Jump to content

Restructurare urbană


dcp100168

Recommended Posts

Restructurare urbană în cartierul Dunărea

După ce a scos la licitaţie elaborarea planului urbanistic zonal de restructurare urbană a cartierelor Micro 18, 19, 20, 21, contractul având un preţ de pornire de 560.000 de lei, de la bugetul local, Primăria a dezvăluit pe site-ul propriu şi ce vrea să facă în zonă.

Municipalitatea vrea să creeze o ambianţă urbană atrăgătoare şi un peisaj contemporan prin desfiinţarea construcţiilor provizorii/parazitare, reconfigurarea şi valorificarea spaţiilor verzi, amenajarea zonei de intrare în oraş şi chiar un ghid de bune practici privind anveloparea blocurilor, mansardare şi gama coloristică pentru faţade. Se are în vedere şi reconfigurarea Pieţei Micro 19 prin identificarea unor terenuri pentru înfiinţarea de parcări care să o deservească.

Bizar este că, potrivit anunţului publicat, Primăria aşteaptă observaţii, comentarii sau sugestii de la gălăţeni, în scris sau pe adresa arhitectsef@primaria.galati.ro doar până pe 11 iunie 2013. Cu alte cuvinte, doar până mâine, un termen extrem de scurt, dacă ne gândim mai ales că zona vizată este poate cea mai populată din Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

În zece luni, va fi gata PUZ-ul pentru restructurarea urbană a cartierelor Micro 18, Micro 19, Micro 20 şi Micro 21

O veste bună şi una rea: vestea bună este că în cursul anului viitor ar putea începe restructurarea urbană a zonei mega-cartierului Dunărea, format din cartierele Micro 18, Micro 19, Micro 20 şi Micro 21. Vestea rea este că există riscul ca  restructurarea urbană să nu schimbe prea mult modul în care arată zona, pentru că noul PUZ, în baza căruia se va face restructurarea urbană, va fi „instrumentul” de lucru al actualei echipe „primar-viceprimari-consilieri municipali”, care, ce-i drept, ne-a surprins prin demolarea a câtorva zeci de chioşcuri de pe str. Frunzei şi str. Asachi, din zona stadionului Oţelul. Aceeaşi echipă se pregăteşte acum să aprobe, într-o şedinţă „de îndată”, regulamentul de intrare în legalitate a sute de clădiri ridicate fără autorizaţie de construire. Aşa că, povestea cu chioşcurile demolate pare să aibă rolul de puţin praf în ochii opiniei publice, prin care se acoperă legiferarea degringoladei urbanistice din ultimele două decenii.

Peste 10 luni, mai precis în mai 2014, pe masa edililor va exista planul în baza căruia va fi restructurată zona Dunărea.

Primăria Galaţi a încheiat cu SC Quattro Design SRL Bucureşti contractul nr.  100.912/22.07.2013, în valoare de 318.000 lei, pentru „Elaborarea Planului Urbanistic Zonal de Restructurare Urbană a Cartierelor Micro 18, 19, 20 şi 21”. Practic, este vorba de restructurarea urbană a  unei suprafeţe de 162,35 hectare din intravilanul Galaţiului, pe care se află cele trei cartiere.

Potrivit „Temei de Proiectare” care a fost întocmită de arhitecta şefă Teodora Voicilă, scopul general al contractului este de a stabili direcţia şi priorităţile de dezvoltare a zonei celor patru cartiere, PUZ-ul urmând să devină „un instrument pentru autorităţile locale şi specialiştii din domeniul urbanismului, în vederea aplicării de reguli urbanistice care să conducă la o dezvoltare coerentă a zonei”.

Dacă în privinţa specialiştilor în urbanism nu avem dubii, decât în cazurile în care lucrează la comandă şi fac cam tot ce vrea clientul, în privinţa „autorităţilor locale”, mai precis în ceea ce îi priveşte pe primar, viceprimari şi consilierii municipali, avem mari semne de îndoială în ceea ce priveşte utilitatea „instrumentului” PUZ, din motivele pe care le-am menţionat.

Un PUZ cu obiective generoase

Principalele obiective ce urmează să fie realizate în cadrul PUZ-ului vizează, în principal, „transformarea şi asanarea zonei prin asigurarea elementelor de regulament care să susţină restructurarea”. Adică se vor impune regulile în baza cărora va fi reproiectată urbanistic întreaga zonă a cartierelor Micro 18, Micro 19, Micro 20 şi Micro 21.

În mod concret, vorbim de trei tipuri de acţiuni urbanistice pe care, până acum, la Galaţi, le denumeam „SF”-uri. Prima dintre ele ar fi „desfiinţarea construcţiilor provizorii/parazitare”, adică demolarea masivă a chioşcurilor şi garajelor.

Cea de-a doua vizează „stabilirea condiţiilor de reabilitare şi completare a fondului construit în vederea asigurării coerenţei spaţiale, a ocupării eficiente a terenurilor”, adică de eliminare a unor excese de tipul celor de la „A”-urile de pe Brăilei şi din Ţiglina 1, unde majoritatea centrelor cu spaţii de închiriat, de „blocul lui Durbacă” la „blocul lui Cannabis”, întrec în înălţime aliniamentul construcţiilor existente. Sunt încălcări flagrante ale Legii 50, pe care nimeni nu le-a amendat.

A treia acţiune urbanistică de reglementare este redefinirea relaţiei spaţiu public – spaţiu privat, care va repune pe tapet, printre altele, problema „curţilor” pe care şi le-au extins pe spaţiile verzi proprietarii apartamentelor de la parter.

În tema de proiectare, impusă şi în caietul de sarcini, se mai vorbeşte de „crearea unei ambianţe urbane atrăgătoare şi a unui peisaj contemporan prin dezvoltarea unor trasee pietonale, valorificarea perspectivelor interesante”, de „reconfigurarea, protejarea şi valorificarea spaţiilor verzi” şi despre „reglementarea circulaţiei carosabile şi pietonale”.

Va fi realizată şi o analiză privind spaţiile de la parter de bloc, vizate, mare atenţie!, şi o „reconversie  funcţională”, care ar putea însemna – acolo unde este cazul – de revenirea acestora la statutul de locuinţă, dar şi de impunerea unor reglementări privind „alinierea, regimul de înălţime al construcţiilor, extinderi” ale spaţiilor comerciale de la parter de bloc, care ar putea fi corectate cu excavatorul.

Printre obiectivele specifice se mai află „reconfigurarea Pieţei Micro 19” şi „amenajarea zonei de intrare în oraş”, în ambele variante, intrarea în oraş pe DN 25, dinspre Tecuci, dar şi intrarea în Galaţi pe DN 22B, dinspre Brăila.

Vestigiile romane, ignorate (cu consecvenţă) de edili

În „Tema de Proiectare” întocmită de arhitecta şefă Teodora Voicilă nu se spune absolut nimic despre punerea în valoare a vestigiilor romane existente „in situ”, adică în teren, în zona celor patru cartiere şi în special zona Micro 20-Micro 21.

Zona cartierului Dunărea, denumită de arheologi „Platoul Romanilor” are cel puţin trei vestigii de foarte mare importanţă. Sunt unicele dovezi din Europa ce demonstrează continuarea stăpânirii romane la nord de Dunăre în perioada împăratului Constantin cel Mare.

Primul dintre ele este „Cavoul Roman”, un monument din sec. al  III-lea, cu dimensiuni impresionante: lungimea de 12 metri, lăţimea de 8 metri şi înălţimea de 5 metri. Monumentul este îngropat sub placa de beton pe care se află un punct de colectare a gunoiului din zona „poştei” din Micro 19.

În zona arterei ce face legătura între DN25 şi DN22B se află şi un „Castellum” de pământ, un depozit de amfore ce datează din epoca stăpânirii romane. Aici era centrul economic al aşezării romane de la Barboşi-Tirighina. Fragmente de amfore identice celor din „Castellum” au fost descoperite în 150 de puncte din Moldova.

Ar mai fi de amintit „Necropola Romană”, cu o suprafaţă de 10 ha, aflată în zona ieşirii din Galaţi spre Tecuci. După ce terenul respectiv a făcut obiectul unei afaceri imobiliare anchetate şi de DNA, acum Piraeus Bank a deschis acţiune în instanţă pentru clarificarea situaţiei juridice a terenului. În dosar este parte Ministerul Culturii, prin Direcţia pentru Cultură şi Patrimoniu Galaţi. Deşi proprietarul de drept al celor 10 hectare aflate în dispută este Consiliul Municipal,  Primăria Galaţi, Primăria nu a intervenit în acest proces.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bubele cartierului Dunărea, în vizorul arhitecţilor

* Sunt peste 1.300 de garaje şi peste 300 de chioşcuri şi construcţii parazitare pe spaţiul verde dintre blocuri, potrivit urbaniştilor * Deficit de 8.000 de locuri de parcare * Alte probleme: faţadele degradate, extinderile haotice, lipsa locurilor de joacă, deficitul de spaţii verzi şi trotuarele deteriorate

O comunitate de peste 70.000 de locuitori, adică aproape o treime din populaţia municipiului, „înghesuită” pe o suprafaţă de 160 de hectare, 12.819 de autoturisme, circa 1.300 de garaje plus aproximativ 300 de chioşcuri şi un deficit de peste 8.000 de locuri de parcare. Cam aşa ar arăta, în date statistice, microraioanele Micro 18, 19, 20 şi 21, a căror restructurare urbană o plănuieşte Primăria. După cum v-am mai informat, până pe 11 septembrie 2014, Primăria municipiului Galaţi supune consultării publice Planul Urbanistic Zonal (PUZ) de restructurare urbană a acestor cartiere, expus în holul Rectoratului Universităţii "Dunărea de Jos" din strada Domnească nr.47, dar şi pe site-ul Primăriei Galaţi. Lângă panourile cu desene şi explicaţii, gălăţenii au la dispoziţie pliante informative, dar şi o urnă în care îşi pot lăsa propunerile şi observaţiile personale. Documentaţia, aflată în etapa propunerilor preliminare, va constitui cadrul legal pentru începerea proiectelor de investiţii care vor dezvolta urbanistic zona, vor creşte confortul şi siguranţa locuitorilor. Iniţiativa Primăriei, care a plătit 318.000 de lei firmei Quattro Design SRL pentru a realiza acest plan, a fost justificată de „degradarea semnificativă” a spaţiilor publice ale ansamblurilor de locuit, în condiţiile în care densitatea locuirii este de 15 ori mai mare decât în celelalte zone ale oraşului.

Ce-au găsit arhitecţii

Înainte de a vă prezenta soluţiile arhitecţilor pentru restructurarea urbană, trebuie să vă spunem bubele identificate de echipa de specialişti din care au făcut parte: arh. Alexandrina Retegan, urb. Alina Marinescu, urb. Ramona Ungureanu şi arh. Toader Popescu. Prima constatare a fost că blocurile, atât cele cu zece, cât şi cele cu patru etaje, construite în perioada comunistă, sunt puternic afectate atât moral, cât şi fizic. Faţadele sunt jerpelite în totalitate sau împestriţate de termoizolări exterioare individuale şi zugrăveli parţiale. În goana după spaţiu, locatarii din blocurile cu confort redus şi-au improvizat tot felul de balcoane şi extinderi sprijinite pe stâlpi metalici, iar locuitorii de la parter şi-au ridicat anexe din construcţii metalice sau chiar de zidărie, unii şi-au făcut chiar intrare separată direct în apartament. Toate aceste intervenţii, precum şi degradarea generată de trecerea timpului, au condus la afectarea imaginii şi siguranţei blocurilor de locuinţe, atrag atenţia arhitecţii.

Zonele verzi dintre blocuri sunt parazitate de construcţii provizorii, pline de gunoaie sau relativ îngrijite, dar împrejmuite cu garduri. Lipsa locurilor de parcare este acută. Arhitecţii au numărat peste 12.900 de autoturisme şi doar 4.870 de locuri de parcare amenajate la sol, deficitul ridicându-se la peste 8.000 de locuri de parcare! În aceste condiţii nu e de mirare că fiecare parchează pe unde poate: pe trotuare şi alei pietonale, pe carosabil, spaţii verzi şi chiar lângă indicatorul „Oprirea interzisă”. Arhitecţii au numărat, în schimb, 1.300 de garaje şi peste 300 de chioşcuri. Înghesuite sunt nu numai căile de acces în cartier, ci şi Aleea Comerţului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

A început restructurarea urbană în cartierul Dunărea. Pentru ce cheltuieşte Primăria peste 3,2 milioane de lei

* Lucrările de amenajare a aleilor de acces în Micro 19, pentru care Primăria plăteşte firmei Tancrad 1,2 milioane de lei, sunt realizate în proporţie de 75 la sută * Paradoxal, în proiectul gândit de fosta administraţie nu sunt prevăzute trotuare de acces din strada Laminoriştilor către Şcoala nr. 29 şi Grădiniţa „Motanul Încălţat” * Parcarea cu 216 locuri, cu spaţii verzi şi un loc de joacă va fi executată tot de Tancrad, pentru aproape două milioane de lei

Planul de restructurare urbană a Cartierului Dunărea, pentru care Primăria i-a plătit firmei Quattro Design SRL suma de 318.000 de lei, nu e doar un deziderat. În Micro 19 se află deja în derulare investiţii de restructurare a zonei. Una dintre ele, în valoare de 1,2 milioane de lei, vizează amenajarea aleilor de acces de către firma Tancrad. Proiectul este moştenit de primarul Marius Stan de la fostul edil, Dumitru Nicolae, şi, surprinzător, el fusese gândit doar ca să uşureze accesul la „colonia” de 144 de garaje care ocupa spaţiul cuprins între Colegiul Economic, Biserica „Sf. Ana”, Şcolile nr. 17, 29 şi Grădiniţa „Codruţa”. Acum, garajele nu mai există. Noile alei vor permite accesul la parcarea cu loc de joacă şi spaţii verzi pe care tot Tancrad o va construi pe locul fostei baterii de garaje, lucrări în valoare de aproape două milioane de lei. Şi tot Primăria a scos la licitaţie proiectarea şi execuţia a 20 de noi locuri de joacă, dintre care şase vor fi în Cartierul Dunărea.

Proiect postelectoral

Proiectul de amenajare a aleilor de acces în Micro 19 a fost iniţiat de primarul Dumitru Nicolae şi votat de aleşi în august 2008, imediat după alegerile locale şi înainte de cele parlamentare. Proiectul era menit să „deservească” imensa baterie de 144 de garaje uşurând accesul către aceasta. El prevedea lărgirea străzii între Şcoala nr. 29 şi blocurile U1, U2, U3 şi refacerea trotuarelor, acces auto, cu parcări la trotuar, în partea de nord a Şcolii nr.29, realizarea unui acces de la Biserica “Sf.Ana” spre blocurile F4 şi F5 şi realizarea accesului auto şi pietonal pe latura de sud a Colegiului Economic (între blocul U1 şi Biserica „Sf. Ana”).

Din păcate, proiectul se oprea la colţul Şcolii nr.29 şi nu prevedea realizarea unor trotuare pe care elevii şi preşcolarii care vin din strada Laminoriştilor la Şcolile 29 şi 17 şi la Grădiniţa „Motanul Încălţat” să poată merge. Aşa cum am scris în repetate rânduri, pe lângă gardul acestor frecventate instituţii de învăţământ nu mai există trotuare, ci doar nişte borduri mâncate. Fostul trotuar de pe lângă Şcoala nr. 29 e doar pământ năpădit de buruieni. O cruce, semn că acolo şi-a dat sufletul cineva, şi, mai nou, câteva pubele de gunoi restricţionează accesul pietonal, obligând trecătorii să meargă pe carosabil, printre maşini.

Ce s-a realizat

Potrivit directorului general al Direcţiei de Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi, Radu Dinu, până acum s-a executat 75 la sută din volumul de lucrări la aleile de acces. Pe lângă canalizare şi preluarea apelor pluviale, s-au pus bordurile şi stratul de piatră spartă de pe căile de acces. S-au realizat două străzi şi trotuare prin faţa Colegiului Economic şi a Şcolii nr. 29. S-a amenajat o bretea cu o singură bandă, care va avea sens unic, către strada Costache Conachi, unde până acum era doar o alee pietonală. O bretea s-a realizat şi către strada Textiliştilor pe lângă Biserica „Sf. Ana” şi Grădiniţa „Codruţa”. Din cauza proiectului prost gândit, nu vor fi trotuare peste tot. De exemplu, pe lângă biserică nu va fi trotuar, însă va fi amenajat unul mai lat, pe partea grădiniţei, pentru a-i proteja pe micuţi. Cele două noi bretele au deschis cartierul, dar vor facilita şi accesul către viitoarea parcare. De asemenea, s-a realizat un inel de trafic în zona blocurilor U, pe strada Strungarilor, care s-a lăţit.

Ce urmează

SC Global Service Project Bucureşti are două luni pentru proiectarea parcării auto cu minim 216 locuri, spaţii verzi, un loc de joacă pentru copii, o zonă cu destinaţie pietonală prevăzută cu bănci, coşuri de gunoi, cişmele, toaletă ecologică şi iluminat public. Alte patru luni ar trebui să dureze execuţia lucrărilor de către Tancrad. E greu de spus, însă, când ar putea începe lucrările efective, pentru că posesorii garajelor nu au demolat şi fundaţiile şi beciurile construcţiilor. Cert este că locul de joacă va avea două tobogane, patru balansoare, două leagăne cu trei scaune şi un complex de joacă dotat cu două turnuri şi un pod mobil, iar spaţiile verzi trebuie să se încadreze unei amenajări peisagistice, având în vedere suprafaţa generoasă - 11.335 de metri pătraţi.
Cu realizarea acestui proiect de 1,93 milioane de lei, primarul Marius Stan îşi va ţine, în sfârşit, promisiunea făcută în 2012, la începutul anului şcolar. Atunci i-a întrebat pe copii dacă vor un loc de joacă în locul garajelor şi pentru că răspunsul a fost unanim pozitiv, a promis că-l vor avea. Şi poate că se va găsi o soluţie şi pentru trotuarele aferente Şcolii nr.29 şi Grădiniţei „Motanul Încălţat”!

Unde se vor amenaja locuri de joacă

Primăria a organizat licitaţii pentru proiectarea şi execuţia a 20 de locuri de joacă, dintre care şase sunt în Cartierul Dunărea. Iată unde: Micro 17 - blocurile B1-N1, Micro 19 - blocurile P1-I1-I2, Micro 20 - blocurile E1-D1-J3 şi blocurile E1-D1-A6, Micro 20 - blocurile A11-H1-H2 şi Micro 21 - blocurile M4-L6. Spaţiile nu sunt dedicate exclusiv celor mici, ci şi tinerilor. De exemplu, locurile de joacă din Micro 20, aferente blocurilor P1- I1- I2 şi E1-D1-J3 vor avea leagăne de tot felul, echipamente de joacă şi muzicale, jocuri educaţionale, balansoare şi ansambluri de joacă. În schimb, spaţiul din Micro 20 blocurile E1- D1- A6 va avea panou de baschet, ansamblu multisport, stâlp de escaladă, un foişor pentru adolescenţi şi masă de ping-pong, dar şi ansambluri de joacă şi echipamente rotative.

Propunerile arhitecţilor pentru Cartierul Dunărea. Parcări subterane şi supraetajate, trafic fluidizat şi semaforizat

În Micro 19 s-a demolat o baterie de 144 de garaje şi se va construi o parcare auto cu 216 locuri, o premieră la nivelul Galaţiului, dar, în raport cu nevoia acută de locuri de parcare din Cartierul Dunărea, reprezintă doar o picătură într-un ocean. Arhitecţii care au întocmit PUZ-ul de restructurare urbană a Cartierului Dunărea au numărat 4.870 de locuri de parcare existente la sol, peste 1.300 de garaje, 12.819 de autoturisme. Deficitul de locuri de parcare a fost evaluat la 8.033, reprezentând 62 la sută din necesar. Potrivit arhitecţilor, cel mai mare deficit este în Micro 19 (78 la sută), iar cel mai mic în Micro 21 (48 la sută). Nu e de mirare că fiecare parchează pe unde poate ocupând trotuare, spaţii verzi, banda întâi a unor străduţe înguste!

Soluţiile arhitecţilor vizează, în primul rând, desfiinţarea garajelor şi reamenajarea spaţiilor rezultate ca parcări colective. Prin instituirea de sensuri unice pe o serie de străzi secundare s-ar crea spaţiu pentru parcarea în lungul acestora, susţin arhitecţii. Amenajările propuse de ei reduc deficitul de locuri de parcare de la 62 la 37 la sută. Nu însă şi în Micro 19. „Pentru o deservire mai eficientă, se propune construirea unor parcaje supraetajate sau subterane”, afirmă arhitecţii, care au marcat pe hartă, orientativ, posibile amplasamente. De exemplu, pe terenul lăsat liber de cele 144 de garaje din Micro 19 arhitecţii propun o parcare sub şi supraetajată, dar ideea e redundantă. Conform propunerilor lor, în Micro 18 ar putea fi realizate patru parcări subterane şi trei etajate, în Micro 19 şase parcări subterane, una etajată şi una mixtă, în Micro 20 nouă de parcări subterane şi două supraterane, iar în Micro 21 patru subterane şi una supraetajată.

Cum văd urbaniştii fluidizarea traficului
Elaboratorii PUZ-ului de restructurare urbană a Cartierului Dunărea propun reabilitarea străzii Incubatorului şi a căii de acces mărginite de garaje din partea vestică a Spitalului Judeţean, dar şi reamenajarea intersecţiilor cu sens giratoriu incorect amenajate, respectiv strada Brăilei – bd.Dunărea şi bd. Galaţi – bd.Dunărea, prin lărgirea razei (giraţiei) cu creşterea capacităţii de circulaţie la trei benzi. De asemenea, cer reorganizarea fluxurilor de circulaţie în două intersecţii, respectiv strada Furnaliştilor - bd.Galaţi şi aleea din spatele blocurilor G1-G11 - Drumul de Centură, prin separarea fizică a sensurilor şi interzicerea virajelor la stânga, dar şi construirea unei străzi de legătură între bd. Dunărea şi strada Săvineşti, prin curtea Serviciului Poliţiei de Frontieră. Tot urbaniştii propun realizarea unor legături carosabile: stradă de legătură dintre Lăcătuşilor şi Zidarilor, străpungerea dinspre Furnaliştilor (bloc B5) către Oţelarilor, străpungerea dinspre Biserica „Sf. Filoftea” către bd.Galaţi şi străpungeri pentru realizarea unor legături între străzile Textiliştilor şi Laminoriştilor. Rămâne de văzut dacă vor fi şi puse în practică.

Intersecţii cu cozi de aşteptare. Arhitecţii cer semaforizare
Arhitecţii au remarcat cozile de aşteptare de pe străzile Oţelarilor, Oltului, Victor Vâlcovici, Stadionului şi Furnaliştilor. Ele pun probleme de siguranţă rutieră deoarece conducătorii auto care vin din direcţii neprioritare tind să forţeze intrarea în intersecţie dacă au aşteptat prea mult. Din acest motiv intersecţiile în cauză necesită semaforizare.

O lună de consultări/ Municipalitatea aşteaptă propuneri

După cum v-am informat, până pe 11 septembrie 2014, Primăria supune consultării publice Planul Urbanistic Zonal (PUZ) de restructurare urbană a cartierelor Micro 18, 19, 20 şi 21, în holul Universităţii "Dunărea de Jos", dar şi pe site-ul Primăriei Galaţi, şi aşteaptă propuneri. Întâlniri cu elaboratorii vor avea loc pe 8 şi 9 septembrie 2014, între orele 10,00 – 15,00, în holul Rectoratului.

De ce primarul Marius Stan a ales Cartierul Dunărea

Primarul Marius Stan ne-a explicat de ce a ales Cartierul Dunărea pentru reabilitare urbană generală. În primul rând, pentru că este cel mai mare cartier al Galaţiului, aproape o treime din populaţia oraşului locuind în această zonă. „În al doilea rând, am luat în considerare o eventuală dezvoltare a zonei metropolitane Galaţi-Brăila, proiect la care eu, personal, ţin foarte mult, şi Cartierul Dunărea este situat exact pe axa de legătură între cele două oraşe”, ne-a declarat edilul. În al treilea rând, dezvoltarea Cartierului Dunărea după Revoluţia din Decembrie 1989 s-a făcut fără nicio noimă, fără plan de urbanism sau respectarea celor mai elementare norme de arhitectură şi de bun gust. Aşa s-a ajuns la sufocarea efectivă a spaţiilor dintre blocuri cu garaje, chioşcuri şi grădini care mai de care mai urâte.
„În loc să avem spaţii aerisite, cu locuri de parcare civilizate, cu spaţii de joacă pentru copii şi de relaxare pentru părinţi şi bunici, cu zone verzi, comerţ civilizat şi bine organizat, cu străzi aerisite şi moderne, astăzi avem un cartier îmbătrânit, urâţit, înghesuit, lipsit de culoare şi de organizare. Ca să nu mai vorbesc de aspectul blocurilor, care arată din ce în ce mai rău, fie din cauza degradării în timp, fie din cauza termoizolării haotice. Ori exact asta vrem să schimbăm. Vrem să dăm o faţă nouă Cartierului Dunărea şi, de aceea, avem nevoie de un plan urbanistic zonal bine documentat şi pus la punct. Ne dorim ca reabilitarea urbană a Cartierului Dunărea să fie un proiect pilot, dacă vreţi, pentru felul în care va trebui să arate Galaţiul în următorii ani”, ne-a declarat primarul Marius Stan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Proiectul de restructurare urbană din Micro 18,19, 20 şi 21 poate fi studiat  în holul Universităţii

În 2013, Primăria Municipiului Galaţi a demarat realizarea unui Plan Urbanistic Zonal pentru restructurarea cartierelor Micro 18,19,20 şi 21. Lipsa locurilor de joacă pentru copii, locurile de parcare dezorganizate, garajele şi chioşchiurile cu aspect inadecvat dau o imagine urât acestor zone, iar noul plan urbanistic urmăreşte îmbunătăţirea imaginii urbane în beneficiul locuitorilor. Cei mai mulţi gălăţeni sunt nemulţumiţi de felul în care arata cartierul lor şi doresc o îmbunătăţire a aceestuia cu locuri de joacă, terenuri de sport, creşterea numărului locurilor de parcare, reabilitarea clădirilor, etc.

Proiectul poate fi studiat de oricine în holul Universităţii Dunărea de Jos şi în acest scop sunt puse la dispoziţia celor interesaţi formulare în care aceştia îşi pot prezenta opiniile, iar marţi şi miercuri (n.r. - 9 şi 10 septembrie2014) între orele 10,00 şi 15,00 va avea loc o întâlnire cu elaboratorii proiectului.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

De ce nu se mai lucrează în Micro 19. Se aşteaptă proiectul parcării

Abandonat, aşa arăta marţi, 9 septembrie a.c., şantierul amenajat pe locul ocupat cândva de o imensă baterie de garaje din Micro 19. În zona Şcolilor nr. 17 şi 29 nu se zărea nici urmă de muncitor sau de utilaj Tancrad care ar fi trebuit să lucreze la amenajarea aleilor de acces, investiţie în valoare de 1,2 milioane de lei. Abia în dreptul Liceului Economic am descoperit o echipă de muncitori, care se îndeletnicea cu montarea unui panou imens. „Împreună construim Noul Galaţi - Marius Stan primar”, scrie într-un colţ al panoului, alături de un desen al viitoarei investiţii, în valoare de 4.722.640 de lei: o parcare cu spaţii verzi şi un loc de joacă.

Gălăţenii sunt astfel înştiinţaţi că investiţia va fi realizată de asocierea SC Tancrad SRL Galaţi - SC Global Service Proiect SRL Bucureşti, care va fi gata după două luni de proiectare şi patru luni de execuţie. În zona bisericii, un alt panou, identic, râdea deja în soare, iar în mijlocul terenului viran, un al treilea panou zăcea culcat, aşteptând să fie montat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Demolarile din Galati nu vor face altceva decat sa transforme orasul intr-un imens santier.

Interesele politice pentru ca nu cumva X sa realizeze ceva im oras si astfel sa creasca in sondaje... este imens. Asta e tara in care traim si unde, ca peste tot, politica este o curva.

Link to comment
Share on other sites

Consultarea publică, la final. Gălăţenii, preocupaţi de restructurarea cartierului Dunărea

Timp de două zile, zeci de gălăţeni au trecut pragul Universităţii „Dunărea de Jos” pentru a discuta cu elaboratorii Planului Urbanistic Zonal despre restructurare urbană a cartierului Dunărea.

Mai bine de jumătate dintre ei erau deţinătorii unor chioşcuri şi spaţii comerciale pe Aleea Comerţului din Micro 19, dar şi în microraioanele 18, 20 şi 21 şi erau preocupaţi doar de soarta afacerii lor. Speriaţi că şi-ar putea vedea chioşcurile dărâmate, unii s-au arătat dornici să se constituie într-o asociaţie şi să contribuie chiar ei la civilizarea comerţului, investind în chioşcuri tip, după un proiect stabilit de municipalitate. Răspunsul elaboratorilor a fost că documentaţia conţine doar propuneri preliminare de restructurare urbană, deci nu e nimic bătut în cuie. Reacţia atât de puternică şi impactul economico-social serios pe care îl are forma iniţială a PUZ-ului îi va determina pe arhitecţi să regândească propunerile preliminare făcute, în special pentru Aleea Comerţului.

Au fost şi gălăţeni interesaţi de parcări şi de demolarea garajelor, iar unii s-au arătat dispuşi să renunţe la construcţia provizorie şi să plătească pentru un loc de parcare. Alţii au cerut să li se prezinte în întregime planul, şi, dacă la început erau sceptici, la final s-au arătat încântaţi de cele aflate.

Joi este ultima zi în care planul de restructurare urbană este supus consultării publice şi în care gălăţenii îşi mai pot exprima observaţii, propuneri şi sugestii în urna special amplasată în holul Universităţii. Elaboratorii promit că vor citi cu atenţie fiecare opinie şi, în funcţie de observaţiile gălăţenilor, vor modifica planul urbanistic.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Au început lucrările de amenajare a parcării din Micro 19!

În Micro 19, în spaţiul lăsat liber de garajele demolate în primăvara acestui an, Primăria a început amenajarea unei parcări, investiţie ce se ridică la suma de 4.722.640 lei. Lucrările sunt în plină desfăşurare şi vor dura patru luni, după cum a declarat primarul Marius Stan la deschiderea anului şcolar de la Şcoala Gimnazială nr.29 „Sf.Ana” Galaţi.

„Acum doi ani, în acelaşi loc, în prezenţa şcolarilor de aici, am organizat un referendum ad-hoc, întrebându-i dacă în locul garajelor urâte să apară un loc de joacă, amenajat şi, la unison, au spus da! Îmi pare rău că a durat atât de mult, va mai dura încă patru luni, dar după această perioadă, vom avea şi spaţiile de joacă, şi parcul şi o parcare civilizată”, a declarat Marius Stan.

Lucrările de execuţie şi amenajare ale acestui proiect vor fi realizate de SC TANCRAD SRL Galaţi şi SC GLOBAL SERVICE SRL Bucureşti. Rămâne de văzut dacă vremea va permite ca lucrările să fie executate la termen.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Jos gardurile ca de puşcărie de la grădinile de bloc!

Împrejmuite cu sârmă ghimpată sau cu garduri de fier, supraînălţate, improvizate, spaţiile verzi din jurul blocurilor au fost, în numeroase cazuri, „anexate” de locatarii apartamentelor de la parter şi transformate după bunul plac. În cele mai fericite cazuri, grădiniţele de bloc adăpostesc, vara, plantele de apartament ale locatarilor, câteva flori de pripas şi decoraţiuni kitschoase. În cele mai nefericite cazuri, ele au fost ocupate de extinderi ale apartamentelor sau „utilate” cu balansoar, măsuţă, grătar şi sârme de întins rufele, ca la ţară.

Toate acestea ar putea deveni istorie, cel puţin în Cartierul Dunărea, unde arhitecţii au propus, în cadrul Planului Urbanistic Zonal de restructurare urbană, măsuri concrete de reconfigurare, protejare şi valorificare a spaţiilor verzi. Prin soluţiile indicate, arhitecţii răspund uneia dintre cele mai arzătoare doleanţe a gălăţenilor din Micro 18, 19, 20 şi 21 care s-au declarat profund nemulţumiţi de felul în care arată spaţiile verzi ale cartierului lor.

Ce nu le-a plăcut

Prima observaţie a arhitecţilor a fost că grădinile de proximitate sunt izolate de spaţiul public printr-un gard metalic, de cele mai multe ori improvizat. De asemenea, au sesizat şi ocuparea abuzivă, în interes personal, a spaţiilor verzi aferente condominiilor, spaţiile verzi neglijate, acoperite de vegetaţie spontană sau devenite loc pentru depozitarea de reziduuri. În contrapartidă, arhitecţii oferă exemple din Franţa şi Spania, unde locurile de parcare sunt delimitate de spaţiile de locuit de la parterul blocului de un aliniament de vegetaţie medie şi arbori, iar amenajarea spaţiilor verzi publice este integrată într-un ansamblu unitar şi coerent.

Obiective pe termen scurt trasate Primăriei

„Spaţiile verzi destinate petrecerii timpului liber şi socializării cotidiene sunt accesibile tuturor locuitorilor în mod egal. Amenajarea lor are în vedere crearea unei ambianţe plăcute şi ferite de soare şi vânt pentru plimbare, odihnă, joacă sau sport, cu mobilier urban adecvat, iluminat public şi decorativ”, se arată în Planul de Restructurare Urbană. Arhitecţii propun amenajarea de spaţii plantate, locuri de joacă, terenuri de sport, spaţii de socializare şi de tranzit. În cazul spaţiilor verzi situate în imediata vecinătate a blocurilor se propune, în primul rând, demolarea construcţiilor parazitare de la parter, plantarea vegetaţiei adecvate, cu rol de protecţie faţă de spaţiul public şi cu rol estetic şi realizarea unor împrejmuiri unitare, de gard viu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Petice de asfalt în Micro 19, în locul chioşcurilor demolate

Resturile de platforme betonate, amestecate cu gresie şi moloz, rămase în urma chioşcurilor demolate de Primăria Galaţi, au început, în sfârşit, să dispară. Ieri, miracolul s-a produs în Micro 19 şi Micro 20, pe strada Oţelarilor, unde trotuarele sparte şi spaţiile verzi afectate au fost, în sfârşit, reabilitate, după ce au zăcut neclintite o vară întreagă.

Muncitorii Ecosal au turnat petice de asfalt în zonele în care trotuarul a fost „decupat” pentru a putea fi îndepărtate fundaţiile chioşcurilor, au curăţat şi delimitat spaţiile verzi care au fost ocupate sau afectate de construcţiile provizorii ale comerţului postcomunist.

Mai trebuie spus că în zona blocului M19, unde a fost demolată o adevărară baterie de chioşcuri, comercianţii şi-au mutat afacerile în spaţiile aflate la parterul imobilului, care se degradau nefolosite în spatele gheretelor urâte ce ocupau trotuarul şi spaţiul verde.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Complexul Ancora "face pui" în Micro 18. Alte garaje demolate fără proiect de restructurare

* Garaje demolate ori dezafectate, ruine, resturi de construcţii, mizerie şi noroi, pe terenul insalubru dintre blocurile L12, D9A şi D8A * După discuţii contradictorii, aleşii au dat, joi, undă verde amenajării unui parc în valoare de 1,4 milioane de lei

"Împreună construim Noul Galaţi - Marius Stan primar", scrie pe panoul într-o rână care domină peisajul dezolant din Micro 18, panou care anunţă că aici se va amenaja un parc după două luni de proiectare şi şase luni de execuţie. Din păcate, nu se precizează şi termenul de la care curg cele opt luni.

Cu ziduri groase de cetate, un garaj albastru infinit, din care au mai rămas doar trei pereţi fără acoperiş, sfidează mizeria din jur cu picturile pastelate din interior. Ruine, cărămizi, resturi de construcţie, noroi, pereţi sau bucăţi de garaj care încă se mai ţin în picioare, gropi, fundaţii trainice, demne de o cazemată, şi maşini parcate pe unde s-a putut în toată această mizerie. Nu e Complexul Ancora, aşa cum aţi putea crede, ci terenul din zona blocurilor L12, D9A şi D8A (la parterul căruia se află şi Grădiniţa „Ileana Cosânzeana”).

De peste străduţa dr. Petru Groza, câteva garaje întregi, ca o linie de apărare în calea demolării, se zgâiesc la panoul lui Marius Stan. Paradoxal, aici bateria de garaje a fost demolată fără un proiect aprobat de restructurare urbană! Proiectul a fost aprobat abia joia trecută, "la mustaţă", după ce zece consilieri s-au abţinut, considerând că proiectul parcului ar trebui regândit.

Parcul de beton

"Conform proiectului prezentat, acest parc va avea mai bine de jumătate din suprafaţă betonată. Eu nu ştiu ce parc poate să aibă peste 50 la sută betoane! Schiţa prezentată ca parc între trei blocuri este compusă din linii, cifre, cercuri, V-uri, din care nu reiese ce fel de parc se doreşte. Nu-mi aduc aminte ca bugetul anului 2015 să fi cuprins finanţarea pentru acest parc. Eu, personal, nu pot să votez acest proiect", au fost observaţiile consilierului local PC Eugen Găvan, la proiectul privind aprobarea Studiului de fezabilitate la obiectivul "Amenajare parc Micro 18".

Primarul Marius Stan a admis că schiţa parcului este nepregătită din vina Direcţiei de Dezvoltare. "Este vorba de o zonă unde oamenii şi-au demolat garajele, de bună voie şi nesiliţi de nimeni - majoritatea, iar pe celelalte le-am demolat noi. Este o zonă în care au predominat betoanele şi o să o adaptăm cât de cât, să iasă un loc civilizat pentru odihnă şi recreere, nu putem să plantăm peste tot numai flori şi iarbă. Putem să-l scoatem de pe ordinea de zi! Dacă stau oamenii cu ruinele încă o lună, mai contează? Nu contează deloc, sigur că da, pentru un moft!", a replicat primarul.

Consilierul PLR Cristian Dima a criticat valoarea ridicată a investiţiei: "o sută de euro pe metru pătrat". Deşi s-a cerut refacerea proiectului, edilul a impus supunerea lui la vot. Cu 11 voturi "pentru" şi zece abţineri, a fost aprobat.

Ce se va realiza

Conform proiectului aprobat, pe terenul insalubru în suprafaţă de 4.317 mp se va realiza un parc. Elementele lui definitorii sunt: fântână arteziană prevăzută cu iluminat subacvatic în trei culori şi cişmea, loc de joacă prevăzut cu un covor sintetic, tobogan, masă modelaj nisip, carusel, leagăn pentru copii 3-6 ani şi 6-14 ani, balansoar, alei pietonale din beton amprentat, plantaţii cu gazon, vegetaţie, bănci, coşuri de gunoi, cişmele şi mese de şah.

Parcul va avea alimentare cu apă şi canalizare, instalaţie iluminat public şi decorativ, sistem de irigaţii cu aspersoare telescopice. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 1.483.713 lei cu TVA, de la bugetul local, iar durata de realizare este de 12 luni. Din aceşti bani, în bugetul Galaţiului pe 2015 s-au prevăzut doar 30.000 de lei, pentru proiectare! Aşa că e greu, dacă nu imposibil de crezut că până la finele anului peisajul insalubru se va schimba în bine!

"Ar trebui ca stimaţii consilieri care s-au abţinut să meargă în zona respectivă să vadă unde se joacă acei copii: pe ghenele de gunoi, pe rampele pentru persoanele cu handicap de la blocuri şi de la alimentară. Este inadmisibil! Dar probabil face parte dintr-o strategie legată de campanie, de a întârzia orice proiect, doar-doar, la final, când trage linie Stan şi aparatul pe care l-a condus, să se spună: Ia uite dom’le, câte minusuri!”, a conchis primarul Marius Stan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Au început lucrările de amenajare a parcării din Micro 19

În ultimele zile, utilajele firmei Tancrad s-au tot foit pe terenul eliberat de cele 144 de garaje, din Micro 19, dintre Şcolile 17, 29, Biserica „Sf. Ana” şi Colegiul Economic. Până acum s-a pregătit terenul. De ieri, însă, investiţia votată acum un an de aleşii locali a intrat în linie dreaptă. Potrivit lui Silviu Bacalum, cel care a preluat temporar misiunea de purtător de cuvânt al Primăriei, au început lucrările propriu-zise de amenajare a parcării cu loc de joacă şi spaţii verzi, lucrări care trebuie să fie gata în patru luni.

Reamintim că proiectarea şi execuţia primei parcări construite pe locul unei foste baterii de garaje, în Micro 19, au fost atribuite, prin licitaţie, consorţiului format din firmele Tancrad SA Galaţi şi Global Service Project Bucureşti, cu preţul de 1,93 milioane de lei.

Contractul vizează amenajarea unei parcări auto cu 234 de locuri pentru autoturisme, spaţii verzi, un loc de joacă pentru copii, o zonă cu destinaţie pietonală prevăzută cu bănci, coşuri de gunoi, cişmele, toaletă ecologică şi iluminat public. Locul de joacă va avea două tobogane, patru balansoare, două leagăne cu trei scaune şi un complex de joacă dotat cu două turnuri şi un pod mobil.

www.viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Parc în locul garajelor din Micro 19

Reîncepute la jumătatea lunii martie, lucrările de amenajare a primei parcări civilizate, cu loc de joacă şi spaţii verzi, pe pe terenul eliberat de cele 144 de garaje, din Micro 19, dintre Şcolile 17, 29, Biserica „Sf. Ana” şi Colegiul Economic înaintează vertiginos. Ieri au ajuns ansamblurile de joacă destinate celor mici. Chiar dacă puştimea comentează, pe bună dreptate, că locul de joacă este cam mic, cu siguranţă apariţia celor două tobogane, patru balansoare, două leagăne cu trei scaune şi a unui complex de joacă dotat cu două turnuri şi un pod mobil va reuşi să-i consoleze.
Reamintim că lucrările de proiectare şi execuţie ale primei parcări construite pe locul unei foste baterii de garaje, în Micro 19, au fost atribuite, prin licitaţie, consorţiului format din firmele Tancrad SA Galaţi şi Global Service Project Bucureşti. Oferta acceptată de municipalitate se ridică la 1,93 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Când vor fi gata parcul şi parcarea din locul garajelor demolate din Micro 19
Investiţia realizată de Primărie în Micro 19, pe amplasamentul fostelor garaje, are ca termen de finalizare 16 iulie 2015, ne-a comunicat Biroul de presă al municipalităţii. "Până în momentul de faţă, au fost finalizate lucrările la cele 234 de locuri de parcare, la iluminatul public al zonei, au fost delimitate şi sunt în curs de amenajare spaţiile verzi şi locurile de joacă pentru copii", ne-a informat Primăria.

Pentru părinţii îngrijoraţi că prichindeii ar putea fi accidentaţi, precizăm că locul de joacă va fi delimitat de parcare cu un  gard din plasă. Până când cei mici vor lua în stăpânire părculeţul, conducătorii auto se bucură deja de locurile de parcare amenajate, multe dintre ele fiind ocupate.

Reamintim că lucrările de proiectare şi execuţie ale primei parcări construite pe locul unei foste baterii de garaje au fost atribuite, prin licitaţie, consorţiului format din firmele Tancrad Galaţi şi Global Service Project Bucureşti. Oferta acceptată de municipalitate se ridică la 1,93 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Prima parcare cu loc de joacă din Micro 19 e gata!

O parcare civilizată, cu locuri de joacă şi spaţii verzi a luat locul imensei baterii de 144 de garaje care ocupa spaţiul cuprins între Colegiul Economic, Biserica „Sf. Ana” şi Şcolile 17 şi 29. Lucrările la investiţie sunt pe ultima sută de metri pentru că, potrivit surselor noastre, vineri va fi inaugurată oficial. Cei mici au luat însă deja cu asalt leagănele, toboganele şi celelalte ansambluri de joacă, iar părinţii şi bunicii socializează pe bănci. Singura obiecţie a adulţilor este legată de dimensiunea zonei de joacă, pe care ar fi preferat-o ceva mai generoasă.
Se pregătesc de inaugurare câteva dintre cele 20 de părculeţe de cartier, cel mai avansat fiind cel situat în cartierul Aurel Vlaicu. Nici lucrările de modernizare a Orăşelului Copiilor nu stau pe loc, ba dimpotrivă, lucrările sunt avansate faţă de grafic şi ar putea fi redeschis mai devreme decât era programat. Potrivit surselor noastre, până la sfârşitul lui august, dacă nu mai devreme, vor fi gata toate locurile de joacă din primul lot de zece.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Civilizaţia a învins garajele. Ce urmează după noua parcare din Micro 19?

* Obiectivul inaugurat ieri, în Micro 19, pe locul fostei baterii de garaje, a costat 2,3 milioane de lei * Trei fântâni arteziene şi şase mese de şah vor completa spaţiul de relaxare * Zona de joacă ar putea fi mărită cu una pentru role şi skateboard, aşa cum există în parcul Viva

Nu mai puţin de 144 de garaje de toate neamurile şi dimensiunile, dintre care unele mai „tupeiste” îşi trăseseră şi curticică îngrădită cu gărduţ, sufocau terenul generos cuprins între Şcolile Generale 29, 17, Biserica „Sf. Ana” şi Colegiul Economic „Virgil Madgearu”. Acum, din imensa baterie de garaje a rămas doar o amintire: o fotografie pe bannerul prins pe toboganul dublu din locul de joacă integrat în noua parcare din Micro 19. Transformarea maidanului cu garaje într-o parcare civilizată a costat 2.398.399 de lei. Investiţia, executată de Asocierea SC Tancrad SRL Galaţi şi Global Service Proiect SRL, a fost inaugurată ieri de primarul Marius Stan.

Referendum transpus în realitate

„Acum doi ani, am făcut cu elevii de la Şcoala nr. 29 un referendum ad-hoc. I-am întrebat dacă vor în locul acelor garaje urâte să răsară un loc de joacă, un parc şi un loc decent de parcare. Sunt extrem de bucuros că o promisiune făcută public, acum doi ani de zile, s-a realizat şi putem să inaugurăm acest loc care demonstrează cum vrem să arate Galaţiul, în antiteză cu ce a fost. Aşa sunt procedurile, din păcate, în administraţia publică totul este blocat şi nu numai la noi în Galaţi, în general în ţară, legislaţia este anevoioasă, greoaie”, a spus primarul.
Faţă de ceea ce se vede deja, edilul a anunţat că vor fi montate trei fântâni artezine şi şase mese de şah. Primarul a precizat că parcarea va fi atent monitorizată şi, dacă se constată că nu toate cele 234 locuri de parcare sunt absolut necesare, una dintre alveole va fi transformată în pistă pentru role şi skateboard. În plus, a anunţat Marius Stan, constructorul are sarcina să achiziţioneze şi să monteze nişte sisteme cu ultrasunete care vor ţine câinii la distanţă. Măsura va fi aplicată în toate parcurile.

Bilanţ în cifre

Potrivit panoului de lucrări, din cei 8.842,5 metri pătraţi suprafaţă totală de teren, carosabilul şi parcajele ocupă 5.175,24 metri pătraţi, trotuarele asfaltate - 325,8 metri pătraţi, iar trotuarele pavate - 1.001,50 metri pătraţi. Aleile pietonale şi locul de joacă ocupă 252,57 metri pătraţi, suprafaţă locului de joacă amenajat cu tartan fiind de 230,60 metri pătraţi.

Ce vor gălăţenii

„Domn’ primar, nu vă supăraţi, garajele din spate, de la spital?! Stau foarte urât acolo!”, a fost una dintre remarcile gălăţenilor din parc. „Da’ mai sunt în Micro 18, în Micro 20! Sunt atâţia copii acolo şi nu au nimic să se joace!”, i-a atras atenţia o gălăţeancă. „Ştiu! Le vine rândul la toate, dar încet. Ca să demolăm ceva trebuie să avem proiectul pe care îl punem în loc. Procedurile sunt atât de greoaie. În momentul în care avem proiectul gata făcut vom demola cu certitudine şi vom pune ceea ce ne dorim şi noi şi vor şi copiii”, le-a răspuns edilul.

Vremea coşmeliilor a apus. Ce urmează?

„Ideea pe care aş vrea să o reţină gălăţenii este aceea că, atunci când vorbim de Noul Galaţi, trebuie să ne gândim la proiecte de genul acesta. Oamenii trebuie să înţeleagă, chiar dacă sunt privaţi de un garaj, că asta vrem, un Galaţi decent, aşa cum vedeţi locul acesta. Am vrut să transmitem mesajul acesta şi în zona Ancora, unde nişte oameni ne-au dat în judecată. Acea zonă va fi şi ea urbanizată şi va arăta cel puţin la fel ca aici, dacă nu şi mai bine. Procedurile s-au terminat, hotărârea de Consiliu a fost validată, banii pentru expropriere au fost viraţi în contul special, aşa încât suntem în linie dreaptă şi acolo proiectul va fi realizat fără doar şi poate, indiferent de împotrivirile unuia sau altuia”, a anunţat Stan.
Următoarea investiţie pe care edilul vrea să o inaugureze este Orăşelul Copiilor, unde speră că termenul de realizare va fi devansat. În plus, edilul şi-a mai asumat o promisiune în faţa elevilor Şcolii nr. 29: tiroliană şi aventura parc în păduricea de la Stadionul Dunărea.

Şi cu trotuarul cum rămâne?

Despre trotuarul lateral al Şcolii nr. 29 vorbim, care zace îngropat în buruieni, în zona care se învecinează cu Grădiniţa „Motanul Încălţat”. La întrebarea noastră, primarul a promis că va fi refăcut: „Mai e un reproş, când trimitem o direcţie să facă o lucrare, se rezumă strict la ceea ce-i spune fişa postului. Am fost ieri în control la zece locuri de joacă pe care vrem să le dăm într-o lună de zile în folosinţă copiilor, şi am văzut: tartan turnat, mobilier adus, dar nu s-au mai uitat în jurul locului de joacă, că mai trebuia asfaltat un pic, o bordură schimbată, tăiate nişte bălării! Trebuie să mai aibă şi ei simţul de răspundere pe care sper să-l inoculăm încet-încet”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noua parcare din Micro 19 e mai multgoală: „Aţi crezut că în garaje erau maşini?”

* Din cele 234 de locuri de parcare, fie noapte, fie zi, nu se ocupă mai mult de un sfert * În schimb, autoturismele se înşiră pe străduţele Laminoriştilor şi Strungarilor şi pe trotuarul din faţa Grădiniţei "Motanul Încălţat" * Părculeţul şi locul de joacă sunt neîncăpătoare pentru copii, părinţi, bunici * Fără pază, investiţia se depreciază pe zi ce trece

 

Doar copiii şi adolescenţii folosesc la maximum locurile din imensa parcare construită în locul bateriei de garaje în Micro 19. Dar nu pentru a-şi parca maşinuţele de jucărie, ci pentru a juca fotbal şi badminton, pentru a învăţa să pedaleze, pentru se plimba cu rolele, trotinetele şi skate-ul, dar şi pentru a desena cu creta pe asfalt. Părinţii şi bunicii îi supraveghează aşezaţi pe bordură sau îi plimbă pe micuţi în cărucioare, pe locurile de parcare goale. Pentru a nu fi subiectivi, am monitorizat şi fotografiat, mai multe zile la rând, la ore diferite, investiţia inaugurată în urmă cu numai o lună de primarul Marius Stan. Concluzia a fost că, indiferent de oră, numai un sfert din locurile de parcare este ocupat de maşini. Şoferii preferă să blocheze cu maşinile câte o bandă pe străduţele Strungarilor şi Laminoriştilor şi pe trotuarul din faţa Grădiniţei „Motanul Încălţat”.

Aşa e seară de seară?

Luni seara, în jurul orei 21,00, trecând pe lângă investiţia din Micro 19, am fost surprinşi de faptul că, în vreme ce părculeţul era, încă, plin, parcarea era mai mult goală. În schimb, autoturismele se înşirau la doar o sută de paşi distanţă, pe tot trotuarul (care e mai degrabă o platformă betonată) din faţa Grădiniţei „Motanul Încălţat”. Şi, cum pe partea Şcolii nr. 29 nu există trotuar, ci doar un rest de bordură şi pământ năpădit de buruieni, pietonii nu aveau altă soluţie decât să meargă pe carosabil către strada Laminoriştilor. Care, la rândul ei, avea o bandă ocupată de un şir nesfârşit de maşini. Şcoala nr. 29 era „flancată” şi de maşinile care ocupau o bandă pe strada Strungarilor, şi de cele care se pitiseră în spatele ei. Gândindu-ne că e poate o excepţie, am hotărât să revenim.

Să rupă balansoarul, nu alta!

Miercuri seara, de la ora 19,00, timp de aproape o oră, am monitorizat prima parcare cu loc de joacă şi părculeţ construită în Galaţi. Mai întâi am numărat maşinile. A fost simplu: erau opt în alveola din faţa Colegiului Economic, 18 maşini în cea de-a doua secţiune a parcării şi 28 în cea de-a treia, adică, în total, 54 de maşini. A, unde erau lăsate, totuşi, autoturismele? Pe străduţele laterale, începând fix de la colţul parcării din Micro 19…
Nu am putut număra, însă, copiii, bunicii şi părinţii care umpleau locul de joacă. Unul dintre balansoare rezista eroic sub cei şapte copii care, împărţiţi în două echipe, făceau concurs: cine are mai multă greutate ca să ajungă primul jos. Părinţii care nu mai prinseseră loc pe băncile pe care se înghesuiseră bunicuţele se aşezaseră pe bordură de unde îşi supravegheau copiii care ce credeţi că făceau? Se plimbau cu rolele, învăţau să meargă pe bicicletă sau desenau, desigur, pe locurile goale de parcare sau pe carosabilul străduţelor de acces la parcare. Şi, tot pe locurile de parcare goale, un tătic îşi iniţia prichindelul în tainele fotbalului.
De la chiuveta stricată a toaletei ecologice curgea un şuvoi de apă. Noroc că a intervenit unul dintre agenţii de pază ai instituţiilor de învăţământ din zonă.

„Fără pază, nu va rezista!”

„Aşa este mereu!”, ne-a confirmat gardianul pe care l-am întrebat de ce parcarea este doar pe sfert ocupată. „După lăsarea întunericului, nu sunt niciodată mai mult de 30-40 de maşini în parcare. Şoferii preferă să-şi lase maşinile unde le ţineau şi înainte să se facă parcarea. Şi nimeni nu-i sancţionează. Din păcate, dacă nu vor pune pază, toată frumuseţea nu va rezista. Noaptea vin tot felul de tineri şi trag de leagăne, le dau peste cap, mănâncă seminţe, fac mizerie, distrug. Cei care îşi plimbă câinii nu strâng niciodată în urma lor şi lasă gazonul plin de mizerie. Ne batem joc de banii noştri, că doar din ei s-a realizat toată investiţia. Păcat de ea!”, ne-a declarat agentul de pază.

Parcare pentru copii şi părinţi

Joi, la ora 9,00 am numărat în aceleaşi trei alveole ale parcării 13, 20 şi, respectiv, 20 de autoturisme, adică, în total, 53. Şi am fost surprinşi să vedem că leagănele erau încolăcite în jurul barei de susţinere, semn că huliganii se "distraseră" noaptea trecută.
Tot joi, la ora 14,00, parcarea număra pe „flancuri” 8, 15 şi, respectiv 20 de maşini, deci, un total de 43.
La ora 18,30, când deja începea să se aglomereze locul de joacă, situaţia nu era cu mult diferită. În prima alveolă erau opt autoturisme, în cea de-a doua - 24, iar în ultima - 30. Total: 62. Restul, până la 234 de locuri de parcare câte sunt, zăceau goale! De fapt, nu erau chiar goale, ci ocupate de copii şi părinţi!
Chiar lângă gardul locului de joacă, pe un pled, un grup de copii se juca. Alveola din faţa Colegiului Economic era ocupată de adolescenţi. Doi jucau badminton, câteva fete se plimbau cu rolele, un puştan trecea ca vântul cu bicicleta, un altul se antrena cu skate-ul, iar vreo doi se întreceau cu trotinetele. Un grup de adolescenţi stătea la poveşti şi-o doză de suc. Unde? Cu fundul pe bordură.
În cea de-a doua secţiune a parcării atmosfera era relaxat-competiţională. Patru băieţei încinseseră un fotbal şi nu se prea înţelegeau care-i poarta. Greu cu fotbalul pe locuri de parcare… Părinţii îşi plimbau bebeluşii în cărucioare, sau, aşezaţi pe bordură, îşi urmăreau prichindeii, păzind sticla cu apă sau suc ori păpuşa, abandonată pe moment. Activităţile în vogă erau plimbările cu bicicleta, jocul de badminton şi desenatul şi fugăritul pe locuri goale de parcare.

„Aţi crezut că în garaje erau maşini?”

Aşa ne-a răspuns un locatar al blocului U1, de lângă parcare. „Locurile de parcare nu se ocupă nici măcar pe jumătate! Doar pe sfert. Au făcut şi multe!”, ne-a declarat gălăţeanul. Când i-am replicat că sunt 239 de locuri de parcare pentru că au fost 144 de garaje, deci ar fi trebuit să fie parcate măcar o sută de maşini, ne-a zâmbit ironic: „Chiar aţi crezut că în garaje erau maşini?”.
Lăsând gluma la o parte, situaţia ar trebui să-i dea de gândit primarului Marius Stan. Edilul a precizat, la inaugurarea parcării, că investiţia va fi atent monitorizată şi, dacă se constată că nu toate cele 234 locuri de parcare sunt absolut necesare, una dintre alveole va fi transformată în pistă pentru role şi skateboard. Poate n-ar fi rău!

Ce-au propus arhitecţii şi ce-a ieşit/ Investiţia, în cifre

În Micro 19 nu s-a realizat o singură investiţie, ci două. Parcarea cu loc de joacă şi spaţii verzi din Micro 19 a costat 2,3 milioane de lei. La asta se adaugă proiectul, în valoare de 1,2 milioane de lei, prin care au fost amenajate aleile de acces. Totul a fost executat de Tancrad. Înainte, garajele şi aleile dintre ele ocupau 9.325 mp, iar spaţiile verzi doar 451 mp. În prezent, carosabilul şi parcajele ocupă 5.175,24 metri pătraţi, trotuarele asfaltate - 325,8 metri pătraţi, iar trotuarele pavate - 1.001,50 metri pătraţi. Aleile pietonale şi locul de joacă ocupă 252,57 metri pătraţi, suprafaţă locului de joacă amenajat cu tartan fiind de 230,60 metri pătraţi.
Trebuie spus că, în studiul de fezabilitate realizat de arhitectul Sergiu Porumboiu, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România - Filiala Teritorială „Dunărea de Jos”, împreună cu dr. arh. Liliana Buhociu, dr. arh. Dragoş Buhociu şi dr. peisagist Roxana Negrea, propunerile erau altele: parcajele şi aleile ocupau 7.086 mp, spaţiul verde - 2.482 mp, iar locul de joacă 904 mp! Şi erau prevăzute doar 216 locuri de parcare…
Concluziile le trageţi singuri...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Se demolează garajele şi în Micro 20

Una din întrebările pe care gălăţenii i le-au adresat primarului Marius Stan, acum o lună, la inaugurarea parcării cu loc de joacă din Micro 19, a fost: "Da’ în Micro 20 când demolaţi garajele? Sunt atâţia copii acolo şi nu au nimic să se joace!". Răspunsul edilului a fost că garajele vor fi demolate pe măsură ce vor exista proiecte de restructurare urbană: "Le vine rândul la toate, dar încet. Ca să demolăm ceva, trebuie să avem proiectul pe care îl punem în loc. Procedurile sunt greoaie. În momentul în care avem proiectul gata făcut, vom demola cu certitudine şi vom pune în loc ceea ce ne dorim şi noi, şi copiii”, a declarat edilul.

Iată că, de câteva zile, mai multe garaje din Micro 20 au fost puse la pământ, iar un buldozer acţiona, marţi, 21 iulie, în forţă, demolând. Ce se întâmplă acolo, am aflat de la purtătorul de cuvânt al Primăriei, Emanuela Turcu.

"În Micro 20, a fost dispusă demolarea a 40 de garaje şi două chioşcuri situate pe domeniul public, în zona aferentă blocurilor D1/E1/B1/A6. În zona respectivă, Primăria municipiului Galaţi face lucrări de amenajare a unui loc de joacă pentru copii, investiţie inclusă în primul lot al programului de construire de locuri de joacă în cartiere. Obiectivul va fi completat cu locuri de parcare, numărul acestora urmând a fi stabilit în concordanţă cu numărul de posesori de autovehicule din zonă", ne-a declarat Emanuela Turcu.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A început construcţia spaţiului de joacă în locul garajelor demolate din Micro 20

* Este vorba, de fapt, de un dublu amplasament, în locul de joacă se vor putea bucura atât cei mici, cât şi adolescenţii

Vreo două garaje parţial demolate şi o grămadă de resturi de construcţie au mai rămas mărturie din cele 40 de garaje, plus două chioşcuri, amplasate în Micro 20, în zona aferentă blocurilor D1/E1/B1/A6, despre care scriam, pe 22 iulie, că vor fi puse la pământ. Primăria municipiului Galaţi a început deja amenajarea locului de joacă.

A fost îngrădit şi pregătit terenul, şi au fost amplasate câteva ansambluri metalice. Trebuie spus că acest miniparc de cartier face parte din primul lot de zece locuri de joacă pe care le va realiza Asocierea SC Lemacons SRL, SC Ischia SRL şi SC Servland SRL, investiţie în valoare totală de 3,7 milioane de lei, la care proiectul a fost elaborat de SC Ecoarch SRL.

Pentru că este vorba, de fapt, de un dublu amplasament, în locul de joacă se vor putea bucura atât cei mici, cât şi adolescenţii, fiind cel mai mare şi mai complex din punct de vedere al dotărilor şi amenajării. Potrivit documentelor licitaţiei, în zona aferentă blocurilor E1, D1, J3 vor fi instalate leagăne de diferite tipuri, echipamente şi ansambluri de joacă, muzicale, jocuri educaţionale şi balansoare, evident pe o suprafaţă antitraumă şi cu un loc de relaxare cu bănci. În zona aferentă blocurilor E1, D1, A6 va fi amenajat un teren multisport cu panouri de baschet, ansamblu multisport, mese de ping-pong, ansambluri de joacă, un echipament rotativ, stâlpi de escaladă şi un foişor pentru adolescenţi.

După cum am aflat de la purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, pe lângă amenajarea locului de joacă, se reamenajează aleile de acces şi se face relocarea unui punct de colectare gunoi. În paralel, se va stabili necesarul de locuri de parcare care vor lua locul garajelor demolate.

Potrivit municipalităţii, la finele lunii septembrie locul de joacă ar trebui să fie gata, dar e posibil ca lucrările să fie finalizate chiar mai devreme. Excepţie vor face parcările aferente care nu erau prinse în buget şi vor fi bugetate la rectificare.

Mai trebuie spus că în Micro 20 va mai fi construit un loc de joacă, în zona aferentă blocurilor A11-H1-H2, investiţie prinsă în al doilea lot de zece locuri de joacă de cartier, pe care o va realiza tot Lemacons.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Locul de joacă proaspăt construit în Micro 19 va fi extins anul viitor

Dacă, la momentul aprobării investiţiei în Consiliul Local, gălăţenii din Micro 19 susţineau că sunt prea puţine locuri în viitoarea parcare din zonă, construită în locul bateriei de garaje, acum concluzia generală este că parcarea este prea mare pentru câte maşini o folosesc cu adevărat. Vestea bună pentru copiii din zonă este că locul lor de joacă va fi extins anul viitor. "Acum doi ani, unii ne criticau că facem prea puţine locuri de parcare, că în Micro 19 ar trebui o parcare supraetajată, subterană. Acum se dovedeşte că ar fi fost o investiţie total inutilă. Probabil că la anul vom închide o alveolă de parcare pentru că nu este folosită, şi vom extinde parcul", ne-a declarat city-managerul Galaţiului, Aurel Vlaicu. Cel mai probabil, vizată este una dintre alveolele de parcare din faţa Colegiului Economic, în locul căreia ar putea fi amenajat un loc de relaxare şi distracţie pentru adolescenţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Contraste în Micro 20. Un loc de joacă e gata, celălalt e înconjurat de mizerie

Ansambluri de joacă şi de sport nou-nouţe şi un teren de baschet, cu suprafaţă antitraumă, înconjurate de gunoaie amestecate cu resturi de construcţie, un garaj parţial demolat şi nişte pubele zăbrelite, care răspândesc mirosuri grele... Peste un rând de blocuri, un loc de joacă nou nouţ, dedicat celor mici este gata şi chiar a fost luat în stăpânire de copii şi de părinţi. Acest peisaj al contrastelor se află în Micro 20, în faţa Restaurantului „Doi cocoşi” şi ne-a fost sesizat chiar de către locatarii zonei: „Veniţi să vedeţi dacă au terminat parcul de făcut, că aşa spuneau, că-l vor termina până la sfârşitul lunii septembrie, dacă nu chiar mai devreme”.

Un ochi plânge, unul râde

Aşa simţi când ajungi în zona aferentă blocurilor E1, D1, A6 unde, potrivit proiectului, trebuie amenajat un spaţiu de joacă şi sport pentru adolescenţi şi tineri. Pe o zonă prevăzută cu covor de tartan au fost instalate un echipament rotativ, stâlpi de escaladă şi alte instalaţii de joacă şi sport. Un teren cu panouri de baschet şi suprafaţă antitraumă, îngrădit, pare să fie gata pentru eventualii jucători. Lipit de el, se află un alt teren, pe care au fost instalate panouri duble de baschet şi un foişor, dar nu a fost încă turnat tartanul. Însă nici cei mai împătimiţi sportivi n-ar putea să-l folosească. Şi nu pentru că e înconjurat de resturi ale garajelor demolate, amestecate cu gunoaiele aruncate de locatarii zonei. Ci pentru că lipit de el este un punct de colectare gunoi, care ar fi trebuit relocat, dar a rămas tot acolo şi răspândeşte mirosuri grele. La fel de adevărat este că nici nu au fost amenajate alei de acces la spaţiul de distracţie pentru tineri, iar pământul e răscolit de lucrări. Paradoxal, deşi aici trebuia demolate 40 de garaje, unul singur se încăpăţânează să stea în picioare, în ciuda faptului că nu mai are uşi.

Cei mici sunt mai norocoşi

Tot în Micro 20, dar în zona aferentă blocurilor E1, D1, J3, locul de joacă destinat celor mici este gata. Au fost deja instalate leagăne de diferite tipuri, echipamente şi ansambluri de joacă, o cutiuţă muzicală, evident pe o suprafaţă antitraumă. Părinţii şi bunicii sunt mulţumiţi mai ales că până acum cei mici nu aveau unde să se joace: „Chiar aveam nevoie de un loc de joacă. Păcat că seara se umple de câinii care, ziua, dorm pe sub maşini. Ne-am dori să fie păzit, pentru că se găsesc tot felul de golani care încearcă să strice tot ceea ce s-a făcut frumos şi civilizat aici”.

Ce spune Primăria

Potrivit Primăriei Galaţi, proiectul privind reabilitarea urbană din Micro 20, aferent blocurilor D1/E1/A6, se derulează în mai multe etape. În prima etapă, vor fi finalizate locul de joacă pentru copii şi terenul de sport multifuncţional. Termenul de finalizare este 15 octombrie 2015.
În a doua etapă, spune Primăria, se vor executa lucrări de amenajare a unor locuri de parcare, de reabilitare a trotuarelor şi aleilor dintre blocuri, etc. Se va stabili tema de proiectare şi apoi vor fi iniţiate procedurile de atribuire a proiectării şi execuţiei lucrărilor. Termenul de finalizare va putea fi stabilit la finalizarea procedurilor de licitaţie.
Trebuie spus că acest miniparc de cartier face parte din primul lot de zece locuri de joacă pe care le va realiza Asocierea SC Lemacons SRL, SC Ischia SRL şi SC Servland SRL, investiţie în valoare totală de 3,7 milioane de lei, la care proiectul a fost elaborat de SC Ecoarch SRL.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

S-a definitivat proiectul de reabilitare urbană pentru Micro 18

A fost definitivat proiectul de reabilitare urbană pentru Micro 18, în zona unde au fost demolate mai multe garaje, anul acesta. Este vorba despre perimetrul delimitat de strada Dr. Petru Groza şi blocurile L12, D8A şi D9A, în apropierea hipermarketului ”Penny”.

Conform proiectului, pe suprafaţa de circa 3.800 metri pătraţi, rezultată în urma desfiinţării garajelor, vor fi amenajate locuri de parcare şi un parc care va avea zone speciale de joacă, de relaxare, spaţii verzi şi fântână arteziană. Zona reabilitată va beneficia de iluminat public ornamental, prietenos cu mediul, de mobilier urban, toalete ecologice, sistem de irigaţie, cişmele cu apă potabilă, alei pietonale.

Locul de joacă va fi realizat la cele mai moderne standarde de siguranţă pentru copii. Echipamentele şi suprafeţele de joacă vor fi antitraumă.

Locul de relaxare va fi prevăzut cu bănci şi mese de şah, iar zonele verzi vor avea gazon, flori, arbori şi arbuşti ornamentali.

În acest moment, Primăria municipiului Galaţi pregăteşte caietul de sarcini pentru licitaţia de atribuire a lucrărilor de execuţie. Cel mai probabil, reabilitarea urbană din Micro 18 va fi finalizată în primăvara anului viitor. Costul estimat al lucrărilor se ridică la aproximativ 1 milion de lei.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi

Link to comment
Share on other sites

 

 

A fost definitivat proiectul de reabilitare urbană pentru Micro 18, în zona unde au fost demolate mai multe garaje, anul acesta. Este vorba despre perimetrul delimitat de strada Dr. Petru Groza şi blocurile L12, D8A şi D9A, în apropierea hipermarketului ”Penny”.

 

Ala e Micro 17. Nici macar primaria nu stie asta?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.