Jump to content

"Aida" - o montare grandioasă a Teatrului Muzical


dcp100168

Recommended Posts

"Aida" - o montare grandioasă a Teatrului Muzical

„Prego” a fost primul cuvânt de la conferinţa de presă de la Teatrul Muzical „Nae Leonard”, cu o parte din distribuţia (italiană) a operei „Aida”, de Verdi. S-a anunţat data premierei - 2 noiembrie, ora 19,00, Sala Sporturilor (1.500 locuri, preţul biletelor: 22 - 100 lei), coproducţie româno-italiană.
Directorul teatrului, Teodor Niţă, a prezentat proiectul internaţional „foarte greu, cu o muncă enormă”, pe celebrul regizor Francesco Belotto, director al Teatrului „Donizetti” din Bergamo, dirijorul Simone Maria Marziali, baritonul Alfio Grasso, asistenţi, solişti etc. Spectacolul va pleca în turneu în decembrie: „Pentru România, pentru teatrul nostru şi pentru Galaţi este o mare cinste să sărbătorim noi, în ţările Benelux (Olanda, Belgia şi Luxemburg, n.n.), Anul Internaţional Verdi! Sunt interpreţi de renume, nu putem merge într-un asemenea turneu decât cu interpreţi celebri!” Artiştii italienii sunt plătiţi de firma olandeză de impresariat care a realizat conexiunile, Consiliul Local suportând decorurile şi costumele, în alb-negru. „Se va face publicitate în „The Telegraph”, care are un milion de exemplare pe zi! Francesco Belotto este un nume foarte cunoscut în Europa; la fel, scenograful Angelo Sala, de la Teatro alla Scala, Milano - sunt două nume care vor face reclamă spectacolului”, spune managerul teatrului. Ceilalţi interpreţi sunt de la teatre italiene sau free-lanceri. Din turneu nu vor lipsi Opera Regală din Amsterdam şi Radioteleviziunea olandeză.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Opera „Aida”, de Giuseppe Verdi, pusă în scenă în colaborare cu celebri artişti din Italia

Gălăţenii sunt invitaţi sâmbătă, la ora 19.00, la Sala Sporturilor, la spectacolul cu opera „Aida”, de Giuseppe Verdi, realizat de Teatrul Muzical „Nae Leonard” în colaborare cu celebri interpreţi din Italia, regia fiind semnată de Francesco Belloto, directorul Teatrului  „Donizetti” din Bergamo, iar scenografia aparţinându-i celebrului scenograf Angelo Sala, de la Teatrul „Scala” din Milano.

Cu acest spectacol, Teatrul Muzical „Nae Leonard” va efectua un turneu În Olanda, Belgia şi Luxemburg, aceasta fiind o garanţie a faptului că spectacolul este unul de foarte bună calitate. Potrivit directorului Teatrului „Nae Leonard”, Teodor Niţă, spectacolul cu opera „Aida” a fost pus în scenă în cadrul Anului Internaţional „Verdi”, marcat cu prilejul aniversării a două sute de ani de la naşterea compozitorului Giuseppe Verdi:

„Anul acesta se împlinesc două sute de ani de la naşterea celebrului compozitor Giuseppe Verdi şi este declarat Anul Internaţional <<Verdi>>. Teatrul Muzical a sărbătorit Anul <<Verdi>>, la sfârşit de stagiune, cu opera <<Nabucco>> şi aşa cum am promis atunci, vom deschide stagiunea de operă tot cu o operă a marelui compozitor şi o vom face cu premiera spectacolului <<Aida>>. Pentru realizarea acestui spectacol s-a apelat la o echipă de profesionişti din Italia, pentru că, după această premieră, teatrul nostru va sărbători Anul <<Verdi>> printr-un turneu în ţările Benelux, în Olanda, Belgia şi Luxemburg. Este un proiect internaţional şi este o onoare pentru noi că am fost invitaţi la acest proiect grandios şi serios, dar şi greu. Este un proiect greu, este o muncă enormă, dar pentru România, pentru Galaţi şi pentru teatrul nostru, este o mare cinste să fim invitaţi să sărbătorim noi, în ţările Benelux, Anul Internaţional <<Verdi>>”, a declarat Teodor Niţă la conferinţa de presă de prezentare a evenimentului.

Regia spectacolului este semnată de Francesco Belloto, directorul Teatrului  „Donizetti” din Bergamo asistat de Luigi Barilone şi Ionuţ Negrişanu. Scenografia este semnată de celebrul scenograf Angelo Sala, de la Teatrul „Scala” din Milano, asistat de Alfredo Corno şi pictorul Gheorghe Andreescu. Dirijorul orchestrei şi corului este Simone Marziali, maestru de cor este Eugen Dan Drăgoi, coregrafia spectacolului fiind semnată de Marta Marcelli.

Rolul Aidei va fi interpretat de Cristina Ferri şi Maria Ogueta, cel al lui Radames de Antonio Interizano, rolul lui Amneris va fi interpretat de Tamta Tarielli şi Claudia Marchi, iar cel al lui Amonasro de Francesco Baiocchi şi Alfio Grasso, un mai vechi colaborator al teatrului din Galaţi. În rolul lui Ramfis va fi Devis Fugolo, cel al Regelui Egiptului va fi interpretat de Massimiliano Damato, rolul Mesagerului va fi interpretat de Adrian Mărginean, iar cel al Marii Preotese va fi interpretat de Adelina Diaconu.

„Toţi interpreţii sunt artişti de renume, pentru că nu putem merge într-un turneu în Olanda, Belgia şi Luxembrug, decât cu interpreţi celebri şi este o onoare pentru noi că am putut colabora cu asemenea interpreţi”, a mai adăugat Teodor Niţă.

Regizorul Francesco Belloto a precizat că în ceea ce priveşte concepţia regizorală a fost foarte importantă scenografia lui Angelo Sala, de la „Scala” din Milano: „Este o producţie foarte interesantă, pentru că este un foarte frumos proiect e colaborare internaţională. Sunt pentru prima oară în România şi m-am bucurat să găsesc aici, la teatrul din Galaţi, o echipă profesionistă foarte importantă, care lucrează cu multă dăruire la acest proiect.

Este un proiect important şi mai ales datorită scenografiei cu totul novatoare care îi aparţine scenografului Angelo Sala. Au încercat să reproducă pe stampe care să redea atmosfera secolului XVIII, când a avut loc, la Cairo, premiera cu spectacolul Aida. Nu vom face o imagine a Egiptului din perioada aceea, în culoare, ci o imagine pe care europenii o aveau despre modul în care arăta Egiptul”, a declarat Francesco Belloto.

Dirijorul Simone Marziali apreciază profesionalismul artiştilor gălăţeni: „Este pentru prima oară când lucrez cu un teatru din România şi sunt realmente încântat de profesionalismul şi disponibilitatea artiştilor gălăţeni. Îi mulţumesc foarte mult şi maestrului de cor, care a pregătit foarte bine corul”, spune Simone Marziali.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Premiera "Aidei" a umplut Sala Sporturilor

* Un spectacol foarte aplaudat de cei 1.500 de gălăţeni prezenţi * Spectatorii au văzut şi "faţa nevăzută a teatrului": tehnicienii au urcat pe scenă, alături de vedetele italiene

Sâmbătă, montarea internaţională „Aida”, proiect al Teatrului Muzical „Nae Leonard” şi al Primăriei, realizat printr-o firmă olandeză de impresariat artistic, cu peste 90 la sută din interpreţi importaţi din Italia, a adus spectatori pe toate cele 1.500 de locuri ale Sălii Sporturilor. Emoţia cu privire la folosirea unei astfel de săli a fost împrăştiată de la primele acorduri: sala a sunat excelent! Şi a avut şi la ce: orchestra şi vocile s-au auzit bine până sus, în spate.
Galaţiul a devenit astfel prima gazdă a turneului european care începe astăzi şi durează până la începutul lunii decembrie, în Belgia, Olanda şi Luxemburg, alături de cântăreţii italieni evoluând balerinii, corul şi instrumentiştii gălăţeni.
La întoarcere, vom vedea desigur o scenă mult mai plină la secvenţele de masă, căci, ca un fel de superrepetiţie generală, sâmbătă au evoluat numai cei care merg şi în turneu, unde nu poate fi dusă o distribuţie exagerat de mare. Decorurile vor fi în schimb uşoare - foarte puţine „mobile” şi mult decor pictat: „trompe l´oeil”, cum zice francezul: desenul (enorm, pe pânză, sugerând stampe vechi) bidimensional dă impresia de trei dimensiuni, aşa cum sâmbătă câţiva balerini au trebuit să suplinească o armată întreagă.

Glasuri superbe

Contorizând aplauzele, foarte apreciată a fost Cristina Ferri, interpreta Aidei, urmând apoi Radamesul lui Antonio Interisano şi alte glasuri superbe, dar şi regizorul Francesco Bellotto. Am remarcat-o însă, în mod special, pe gălăţeanca Adelina Diaconu (Mare Preoteasă).
Maestrul de cor Eugen Dan Drăgoi (corul a fost realmente excelent, ca şi orchestra teatrului, dotată cu ocazia spectacolului, în sfârşit, cu instrumente noi, profesioniste) mi-a dat explicaţia: „Are de altfel o voce cântată în biserică, se cunoaşte!” Interpreta a cântat mult în Corul Patriarhiei, iar acum continuă în cel al Catedralei arhiepiscopale.
Şi încă ceva: la decorul în culori neutre, luminile mânuite de Claudio Schmid „au meritat toţi banii”!

Un gest unic

Satisfăcând şi un public curios, chiar şi după aproape patru ore de spectacol (şi inclusiv închiderea circulaţiei autobuzelor), directorul Niţă a făcut un gest unic: „Aş vrea în seara aceasta să vedeţi ceea ce nu aţi văzut vreodată pe scenă. Adică oamenii care se află de partea cealaltă a culiselor, cei care au lucrat luni de zile - în ultima săptămână chiar zi şi noapte - pentru a produce aceste decoruri, aceste costume şi această scenă!” Astfel, maşiniştii, meşterii decorului, oamenii de la lumini, toţi truditorii din umbră au salutat cu sfială publicul, aşa cum o fac de obicei numai artiştii scenei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Teatrul Muzical a cucerit Europa cu „Aida”

„Aida”, spectacolul grandios al Teatrului Muzical „Nae Leonard” din Galaţi, înregistrează succes după succes în cadrul turneului european care va dura până la începutul lunii decembrie. Artiştii gălăţeni, alături de Cristina Ferri (Aida), Antonio Interisano (Radames), Claudiei Marchi (Amneris), Alfio Grasso (Amonasro), Devis Fugolo (Ramfis), Massimiliano Damato (regele Egiptului), solista de balet Marta Marcelli şi dirijorul Simone Marziali au ajuns deja la cea de-a 12 dintre cele 23 de reprezentaţii programate pe scenele din Belgia, Olanda şi Luxemburg.
La finele săptămânii trecute, s-a jucat în Almere, într-un teatru fabulos, pe malul unui lac - o construcţie modernă futuristă, cu o sală enormă şi o tehnică de scenă de ultimă generaţie. Spectacolul a fost de înaltă ţinută artistică mai ales că, după atâtea reprezentaţii, toată lumea ştie foarte bine ce are de făcut. Deşi publicul nordic este prin excelenţă reţinut în manifestări şi rece, aplaudând decent la sfârşitul spectacolului, ei bine producţia Muzicalului l-a făcut să iasă din carapace şi să devină foarte cald şi exaltat în manifestări. „La sfârşit s-a aplaudat, s-a bătut din picioare, s-a strigat bravo! şi s-a fluierat. Aici fluieratul e semn de preţuire!”, ne-a declarat Teodor Niţă, directorul Teatrului Muzical.
Vă mai spunem un secret: deşi artiştilor li s-a interzis chiar de către impresar să iasă de mai mult de două ori la rampă pentru aplauze, nici la Almere, ca şi în multe alte seri, nu s-a putut respecta această cerinţă. „Sunt mulţumit de colectiv, oamenii sunt serioşi şi dăruiţi şi se comportă civilizat”, am mai aflat de la Teodor Niţă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.