dcp100168 Posted May 23, 2008 Posted May 23, 2008 Marfa vandută... se primeşte înapoi!* Cam acesta ar putea fi in curand sloganul sub care comerciantii isi vor primi clientii in magazine. Cel putin asta isi doresc mai-marii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Aflat ieri in vizita la Galati, secretarul de stat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedinte al ANPC, s-a intalnit cu aproximativ 40 de agenti economici.Doua acte normative, care nici pana la acest moment nu sunt foarte bine cunoscute de consumatori, au iscat aceasta “raita” a Protectiei Consumatorilor in toata tara, nu numai la Galati. Este vorba despre Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si Legea nr. 363/2007, referitoare la combaterea practicilor incorecte. “Parerea mea este ca nu poti sa faci cu 500 de inspectori protectia a 20 de milioane de consumatori si atunci trebuie sa facem consiliere pentru agentii economici. Desi a aparut inca din 2003, legea referitoare la vanzarea produselor si garantiile asociate acestora nu este cunoscuta nici acum de operatorii economici. Legea este foarte clara, timp de sase luni de la cumparare orice produs poate fi returnat daca se strica. Clientul se intoarce la vanzatorul de la care a cumparat telefonul, televizorul sau frigiderul, iar acesta se ocupa de repararea, inlocuirea sau restituirea sumei in cazul in care nu poate face primele doua operatiuni. De asemenea, deviza «Marfa vanduta nu se primeste inapoi» este ilegala”, a punctat Gheorghe Ciubotaru. Acesta a facut cunoscut faptul ca amenzile sunt extrem de mari pentru cei care refuza sa inlocuiasca un produs, iar inspectorii pot merge pana la inchiderea societatii respective. Amenzile si sanctiunile pot fi contestate, dar, pe parcursul procesului, nu vor fi suspendate.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=10
Recommended Posts