Jump to content

Trenuri cu mers "cadenţat" în jurul Galațiului


Recommended Posts

Posted

Trenuri cu mers "cadenţat" pe ruta Galaţi - Bucureşti

CFR Călători va extinde, în 2009, programul de mers cadenţat al trenurilor cu cinci rute, respectiv Bucureşti-Urziceni-Galaţi, Constanţa-Mangalia în extrasezon, Arad-Timişoara, Arad-Oradea şi Cluj-Napoca-Arad, a declarat directorul de marketing al companiei, Adrian Vlaicu. Acest sistem presupune circulaţia trenurilor la intervale fixe de timp pentru aceleaşi categorii de tren, aceleaşi rute şi aceleaşi staţii. La sfârşitul anului trecut, CFR Călători a introdus un program-pilot pentru mersul trenurilor cadenţat, pe ruta Bucureşti-Piteşti-Craiova şi ramurile acesteia, respectiv Titu-Târgovişte-Pietroşiţa, Goleşti-Câmpulung şi Piteşti-Curtea de Argeş, iar traficul de călători din ultimele şase luni de pe rutele menţionate s-a dublat faţă de anul trecut.

  • 13 years later...
Posted

Consultare pentru introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să organizeze o procedură de achiziție publică a serviciului care are ca obiect "Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România". În acest sens, ARF a publicat pe SEAP un anunț de consultare a pieței, care are ca obiect obținerea unei valori estimative pentru achiziția acestui serviciu, scrie Agerpres.

Potrivit anunțului, se dorește introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România (21 orașe, poli de dezvoltare și poli de creștere) și anume: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare și Râmnicu Vâlcea. De asemenea, se urmărește asigurarea legăturilor feroviare între orașele mari și reședințele de județ apropiate (12 conexiuni), astfel: Călărași - Slobozia; Ploiești - București - Giurgiu; Timișoara - Arad; Deva - Alba Iulia - Sibiu; Satu Mare - Baia Mare; Botoșani - Suceava; Cluj Napoca - Târgu Mureș; Brăila - Galați; Iași - Vaslui; Craiova - Slatina; Bacău - Piatra Neamț și Brașov - Sf. Gheorghe.

Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanțare este bugetul de stat și Programul Operațional Transporturi (POT).

"Autoritatea pentru Reformă Feroviară are calitatea de beneficiar direct în cadrul POT, în condițiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar. Finanțarea proiectului va fi asigurată din POT, iar cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat", se spune în anunț. Data limită pentru transmiterea de propuneri ale operatorilor economici interesați în cadrul procesului de consultare este 27.04.2022, iar termenul limită până la care se desfășoară procesul de consultare este 04.05.2022.

profit.ro

Posted

Trenuri de mers cadențat, în jurul Galațiului

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect „Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România”. În acest sens, ARF a publicat pe site-ul e-licitatie.ro un anunţ de consultare a pieţei, care are ca obiect obţinerea unei valori estimative pentru achiziţia acestui serviciu.

Conform anunțului, ARF dorește introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România (21 de oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere). Pe lista acestor orașe se găsește și Galațiul, alături de Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş, Baia Mare, Buzău, Botoşani, Satu Mare şi Râmnicu Vâlcea. De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate, printre cele 12 legături propuse regăsindu-se și conexiunea Brăila - Galaţi.

Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat şi Programul Operaţional Transporturi, se precizează în anunț.

Conceptul trenurilor cu mers cadențat există de mai mulți ani în Europa de Vest și se referă, în principiu, la un sistem în care trenurile circulă la perioade egale, uşor de ţinut minte. Trenurile ar avea orele de plecare și de sosire la aceleași minute ale fiecărei ore, de exemplu la fix sau şi un sfert, între orele 10 şi 22,00. Capacitățile de transport ar fi mai mici, dar frecvențele propuse ar fi ridicate, aşa cum este cazul acum cu trenurile între Gara de Nord din Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, care pleacă la fiecare 40 de minute.

„Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin zece ani”, se arată în documentația elaborată de AFR.

Nu s-a spus nimic, până acum, de rutele pe care ar putea circula aceste trenuri pe raza Galațiului. Una dintre variante ar putea fi ruta Galați – Tecuci, folosită de mulți navetiști, precum și ruta Galați – Brăila. Însă, pe aceste două rute, CFR Călători s-ar confrunta cu concurența adusă de autobuzele și microbuzele private care asigură transportul rutier într-un ritm destul de bun. O altă variantă ar fi putut-o constitui ruta Galați – Bârlad, însă aceasta nu mai este operată de ani de zile de CFR Călători, ci de operatorul privat Transferoviar Călători.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.