Jump to content

Doi fraţi din Rădeşti şi-au deschis un lanţ alimentar în Italia


dcp100168

Recommended Posts

Răducu Nicodim din Ravenna: “Am facturat peste 6 milioane de euro”

raducu1.jpg

Magazinele româneşti din Italia s-au înmulţit exponenţial în ultimii ani. Produsele româneşti au mare căutare, mai ales în perioada sărbătorilor. Succes au însă comercianţii care reuşesc să aibă în galantare produse de calitate, la preţuri apropiate de cele din ţară. Un român din Italia administrează câteva astfel de magazine şi a devenit cunoscut şi ca un foarte bun distribuitor engross. El a creat chiar şi un brand de mezeluri, care îi poartă numele. Pentru a reuşi a muncit însă zi şi noapte şi a făcut multe sacrificii. Iată povestea lui.

Răducu Nicodim are 38 de ani şi este originar din judeţul Galaţi. A venit în Italia în urmă cu doisprezece ani şi a cunoscut toate greutăţile vieţii de emigrant. “Am venit în Italia în anul 2000, împreună cu o verişoară a cărui soţ era de ceva timp lângă Perugia. Nu am avut loc de muncă imediat, a trebuit să aştept vreo două luni. Apoi am găsit de muncă la o fermă de animale dar la început lucram două, trei zile pe săptămână. Nu luam mai mult de 700 de euro pe lună deşi începeam munca la 5 dimineaţa şi terminam la ora 23. Am rămas la fermă până în 2002, iar când s-a dat “sanatoria” am reuşit să-mi procur permis de muncă. După aia am lucrat în construcţii vreo doi ani. Abia în 2005 am deschis primul magazin.”

13 magazine

Comerţul cu produse româneşti l-a început lângă Siena, când a deschis primul magazin cu produse româneşti. Au urmat apoi altele, în diferite localităţi, iar în prezent are 13 magazine şi un punct de desfacere engross, la Ravenna. “Am deschis primul magazin în 2005, lângă Siena, dar nu a mers grozav. Eram pe punctul de a închide, dar am făcut un împrumut şi am deschis un alt punct de lucru la Perugia. Apoi afacerea a început să mergă. A urmat la Foligno, iar în prezent mă pot lăuda cu 13 magazine, în diferite localităţi, 30 de angajaţi şi peste 6 milioane de euro facturat. Dar pentru asta a trebuit să muncesc zi şi noapte. Ziua vindeam în magazine şi noaptea făceam distribuţie. Dacă vrei să câştigi din muncă cinstită, trebuie să faci multe sacrificii şi să crezi în şansa ta.” a concluzionat gălăţeanul.

Secretul succesului

În prezent, Răducu Nicodim are şi un punct de lucru de unde distribuie engross marfa, dar principala activitate este distribuţia în propriile magazine. Secretul succesului crede că stă în corectitudine faţă de clienţi şi o bună cunoaştere a pieţei. “Mă bazez în primul rând pe punctele mele de desfacere, dar lucrez şi cu alte magazine româneşti. Am doar produsele care se vând cel mai bine, nu mă hazardez să stau cu marfă care se vinde greu. În plus, venim în întâmpinarea clienţilor sau mai ales a partenerilor noi, cu disconturi şi sisteme de plată avantajoase. Important e să fii corect cu cei cu care colaborezi, aşa se sudează un bun raport comercial.”

Mezel “Răducu”

Răducu şi-a creat un brand propriu de mezeluri. “Am creat mai multe tipuri de mezeluri, un brand al meu personal. I-am dat numele meu, “Răducu”. Mezelurile le fac în România, am parteneri foarte serioşi, produsele sunt de cea mai bună calitate. Am ţinut cont de calitate în primul rând şi produc ce se cere mai mult la românii din Italia. În plus, reţetele produselor ţin cont de tradiţiile noastre gastronomice şi sunt la un standard de calitate ridicat.”

În afară de mezelurile care îi poartă numele, Răducu Nicodim comercializează şi alte produse care se găsesc mai greu în Italia. “În afară de produsele clasice, pe care le găsim în mai toate engros-urile româneşti, eu mai comercializez o gamă variată de murături. De cele tradiţionale, în saramură. Avem gogonele, asortate, castraveţi şi chiar şi mărar sau leuştean, care aici în Italia nu se găsesc. Apoi am şi un tip de zacuscă. Nu prea ne lipseşte nimic. Clienţi să fie.”

Pentru viitor, românul e optimist şi nu-şi doreşte altceva decât să-şi menţină actualii clienţi. “E criză pentru toţi şi cu greu mai reuşesc unii spă menţină un magazin cu produse româneşti. De aia spun şi eu că pe viitor îmi doresc să am măcar aceeaşi clienţi, să meargă treaba înainte. Sper să nu fac rabat nici de la calitate. Ţin mult la asta.”

gazetaromaneasca.com

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Doi fraţi din Rădeşti şi-au deschis un lanţ alimentar în Italia

Fraţii Răducu şi Claudiu Nicodim sunt doar două exemple de comercianţi români de succes din Italia. Cei doi fraţi din comuna gălăţeană Rădeşti au un depozit, "Danubiana", la Ravenna, de unde distribuie marfa către cele 15 magazine deschise în oraşele vecine.

Primul care a “apucat” calea Italiei a fost Răducu. A făcut rost de 1.500 de dolari pentru viză şi a plecat în căutarea unui loc de muncă mai bine plătit. N-a prea mers cu munca şi s-a gândit să-şi deschidă o afacere. “Ideea cu afacerea în Italia mi-a venit odată cu pofta de a mânca produse româneşti, iar în anul 2005, după un studiu de piaţă şi un împrumut la bancă de 20.000 de euro, am reuşit să pun bazele primului magazin românesc într-un orăşel mic, care se numeşte Chiusi. După o lună, era cât pe ce să închid, nimeni nu ştia de mine, nu eram cunoscut, am fost nevoit să apelez la un alt împrumut, să arunc toată marfa şi să o iau de la capăt. Speranţa că voi reuşi m-a îndemnat să fac asta şi am reuşit”, spune mândru Răducu Nicodim. După ce a reuşit cu primul magazin, s-a ambiţionat şi a mai deschis încă 14 magazine alimentare româneşti, în diverse zone ale Italiei şi un depozit de 2.000 de metri pătraţi, cumpărat în leasing în 2013.

“Comerţul îl am în sânge de la bunicul meu, care asta a făcut toată viaţa. În plus, am avut deschis şi în România un mic magazin în satul natal. L-am închis în momentul când am plecat. Aici, în Italia, am 30 de agajaţi cu care reuşesc să ţin această afacere şi să o fac să dea roade”, mai povesteşte Răducu Nicodim.

Din anul 2011 şi-a adus şi fratele Claudiu în Italia, asta după lungi discuţii. “Mi-a spus că îi trebuia cineva aproape pentru a mai prelua din atribuţiuni şi avea nevoie de o persoană de nădejde. Acum, în doi este altfel, şi angajaţii noştri sunt oameni pe care ne bazăm, cu care lucrăm de mulţi ani şi care nu ne-au dezamăgit”, spune Claudiu Nicodim.

Concluziile trase de cei doi, după câţiva ani buni petrecuţi în Italia, sunt că legile sunt simple, dar greu de înţeles de străini. “Accesul la informaţie pentru străini este greoi. Italienii respectă omul de afaceri, chiar îl ajută... controalele sunt în beneficiul nostru, se dă timp să te pui la punct şi apoi apar sancţiunile. Italienii, ca oameni sunt reci, nu te privesc cu ochi buni atunci când reuşeşti în ţara lor, dar dacă intri în afaceri cu ei şi te cunosc mai bine, se schimbă lucrurile”, ne explică Răducu Nicodim. Explicaţiile continuă: “Chiar dacă au un nivel de trai ridicat, taxele şi impozitele sunt foarte mari. Este foarte greu să rezişti. Locuri de muncă sunt tot mai puţine, criza este la fel ca în România, însă ei au de toate: industrie, agricultură, infrastructură, turism, etc... Totul este bine pus la punct. Ce nu au: stabilitate politică”, spune ex-gălăţeanul.

Clienţii celor doi gălăţeni sunt în marea lor majoritate români, însă le calcă pragul magazinelor destul de des şi clienţi din ţările vecine României, cu o bucătărie asemănătoare. “Încercăm să importăm pentru ei produsele cele mai căutate şi ei sunt foarte multumiţi. Seriozitatea cu care noi tratăm clientul ne ţine pe piaţă. Varietatea de produse de asemenea este importantă pentru noi... aducem tot ce doresc clienţii noştri”, ne spune Claudiu Nicodim.

Cei doi fraţi din Galaţi comercializează şi câteva tipuri de mezeluri care le poartă numele. Toate sunt produse în România. Cum recent, în Italia TVA-ul a fost majorat cu un procent, mulţi clienţi ai magazinelor s-au întrebat dacă preţul produselor va creşte. "Tinând cont că produsele noastre, ma refer la preparatele din carne, mezeluri, murături, le producem noi, cu materia primă a noastră, nu le vom majora preţul. Cel puţin la aceastea încercăm să nu modificăm nimic, ne adaptăm pieţei”, ne-a spus Răducu Nicodim.

De intors acasă, cei doi fraţi se întorc de fiecare dată când este nevoie cu bucurie, dar ca să se restabilească acolo este absolut exclus. “Mi-am întemeiat o familie, am un copil, mi-am cumpărat o casă, am o afacere şi sper să reusesc ca peste câteva zeci de ani să predau ştafeta fiului meu. Aici am prietenii, aici am fratele, aici îmi desfăşor activitatea. În România este mama, sunt toate rudele, dar dacă viaţa asta mi-a oferit, sper să fiu sănătos să mă pot bucura de tot şi de toate”, a adăugat Răducu Nicodim.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Un gălăţean a primit titlul de întreprinzătorul anului 2015 în Italia

Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, la iniţiativa Camera de Comerţ şi Industrie a României în Italia (CCIRO Italia), partenerul de la Roma al Camerei de Comerţ şi Industrie a României, în cadrul ediţiei 2015 a Topului Naţional al Firmelor vor fi premiate, pentru prima dată, trei firme ale unor români din diaspora. Una dintre ele este Danubiana SRL din Ravenna, condusă de gălăţeanul Răducu Nicodim, care primeşte titlul de întreprinzătorul anului 2015 în Italia. „Danubiana SRL facturează 18 milioane euro şi deserveşte prin propriul depozit un număr de 15 magazine proprii. Danubiana SRL are ca şi obiectiv dezvoltarea reţelei de magazine de desfacere şi dublarea cifrei de afaceri (prin importurile de produse româneşti) până în noiembrie 2017”, se arată în comunicatul de presă.
“Am ales să prezentăm pentru această ediţie a Topului Firmelor sectorul agroalimentar şi importurile din România derulate de către firme înfiinţate de românii din diaspora. Estimăm la o valoare între 700 milioane şi un miliard de euro anual, consumul produselor româneşti în diaspora, o contribuţie importantă a românilor din diaspora la dezvoltarea economică a României, argument despre care nu prea se vorbeşte”, a declarat Eugen Terteleac, preşedinte CCIRO Italia.
“Prin premiile acordate astăzi celor trei firme din diaspora, vrem să mulţumim şi să recunoaştem valoarea miilor de antreprenori români de succes din străinătate, care contribuie direct sau indirect la dezvoltarea economică a României”, a declarat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ Naţionale a României.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.