Jump to content

Programul "Rabla", la Galaţi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

REMAT a făcut listă de aşteptare

Programul RABLA tocmai ce a luat startul şi la Galaţi. Oficial, întrucât abia au ajuns primele tichete în oraş. În realitate, multe maşini au ajuns deja la fier vechi, proprietarii lor aşteptând să intre în posesia voucherelor.

În curtea fostului centru de stat pentru colectarea a deşeurilor metalice ai putea crede că e zi de odihnă. Doar trei muncitori poziţionau, ajutaţi de o macara, un electromotor. În ultimul birou de la poarta 2, doamna Silvia, gestionara, îşi punea hârtiile în ordine, semn că terminase lucrurile mai importante de peste zi. Am întrebat-o dacă au primit vreo maşină veche, fiindcă începe programul. „Nu, le vom primi de-abia de mâine, că abia în seara asta vine şeful de la Bucureşti cu primele 120 de vouchere. A, alea două de afară le-au lăsat proprietarii, că nu mai aveau benzină să mai vină o dată cu ele până aici…” La insistenţele noastre, recunoaşte că există o listă de aşteptare pe care s-au înscris deja 80 de proprietari de rable, „să fie siguri că prind tichete, deşi negreşit se vor suplimenta şi anul acesta, ca în anii trecuţi”, ne asigură gestionara.

În 2010, REMAT a primit peste 1.000 de maşini spre casare, iar anul trecut, când suma alocată de Ministerul mediului s-a înjumătăţit, aproape 500.

La Gilda - ultimul drum, gratuit

Depozitul de fier vechi Gilda, de lângă Poarta Sud a combinatului, le face un cadou „bătrânelor” ajunse în prag de casare: ultimul drum în postura de „pasagere”, adică pe platformă. „Acesta e felul în care ştim noi să ne atragem clienţii”, ne spune Ştefan Poteraş, administratorul depozitului. E mic de statură, negricios, dar vorbeşte isteţ şi desface cifrele cu şi mai multă îndemânare.

„Avem deja 65 de epave stocate, uitaţi alea de pe rândul doi. Acuşi tre’ să vină şi-a 66-a. Le-am luat pe proces-verbal de predare-primire, iar luni mergem la Bucureşti să luăm primele 100 de tichete. Anul trecut am fost campioni la strâns maşini vechi - 700, dar şi acum doi ani - 1500.” Anul acesta speră să strângă măcar 500, ştiut fiind că banii alocaţi de Ministerul Mediului sunt tot mai puţini.

Are totuşi şi o nemulţumire: voucherele se dau cu ţârâita la Galaţi, câte-o sută, câte-o sută. La fiecare sută trebuie un drum la Bucureşti şi ceva atenţie ca să nu stea două zile pe culoar la Administraţia Fondului de Mediu. Şi a observat că majoritatea voucherelor s-au alocat spre anumite judeţe, colorate politic altfel decât al nostru…

„Mie-mi place în Germania”, spune cu năduf Poteraş. „Acolo te întreabă: ce spaţiu de depozitare ai? Aha, atâţia metri pătraţi. Deci atâtea maşini casate poţi stoca. Ia de-aici 5.000 de tichete şi ne vedem la sfârşitul anului. Ce n-ai consumat, dai înapoi. Şi gata!”

În ce priveşte preţul tichetelor RABLA, Poteraş ştie că anul trecut au pornit de la 1.400 de lei şi au scăzut la 900 pe final de program. „E posibil ca anul acesta să coboare chiar mai jos. Fiindcă sunt mai puţini cumpărători de autoturisme noi”…

Cine primeşte rable şi în ce condiţii

Centrele de colectare autorizate să intre în programul de înnoire a parcului auto, în Galaţi, sunt enumerate pe site-ul Administraţiei Fondului de Mediu, dimpreună cu data la care au fost programate să ridice primele vouchere.

LEGION GUARD SRL pe 3 aprilie, REMAT SA pe 4 aprilie, IRICAD SRL pe 5 aprilie, BANDIT AUTOREC SRL, ECO-METAL RECYCLING SRL şi GILDA SRL pe 9 aprilie, iar REMAT SCHOLZ, STEFAN C SRL şi TANGO SRL pe 10 aprilie.

În vederea predării maşinii vechi spre casare, proprietarii trebuie să se prezinte la centrele de colectare aprobate cu certificatul de înmatriculare al autovehiculului şi cartea de identitate a acesteia în original şi copie legalizată, cartea de identitate a proprietarului în original şi copie simplă, certificatul de atestare fiscală care să arate că nu are datorii la stat (fiindcă statul nu-i ajută pe restanţierii la impozite şi taxe) şi, evident, rabla în sine. La REMAT, anul trecut, proprietarii au primit şi 100 de lei contravaloarea fierului vechi rezultat din casare. Anul acesta, la Gilda SRL, pentru fierul vechi rezultat li se dau proprietarilor 50 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Programul „Rabla”, în pană

* Vouchere oprite brusc şi iremediabil * Tactică preelectorală sau carenţe de aritmetică economică * Praf în ochi şi autodiscreditare

Cu două zile înainte de căderea prin moţiune de cenzură, guvernul Mihai Răzvan Ungureanu a bulversat piaţa auto. Bazându-se pe binecunoscutele vouchere de stimulare a casărilor, atât vânzătorii, cât şi cumpărătorii s-au trezit că autorităţile se pot suci peste noapte, ca şi cum măsurile economice ar fi luate la întâmplare.

Audienţă peste aşteptări, oprire în pripă

Deşi sperau că sumele vor fi suplimentate ca şi în ceilalţi ani, dublând măcar cele 30.000 de vouchere alocate pentru 2012, posesorii de maşini vechi, cumpărătorii de maşini noi şi dealerii au aflat cu surprindere că nu va fi deloc aşa. Mai mult, din cauza bugetului foarte redus, conform zvonurilor de pe piaţă, se pare că nici măcar numărul anunţat iniţial nu va fi acoperit, decontările de vouchere având multe şanse să rămână la nivelul de 12.000 câte s-au dat până acum în toată ţara.

Cum piaţa auto depinde pe mai mult de un sfert din cifrele de vânzări de stimulentele acordate la casarea autovehiculelor vechi, iar cel puţin jumătate din cumpărătorii cu salarii mici şi medii apelează la tichete pentru a mai scădea din preţul efectiv al unei maşini noi, am încercat să vedem ce părere au dealerii de la diverse mărci vizavi de măsura neaşteptată anunţată de ministrul Mediului, Attila Korodi.

„Ori e o tactică, ori vor să dea piaţa auto peste cap”

Mirela Vîrlan, directoarea de vânzări a dealerului VW-Audi local, Ada Motors, nu crede că „aşa ceva se va întâmpla, ci vor suplimenta şi în acest an, aşa cum au făcut de fiecare dată. În caz contrar, ar fi mult prea mult afectată piaţa din toată ţara pentru că, de ce să n-o recunoaştem, 30 la sută din vânzările pe care le facem sunt de maşini la care se plăteşte şi cu tichete RABLA”.

Potrivit doamnei Vîrlan, se va crea o „isterie naţională’, mulţi dintre potenţialii clienţi ajungând să-şi caute tichete prin diverse zone ale ţării, şi asta nu atât din cauza preţului, ci pentru că în zona noastră nici nu prea se mai găsesc. În ochii interlocutoarei noastre, măsura ar putea fi mai degrabă una tactică, prin care guvernul (fostul, n.n.) încearcă să-şi asigure o rezervă de „gest de bunăvoinţă”, electoral, pentru mai târziu.

Statul, suspectat că nu ştie să facă socoteli simple

Florin Buzea, specialist în vânzări la IRICAD, vorbeşte şi el de un procent semnificativ asigurat de programul de stimulare a casărilor: 20 la sută din maşinile vândute. Nici el nu crede că măsura va rămâne aşa şi are argumente economice foarte aplicate.

„Dintr-o maşină de 10.000 de euro, statul ia sub formă de TVA aproximativ 2.000. Deci, din start, din 114 milioane de lei cheltuiţi pentru casarea a 30.0000 de rable i se vor întoarce 2.000 euro x 10.000 maşini x 4,4 curs valutar = 86 milioane de lei. Deci ce mare sumă dă statul la urma urmei?

Ca să nu mai spunem că, în cazul nostru, de exemplu (Mitsubishi, Land/Range Rover şi Jaguar), se mai plăteşte şi taxă vamală. Plus taxa de înmatriculare pe care o plătesc toate maşinile, plus acte, formalităţi, impozit. Şi apoi vin adevăratele sume: TVA şi acciză din combustibil, din RCA, din servicii, accesorii, taxă de drum şi o mulţime de alţi bani care pleacă către stat deîndată ce maşina e înmatriculată şi începe să umble. Gândiţi-vă că numai combustibilul e între 1.000 şi 2.000 de euro pe an la o maşină personală, cu impozit, asigurare CASCO şi altele se ajunge la 2.000-3.000. Din care 400-600 ajung la stat. Înmulţit cu 10.000 de maşini (care merg, nu stau, precum rablele, aşteptând casarea) rezultă vreo 20.000.000, deci 106.000.000 întorşi la buget din cei 114.000.000! Deci iată cum se vădeşte că de fapt domnul ministru n-a ştiut ce face, de fapt i-a oprit pe români să mai aducă bani la buget!”

Lipsă de cuvânt, praf în ochi şi încurajarea speculei

Zîna Petcu, directoarea de vânzări a ENA Grup, dealer Kia, crede că statul „pe lângă faptul că ne blochează vânzările într-o mare măsură, îşi duce şi cetăţenii cu vorba şi se dovedeşte lipsit de cuvânt. Spre deosebire de alţi ani, am întârziat cel puţin două luni, din februarie până în aprilie, când s-au eliberat primele tichete. S-a spus că se vor face suplimentări dacă vor mai fi cereri, cereri sunt şi acum nu se mai acordă nici ce s-a anuntţat. Şi-aşa alocarea de 30.000 de vouchere/10.000 de maşini noi la nivel de ţară era aproape praf în ochi, vin în medie pe judeţ câte vinde marca naţională într-un un trimestru bun.

Şi, mai rău, se încurajează specula, a ajuns tichetul, de la 1.500-1.700 de lei, la 2.200-2.500 de lei, fiindcă acum lumea ţine la preţ, sperând că va avea rang de raritate. Cred că, dacă nu vor reveni de urgenţă asupra măsurii de stopare, programul de anul ăsta va fi un mare fâs...”

Centrele de fier vechi, ciupite şi ele la bani

Nu în aceeaşi măsură au fost afectate centrele de fier vechi, dar o pagubă semnificativă s-ar înregistra şi la ele. Anul trecut, am socotit noi că la 120.000 de maşini preluate, 700 kg metal per bucată, 1,5 lei/kg de metal valorificat către combinatele metalurgice şi costuri de dezasamblare şi sortare de 50 la sută, tot au rămas bani pentru a fi plătiţi trei mii şi ceva de oameni cu salariul minim plus contribuţiile datorate statului. La un calcul minim, se poate deduce că centrele de fier vechi autorizate să preia autoturisme în programul de casare şi-au plătit angajaţii din valorificarea lor.

Una peste alta, dealerii speră ca noii guvernanţi să reconsidere măsura anunţată de fostul ministru al Mediului şi să realizeze că renunţarea la programulo de casare nu doar că ar face mult rău cetăţenilor, dar ar anula şi binele financiar pe care aceştia, în cazul în care achiziţionează un autoturism nou, îl fac bugetului de stat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

A doua sesiune a Programului Rabla pentru persoane fizice începe miercuri

A doua sesiune a Programului Rabla 2012 pentru persoanele fizice începe miercuri, bugetul alocat de Administraţia Fondului pentru Mediu fiind de 57 de milioane de lei, care permite scoaterea din uz a 15.000 de autoturisme mai vechi de de 10 ani, au anunţat reprezentanţii Ministerului Mediului.

Cele 15.000 de tichete vor fi repartizate începând de miercuri către colectori, iar persoanele fizice care deţin maşini mai vechi de zece ani se pot dresa firmelor colectoare, începând cu aceeaşi dată, în vederea casării acestor autoturisme, se arată în comunicatul al Ministerului Mediului şi Pădurilor remis, marţi, agenţiei MEDIAFAX.

Reprezentanţii ministerului au precizat că sesiunea pentru persoanele juridice se află în etapa de depunere a dosarelor, care se desfăşoară în perioada 23 aprilie - 31 august.

Ca şi în 2010 şi 2011, cuantumul primei de casare este 3.800 de lei, fiind exprimată printr-un tichet cu valoare nominală. De asemenea, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult trei tichete valorice.

Prin Programul Rabla au fost casate în 2012 un număr de 25.964 de autoturisme mai vechi de 10 ani. În cadrul primei sesiuni a programului au fost achiziţionate 8.006 maşini, dintre care 3.661 de producţie autohtonă.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
La Galaţi, tichetele „Rabla” se vând „la greu” pe Internet, deşi nici măcar nu au fost emise
Deşi mai sunt câteva zile până când se vor cunoaşte absolut toate detaliile despre Programul Rabla 2013, Internetul este plin de anunţuri de vânzare a tichetelor. Pe www.rabla-2011.ro/galati sunt zeci, chiar sute de anunţuri, în care oamenii spun că-şi vând dosarele gata depuse. Preţurile variază între 3.000 şi 5.300 de lei.

„Eu vă ofer un dosar depus deja, dumneavoastră trebuie doar să aşteptaţi să se aloce tichetele şi să primiţi unul”, ne-a precizat prin telefon unul dintre vânzători.

Nu ştim cât de multă încredere trebuie să avem în aceşti vânzători, cert este că ministrul Mediului i-a sfătuit pe cei care vor să beneficieze de facilităţile acestui program să utilizeze doar canalele oficiale de informare. Un lucru este clar: abia miercuri sau joi se vor cunoaşte toate detaliile legate de acest program: câţi colectori de asftel de deşeuri vor fi autorizaţi, câţi dealeri auto vor intra în program şi câte tichete vor ajunge la Galaţi.

Din informaţii neoficiale, ar mai fi posesori de rable care şi-au dus maşinile la casat încă de anul trecut, dar nu şi-au primit nici acum voucherele. Potrivit reprezentanţilor REMAT Galaţi programul ar urma să fie activ abia pe la începutul lunii iunie. „Până atunci, noi trebuie să depunem dosarele de autorizare”, ne-a declarat Constantin Secară de la REMAT Galaţi.

adevarul.ro

 

Link to comment
Share on other sites

Programul Rabla va demara efectiv de săptămâna viitoare

Programul 'Rabla' va demara în cursul săptămânii viitoare, după ce se va încheia etapa de depunere a dosarelor de către colectori, a anunţat astăzi ministrul mediului, Rovana Plumb. 'Vreau să menţionez că există bani pentru programul 'Rabla'. De la începutul anului s-au încasat 238 milioane de lei din taxa auto şi timbrul de mediu, iar 184 de milioane lei au reprezentat restituiri către cei care au obţinut în instanţă acest drept. La acestea se adaugă veniturile din celelalte taxe colectate de către Administraţia Fondului pentru Mediu. Prioritatea zero pentru AFM în această perioadă este Rabla, restul programelor urmând să se deruleze prin POS Mediu', a afirmat Plumb.

Potrivit ministrului, în ceea ce priveşte Programul 'Rabla', acesta va demara în cursul săptămânii viitoare, după ce se va încheia etapa de depunere a dosarelor de către colectori. 'În cursul zilei de astăzi (marţi - n.r.), voi semna Ordinul privind derularea programului 'Rabla', mâine acesta va fi publicat în Monitorul Oficial, iar de joi începe etapa de depunere a dosarelor de către colectori sau REMAT-uri. Această procedură ar trebui să dureze maximum cinci zile, astfel încât începând de săptămâna viitoare programul va demara efectiv', a explicat ministrul Mediului. În acest an, Ministerul Mediului va emite, prin intermediul AFM, 20.000 de tichete pentru Programul 'Rabla', dintre care 17.000 pentru persoane fizice/juridice şi 3.000 de tichete pentru instituţiile publice.
La cumpărarea unui autovehicul nou se va utiliza un singur tichet valoric, iar în maximum 45 de zile de la intrarea în posesia proprietarului, acesta îl poate depune la dealerul auto de unde se doreşte maşina nouă, se menţionează în proiectul de Ordin referitor la Programul 'Rabla 2013'. În plus, pentru evitarea traficului cu tichete valorice, s-a decis ca termenul în care proprietarul unui autovehicul obţine certificatele de distrugere, de radiere şi tichetul să fie de maximum 10 zile.
Printre principalele schimbări survenite în programul 'Rabla' în acest an se menţionează faptul că pentru cumpărarea unui autovehicul nou se va utiliza un singur tichet valoric, faţă de trei tichete câte se utilizau în anii anteriori, iar valoarea acestuia este de 6.500 de lei, faţă de 3.800 lei cât valora în 2012.
În cazul achiziţionării unui autovehicul electric, care beneficiază de eco-tichetul de 2.500 de euro, se poate folosi şi voucherul primit în cadrul programului 'Rabla', în timp ce pentru stimularea achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, gen Euro 6, Ministerul Mediului oferă posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei. La achiziţionarea unui autovehicul de acest tip, se poate acorda, pe lângă prima de casare, o reducere în cuantum de maximum 1.000 lei, rezultată prin cumulul a cel mult două eco-bonusuri.
Programul 'Rabla' din acest an, al cărui buget, în 2013, este de 135 milioane lei, se va desfăşura într-o singură etapă, iar termenul-limită în care acestea vor fi acceptate este 20 noiembrie, dată la care are loc şi încheierea sesiunii.
Conform datelor oficiale, la ora actuală, în Bucureşti există peste 400.000 maşini mai vechi de zece ani, urmat de judeţele Timiş, cu 130.000, şi Prahova, cu 110.000. Alte judeţe unde numărul maşinilor mai vechi de zece ani ajunge la 100.000 de unităţi sunt: Cluj - peste 100.000, Dolj - 100.000, Mureş - aproape 100.000.

capital.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Începe nebunia rablelor. Nu se ştie câţi gălăţeni vor scăpa de hârburi

* Astăzi ar trebui să înceapă eliberarea tichetelor din Programul "Rabla" * La Galaţi, însă, nu se ştie deocamdată câte tichete vor fi alocate

Teoretic, conform spuselor mai marilor de la Bucureşti, începând de astăzi ar trebui să înceapă eliberarea tichetelor din Programul "Rabla", numai că socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Nici până în ziua de astăzi nu se ştie cu exactitate câte tichete vor fi alocate Galaţiului.
Dacă la alte centre din ţară s-au format cozi încă din aprilie, cu proprietarii dornici să scape de maşinile vechi şi să-şi achiziţioneze cu tichete Rabla autoturisme noi, la Galaţi nu este cazul. Nici măcar o bătrână Dacie nu vezi la punctul de colectare de pe strada Vezuviului. "Noi le-am spunem oamenilor că nu vom face liste, pentru că nu ştim câte tichete vom primi. Ar fi fost inutil să avem sute de maşini la poartă, iar în momentul în care am fi primit tichetele să nu putem să-i servim pe toţi. Aşa, în momentul în care se vor putea elibera tichetele, vom servi pe toată lumea, în limita stocului disponibil", a explicat directorul centrului REMAT Galaţi, Vladimir Bexa.
Spre deosebire de alţi ani, în 2013, valoarea unui tichet Rabla va fi de 1.500 de euro. Pe de altă parte, din câte se pare, aceste tichete nu vor mai fi transmisibile. Proprietarii autovehiculelor mai vechi de zece ani vor putea să primească prima de casare prin Programul "Rabla 2013" după ce vor fi validaţi colectorii şi dealerii auto. "Noi am depus actele pentru validare, acum aşteptăm să vedem ce se va întâmpla în urma contestaţiilor. Pe site-ul oficial au fost afişaţi colectorii şi dealerii care nu au îndeplinit condiţiile impuse de Guvern. Având în vedere că noi nu suntem printre ei, cred că am fost accpetaţi", a mai spus oficialul REMAT Galaţi.
Anul trecul, 130 de gălăţeni şi-au schimbat autoturismele prin intermediul acestui program. "De vreo două săptămâni, tot vin oamenii să ne întrebe, dar până nu se va demara oficial programul, nu putem să facem nimic. Cred că am avut până acum peste 100 de persoane care au venit să întrebe care sunt condiţiile pentru a primi tichete", a mai declarat Vladimir Bexa.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

A început programul RABLA: află aici câte tichete are Galaţiul şi de unde le poţi procura!

Începând de astăzi, persoanele fizice cu autovehicule mai vechi de 10 ani pot obţine vouchere în schimbul lor, dacă le duc la punctele autorizate de colectare. La Galaţi, Administraţia Fondului de Mediu a autorizat 11 puncte de lucru, respectiv: SC Eco Metal Recicling  – Galaţi, str. Smârdan nr. 1, SC Gilda SRL, pe DN 2 B,  tarlaua 184, parcela 10, SC Bandit Autorec SRL, str. Ştefan Cel Mare Nr. 3, SC Ştefan C SRL, sat Costi, Vânători, SC Legion Guard SRL, mun. Tecuci, str. Cuza Vodă 116,  SC Remat Scholz Filiala Moldova SRL, Gl, str. Bazinul Nou 83, SC Iricad SRL (două puncte de lucru), în Vânători, şoseaua Galaţi-Bârlad şi pe şoseaua Galaţi-Tecuci, la Tirighina, SC Nalba Trading SRL Galaţi, Brăilei nr. 219, SC Remat Galaţi str. Vezuviului nr. 52-62 şi SC Iricad Colect SRL, Vânători, şoseaua Galaţi-Bârlad, la km 6. Pentru datele de contact ale colectorilor, puteţi accesa http://www.afm.ro/main/programe/psipan/2013/colectori_acceptati.pdf

Remat a primit nouă tichete, faţă de 120, în 2012!

Totuşi, este puţin probabil ca după această zi să mai rămână vouchere nefolosite şi asta, pentru că la Galaţi, AFM a alocat 99 de tichete, câte 9 pentru fiecare centru. Potrivit lui Constantin Secară, directorul Remat Galaţi, “tichetele s-au epuizat la prima oră a dimineţii. Era strada plină, am spus să intre primii nouă şi gata! Oamenii au înţeles că atâta este şi au plecat acasă. Asta este puterea economică a ţării!”. Potrivit directorului Remat, “este foarte bine că ni s-au dat şi atât. Poate vom mai primi, la cea de-a doua sesiune, rămâne de văzut când va hotărî Guvernul”. Aprecierea directorului este cumva surprinzătoare, având în vedere că anul trecut, Remat Galaţi a primit 120 de tichete, adică de 13 ori mai mult faţă de numărul celor primite acum!

Diferenţele se regăsesc şi la nivel naţional. În acest an s-au alocat 20.000 de vouchere, anul trecut – 45.000, în 2011 – 120.000, iar în 2010 – 190.000.

La nivel naţional, pentru Programul “Rabla” 2013 au fost alocate 20.000 de vouchere de câte 6.500 de lei (1.500 de euro), dintre care 17.000 sunt pentru persoanele fizice şi 3.000 pentru firme şi instituţii publice. Sesiunea pentru persoane juridice se va demara abia după 31 august.

Tichetele se vând pe internet

Faţă de anul trecut, când valoarea unui voucher era de 3.800 de lei, acum ea este de 6.500 de lei. Chiar şi aşa, spaţiul virtual este plin de anunţuri de vânzare şi cumpărare de vouchere. Potrivit surselor on-line, un voucher se vinde cu preţuri între 2.800 şi 4.300 de lei şi se cumpără cu preţuri între 1.000 şi 3.900 de lei.

“Este opţiunea fiecăruia, mai ales că, în special persoanele în vârstă, oricum nu au bani pentru a-şi cumpăra o maşină nouă… Oricum, vânzătorii trebuie să se întâlnească faţă în faţă, pentru că în spatele fiecărui voucher se află un dosar”, a mai spus directorul Reamat Galaţi.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Programul "Rabla" 2014 începe mâine. Şase dealeri autorizaţi pentru Galaţi

Programul „Rabla 2014” începe marţi, 8 aprilie, pentru persoane fizice, pentru care sunt disponibile 17.000 de tichete, a anunţat ministrul Mediului, Attila Korodi. Cei care îşi casează maşinile primesc o reducere de 6.500 de lei la cumpărarea unui autoturism nou.

Ministrul Mediului a spus că oamenii se pot duce de marţi, de la ora 11.00, să se înscrie la dealerii validaţi în program, pentru a primi tichetele alocate.

Lista dealerilor autorizaţi din Galaţi este următoarea:

- Ivas SRL (str. Saturn nr.26);

- SF Tex SA (str. Traian 239);

- Irmex SA (punct de lucru Drumul de Centură 42-44);

- Rădăcini Motors (punct de lucru Drumul de Centură 42-44);

- Kia Romauto SRL (agent autorizat Ena Grup – str. Căpitan Vasile Panu 42);

- Auto Italia Impex SRL (agent autorizat Fotache SRL – bd. George Coşbuc 66).

Şi în acest an va fi acordat, pe lângă prima de casare de 6.500 de lei, un eco-bonus în valoare de 500 de lei pentru: achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii ce dioxid de carbon mai mică de 100g/km şi achiziţionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid, fără a putea fi însă cumulate mai mult de două eco-bonusuri.

Cei care doresc să se înscrie anul acesta în programul Rabla o vor putea face la orice dealer dintre cei validaţi. Distribuţia tichetelor Rabla nu a mai fost făcută, ca în anii trecuţi, pe judeţe, în funcţie de vechimea parcului auto din fiecare unitate teritorială, ci în funcţie de cerere, tichetele electronice fiind extrase dintr-o bază de date naţională de dealerii auto validaţi.

Totodată, tichetele nu mai sunt distribuite în etape, ci vor fi toate disponibile odată cu lansarea programului. În programul „Rabla 2014”, pentru persoane juridice vor fi disponibile alte 3.000 de vouchere, perioada de evaluare şi validare a dosarelor ce vor fi depuse de instituţii şi firme urmând să fie anunţată ulterior.

Anul acesta, cei care vor dori să îşi caseze maşina mai veche de opt ani pentru a beneficia de o reducere de 6.500 de lei la achiziţia unui autoturism nou se vor prezenta direct la dealerul auto validat de la care doresc să cumpere şi se vor înscrie, urmând ca apoi să meargă la un colector autorizat în program pentru casare, la Poliţie pentru radierea autovehiculului şi să revină la dealer pentru a încheia contractul de vânzare-cumpărare.

Cei care vor să îşi caseze vechea maşină, dar nu şi să cumpere o maşină nouă, pot ceda dreptul de folosire a primei de casare altcuiva, cu care trebuie să meargă la dealer. Atunci când va fi eliberat tichetul electronic, acesta va fi pe numele celui care cumpără autoturismul.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Cum ne cumpărăm maşină prin programul RABLA. Procedura, în câţiva paşi simpli

Legea ne spune ce şi când trebuie să facem ca să putem primi prima de casare, în cadrul programului "Rabla". Dacă avem neclarităţi cu privire la prevederile legii, putem cere ajutorul dealerului auto cu care alegem să lucrăm, în cadrul programului

 

Primul pas pe care trebuie să îl facem, ca simpli gălăţeni, persoane fizice, atunci când ne-am hotărât să ne cumpărăm maşină prin programul „Rabla” este să verificăm lista producătorilor (de fapt, a dealerilor) auto cu care statul a semnat contract, informează Administraţia Fondului de Mediu (AFM). Ne alegem un dealer şi îi facem o vizită, cu dosarul de acte necesare pentru a aplica. De unde ştim ce acte ne trebuie? Aflăm citind articolul 21 din Ordinul 664 emis pe 21 aprlie 2017 (găsiţi legea pe site-ul afm.ro), unde găsim tot ce trebuie să ştim despre actele necesare. Cu dosarul, ne prezentam la producătorul auto, astfel încât acesta să ne poată emite o notă de înscriere în program, generată de aplicaţia PSIPAN. După ce dealerul ne confirmă că PSIPAN a generat informaţii corecte în ceea ce ne priveşte, ca să obţinem primă de casare de 6.500 lei, trebuie să ducem maşina veche, de casat, la un colector specializat. Apoi, o radiem, urmând procedurile specifice, la Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV). Cu actele care dovedesc radierea ne întoarcem la dealer, în maxim 30 de zile de la înscrierea în program, şi cumpărărm maşina. De la momentul înscrierii în program şi până la data cumpărării maşinii nu trebuie să treacă mai mult de 120 zile. Să ne amintim de asemenea că, în niciun moment, pe durata procedurii, nu vom primi 6.500 lei în mână şi nici vreun voucher. Implicaţi în implementarea sistemului de reducere sunt doar statul şi dealerul, nu şi clientul, care doar beneficiază de ea.

Ce acte sunt necesare pentru înscriere?

Pentru a vă înscrie în ediţia din acest an a programului „Rabla”, potrivit articolului 21 din Ordinul 664/21 aprilie 2017, vă trebuie mai multe acte. Mai întâi, actul proprietarului sau, după caz, al persoanei căreia i s-a cedat dreptul asupra primei de casare, în copie certificate „conform cu originalul”. Apoi, se cere o copie legalizată a actului de înmatriculare a maşinii uzate şi tot o copie legalizată a cărţii de identitate a maşinii. Dacă din aceste acte nu reiese anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări a maşinii în România şi nici clasa acesteia, e nevoie de un act eliberat de DRPCIV în acest sens. De asemenea, vă e necesar un certificat de atestare fiscală, care să demonstreze că nu există datorii la bugetul de stat în contul maşinii. Va mai trebui să adăugaţi şi o declaraţie pe proprie răspundere cu privire la ceea faptul că vreţi să folosiţi prima de casare pentru a vă cumpăra o maşină nouă.

Furnizorii înscrişi în program la Galaţi

Nu mai puţin de 433 de societăţi şi puncte de lucru ale acestora au semnat deja contracte cu Administraţia Fondului de Mediu pentru a participa la ediţia din 2017 a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto, adică la programul „Rabla”. Cei mai mulţi furnizori, 181, sunt în Bucureşti şi Ilfov. Avem, însă, şi dealeri din Galaţi – societăţi sau puncte de lucru ale unor firme din Bucureşti - care s-au înscris în program.

La Galaţi, furnizorii sunt: Ivas SRL, dealer Skoda (str. Drumul de Centură nr. 42-44), SF TEX, dealer Ford (str. Traian , nr. 239), Irimex SA, dealer Mazda, Peugeot şi Citroen (punct de lucru pe şoseaua Drumul de Centură nr. 42-44), Kia Romanto SRL prin ENA Group (Galaţi, str. Căpitan Vasile Panu, nr. 42), Renault Comercial Roumanie SRL, dealer Dacia, Nissan şi Renault (strada George Coşbuc, nr. 48), Rădăcini Motors, dealer Opel şi Citroen (punct de lucru pe şoseaua Drumul de Centură nr. 42-44) şi Hyunday Auto România (prin Autouniversal SRL, de pe strada Portului, nr. 54-56).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Autovehiculele rable sunt colectate și dezmembrate în periferia Galațiului, la Tecuci și în alte trei comune din județ

Chiar dacă, recent, programul rabla pentru autovehicule a fost suspendat, cei interesați să scape de vechituri au, în continuare, la cine să apeleze.

Suntem informați de către Agenția de Protecția Mediului că, la nivelul județului Galați, sunt înregistrate 16 firme, operatori autorizați să desfășoare activități de colectare și tratare a vehiculelor scoase din uz. Majoritatea operatorilor din lista, care se actualizează lunar, desfășoară activități de colectare și tratare a vehiculelor scoase din uz ca și deșeuri. Potrivit APM Galați, autorizarea solicitanților se face conform 2406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase, cu modificarile si completările ulterioare / legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor si a vehiculelor scoase din uz.

Studiind lista prezentată, observăm că doar nouă dintre aceste firme operează în municipiul Galați, în zonele de la periferia orașului, două dintre ele având puncte de lucru și în comuna Vânători. O singură firmă are sediul în municipiul Tecuci, dar mai există alte două puncte de lucru deschise (unul în Tecuci și celălalt la Munteni, în apropiere) de alte firme gălățene înregistrate la Matca. Alți cinci operatori sunt înregistrați cu sediul în comunele din județ: doi în comuna Vânători, trei în comuna Matca.

Trebuie amintit faptul că APM Galați a autorizat să funcționeze și o firmă cu sediul în Cluj-Napoca, dar care operează pe platforma Bazinul Nou.

expressdedunare.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.