Jump to content

Trei pasarele pietonale vor fi construite pe strada Brăilei


dcp100168

Recommended Posts

Trei pasarele pietonale vor fi construite pe strada Brăilei

* O timonă, un velier şi o poartă a timpului sunt construcţiile futuriste care vor „creşte” anul acesta pe strada Brăilei * Este vorba de trei pasarele ale căror proiecte se află deja pe masa primarului Marius Stan * Lărgirea străzii Traian, realizarea unui drum prin curtea Poliţiei de Frontieră şi drumul ocolitor al Galaţiului sunt, de asemenea, prioritare

 

c727ba7cb8f52f7791d8bd6327bd42ed_L.jpg

 

 

Sufocant, aşa pare adesea traficul din Galaţi. Tocmai de aceea, primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, vine, anul acesta, cu proiecte majore, menite să descongestioneze traficul din oraş şi să ofere mai multă siguranţă pentru conducătorii auto şi pentru pietoni. Cele mai spectaculoase dintre toate măsurile avute în vedere de edil sunt pasarelele de pe strada Brăilei.
Nu vor fi neglijate, însă, nici lărgirea arterei Traian, calea de acces prin curtea Poliţiei de Frontieră, proiecte iniţiate anul trecut, precum şi drumul ocolitor pe care unii parlamentari îl promit din 2008 încoace.
Timona de la Tribunal
Cele trei proiecte ale pasarelelor se află deja pe masa primarului Marius Stan, care ni le-a prezentat în exclusivitate. "Aceste pasarele le vom avea cu certitudine, garantez, chit că mă bat cu toţi", a subliniat edilul.
Prima şi cea mai mare dintre pasarele va fi amplasată într-unul dintre punctele cel mai aglomerate ale traficului, în zona Tribunalului. Construcţia, futuristă, are forma unei timone. „Prima pasarelă o vreau la Tribunal. E formidabilă! De sus, se vede ca o timonă, dar este practic un tub transparent, în care vom avea şi spaţii comerciale. Va avea bandă rulantă pentru persoanele cu dizabilităţi. Pasarela are patru descărcări: una la Telefoane, una la Tribunal, una la CEC şi una la Păpădie. Şi atunci apare obligatoriu sensul mare giratoriu şi fluidizarea traficului este una nemaipomenită în această zonă. Este unul dintre punctele nodale. Costă un milion, un milion şi jumătate şi se poate face simplu, din materiale uşoare, pe europrofile. Nu e niciun fel de impediment”, a punctat Marius Stan.
Pe masa primarului se află şi alte două pasarele, tot din materiale uşoare, în forme futuriste: una în formă de velier stilizat şi o alta, numită „Time Gate” - poarta timpului, care ar urma să fie amplasate tot pe strada Brăilei, în zonele Neacşu şi Spitalul Judeţean.
Exproprieri pe strada Traian
Tot pentru fluenţa circulaţiei, la propunerea primarului Stan, aleşii locali au aprobat anul trecut lărgirea străzii Traian la patru benzi de circulaţie pe tronsonul Piaţa 30 Decembrie - strada Brăilei. Conform proiectului, pe sectorul Brăilei - Tecuci, pe o lungime de 528 de metri, se va lărgi carosabilul la patru benzi, se va realiza trotuar nou în zona estică, rampe pentru persoane cu handicap. Pe tronsonul Tecuci - Piaţa 30 Decembrie, pe o lungime de 81 de metri, va fi modernizat carosabilul pe două benzi de sens, reabilitat trotuarul existent pe o suprafaţă de 330 mp şi amenajat un trotuar nou pe o suprafaţă de 490 mp.
Şi tot anul trecut a fost votată trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Galaţi a unui teren situat în incinta Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Galaţi, b-dul Dunărea nr. 63, în suprafaţă de 6.110 mp, pentru amenajarea unei căi de acces. Este vorba despre crearea unui drum de legătură între strada Victor Vâlcovici şi bulevardul Dunărea, care să elimine din blocaje şi să ofere o alternativă la rutele deja consacrate în cartierul Dunărea, Micro 21.
„Strada Traian este un proiect esenţial. Dacă nu reuşim să facem şi exproprierile, nu-şi dovedeşte utilitatea. Sperăm să putem merge cu Traian nord - sud, până în Faleză, pe Prelungirea Traian. Avem acceptul de principiu, va veni şi documentul de la Ministerul Administraţiei, şi vom traversa curtea Poliţiei de Frontieră cu un drum care va ieşi pe patru benzi spre Brăila. Este o fluidizare formidabilă a traficului”, ne-a declarat edilul.
Drumul ocolitor al Galaţiului
Primarul Marius Stan a repus pe masa Ministerului Dezvoltării proiectul drumului ocolitor al Galaţiului, pentru care este şi plătit studiul de fezabilitate. „Anul trecut, nu am găsit înţelegere, au fost vremuri grele, dar eu sper ca anul acesta să fie trecut pe ordinea de zi a Guvernului proiectul drumului ocolitor al Galaţiului, care e obligatoriu. Ne va asigura şi conexiunea cu tunelul, şi va descongestiona întregul oraş de traficul greu care ne provoacă traume stradale incredibile”, a punctat primarul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

@mambo

 

Ideea e generoasa si, intrun oras normal, ar fi chiar necesara. Personal, nu cred ca e "fezabila". Nu vad multi galateni care ar prefera sa intre pe o pasarela care ar cam vreo 50-100 m de locul obisnuit de traversare. Ideea in sine nu e rea, in schimb ar trebui verificat inainte daca oamenii ar fi interesati sa folosesca o asemenea idee. 

Link to comment
Share on other sites

Cumva iti impartasesc punctul de vedere. Eu personal as fi preferat pasajul subteran pentru pietoni iar pentru segmentul auto as fi vazut mai folositor un pasaj suprateran (pod) intre zona bancilor si sediul IPJ. In felul asta s-ar fi eliberat un pic din trafic intersectia de la papadie, si sub pod, pana la intersectia de la papadie si apoi dupa, se pot amenaja parcari. Cine are imaginatie poate ma intelege. Eu la grafica 3D nu ma pricep.

Link to comment
Share on other sites

mikka are 100% dreptate...galateanul nostru are 2 treceri de pietoni, la departare de max 200 m una de alta, iar el traverseaza pe unde-i tuna (de obicei, cam pe la mijloc) ...Asta-i trebuie chelului - pasaj de margaritar.

Link to comment
Share on other sites

Nu a facut Mazare in mamaia asa pasarele si face Stan :)) Oricum strazile sunt prea inguste pentru pasarele si nu cred ca se ingramadeste lumea sa le foloseasca, doar sa puna garduri pe trotuar care ar fi  ceva foarte bun cum era mai demult, sa nu mai tranveseze pietonul pe unde ii tuna capul si nici masinile nu a mai parca pe trotuare...

 

In alte orase sunt semafoare la orice intersectie si nu se fac blocaje.

 

Azi in zona centru de Boboteaza, era pericol cu masinile, cozi foarte mari si tot tacamul :)

Link to comment
Share on other sites

Da, mult mai utile ar fi subtraversarile pietonale in zona Dunarea si auto in zona Tribunalului dar, nu sunt asa de spectaculoase! :d

Pasarelele vor fi cam apropiate de blocuri si nu cred ca vor putea fi realizate...

Oricum, orice schimbare in pesajul galatean e binevenita. Sa speram ca nu sunt doar vorbe.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Primăria vrea fonduri europene pentru pasarelele pietonale

* "Timona", "Velierul" şi "Poarta Timpului", pasarelele pietonale dorite de primarul Marius Stan, par inspirate după cele construite de primarul Radu Mazăre: "Iaht", "Năvod şi Pescăruş" şi "Val retro" *  În vreme ce, la Mamaia, pasarelele ridicate din fonduri europene au devenit obiective de interes turistic, nu doar pietonal, Primăria Galaţi aşteaptă studiul de fezabilitate şi se gândeşte la o finanţare europeană

La începutul acestui an, primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, ne prezenta, în premieră, desenele a trei pasarele pietonale pe care plănuia să le amplaseze pe strada Brăilei. Până acum, însă, niciuna dintre construcţiile futuriste - "Timonă", "Velier" şi "Poarta Timpului" - nu a ajuns la votul aleşilor locali. Asta nu înseamnă că edilul a renunţat la idee. Dimpotrivă, la solicitarea noastră expresă, Primăria ne-a informat că, în acest moment, se află în lucru studiul de fezabilitate la un proiectant tehnic de specialitate. Mai mult, după modelul Primăriei Constanţa, municipalitatea are în vedere şi atragerea de fonduri europene pentru realizarea acestor investiţii.

"Timonă", "Velier", "Time Gate"

„Aceste pasarele le vom avea cu certitudine, garantez, chit că mă bat cu toţi”, ne declara, la începutul acestui an, primarul Marius Stan, prezentându-ne desenele a trei pasarele pietonale.
Prima şi cea mai mare, de forma unei timone, urma să fie amplasată într-unul dintre punctele cel mai aglomerate ale traficului, în zona Tribunalului. „De sus, se vede ca o timonă, dar este practic un tub transparent, din materiale uşoare, europrofile. Va avea bandă rulantă pentru persoanele cu dizabilităţi. Pasarela are patru descărcări - una la Telefoane, una la Tribunal, una la CEC şi una la Păpădie. Şi atunci apare obligatoriu sensul mare giratoriu şi fluidizarea traficului este una nemaipomenită în această zonă”, ne spunea Stan. Tot pe masa lui se mai aflau două desene ale unor pasarele: una în formă de velier stilizat şi o alta numită „Time Gate” - "Poarta timpului", care ar urma să fie amplasate tot pe strada Brăilei, în zonele Neacşu şi Spitalul Judeţean.

La solicitarea noastră, Primăria ne-a informat că n-a renunţat la ideea pasarelelor, menţionând că aşteaptă studiul de fezabilitate. „Pasarelele sunt necesare pentru fluidizarea traficului rutier şi pentru siguranţa circulaţiei pietonale în zonele intens circulate. Se analizează zonele cu circulaţie intensă şi cu cele mai multe evenimente rutiere, pentru stabilirea numărului şi a locaţiilor de amplasare a acestora. Avem în vedere şi atragerea de fonduri europene pentru realizarea acestor investiţii”, ne-a precizat Primăria Galaţi. Cu fonduri europene au fost realizate şi cele trei pasarele din Mamaia.

Pasarelele lui Mazăre

În acest moment, turiştii din Mamaia au la dispoziţie trei pasarele pietonale pentru a traversa Bulevardul Mamaia. Pasarela "Iaht" este amplasată la intrarea în Mamaia dinspre Satul de Vacanţă şi prezintă, în mod stilizat, prora si catargul unui iaht, porţiunea pietonală fiind placată cu lemn, pentru a sugera puntea iahtului. Este cea mai circulată dintre pasarele. Cu nimic mai prejos este cea de-a doua pasarelă, "Năvod şi pescăruş”, situată în centrul staţiunii, în zona Cazino. Dacă scările primei pasarele pun la încercare condiţia fizică a pietonilor, la cea de-a doua, accesul dinspre Cazino se face pe o rampă circulară, în forma de melc, fără trepte, iar accesul dinspre lacul Siutghiol se face tot pe o rampă înclinată. Cea de-a treia pasarelă, cea mai puţin circulată, se află în zona Hotelului Rex şi arată, aşa cum îi spune şi numele, ca un "Val retro", din fier forjat, ce reprezintă creasta unui val înspumat. Cele trei pasarele au fost construite în cadrul Programul Operaţional Regional 2007-2013, valoarea totală a proiectului fiind de 11 milioane de lei, din care contribuţia Uniunii Europene a fost de 6,8 milioane de lei.
Dacă Marius Stan va reuşi sau nu să construiască pasarele precum Radu Mazăre, rămâne de văzut. Cert este că nu este primul proiect de inspiraţie constănţeană pus în practică la Galaţi. Cele două cartiere de locuinţe sociale, a căror construcţie ar trebui să înceapă anul acesta, au fost inspirate tot realizările lui Mazăre.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Prima pasarelă pietonală din Galaţi, pe masa aleşilor locali

* Valoarea totală a investiţiei este de 4.021.358 de lei, iar durata de realizare este de 12 luni

Prima pasarelă pietonală, din cele trei promise de primarul Marius Stan la începutul acestui an, a ajuns pe masa comisiilor Consiliului Local. Este vorba despre studiul de fezabilitate al obiectivului "Pasarelă pietonală bd. Brăilei - zona Spitalului Judeţean" şi de indicatorii tehnico-economici ai investiţiei.

"Proiectul are drept scop fluidizarea şi punerea în siguranţă atât a traficului rutier cât şi a celui pietonal prin realizarea unor traversări de pasaje pietonale, dirijarea circulaţiei pietonale şi reducerea pe cât posibil a trecerilor pietonale la nivel. Proiectul propus contribuie la realizarea unei pasarele pietonale peste bd. Brăilei", se arată în expunerea de motive, semnată de primarul Marius Stan.

Potrivit studiului de fezabilitate realizat de SC Proiectări Lucrări de Artă SRL, pasarela pietonală propusă în vecinatatea Spitalului Judeţean, zona cu cel mai intens trafic pietonal, are un design modern, futurist, realizat din metal şi plexiglas. Botezată "Time Gate", pasarela are forma unui tunel sau a unei găuri de vierme şi reprezintă stilizat trecerea spre viitor sau trecut. Accesul pe pasarelă se va realiza prin scări, iar pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii s-au prevăzut lifturi. Valoarea totală a investiţiei este de 4.021.358 de lei, bani de la bugetul local, iar durata de realizare este de 12 luni.

Studii de trafic

Conform studiului de fezabilitate, intenţia Primăriei este de a a îmbunătăţi traficul pietonal şi auto prin eliminarea punctelor de conflict la nivelul bulevardului Brăilei. "Bulevardul Brăilei are un număr de şapte intersecţii cu străzi principale, din care două sensuri giratorii, şi 24 de treceri de pietoni. Una dintre cele mai aglomerate intersecţii din punct de vedere pietonal a fost identificată în vecinătatea Spitalului Judeţean", se arată în document.

Studiile de trafic au relevat că, din cele 66.075 de maşini deţinute de gălăţeni, o treime trec prin zona studiată în 24 de ore. La acestea se adaugă 11.750 de vehicule etalon care vin dinspre Bacău, 2.583 dinspre Republica Moldova, 9.967 dinspre Brăila, iar de pe DN 26 vin 18.497 de vehicule etalon.

La fel de adevărat este că în ultimii ani s-au produs mai multe accidente de circulaţie, unele foarte grave, pe trecerile de pietoni sau în vecinătatea acestora.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor fi de acord cu investiţia. Cert este că, la începutul anului, Marius Stan mai avea în vedere realizarea a două pasarele, tot pe strada Brăilei: una în formă de timonă, la Tribunal, şi una în formă de velier, la Neacşu.

În prezent, în bugetul local s-au alocat pentru pasarele pietonale 168.000 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

dupa 2 ani de mandat a ajuns pe masa comisiilor 1 pasarela, si aia in stadiul de studiu de fezabilitate. Urmeaza studiul de solutie, proiectul tehnic si apoi executia. toate astea impletite cu 1...n licitatii si contestatii. Noul Galati se apropie  :-W

Link to comment
Share on other sites

Luarea unei decizii în privinţa pasarelei pietonale a fost amânată

Construcţia primei pasarele pietonale din Galaţi, pe strada Brăilei, în zona Spitalului Judeţean, nu a trecut de votul aleşilor locali. Proiectul de hotărâre care viza această investiţie a fost scos de pe ordinea de zi de către primarul Marius Stan şi amânat pentru săptămâna viitoare, când este programată o şedinţă extraordinară a Consiliului Local. Motivul amânării a fost acela că de pe avizul dat de Comisia de Urbanism lipseau "autografele" consilierilor care nu au vrut să semneze.

Revoltat, preşedintele Comisiei de Urbanism, liberalul Săvel Rotaru, a declarat că el a semnat favorabil şi că lucrarea trebuie să treacă de Consiliul Local pentru că este foarte importantă şi nu are sens să fie amânată fără nicio justificare. "Este o investiţie foarte utilă. Este prima pasarelă. Vor mai urma şi altele - la Tribunal şi în alte zone. Indiferent ce s-a discutat, este absolut necesară şi trebuie să o supunem la vot".

Consilierul UNPR Victor Malinovici chiar le-a bătut obrazul colegilor: „Când să realizăm şi noi ceva concret - culmea! - atunci începem să punem tălpi. Trebuie neapărat să realizăm şi aşa ceva. Este necesar pentru viaţa Galaţiului”, a spus consilierul.

Conciliant, primarul Marius Stan a spus că discuţia purtată ieri dimineaţă pe acest subiect n-a fost chiar „liniştită”, de aceea preferă să amâne votul proiectului pentru săptămâna viitoare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pasarelă la Spital sau pasaj refăcut în Centru?

Ce au în comun pasarela pietonală „Poarta timpului”, pe care primarul Marius Stan vrea să o construiască pe strada Brăilei, la Spitalul Judeţean, şi pasajul subteran din Centrul oraşului? Teoretic, fiecare dintre cele două ar trebui să asigure fluidizarea şi siguranţa traficului. Practic, pasarela este doar un proiect, pasajul o realitate care se degradează pe zi ce trece, şi prin care gălăţenii ar trebui să treacă purtând pe cap căşti de protecţie. Noi am descoperit că ambele obiective au primit aceeaşi finanţare insuficientă în bugetul pe 2015 – câte 50.000 de lei. Şi în vreme ce pasarela s-ar putea construi sau nu, pasajul riscă să ne cadă în cap!

"Operă de artă” sau „măgăoaie”

După cum v-am informat, singura dezbatere care a precedat aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2015 al municipiului Galaţi a fost legată de pasarela pietonală pe care primarul Marius Stan vrea să o realizeze pe strada Brăilei, în dreptul Spitalului Judeţean. Deşi construcţia ei a fost aprobată anul trecut de către aleşii locali, singurul consilier care nu ştia de pasarelă s-a dovedit a fi conservatorul Gheorghe Bugeag: „După mine, din punct de vedere estetic, n-are ce căuta o pasarelă în faţa spitalului! Oamenii vor trece tot strada. Dacă vreţi să faceţi totuşi ceva faceţi o subtraversare! Pui o măgăoaie în faţa spitalului! O subtraversare mi se pare mai elegantă, mai utilă!”, a comentat consilierul. În cele din urmă, pasarela a primit o finanţare de 50.000 de lei, luaţi de la un alt obiectiv - Modernizare strada Cerealelor, strada Dr. Carnabel între Basarabiei şi Alecsandri, investiţie care a rămas doar cu 100.000 de lei.

„Pasarela se va face. Dar, neavând bani suficienţi pentru obiectivele aflate în derulare, nu era corect să luăm de la proiecte licitate şi să alocăm mai mulţi bani la pasarelă, care încă nu a fost proiectată, nici licitată, are doar studiul de fezabilitate făcut. Şi, pentru că aceste proceduri durează foarte mult, am prevăzut o sumă minimă pentru a avea în planul de investiţii şi acest obiectiv. Dacă până în august sau septembrie când vom face rectificarea bugetară vom avansa cu proiectul, îl vom bugeta suplimentar, astfel încât el să se realizeze. Mi se pare un proiect necesar şi chiar este o operă de artă deosebită care ne mai scoate din eternul gri al Galaţiului”, ne-a declarat primarul.

Reparaţii capitale

Ceea ce le-a „scăpat” aleşilor locali a fost suma alocată în bugetul pe 2015, la capitolul proiectare, pentru reparaţii capitale Pasaj Dunărea - 50.000 de lei, exact cât a primit şi pasarela! Pasajul a devenit unul al groazei pentru că nu a mai fost reabilitat de mult. Chiar la intrarea în pasaj dinspre Piaţa Domnească, plafonul este deteriorat după ce bucăţi mari de tencuială s-au desprins, iar firele electrice au ieşit din vechea instalaţie de iluminat a construcţiei. Ca o picătură chinezească, din tavan se prelinge umezeala acumulată din cauza infiltraţiilor care pun în pericol construcţia. Despre toate acestea ştie şi Primăria care ne-a comunicat la finele anului trecut că „este în elaborare planul de măsuri pentru repararea pasajului subteran din centrul oraşului. Valoarea estimată a lucrărilor de reparaţii este de 100.000 de lei cu TVA”. E limpede că, în aceste condiţii, cele 50.000 de lei alocate nu ajung!

„Doar ca să fie…”

Aceeaşi sumă de 50.000 de lei a fost alocată în buget şi altor obiective de investiţii: reparaţii capitale la portul de ambarcaţiuni, reabilitarea si modernizarea zonei de agrement Plaja Dunărea şi modernizarea bazei de agrement Lac Vânători. Tot cu 50.000 de lei figurează şi parcarea din Complex Ancora, pe care autorităţile au recunoscut deschis că nu o vor putea realiza în acest an şi că rămânem cu garajele şi ruinele lor. Tot 50.000 de lei au fost repartizate, în bugetul anului precedent, unui studiu în vederea demarării proiectului de parteneriat public-privat Modernizare plaja Dunărea sau lucrărilor de protecţie a imobilului de pe strada Domnească nr. 24, care s-au realizat abia anul acesta. Aceste situaţii pot duce la concluzia că unele obiective sunt prinse în buget doar ca să fie.

Revenind la pasarela pietonală, ea se poate realiza şi anul viitor, dar pasajul subteran ne poate cădea în cap anul acesta!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Pasarela pietonală dorită de Marius Stan, în bugetul Galaţiului pe 2022

"Pasarelă pietonală Spitalul Județean - actualizare studiu de fezabilitate - 100.000 de lei" reprezintă ultimul obiectiv din lista "Dotări şi plăţi proiecte pe anul 2022", capitolul "Transporturi". "Surpriza" se află la pagina 34 a proiectului de buget supus consultării publice pe portalul Primăriei şi este cuprinsă la "cheltuieli de proiectare".
Descoperirea ne-a amintit de proiectele dorite cu ardoare de fostul primar Marius Stan - trei pasarele pietonale pe strada Brăilei: una la Tribunal, una la Spitalul Judeţean şi cea din urmă la "Neacşu".
Dintre toate trei, singura al cărei studiu de fezabilitate a fost aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local este pasarela "Time Gate" ("Poarta Timpului"), de la Spitalul Judeţean. S-a întâmplat în decembrie 2014, iar hotărârea prevede o pasarelă de forma unui tunel sau a unei găuri de vierme, ce reprezintă stilizat trecerea spre viitor sau trecut. Valoarea totală a investiției a fost calculată la 800.000 de euro cu TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.