dcp100168 Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 O locomotivă de peste 100 de ani devine simbolul ceferiştilor gălăţeniSpectacol inedit pe străzile Galaţiului. O locomotivă de epocă, datând din anii 1900, care a prins ambele războoaie mondiale, a fost plimbată circa opt ore prin oraş pentru a fi mutată în faţa gării CFR, unde va deveni monument.Deşi trecătorii au fost încântaţi să vadă operaţiunea, aceasta mutarea locomotivei din Depoul CFR în gara CFR nu a fost deloc uşoară. A necesitat două macarale şi două drumuri ale unui trailer cu gabarit depăşit. Pentru că locomotiva cântărea 150 de tone nu a putut fi mutaă toată deodată. Iniţial vagonul unde se puneau cărbunii a fost ridicat cu o macara pe un trailer, şi apoi dus cu mare grijă în gara. Convoiul s-a oprit de mai multe ori pe drum pentru a da posibilitatea electricienilor să ridice cablurile de tensiune care riscau să fie rupte de locomotivă.Echipajele poliţiei transporturi şi cele ale poliţiei rutiere au însoţit convoiul şi au blocat circulaţia acolo unde era cazul. După ce jumătate din locomotivă a fost pusă pe şinele amenajate în faţa gării din Galaţi, trailerul s-a întors şi a fost încărcată locomotiva propriu-zisă. Toată operaţiunea a durat peste opt ore.libertatea.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted October 31, 2013 Share Posted October 31, 2013 Iniţial vagonul unde se puneau cărbunii a fost ridicat cu o macara pe un trailer, şi apoi dus cu mare grijă în gara Vagonului ăla i se zice tender... Mdea, jurnalist de la Libertatea... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 O locomotivă cu aburi, in simbol pentru Gara CFR GalaţiÎncepând de ieri, Gara CFR Galaţi are un simbol: o locomotivă cu aburi, restaurată, cu o lungime de 27 de metri, cântărind aproape 100 de tone. Ceferiştii şi-au împlinit, astfel, un vis, transformând o bătrână locomotivă, uitată de mult în triaj, într-o piesă de muzeu, ce poate fi admirată.„Această locomotivă este în depou din anul 1984. Este o locomotivă de tip Skoda, de cale largă, cu ecartament lat”, declară Directorul Centrului Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii CF Galaţi, ing. Laurenţiu Seceleanu, adăugând: ”A fost construită în anii 1942-1943, în Germania, a făcut serviciul în România, a tractat trenuri, după care, din anii '80, a fost retrasă. Ideea de a o amplasa la Gară a venit din dorinţa de a face ca zona să arate mai bine. Ştiu că oamenii sunt nemulţumiţi că sistemul de linii încă nu este gata, însă anul acesta am reînceput lucrările. Locomotiva ne aparţine, este a CFR Infrastructură, la fel ca şi terenul pe care am amplasat-o. Este o piesă de patrimoniu, pe care am restaurat-o, am vopsit-o şi încercăm să o protejăm. Cunoscătorii, desigur, ar putea spune că nu e completă, nu mai are anumite părţi componente, dar important este că ea există, poate fi văzută şi va constitui, cu siguranţă, o atracţie”, declară Laurenţiu Seceleanu.Un director cu sânge de ceferistImpactul asupra gălăţenilor a fost puternic, încă de miercuri seara, când a fost amplasată. „De la oamenii din Poliţie, care ne-au însoţit tot drumul, până la cei de la Transurb şi Renel, care ne-au ajutat, şi cărora le mulţumim, am văzut în ochii tuturor emoţie. Cea mai mare bucurie am avut-o seara, văzând un copil care se uita fascinat la ea şi îşi întreba mama dacă poate să atingă locomotiva, dar şi un tată care i-a luat-o înainte fiului său, pentru a o fotografia. În viitor, în zona Gării sperăm să avem un muzeu al căilor ferate”, mai spune directorul, care are sânge de ceferist: „Tatăl meu a fost mecanic de locomotivă, mama a lucrat în depoul CFR Galaţi, cred că am fost injectat cu dragoste pentru acest domeniu: îmi plac locomotivele, trenurile. Am văzut şi prin străinătate că pasiunea pentru trenuri poate îmbrăca mai multe forme. Intenţia noastră este ca în zona Gării să aducem bunici sau părinţi cu copii de mână care să le spună o poveste. Colegii mei - şefi de servicii, şefi de divizii şi nu numai, au contribuit, fiecare, cu idei: sunt bucuros că implicarea ceferiştilor este foarte mare. Tuturor celor care au contribuit la refacerea locomotivei le mulţumesc. Vom scrie, pe un suport, aşa cum sugera cineva: „Mă numesc Locomotiva cu aburi Skoda, m-am născut în 1943, am lucrat timp de 40 de ani, acum m-am pensionat şi m-am aşezat aici pentru Dumneavoastră, ca să vă spun povestea mea…”, conchide Laurenţiu Seceleanu, precizând că vor fi amplasate, în jurul locomotivei câteva bănci, dar şi un semafor CFR luminat.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 13, 2023 Author Share Posted June 13, 2023 CFR Galați n-a avut bani și oameni să vopsească decât o jumătate de locomotivă O locomotivă cu aburi vopsită doar pe jumătate, amplasată în mijlocul unui lan de buruieni crescute fără control și în fața unei gări de pe care cade tencuiala - aceasta este prima imagine pe care o oferă Galațiul celor care ajung aici pentru prima dată cu trenul Aceeași imagine o vedem și noi, gălățenii, dar din păcate se pare că ne-am obișnuit cu ea. Reprezentanții CFR Infrastructură Galați spun că, în ultimii ani, nu au avut bani și nici personal ca să termine de revopsit locomotiva-simbol. Locomotiva de epocă a fost amplasată în fața Gării CFR Galați acum zece ani, în 2013. Este un simbol al ceferiștilor gălățeni și a fost întâmpinată cu emoție, bucurie, fascinație chiar, de către cei care, părinți și copii, au fost martorii evenimentului care a transformat o bătrână locomotivă, uitată de mult în triaj, într-o piesă de muzeu ce poate fi văzută, admirată și atinsă. Locomotiva Skoda, construită în Germania, și-a făcut serviciul în România și ruginește la Galați "Viața liberă" a relatat evenimentul inaugurării din 31 octombrie 2013. Era, la vremea respectivă, o locomotivă cu aburi, restaurată, cu o lungime de 27 de metri și cântărind aproape 100 de tone. "Această locomotivă este în depou din anul 1984. Este o locomotivă de tip Skoda, de cale largă, cu ecartament lat. A fost construită în anii 1942-1943, în Germania, a făcut serviciul în România, a tractat trenuri, după care, în anii '80, a fost retrasă. Ideea de a o amplasa la Gară a venit din dorinţa de a face ca zona să arate mai bine. Locomotiva ne aparţine, este a CFR Infrastructură, la fel ca şi terenul pe care am amplasat-o. Este o piesă de patrimoniu, pe care am restaurat-o, am vopsit-o şi încercăm să o protejăm. Cunoscătorii, desigur, ar putea spune că nu e completă, nu mai are anumite părţi componente, dar important este că ea există, poate fi văzută şi va constitui, cu siguranţă, o atracţie. Intenţia noastră este ca în zona Gării să aducem bunici sau părinţi cu copii de mână care să le spună o poveste", declara atunci directorul Centrului Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii CF Galaţi, ing. Laurenţiu Seceleanu. Acesta își exprima speranța că în zona Gării CFR va fi și un muzeu al căilor ferate. Mai spunea că în fața locomotivei va fi amplasat și un suport cu inscripția "Mă numesc Locomotiva cu aburi Skoda, m-am născut în 1943, am lucrat timp de 40 de ani, acum m-am pensionat şi m-am aşezat aici pentru Dumneavoastră, ca să vă spun povestea mea" și preciza că în jurul locomotivei vor fi puse câteva bănci, dar şi un semafor CFR luminat. La zece ani de atunci, toate celelalte idei au rămas încă la stadiul de proiect. "Acum o mănâncă rugina" ... este ceea ce ne-a spus Dumitru Ivan, fost mecanic de locomotivă timp de 39 de ani: "Este vopsită doar pe jumătate, roșul este decolorat, cunoscătorii pot vedea că este descompletată, trebuie curățată mai întâi și apoi vopsită din nou, complet. Locomotiva avea, inițial, niște biele de vreo 700 de kilograme, care au fost furate din depou, plus alte piese care îi lipsesc. Vopseaua cu care a fost acoperită doar pe jumătate este cea mai proastă. Înainte, noi dădeam locomotivele cu păcură și cu seu de oaie, de luceau așa cum lucesc pantofii când îi dai cu cremă. Acum o mănâncă rugina și cred că de zece ani nu s-a ocupat nimeni de ea". "Suntem un grup de foști colegi mecanici de locomotivă, ne întâlnim an de an. Vrem ca, anul acesta, să ne întâlnim de Ziua ceferistului și să facem o fotografie lângă o locomotivă frumos vopsită. Directorul CFR Infrastructură mi-a răspuns, la o petiție pe care am depus-o prin Prefectură, că nu a avut bani și nici oameni să vopsească locomotiva, din cauza războiului din Ucraina care i-a obligat să înceapă reparațiile la linia ferată cu ecartament larg. Am vrut să vorbesc și personal cu el, dar mi-a spus «Vino mâine, că azi nu sunt!»". Au propus foștii colegi să punem câte 200 de lei fiecare, ca să terminăm de vopsit locomotiva, dar e greu să faci pe persoană fizică: trebuie aprobare, trebuie să pui schele, iar mâna de lucru este foarte scumpă", ne-a mai spus Dumitru Ivan. "Nu am avut oameni" Într-adevăr, în răspunsul adresat lui Dumitru Ivan, directorul Regionalei CF Galați, Gabriel Oprea, spunea că, în contextul războiului dintre Federația Rusă și Ucraina și în vederea asigurării transportului de cereale din portul Galați pe cale navală, a fost necesară începerea lucrărilor de reparație a liniei 706 J Cale Larga - Galați Larga Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri și a liniei 706 I Cale Normală Galați Mărfuri - Port Docuri Siloz "cu forțe proprii". "Totuși, vă asigurăm că, în perioada următoare, în funcție de disponibilitățile umane și materiale/financiare, Sucursala Regională de Căi Ferate Galați va face eforturi și pentru soluționarea cererii dumneavoastră privind revopsirea locomotivei cu aburi din stația Galați". Asta era în iulie 2022. Am vorbit și noi cu directorul Gabriel Oprea acum, în iunie 2023, iar acesta ne-a asigurat că locomotiva va fi revopsită în maximum o lună. "Au făcut niște copii graffiti pe ea, urmează să o vopsim toată, o avem în plan. Nu am avut oameni până acum, avem lucrări la macazuri și, când le terminăm, vom putea termina și locomotiva. Costă aproximativ 7.000 de lei numai vopseaua neagră, plus roșul și albul... Cu maximum 10.000 de lei, sperăm să terminăm în trei săptămâni, cel mult o lună", ne-a declarat directorul Regionalei CFR Galați. Ca o idee de final, poate se implică și Primăria să amenajeze, în fața Gării CFR, o mică piațetă cu două-trei bănci, ceva care să bucure ochii celor din zonă și ai vizitatorilor. Pentru că de buruieni și de rugină suntem sătui. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 20, 2023 Author Share Posted June 20, 2023 Locomotiva din fața gării a fost revopsită complet Articolul "CFR Galați n-a avut bani și oameni să vopsească decât o jumătate de locomotivă", publicat de "Viața liberă" pe 14 iunie, a avut un impact aproape imediat Luni, 19 iunie, directorul Regionalei CF Galați, Gabriel Oprea, ne-a informat că locomotiva-simbol amplasată în fața Gării CFR din Galați a fost revopsită în totalitate. Așa cum se poate vedea în imagine, s-a rezolvat și cea de-a doua problemă semnalată în articolul citat: buruienile care înconjurau locomotiva au fost puse la pământ. Ar mai rămâne cea de-a treia problemă: clădirea principală a gării, care arată, cel puțin la exterior, deplorabil, cu tencuiala căzută și cu o instalație de preluare a apelor pluviale care, atunci când plouă, este complet depășită de... situație. Vestea bună este că vor fi reparate și fațada gării, și instalația - lucrări evaluate la o valoare totală de 900.000 de lei - după ce bugetul pe acest an va fi aprobat. "La clădiri s-a efectuat o evaluare, cu alpiniști, și urmează să primim o ofertă pentru fațada clădirii stației Galați Călători și pentru sistemul de colectare a apei pluviale (jgheaburi, burlane etc.). Deocamdată, nu avem bugetul pe anul 2023 aprobat", ne-a spus directorul Regionalei CF Galați, Gabriel Oprea. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now