Jump to content

Firma japoneză Yazaki vrea să facă o fabrică de componente auto


Recommended Posts

Posted

Firma japoneză Yazaki vrea să facă o fabrică de componente auto

* 3.500 de locuri de muncă şi 45 de milioane de euro investiţie

Marţi, 12 noiembrie, reprezentanţii firmei japoneze Yazaki (Tokio) se vor afla, în vizită în Brăila şi Galaţi, pentru a analiza la faţa locului oportunităţile de afacere din zonă, precum şi avantajele finaciare pe care le-ar putea primi din partea administraţiilor locale. Oferta japoneză nu este deloc de neglijat: înfiinţarea, în această zonă, a unei fabrici cu 3.500 de angajaţi, o investiţie de 45 de milioane de euro. Firma Yazaki se află în top 10 la nivel mondial în privinţa furnizorilor de componente auto, cu 154 de companii în peste 150 de ţări şi circa 200.000 de angajaţi. Interesul firmei japoneze de a investi în zona Galaţi-Brăila ar însemna cu adevărat o şansă de dezvoltare a economiei locale.

Rămâne de văzut dacă Marius Stan va şti să fie un primar-jucător şi va reuşi să atragă în propriul careu balonul japonez de oxigen pentru economia locală, sau dacă va prefera să rămână, ca o rezervă, pe marginea terenului şi să privească la victoria echipei brăilene. După cum deja s-au exprimat reprezentanţii firmei japoneze, aceştia sunt interesaţi de înlesnirile pe care le-ar putea obţine din partea administraţiilor locale ale celor două oraşe, motiv pentru care programl vizitei lor va fi împărţit, în mod egal, între Brăila şi Galaţi, unde se vor întâlni cu reprezentanţi ai administraţiilor locale, dar şi cu cei ai celor două zone libere. În contextul în care, în ultimele două luni doi investitori strategici pentru Galaţi s-au retras din Zona Liberă – ENEL, o investiţie de două miliarde de euro şi  compania româno-chineză care dorea să construiască o fabricI de tractoare – , venirea japonezilor ar putea fi cu adevărat o şansă pentru economia locală.    

Ce avantaje are Galaţiul şi ce ar putea face Marius Stan pentru atragerea investiţiei japoneze?

Deşi ambele zone acordă avantajele vamale şi fiscale specifice legislaţiei româneşti, spre deosebire de Zona Liberă Brăila, Zonal Liberă Galaţi are şi avantajul unei poziţii geostrategice unice: se află la graniţa Uniunii Europene şi la intrarea în fostul spaţiu sovietic, către Republica Moldova şi Ucraina. Faţă de Zona Liberă Brăila, care dispune doar de infrastructură rutieră şi fluvial-navală,  Zona Liberă Galaţi are cale de acces rutieră, maritimă (căci Dunărea maritimă se opreşte după Galaţi, ZLG având şi trei dane de operare fluvio-maritime), dar şi feroviare (inclusiv posibilitatea de transfer a ecartamentului de tip european la cel de tip rusesc). Cu atâtea avantaje, numai decizia primarului Marius Stan şi a Consiliului Local în privinţa acordării unor facilităţi fiscal ar mai trebui pentru ca japonezii să fie convinşi să investească la Galaţi şi nu la Brăila.

Iar o astfel de decizie este aşteptată de câteva luni, având în vedere că primarul Marius Stan declara în această primăvară că intenţionează adoptarea în Consiliul Local a unei hotărâri de CL privind acordarea de facilităţi investitorilor străini care vor crea noi locuri de muncă şi vor aduce sume considerabile de bani în economia locală.

presagalati.ro

Posted

O investiţie de 40 milioane de euro dă târcoale Galaţiului

* Unul dintre cei mai importanţi producători de echipamente pentru industria auto va alege între Brăila şi Galaţi * Yazaki vrea să investească 40 de milioane de euro şi să creeze 3.500 de locuri de muncă * Reprezentanţii companiei se vor întâlni mâine cu autorităţile locale din Galaţi şi Brăila pentru a vedea cine oferă cele mai bune oportunităţi

Galaţiul e la un pas să beneficieze de una dintre cele mai mari investiţii din ultima vreme. Reprezentanţii cunoscutei companii japoneze Yazaki Corporation, unul dintre cei mai mari furnizori la nivel mondial pentru industria auto, vor fi prezenţi săptămâna aceasta la Galaţi pentru a analiza oportunităţile pe care le oferă zona. Dacă totul va merge bine, în 2018 Galaţiul va avea o fabrică Yazaki şi vor fi create până la 3.500 de locuri de muncă, investiţia totală putând ajunge chiar la 40 de milioane de euro.
Duelul cu Brăila pentru atragerea investitorului
După ce, în luna august, reprezentanţii companiei au solicitat Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est o serie de informaţii privind climatul investiţional din municipiul şi judeţul Galaţi, marţi, 12 noiembrie aceştia vor fi prezenţi în oraş pentru a evalua oportunităţile de investiţie. Delegaţia companiei Yazaki va fi formată din experţi în planificarea strategică a producţiei: Uwe Abraham - Strategic Manufacturing Planner, Olga Yonash - Strategic Manufacturing Planner, Dan Culda - Supplying Chain Manager şi Despina Stroe - Organizational Development Specialist. Reprezentanţii companiei nu studiază însă doar Galaţiul, ci şi zonele urbane şi periurbane din Buzău şi Brăila. De altfel, vizita de marţi va avea loc nu doar la Galaţi, ci şi la Brăila. Dimineaţă, delegaţia Yazaki va avea o întâlnire de lucru cu reprezenţanţi ai autorităţilor locale din Brăila (Consiliului Judeţean, Primăria, Zona Liberă şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă), după care va vizita o serie de locaţii propuse de vecinii noştri. Abia după-amiază reprezentanţii companiei se vor întâlni cu factorii de decizie similari din Galaţi.
Ce vor să afle la Galaţi
Şefilor CJ, celor din Primărie, Zona Liberă şi AJOFM le revine, aşadar, sarcina de a face lobby pentru Galaţi, investitorii japonezi fiind interesaţi, la acest prim dialog, de aspecte generale, precum localizarea, populaţia, economia locală, cine sunt cei mai mari angajatori, istoricul industrial, informaţii legate de climă şi mediul înconjurător sau gradul de atractivitate al zonei pentru investitori. De asemenea, investitorii mai sunt interesaţi să afle despre posibilele facilităţi, disponibilitatea terenurilor municipale atât virane (greenfields), cât şi terenuri care deţin construcţii (brownfields), despre modalităţile prin care compania poate primi sprijinul autorităţilor locale sau despre timpul necesar obţinerii aprobărilor pentru construire şi pentru începerea producţiei.
Ce îşi doresc investitorii japonezi
Potrivit unui document al Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, reprezentanţii investitorilor vor face un scurt istoric al firmei şi vor vorbi despre motivele pentru care şi-au manifestat interesul pentru realizarea investiţiei în această zonă. De asemenea, autorităţile locale au fost deja informate cu privire la necesităţile japonezilor de la Yazaki. Astfel, compania este interesată să viziteze terenuri care îndeplinesc următoarele caracteristici: teren viran (greenfield) - având suprafaţa necesară de 60.000 de metri pătraţi (total 100.000 de metri pătraţi), sau terenuri care deţin construcţii (brownfields), începând de la 5.000 de metri pătraţi (pentru fabrica-pilot) până la 30.000 de metri pătraţi. În ce priveşte caracteristicile importante pentru brownfield, documentul menţionat arată că ar fi nevoie de o clădire-parter, cu o înălţime până la tavan de aproximativ 7-9 metri (de exemplu, o fostă fabrică de confecţii, o fostă hală de supermarket etc). Investitorii au mai menţionat că ambele tipuri de terenuri trebuie să fie în mediul urban sau la mică distanţă de acesta.
O companie cu peste 200.000 de angajaţi
Yazaki este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto. Are sediul principal la Tokyo, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Yazaki are peste 150 de companii afiliate, în 38 de ţări şi aproximativ 200.000 de angajaţi. Cei mai importanţi clienţi ai companiei Yazaki din Europa sunt Ford, Toyota, Renault-Nissan, Volkswagen, BMW etc. Investitorul japonez este deja prezent pe piaţa din România, cu trei fabrici la Ploieşti, Arad şi Caracal. La deschiderea fabricii de la Caracal, directorul general pe ţară al companiei anunţa dezvoltarea de noi afaceri în România. "România are un potenţial puternic din punctul de vedere al forţei de muncă şi al capacităţii umane. Având în vedere prezenţa puternică a unor protagonişti majori ai industriei auto globale (respectiv Ford şi Renault), România devine din ce în ce mai atractivă pentru investitorii din industriile conexe. De aceea, Yazaki valorifică în continuare oportunitatea de a-şi dezvolta activitatea în România", declara Jorge Damasceno directorul general Yazaki România, citat de wall-street.ro, la deschiderea fabricii de la Caracal.
Opinia specialiştlor: "Autorităţile locale să demosntreze de ce sunt în stare"
Prof. dr. Cătălin Fetecău, decan Facultatea de Mecanică, Universitatea "Dunărea de Jos" Galaţi: "Este o oportunitate foarte mare pentru noi, iar autorităţile locale ar trebui să facă tot posibilul să îi atragă pe aceşti investitori. Evident, oportunităţile sunt de ambele părţi, dar, la momentul actual, cred că cel mai mult ar avea de câştigat municipalitatea gălăţeană. Şi noi chiar am avea argumente în faţa Brăilei sau a Buzăului. Şi vă dau cel mai important exemplu. Autorităţile locale ar trebui să sublinieze faptul că aici există un centru universitar puternic, de tradiţie, care poate să le furnizeze investitorilor forţă de muncă foarte bine pregătită. De asemenea, ei ar avea parte în acest fel şi de cursuri de formare continuă. Să ai forţă de muncă foarte bine calificată e un argument important. Apoi, autorităţile locale, să arată că sunt în stare să ofere suficiente facilităţi, să arate că suntem atractivi".
Marian Filimon, preşedinte Patronatul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii Galaţi: "Ar fi o tragedie pentru Galaţi să pierdem această investiţie. E o oportunitate care se iveşte destul de rar, iar autorităţile sunt obligate să o fructifice, în condiţiile în care Galaţiul a ajuns unde a ajuns din punct de vedere economic. Suntem aproape de limită şi dacă autorităţile nu sunt în stare să vină cu o ofertă bună, care să includă un spaţiu adecvat şi facilităţi, înseamnă că degeaba mai conduc oraşul, judeţul. Eu, personal, le-aş duce toate utilităţile la poartă, le-aş da gratis tot ce vor, le-aş promite că le dau toate aprobările într-o lun, numai să vină la noi".

viata-libera.ro

Posted

Prima rundă de discuţii cu japonezii de la Yazaki. Investitorii cer Galaţiului aeroport şi drumuri

* Pentru a investi la malul Dunării, companiile cu renume din lume ne cer tocmai ceea ce politicienii urbei ne promit de 20 de ani: aeroport, drumuri expres şi autostrăzi. Adică, infrastructură!

Marţi, Consiliul Judeţului Galaţi a fost gazda unei prime runde de discuţii pe care reprezentanţii mediului de afaceri, ai Universităţii „Dunărea de Jos”, ai Camerei de Comerţ şi, nu în ultimul rând, ai administraţiei locale au avut-o cu delegaţii brandului de renume mondial Yazaki Corporation, unul dintre cei mai mari furnizori pentru industria auto. Reprezentanţii cunoscutei companii japoneze s-au aflat pentru prima dată la Galaţi, după ce, în prima parte a zilei, au avut o întâlnire cu autorităţile locale din Brăila, acolo unde au prospectat piaţa locală, ca şi la Galaţi, de altfel.

Cu un ochi râdem, cu altul plângem

Galaţiul ar fi putut trage lozul câştigător chiar din prima rundă a tratativelor cu delegaţii Yazaki Corporation dacă promisiunile, de ani şi ani, din campaniile electorale, s-ar fi şi materializat în timp. Un aeroport pentru curse charter, un drum expres sau o autostradă ar fi propulsat judeţul nostru pe primul loc în topul oraşelor competitive din Regiunea de Est a ţării, prospectate de compania japoneză.
Chiar dacă discuţiile cu autorităţile gălăţene s-au purtat cu uşile închise, reprezentanţii japonezilor refuzând să fie filmaţi, fotografiaţi sau să accepte ca jurnaliştii să participe la întrunire, deşi fuseseră invitaţi de Consiliul Judeţului, surse participante la întrevedere ne-au dezvăluit faptul că delegaţii Yazaki Corporation au insistat cu întrebări ce ţin de infrastructură. Oamenii de afaceri au fost interesaţi să afle care este cel mai apropiat aeroport de Galaţi şi care sunt şansele ca în viitor Galaţiul să beneficieze de o astfel de investiţie, dacă în apropiere există un drum expres sau o autostradă şi au adresat o întrebare incomodă la care autorităţilor gălăţene le-a fost cam greu să găsească un răspuns: de ce investitorii străini au ocolit Galaţiul în ultimii ani, având în vedere că de mână de lucru judeţul nostru nu duce lipsă?
De altfel, aceste informaţii au fost confirmate, parţial, de către Cornel Hamza, vicepreşedintele Consiliului Judeţului, la scurt timp după întrunire. „Cert este că, după ce au vizitat Brăila şi Galaţiul, au avut cuvinte de laudă pentru Galaţi: că este un oraş mai mare, un oraş curat, primitor şi au fost curioşi să audă răspunsul la întrebarea de ce vrem noi ca ei să investească aici. Domnul primar, reprezentanţii Universităţii „Dunărea de Jos”, ai Camerei de Comerţ, ai mediului de afaceri, ai ArcelorMittal au vorbit într-un singur glas şi le-a plăcut acest lucru, că suntem o autoritate deschisă să depună orice efort şi să facă tot ce îi stă în putinţă pentru a-i atrage la noi. S-a făcut paralela între Brăila şi Galaţi, că investitorii, în ultimii doi ani de zile, au mers la Brăila, chiar dacă au un număr mai mic de locuitori, şi au deschis două mari magazine, dar nu au venit în Galaţi, unde sunt 300.000 de locuitori. De ce? Probabil din cauza opacităţii fostei administraţii. Le-am promis că vom face toate eforturile pentru a-i convinge să rămână alături de noi. Autorizaţiile cât mai repede posibil, Parcul Industrial este virgin şi îl pot face cum vor ei. Au zis că nu îi interesează foarte mult calea de transport pe apă, ci varianta rutieră, adică vor avea nevoie de şosele şi, în perspectivă, am povestit despre proiectele noastre: drumul expres, legăturile cu Ucraina, autostrada care să meargă până în nordul ţării, dar totul începe cu un mic pas”, a precizat vicepreşedintele CJ.

Marius Stan: „Nu vreau să vând iluzii”

Primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, a fost ceva mai reţinut după discuţii, afirmând că „a fost o întâlnire ca multe altele pe care le-am avut de la începutul mandatului. Întotdeauna am fost cu uşile larg deschise pentru cei care vor să ne viziteze oraşul, care s-au dovedit a fi interesaţi de potenţialul investiţiei la noi, dar regret că au fost prezentaţi deodată ca salvatorii oraşului. Oamenii s-au aflat într-o vizită. Au fost şi la Iaşi, la Suceava, la Brăila, se duc şi la Buzău. Planul lor investiţional este după 2015. Vor vizita Parcul Industrial, Zona Liberă, vor vizita porturile şi, probabil, câteva hale din ArcelorMittal, urmând să analizeze toate datele pe care le culeg de peste tot. Nu îmi fac iluzii mari, dar este firesc şi normal să tratăm cu tot respectul orice potenţial investitor, lucru pe care îl şi facem. Deocamdată, nu putem spune mai mult, nu vând iluzii pentru că nu îmi place. A fost o întâlnire informală, nimic mai mult”, a declarat edilul-şef.

viata-libera.ro

  • 10 months later...
Posted

Yazaki angajează 3.000 de oameni în noua fabrică de la Brăila

Producătorul japonez de componente auto Yazaki, cu afaceri de aproape 340 de milioane de euro pe plan local, deschide două noi unităţi de producţie în Brăila şi în Urlaţi (judeţul Prahova), unde urmează să angajeze 4.000 de oameni.

„Noua fabrică Yazaki din Urlaţi este în construcţie şi se va desfăşura pe o suprafaţă de peste 12.000 de metri pătraţi. În două săptămâni se dă drumul la producţie, cu circa 120- 150 de angajaţi, iar până în aprilie anul viitor în cadrul companiei vor lucra în jur de 1.000 de salariaţi“, a explicat Marian Măchi­ţescu, primarul oraşului Urlaţi.

Potrivit unor informaţii din piaţă, Yazaki a investit şi într-o unitate de producţie în Brăila, unde urmează să angajeze 3.000 de muncitori.

Anul trecut, în cadrul celor patru entităţi juridice ale Yazaki în România (în fabricile din Ploieşti şi Arad şi în punctele de lucru din Caracal şi din Ti­mi­şoara) lucrau peste 4.700 de persoane. „Până îi califică compania (pe noii angajaţi ai Yazaki în Urlaţi– n.red.), din ce am înţeles, vor oferi salarii de 850- 900 de lei net angajaţilor“, a mai spus primarul din Urlaţi.

Reprezentanţii Yazaki nu au avut niciun comentariu oficial pe acest subiect până la închiderea ediţiei.

Producătorii de componente auto au devenit în ultimii ani printre cei mai mari angajatori din economie, ca urmare a cererii crescute venite de la export.

zf.ro

Posted

Cum a pierdut Galaţiul 3.500 de locuri de muncă, în favoarea Brăilei

În urmă cu mai bine de un an, Primăria Galaţi anunţa că este în discuţii avansate cu o firmă japoneză, ce ar dori să vină în oraş şi să creeze peste 3.500 de locuri de muncă. Dacă discuţiile s-ar fi finalizat, una dintre cele mai mari companii japoneze, Yazaki Corporation, ar fi urmat să investească peste 40 de milioane de euro într-o fabrică de componente pentru industria auto. Din păcate, niponii s-au reorientat şi au ales oraşul vecin, Brăila.

Unde a pierdut Galaţiul

Brăilenii au luat faţa Galaţiului în ceea ce priveşte condiţiile oferite. Potrivit unor surse oficiale, care au preferat să-şi păstreze anonimatul, japonezii ar fi fost încântaţi atât de locaţia oferită de municipalitatea vecină, cât şi de investiţiile ce urmează să se facă în infrastructură. Practic, faptul că japonezii au ales Brăila în detrimentul Galaţiului reprezintă un semnal clar că trecerea spre Dobrogea se va realiza prin oraşul vecin. De altfel, anul trecut, când au venit la Galaţi, japonezii au insistat foarte mult pe problemele legate de infrastructură, fiind interesaţi să afle care este cel mai apropiat aeroport de Galaţi şi care sunt şansele ca în viitor Galaţiul să beneficieze de o astfel de investiţie, dacă în apropiere există un drum expres sau o autostradă şi au adresat o întrebare incomodă la care autorităţilor gălăţene le-a fost cam greu să găsească un răspuns: de ce investitorii străini au ocolit Galaţiul în ultimii ani.

Şi Urlaţiul este mai atractiv

Pe lângă investiţia pe care o vor face la Brăila, japonezii vor mai crea locuri de muncă şi în judeţul Prahova, mai exact la Urlaţi. „Noua fabrică Yazaki din Urlaţi este în construcţie şi se va desfăşura pe o suprafaţă de peste 12.000 de metri pătraţi. În două săptămâni se va da drumul la producţie, cu circa 120-150 de angajaţi, iar până în aprilie anul viitor în cadrul companiei vor lucra în jur de 1.000 de salariaţi“, a explicat vineri, pentru Ziarul Financiar, Marian Măchiţescu, primarul oraşului Urlaţi.
Anul trecut, în cadrul celor patru entităţi juridice ale Yazaki în România (Ploieşti, Arad, Caracal şi Ti­mi­şoara) lucrau peste 4.700 de persoane. „Până îi califică compania (pe noii angajaţi ai Yazaki în Urlaţi - n.red.), din ce am înţeles, vor oferi salarii de 850-900 de lei net“, a mai spus primarul din Urlaţi.

Cine este Yazaki

Yazaki este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto. Are sediul principal la Tokyo, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Yazaki are peste 150 de companii afiliate, în 38 de ţări şi aproximativ 200.000 de angajaţi. Cei mai importanţi clienţi ai companiei Yazaki în Europa sunt Ford, Toyota, Renault-Nissan, Volkswagen, BMW etc. Investitorul japonez este deja prezent pe piaţa din România, cu trei fabrici, la Ploieşti, Arad şi Caracal.

La deschiderea fabricii de la Caracal, directorul general pe ţară al companiei anunţa dezvoltarea de noi afaceri în România. "România are un potenţial puternic din punctul de vedere al forţei de muncă şi al capacităţii umane. Având în vedere prezenţa puternică a unor protagonişti majori ai industriei auto globale (respectiv Ford şi Renault), România devine din ce în ce mai atractivă pentru investitorii din industriile conexe. De aceea, Yazaki valorifică în continuare oportunitatea de a-şi dezvolta activitatea în România", declara Jorge Damasceno, directorul general Yazaki România, citat de wall-street.ro, la deschiderea fabricii de la Caracal.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Yazaki angajează 1.500 de oameni în noua fabrică de componente auto din Vărsătura

Yazaki, unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto, deschide la Brăila, la mijlocul anului viitor, în zona Vărsătura, o fabrică de componente auto, investiţie în valoare de 24 milioane euro, care asigură 1.500 locuri de muncă.

Directorul de fabrică, Frantisek Kolvek, a declarat, astăzi, în conferinţă de presă, că producţia în noua fabrică este planificată a începe în a doua jumătate a anului 2015, iar intenţia companiei este de angaja, gradual, 1.500 de oameni, până la sfârşitul anului 2017. „Investiţia se ridică la 15 milioane de euro partea de producţie şi 9 milioane de euro cea de infrastructură. Am ales Brăila deoarece aici oportunităţile de carieră par a fi limitate din punct de vedere al industrializării. Noi dorim ca locuitorii Brăilei să crească împreună cu noi, să aibă un standard de viaţă mai bun, oportunităţi mai bune de carieră chiar aici unde trăiesc”, a declarat Kolvek.

Referitor la condiţiile de angajare, primarul Aurel Simionescu a spus că, din discuţiile purtate cu investitorii, 80% din cei care vor fi angajaţi vor trebui să fie fără experienţă şi să aibă minim liceul. „Din discuţiile purtate, am înţeles de la dumnealor că, pentru angajare, nivelul de pregătire trebuie se fie liceul, iar experienţa cât mai aproape de zero. Dumnealor vor să îşi şcolească angajaţii 1-2 ani, să îi formeze pe ceea ce le trebuie. Doar în jur de 20% vor fi persoane care au o experienţă în domeniu”, a declarat Simionescu.

Directorul general al Yazaki, Mehmet Sonmez, care este turc de origine, a precizat că, în acest moment, corporaţia Yazaki este prezentă în 44 ţări şi are peste 250 mii de angajaţi în Asia, Africa, SUA şi Europa. La conferinţa de presă organizată cu ocazia pretentării proiectului a fost prezent şi ambasadorul Belgiei, Philippe Beke.

Yazaki este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Cei mai importanţi clienţi ai companiei în Europa sunt Ford, Toyota, Renault-Nissan, Volkswagen, precum şi BMW.

presagalatibraila.com

  • 1 month later...
Posted

De ce au ales japonezii Brăila în locul Galaţiului

Ceea ce nu a reuşit Galaţiul în mai bine de 25 de ani, au reuşit brăilenii în mai puţin de doi. Astfel, după ce a avut mai multe discuţii cu municipalităţile din zona Dunării, japonezii de la Yazaki îşi vor deschide fabrica de componente auto în oraşul vecin. Pentru o zonă considerată "campioană" a şomajului în România, crearea a peste 3.000 de locuri de muncă reprezintă o adevărată mană cerească. Potrivit surselor din interiorul companiei, 1.500 de oameni vor fi angajaţi până la sfârşitul anului 2016, restul angajărilor urmând să se deruleze în următorii trei ani. Locurile de muncă vor fi create gradual.
Personalul de suport va fi angajat până la începerea producţiei, mai exact până în luna octombrie a acestui an, iar operatorii de cablaje vor fi angajaţi până la sfârşitul anului 2016.
Până în acest moment, peste 1.000 de persoane s-au arătat interesate de un job la Yazaki, majoritatea aplicanţilor fiind brăileni.
Potrivit planului de investiţie iniţial, lucrările de construcţie a fabricii se vor finaliza în octombrie 2015, când va începe şi producţia. În această perioadă, compania susţine interviurile pentru recrutarea de ingineri pentru posturile ce vor fi disponibile în noua fabrică, fiind interesată inclusiv de proaspăt absolvenţi, un atu fiind acela al cunoaşterii limbii engleze.
Cei interesaţi de un loc de muncă în viitoarea fabrică Yazaki sunt aşteptaţi să-şi depună CV-urile, fie direct la sediul din Brăila, situat pe Calea Călăraşilor, la fostul centru de calcul, lângă BCR, fie online, la adresa de email recruitment.yrlb@yazaki-europe.com.
Istoria unei investiţii ratate

Brăilenii au luat faţa Galaţiului în ceea ce priveşte condiţiile oferite. Potrivit unor surse oficiale, care au preferat să-şi păstreze anonimatul, japonezii ar fi fost încântaţi atât de amplasamentul oferit de municipalitatea vecină, cât şi de investiţiile ce urmează să se facă în infrastructură. Practic, faptul că japonezii au ales Brăila în detrimentul Galaţiului reprezintă un semnal clar că trecerea spre Dobrogea se va realiza prin oraşul vecin. De altfel, anul trecut, când au venit la Galaţi, japonezii au insistat foarte mult pe problemele legate de infrastructură, fiind interesaţi să afle care este cel mai apropiat aeroport de Galaţi şi care sunt şansele ca în viitor Galaţiul să beneficieze de o astfel de investiţie, dacă în apropiere există un drum expres sau o autostradă şi au de ce investitorii străini au ocolit Galaţiul în ultimii ani. O întrebare incomodă, la care autorităţilor gălăţene le-a fost cam greu să găsească un răspuns.
Cine este Yazaki

Yazaki este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto. Are sediul principal la Tokyo, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Yazaki are peste 150 de companii afiliate, în 38 de ţări şi aproximativ 200.000 de angajaţi. Cei mai importanţi clienţi ai companiei Yazaki în Europa sunt Ford, Toyota, Renault-Nissan, Volkswagen, BMW etc. Investitorul japonez este deja prezent pe piaţa din România, cu trei fabrici, la Ploieşti, Arad şi Caracal.
La deschiderea fabricii de la Caracal, directorul general pe ţară al companiei anunţa dezvoltarea de noi afaceri în România. "România are un potenţial puternic din punctul de vedere al forţei de muncă şi al capacităţii umane. Având în vedere prezenţa puternică a unor protagonişti majori ai industriei auto globale (respectiv Ford şi Renault), România devine din ce în ce mai atractivă pentru investitorii din industriile conexe. De aceea, Yazaki valorifică în continuare oportunitatea de a-şi dezvolta activitatea în România", declara Jorge Damasceno, directorul general Yazaki România, citat de wall-street.ro, la deschiderea fabricii de la Caracal.

viata-libera.ro

  • 8 months later...
Posted

Yazaki: Personal de producţie din Brăila, ingineri din Galaţi

1500 de persoane vor primi de lucru în urma inaugurării fabricii de cablaje a companiei japoneze Yazaki, care va avea loc în această lună, după cum au anunţat reprezentanţii săi. Investiţia demarată în decembrie 2014 a adus deja 330 de locuri de muncă pentru brăilenii din oraş, dar şi din zonele limitrofe.

„În acest moment, avem un număr de 330 de salariaţi, în continuă creştere. Majoritatea covârşitoare a angajaţilor noştri (95%) sunt din municipiul Brăila şi zona limitrofă, iar un procentaj mult mai mic, din Galaţi. Din oraşul vecin am recrutat mai mult ingineri, din dorinţa ca majoritatea personalului de producţie să fie din Brăila. Deocamdată, am avut CV-uri din care să alegem. Persoanele intervievate pentru poziţia de confecţioneri cablaje au fost supuse unor teste de atenţie şi de îndemânare, care au fost trecute de către majoritatea candidaţilor.

Ca strategie, pentru a acoperi numărul de personal, intenţionăm să ne extindem în satele din jurul Brăilei, iar dacă vom avea nevoie suplimentară de angajaţi, chiar şi în Galaţi”, a declarat pentru cotidiatul „Obiectiv – Vocea Brăilei”Aura GabrielaTatler, HR Manager în cadrul companiei.

Instruirea personalului recrutat până acum s-a făcut la fabrica din Ploieşti a firmei „Yazaki”. Cei nou angajaţi au avut parte şi de specializare, realizată în Slovacia.

Fabrica de la Brăila va produce cablaje auto pentru maşinile BMW, iar cele 1500 de angajări se vor totaliza abia la sfârşitul anului 2016.

Fabrica este situate în zona Perimetrului II al Administraţiei Zonei Libere Brăila, chiar la intrare în oraş, pe şoseaua care vine dinspre Slobozia. Locaţia este aproape de Dunăre, cu acces la calea ferată, precum şi la Drumul European 584, aceste atuuri contând mult pentru alegerea Brăilei de către investitorul japonez.

presagalati.ro

  • 2 months later...
Posted

Grevă la "Yazaki"

Peste 300 de angajaţi ai fabricii "Yazaki" au intrat în grevă de la ora 12.00, nemulţumiţi de felul în care conducerea şi specialiştii slovaci se comportă cu ei, dar şi de salarii şi concediile de odihnă.

Angajaţii brăileni ai "Yazaki" susţin că salariile sunt foarte mici, raportate la volumul de muncă, iar condiţiile din fabrică nu sunt tocmai ok. Concediul de odihnă ce le-a fost promis în perioada sărbătorilor de iarnă s-a diminuat extraordinar de mult. Un tânăr ne-a spus că, iniţial, trebuia să se stea acasă de pe 18 decembrie, însă directorii i-au anunţat în ultima clipă că au liber doar de Crăciun şi în prima şi a doua zi de Revelion.
Rămâne de văzut cum se vor finaliza "negocierile" dintre angajaţi şi conducerea fabricii "Yazaki". Protestatarii sunt hotărâţi să nu renunţe cu una, cu două, până directorii nu vor respecta ceea ce le-au promis la angajare.
Reamintim că "Yazaki" şi-a început oficial activitatea de producţie în a doua jumătate a lunii octombrie. Fabrica de la Brăila a fost realizată în cadrul unei investiţii de peste 24 milioane de euro. Personalul angajat, majoritatea din Brăila şi Galaţi, a urmat cursuri de specializare la unităţi din ţară şi străinătate ale companiei.
Angajaţii fabricii din Zona Liberă produc cablaje pentru industria auto în sistem KSK (cablaj specific clientului - n.r.), produse cu care vor fi echipate maşinile mărcii BMW.

obiectivbr.ro

  • 3 months later...
Posted

Yazaki Brăila vrea să ajungă la 2.000 de angajaţi până la finele anului

Japonezii de la Yazaki au planuri mari în ce priveşte politica de personal pentru acest an. În cadrul unui material prezentat în emisiunea Biziday, realizată de Moise Guran, reprezentanţii companiei locale au explicat că intenţionează deschiderea unei a treia linii de producţie, context în care ar urma angajări, în primă fază, pentru circa 400 de persoane. "Până la jumătatea anului vom ajunge la un număr de circa 1.500 de angajaţi şi estimăm că până la finele anului vom ajunge la 2.000 de salariaţi. Ne bazăm în această perioadă pe promovările din interior adică din rândul angaţilor", a declarat Aura Gabriela Tatler, HR Manager în cadrul companiei.

Angajaţii fabricii din Brăila produc cablaje pentru industria auto în sistem KSK (cablaj specific clientului - n.r.), produse cu care sunt echipate maşinile mărcii BMW.

Reamintim că investiţia a fost demarată încă din decembrie 2014 în zona Perimetrului II al Administraţiei Zona Liberă Brăila, chiar la intrare în oraş dinspre Viziru, locaţia fiind aproape de Dunăre, cu acces la calea ferată, precum şi la Drumul European 584. Pentru realizarea clădirii în care este amenajată fabrica, japonezii au un parteneriat cu dezvoltatorul imobiliar belgian - Warehouses DePauw (WDP).

"Yazaki" este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto. Are sediul principal la Tokyo, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Yazaki este prezentă în 44 de ţări şi are aproximativ 250.000 de angaja]i în întreaga lume.

obiectivbr.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.