Jump to content

Se face drum prin curtea Poliţiei de Frontieră


dcp100168

Recommended Posts

Se face drum prin curtea Poliţiei de Frontieră

Despre decongestionarea traficului din Cartierul Dunărea, Micro 21, prin crearea unui drum de legătură între strada Victor Vâlcovici şi Bulevardul Dunărea, se vorbeşte degeaba încă din primăvara anului trecut. După ce nervii şoferilor au fost puşi la grea încercare, cât timp Bulevardul Oţelarilor a fost închis circulaţiei, redeschiderea lui a coincis cu o altă probă de foc - restricţionarea traficului în intersecţia de la McDonald's.
Soluţia pe care autorităţile au analizat-o pe toate părţile şi au promis-o ar fi realizarea unei artere rutiere prin curtea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, care să elimine din blocaje şi să ofere o alternativă la rutele deja consacrate. Vestea bună, desigur pentru viitor, este că aleşii au aprobat trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Galaţi a unui teren situat în incinta Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, B-dul Dunărea nr. 63, în suprafaţă de 6.110 mp, pentru amenajarea acestei căi de acces. Mai rămâne doar ca şi Guvernul să fie de acord.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Primăria Galaţi a pus ochii pe două unităţi militare

* Spaţii pentru extinderea activităţilor Primăriei, sedii pentru ONG-uri şi fundaţii, dar şi locuinţe sociale sau adăposturi de noapte ar putea fi destinaţiile pentru construcţiile şi terenurile din cadrul a două unităţii militare

La propunerea primarului Marius Stan, aleşii locali şi-au dat în unanimitate acceptul pentru trecerea a două imobile - Unitatea Militară Cazarma 302, situată pe strada George Coşbuc, şi Unitatea Militară Cazarma 3006, situată pe strada Tecuci - din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Apărării Naţionale, în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local Galaţi. Cele două hotărâri vor fi înaintate Instituţiei Prefectului Judeţului Galaţi, în vederea promovării unei Hotărâri de Guvern.

La ce ne trebuie

Pe la colţuri, se discută că Primăria a lansat cererea cam din pripă, temându-se să nu rateze oportunitatea, fără a avea un plan clar de utilizare a terenurilor şi clădirilor. În expunerea de motive se arată că „Primăria se confruntă cu o acută lipsă de spaţii necesare atât extinderii cadrului în care aceasta îşi desfăşoară activitatea, cât şi asigurării de sedii pentru ONG-uri, fundaţii, dar şi pentru locuinţe sociale, adăposturi de noapte, etc”. Având în vedere strategia de restructurare a armatei potrivit căreia MApN a decis reorganizarea unor unităţi militare, autorităţile au profitat de ocazie.

Drum prin curtea Poliţiei de Frontieră

Nu este prima dată când autorităţile locale îşi manifestă interesul faţă de bunurile care au aparţinut sau aparţin instituţiilor statului. De exemplu, Primăria a cerut în vara acestui an să-şi croiască drum prin curtea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, pentru a decongestiona traficul din cartierul Dunărea, Micro 21, prin crearea unui drum de legătură între strada Victor Vâlcovici şi bulevardul Dunărea. La acel moment, aleşii au aprobat trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Galaţi a unui teren situat în incinta Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, b-dul Dunărea nr. 63, în suprafaţă de 6.110 mp, pentru amenajarea acestei căi de acces, pentru care şi Guvernul trebuie să fie de acord. Potrivit consilierului local PNL Cristian Dima, formalităţile pentru realizarea acestui drum cu patru benzi sunt foarte aproape de finalizare.

Şi tot Consiliul Local şi-a dat acceptul pentru preluarea fără plată, din administrarea Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Iaşi - în proprietatea Galaţiului şi administrarea Consiliului Local a două bunuri: un ponton şi o navă-bază proiect 0420 DELTA cu numărul MAI 7201 (vedetă militară folosită ca navă de intervenţie de către poliţiştii de frontieră), care au fost scoase din funcţiune. În ceea ce priveşte vedeta, se pare că autorităţile au cam strâmbat din nas, dar pentru pontonul de 40 de metri lungime şi 12 metri lăţime, cu trei punţi, dintre care una pentru dormitoare, o sală de mese, careu şi covertă, având o capacitate de 150 de persoane, s-ar putea găsi o utilitate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ministrul Oprea îi face drum lui Stan prin curtea Poliţiei de Frontieră

De două ori au aprobat, până acum, aleşii locali realizarea unui drum de legătură între bulevardul Dunărea şi strada Victor Vâlcovici şi s-au „lovit” de gardul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră, prin curtea căruia voiau să treacă.

Dacă primele două tentative au eşuat, cea de-a treia are şanse maxime să se transforme în realitate. Motivul? Primarul Marius Stan are, după cum singur a mărturisit, „un prieten foarte bun” nu doar în fruntea Guvernului, ci şi în fruntea ministerului care îi poate „ceda trecerea” prin curtea Poliţiei de Frontieră, pe vicepremierul Gabriel Oprea, ministrul Afacerilor Interne, sub cascheta căruia se află Poliţia de Frontieră.

A treia oară, cu noroc

La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au votat, la propunerea primarului, iniţierea procedurii legale pentru realizarea unui drum de legătură între bulevardul Dunărea şi strada Victor Vâlcovici. Pentru realizarea drumului, ale cărui cheltuieli ocazionate de lucrări conexe vor fi finanţate de la bugetul local, este necesar ca un teren de 10.358 mp, aflat în proprietatea Poliţiei de Frontieră Galaţi, lângă Turnul TV, să treacă din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Afacerilor Interne în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local. Documentul votat constituie, de fapt, cererea adresată Executivului, în vederea promovării unei Hotărâri de Guvern în acest sens.

Cum spuneam, asemenea hotărâri au fost aprobate şi în 2005, şi în 2013, când s-a cerut transferul unui teren în suprafaţă de 6.110 mp, respectiv, 4.154 mp din curtea aceleiaşi instituţii, dar fără rezultat.

De ce este necesar?

Potrivit documentelor care însoţesc cererea adresată Guvernului, un asemenea drum este necesar pentru fluidizarea traficului din zonă. În Micro 21, se află două importante centre comerciale, iar cele două bulevarde principale, Oţelarilor şi Dunărea, preiau o bună parte din traficul autovehiculelor care se deplasează pe drumul de legatură dintre Brăila şi Galaţi, respectiv Tecuci şi Galaţi, fapt care determină blocaje repetate ale circulaţiei pe cele două artere.

Cum va arăta noua şosea

Potrivit primarului Marius Stan, şoseaua care va străbate curtea Serviciului Poliţiei de Frontieră va avea doar două benzi în loc de patru, pentru că, în caz contrar, ar fi fost necesară demolarea unei clădiri. „Venim din partea de nord a oraşului pe patru benzi, expropriind şi de la Piaţă până în Brăilei (strada Traian), şi ieşim pe patru benzi până în Faleză, iar din Faleză să ieşim pe patru benzi până înspre Brăila, prin curtea Poliţiei. Într-adevăr, acolo se strangulează puţin drumul, la două benzi”, a spus Stan.

Cât despre aprobarea în Guvern a transferul de teren, aceasta este mai degrabă o formalitate. Stan a anunţat că intenţionează să treacă la UNPR, al cărui lider naţional este vicepremierul Gabriel Oprea. „Mă bazez pe prietenia lui şi pe sprijin în tot ceea ce înseamnă proiectele pentru Galaţi”, a spus Stan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, votat a cincea oară

Pentru a patra oară în acest mandat (a cincea dacă ţinem seama şi de mandatul fostului primar Dumitru Nicolae), aleşii locali au ridicat mâna pentru mult-promisul şi necesarul drum de legătură între bulevardul Dunărea şi strada Victor Vâlcovici, care va trece prin curtea Poliţiei de Frontieră. De această dată, aleşii au modificat hotărârea votată în august 2014 - pe care au mai modificat-o o dată şi în noiembrie - privind iniţierea procedurii legale pentru trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Galaţi a unei părţi din imobilul "Sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi”. Este vorba de preluarea terenului necesar pentru realizarea arterei de legătură, dar şi a drumului de completare a străzii de Centură spre bulevardul Dunărea pentru optimizarea traficului spre şi dinspre Brăila. Autorităţile fac aceste demersuri pentru că au nevoie de hotărârea de Guvern pentru preluarea terenului, numai că apar tot felul de întârzieri birocratic.

Acuzaţii

„Uitaţi-vă cât durează un proiect de hotărâre la care ne-am dat silinţa cum nu se poate mai mult! De doi ani de zile! Uitaţi cum se mişcă lucrurile! Acesta este încă un semn că nimic nu funcţionează, totul este blocat la nivel guvernamental. Şi asta ştiţi de ce? De teamă! Nimeni nu vrea să mai semneze, şi suflă şi-n iaurt! Asta ca să nu ne înjure lumea atât de mult pe noi că, dom’le, ne mişcăm atât de greu. Am făcut tot ceea ce ni s-a cerut, tot timpul, cu celeritate! Dar, din păcate, abia acum suntem în faza finală a proiectului”, le-a explicat primarul Marius Stan aleşilor locali.

Condiţii

Prin modificarea apărută faţă de cele patru hotărâri anterioare, Guvernul îşi ia măsuri că nu ne dă terenul degeaba: „Dacă în termen de 5 ani de la trecerea în domeniul public al municipiului Galaţi nu se finalizează proiectul de investiţii sau nu se respectă scopul pentru care imobilul a fost trecut în domeniul public al municipiului Galaţi, acesta revine de drept în domeniul public al statului”, se arată în noua hotărâre votată de aleşi.
Dacă nu va apărea o nouă modificare, iar Guvernul ne va da „binecuvântarea”, şoseaua care va străbate curtea Poliţiei de Frontieră va avea doar două benzi în loc de patru, pentru că, în caz contrar, ar fi fost necesară demolarea unei clădiri pe care Primăria ar fi trebuit să o reconstruiască.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Undă verde pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

* Iniţiată încă din 2005, artera de legătură dintre bulevardul Dunărea şi strada Victor Vâlcovici va putea fi, în sfârşit, realizată * Galaţiul a obţinut suprafaţa de teren necesară pentru a-şi croi drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, dar o poate pierde dacă nu realizează strada în cinci ani!

După cinci solicitări ale Consiliului Local, prima formulată în 2005, celelalte în perioada 2013-2015, Guvernul României a binevoit, în sfârşit, să ne transmită suprafaţa de teren de care Primăria Galaţi are nevoie pentru a realiza un drum de acces prin curtea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră.

"Hotărârea de Guvern este primul pas pe care Primăria municipiului Galaţi l-a făcut pentru realizarea drumului care va face legătura între intrarea în oraş, prin zona Trecere Bac, DN 2B şi Drumul de Centură. Va fi, practic, o arteră care va devia tot traficul greu dinspre Trecere Bac spre Centură. După trecerea efectivă a terenului respectiv în proprietatea municipiului Galaţi, vor fi demarate procedurile legale de implementare a proiectului (studiu de fezabilitate, proiectare, licitaţie de atribuire a lucrărilor)", ne-a comunicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu.

Guvernul a impus, însă, un termen pentru a realiza investiţia, altfel ne ia pământul înapoi. "Dacă în termen de cinci ani de la trecerea în domeniul public al municipiului Galaţi nu se finalizează proiectul de investiţii sau nu se respectă scopul pentru care imobilul a fost trecut în domeniul public al municipiului Galaţi, acesta revine de drept în domeniul public al statului", a fost condiţia pe care aleşii au acceptat-o şi au transpus-o într-o hotărâre de Consiliu Local.

Istorie zbuciumată

Despre realizarea acestui drum prin curtea Poliţiei de Frontieră aţi citit de nenumărate ori în ziarul "Viaţa liberă". Aşa cum am mai spus-o, primul care a încercat să facă acest lucru a fost primarul Dumitru Nicolae, care, în 2005, a iniţiat o hotărâre de Consiliu Local privind preluarea terenului necesar pentru amenajarea drumului. Şi a aşteptat ca şi Guvernul să fie de acord. Degeaba! Demersul a rămas uitat până în 2013, când primarul Marius Stan a iniţiat un altul, de preluare a suprafeţei respective, iar un an mai târziu, în 2014, încă unul, modificat la finele anului şi răsmodificat în martie 2015! Ceea ce diferă de la un proiect la altul este modul de formulare a solicitării: vrem pământ ca să facem un drum de care avem nevoie pentru a decongestiona traficul. Nici măcar bani nu s-au cerut, pentru că toate cheltuielile vor fi suportate de la bugetul local.

Sprijinul lui Oprea

În realizarea acestui drum, primarul Marius Stan s-a bazat pe sprijinul şefului său de partid, ministrul Gabriel Oprea. Şi dacă, anul trecut, când a trecut la UNPR, primarul considera că transferul terenului va fi o formalitate, iată că realitatea l-a contrazis. În luna martie, la ultima modificare a hotărârii de Consiliu Local prin care se solicita accesul prin curtea Poliţiei de Frontieră, primarul a spus revoltat: "Uitaţi-vă cât durează un proiect de hotărâre la care ne-am dat silinţa cum nu se poate mai mult! Doi ani de zile! Uitaţi cum se mişcă lucrurile! Acesta este încă un semn că nimic nu funcţionează, totul este blocat la nivel guvernamental. Şi ştiţi de ce? De teamă! Nimeni nu vrea să mai semneze, suflă şi-n iaurt! Asta ca să nu ne înjure lumea atât de mult pe noi, că, dom’le, ne mişcăm greu. Am făcut tot ceea ce ni s-a cerut, tot timpul, cu celeritate! Dar, din păcate, abia acum suntem în faza finală a proiectului".

Suntem în luna iunie şi, în sfârşit, Guvernul ne-a dat “liberă trecere” prin curtea Inspectoratului de Frontieră.

Potrivit primarului Marius Stan, şoseaua care va străbate curtea Poliţiei de Frontieră va avea doar două benzi în loc de patru, pentru că, în caz contrar, ar fi fost necesară demolarea unei clădiri. "Venim din partea de nord a oraşului pe patru benzi, expropriind şi de la Piaţă până în Brăilei (strada Traian), şi ieşim pe patru benzi până în Faleză, iar din Faleză să ieşim pe patru benzi până înspre Brăila, prin curtea Poliţiei. Într-adevăr, acolo se strangulează puţin drumul, la două benzi", a spus mai demult Marius Stan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cât va costa drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, care va face legătura între cartierele Dunărea şi Ţiglina

  • Aleşii locali au fost de acord cu un deviz estimativ de 7,8 milioane de lei, dar costurile ar putea fi mai mari

Viceprimarul Florin Popa (PSD) şi primarul Marius Stan (UNPR) s-au contrat, la şedinţa extraordinară a Consiliului Local de luni, pe tema costurilor pe care le implică mult-doritul drum de acces prin curtea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră. După cum v-am informat, a fost nevoie de cinci solicitări, prima formulată în 2005, celelalte în perioada 2013-2015, pentru ca Guvernul României să ne dea suprafaţa de teren de care Primăria are nevoie pentru a realiza drumul. Însă Executivul ne-a impus un termen de cinci ani pentru realizarea investiţiei, altfel pierdem terenul. În aceste condiţii, pe masa aleşilor locali au ajuns studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri.

Suspiciuni

Viceprimarul Popa a susţinut că valorile incluse în devizul general estimativ nu ar fi cuprinzătoare, pentru că nu includ şi costurile expertizelor pe care Guvernul le-a impus Primăriei. Executivul a cerut municipalităţii să facă aceste expertize şi să găsească soluţii tehnice de protecţie fonică şi împotriva vibraţiilor pentru clădirile Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră şi Inspectoratului General pentru Imigrări. "Expertizele ar putea stabili că structura actuală a construcţiilor nu rezistă în condiţiile în care se deschide zona aceea de trafic şi că ar trebui demolate şi refăcute, iar valorile vor creşte considerabil", a spus Florin Popa.

Primarul a intervenit, rugându-i pe aleşi să voteze proiectul: "De doi ani, tot negociem, la Bucureşti şi la Iaşi, şi am ajuns la această formă, care probabil nu e perfectă. Pot apărea diferenţe de costuri atunci când vom face expertiza clădirii respective. Dar pusă în balanţă cu importanţa acestui drum, această diferenţă va fi nesemnificativă. Dacă vor apărea diferenţe mari, vom rectifica indicatorii”, a spus Stan.

Cu 18 voturi „pentru” şi o abţinere, din partea lui Florin Popa, drumul a fost aprobat.

Ce s-a votat

Potrivit documentului votat, artera de legătură va avea lungimea de 620 de metri liniari şi va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar pe zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.

Primăria va trebui să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta şi punctul de control, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, să facă o nouă reţea de canalizare şi reţele electrice. Totodată, va desfiinţa depozitul de combustibil subteran şi îl va înlocui cu o staţie mobilă de carburanţi şi va amenaja o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea poliţiei.

Valoarea totală a investiţiei se ridică la 7.877.639 lei cu TVA, bani din bugetul local şi dintr-un împrumut, iar durata de realizare este de 24 de luni. Rămâne de văzut costul final şi durata reală de construcţie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Amenajări în curtea Poliţiei de Frontieră. Licitaţie pentru drumul care va lega cartierele Dunărea şi Ţiglina

Până pe 26 ianuarie 2016, Primăria Galaţi aşteaptă ofertele pentru proiectarea şi executarea primei etape a lucrărilor de amenajare a arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri. Contractul, cu valoare estimată de 375.550 de lei fără TVA, scos la licitaţie, are drept criteriu de atribuire preţul cel mai scăzut.

Licitaţia nu vizează, însă, drumul propriu-zis, prin curtea Poliţiei de Frontieră, ci lucrările pe care Guvernul României ni le-a impus prin HG 434/2015, prin care ne-a oferit terenul care va fi traversat de artera de legătură.
Misiunea firmei care va câştiga licitaţia va fi să realizeze o construcţie cu destinaţia "Punct control acces" şi să se ocupe de sistematizarea completă a noii zone de intrare în sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cum ar fi benzi de accelerare şi decelerare, noi porţi de acces pietonal şi auto, bariera de control, inclusiv utilităţi în incintă. De asemenea, tot în sarcina câştigătoarei intră şi amenajarea unei rampe de spălare a autospecialelor din dotarea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cu racordurile necesare şi a unei platforme pentru punctul de control acces. Termenul de realizate a acestor obiective este de nouă luni, dintre care două pentru proiectare.

Urmează drumul?

Potrivit informaţiilor furnizate la solicitarea noastră, Primăria Galaţi a atribuit direct firmei Proiect SA serviciile de proiectare a etapei a II-a a amenajării arterei de legătură, contract în valoare de 118.100 de lei fără TVA. În ceea ce priveşte drumul, anul trecut, Consiliul Local a aprobat un deviz estimativ de 7.877.639 lei cu TVA, bani din bugetul local şi dintr-un împrumut, dar costurile ar putea fi mai mari. Potrivit documentului votat, artera de legătură va avea lungimea de 620 de metri liniari şi va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar pe zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.
Cert este că Guvernul ne-a impus un termen de cinci ani pentru realizarea investiţiei, altfel pierdem terenul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Primăria Galați solicită oferte pentru amenajarea arterei de legatură între bulevardele Dunărea și Marea Unire
Valoarea estimată a contractului fără TVA: 3.772.196 RON
Adresa: Str. Domnească, Nr. 38, Compartiment Achiziții Publice, Cam. 34, Galați
Telefon: +40 236307720, Fax: +40 236307720
Data limită de depunere a ofertelor: 22.03.2016
Sursa: e-licitatie.ro

Link to comment
Share on other sites

Contract de 3,7 milioane de lei. Se caută constructor pentru drumul prin curtea Poliției de Frontieră

Primăria municipiului Galaţi caută constructor pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră, pe terenul pe care Guvernul României l-a oferit oraşului. Contractul pentru care se aşteaptă oferte până pe 22 martie are o valoare estimată de 3.772.196 de lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut.

Termen de realizare - patru luni

Din valoarea totală estimată a achiziţiei, construcţiile şi instalaţiile reprezintă 3.383.450 de lei fără TVA, organizarea de şantier - 50.706 de lei fără TVA, iar cheltuielile diverse şi neprevăzute nu trebuie să depăşească 338.040 de lei fără TVA.

Concret, pentru această investiţie, Primăria are nevoie de lucrări de construcţii de drumuri, lucrări de instalaţii electrice şi de canalizări de ape pluviale. Durata de realizare a arterei este de patru luni începând de la data atribuirii contractului sau a emiterii ordinelor de începere a lucrărilor.

Reamintim că artera de legătură va avea lungimea de 620 de metri liniari şi va asigura circulaţia rutieră între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu 3,300 kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar pe zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime. Important este că Guvernul ne-a impus un termen de cinci ani pentru realizarea investiţiei, altfel pierdem terenul oferit.

O licitaţie a fost deja adjudecată

Vestea bună este că Primăria a finalizat licitaţia pentru proiectarea şi executarea primei etape a lucrărilor de amenajare a arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri. Este vorba despre lucrările pe care Guvernul României ni le-a impus prin HG 434/2015, prin care ne-a oferit terenul ce va fi traversat de artera de legătură. Contractul a fost adjudecat de SC Servland SRL, cu o ofertă de 375.000 de lei.

Misiunea firmei câştigătoare va fi să realizeze o construcţie cu destinaţia "Punct control acces" şi să se ocupe de sistematizarea completă a noii zone de intrare în sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cum ar fi benzi de accelerare şi decelerare, noi porţi de acces pietonal şi auto, barieră de control, inclusiv utilităţi în incintă. De asemenea, tot în sarcina firmei câştigătoare intră şi amenajarea unei rampe de spălare a autospecialelor din dotarea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cu racordurile necesare, şi a unei platforme pentru punctul de control acces. Termenul de realizate a acestor obiective este de nouă luni, dintre care două luni pentru proiectare.

Potrivit informaţiilor furnizate la solicitarea noastră, Primăria Galaţi a atribuit direct firmei Proiect SA serviciile de proiectare a etapei a II-a a amenajării arterei de legătură, contract în valoare de 118.100 de lei fără TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cine va construi şi cât va costa drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Nu mai puţin de 2.823.366 de lei va plăti Primăria municipiului Galaţi firmei Lemacons SRL pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră. Alţi 375.000 de lei vor fi plătiţi de către municipalitate firmei Servland SRL, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pe care Guvernul României le-a impus prin HG 434/2015, prin care ne-a oferit terenul ce va fi traversat de artera de legătură. Vestea bună este că, pentru ambele investiţii, atribuite pe criteriul celui mai mic preţ oferit, Primăria a depus deja solicitare de emitere a acordului de mediu.

Prima etapă a lucrărilor

Misiunea firmei Servland este să realizeze o construcţie cu destinaţia "Punct control acces" şi să se ocupe de sistematizarea completă a noii zone de intrare în sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cum ar fi benzi de accelerare şi decelerare, noi porţi de acces pietonal şi auto, barieră de control, inclusiv utilităţi în incintă. De asemenea, tot în sarcina ei intră şi amenajarea unei rampe de spălare a autospecialelor din dotarea Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, cu racordurile necesare, şi a unei platforme pentru punctul de control acces. Toate acestea ne-au fost impuse de către Guvern prin hotărârea prin care ne-a pus la dispoziţie terenul. Termenul de realizate a acestor obiective este de nouă luni, dintre care două luni pentru proiectare.

Drumul propriu-zis

Potrivit informaţiilor furnizate la solicitarea noastră, Primăria Galaţi a atribuit direct firmei Proiect SA serviciile de proiectare a etapei a II-a a amenajării arterei de legătură, contract în valoare de 118.100 de lei fără TVA. Potrivit documentului votat de aleşi, artera de legătură va avea lungimea de 620 de metri liniari şi va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.
Lucrările de construcţie vor fi executate de firma Lemacons.
Reamintim că Guvernul ne-a impus un termen de cinci ani pentru realizarea investiţiei, altfel pierdem terenul pe care va trece noua arteră de acces.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

De ce n-au început încă lucrările la drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Deşi lucrările pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră, dar şi măsurile pe care Guvernul ni le-a impus atunci când ne-a oferit terenul necesar pentru acest drum sunt adjudecate încă din primăvara acestui an, investiţia tot nu a demarat. Motivul? Este nevoie de o expertiză tehnică şi de un studiu de evaluare a impactului la zgomot şi vibraţii pentru clădirile ce aparţin Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră. După cum am aflat de la Biroul de presă al Primăriei, documentele respective sunt necesare pentru eliberarea autorizaţiei de construire, fără de care investiţia nu poate demara.

Aşa că se caută acum un elaborator pentru documentaţia necesară, documentaţie pentru care Primăria este dispusă să plătească 19.000 de lei fără TVA.
Reamintim că, pentru amenajarea noii artere rutiere Primăria va plăti firmei Lemacons SRL, care a câştigat licitaţie, 2.823.366 de lei. Alţi 375.000 de lei vor fi plătiţi de către municipalitate firmei Servland SRL, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pe care Guvernul României le-a impus prin HG 434/2015, prin care ne-a oferit terenul ce va fi traversat de artera de legătură. Misiunea firmei Servland este să realizeze o construcţie cu destinaţia "Punct control acces" şi să se ocupe de sistematizarea completă a noii zone de intrare în sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Un erou din Afganistan devine nume de stradă

Un erou din Afganistan a devenit nume de stradă. Aleşii locali au decis prin vot ca noua arteră de circulaţie care va străbate curtea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră să poarte numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu.

Decizia a fost luată la solicitarea Ministerului Apărării Naţionale, în semn de omagiu faţă de tânărul născut, pe 26 februarie, la Piscu, fost operator de artilerie şi rachete la Batalionul 300 Infanterie "Sfântul Andrei" din Galaţi, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război.

"Aflat în cea de-a doua misiune de patrulare în teatrul de operaţii din Afganistan, pe 20 martie 2008, autovehiculul în care se afla a acţionat un dispozitiv exploziv care a provocat decesul militarului", se arată în proiectul adoptat.

În ceea ce priveşte construcţia arterei, se aşteaptă autorizaţia de la Ministerul de Interne.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Birocrația blochează drumul prin curtea Poliției de Frontieră

A trecut mai bine de un an de când Primăria municipiului Galați a atribuit lucrările de proiectare și execuție a arterei rutiere de legătură între Bulevardul Marii Uniri și Bulevardul Dunărea, drum care ar fi trebui să treacă prin curtea fostului sediul al Poliției de Frontieră, situat lângă Turnul TV.

În luna mai 2016, firma Lemacons SRL Galați își adjudeca, la licitație, executarea lucrărilor de construcție a arterei rutiere, cu suma de 2,83 milioane lei. La această sumă, se adăugau alți 375.000 de lei pentru o serie de lucrări pe care Ministerul Afacerilor Interne (MAI) le-a impus municipiului Galați atunci când i-a cedat terenul, prin hotărâre de Guvern (HG 434/2015), lucrări adjudecat de SC Servland SRL Galați. La aceste costuri s-au adăugat 180.000 lei pentru proiectare, lucrări încredințate Proiect SA Galați.

Tot în mai 2016, Primăria a depus documentația pentru obținerea acordului de mediu și a altor avize, în vederea eliberării autorizației de construcție. Pe total, lucrările de proiectare și execuție ar fi trebuit să dureze 6 luni, însă nu au început până acum.

„Așteptăm un aviz de la Ministerul Afacerilor Interne, necesar pentru emiterea autorizației de construcție și a ordinului de începe a lucrărilor. Solicitarea este depusă, însă nu am primit nici un răspuns până acum de la minister. Celelalte avize necesare au fost obținute”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei municipiului Galați, Raluca Ardean.

Și trecerea terenului din curtea fostului sediu al Poliției de Frontieră din proprietatea Ministerului de Interne în cea a municipiului Galați a fost o întreagă epopee. Demersurile birocratice au durat aproape 2 ani și au fost marcate de numeroase amânări, întârzieri, schimbări de poziție, ordine contradictorii. Într-un final, Ministerul Afacerilor Interne a fost de acord să cedeze municipiului Galați terenul respectiv, nu fără a pune condiții. Una dintre condiții, printre multe altele, este aceea ca Primăria Galați să finalizeze investiția în cel mult cinci ani, în caz contrar, terenul urmând să revină în proprietatea ministerului.

Au trecut deja aproape 2 ani de la emiterea hotărârii de Guvern privind transferul de proprietate și tocmai Ministerul Afacerilor Interne ține pe loc investiția de la Galați. Una peste alta, artera rutieră care va face legătura între Bulevardul Marii Uniri și Bulevardul Dunărea va avea două benzi pe sens, cu excepția zonei care trece prin curtea Poliției de Frontieră, unde va exista câte o singură bandă pe sens. Artera va avea circa 620 de metri și va scurta actuala legătură dintre cartierele Țiglina și Dunărea cu aproape 4 kilometri.

expressdedunare.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Drumul prin curtea Poliției de Frontieră, îngropat în hârtii

Promisă gălăţenilor încă din 2005, când aleşii locali au cerut prima oară Guvernului teren ca să-şi croiască drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, artera de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri zace îngropată în hârtii, plimbate între Galaţi şi Bucureşti. Mai trist este că au trecut doi ani şi-o lună din termenul de cinci ani pe care Guvernul ni l-a impus ca să construim artera, altfel pierdem terenul!

"Amenajare arteră de legătură între Bd. Dunărea şi Bd. Marii Uniri - termen de execuţie: patru luni", scrie mare pe panoul care a şi ruginit de când tot anunţă în van investiţia mult aşteptată de şoferii gălăţeni. Deşi contractul de lucrări pentru execuţia drumului este semnat încă din 13 aprilie 2016 cu SC Lemancons, pentru o sumă de 3.388.039 de lei cu TVA, lucrările nu au început. Şi asta pentru că, înainte de a se apuca de drum, autorităţile trebuie să execute lucrările impuse de Hotărârea Guvernului 434/2015, prin care ne-a pus la dispoziţie terenul pentru construcţia arterei.

Primăria trebuie să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea poliţiei. Pentru toate acestea a fost încheiat, în primăvara anului trecut, un contract de 375.000 de lei, cu SC Servland SRL. Termenul de realizare a acestor obiective este de nouă luni, dar nu s-a demarat nimic! Motivul? Nu s-a stabilit cine dă autorizaţia de construire. Iar absurdul situaţiei repetă, parcă, lunga istorie a construcţiei acestei artere.

Ne daţi ori nu ne daţi?

În noiembrie 2005, la iniţiativa primarului Dumitru Nicolae, aleşii votau Hotărârea (HCL) nr. 534 privind "acceptul trecerii din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor - Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local Galaţi", a unui teren pentru construcţia unui drum. Degeaba!

În iunie 2013, la iniţiativa primarului Marius Stan, aleşii îşi exprimau, în HCL nr. 306, "acordul de principiu" pentru transferul aceluiaşi teren, iar în august 2014, prin HCL nr. 310, iniţiau "procedura legală" în acest scop. "Mă bazez pe prietenia vicepremierului Gabriel Oprea şi pe sprijin în tot ceea ce înseamnă proiectele pentru Galaţi", declara atunci Marius Stan, despre şeful său de partid.

Hotărârea nr. 310 a fost modificată în noiembrie 2014 şi martie 2015, doar-doar i-o fi pe plac Guvernului. "Uitaţi-vă cât durează un proiect de hotărâre la care ne-am dat silinţa cum nu se poate mai mult! De doi ani de zile am făcut tot ceea ce ni s-a cerut, cu celeritate!", îşi ieşea din fire Stan.

Minunea avea să se întâmple pe 10 iunie 2015, când Guvernul României a binevoit să ne transmită suprafaţa de teren de 8.602 mp pe care drumul o va străbate.

S-au făcut proiectare, licitaţii, expertize şi studii şi iată că am ajuns în iulie 2017 iar lucrările n-au început. Iar articolul 4 din HG nr. 434 prevede clar: "În cazul în care, în termen de cinci ani, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul transmis revine de drept în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Afacerilor Interne".

Alergând în jurul cozii

După cum am aflat de la primarul Ionuţ Pucheanu, municipalitatea a trimis de mai multe ori către Guvern documentaţia necesară în vederea eliberării autorizaţiei de construire. Numai că, treaba e încurcată. "Guvernul pretinde că trebuie să dăm noi, pentru o parte din lucrări, autorizaţie de construire, dar, legal, ministerul trebuie să elibereze autorizaţia pentru că are un serviciu specializat. Se plimbă aceste acte de doi ani de zile. Ne mai pun pe noi să facem ceva, iar le trimitem, iar nu le convine, şi tot aşa... La ultima discuţie ni s-a spus: "pe ceea ce faceţi voi, daţi voi autorizaţie, pentru drum, dăm noi! Dar începeţi voi!" E o struţocămilă. Se să se hotărască o dată! Am apelat, nu vă ascund, şi la parlamentari locali, în încercarea de a debloca proiectul. Sper, în al 13-lea ceas, să ajungem la un numitor comun!", ne-a declarat primarul.

Cum va arăta strada slt. Ionuţ Cosmin Sandu

Noua arteră va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan. Lungă de 620 de metri liniari, artera va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens, de şapte metri lăţime.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

”Motanul”, aruncat în ograda Primăriei Galați. Ce spune MAI despre drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Deşi Primăria municipiului Galaţi susţine că aşteaptă ca Ministerul Afacerilor Interne (MAI) să elibereze autorizaţia de construire pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, ministerul susţine, într-un răspuns formulat la solicitarea noastră, că nu are atribuţii în acest sens.

"Absurd de Galaţi - Drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, îngropat în hârtii", scriam, recent, într-un articol publicat în "Viaţa liberă", atrăgând atenţia că au trecut deja doi ani şi o lună din termenul de cinci ani pe care Guvernul ni l-a impus ca să construim artera, altfel pierdem terenul - CLICK AICI pentru mai multe detalii. Construcţia viitoarei artere nu a început, pentru că, potrivit Primăriei, trebuie executată Etapa I a investiţiei: măsurile compensatorii pe care Guvernul le-a impus prin H.G. nr. 434/2015, atunci când ne-a oferit terenul pe care şoseaua îl va străbate. Concret, Primăria trebuie să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea poliţiei. Dar nici aceste lucrări n-au început, pentru că, potrivit Primăriei, Ministerul Afacerilor Interne trebuie să elibereze autorizaţia de construire, iar actele se plimbă de doi ani de la Bucureşti la Galaţi.

Pentru a lămuri situaţia, am cerut, în baza Legii 544, privind liberul acces la informaţiile de interes public, un punct de vedere din partea MAI.

Consiliul Local este "gestionarul"

"În realizarea obiectivului de investiţii "Amenajare arteră de legătură între B-dul Dunărea şi B-dul Marea Unire Etapa I şi etapa II - judeţul Galaţi", Ministerul Afacerilor Interne nu are atribuţii în avizarea, finanţarea şi derularea bugetelor, proiectarea, obţinerea avizelor şi acordurilor preliminare, execuţia, urmărirea calităţii lucrărilor, avizarea, controlul în faze determinante, recepţionarea lucrărilor etc", scrie negru pe alb în răspunsul MAI.

"În calitate de administratori ai terenului pe care trebuie realizate lucrări de construcţie, am transmis Primăriei municipiului Galaţi, la data de 10.05.2017, acceptul nostru ca, pentru întregul obiectiv de investiţii, să fie emis un singur certificat de urbanism şi o singură autorizaţie de construire, urmând ca, după recepţia de la terminarea lucrărilor, să fie puse în aplicare măsurile compensatorii prevăzute în H.G. nr. 434/2015, respectiv transmiterea către beneficiarul direct (MAI-ITPF Iaşi) a construcţiilor, instalaţiilor şi amenajărilor finalizate şi recepţionate. Astfel, Consiliul Local Galaţi este entitatea care poate gestiona în totalitate realizarea obiectivului de investiţii "Amenajare arteră de legătură între B-dul Dunărea şi B-dul Marea Unire Etapa I şi etapa II - judeţul Galaţi"", ne-a transmis ministerul.

Replica primarului

Întrebat când va începe drumul prin curtea Poliţiei de Fontieră, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a replicat sec, la finele săptămânii trecute: "Când vom avea autorizaţie. Sunt demersuri care se fac în continuare". Când i s-au cerut detalii, edilul a refuzat să explice şi a trimis presa la Ministerul Afacerilor Interne: "Interesaţi-vă! Aveţi libertatea, pe Legea 544! Adresaţi-vă ministerului şi să va răspunda dacă din punctul dumnealor de vedere există probleme".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cât mai aşteptăm drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră. Şase contracte încheiate şi doar un panou

Dacă, până în mai 2020, Primăria municipiului Galaţi nu va realiza artera de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră, atunci terenul de 8.602 metri pătraţi, pe care drumul ar trebui să-l străbată, se va întoarce de drept în domeniul public al statului. Şi praful se va alege de investiţia pentru care autorităţile fac demersuri din 2005 încoace!

„Nu e vorba că e blocată de cineva anume, sunt din nou carenţe legislative la nivel naţional. Facem un ping-pong între ministere. Suntem pe ultima sută de metri, sperăm noi, de a avea un răspuns cât se poate de ferm din partea Ministerului de Interne, dacă se mai poate sau nu se mai poate face”, declara primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, pe 23 noiembrie 2018, întrebat despre amenajarea arterei de legătură între bulevardele Dunărea şi Marii Uniri. În speranţa că problemele s-au rezolvat măcar în februarie 2019, am solicitat Primăriei date despre această investiţie.

Istoria, pe scurt

Despre necesitatea unei artere de legătură între bulevardele Dunărea şi Marii Uniri se vorbeşte din noiembrie 2005, de când aleşii locali au cerut prima oară Guvernului teren ca să-şi croiască drum prin curtea Poliţiei de Frontieră. Demersurile au fost reluate în iunie 2013, la iniţiativa fostului primar Marius Stan. Prin Hotărârea de Guvern nr. 434/2015, ne-a fost transmis terenul de 8.602 mp pe care drumul îl va străbate, dar cu o condiţie: "În cazul în care, în termen de cinci ani, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul transmis revine de drept în domeniul public al statului".

Tot Guvernul a impus ca, înainte de a amenaja drumul, Primăria să îndeplinească, în prima etapă, o serie de măsuri compensatorii: să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea Poliţiei.

În iulie 2017, scriam că lucrările nu au început pentru că, potrivit Primăriei, Ministerul Afacerilor Interne trebuie să elibereze autorizaţia de construire, iar actele se plimbă de doi ani de la Bucureşti la Galaţi. De cealaltă parte, Ministerul ne declara că nu are atribuţii în acest sens şi că şi-a dat acceptul ca pentru întregul obiectiv de investiţii să fie emisă o singură autorizaţie de construire.

Ce contracte s-au încheiat până acum

Pentru realizarea drumului, Primăria a încheiat, conform datelor furnizate, şase contracte pentru documentaţii şi lucrări.

Astfel, în 2015, Proiect SA a realizat proiectul tehnic al drumului propriu-zis, un contract în valoare de 146.444 de lei, din care s-au decontat de la bugetul local 128.844 de lei cu TVA.

În 2016, Proiect SA a realizat „expertiza impactului la zgomot – soluţii tehnice de protecţie fonică pentru imobilele adiacente drumului”, pentru care Primăria i-a plătit 22.680 de lei cu TVA. În acelaşi an, pentru achiziţia staţiei mobile de carburaţi, municipalitatea a încheiat un contract de 252.220 de lei cu Fami SRL, din care a decontat 214.387 de lei. Tot în 2016 a fost încheiat cu SC Servland SRL contractul valoare de 345.060 de lei cu TVA, pentru proiectarea şi execuţia măsurilor compensatorii cerute de Guvern, contract din care a decontat 96.000 de lei cu TVA, proiectul tehnic. În 2016 a fost încheiat şi contractul în valoare de 3.388.039 de lei cu SC Lemacons SRL, pentru execuţia drumului propriu-zis, care ar trebui să dureze patru luni.

În 2018, Primăria a plătit 80.920 de lei firmei Spiricom SRL pentru o expertiză tehnică a imobilelor adiacente drumului. Drum care poate fi văzut doar pe panoul care anunţă realizarea lui, panou care a ruginit de atâta vreme.

Ce spune Primăria

„Proiectul «Amenajare arteră de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri» se află în stadiul de actualizare avize în vederea obţinerii autorizaţiei de construire. Etapa I a investiţiei - Măsuri compensatorii stabilite prin HG 434/2015 - va demara după obţinerea autorizaţiei de construire ce va fi emisă de Ministerul Afacerilor Interne. Contractul de lucrări încheiat cu Lemacons va demara după obţinerea autorizaţiei de construire. Primăria municipiului Galaţi este interesată de realizarea proiectului; în acest sens colaborăm cu reprezentanţii Inspectoratului Poliţiei de Frontieră Galaţi. Termenul limită în care poate fi realizat acest obiectiv conform HG 434/2015 este mai 2020”, ne-a comunicat administraţia locală.

Dacă se va amenaja vreodată, noua arteră va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan. Lung de 620 de metri liniari, drumul va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri. Traseul începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Licitaţie pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

„Amenajare arteră de legătură între B-dul Dunărea şi B-dul Marii Uniri”, este investiţia pentru care Primăria Galaţi tocmai a scos la licitaţie un contract cu o valoare estimată de 4.352.053 de lei fără TVA.

Este mult aşteptatul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, pentru realizarea căruia administraţia locală a atribuit, în 2016, un contract în valoare de 3.388.039 de lei, firmei Lemacons. Potrivit city-managerului Marius Humelnicu, firma a renunţat la această lucrare, contractul a fost anulat, prin urmare administraţia locală a scos la licitaţie execuţia acestei artere.

Ofertele din partea constructorilor interesaţi sunt aşteptate până pe 20 iunie, iar criteriul de atribuire a contractului este „preţul cel mai scăzut”.

Reamintim că, dacă până în mai 2020 Primăria municipiului Galaţi nu va realiza artera de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră, atunci terenul de 8.602 metri pătraţi, pe care drumul ar trebui să-l străbată, se va întoarce de drept în domeniul public al statului. Şi praful se va alege de investiţia pentru care autorităţile fac demersuri din 2005 încoace!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

6 septembrie

Cine va construi drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Asocierea Constructa Mecanique SRL - Obercons Comp SRL a câştigat, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, contractul pentru amenajarea unei artere de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri”.

Este vorba despre celebrul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră pe care, potrivit panoului care anunţă investiţia, ar fi trebuit să-l construiască firma Lemacons. Aşa cum aţi putut citi deja în ziarul „Viaţa liberă”, Lemacons a renunţat la această lucrare, contractul în valoare de 3.388.039 de lei a fost anulat, prin urmare administraţia locală a scos din nou la licitaţie execuţia acestei artere.

Procedura s-a încheiat ieri, valoarea noului contract fiind de 4.029.939 de lei fără TVA. Nu vă putem spune când ar putea începe construcţia drumului. Cert este că, dacă, până în mai 2020, Primăria municipiului Galaţi nu va realiza artera de legătură prin curtea Poliţiei de Frontieră, atunci terenul de 8.602 metri pătraţi, pe care drumul ar trebui să-l străbată, se va întoarce de drept în domeniul public al statului. Şi praful se va alege de investiţia pentru care autorităţile fac demersuri din 2005 încoace!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Se face drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat

Ordinul de începere a lucrărilor pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri a fost semnat, recent, de primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu. Este vorba despre mult-aşteptatul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, stradă care va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, căzut în Afganistan.

„Dacă, până în mai 2020, Primăria municipiului Galaţi nu va realiza artera de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră, atunci terenul de 8.602 metri pătraţi, pe care drumul ar trebui să-l străbată, se va întoarce de drept în domeniul public al statului. Şi praful se va alege de investiţia pentru care autorităţile fac demersuri din 2005 încoace!”. Aşa scriam în februarie anul acesta despre una dintre artera care ar trebui să scurteze cu circa patru kilometri drumul între cartierele Dunărea şi Ţiglina.

Conform datelor noastre, a fost demarată etapa I a investiţiei - realizarea măsurile compensatorii pe care Guvernul ni le-a impus înainte de a amenaja drumul. Este vorba despre refacerea împrejmuirii Poliţiei de Frontieră, a porţii, barierei şi a punctul de control acces, de reţeaua de drumuri, de amenajarea unei staţii mobile de carburanţi şi a unei rampe de spălare a vehiculelor speciale din dotarea Poliţiei. Pentru proiectarea şi execuţia acestora a fost încheiat încă din 2016 un contract în valoare de 345.060 de lei cu TVA cu SC Servland SRL.

Lucrările efective la suprastructura de drum, de semnalizare şi siguranţă a circulaţiei precum şi de repoziţionare a conductelor şi instalaţiilor utilitare, a reţelei de apă şi canalizare menajeră şi pluvială vor fi executate de Asocierea Obercons Comp SRL – Constructa Mecanique SRL. Aceasta a câştigat licitaţia organizată de Primărie cu o ofertă de 4.029.939,01 lei, după ce executantul iniţial, SC Lemacons a renunţat la investiţia pe care o adjudecase în 2016.

Durata contractului de lucrări este de 12 luni.

Conform proiectului, traseul arterei de legătură începe din capătul de est al bulevardului Dunărea, cu circulaţie pe patru benzi, câte două pe sens, iar în zona unităţii militare va avea o singură bandă pe sens. Noua stradă va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, în pericol

„Termenul limită în care poate fi realizat acest obiectiv, conform Hotărârii Guvernului 434/ 2015, este mai 2020”, ne răspundea Primăria municipiului Galaţi, în februarie 2019, la întrebarea noastră privind realizarea drumului prin curtea Poliţiei de Frontieră. Suntem deja în mai 2020, iar celebra arteră de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri este departe de a fi gata. Pentru a nu pierde terenul pe care ar trebui să-l străbată şoseaua, Primăria a depus o solicitare de prelungire a termenelor.

„În cazul în care, în termen de 5 ani de la trecerea în domeniul public local, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul revine de drept în domeniul public al statului”, prevede, negru pe alb Hotărârea de Guvern nr. 434 din 10 iunie 2015, prin care Galaţiului i-a fost transmis terenul de 8.602 metri pătraţi, pentru amenajarea drumului prin curtea Poliţiei de Frontieră. Din păcate, suntem în mai 2020, dar această condiţie nu a fost îndeplinită.

Când au început lucrările

„Se face drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat”, anunţam, în ediţia din 1 octombrie 2019, a ziarului „Viaţa liberă”. În fapt, demarase etapa I a investiţiei - realizarea măsurilor compensatorii pe care Guvernul ni le-a impus înainte de a amenaja drumul. Este vorba despre refacerea împrejmuirii Poliţiei de Frontieră, a porţii, barierei şi a punctului de control acces, la care se adaugă reţeaua de drumuri, amenajarea unei staţii mobile de carburanţi şi a unei rampe de spălare a vehiculelor speciale din dotarea Poliţiei.

Pentru proiectarea şi execuţia acestora fusese încheiat, încă din 2016, un contract în valoare de 345.060 de lei cu TVA, cu SC Servland SRL. Tot atunci, scriam că lucrările efective la suprastructura de drum, de semnalizare şi siguranţă a circulaţiei precum şi de repoziţionare a conductelor şi instalaţiilor utilitare, a reţelei de apă şi canalizare menajeră şi pluvială vor fi executate de Asocierea Obercons Comp SRL – Constructa Mecanique SRL. Aceasta a câştigat licitaţia organizată de Primărie cu o ofertă de 4.029.939 de lei fără TVA, după ce executantul iniţial, SC Lemacons a renunţat la investiţia pe care o adjudecase în 2016.

Ce spune Primăria că s-a realizat până acum

La solicitările noastre privind stadiul realizării drumului de acces prin curtea Poliţiei de Frontieră, Primăria municipiului Galaţi ne-a comunicat că „până acum s-au executat lucrări în cadrul măsurilor compensatorii. Astfel, s-a realizat staţia de carburant, platforma acesteia, rampa necesară pentru spălarea autovehiculelor, precum şi calea de acces la obiectivele din incintă”.

În privinţa termenului pe care ar fi trebuit să-l respecte, Primăria ne-a comunicat doar atât: „Referitor la solicitarea dvs. privind drumul de acces prin curtea Poliţiei de Frontieră, vă comunicăm că acest contract este în derulare. Totodată, s-a depus solicitare în vederea prelungirii termenelor prevăzute în Hotărârea de Guvern, existând o întârziere ca urmare a suprapunerilor unor coordonate cadastrale. Aceste aspecte sunt în curs de soluţionare la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Galaţi”.

Rămâne de văzut dacă Guvernul României va fi receptiv la solicitarea de prelungire a termenului şi dacă drumul va scăpa din hăţişurile birocratice în care pare să se fi rătăcit.
Dacă se va amenaja vreodată, noua arteră va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan. Lung de 620 de metri liniari, drumul va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Încă şase luni pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Primăria municipiului Galaţi a primit un răgaz de şase luni pentru a construi mult-promisa arteră de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri. La solicitarea autorităţilor gălăţene, Guvernul României a adoptat, pe 4 iunie, o hotărâre prin care municipalitatea să nu piardă, încă, terenul din curtea Poliţiei de Frontieră, pe care ar trebui să-l străbată şoseaua.

"Drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră, în pericol", scriam în ediţia din 2 mai 2020 a ziarului "Viaţa liberă". Explicam atunci că, prin Hotărârea de Guvern (HG) nr. 434 din 10 iunie 2015, prin care Galaţiului i-a fost transmis terenul de 8.602 metri pătraţi, pentru amenajarea drumului prin curtea Poliţiei de Frontieră, i s-a impus şi o condiţie clară: "În cazul în care, în termen de 5 ani de la trecerea în domeniul public local, nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul revine de drept în domeniul public al statului".

Primăria ne comunicase că a depus o solicitare în vederea prelungirii a acestui termen şi că "există o întârziere ca urmare a suprapunerilor unor coordonate cadastrale".

Prelungirea dorită de Primăria a fost obţinută joi seară. Guvernul României a modificat HG nr. 434/2015. În nota de fundamentare a deciziei guvernamentale se arată că Municipiului Galaţi, printr-o adresă transmisă încă din 23 septembrie 2019, a solicitat prelungirea termenului de realizare a obiectivului de investiţii cu încă şase luni. "Motivul cererii de prelungire a termenului de realizare a obiectivului de investiţii constă în faptul că termenul de execuţie stabilit prin contractul de lucrări aferent se împlineşte la data de 16 septembrie 2020, iar termenul de cinci ani, prevăzut în HG nr. 434/2015, se împlinește la data de 19 iunie 2020", se arată în documente. Guvernul a acordat păsuirea cerută şi a stabilit că, în cazul în care "în termen de cinci ani şi şase luni de la trecerea în domeniul public local nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul revine de drept în domeniul public al statului".

Rămâne de văzut dacă municipalitatea va reuşi să se încadreze în cele şase luni. Noua arteră ar trebui să poarte numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan.

Lung de 620 de metri liniari, drumul va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Se lucrează, dar nu la drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Chiar dacă Primăria municipiului Galaţi a mai primit un răgaz de şase luni pentru a construi artera de legătură prin curtea Poliţiei de Frontieră, lucrările efective la acest obiectiv încă nu au început. Marţi am putut totuşi observa un şanţ săpat lângă împrejmuirea amenajată în curtea instituţiei.

La solicitarea noastră, Biroul de presă al Primăriei ne-a comunicat că încă se lucrează la punerea în aplicare a măsurilor compensatorii pe care Guvernul ni le-a impus înainte de a amenaja drumul propriu-zis între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri. Rămâne de văzut dacă municipalitatea va reuşi să se încadreze în cele şase luni şi să amenajeze artera care va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră mai ratează un termen de finalizare

Cele şase luni pe care Primăria municipiului Galaţi le-a primit suplimentar de la Guvern, în iunie anul acesta, pentru a construi mult-promisa arteră de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri n-au fost suficiente. Autorităţile îşi doresc ca măcar anul viitor să se apuce de construcţia efectivă a şoselei pentru care au primit terenul din curtea Poliţiei de Frontieră acum cinci ani.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", la solicitarea autorităţilor gălăţene, Guvernul României a adoptat, pe 4 iunie 2020, o hotărâre prin care municipalitatea să nu piardă, încă şase luni, terenul din curtea Poliţiei de Frontieră, pe care ar trebui să-l străbată şoseaua. Este vorba despre o suprafaţă de 8.602 metri pătraţi, primită tot prin Hotărâre de Guvern în iunie 2015, care ar fi trebuit să revină de drept în domeniul public al statului, pentru că Primăria nu a reuşit să construiască şoseaua în termenul impus de cinci ani.

Răgazul de şase luni, primit în iunie, se apropie de final. Mai mult, săptămâna trecută, la recenta şedinţă extraordinară a Consiliului Local, suma alocată construcţiei acestui drum din creditul de 100.000.000 de lei a fost diminuată. Astfel, 750.000 de lei au fost redirecţionate către alte obiective de investiţii şi au rămas doar 950.000 de lei.
Din aceste motive, am solicitat Biroului de Presă al Primăriei să ne spună care este situaţia construcţiei drumului prin curtea Poliţiei de Frontieră.
Ei bine, am aflat că nici măcar nu a început construcţia drumului propriu-zis, ci încă se lucrează la realizarea măsurilor compensatorii pe care Guvernul le-a impus înainte de a se amenaja drumul. Este vorba despre refacerea împrejmuirii Poliţiei de Frontieră, a porţii, barierei şi a punctului de control acces, la care se adaugă reţeaua de drumuri, amenajarea unei staţii mobile de carburanţi şi a unei rampe de spălare a vehiculelor speciale din dotarea Poliţiei. "Până la sfârşitul acestui an se doreşte să închidem lucrările privind măsurile compensatorii, pentru ca anul viitor să putem demara şi lucrările propriu-zise la drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră", ne-a comunicat administraţia locală.
Se pare că municipalitatea nu-şi face griji cu privire la faptul că ar putea pierde terenul, convinsă că Guvernul are probleme mai importante de rezolvat - pandemia, alegerile parlamentare - ca să-şi mai aducă aminte de terenul de la Galaţi.
Dacă va fi construită anul viitor, noua arteră, lungă de 620 de metri liniari, va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă faţă de situaţia actuală cu circa patru kilometri şi va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, decorat cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război, căzut în Afganistan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Amenajarea drumului prin curtea Poliţiei de Frontieră s-a scumpit

Încheiat de Primărie în septembrie 2019, contractul pentru amenajarea arterei de legătură între bulevardul Dunărea şi bulevardul Marii Uniri, prin curtea Poliţiei de Frontieră, tocmai a suferit o importantă modificare. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, prin act adiţional, a fost majorată valoarea contractului cu 154.785,45 lei fără TVA. Astfel, valoarea finală lucrării pe care trebuie să o execute Asocierea Constructa Mecanique - Obercons Comp a ajuns la 4.184.724,46 de lei fără TVA.

Vestea bună este că, în sfârşit, ar putea începe construcţia efectivă a şoselei pentru care autorităţile au primit terenul din curtea Poliţiei de Frontieră acum şase ani. Potrivit Biroului de presă al Primăriei, realizarea măsurilor compensatorii pe care Guvernul le-a impus înainte de a se amenaja drumul se vor încheia în câteva zile. Astfel, dacă vremea va permite şi nu vor apărea alte probleme, constructorul s-ar putea apuca de treabă. Nu de alta, dar în decembrie 2020 a expirat prelungirea de şase luni acordată Primăriei de Guvernul pentru a executa această investiţie, iar municipalitatea s-ar putea trezi nevoită să restituie suprafaţa de 8.602 metri pătraţi pe care şoseaua ar trebui să o acopere.
Optimistă, Primăria şi-a propus să realizeze drumul până la 31 mai 2021.

Noua arteră, lungă de 620 de metri liniari, va asigura circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă cu circa patru kilometri faţă de cea actuală. Artera va purta numele sublocotenentului post mortem Ionuţ Cosmin Sandu, căzut în Afganistan şi decorat postum cu Ordinul Naţional "Steaua României" în grad de Cavaler pentru militari, cu însemn de război.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Solicitare adresată Guvernului: Primăria cere iar terenul pentru drumul prin curtea Poliţiei de Frontieră

Absurd, dar adevărat! Pentru că în cinci ani şi jumătate nu au reuşit să construiască mult-promisul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, autorităţile gălăţene sunt nevoite să solicite din nou Guvernului României terenul pe care artera de legătură ar trebui să-l străbată. Un proiect de hotărâre în acest sens a ajuns, spre dezbatere şi aprobare, la comisiile Consiliului Local.

"Se aprobă cererea adresată Guvernului României privind trecerea a unei părţi din imobilul «sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi», în vederea realizării unui drum de legătura între bulevardul Dunărea şi strada V. Vâlcovici, precum şi a drumului de completare a străzii de Centură spre bulevardul Dunărea și declararea acestuia ca fiind bun de interes public local". Asta scrie în primul articol al proiectului de hotărâre ce va fi supus aprobării consilierilor locali la şedinţa de săptămâna viitoare. Imobilul solicitat, amplasat pe bulevardul Dunărea nr. 63, este compus din: "teren în suprafaţă de 8.602 mp şi mijloace fixe de natura construcţiilor şi instalaţiilor - șopron, în suprafață de 54 mp, drumuri - alei - platforme (parțial), împrejmuiri (parțial), rețele exterioare (parțial)".

Este exact imobilul transmis Primăriei Galaţi prin Hotărârea Guvernului (HG) nr. 434/2015, pentru construcţia celebrului drum prin curtea Poliţiei de Frontieră! Şi, aşa cum aţi putut citi în "Viaţa liberă", Guvernul a impus ca, înainte de a amenaja drumul propriu-zis, Primăria să îndeplinească o serie de măsuri compensatorii. Mai exact, să-i refacă Poliţiei de Frontieră împrejmuirile, poarta, bariera şi punctul de control acces, reţeaua de drumuri, să repoziţioneze conductele de gaze şi apă, să refacă branşamentele, reţele de canalizare şi electrice, să amenajeze o staţie mobilă de carburanţi şi o nouă rampă de spălare pentru vehiculele speciale din dotarea Poliţiei. Iar transferul imobilului s-a făcut cu o condiţie: obiectivul de investiţii trebuia finalizat în termen de cinci ani, adică până la data de 19 iunie 2020.

Anul trecut, la solicitarea Primăriei, Guvernul a modificat HG nr. 435/2015 şi a prelungit cu încă şase luni termenul de finalizare a drumului.

Ratare şi după prelungiri

Potrivit documentelor ajunse pe masa aleşilor, în termenul de cinci ani şi şase luni, prevăzut în HG nr. 434/2015, doar lucrările compensatorii au fost realizate, în proporţie de 97 la sută, după cum reiese din adresa Direcţiei de Dezvoltare, Infrastructură şi Lucrări Publice - Serviciul Investiţii. "La data prezentei, imobilul în discuţie a revenit de drept în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Afacerilor Interne - Inspectoratul Teritorial al Poliţei de Frontieră Iaşi, în condiţiile prevăzute de HG nr. 434/2015", scrie negru pe alb în raportul de avizare al proiectului de hotărâre.

Cu alte cuvinte, după ce a reuşit să execute lucrările compensatorii, Primăria a pierdut terenul pe care trebuia să construiască drumul!

"În vederea realizării obiectivului principal de investiţii, respectiv a drumului de legătură între bulevardul Dunărea şi strada V. Vâlcovici, şi a drumului de completare a străzii de centură spre bulevardul Dunărea, este necesară aprobarea cererii adresate Guvernului, privind trecerea în domeniul public al municipiului Galaţi şi administrarea Consiliului Local Galaţi a unui teren situat în incinta Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi", li se explică aleşilor necesitatea votării acestui proiect.

Municipalitatea este optimistă

La întrebările noastre, Biroul de Presă al Primăriei ne-a asigurat că solicitarea care va fi adresată Guvernului este doar o chestiune procedurală. Înainte de expirarea termenului de cinci ani şi şase luni reprezentaţii Primăriei au purtat discuţii cu cei ai Executivului privind prelungirea duratei de realizare a drumului şi s-au bucurat de deschidere. Pentru ca totul să fie legal, ar fi necesară această nouă solicitare privind terenul pe care artera de legătură îl va străbate. Autorităţile par convinse că nu vor întâmpina obstacole din partea guvernanţilor. Nu de alta, dar primele demersuri pentru obţinerea imobilului au început în 2005, iar hotărârea de guvern a fost emisă zece ani mai târziu!

Optimistă, în planul de lucrări pe 2021, Primăria şi-a propus să realizeze drumul până la 31 mai 2021. Noua arteră, lungă de 620 de metri liniari, ar trebui să asigure circulaţia între cartierele Dunărea şi Ţiglina, pe o distanţă mai scurtă cu circa patru kilometri faţă de cea actuală.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.