Jump to content

Căruţaşii le râd în nas poliţiştilor locali


dcp100168

Recommended Posts

Căruţaşii le râd în nas poliţiştilor locali

* Aceştia îi amendează, dar nu au bază legală pentru a le confisca atelajele

Şefii Poliţiei Locale din Galaţi se plâng că au cerut Consiliului Local să modifice legislaţia astfel încât poliţia să poată indisponibiliza căruţele până când proprietarii îşi plătesc amenzile, dar că acest proiect stă încă prin sertarele comisiilor. Până atunci, ei aplică zeci de amenzi, dar care nu sunt plătite.

Reprezentanţii Federaţiei Naţionale Patronale a Formatorilor din Transportul Rutier din România au atras atenţia autorităţilor locale şi judeţene asupra faptului că în Galaţi circulă nestingherite zeci de căruţe, încurcând deseori traficul rutier. S-a întâmplat în timpul unei şedinţe de Dialog Social, la care era prezent şi reprezentantul Poliţiei Locale, directorul adjunct Ştefan Mărculescu.

"Potrivit legislaţiei în vigoare, şi aici ne referim la Hotărârea de Consliu Local nr. 333, din 2010, căruţele au un traseu bine stabilit, ele pot circula pe drumurile publice numai în zonele periferice ale oraşului. Mulţi nu respectă însă această hotărâre şi intră chiar şi prin centrul oraşului cu căruţele. Aici intervine o altă problemă: legislaţia nu ne permite să confiscăm căruţele, ci doar să amendăm proprietarii lor. Le aplicăm zeci de amenzi, dar ei pleacă liniştiţi acasă şi a doua zi circulă din nou cu căruţa", explică Ştefan Mărculescu.

Ştefan Mărculescu mai spune că nu de mult, Poliţia s-a confruntat chiar cu o situaţie de tot râsul, din cauza vidului legislativ. "Acum doi ani, am procedat în felul următor: am reţinut câţiva cai şi a trebuit să îi hrănim din toamnă până în primăvară, iar proprietarii au venit, bine mersi şi şi-au luat animalul. Şi atunci, Primăria a cheltuit mai mulţi bani. Ne învârtim în acelaşi punct că baza legală lipseşte”, a spus acesta.

Adjunctul şefului Poliţiei Locale mai spune că există depus la secretariatul Consiliului Local un proiect de hotărâre prin care să fie permisă reţinerea atelajelor măcar până când sunt achitate amenzile, dar că acest proiect întârzie să fie luat în discuţie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pentru a scăpa de "recuperatorii" de deşeuri, Ecosal şi Poliţia Locală ies la vânat căruţe prin oraş

* Cele două instituţii au elaborat unui proiect de hotărâre care prevede confiscarea atelajelor surprinse pe drumurile publice din Galaţi * Şi în acest moment circulaţia căruţelor prin oraş este interzisă, dar amenzile aplicate de Poliţia Locală rămân neîncasate

Cei care supravieţuiesc din strângerea materialelor reciclabile din pubelele municipalităţii şi vinderea lor către centrele de colectare ar putea rămâne, în curând, fără căruţe sau cărucioare dacă sunt surprinşi de către Poliţia Locală circulând cu atelajele pe drumurile publice din interiorul oraşului. Ecosal şi Poliţia Locală au gândit un proiect pentru confiscarea atelajelor în momentul în care sunt văzute pe străzile din Galaţi. Proiectul a fost depus de către directorul Serviciului Ecosal, Ionuţ Pucheanu, la Primărie, pentru studiu, urmând să intre şi în Consiliul Local pentru aprobare.

Amenzi fără nici un efect

Accesul atelajelor cu tracţiune animală nu este permis pe străzile din Galaţi nici acum, însă cel mai adesea amenzile nu sunt plătite, iar activitatea "recuperatorilor" şi transportul deşeurilor cu tot felul de atelaje continuă. Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei Locale Galaţi, Aurelia Bogatu, există HCL 333/2001 care interzice circulaţia căruţelor pe drumurile publice din interiorul oraşului, singurele zone unde aceasta este posibilă fiind Barboşi, Traian Nord, Fileşti şi Bădălan. Totodată, există şi HCL 307/2006, potrivit căreia încălcarea regulilor constituie contravenţie şi se pot aplica amenzi cuprinse între 100 şi 800 de lei. De asemenea, potrivit legii salubrizării (Legea 99/2014), sustragerea de deşeuri din pubelele Ecosal este considerată furt. Până acum, Poliţia Locală a dat amenzi atât pentru sustragererea materialelor reciclabile, cât şi pentru circulaţia cu atelaje pe domeniul public. Anului trecut s-au aplicat 198 astfel de amenzi, dar şi 11 avertismente. Cu toate astea, materialele sunt sustrase în continuare, asta şi din cauză că activitatea respectivă este singura sursă de venit pentru unii.

Banii, PET-ul sau căruţa!

În condiţiile în care amenzile rămase neplătite nu-i descurajează pe "recuperatorii" de PET-uri şi cartoane, Ecosal vrea reţinerea atelajelui până la achitarea amenzii. Atât potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei Locale, Aurelia Bogatu, cât şi directorului Ecosal, Ionuţ Pucheanu, în vizorul viitoarei hotărâri de Consiliu Local vor intra atât căruţele, cât şi cărucioarele. „În cazul atelajelor cu tracţiune animală, vom confisca atelajul şi vom elibera animalul către proprietar. Vom confisca şi produsele reciclabile, evident. Poliţia Locală a mai confiscat deşeurile reciclabile, dar lucrurile nu sunt foarte bine reglementate. Vreau un proiect în care lucrurile să fie clare. Dacă nu pot face dovada provenienţei lor, se confiscă. Totodată, dacă în trei luni de zile, nu vin cu dovada achitării amenzii şi plata costurilor aferente depozitării căruciorului sau a căruţei în depozitele Primăriei, acest bun devine proprietatea Primăriei. Poate fi scos la vânzare sau casat”, ne-a explicat directorul Ecosal, Ionuţ Pucheanu.

Poveste veche

Ideea unui astfel de proiect de hotărâre, care să prevadă confiscarea atelajelor cu tracţiune animală nu este chiar nouă. La finele anului 2011, viceprimarul Galaţiul de atunci, Mircea Cristea, promitea că va propune în Consiliu Local înăsprirea sancţiunilor pentru cei care transportă cu căruţele gunoiul prin oraş. „Căruţele vor fi confiscate şi aşa, încet-încet, oamenii vor fi descurajaţi să mai practice această activitate”, argumenta viceprimarul.

În mai 2013, Primăria municipiului Galaţi a supus dezbaterii publice proiectul de hotărâre iniţiat de consilierul local PNL Cristian Dima, care propunea acelaşi lucru: confiscarea atelajelor până la plata amenzii, dar proiectul a picat.

Dacă până la implementarea proiectului ISPA deşeuri, consilierii locali nu au avut aşa tragere de inimă să aprobe astfel de proiecte de hotărâre, acum, când, potrivit directorul Ecosal, Ionuţ Pucheanu, Primăria este amendată anual pentru că nu reuşeşte să recicleze 15 la sută din cantitatea de gunoi care ajunge la depozitul de la Tirighina, poate vor fi mai interesaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Căruţele de pe drumurile publice încurcă traficul

Chiar dacă suntem în secolul XXI, o perioadă a dezvoltării din punct de vedere tehnologic, încă mai există gălăţeni care se deplasează, chiar şi în oraş, cu ajutorul căruţelor. Deşi li s-ar putea găsi numeroase avantaje, precum lipsa poluării sau dispariţia accidentelor bazate pe viteză excesivă, vehiculele cu tracţiune animală mai mult încurcă traficul, fie că este vorba de cel pietonal, fie de cel auto, şi provoacă mizerie.

Mai mulţi cetăţeni ne-au scris pe adresa redacţiei că sunt din ce în ce mai deranjaţi de prezenţa acestor „vehicule” pe străzile Galaţiului, motiv pentru care am decis să abordăm subiectul. Ion Grigoroiu, un cetăţean în vârstă de 54 de ani, care locuieşte în Micro 39C, ne-a explicat că este sătul să vadă săptămânal căruţa trasă la ghena de gunoi, unde căruţaşul scormoneşte după bidoane de plastic sau alte lucruri. "Nu mi se pare normal. Am observat că li se mai dau amenzi acestor oameni, dar niciunul nu are nici un stres. Primesc amenda şi probabil când ajung acasă o şi rup. Nu suntem la ţară, totuşi, suntem în oraş, iar mersul cu căruţa nu este pentru aceste drumuri, şi-aşa distruse", ni s-a plâns omul.

"Cu căruţa e mai ieftin..."

Romeo Stratulat, un gălăţean de 35 de ani, proprietarul unui astfel de vehicul cu tracţiune animală, ne-a explicat, însă, de ce îi este mai uşor să se ajute de cal şi căruţă, decât de o maşină. "Ca să am maşină, trebuie să am permis, ori eu nu am bani să fac şcoala. Apoi, nu am bani să îmi iau o maşină şi să o mai şi întreţin, că toate astea costă destul de mult. Într-o casă cu două camere stăm zece persoane, de unde bani de maşină? Cu căruţa e ieftin şi, atât timp cât respect toate regulile de circulaţie, asta este, merg pe străzile oraşului să îmi fac treaba", ne-a explicat tânărul.

Dacă până acum se limitau la circulatul pe străzi, căruţaşii au trecut mai nou şi la mersul pe trotuare. În zona blocurilor ANL din Micro 13, o astfel de privelişte nu mai miră pe nimeni, iar cetăţenii s-au obişnuit să se dea la o parte, fără să spună nimic. "Ce să le fac? Ce putere am eu? Dacă primăria nu intervine cu nimic, doar nu o să mă pun eu în gură cu ăştia", ne-a explicat un gălăţean.

Amenzi de peste 8.000 de lei

"În cele aproape opt luni care au trecut din anul 2015, agenţii de poliţie au identificat şi sancţionat 80 de căruţaşi, cu amenzi cuprinse între 100 şi 800 de lei, conform HCL 307/2006, art.13. Valoarea totală a sancţiunilor a ajuns la suma de 8.100 de lei", ne-a declarat Aurelia Matei, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Galaţi.

În general, căruţaşii sunt amendaţi fie pentru că circulă prin locuri în care nu le este permis accesul, fie pentru nerespectarea unor reguli, cum ar fi lipsa dispozitivelor de semnalizare sau a dispozitivelor de retenţie a dejecţiilor animale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.