dcp100168 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Deşi are o armată de consilieri juridici, Primăria plăteşte o casă de avocaturăDeşi are o armată de jurişti cu contract de muncă, Primăria Galaţi are contract şi cu o firmă de avocatură, pe care o plăteşte cu generozitate. Serviciile avocatei Doina Udrescu sunt răsplătite din plin de autorităţile locale: 72.000 de lei pe an.Conform unui raport al Curţii de Conturi a României privind cheltuielile de această natură, Galaţiul se plasează pe locul doi pe ţară, cu o pondere de 6,7% din cheltuieli efectuate la nivel naţional, atât cu structurile juridice proprii, cât şi cu avocaţi externi. „Consiliul Judeţului şi Primăria municipiului Galaţi au achiziţionat servicii juridice externe în perioada ianuarie 2008- iulie 2010 în cuantum total de 194.159 lei”, precizează Curtea de Conturi a României.6.000 de lei pe lună este suma cu care a fost pătită avocata Doina Udrescu de către Primăria Galaţi. Fructuoasa colaborare a început în 2008, când a fost a încheiat un contract de asistenţă juridică în valoarea de 48.000 de lei pe an. Serviciile avocatei Udrescu au fost răsplătite din plin de aleşii municipalităţii. Din 2008 şi până în 2010 onorariul său a crescut: de la 4.000 de lei la 6.000 de lei pe lună!Contactată de „Adevărul de Seară”, avocata Doina Udrescu susţine că onorariul care-l încasează lunar de la Primărie este o „nimica toată”. „Este adevărat că primesc 6.000 de lei, dar asta înseamnă foarte puţin faţă de munca depusă. Eu muncesc foarte mult pentru banii ăştia. Am foarte multe dosare. De exemplu, în luna septembrie am avut 34 de dosare, iar în octombrie am avut 27 de dosare. Nu mă ocup decât de dosarele cu incompatibilităţi şi cele complexe, cum ar fi cele cu Cartierul Siret, Regionala CFR, SC Siemens”, ne-a declarat avocata Doina Udrescu. Obiectul contractului încheiat cu Primăria îl reprezintă: „întocmirea lucrărilor cu caracter juridic (contracte, acţiuni, întâmpinări, reprezentarea intituţiei în instanţele de judecătoreşti precum şi a altor autorităţi, consultaţii şi asistenţă juridică)”. Marcel Gurzu, liderul Sindicatului Funcţionarilor Publici din cadrul Primăriei Galaţi, susţine că onorariul pe care-l primeşte avocata Udrescu este imens, în condiţile în care un jurist din aparatul propriu (Primăria are 10 jurişti angajaţi cu contract de muncă) ia între 700 şi 1.200 de lei. „Mi se pare aberant să plăteşti unui avocat 72.000 de lei pe an, în condiţile în care are soluţii defavorabile instituţiei în aproximativ 70% din cazuri”, susţine Gurzu.Incompatibilitate sau nu?Conform unui „Audit financiar al conturilor anuale de execuţie” realizat de Curtea de Conturi Galaţi s-a constatat că în perioada 5.09.2008 - 5.11.2009, avocata Doina Udrescu a prestat servicii juridice atât în calitate de avocat cât şi în calitate de consilier juridic, în baza a doua contracte de prestari servicii juridice. Este vorba de ( contractul nr. 1/24.03.2008 şi Contractul nr. 1/05.01.2009) şi respectiv a unui contract individual de muncă (Contractul nr. 14/05.09.2008). „Potrivit prevederilor art. 14 lit. a) din Legea nr. 51/1995 exercitarea profesiei de avocat este incompatibilă cu activitatea salarizata in cadrul altor profesii decât cea de avocat, iar potrivit art. 10 din Legea nr. 514/2003 privind organizarea si exercitare profesiei de consilier juridic, cu modificarile si completarile ulterioare, exercitarea profesiei de consilier juridic este incompatibilă cu calitatea de avocat”, precizează Curtea de Conturi. Ca urmare a sesizării Sindicatului Funcţionarilor Publici din cadrul Aparatului Propriu de Specialitate a Primăriei, privind incompatibilitatea ca avocat şi membru în Unitatea de implementare a Proiectului Phare RO2006/018-447-01.01.07 , Doina Udrescu a făcut următoarele precizări: „Eu sunt cadru universitar la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi şi în atribuţiile mele intră şi activităţi de cercetare ştiinţifică, de dezvoltare tehnologică, activităţi de proiectare artistică. Consider că sesizarea este neîntemeiată şi de rea credinţă având în vedere că articolul 15 din Legea 51/1995 privind organizarea şi exercitarea profesiei de avocat este compatibilă cu activitatea didactică universitară şi de cercetare de specialitate juridică”, ne-a declarat Doina Udrescu.http://www.adevarul.ro/locale/galati/edilii_cheltuie_bani_grei_pe_contractele_de_asistenta_cu_o_casa_de_avocatura_0_368963215.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Primăria Galați, forțată să renunțe la contractele cu avocațiGuvernul Ponta taie macaroana firmelor de consultanță. Potrivit ordonanței de urgență adoptată astăzi, guvernul interzice instituţiilor publice să mai contracteze servicii de consultanţă şi asistenţă juridică, dacă dispun deja de personal propriu de specialitate. Ordonanța lovește și în Primăria Galați, care figurează printre instituţiile din țară cu cele mai mari cheltuieli juridice.Locul 2 pe țarăUn raport al Curţii de Conturi a României ne plasează pe locul doi, după Constanţa, în privinţa cheltuielilor juridice din instituţiile publice în ultimii doi ani. La nivel național, s-au făcut cheltuieli cu funcţionarea structurilor juridice în cuantum total de 276.102.786,88 lei, precum şi cheltuieli cu serviciile externe de avocatură în sumă totală de 59.994.120,86 lei, cuantumul total al cheltuielilor efectuate cu serviciile juridice fiind de 336.096.907,74 lei.Decizia primarului Dumitru Nicolae, de a apela la mai multe firme de consultanță pentru procesele instituției pe care o conduce, este extrem de controversată, în contextul în care are un departament juridic propriu, unde activează 10 jurişti angajaţi cu carte de muncă şi plătiţi cu un salariu de 1.200 lei. Din motive doar de el știute, edilul-șef al Galațiului nu s-a mulțumit, însă, cu aceștia și a apelat la specialiști din afara instituției, pe care-i plătește cu bani grei pentru fiecare oră de activitate.Cheltuieli pe bani publiciLa ora actuală, municipalitatea are un contract de consultanță juridică cu avocata Doina Udrescu, pe care o plăteşte cu 6.000 de lei pe lună, respectiv 72.000 lei pe an. Colaborarea a început în 2008, printr-un contract de asistenţă juridică pe 7 luni, în valoare de 28.000 de lei. Din 2008 şi până în prezent, onorariul a crescut de la 4.000 de lei la 6.000 de lei pe lună, fără să fie condiţionată de procesele pierdute sau câştigate. Anul trecut, primarul a decis să apeleze la serviciile unui al doilea avocat, care are un onorariu fix lunar de 5.000 de lei. Acesta este avocatul Sorin Angheluţă, fost angajat al municipalităţii, pe funcţia de jurist. Cel de-al treilea avocat, plătit tot din bani publici, este Georgeta Iordache.Procese pierduteDeși are contracte pe bani grei cu trei avocați, Primăria a reușit „performanța” să piardă toate procesele importante, după cum ne-au declarat surse autorizate din cadrul Primăriei. Odată cu aceste procese, administrația publică locală a pierdut definitiv şi câteva clădiri de patrimoniu însemnate. Este vorba despre Palatul „Simion Gheorghiu", sediul Regionalei CFR, Casa Căsătoriilor, Liceul „Alexandru Ioan Cuza", Maternitatea „Buna Vestire" şi chiar propriul sediu de pe strada Domnească, numărul 38. Totodată, avocații au pierdut procesele de litigiu cu Curtea de Conturi şi cu proprii angajaţii.nepasadegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Trei case de avocatură se luptă să reprezinte Primăria GalaţiTrei case de avocatură cu nume sonore „Daghie şi Asociaţii”, „Oancea Damian şi Asociaţii” şi „Romeo Cosma şi Asociaţii” se înfruntă pentru a reprezenta Primăria municipiului Galaţi în instanţă, în cadrul licitaţiei deschise, organizate de municipalitate. Primăria a primit undă verde pentru achiziţionarea serviciilor de reprezentare juridică încă din vara anului trecut, propriul serviciu juridic urmând doar să răspundă de legalitatea documentelor întocmite de municipalitate. Motivul pentru care s-a recurs la această soluţie îl constituie faptul că Primăria a pierdut zeci de procese prin neprezentare. Primarul Marius Stan explica la acel moment că „oricine vrea să facă bani, dă în judecată Primăria şi câştigă”.La actuala licitaţiei deschisă, aşa cum v-am mai informat, municipalitatea este gata să ofere între 2.400.000 de lei şi 6.400.000 de lei (fără TVA) pentru servicii de consultanţă şi asistenţă juridică oferite de o casă de avocatură. Contractul pus în joc va fi încheiat pe o perioadă de patru ani de zile, şi, conform acordului cadru, casa de avocatură trebuie să accepte minim 1.150 de dosare şi maxim 4.500 de dosare. Garanţia de participare la licitaţie este de 32.000 de lei, iar echipa câştigătoare trebuie să fie formată din minim cinci avocaţi.Casele de avocatură „Oancea Damian şi Asociaţii” şi „Daghie şi Asociaţii” au experienţă în lucrul cu Primăria, ele reprezentând până acum instituţia în mai multe cauze. Cu ajutorul avocaţilor celor două case, municipalitatea a câştigat mai multe procese.Potrivit surselor noastre, ofertele lor, de aproximativ 4.000 de lei pe dosar, ar fi fost mai mari decât cea făcută de casa de avocatură a lui Romeo Cosma. Acesta din urmă ar fi propus un preţ de doar 1.500 de lei pe dosar. Rămâne de văzut pe cine va alege Primăria să-i reprezinte interesele în instanţă.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Primăria Galaţi, apărată de o armată de avocaţi* Primăria municipiului Galaţi va fi reprezentată în instanţă de trei case de avocatură: „Daghie şi Asociaţii”, „Oancea Damian şi Asociaţii” şi „Romeo Cosma şi Asociaţii” * Primăria va plăti, pe dosar, 1.500 de lei, 4.000 sau 4.200, în funcţie de tariful pretins de avocaţiPrimăria municipiului Galaţi este implicată, în prezent, în nu mai puţin de 7.510 dosare aflate pe rolul instanţelor. Pentru o asemenea reprezentare juridică, municipalitatea tocmai a încheiat câte un acord cadru cu fiecare dintre cele trei importante case de avocatură care s-au prezentat la licitaţia deschisă, organizată recent: „Daghie şi Asociaţii”, „Oancea Damian şi Asociaţii” şi „Romeo Cosma şi Asociaţii”. După cum ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, din cauza numeroaselor cauze şi a complexităţii dosarelor, o singură casă de avocatură nu ar fi fost capabilă să facă faţă, de aceea s-a apelat la trei. Cum vor fi împărţite dosarele? Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei, avocaţii vor fi aleşi în funcţie de experienţa dintr-un anumit domeniu – recuperare amenzi, retrocedări, pagube – prin procesele câştigate de-a lungul timpului. Mihai Costache afirmă că niciuna dintre cele trei firme nu ştie în acest moment care sunt dosarele de care se va ocupa. Excepţie fac acele procesele în care casele de avocatură „Oancea Damian şi Asociaţii” şi „Daghie şi Asociaţii” reprezintă deja Primăria, şi pe care le vor continua până la finalizare. Mihai Costache susţine că sunt cauze în care firmele amintite reprezintă probono, adică gratuit, urmând ca, în cazul în care câştigă, să-şi recupereze banii dându-i în judecată pe procesomanii care au târât inutil Primăria în instanţă. Municipalitatea va plăti 1.500 de lei pe dosar casei de avocatură „Cosma şi Asociaţii”, 4.000 de lei pe dosar casei „Daghie şi Asociaţii”, şi 4.200 de lei pe dosar casei „Oancea Damian şi Asociaţii”, indiferent de numărul de termene al proceselor. Mai ales că, spune Mihai Costache, sunt procese care au început, hăt, în al doilea mandat al primarului Dumitru Nicolae, şi nici acum nu s-au încheiat.Bani din bugetul gălăţenilorConform surselor noastre, împărţirea dosarelor se va face pe baza preţului cel mai mic oferit de fiecare casă de avocatură în parte, altfel municipalitatea riscă să intre în vizorul Curţii de Conturi. Adică, cel puţin la nivel teoretic, Casa Cosma este favorită, ea oferind cel mai mic preţ. Tot la nivel teoretic, celelalte două firme de avocatură pot interveni doar dacă avocaţii casei Cosma vor refuza dosarele. În cel mai pesimist scenariu, în care toate dosarele ar fi preluate de avocaţi, există două posibilităţi: varianta mai ieftină, cu „Cosma şi asociaţii”, căreia municipalitatea va trebui să îi achite 11,265 milioane de lei, şi varianta cea mai scumpă, „Oancea Damian şi Asociaţii”, în care preţul ajunge la 31,542 milioane de lei. Adică o diferenţă de peste 20 de milioane de lei, bani din bugetul gălăţenilor.Soluţie de avarieVă reamintim că Primăria a primit undă verde pentru achiziţionarea serviciilor de reprezentare juridică încă din vara anului trecut, propriul serviciu juridic urmând doar să răspundă de legalitatea documentelor întocmite de municipalitate. Motivul pentru care s-a recurs la această soluţie îl constituie faptul că Primăria a pierdut zeci de procese prin neprezentare şi, se plângea primarul Marius Stan, „oricine vrea să facă bani, dă în judecată Primăria şi câştigă”. La licitaţie, municipalitatea era gata să ofere între 2.400.000 de lei şi 6.400.000 de lei (fără TVA) pentru servicii de consultanţă şi asistenţă juridică, iar contractul urma să fie încheiat pe o perioadă de patru ani. Conform acordului cadru, casa de avocatură trebuie să accepte minim 1.150 de dosare şi maxim 4.500 de dosare. Evident, cum sunt 4.272 de dosare numai pe retrocedări - din care, e adevărat, o parte sunt soluţionate - e greu de crezut că nu se va depăşi numărul maxim de dosare.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
gelu Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Da' criterii de performanta sunt impuse pe undeva?Ca si inainte erau avocati dar "aparau" Primaria de nu se vedea si pierdeau procese (de nepierdut altfel) pe banda rulanta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Primăria Galaţi s-a supărat pe procesomaniSătulă să mai fie hărţuită prin instanţe, Primăria Galaţi a apelat la trei mari case de avocatură, pe care le va plăti regeşte: între 1.500 de lei şi 4.500 de lei pe proces.Cele trei case de avocatură, care au semnat contracte cadru cu Primăria, sunt „Romeo Cosma şi Asociaţii”, „Daghie şi Asociaţii” şi „Oancea Damian şi Asociaţii”. Sumele pe care Primăria le pune la bătaie sun cuprinse între 11 şi 31 de milioane de lei.Prin această mişcare, Primăria aduce un avertisment serios procesomanilor din Galaţi. „Ne-am saturat, care cum are chef sau cum are nevoie de bani dă primăria în judecată. Ei bine, trebuie să se ştie că de acum toţi cei care vor pierde procesele cu noi vor fi daţi în judecată pentru a ne recupera banii pe care îi dăm casei de avocatură”, a declarat primarul Marius Stan.În acest moment, Primăria are pe rol peste 7.200 de procese, dintre care mai bine de jumătate sunt pe retrocedări. În Primăria Galaţi sunt angajaţi la serviciul juridic şi cinci jurişti, dar care nu ar fi putut face faţă avalanşei de procese. În plus, ei au alt rol: „Aceştia trebuie să se ocupe de verificarea legalitatii actelor emise de primărie”, spune purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Probleme n-ar fi daca si-ar face treaba respectivele "case de avocatura". Dar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legumix Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 (edited) Ei...d-abia acum au intrat in hora profesionistii. Pana acum Primaria era reprezentata in instanta de 1 jurist (care intra doar pe legea 10 - fiind necesar sa dreaga toate aberatiile Comisiei de restituire - adica, retrocedari politice sau pe interes) ....in toate celelalte cauze Primaria era aparata doar de ....."judecata in lipsa" Edited October 24, 2013 by Legumix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Acum, Primaria nu va mai pierde doar procese, va pierde si un purcoi de bani. Da' merge, ce mai conteaza si niste bani acum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 18, 2015 Author Share Posted February 18, 2015 Primăria Galaţi a plătit pe asistenţă juridică mai mult decât i s-a cerutDeși convenise cu casa de avocatură Daghie & Asociaţii plata a 1.000 lei/dosar, municipalitatea și-a mărit „contribuția“ la 4.000 lei/dosar. Potrivit raportului Curții de Conturi pe 2013, dat recent publicității, Primăria Galați a achitat în mod nejustificat peste 1,5 milioane de lei pentru servicii juridice de 4 ori mai scumpe decât se convenise inițial cu un cabinet de avocatură:„Primăria a angajat suplimentar, în mod nejustificat, servicii de asistenţă juridică în valoare de 1.510.320 de lei, inclusiv TVA, potrivit Acordului-cadru nr. 122.714/4.10.2013 privind achiziţionarea serviciilor de reprezentare juridică, încheiat cu 3 case de avocatură (Societatea Civilă de Avocaţi (SCA) Daghie & Asociaţii, SCA Oancea, Damian & Asociaţii şi SCA Cosma & Asociaţii) ca urmare a faptului că, pentru un număr de 406 contracte de asistenţă juridică încheiate cu SCA Daghie & Asociaţii, reprezentând dosare (cauze), au fost renegociate tarifele la nivelul de 4.000 lei/dosar, la care se adaugă TVA, deşi acestea fuseseră contractate anterior datei de 4.10.2013 la tariful de 1.000 de lei/dosar, la care se adaugă TVA, iar primăria achitase suma de 199.640 de lei aferentă unui număr de 161 de contracte încheiate“, se spune în raportul Curții de Conturi.În septembrie 2012, primarul Marius Stan anunțase că în locul juriștilor primăriei, care pierdeau procese la care de multe ori nici nu se prezentau, va recurge la serviciile unor case de avocatură. În acest context, a avut loc încheierea contractelor cu SCA Daghie & Asociaţii la suma de 1.000 lei/dosar. În vara lui 2013, Primăria Galați a organizat o licitație la care s-au mai prezentat două cabinete de avocatură.În urma selecţiei ofertelor, contractul-cadru nr. 122.714/4.10.2013, pentru „servicii de reprezentare juridică“, a fost încheiat de primărie cu trei case de avocatură: SCA Cosma & Asociaţii, SCA Oancea, Damian & Asociaţii şi SCA Daghie & Asociaţii. Valoarea contractului-cadru era de 6.400.000 lei fără TVA, cu TVA inclusă, valoarea ajungând la 7.936.000 lei, adică aproximativ 1,8 milioane euro. Pentru reprezentarea primăriei într-un proces, fiecare SCA încasa o anumită sumă, de până la 4.000 - 4.500 lei.În acest context au fost renegociate cele 406 de contracte deja încheiate cu SCA Daghie & Asociaţii. Curtea de Conturi a cerut Primăriei Galați „extinderea verificărilor asupra modului de angajare şi de plată a serviciilor juridice contractate şi ca urmare, stabilirea întinderii prejudiciului rezultat din plata necuvenită a serviciilor de asistenţă juridică prestate de toate casele de avocatură cu care sunt încheiate contracte, inclusiv a majorărilor de întârziere aplicabile pentru veniturile bugetare şi luarea măsurilor legale pentru recuperarea acestuia“.romanialibera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 Topul instituțiilor publice care au plătit servicii externe de avocatură (între 1 iulie 2012 și 31 decembrie 2015) Primăria Municipiului București - 50.446.297,11 lei; Ministerul Finanțelor Publice - 18.315.403,71 lei; Ministerul Tineretului și Sportului - 6.943.728,2 lei; Primăria Municipiului Galați - 6.492.789,64 lei; Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului - 6.398.862,21 lei; Ministerul Fondurilor Europene - 5.854.090,26 lei; Ministerul Mediului, Pădurilor și Apelor - 4.163.173,13 lei; Primăria Municipiului Constanța - 3.548.358,66 lei; Ministerul Transporturilor - 2.503.991,05 lei; evz.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now