dcp100168 Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 "Relaxare, sănătate şi fericire" la prizăCoadă la masaj gratuit cu căldură* Fizioterapie rebotezată marketing?De câteva zile, zeci, ba chiar mai nou sute de pensionari stau zilnic la o coadă respectabilă ce se formează în faţa unei clădiri noi din imediata vecinătate a sediului Romtelecom. Etajul acesteia a fost închiriat de un întreprinzător care derulează o afacere în franciză. Vinde un "aparat portabil de termomasaj" numit "Ceragem" a cărui utilizare ar oferi - potrivit prospectului promoţional tipărit în culori frumoase, pe hârtie lucioasă - "relaxare, sănătate şi fericire". Existenţa prospectului contrazice întrucâtva motivul pentru care tot mai mulţi vârstnici gălăţeni se aşază încă din zori la coadă: "masajul cu căldură" (cum l-a numit o femeie ce-şi aştepta rândul)."Testare" inedităIntrigaţi, am urcat pe o scară metalică abruptă (cam ca aceea din interiorul vapoarelor) şi am pătruns într-un spaţiu neaşteptat de mare în care locul aerului fusese luat de un miros greu de transpiraţie. Câteva zeci de vârstnici ţopăiau ritmic bătând din palme deasupra capului în ritmul unei muzici la fel de stridente (din cauza volumului exagearat) ca şi vocea unei... nu ştiu cum s-ar putea numi, să-i zicem animatoare, care le repeta la microfon beneficiile Ceragem-ului. Pe marginile sălii, alţi vârstnici stăteau întinşi pe nişte paturi, având sub "şale" nişte becuri alimentate din carcasa aparatului "Ceragem".Marketing cu schepsisSesizându-ne nedumerirea din priviri, directorul de vânzări, dl Costel Rusu, a fost de acord să ne ofere detalii despre ceea ce pentru noi semăna a fitness pentru vârstnici şi a şedinţă de fizioterapie: "Asistaţi la o formă inedită de marketing. Noi oferim oricui posibilitatea să testeze ori de câte ori doreşte aparatul pe care îl comercializăm pentru a se convinge de beneficiile acestuia. Poate veni oricine, pe o perioadă nelimitată, zilnic chiar, dacă doreşte. De aceea, nu facem publicitate clasică produsului (dar ne-a oferit prospectul)".Vioiciune periculoasă?Înainte de a întreba ce este şi ce face aparatul care costă nu mai puţin de 980 de euro (cu TVA), am avut altă curiozitate, legată de neobişnuita vioiciune a celor câteva zeci de vârstnici, cu siguranţă în proporţie covârşitoare cardiaci: cum se procedează dacă unul dintre cei care ţopăie, scuzaţi terminologia, "cade lat"?"Chemăm salvarea" a fost răspunsul dezarmant al directorului care ne-a arătat apoi că fiecare persoană, înainte de a testa Ceragem-ul, semnează un document prin care îşi asumă riscurile, căci aşa cum a ţinut să precizeze vânzătorul acestuia: "Să fie limpede, noi nu oferim servicii medicale. Doar vindem aparatul şi nu obligăm pe nimeni să se convingă de binefacerile acestuia".Despre Ceragem am aflat că este de provenienţă sud-coreeană. Sursele de căldură pentru termomasaj sunt nişte becuri cu infraroşii, cu heliu şi, potrivit interlocutorului nostru, şi nişte pietre de jad încălzite.Împotriva beteşugurilor, dar fără caracter de tratament (?!)"Avem 24 de paturi pe care zilnic testează Ceragem-ul 336 de persoane, în intervalul orar 8.00 - 17.40. O şedinţă durează 40 de minute din care 30 sunt de masaj propriu-zis. Efectele benefice vizează o gamă largă de afecţiuni, dar, neavând pregătire medicală şi neoferind servicii medicale, nu mă pot referi la ele", a mai declarat acesta.După ce am aflat misterul cozii, am coborât cu mare atenţie scara abruptă gândind că dacă reuşesc să ajungă teferi înapoi pe trotuar şi octogenarii, după cel puţin o oră de aşteptat în picioare (să intre la "testare") şi zece minute de "fitness", s-ar putea ca beculeţele Ceragem-ului să aibă oarece efecte.De altfel, vârstnicii cu care am discutat la ieşire s-au declarat convinşi că în urma "testărilor" li s-au ameliorat simptomele unor boli precum arterită, osteoporoză, sciatică, tromboflebită, astm, constipaţie ş.a..Măi, să fie!"Eu aveam probleme cu calciul din oase, dar, după 20 de şedinţe, simt cum s-a fixat!", ne declară încântat Gheorghe Perieţeanu. Fiecare dintre cei care formează impresionanta coadă are o astfel de poveste, despre care vorbeşte cu vecinii de cartier şi cunoştinţele, aplicând astfel genialul plan de marketing al organizatorilor."Scump, domnule, scump !"I-am spus directorului de vânzări că, pentru a cumpăra un aparat, trebuie să-şi pună la bătaie întreaga pensie toţi cei câteva zeci de participanţi la o şedinţă de testare. Impasibil, acesta a replicat: "Şi ce dacă, au alternativa de a-l folosi gratuit, dar de la ei află alţii, care au rude la muncă în străinătate şi îi pot ajuta cu 300 - 400 de euro. Nu vă gândiţi că aparatele nu se vând !"Ceragem Global Netwotk este o corporaţie extinsă în peste 50 de ţări, în care comercializează aparatul de termomasaj. În România, există până în prezent 12 reprezentanţi (ultimul fiind cel de la Galaţi).Dacă afacerea acestora este sau nu periculoasă pentru sănătatea publică nu e treaba noastră să ne pronunţăm. În orice caz, medicii de la Autoritatea Judeţeană de Sănătate Publică, între ale căror atribuţii este inclusă şi acordarea avizelor pentru activităţi comerciale şi respectiv prestarea de servicii (medicale sau nu), nu auziseră despre Ceragem. Aud acum.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=24504
Recommended Posts