Jump to content

Diferenţele dintre şniţelele de soia şi cele din carne


dcp100168

Recommended Posts

Diferenţele dintre şniţelele de soia şi cele din carne

* Proteinele din feliile de soia sunt inferioare celor care provin din carne * Nu trebuie să eliminăm carnea din alimentaţia noastră

Mai ales în timpul perioadelor de post, mulţi înlocuiesc mâncărurile pe bază de carne cu soia felii din comerţ. Deşi nu este un aliment dăunător pentru sănătate, medicii atrag atenţia că soia nu poate egala din punct de vedere nutritiv alimentele care conţin carne. Aşa cum am mai explicat şi în alte materiale în care am analizat alimente pe bază de soia, acest lucru se explică prin faptul că proteinele din soia au o valoare biologică mai scăzută în comparaţie cu cele din carne, ouă sau lactate.

Efecte pe termen lung

"Fiind de origine vegetală, proteinele din soia nu conţin toţi aminoacizii esenţiali (indispensabili) pentru organism. În lipsa acestor aminoacizi, multe dintre procesele care au loc în corpul nostru sunt fie date peste cap, fie împiedicate de-a dreptul. Deşi acest lucru nu se observă imediat, cu timpul pot apărea diverse boli despre care vom spune că nu ştim de la ce le-am făcut", explică medicul nutriţionist Magdalena Moroşanu, şefa secţiei Diabet, nutriţie şi boli metabolice din cadrul Spitalul Judeţean Galaţi.
Pentru cei care aduc în faţă argumentul vegetarienilor care trăiesc mult şi bine în anumite ţări, medicul nutriţionist atrage atenţia că în respectivele culturi există o tradiţie veche de sute de ani în ceea ce priveşte vegetarianismul. "Acel sistem biologic s-a adaptat încet-încet schimbărilor alimentare impuse", adaugă dr. Moroşanu.
Ca o concluzie, alimentele din soia nu sunt dăunătoare în mod direct pentru organism. Combinate şi cu produse de origine animală, acestea pot asigura o alimentaţie echilibrată.
În partea din august a campaniei "Ştii ce mănânci?" vă avom arăta cât de indicate sau de contraindicate sunt salamurile pentru sănătatea noastră.

Cum gătim şniţelele de soia?

Şniţelele se fierb în apă circa 30 minute. Pentru gust, în aceeaşi apă se pot adăuga usturoi, piper, cimbru şi sare. După ce au fiert se presează uşor ca să se elimine surplusul de apă, se trec prin făină sau pesmet şi se prăjesc în ulei încins. Se mănâncă alături de o garnitură de legume.

viata-libera.ro

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.