Sari la conținut

Firmele de casting pentru copii fac victime şi în Galaţi


dcp100168

Postare recomandata

Firmele de casting pentru copii fac victime şi în Galaţi

Bani luaţi pe ochi frumoşi, cam la asta se reduce o afacere care înfloreşte pe spinarea părinţilor ademeniţi prin cuvintele „reclamă”, „câştiguri” şi „casting”, deşi internetul e plin de discuţii despre capcanele acestui gen de activităţi. Mulţi dintre gălăţenii care au trecut, vara aceasta, prin dreptul A-urilor de pe Brăilei, au sperat că micuţii lor vor deveni vedete, după cum le spuneau, pe stradă, reprezentanţii On Target Media.

59 de lei pentru o poză pe internet

Printre ei se află şi mămica unei fetiţe de cinci ani. „Mi-au spus de casting pentru copii, pentru prezentare de modă, apariţii TV, reclame la hăinuţe. Dacă face nişte fotografii, care vor apărea pe site-ul lor, ar putea fi selectată şi va primi bani sau bonusuri la produse”, ne-a spus  doamna, care a acceptat pe loc. Şedinţa foto a durat 5-10 minute şi a costat-o 59 de lei, după cum arată bonul. I s-au trecut pe o fişă numele, adresa, telefonul.
Abia acasă a realizat că nu ştie ce îi garantează un bon de casă, pe care scria numele firmei şi „înscriere”. Totuşi, după câteva săptămâni, când a apărut o fotografie a fetiţei pe site, a fost invitată la un interviu cu fetiţa. „Mi-au zis că are potenţial, că au nevoie de cineva exact ca ea pentru nişte filmări, mi-au arătat un album cu copii şi adolescenţi care ar fi câştigat bani din reclame. Abia la final am aflat că trebuie să închei un contract cu ei, care mă costă 590 de lei. M-am simţit înşelată”, mai spune gălăţeanca, lăsată cu buzele umflate după ce a plătit 59 de lei pentru ca o fotografie să fie postată pe un site, unde nu e garantat că le vede altcineva în afară de părinţi.

Iluzie prost întreţinută cu rezultate garantate

Am mers şi noi recent la sediul firmei, în calitate de potenţiali clienţi. O şedinţă foto cu o domnişoară de grădiniţă era în toi. Alte două familii îşi aşteptau rândul. Doar câteva detalii întreţineau iluzia unei vieţi sub reflectoare: un poster mic lipit pe un perete, care promova Magazinul de haine „Clopoţica” de la Romarta Veche (noi am verificat şi nu a existat vreodată acest magazin în zonă), o trusă imensă de machiaj, un paravan după care se schimbau copiii. Tânăra care ne-a primit nu ne-a spus nici nouă nimic despre un contract care trebuie încheiat ulterior. Când am insistat să aflăm la ce firme vor face copiii reclame, ce se va întâmpla cu fotografiile de pe site, ni s-a plasat un număr de telefon şi am fost elegant invitaţi să îi lăsăm să lucreze.

Cât e înşelătoria lor şi cât e neatenţia părinţilor?

Pe www.ontargetmedia.ro, puţinele informaţii, scrise neîngrijit, dar şi fotografiile a sute sau mii de copii, pe care chiar şi dumneavoastră le puteaţi realiza mai bine, ridică întrebări şi mai mari. Dacă s-ar interesa cu atenţie, părinţii ar afla că o şedinţă foto profesionistă durează cel puţin o oră şi costă în jur de 250 de lei, iar rezultatul este pe măsură.
Dacă nu au semnat un contract cu clauze clare, clienţii nu pot reclama nici măcar la Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor că au plătit pentru ceva ce li s-a promis doar verbal. Aceştia pot merge doar la poliţie, iar dacă există martori care să declare că firma una a promis părinţilor şi alta le-a oferit efectiv, atunci ar mai fi o şansă să îşi recupereze banii de „înscriere”.

Firma a avut profit mare în 2012

Nu ştim dacă la fel de nemulţumiţi sunt şi cei care au încheiat, până la urmă, şi un contract de colaborare. Cert este că firma de casting prosperă, de vreme ce şi-a permis să închirieze un spaţiu de aproximativ 50 de metri pătraţi la A-uri, unde chiria lunară ajunge şi la 400 de euro. On Target Media, cu sediul în Constanţa, are filiale în zona Galaţi-Brăila, dar şi în Bucureşti. După cum reiese de site-ul Ministerului Finanţelor, firma a avut, în 2012, un profit de 103.000 de lei, unul foarte mare dacă îl raportăm la cifra de afaceri de 108.000 de lei. Şi totul, cu cheltuieli minime - în jur de patru angajaţi, chiria şi un site micuţ. O afacere extrem de bună pe timp de criză, nu-i aşa?

De la On Target Media ne-a răspuns o "prinţesă"

La solicitarea noastră telefonică, reprezentanţii firmei ne-au răspuns oficial pe internet. Ca o firmă de publicitate respectabilă, care declară că "şi-a propus să intermedierea între cei care vor să îşi promoveze imaginea şi cei care au nevoie de aceasta", ne-au trimis punctul de vedere de la adresa the_princess501@yahoo.com şi l-au semnat doar cu OnTargetMedia. De data aceasta, spre deosebire de ceea ce ne-au spus când i-am vizitat în calitate de clienţi, ei declară explicit că este vorba despre o "taxă de înscriere" şi apoi de un "contract de reprezentare". Cei care nu doresc să încheie contractul "vor ramane la stadiul de amator (...), dar vor fi chemaţi la activităţi pe plan local", mai suntem asiguraţi. Ceea ce nu s-a întâmplat, cel puţin până acum, şi cu fetiţa doamnei care ne-a povestit despre această înşelătorie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sotia era foarte incantata sa-l inscrie si pe fi-miu la o firma d'asta. Norocul nostru e ca eram cu ei atunci si de cand am intrat in apartamentul ala de la A-uri mi-a mirosit a teapa. Orice intrebare puneam eu, ei ii raspundeau sotiei mele, nu mie. Bineinteles ca oamenii astia fac si cursuri de vrajeala si psihologie inainte de a incepe sa lucreze. Si-au dat seama ca nu pot discuta cu mine si au adus-o pe sotie aproape de semnarea contractului. Am bagat scuza: "Revenim maine, acum e destul de tarziu pentru copil sa-l mai tinem pe scaun" si am plecat. De la A-uri pana in Mazepa, pe drumul spre casa a trebuit sa imi conving sotia ca e teapa!!! "Dar ai vazut pozele, ai auzit ca fetita din reclama de la Delma e de la agentia asta, ai auzit cat putem castiga....". Prosti or fi aia de cred chiar tot ce li se spune si mai platesc si aiurea bani pentru tot felul de taxe, sedinte foto si alte rahaturi. Noroc ca s-a prins sotia pana la urma care e treaba... Daca nu, intra in categoria de mai sus... =P~

Editat de AdiTZA21
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Firmele de casting, o înşelătorie la modă

* Părinţi ademeniţi cu pliantele unei societăţi care şi-a suspendat activitatea * Două reclamaţii la Protecţia Consumatorului

În plină criză economică, firmele care promit câştiguri nemainîntâlnite şi rapide din reclame au profit garantat, fără prea multă bătaie de cap. Multe dintre aceste promisiuni se dovedesc a fi doar tertipuri de agăţat clienţi, iar cei care îşi dau seama de acest lucru o fac prea târziu. Nu mai puţin adevărat este şi faptul că promisiunile nu ar prinde dacă nu ar fi făcute celor creduli sau măcar neatenţi la detalii.

"M-au abordat cu vorbe frumoase"

„Viaţa liberă” a mai scris despre modul în care On Target Media, o firmă din Ţiglina I, îşi ademenea clienţii pentru o şedinţă foto şi cum de la beneficiile promise verbal până la obţinerea lor era o cale extrem de sinuoasă şi deloc sigură. Însă mulţi iau în continuare plasă.
O mămică de 27 de ani din Galaţi, Sorina N., a vrut să ne povestească păţania prin care a trecut acum două săptămâni, ca avertisment pentru alţi părinţi gălăţeni. „M-au abordat cu vorbe frumoase în Ţiglina, mi-au spus că fetiţa mea de 6 ani e foarte potrivită pentru reclame. Mi-au spus că, pe baza fotografiilor făcute, fetiţa va fi selectată şi va putea face publicitate la produse, că va câştiga bani. Am urcat la sediu, la unul dintre A-uri, iar acolo mi s-au spus alte poveşti, cu câştiguri, poze cartonate, reclame la hăinuţe. Abia la final am aflat că trebuie să plătesc pentru şedinţa foto 59 de lei. Dar am plătit pe loc şi am făcut pozele”, povesteşte mămica. A primit bon pentru suma plătită, reprezentând „taxa de înscriere”, precum şi o hârtie unde am completat date despre fetiţă şi unde, după cum am citit acasă, scrie că această taxă nu poate fi înapoiată de către firmă.

Neconcordanţe în declaraţii

Mămica spune că abia târziu a observat nişte neconcordanţe: pe stradă i s-a spus că fetiţa ar putea câştiga şi câte 50 - 80 de euro pe oră, pe reclame, iar la sediu câştigul se redusese la 50 de lei pe oră. În plus, pe pliantul primit pe stradă scria On Target Media, dar pe bon apare firma BTL Impact Media Production. Ea declară că, pe loc, nu i s-a părut nimic suspect, mai ales că la studio aşteptau să intre în şedinţă foto un băiat însoţit de bunică, dar şi o altă domnişoară.
„E greu să rezişti când cineva îţi apreciază copilul”, se disculpă mămica. Ajunsă acasă, femeia a căutat pe internet şi aşa a aflat că, de fapt, taxa de înscriere nu îi asigură nimic din câştigurile promise, ci reprezintă doar contravaloarea şedinţei foto, pe care, poate, în condiţiile în care i se prezenta oferta completă de servicii, nu ar fi făcut-o. Pentru oricare altă colaborare cu acest gen de firme (aşa-numitele participări la filmări de reclame), părintele ar trebui să încheie un contract, dar contra unui preţ mai piperat.

Două plângeri la Protecţia Consumatorului

Gălăţeanca, dar şi alţi părinţi care au păţit-o la fel ca ea, nu pot reclama nimic la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC), pentru că taxa de înscriere nu e plătită în baza unui contract şi e greu să dovedeşti chiar şi la Poliţie că una ţi s-a promis verbal, iar alta ţi s-a oferit.
La CJPC Galaţi există însă două plângeri formulate în decembrie 2013, în care două persoane reclamă că, deşi au încheiat un contract de colaborare cu o astfel de firmă de casting, aceasta nu şi-ar fi onorat termenii din contract. Mai exact că, deşi trecuse o lună de la semnarea contractului valabil timp de doi ani, cele două persoane nu au fost promovate la nivelul de profesionişti. Ca urmare, doresc rezilierea actului şi recuperarea celor 300 de lei plătiţi ca avans. Sesizările au fost redirecţionate spre CJPC Constanţa, judeţ unde firma reclamată îşi are sediul.

Patronul firmei are 24 de ani

Cum reclamaţiile sunt în curs de soluţionare, reprezentanţii CJPC Galaţi nu au dezvăluit numele firmei. Totuşi, aşa cum am verificat pe site-ul Ministerului Finanţelor, atât On Target Media, despre care „Viaţa liberă” a scris în toamna trecută, cât şi BTL Impact Media Production, care apare pe bonul primit de gălăţeanca Sorina N., îşi au sediul în Constanţa. Ba mai mult, au aceeaşi adresă!
Asta deoarece, în timp ce gălăţenii sunt în continuare ispitiţi cu pliantele On Target Media, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice apare informaţia că aceasta şi-a suspendat activitatea din luna octombrie, exact când ziarul nostru a publicat articolul. Cam în aceeaşi perioadă s-a înfiinţat BTL Impact Media Production, cu acelaşi domeniu principal de activitate, „activităţi ale agenţiilor de publicitate”. Noua societate, al cărei unic asociat este un tânăr de 24 de ani din Vaslui, are puncte de lucru în Bacău, Piatra Neamţ, Tulcea şi Galaţi.
Cu alte cuvinte, lupul şi-a schimbat doar părul, iar năravul ba. O dovadă în plus că patronii acestui gen de firme sunt siguri că nu vor fi în pierdere, atâta vreme cât mai sunt oameni care iau de bun tot ce li se promite.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.