 luni de la acest eveniment, Curtea de Conturi Galaţi a aruncat bomba în curtea Primăriei: „Nu au fost prezentate documente justificative care să certifice recepţia bunurilor şi executarea serviciilor, precum şi exactitatea plăţilor în sumă de 821.015 lei, reprezentând contravaloarea cheltuielilor ocazionate de desfăşurarea evenimentului sportiv <Gală de Box> din data de 22.02.2013, finanţat din bugetul local al municipiului în limita unui buget alocat de 263.000 de euro, fără TVA. Valoarea estimativă a abaterii constatate este de 821.015 lei, inclusiv TVA, la care se adaugă majorări cu întârzierea în cuantum de 267.484 de lei (total 1.088.499 lei)”.

Curtea de Conturi mai spune că, în conformitate cu documentele prezentate, Primăria a achiziţionat chiar şi după gală materialele publicitare în valoare de 4.761 de lei. De asemenea, autoritatea locală a făcut achiziţii pentru gală înainte ca evenimentul să fie aprobat în mod oficial şi ne referim aici la materiale pentru amenajarea Patinoarului.

Acum, edilul Galaţiului evită să comenteze aceste nereguli.

Cert este că Primăria a contestat acest raport al Curţii de Conturi, dar contestaţia a fost respinsa, iar Primăria este bună de plată. Între timp, potrivit spuselor purtătorului de cuvânt al Primăriei Galaţi, raportul Curţii de Conturi a fost contestat în instanţă.

adevarul.ro
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.