Jump to content

Mopedele - pericol public


dcp100168

Recommended Posts

Mopedele - pericol public

* Creşterea numărului de mopede înregistrate la nivelul Galaţiului a dus în ultimele luni, la dezvoltarea unui nou gen de accident pe drumurile publice. Doar în luna mai a anului 2008 s-au înregistrat, la nivelul judeţului, nouă evenimente rutiere în care au fost implicate mopede, vina producerii acestora aparţinând în totalitate conducătorilor acestora.

Numărul tot mai mare de astfel de accidente rutiere din ultima perioadă evidenţiază faptul că, în multe situaţii, inconştienţa, teribilismul şi lipsa de responsabilitate au consecinţe grave, punând în pericol siguranţa şi chiar viaţa diverselor categorii de participanţi la trafic. Nu de puţine ori, victime sunt chiar conducătorii mopedelor, şase din cele nouă accidente petrecute de la începutul acestei luni soldându-se cu rănirea vinovaţilor. În această situaţie s-au regăsit conducători de mopede cu vârste cuprinse între 16 şi 57 de ani, care din cauza vitezei, a lipsei de experienţă în conducere sau a nerespectării măsurilor minime de siguranţă pe drumurile publice, au fost protagoniştii unor accidente rutiere. Dacă în urma a şase astfel de evenimente conducătorii vehiculelor pe două roţi au ajuns în spital datorită leziunilor pe care singuri şi le-au provocat conducând nebuneşte şi cauzând haos în circulaţie, în două situaţii situaţii au avut de suferit alte persoane, care au plătit pentru neîndemânarea conducătorilor de mopede.

Conform prevederilor articolului 161 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, conducătorilor de mopede şi biciclete le este INTERZIS:

· să circule cu motocicleta sau mopedul fără cască de protecţie omologată;

· să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

· să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

· să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul „accesul interzis bicicletelor";

· să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

· să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor, substanţelelor stupefiante sau a medicamentelor ce afectează capacitatea de a conduce autovehicule;

· să se ţină / agaţe de un vehicul aflat în mers sau să fie remorcat de un alt vehicul sau împins/tras de o persoană aflată într-un vehicul;

· să transporte o altă persoană;

· este interzis să se circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă/acostament ce poate fi folosit;

· să transporte/ tragă obiecte care, prin volumul/ greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;

· să circule pe aleile din parcuri, grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

· să circule pe timp de noapte, când vizibilitatea este redusă sau când partea carosabilă e acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă. Purtarea îmbrăcămintei cu elemente fluorescent-reflectorizante la lăsarea serii sau în condiţii de vizibilitate redusă este obligatorie;

· este interzisă circulaţia cu defecţiuni tehnice sau la sistemul de frânare şi dacă nu au sistem sonor de avertizare;

· este interzisă conducerea bicicletelor, motocicletelor şi mopedelor fără a menţine contactul roţilor cu solul.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=7

Accidente sub semnul "mopedului"

* Nouă accidente în luna mai 2008 - toate din vina "mopediştilor"�

Creşterea numărului de mopede (vehicul hibrid, între bicicletă şi motocicletă, care se pot deplasa fie cu ajutorul pedalelor, fie cu ajutorul unui mic motor, de regulă, sub 50 cc) înregistrate la nivelul Galaţiului a dus la dezvoltarea unui nou gen de infracţiune la regimul circulaţiei pe drumurile publice - acela în care sunt implicate mopedele. Astfel, doar în luna mai a anului 2008 s‑au înregistrat, la nivelul judeţului Galaţi, nouă evenimente rutiere în care au fost implicate mopede, vina producerii evenimentelor rutiere aparţinând în totalitate conducătorilor acestora.

Fluturare din mâna stângă, ceva?...

Vasile I., de 57 de ani, mergea cu bicicleta pe 4 mai, la ora 9,00 pe Drumul Naţional 25, în afara localităţii Tudor Vladimirescu. Omul a virat brusc la stânga, fără să se asigure, intrând într‑o maşină condusă corect, după care a căzut pe carosabil, accidentându‑se grav.

Pentru motocicletă e nevoie de permis

Gelu C., de 21 de ani, a fost prins de o patrulă de siguranţă publică din cadrul Secţiei 4 Poliţie pe 9 mai, la ora 21,30. Tânărul conducea pe strada Tecuci o motocicletă, fără a deţine permis de conducere pentru nicio categorie. Avea însă un curaj nebun.

Maşinile au prioritate... de cele mai multe ori

Costin C., de 16 ani, circula pe 17 mai, la ora 15,00 cu bicicleta pe un drum comunal din localitatea Iveşti. Din cauza neatenţiei, băiatul nu a dat prioritate de trecere unui autoturism care circula regulamentar şi a intrat în coliziune cu acesta, accidentându‑se grav. De piste pentru biciclete nu putem vorbi nici în Galaţi, la ţară ce să mai cerem�

Şi gardurile sunt periculoase

Petru G., de 23 de ani, se afla pe 17 mai, la ora 17,30, cu scuterul, pe drumul judeţean 240 A, din Cârlomăneşti. Tânărul s‑a dezechilibrat într‑o curbă şi s‑a lovit de un gard, accidentându‑se uşor.

Maşina se iartă, femeia nu

Adrian C., de 16 ani, mergea cu bicicleta, pe 17 mai, la ora 19,30, pe drumul judeţean 251 A, în Corod. Încercând să evite impactul cu un autoturism care venea din sens opus, biciclistul a intrat pe contrasens şi a accidentat‑o pe Gabriela F., de 40 de ani. Misogin, de mic!

Direct în maşina parcată!

Dumitru F., de 58 de ani, conducea pe 18 mai, la ora 13,30, un ATV, pe strada Frunzei din Galaţi. Din cauza vitezei prea mari, bărbatul a pierdut controlul ATV‑ului şi a intrat în coliziune cu un autoturism parcat, lovindu‑se grav.

Mitul distanţei "corespunzătoare"

Alin D., de 27 de ani, circula, miercuri seara, cu bicicleta, pe Calea Galaţi. Tânărul nu a păstrat o distanţă corespunzătoare în mers faţă de o maşină oprită la intersecţie şi a intrat în coliziune cu aceasta. Biciclistul a fost uşor rănit.

Un moped nărăvaş

Mihai N., de 20 de ani, era la ghidonul scuterului tot miercuri, la ora 21, pe drumul judeţean 242 D, în localitatea Rogojeni. Din cauza vitezei prea mari şi a neatenţiei, băiatul a pierdut controlul mopedului şi s‑a răsturnat, rănindu‑se uşor.

Ghinion la Ghidigeni

Ieri, la ora 0,30, Costinel C., de 21 de ani, conducea un moped pe Drumul Judeţean 240, în localitatea Ghidigeni. Tânărul s‑a dezechilibrat din cauza neatenţiei şi a căzut pe asfalt, autoaccidentându‑se.

Concluzii

Numărul tot mai mare de astfel de accidente rutiere din ultima perioadă evidenţiază faptul că, în multe situaţii, inconştienţa, teribilismul şi lipsa de responsabilitate au consecinţe grave, punând în pericol siguranţa şi chiar viaţa diverselor categorii de participanţi la trafic. Respectarea unor minime norme rutiere este o dovadă de responsabilitate şi respect, şi nu un comportament pe care îl adoptăm doar pentru a nu fi sancţionaţi de către poliţişti.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24335

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pe pushtanii astia teribilisti nu-i intreba nimeni daca stiu sa citeasca. Sa le dea o testare macar daca nu le cere legea carnet. Si cand sunt prinsi cu matza in sac sa le ia obiectul de mers pe strazi si sfatuiti sa faca sport....

Link to comment
Share on other sites

Sunt două mari neajunsuri:

  • [*:6hnavhh3]Faptul că nu e obligatoriu permisul de conducere.
    [*:6hnavhh3]Dacă tot nu e obligatoriu permisul de conducere, deci nu îl obligă pe conducător să aibe nişte responsabilităţi, legea ar trebui să impună ca, din construcţie, asemnea vehicule să aibe o limitare de viteză. Să zicem, maxim 30 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Au o limitare de viteza. La 45 km/ora sau altele la 50 Km/h. (cele care sunt facute pt oras) iar cele pt drum lung au limitarea la 80 km/ora dar necesita A1. Ma efer ca A1 doar cele pt drum lung) cele pt oras necesita doar o mica adeverinta cum ca ai facut un curs de legislatie (de cele mai multe ori scolile de soferi il dau cu ochii inchisi oricarui doritor) Nici macar la psiholog nu il trimite intai. Asa ca uite cum au aparut teribilistii. Daca ii trimitea la psiholog, teribilistii care sunt 90% dintre scuteristi, nu mai erau astazi pe strazi.

Link to comment
Share on other sites

Ce limitare de viteză să aibă, că mai acu' o lună, prin Şendreni, mergeam cu viteza legală (50 la oră) şi pe lângă mine a trecut în viteză un moped (nu scuter), condus de o femeie ce ţinea în faţă un copil. Deci o viteză mult superioară ca a mea. Nici unul dintre ei n-avea cască! Să vă mai spun că m-a depăşit în vreme ce eu depăşeam un microbuz oprit în staţie? Dacă îi loveam (că de observat în timp util nici nu se mai punea problema), n-aveau nici o şansă. Iar eu aş fi dat socoteală pentru omor.

53_907f32f3080a5d7bc95692d740a78345_thum

Link to comment
Share on other sites

Avem in M39 un dobitoc care fuge cat e ziua de lunga prin cartier cu o paraitoare d-asta. Are toba scoasa cred si face o harmalaie... Clacsoneaza pe alei copii, batrani, caini, tot ce are in fata. Noaptea are om de schimb. O sa-mi pregatesc o ghiaga intr-o seara, imi iau un pachet de tigari sa am ce face asteptandu-l pe undeva si ``sa-l pupe ma-sa rece`` dupa ce l-oi pocni in noapte de dupa boscheti, daca nu-i zice nici un gardian ca-i nesimtit. Oare nu mai patruleaza politia comunitara prin cartiere pe jos? Tot se aud prin noapte sirene de politie in departari. Pe jos nu mai merg baietii cu ochi albastri?

Link to comment
Share on other sites

In alte tari pentru a conduce un 50cc e nevoie de un carnet special, mult mai usor de obtinut, dar care asigura un minim de cunostinte de circulatie si legislatie rutiera.

Nu ar fi rau ca circulatia pe 2 roti sa fie reglementata si in Romania. Ar fi eventual o sursa suplimentara de amenzi :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sper sa pot reproduce cat mai artistic: ora 21 si ceva. In piata din M39, cu bebelul in brate la plimbare, ma retrag spre casa. Nu trec pe langa pepenari pt ca e harmalaie si-l trezesc, trec pe aleea de vis-a-vis. Pe 1,5 m de alee vin doi dobitoci cu 30-40 Km/h cu niste paraitori. Ma dau bineinteles intre tarabe unde miroase a hoit pt ca nu e un furtun de incendiu sa spele asfaltul dupa ce pleaca tarabagiii. Intorc o injuratura dupa cei doi si privirea mi se opreste in celalalt colt al careului de tarabe. O masina Subaru cu girofaruri inscriptionata: JANDARMERIA cu vreo 4 gealati cu spate de bloc. Deci nu jandarmi de cartier, ci aia de intervin rapid la belele. Ce fac? Se iau dupa cei doi? Nu. Isi cumpara linistiti pepeni. Ma duc mormaind spre casa prin fumul specific paraitorilor respective. O zi buna va veni; maine poate....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Motoreta la putere

Distracţie pe două roţi

Mai mulţi cititori s-au plâns de "întâlnirile" pe drum de noapte cu vehiculele pe două roţi care şi-au făcut apariţia în Galaţi. Zgomotul produs de motoretele cu care tinerii, şi nu numai ei, îşi anunţă prezenţa prin preajma blocurilor, la ore imposibile, apariţia lor în trafic, fără nicio grijă vizavi de regulile de circulaţie, constituie un motiv crescut de îngrijorare.

Condusă fără permis

"Sunt motoare în doi timpi, de aceea şi zgomotul făcut de ele, mai ales când sunt turate în miez de noapte, este deranjant", ne-a mărturisit un cititor care locuieşte în Micro 40. "S-au înmulţit în ultima vreme şi, cum nu au nevoie de permis, cei care le conduc nu-şi fac nicio problemă privind cunoaşterea regulilor de circulaţie. Se urcă în şa şi-i dau bătăi, cu viteză, printre maşini, pe trotuare, dau peste copii, trec pe zebră, nu respectă nimic", a semnalat cititorul nostru.

Am încercat să consultăm un specialist în "motoare", ca să ne lămurim în ce măsură mopedele, că aşa li se mai spune, prezintă sau nu un pericol pentru circulaţie. Iată ce ne-a spus Bogdan: "Teoretic sunt vehicule cu o capacitate cilindrică de maxim 50 de cm cubi, capabile de o viteză maximă de 50 de km la oră. Practic, însă, datorită evoluţiei tehnice, singurul lucru care împiedică aceste mopede să atingă viteze apropiate de o sută de km la oră este un simplu limitator de viteză, uşor de dezactivat. În aceste condiţii, folosirea lor de către persoane neiniţiate şi care habar nu au de disciplina în trafic poate deveni periculoasă. Şi este, probabil, ilegală..."

Inspecţie tehnică nu există

Adevărul este că motoretele pot avea şi capacitate de 250 cm cubi şi pot da randament mai ceva ca o maşină, pot fi mai performante decât unele vehicule pe patru roţi la acceleraţie şi viteză, fără ca acest lucru să fie observat de cineva. Poliţiştii nu sunt ingineri auto ca să facă diferenţa între un tip sau altul de moped. Dacă biciclistul motorizat nu prezintă actele motoretei, situaţie, de altfel, des întâlnită, ei sancţionează, eventual, absenţa căştii obligatorii şi greşelile făcute sub ochii lor. Care nu sunt puţine. În imaginile alăturate veţi vedea că motocicliştii nu se sinchisesc de regulile de circulaţie şi se iau la întrecere cu maşinile. Mai mult, dacă maşinile au nevoie de ITP, posesorilor de mopede nu le trebuie aşa ceva şi ne îndoim că mulţi dintre ei ştiu exact care este starea tehnică a "bidiviului" pe care încalecă zilnic. Motoretele sunt, se pare, înmatriculate de Primărie, pot fi relativ uşor aduse de peste graniţă, pot fi conduse de tineri sau adulţi, aproape la fel ca banalele biciclete. Numărul deja crescut de accidente în care au fost implicaţi conducătorii de motorete ar trebui să dea cuiva de gândit. Cu zgomotul şi distracţia ne mai descurcăm noi cumva, dar cu pierderea unor vieţi omeneşti nu prea avem dreptul să ne jucăm.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=27044

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Inspectia tehnica este obligatorie cand se inscrie un scuter/moped in oras. Majoritatea le inscriu in diferite comune pentru a nu fi nevoiti sa faca inspectia tehnica.

Cat despre zgomot si alte pericole.. banuiesc ca e mai frumos sa tragi in piept aer de noxe decat sa auzi un scuter mergand.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.