Jump to content

Elevii români, în coada clasamentelor testelor PISA


dcp100168

Recommended Posts

La Metalurgic, elevii vor fi testaţi la citire

Autor:Roxana Artene Penciu

15 elevi de la Grupul Şcolar Metalurgic vor participa, pe 18 martie, la testele PISA pe anul 2009, domeniul principal al verificării fiind lectura/citirea. Elevii vor primi o broşură de test cu durata de două ore, conţinând itemi de investigare a competenţelor de citire. Elevii primesc sarcini de lucru pornind de la o varietate de texte literare şi non-literare, diagrame, tabele, grafice, hărţi etc. De asemenea, vor primi şi un chestionar de mediu socio-educaţional, cu durata de 40-45 de minute. Administrarea instrumentelor de evaluare este complet externă şcolilor, realizată de coordonatori de şcoală formaţi la nivel naţional, pe baza manualului de proceduri specific.

După ultima testare, România în coada clasamentului

După ultima testare internaţională PISA, care a avut loc în 2006, România se află la coada clasamentului, ocupând locul 47 dintre cele 57 de ţări testate. Bulgaria, Ungaria, Estonia au ocupat locuri mai bune decât noi. De la noi, din Galaţi, au fost testaţi atunci elevii de la Grupul Şcolar de Marină şi de la Liceul din Tudor Vladimirescu. Au fost verificate cunoştinţele elevilor la chimie, fizică, ştiinţe naturale, economie şi modul în care folosesc aceste cunoştinţe în viaţa de zi cu zi. Rezultatele acestor evaluări, care se realizează la nivel mondial din trei în trei ani, nu sunt prea onorante pentru noi. Concluzia a fost că în şcoala românească predomină teoria, practica nefiind nici pe departe unul dintre atuurile învăţământului nostru.

http://www.viata-libera.ro/articol-La_M ... ire_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Propunere de admitere la liceu

În loc de teze unice, testare de tip PISA

* Absolvenţii de gimnaziu vor fi repartizaţi tot computerizat *

Absolvenţii de clasa a VIII-a din 2010 ar urma să intre la liceu tot pe baza admiterii computerizate, nu prin examen organizat de instituţiile liceale. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, propune scoaterea tezelor cu subiect unic şi înlocuirea lor cu un examen de gen PISA, testare internaţională interdisciplinară, care va conta la admitere în proporţie de 50 la sută. Demnitarul precizează că tezele ar urma să se susţină, ca şi până acum trei ani, doar la nivel local, cu subiecte diferite de la o şcoală la alta. Propunerea de eliminare a tezelor unice din sistemul de învăţământ de stat va fi supusă dezbaterii publice, a mai anunţat ministrul Andronescu.

Elevii care au trecut în clasa a VIII-a ar trebui să susţină în anul şcolar următor testarea de tip internaţional. Media lor de admitere ar urma să fie calculată după o formulă specială. Astfel, numai pentru cei care au dat în clasa a VII-a tezele cu subiect unic, nota de la teze va conta în proporţie de 25 la sută în calculul mediei de admitere, 50 la sută va însemna media celor patru ani de gimnaziu şi restul de 25 la sută - media notelor de la examenul pe modelul testării internaţionale.

PISA (Programme for International Student Assessment - Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor) este o evaluare comparativă, standardizată internaţional, cu scopul de a măsura achiziţia competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, aflaţi la finalul învăţământului obligatoriu, în domeniile citire / lectură, matematică şi ştiinţe.

http://www.viata-libera.ro/articol-In_l ... ISA_2.html

De ce se tot învârt ăştia pe lângă subiect de atâţia ani nu pot să înţeleg! E aşa de greu de priceput că examenele sunt cele mai bune?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De ce se tot învârt ăştia pe lângă subiect de atâţia ani nu pot să înţeleg! E aşa de greu de priceput că examenele sunt cele mai bune?

corect! era de 1.000 ori mai bine pe vremea lui Ceasca'. Se dadea treapta I, apoi a II-a si apoi BAC-ul. Ce o fi asa de greu de inteles pentru astia care se tot chinuie la reforma lu' Peste Sarat, chiar nu pricep!!??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Admiterea la liceu cu teste PISA

* Dacă vor fi organizate tot cu supraveghetori din aceeaşi şcoală, testele nu vor avea niciun efect * Ar trebui schimbate programele şi sistemul de predare pentru ca elevii să facă faţă unui asemenea examen *

Elevii claselor a VIII-a, dar şi profesorii şi părinţii lor vor începe anul şcolar cu un nou stres: iar se schimbă sistemul de admitere. Mai rău decât atât, tezele cu subiect unic, cu care se obişnuiseră deja, vor fi înlocuite cu teste PISA, cele la care elevii români au obţinut printre cele mai proaste rezultate din lume, clasându-se pe locul 47 la ştiinţe, 48 la lectură şi 45 la matematică din cele 57 de ţări testate.

Cei mai mulţi oameni ai şcolii din Galaţi cu care am stat de vorbă sunt dezamăgiţi de această nouă formulă aleasă de Andronescu, care schimbă un tip de examen cu un altul, dar nu aduce îmbunătăţiri sistemului de selecţie. Directorii şi profesorii de la liceele de elită ne-au declarat că sperau ca ministrul să lase instituţiile de învăţământ să-şi organizeze admiterea, printr-un sistem propriu, dacă tot se vorbeşte despre descentralizarea învăţământului.

„O soluţie neinspirată”

Printre adepţii admiterii organizată de fiecare liceu se numără şi inspectorul general-adjunct Mitică Dudău. Acesta ar opta pentru o variantă combinată: „Testele naţionale, teze cu subiect unic sau teste PISA, dacă se vor da tot în şcoală, cu supraveghetori profesori ai şcolii, nu vor reprezenta decât o soluţie neinspirată. Ar fi trebuit liceele să-şi facă singure admiterea, după care să se organizeze repartiţie computerizată”.

Inspectoarea general-adjunctă Laura Marin crede şi ea că orice test va avea valabilitate dacă va fi organizat la nivel naţional: „Dacă iar se va face la nivelul şcolii, nu vom avea garanţia că totul va fi corect”, spune inspectoarea general-adjunctă. Aceasta susţine că în ceea ce priveşte dificultatea elevilor români în rezolvarea unor cerinţe cu aplicaţie practică nu ar fi o problemă, pentru că toţi elevii ar porni cu acelaşi handicap şi nu va fi un examen care musai trebuie promovat, ci doar un test pentru ierarhizare.

Pentru teste PISA trebuie schimbată programa

Directoarea Colegiului de Industrie Alimentară „Elena Doamna”, Luminiţa Nichita, crede că trecerea la teste PISA ar trebui făcută după o schimbare a programei şcolare: „La noi se pune încă accent pe informaţie, nu pe aplicarea în practică a cunoştinţelor. Or, prin testele PISA se evaluează tocmai această capacitate de a aplica practic cele învăţate. La noi orele de la şcoală sunt bazate pe transmitere de informaţii, mai puţin pe aplicaţii practice, de aceea elevilor le va fi destul de greu”, crede directoarea de la „Elena Doamna”.

Sunt necesare mai multe schimbări

„Actualele teze unice nu pot constitui o modalitate credibilă şi echitabilă de testare a capacităţilor elevilor, de aceea o schimbare e binevenită” consideră profesoara Eugenia Olariu, de la „Spiru Haret” din Tecuci. Aceasta susţine că testele PISA vor diferenţia elevii nu în funcţie de cât de multe ştiu, ci în funcţie de ceea ce reuşesc să realizeze cu ceea ce ştiu. „O asemenea testare necesită, însă, o pregătire foarte serioasă, astfel încât să eliminăm hibele vechiului sistem de evaluare (respectiv, posibilitatea fraudării şi realizarea de ierarhii neconforme cu realitatea). Trebuie intervenit la nivel de obiective, de programe şcolare, trebuie regândită atât predarea, cât şi evaluarea curentă, vor fi necesare noi stagii de formare a profesorilor”, crede Eugenia Olariu.

„Testele PISA, altceva decât ce se face în şcoala românească”

De aceeaşi părere s-a arătat şi inspectoarea de limba şi literatura română Nicoleta Crânganu, care consideră că introducerea testelor PISA ca sistem de admitere la liceu necesită întâi schimbarea sistemului de învăţământ: „Testele PISA sunt cu totul altceva decât se face în şcoala românească. Pun accent pe aplicarea competenţelor pe care le dobândesc elevii, ori acest lucru la noi se face foarte puţin. Va trebui să schimbăm programa, tipul de predare, tipul de evaluare şi tipul cunoştinţelor. Profesorii ar trebui să urmeze cursuri de formare”, spune Nicoleta Crânganu. Inspectoarea de limba română consideră însă că schimbarea radicală a feţei învăţământului după chipul şi asemănarea testelor PISA ar fi un dezavantaj: „Ar trebui să nu ne lăsăm furaţi de stilul acesta de şcoală, care pune accent pe elevul descurcăreţ, în dezavantajul acumulării de cunoştinţe”. „Ar trebui să păstrăm un echilibru, pentru a ne putea păstra inteligenţa noastră românească, care s-a dovedit a fi un lucru bun până acum. Trebuie avut în vedere că noi nu avem cum să importăm inteligenţe, aşa cum se întâmplă cu America. Noi trebuie să ne bazăm pe oamenii pe care şcoala noastră îi formează, de aceea nu ne permitem luxul să minimalizăm rolul teoriei în şcoală”.

Deocamdată, elevii claselor a VIII-a nu ştiu ce surprize le vor aduce aceste teste PISA. Cert este că Ministerul Educaţiei are obligaţia de a publica până la 1 septembrie metodologia de organizare a examenului.

http://www.viata-libera.ro/articol-Admi ... _PISA.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Rezultatele testului PISA 2009 plaseză învăţământul românesc în coada Europei

Au aparut rezultatele testelor PISA pe 2009, teste la care Romania ocupa in continuare un loc codas printre tarile europene. PISA (Programme for International Student Assessment) reprezinta un program initiat de OCDE (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica), prin care se evalueaza nivelul atins in pregatirea scolara a elevilor de 15 ani, pe baza unor teste standardizate.

In 2009, la studiu au participat peste 500.000 de elevi din peste 70 de tari si teritorii, iar Romania s-a clasat pe locul 49 la lectura, 47 la matematica si 48 la stiinte, in Europa doar Muntenegru si Albania avand punctaje mai slabe.

In cele trei evaluari anterioare (2003, 2006), Romania a iesit de asemeni foarte prost, acesta fiind primul semnal de alarma care a zguduit increderea oarba in invatamantul romanesc, pe care multi il vedeau suficient de bun. Ulterior, lucrarile Comisiei Prezidentiale conduse de Mircea Miclea, punand cap la cap si alte evaluari internationale, precum si evaluari interne, ale mediului de afaceri, ale ONG-urilor cu preocupari in domeniul educatiei, au tras concluzia: invatamantul romanesc este ineficient, inechitabil, irelevant si de proasta calitate. Insulele de excelenta existente, atat in invatamantul preuniversitar cat si in cel universitar nu pot ascunde marea de mediocritate si, uneori, de impostura.

Toti specialistii explica esecul Romaniei in aceste evaluari prin continuturile si filosofia educationala diferita de la noi, comparativ cu alte tari. Noi am mostenit si mentinem un cadru educational bazat doar pe continuturi teoretice, nu si aplicative si interdisciplinare. Acest cadru o fi fost valabil atunci cand la liceu ajungeau 20-30% din cohorta, care treceau oarecum simplu de la cunostinte la competente. Odata cu masificarea invatamantului, paradigma educationala s-a schimbat considerabil. Evaluarea fundatiei Bertelsmann a masurat sistemul educational pe baza a patru piloni: a invata sa stii, sa faci, sa fii, sa traim impreuna. Noi avem doar primul pilon.

Toate studiile internationale ne arata ca ariile obligatorii ale unui curriculum national sunt: teoretica-conceptuala, aplicativa, interdisciplinara si generatoare de competente de formare continua. Noi avem curricule care cuprind doar prima arie. Sa adaug ca totul ar trebui sa porneasca de la lista competentelor asteptate si planificate pe cicluri de invatamant, pentru ca apoi sa fie definite continuturile, capacitatile si atitudinile. La noi asa ceva nu exista.

Iata, pentru comparatie, acelasi exemplu de item in viziunea romaneasca si in aceea a testelor PISA.

La noi: "Sa se afle perimetrul poligonului din figura alaturata"

In testele PISA: “Curtea unei familii are forma si dimensiunile din figura alaturata. Familia doreste sa-si construiasca un gard, format din scanduri de latime 10 cm. Cate scanduri vor fi necesare, avand in vedere ca pierderile la montare sunt de 10%, iar intre scanduri se lasa un spatiu de 1 cm.”

Aceasta e diferenta intre filosofia educationala romaneasca si aceea din tarile cu educatie performanta.

http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-8107516-rezultatele-testului-pisa-2009.htm

Studiul este repetat din trei in trei ani, Romania obtinand un punctaj mediu de 424 de puncte, cu 28 de puncte peste punctajul din 2006, in timp ce media la nivelul celor 34 de tari membre OCDE a fost de 493.

Pe primul loc s-a clasat China cu 556 de puncte. Locul doi a fost ocupat de Coreea de Sud cu 539 de puncte, iar pe locul trei s-a clasat Finlanda cu 536 de puncte. La capatul celalalt al clasamentului este Peru cu 370 de puncte, Azerbaidjan cu 362 de puncte si Kirgizstan cu 314 puncte.

Cei mai slabi 5% dintre elevii romani au obtinut un punctaj mediu de 271 de puncte (332 media ODCE), iar cei mai buni 5% dintre elevi au obtinut un punctaj mediu de 564 de puncte (637 media OCDE). Cei mai buni 5% dintre elevii romani abia depasesc media inregistrata in China, Coreea sau Finlanda.

http://www.campusnews.ro/stiri-stiri-8107322-romania-situatea-penultimul-loc-ceea-priveste-competentele-baza-ale-elevilor-15-ani.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

În martie, teste PISA în şapte şcoli gălăţene

Elevii născuţi în 1996 din şapte instituţii de învăţământ din Galaţi vor primi pe 14 martie testări PISA. În principal le va fi testată „capacitatea individuală de a identifica şi de a înţelege rolul pe care îl joacă matematica în lume, de a formula judecăţi bine fundamentate, de a utiliza şi de a se angaja în înţelegerea matematicii în moduri care satisfac necesităţile vieţii individului ca un cetăţean constructiv, interesat şi reflexiv”, se arată pe site-ul http://www.rocnee.eu. Ca urmare, broşura de testare va cuprinde itemi de matematică în proporţie de 75 la sută, restul de 25 la sută fiind alocaţi lecturii şi ştiinţelor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Elevii români, locul 45 din 65 de ţări la testul PISA 2012

Elevii români se află pe locul 45 din 65 de ţări în urma testului PISA din 2012, rezultatele obţinute de ei fiind sub media mondială la toate cele trei domenii evaluate, respectiv matematică, citire/lectură şi ştiinţe, potrivit informaţiilor datele publicităţii marţi. La testul PISA din 2009, România a ocupat locul 49 din 65 de ţări participante, iar în 2006 a fost pe poziţia 47 din 57.

Scorul mediu înregistrat de elevii români la ciclul de testare PISA 2012 este 445 de puncte la matematică, 438 la citire/lectură şi 439 la ştiinţe. Comparativ, media ţărilor OECD este de 494 puncte la matematică, 496 la citire/lectură şi 501 la ştiinţe, precizează Ministerul Educaţiei, citând date din raportul Secretariatului pentru educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).

La matematică, de pildă, rezultatele elevilor români din 2012 sunt comparabile cu cele ale elevilor din state precum Turcia, Cipru, Thailanda, Emiratele Arabe Unite, Bulgaria şi Chile. Performanţele elevilor români sunt mai bune decât ale elevilor din Malaezia, Muntenegru, Costa Rica, Kazahstan, Mexic, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Iordania şi Argentina, dar sub cele ale unor ţări precum Serbia, Grecia, Rusia, Israel, Croaţia, Slovacia, Lituania, Ungaria, Letonia sau Italia.

La citire/lectură, scorul României este comparabil cu cel al unor ţări precum Serbia, Emiratele Arabe Unite, Chile, Thailanda, Costa Rica sau Bulgaria. Elevii români au obţinut, la acest domeniu, rezultate peste ale celor din Mexic, Muntenegru, Uruguay, Brazilia, Tunisia, Columbia, Iordania, Malaezia, Indonezia şi Argentina, dar mai slabe decât ale participanţilor din Cipru, Slovacia, Rusia, Turcia, Grecia, Lituania, Slovenia, Islanda, Suedia şi Croaţia.

La testarea PISA 2012, care a avut ca domeniu principal matematica, au fost evaluaţi, în luna martie a anului trecut, 5.250 de elevi de 15 ani din gimnaziu şi liceu, respectiv câte 35 din 178 de şcoli aflate în 40 de judeţe şi Bucureşti.

La nivel internaţional, la PISA 2012 au participat 65 de ţări OECD şi ţări partenere.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

România, cel mai slab punctaj din ultimii ani

România are cele mai slabe rezultate din ultimii ani la testele PISA 2018. Scorul obţinut este în scădere faţă de ultimele două testări la care România a participat (2012 şi 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică şi ştiinţe, potrivit rezultatelor PISA 2018 publicate de către Directoratul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).

Proporţia analfabetismului funcţional în România este de 44 la sută, în medie, în creştere faţă de 2015. Specialiştii sunt de părere că rezultatele PISA arată performanţa sistemului de învăţământ românesc.

Ministerul Educaţiei explică rezultatele evaluării PISA - care indică rezultate mai slabe pentru elevii români - precum şi factorii care le-au influenţat, printre aceştia numărându-se cel socio-economic, diferenţa de punctaj dintre elevii cu un statut bun din acest punct de vedere şi cei cu un statut mai scăzut fiind semnificativă, conform edupedu.ro. De asemenea, o altă remarcă a reprezentanţilor ministerului este aceea că elevii români din medii dezavantajate au aspiraţii şcolare mai reduse, chiar dacă au rezultate foarte bune. Un elev dintr-o familie cu statut socio-economic dezavantajat are doar 13 la sută şanse să fie înscris într-o şcoală plasată între primele 25 la sută după performanţă, este o altă constatare a ministerului.

Rezultatele PISA 2018 la Citire arată că România a obţinut un scor de 428 de puncte, în scădere cu şase puncte faţă de testarea PISA 2015, cu zece puncte mai puţin decât la PISA 2012 şi un punctaj cu patru puncte peste cel de la PISA 2009.

La Matematică, rezultatele PISA 2018 înregistrează cea mai mare scădere faţă de testarea anterioară, din istoria acestor teste. Este vorba despre 14 puncte pierdute de România faţă de PISA 2015 şi de 15 puncte faţă de PISA 2012.

Rezultatele PISA 2018 pentru ştiinţe sunt şi ele mai slabe, diferenţa faţă de cele de la PISA 2015 fiind de nouă puncte, iar faţă de 2012 - de 12 puncte.

La Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor - PISA 2018, dezvoltat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltarte Economică (OECD), elevii de 15 ani au dat, în luna aprilie 2018, un test de două ore, pe hârtie, la fel ca în alte şapte state, celelalte 72 de ţări care au participat la PISA 2018 susţinând testul pe calculator, potrivit informaţiilor obţinute de Edupedu.ro. Apoi elevii au completat şi un chestionar de 30-45 de minute, la fel şi profesorii. Eşantionarea a fost făcută ştiinţific, participând la teste peste cinci mii de elevi de 15 ani din clasele a VII-a, a VIII-a şi majoritatea din clasa a IX-a, din peste 180 de şcoli.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Când are loc Testarea PISA în România

Testarea internațională PISA 2022 va avea loc în România între 4 aprilie şi 30 mai, potrivit unui anunț publicat în Revista de Pedagogie. Evaluarea se adresează elevilor cu vârsta de 15 ani. "În perioada 4 aprilie - 30 mai se va desfăşura faza principală a acestei cercetări, care implică evaluarea unui eşantion reprezentativ alcătuit din 7.350 de elevi din 180 de şcoli, dintre care 1.050 de elevi care învaţă în limba maghiară", potrivit sursei citate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.