Jump to content

Vega'93 va realiza noua pistă a aeroportului din Iaşi


Recommended Posts

Posted

Vega'93 va realiza noua pistă a aeroportului din Iaşi

Societatea gălăţeană Vega 93, în asociere cu firmele Max Boegl şi UTI Grup, a câştigat licitaţia pentru realizarea noii piste a aeroportului din Iaşi, în lungime de 2.400 de metri. Valoarea totală a contractului este de 139.128.551 de lei, fără TVA (peste 300.000 de euro).

Potrivit lui Cristian Adomniţei, contractul dintre Consiliul Judeţean Iaşi şi cele trei firme va fi semnat în cel mult 11 zile. La rândul său, directorul aeroportului din Iaşi, Marius Bodea, a precizat că în total au existat cinci oferte pentru realizarea noii piste, toate eligibile, iar câştigătorul a fost desemnat în baza unui punctaj.

"Durata de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni. Noi sperăm să putem devansa termenul final, astfel încât la sfârşitul anului 2014, noua pistă să fie funcţională. Firmele câştigătoare au capacitatea logistică pentru a devansa termenul", a afirmat Marius Bodea.

 

Posted
Firma de casă a baronilor USL Iaşi încasează potul de 31 de milioane de euro pentru lungirea pistei aeroportului Iaşi
Unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din istoria recentă a Iaşiului - modernizarea Aeroportului Internaţional - urmează să fie realizat de un grup de trei firme din care face parte şi Vega '93 Galaţi, societate care semnează contracte pe bandă rulantă cu instituţiile statului în zona Moldovei.
Asocierea de firme Max Boegl România, SC Vega ’93 SRL şi SC UTI Grup SA va încasa 139,1 milioane de lei pentru construirea unei piste de 2.400 de metri la Aeroportul Internaţional Iaşi. Anunţul a fost făcut de şeful Consiliului Judeţean Iaşi, liberalul Cristian Adomniţei, în urma licitaţiei la care au mai existat alte patru oferte: 1. Eko Insaat Vetic SA; 2. Asocierea dintre JV FCC Construcion, SCT, Loial şi AECOM; 3. Asocierea Impresa Cavalleri Ottavio, Metropolitana Milanese, IG Group - Trustul de Instalaţii Montaj şi Construcţii; 4. Strabag AG.
Grupul de firme din care face parte şi Vega '93 a primit contractul pentru că s-a angajat să nu blocheze activitatea aeroportului mai mult de şase zile, în timp ce concurenţa a estimat că pista nu poate fi construită fără ca traficul aerian să nu fie oprit cel puţin 90 de zile. Discrepanţa între oferta câştigătoare şi celelalte patru n-a fost considerată un impediment de către conducerea Consiliului Judeţean Iaşi, instituţie condusă de liberalul Cristian Adomniţei, care are în subordine Aeroportul Internaţional Iaşi şi care asigură finanţarea proiectului exclusiv din bugetul propriu. „Citind raportul final al procedurii, întocmit de către comisia de evaluare, pe care l-am aprobat, pot spune că procesul de evaluare a ofertelor a fost impecabil derulat, cu studierea în amănunt a fiecărei pagini. Diferenţierea a fost făcută de timpul cel mai scurt în care va fi oprit traficul aerian pe aeroport şi implicit de pierderile financiare şi de conexiune aeriană suferite de regie şi de comunitatea ieşeană. A fost practic o competiţie a soluţiilor tehnice”, a declarat Marius Bodea, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi, fost prefect al Iaşiului pe filiera PNL, propulsat politic de actualul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu.
De altfel, şi apropierea dintre Relu Fenechiu şi administratorii Vega '93 Galaţi este de notorietate la Iaşi. Fenechiu împreună cu Bogdan Lefter, ginerele patronului de la Vega '93 Galaţi, i-au fost naşi la nuntă fiului lui Corneliu Cretu, şeful de la Direcţia de Ape Prut - Bârlad. Firma ministrului Transporturilor, Fene Group, este asociată cu Vega '93 Galaţi pentru a participa la o licitaţie organizată de Primăria Iaşi în vederea refacerii infrastructurii stradale dintr-o zonă a oraşului, Podu Roş - CUG. Valorea proiectului, cofinanţat cu fonduri UE, se ridică la 65 de milioane de lei. Fenechiu a fost respins de două ori până acum la licitaţie şi a contestat rezultatul anunţat de primarul PSD şi co-liderul de alianţă politică Gheorghe Nichita. Relu Fenechiu şi Corneliu Istrate, patronul Vega '93 Galaţi, mai lucrează împreună şi pentru construirea unui centru de afaceri pe bani europeni, care se ridică într-o zonă bine cotată imobiliar a Iaşiului, pe şoseaua Naţională. În ultimii ani, Vega '93 Galaţi a mai lucrat la Iaşi pentru construirea şoselei ocolitoare a municipiului şi pentru refacerea drumurilor naţionale care traversează oraşul.
Contractul de la Aeroportul Internaţional Iaşi ar urma să fie finalizat în 2014 şi are, ca principal obiectiv, lungirea pistei de la 1.800 la 2.400 de metri. Modernizarea ar urma să permită aterizarea şi decolarea de la Iaşi a avioanelor de mare capacitate. Lucrările includ construirea pistei de decolare – aterizare, a căii de rulare, a extinderii platformei şi a drumului perimetral, instalaţiei de balizaj, canalizării pentru ape pluviale, precum şi a serviciilor de proiectare pentru toate cele menţionate anterior.
  • 1 month later...
Posted
Vega 93 participă la execuţia noii piste a aeroportului Iaşi
*  Contractul i-ar putea aduce companiei de două ori mai mulţi bani decât profitul înregistrat în 2011
Firma gălăţeană de construcţii care se numără printre cele mai profitabile afaceri din Galaţi va semna, potrivit patronului Corneliu Istrate, în aproximativ o lună, contractul care îi va aduce 15 milioane de euro, suma fiind de două ori mai mare decât profitul înregistrat în 2011.
Vega 93 face parte din consorţiul celor trei firme care au câştigat licitaţia pentru execuţia noii piste a aeroportului din Iaşi. "Este o lucrare foarte importantă pentru noi, frumoasă. Este o provocare. Vom face lucrarea împreună cu încă două firme, dintre care una străină - liderii consorţiului - formată din specialişti care nu exis­tă la noi în ţară şi una pentru operaţiunile mai mici. Din valoarea totală a contractului pe care urmează să-l semnăm până în luna iulie firmei noas­tre îi revin în jur de 15 milioane de euro", a declarat Corneliu Istrate, patronul firmei Vega 93.
În acest context, omul de afaceri gălăţean a precizat că, pentru firma pe care o conduce, efectele crizei au trecut, urmând ca la sfârşitul acestui an să înregistreze o cifră de afaceri de circa 80-100 de milioane de euro, revenind practic la nivelul pe care îl avea înainte de declanşarea crizei economice. "Consider că vârful căderii a fost înregistrat în perioada 2010-2011. Începând de anul trecut am început să urcăm. Cam din martie 2013 mai aveam 20-30% până atingeam vârful cifrei de afaceri înregistrate în 2009", a spus patronul Vega 93.
Domnia sa a explicat că secretul reuşitei a constat în reprofilarea activităţii firmei."Este adevărat, afacerile din domeniul imobiliar nu mai merg. Aici nu mişcă nimic. Însă noi ne-am reorientat spre lucrările de infrastructură, reţele de canalizare, staţii de epurare. Acest tip de operaţiuni se fac în toată ţara", a dezvăluit omul de afaceri gălăţean. Aşa se face că, în 2011, Vega 93 a înregistrat un profit de circa 6,7 milioane de euro şi avea 2000 de salariaţi, iar cifra de afaceri era de 84 milioane de euro.
Precizăm că omul de afaceri deţine şi Vega Company, firmă care deţine complexul hotelier Faleza, hotelul de trei stele Vega şi complexul de cinci stele Viva Club. În ceea ce priveşte afacerile imobiliare, patronul gălăţean deţine mai multe blocuri finalizate situate pe Faleza Dunării, în centrul oraşului dar şi un ansamblu rezidenţial unde lucrările au fost "îngheţate" la nivelul fundaţiei în momentul izbucnirii crizei economice.
Posted
Contractul pentru proiectarea şi construirea noii piste a aeroportului din Iaşi a fost semnat

Contractul pentru proiectarea şi construirea noii piste a aeroportului din Iaşi, în lungime de 2.400 de metri, a fost semnat, marţi, la Iaşi. Directorul aeroportului Iaşi, Marius Bodea, şi managerul firmei Max Boegl, Mathias Kirr, au semnat contractul, investiţia ridicându-se la 139,1 milioane de lei, fără TVA, transmite corespondentul MEDIAFAX. Managerul firmei Max Boegl a afirmat că în următoarele săptămâni se va trece la proiectarea noii piste, lucrările propriu-zise urmând să demareze până în luna septembrie. Directorul aeroportului ieşean a declarat, la rândul său, că, pe perioada executării lucrărilor aeroportul din Iaşi va fi închis doar şase zile, timp în care va fi racordată noua pistă cu cea actuală, el apreciind că Iaşiul va avea cea mai modernă pistă de aterizare şi decolare din România.

Firmele Max Boegl, Vega 93 Galaţi şi UTI Grup au câştigat în asociere licitaţia pentru realizarea noii piste a aeroportului din Iaşi, în lungime de 2.400 de metri. Fondurile pentru realizarea proiectului vor fi asigurate integral din bugetul Consiliului Judeţean, durata de execuţie a lucrărilor fiind de 24 de luni.

În prezent, pista aeroportului din Iaşi măsoară doar 1.800 de metri, iar mai multe companii aeriene au refuzat să opereze zboruri la Iaşi, invocând calitatea precară a actualei piste.

De pe aeroportul din Iaşi sunt efectuate zboruri către Bucureşti, Viena, Roma, Londra, Bologna şi Torino.

economica.net

  • 2 months later...
Posted

Lucrările de construire a noii piste a Aeroportului Iaşi au fost inaugurate miercuri

Lucrările de construire a noii piste a Aeroportului Iaşi, lungă de 2.400 de metri, au fost inaugurate miercuri după-amiază, preşedintele Consiliului Judeţean, Cristian Adomniţei, urcând într-un excavator pentru a lua prima cupă cu pământ.

La evenimentul desfăşurat în zona aeroportului din Iaşi au fost prezente oficialităţi locale şi judeţene, parlamentari, şefi de instituţii ieşene, dar şi zeci de primari din judeţ, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Ceremonia a început cu o slujbă religioasă, oficiată de mitropolitul Moldovei şi Bucovinei IPS Teofan şi episcopul romano-catolic de Iaşi, PS Petru Gherghel.
Directorul aeroportului din Iaşi, Marius Bodea a precizat că speră ca lucrările la noua pistă a aeroportului, estimate să dureze doi ani, să se încheie mai repede.

"Noi sperăm ca totul să meargă aşa cum ne-am propus, astfel ca lucrările să fie gata câteva luni mai devreme, adică în iarna 2014-2015. Pe noua pistă, cu toate amenajările necesare, la Iaşi se va putea ateriza în condiţii de vizibilitate zero", a spus Marius Bodea.

Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei, a afirmat că lipsa unui aeroport modern a ţinut Iaşiul timp de 20 de ani în subdezvoltare, el apreciind că "peste doi ani vor fi schimbări în Iaşi care nu pot fi anticipate acum".

Totodată, el a afirmat că speră ca guvernul USL să dea bani pentru aeroportul din Iaşi, aşa cum au procedat guvernele anterioare cu aeroporturile din Bucureşti, Cluj, Timişoara sau Sibiu.

"Vreau să fie cheltuiţi aici, la Iaşi, şi bani ai bucureştenilor, sibienilor, timişorenilor, aşa cum şi ieşenii au contribuit cu bani pentru aeroporturile din aceste oraşe", a spus Adomniţei.

La rândul său, deputatul PNL Relu Fenechiu a spus că Iaşi nu este un oraş de duzină şi că în sfârşit va exista un aeroport competitiv.

"De la Iaşi este greu să ajungi cu maşina sau cu trenul în Europa. Cu o investiţie mult mai mică, cea de la aeroport, se deschide Iaşiul către Europa", a spus Fenechiu.

Deputatul PNL le-a solicitat şefilor Consiliului Judeţean şi celor de la aeroport să nu renunţe la proiectul demarat deja cu compania Tarom, respectiv înfiinţarea unui hub aerian la Iaşi.

"Există câteva curse Tarom de la Iaşi către Europa. Le cer şefilor CJ şi aeroportului să ţină cu dinţii ca Iaşiul să aibă zboruri cu o companie de linie, şi nu una low-cost. Să facem aici un aeroport tip Heathrow, şi nu unul tip Luton", a spus Relu Fenechiu.

La finalul ceremoniei de inaugurare a lucrărilor, şeful CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, a renunţat la haină, a îmbrăcat o salopetă şi şi-a pus o cască de constructor, îndreptându-se apoi către un excavator aflat în zonă.

El a urcat în utilaj şi a luat o cupă cu pământ, pentru a marca începerea lucrărilor de la aeroportul din Iaşi. Potrivit unor surse din cadrul CJ, Adomniţei s-ar fi antrenat zilele trecute în mod special pentru manevrarea excavatorului.

Noua pistă a aeroportului va avea 2.400 de metri, faţă de 1.800 cât măsoară cea actuală.

Contractul pentru proiectarea şi construirea noii piste a aeroportului din Iaşi, în lungime de 2.400 de metri, a fost semnat la începutul lunii iunie de către directorul aeroportului Marius Bodea şi managerul firmei Max Boegl, Mathias Kirr.

Investiţia se ridică la 139,1 milioane de lei, fără TVA.

Firmele Max Boegl, Vega 93 Galaţi şi UTI Grup au câştigat în asociere licitaţia pentru realizarea noii piste a aeroportului din Iaşi, în lungime de 2.400 de metri.

Fondurile pentru realizarea proiectului vor fi asigurate integral din bugetul Consiliului Judeţean Iaşi, durata de execuţie a lucrărilor fiind de 24 de luni.

În prezent, pista aeroportului din Iaşi măsoară doar 1.800 de metri, iar mai multe companii aeriene au refuzat să opereze zboruri la Iaşi, invocând calitatea precară a actualei piste.

De pe aeroportul din Iaşi sunt efectuate zboruri către Bucureşti, Viena, Roma, Londra, Bologna şi Torino.

La sfârşitul lunii trecute, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a spus că modernizarea aeroportului din Iaşi, inclusiv terminalele şi parcările aferente, s-ar putea realiza din fonduri europene, investiţia preconizată depăşind 70 de milioane de euro.

Relu Fenechiu a precizat că, potrivit studiului firmei Jaspers, consultantul Comisiei Europene, trei aeroporturi din ţară, Iaşi, Oradea şi Craiova ar putea beneficia de finanţare europeană.

Potrivit lui Fenechiu, în cazul obţinerii finanţării europene, actuala lucrare de la aeroportul din Iaşi, care prevede realizarea unei noi piste din banii Consiliului Judeţean, va fi decontată.

gandul.info

  • 6 months later...
Posted

Noua pistă a Aeroportului Iaşi va fi finalizată cu şapte luni mai devreme

Noua pistă a aeroportului din Iaşi, având o lungime de 2.400 de metri, va fi finalizată în noiembrie, cu şapte luni mai devreme decât prevedea contractul iniţial încheiat între constructori şi conducerea aeroportului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Directorul aeroportului din Iaşi, Marius Bodea, a declarat, miercuri, că lucrările vor fi încheiate în noiembrie, cu şapte luni mai devreme decât era prevăzut iniţial. El a spus că a primit de la constructori graficul de lucrări, care prevede că întreaga pistă, având lungimea de 2.400 de metri, pe care vor putea ateriza şi decola avioane de mari dimensiuni, va fi funcţională cel mai târziu la 30 noiembrie 2014. "Lucrările la pistă au reînceput săptămâna asta. Au fost aduse şi echipamente pentru lucrul pe timp de noapte. Se va lucra în trei schimburi. Decizia nu poate decât să ne bucure, pentru că vrem să terminăm noua pistă cât mai repede. Contractul iniţial prevedea că pista va fi gata în iulie 2015", a afirmat directorul aeroportului.

Noua pistă a aeroportului ieşean va costa 139 de milioane de lei, lucrările fiind realizate de asocierea formată din firmele Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Group. Pista va avea 2.400 de metri lungime, faţă de 1.800 de metri cât are pista actuală.

reporterntv.ro
 

Posted

Pacaliciului asta i-au murit laudatorii. Oare la nemti dura mai mult de o saptamana sa faca o amarata de pista de 2,5 km, la acelasi pret?

  • 9 years later...
Posted

Procese de milioane de euro între firma gălăţeană Vega ‘93 şi Aeroportul Iaşi

Aeroportul Iaşi se judecă de ani de zile cu binecunoscuta firmă gălăţeană Vega ‘93 S.R.L., care a fost liderul unui consorţiu care a câştigat contractul de extindere a infrastructurii aeroportuare, în urmă cu aproape 9 ani.
Totul a început după ce compania Vega ‘93 S.R.L. Galaţi a solicitat, în 2017, două milioane de euro în plus, motivând că în 2014, la construirea noii piste, a fost nevoită să facă lucrări suplimentare ce nu au fost prevăzute în contract de aproape 9 milioane de lei.
În martie 2021, Tribunalul Iaşi a dat câştig de cauză firmei gălăţene şi obliga regia care administrează Aeroportul Iaşi la plata a aproape 9 milioane de lei. Recursul formulat împotriva deciziei instanţei a fost admis la Curtea de Apel Iaşi, dar pretenţiile au fost mai mari decât suma cerută la Tribunal, respectiv 10 milioane de lei.
În 2022, magistraţii Curţii de Apel Iaşi au respins „excepţia lipsei calităţii procesuale active a reclamantului Vega ‘93 S.R.L., prin administrator judiciar CITR Filiala Galaţi SPRL, privind cererea de chemare în judecată întemeiată pe îmbogăţirea fără just temei, precum şi excepţia inadmisibilităţii acţiunii întemeiată pe îmbogăţire fără just temei”. A fost respins de asemenea şi recursul incident formulat de Vega 93 S.R.L., prin acelaşi administrator judiciar, împotriva sentinţei date de Tribunalul Iaşi în martie. Decizia este definitivă.
Reamintim că firma Vega ‘93 S.R.L. Galaţi a intrat în insolvenţă din 2014.

Marius Ostaficiuc, membru al Consiliului de Administraţie al aerogării în acea perioadă, a opinat în plenul CJ (a fost consilier judeţean în mandatul 2016-2020) că vina pentru nedecontarea lucrărilor respective aparţine firmei gălăţene. „Au apreciat incorect excavaţiile de pământ pe care trebuiau să le ia de pe amplasamentul pistei şi apoi densitatea materialului care urma să fie folosit la construirea pistei”, a consemnat presa ieşeană. Ostaficiuc a adăugat că lucrările au fost într-adevăr făcute, dar că, „dacă facturile ar fi fost semnate şi eventual şi plătite, atunci ar fi fost o problemă penală. Practic, valoarea contractului ar fi fost depăşită, iar aceste facturi ar fi însemnat o suplimentare a contractului, respectiv o încredinţare directă către această firmă”.

Licitaţia pentru contractul de extindere a infrastructurii aeroportuare a fost câştigată de asocierea Max Boegl România, SC Vega ‘93 S.R.L. (lider) şi SC UTI Grup S.A. pentru 139 de milioane de lei (31 de milioane de euro, la cursul din 2013). Şantierul a fost deschis pe 7 august, la două luni de la semnarea contractului, iar pista a fost inaugurată în timp record: doar 12 luni, faţă de 25, câte erau prevăzute iniţial. Între timp, Consiliul Judeţean a depus cererea de finanţare pentru o valoare totală de 56,7 milioane de euro (pistă, terminal de pasageri, platformă de staţionare a avioanelor şi cale de rulare). În februarie 2014, proiectul a fost declarat eligibil de către Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial-Transport (AM POS-T), iar trei luni mai târziu a fost admis şi la Bruxelles.

Aşadar, Vega ‘93 Galaţi a pierdut procesul intentat aeroportului în care revendica suma 1,7 milioane de euro, adică suma aferentă lucrărilor suplimentare la pista de 2.400 metri pe care a executat-o în urmă cu 10 ani. Însă după decizia magistraţilor de la Curtea de Apel Iaşi, Aeroportul Iaşi a deschis un proces nou prin care a cerut plata cheltuielilor de judecată de la termenele anterioare, mai exact cere despăgubiri de 81.200 lei (aproximativ 17.000 euro) , bani cheltuiţi pe avocaţi pe perioada a mai bine de 6 ani de procese. Regia Autonomă Aeroportul Iaşi a arătat că a plătit 16.500 lei către avocatul Oana Neda şi alţi 59.500 lei către Societatea Civilă de avocaţi Sîrbu & Vornicu din Bucureşti, la care se adaugă 5.200 lei diferite taxe. „Toate aceste cheltuieli au fost efectuate pentru a apăra drepturile şi interesele legitime ale R.A. Aeroportul Iaşi faţă de pretenţiile nejustificate şi nelegale ale societăţii Vega Galaţi. În mod cert, dacă pretenţiile societăţii Vega ‘93 S.R.L. Galaţi ar fi fost admise, cuantumul acestora ar fi putut atinge pragul de 15 milioane lei”, mai susţin cei de la Aeroportul Iaşi, citaţi de presa locală. Instanţa încă nu a anunţat când va fi primul termen de judecată în acest proces.

monitoruldegalati.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.