Jump to content

DMT Marine Equipment produce echipamente navale de top


dcp100168

Recommended Posts

DMT Marine Equipment produce echipamente navale de top
* De mai bine de zece ani, o companie înfiinţată de un olandez se dezvoltă la Galaţi * De la patru angajaţi în 2001, DMT Marine Equipment Galaţi a ajuns acum la 86 de angajaţi, cu care reuşeşte să facă profit substanţial an de an

Prezenţă constantă în topurile economice anuale realizate la Galaţi, DMT Marine Equipment Galaţi este una dintre acele companii pe care orice oraş ar fi fericit să o găzduiască. Seriozitate, eficienţă, ambiţie, corectitudine, profesionalism, toate acestea se îmbină perfect la DMT Marine Equipment şi, inevitabil, duc la profit. Nu doar pentru acţionari, ci şi pentru angajaţi şi comunitatea în care îşi desfăşoară activitatea.
Rigoarea olandeză şi cultura industrială locală
Secretul succesului la DMT Marine Equipment pare a fi o combinaţie fericită între rigoarea managementului olandez şi tradiţia locală în domeniul de activitate al firmei, cel al echipamentelor navale. Înfiinţată în decembrie 2001 ca societate pe acţiuni, cu un capital social de 90.000 de lei şi numai patru angajaţi, compania a crescut de la an la an, ajungând la cifre incredibile. În prezent are nu mai puţin de 86 de angajaţi, iar în 2012 a înregistrat un profit de 5,9 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 69 de milioane de lei.
De fapt, în ultimii ani, chiar anii de criză economică globală, au adus creşteri spectaculoase ale afacerii. Potrivit datelor oficiale de pe site-ul Ministerului Finanţelor, în 2009 compania a înregistrat un profit de 3,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri 48 de milioane de lei, cu numai 20 de angajaţi. Doi ani mai târziu, în 2011, numărul angajaţilor a crescut la 60, profitul a rămas peste 3 milioane de lei, pentru ca în 2012 profitul să fie aproape dublu, iar numărul angajaţilor să ajungă la 70.
Design, producţie şi comerţ
DMT Marine Equipment Galaţi este specializată pe design, producţie şi comerţ de echipamente navale şi operează atât în spaţiul intracomunitar, cât şi în cel extracomunitar. „Activitatea noastră se bazează pe cerinţele clienţilor şi este realizată de o echipă supracalificată şi experimentată, formată din ingineri, ce folosesc ultima tehnologie în programe informatice de desen tehnic 3D. Prin utilizarea tehnologiei de ultimă oră ne dorim să atingem cele mai înalte standarde ale calităţii, durabilităţii şi funcţionării îndelungate a produselor. În ceea ce priveşte activitatea de producţie, aceasta este supravegheată zilnic de inspectori de calitate şi managerul de producţie. În acest fel asigurăm o calitate superioară a produsului finit şi livrarea în termen către client. Calitatea activităţii de producţie este rezultatul îmbinării standardelor vest-europene cu cele est-europene”, spune Piet ter Schure, managerul DMT Marine Equipment.
Cu ce se ocupă compania
Activitatea DMT Marine Equipment se împarte în patru mari categorii: vinciuri, alte echipamente de punte, soluţii pentru domeniul offshore şi proiecte speciale. Din acest punct de vedere DMT Marine Equipment produce echipamente precum vinciuri de ancoră, ancoră şi manevră, vinciuri de remorcă, echipamente navale etc. precum nari de bordaj, babale, cabestane, stope de lanţ, sisteme complete de manevră pentru platforme offshore, sisteme de dragare, precum şi alte construcţii metalice solicitate de către clienţi.  
Datorită experienţei în proiectare, producere şi asistenţă tehnică, precum şi a bunei colaborări pe care o avem cu clienţii, furnizorii şi subcontractorii, nu de puţine ori ni s-a solicitat expertiza, consultanţa şi implicarea în diverse proiecte navale şi nu numai, cu o ridicată importanţă atât din punct de vedere al provocării tehnologice, cât şi al volumului de producţie”, explică Piet ter Schure.
Dezvoltarea afacerii, soluţia pe timp de criză
Şeful companiei, Piet ter Schure, susţine că tocmai dezvoltarea în anii de criză a adus succesele financiare din ultima vreme. „Criza economică globală a lansat noi provocări pentru companiile constructoare de nave. Pentru a supravieţui şi a avea un avantaj competitiv pe piaţă, acestea au trebuit să-şi diversifice portofoliul, să realizeze investiţii strategice în producţie, capacităţi tehnice şi să se orienteze către construirea de nave ecologice. Factori precum creşterea PIB-ului, creşterea cererii de petrol, disponibilitatea finanţării producţiei de nave etc. conduc la creşterea cererii pentru nave. Astfel, în concordanţă cu tendinţele de pe piaţa mondială, din cadrul pieţei navale, pentru ne asigura un avantaj competitiv ne-am diversificat şi ne diversificăm în continuare portofoliul de produse şi facem investiţii strategice în producţie, echipamente tehnice şi inovare. În acest sens, de cinci ani investim constant în Departamentul de Cercetare şi Inovare în vederea dezvoltării echipamentelor reprezentative ale companiei, a sistemelor destinate pieţei offshore şi nu numai”, completează Simona Antohi, director economic în cadrul companiei.
Acesta mai adaugă faptul că, odată cu diversificarea portofoliului de produse, firma şi-a îndreptat şi concentrat atenţia către noi pieţe: China, Malaezia, Singapore, Vietnam, Brazilia, Rusia, EAU, India, Coreea, Egipt.
O echipă tânără
Compania a reuşit să se plieze pe oraşul Galaţi cum nu se poate mai bine. Modelul olandez de afacere a găsit la Galaţi absolvenţi de Mecanică şi de Nave foarte bine pregătiţi, care contribuie acum la succes. „Avem oameni foarte bine pregătiţi, sunt ingineri de excepţie. Echipa este foarte tânără, avem o medie de vârstă sub 40 de ani. În plus, cultivăm foarte mult ideea de practică, atât pe plan local, cât şi internaţional”, spune directoarea economică, Simona Antohi.
Piet ter Schure, scurt CV de manager
- născut în 1965, este inginer, absolvent al Hogere Tchniche Autotechniek, Olanda
- a lucrat doi ani în Emmeloord, Olanda, ca manager al unui cunoscut dealer de autoturisme
- în anii ‚90 a lucrat tot în Olanda, ca manager al unei companii specializate în vinciuri
- a ajuns în Galaţi în anul 2000, unde a lucrat timp de un an ca director tehnic la Menarom
- în 2001 a înfiinţat compania pe care o conduce şi astăzi, DMT Marine Equipment
12 milioane de lei investiţi într-o nouă hală
DMT Marine Equipment nu este o companie care să bată pasul pe loc. Conducerea firmei anunţă că va dezvolta afacerea şi mai mult în următorii ani. Printre cele mai importante proiecte se numără construcţia unei hale de producţie, adică o investiţie de peste 12 milioane de lei, din care jumătate reprezintă o finanţare nerambursabilă. „Scopul proiectului constă în lărgirea şi diversificarea gamei de echipamente, prin utilizarea celor mai avansate tehnologii şi procese inovative, înglobate într-un stand de probe folosit pentru simularea în condiţii reale de funcţionare a echipamentelor, în timpul efectuării probelor. Dorim înfiinţarea unei noi capacităţi de producţie pentru montarea şi testarea echipamentelor navale speciale, iar obiectivul se va realiza prin construirea unei hale industriale. Vom dezvolta la maximum produsele şi intenţionăm să fructificăm cunoştinţele noastre privind cele mai noi tehnologii. Ne vom adapta la cerinţele pieţei europene şi vom reduce decalajele dintre productivitatea întreprinderilor româneşti şi cea de la nivelul Uniunii Europene”, a subliniat directorul companiei, Piet ter Schure. Prin această nouă investiţie, DMT Marine Equipment Galaţi va avea posibilitatea să cucerească noi pieţe, prin realizarea de produse superioare calitativ şi la un cost mai redus. Numărul angajaţilor va creşte semnificativ în următoarea perioadă, cu peste 20 la sută, potrivit conducerii companiei.
Se vor achiziţiona utilaje pentru a dezvolta viitoare proiecte
Un proiect de amploare pentru următoarea perioadă este achiziţia de utilaje noi pentru facilitatea de producţie din satul Costi, care reprezintă o investiţie totală de 2,3 milioane de lei. Şi de această dată, jumătate din sumă este obţinută dintr-o finanţare nerambursabilă. „Scopul proiectului constă în lărgirea şi diversificarea gamei de echipamente, care utilizează cele mai avansate tehnologii şi procese inovative. „Dorim să producem în regim propriu o serie de repere încorporate în echipamentele navale asamblate de societate. În acest fel se va câştiga mult la timpul de livrare a echipamentelor, vom îmbunătăţi timpul de reacţie în a satisface nevoile partenerilor noştri. Estimăm că, în urma implementării acestui proiect, vom înregistra o creştere a cifrei de afaceri cu 10,5 la sută, într-un interval de trei ani de la finalizare”, ne-a declarat managerul Piet ter Schure.
Milioane de lei la bugetul de stat
DMT Marine Equipment Galaţi este unul dintre contribuabilii importanţi la bugetele local şi de stat. De exemplu, în anul 2012 s-au platit taxe în valoare totală de 4,6 milioane de lei, iar în 2013 acestea au ajuns la peste 5,2 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ambasadorul Olandei, impresionat de noul sediu al companiei DMT Design

* Investiţia s-a ridicat la 2,5 milioane de lei şi va fi principalul centru operaţional al companiei specializate în domeniul ingineriei navale

Sediul ultramodern al companiei DMT Design SA a fost inaugurat ieri în prezenţa Ambasadorului Olandei, Excelenţa Sa, dl. Matthijs van Bonzel, dar şi a unor numeroşi reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai autorităţilor publice locale. În valoare de 2,5 milioane de euro, noul sediu va fi „inima” companiei conduse de Piet ter Schure, cel care, pornind în 2001 de la o firmă cu doar patru angajaţi a ajuns, în prezent, la o companie cu 90 de specialişti de prim rang în domeniul ingineriei navale. „Este rezultatul unei echipe care a combinat ce-i mai bun în România cu ce-i mai bun în Olanda. Este o construcţie solidă, capabilă să facă faţă oricăror provocări”, a arătat Piet ter Schure, făcând aluzie deopotrivă la valoarea echipei pe care o conduce, cât şi la calitatea arhitectonică, funcţională, inginerească a noului sediu. Preluând elemente din arhitectura olandeză modernă, clădirea cu patru etaje va dispune deopotrivă de spaţii administrative, spaţii pentru proiectanţii în domeniul naval, dar şi spaţii de relaxare pentru angajaţi, precum o sală de sport şi un club de petrecere a timpului liber.

Ieri, în prezenţa  s-a pus, simbolic, „ultima cărămidă” la noua clădire, alături de Piet ter Schure fiind deopotrivă familia, colaboratori şi colegi din cadrul companiei. Tot simbolic, „tradiţionala” panglică inaugurală a fost înlocuită cu un lanţ de metal, iar foarfecele cu un cleşte, pentru a sublinia determinarea de care compania gălăţeană vrea să dea dovadă în depăşirea oricăror obstacole.

Ambasadorul Olandei, Excelenţa Sa, dl Matthijs van Bonzel, s-a arătat plăcut impresionat de performanţele tehnice la care echipa româno-olandeză a reuşit să ajungă. „Echipa DMT Design este un exemplu al combinaţiei ideale între valorile României şi Olandei, este exact „miezul” în jurul căruia încercăm să construim Uniunea Europeană. Sunt mândru să văd arborate împreună cele trei steaguri - ale României, Olandei şi UE”, a declarat Excelenţa Sa, dl Matthijs van Bonzel. Ambasadorul Olandei nu au uitat să puncteze importanţa pe care mediul privat o are pentru consolidarea economică şi socială a comunităţii gălăţene, îndemnând autorităţile publice să fie aproape şi să sprijine potenţialii investitori. De altfel, atât primăriţa din Vânători, Sicuţa Murgu, cât şi primarul Galaţiului, Marius Stan, au ţinut să remarce rolul companiei olandeze ca model pentru întreg mediul de afaceri gălăţean, cât şi ca importantă sursă de locuri de muncă şi veniturile la bugetele publice.

Ieri s-au ciocnit cupe de şampanie, s-au schimbat impresii şi felicitări, însă dincolo de asta obiectivul companiei este cât se poate de clar. „Căutăm ingineri pentru a „cuceri” lumea”, ne-a mărturisit managerul DMT Design, Piet ter Schure, încrezător deopotrivă în viitorul Galaţiului, dar şi în perspectivele pe care compania le are pe pieţele internaţionale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

O firmă din Galați produce echipamente pentru cel mai lung tunel submarin din lume

Echipamente performante produse la Galați vor fi utilizate la construirea unui important proiect de infrastructură, cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume, „Fehmarnbelt Tunnel”, care va conecta Germania și Danemarca pe sub Marea Baltică. Acest tunel este construit la rivalitate cu „Channel Tunnel”, tunelul care leagă vestul Franței de sud-estul Angliei, care are o lungime de 50,4 km, dar spre deosebire de tunelul pe sub Canalul Mânecii, care este doar tunel feroviar, autovehiculelele de marfă fiind tranportate pe platforme feroviare, „Fehmarnbelt Tunnel” este un cel mai lung tunel submarin prin care este asigurată și circulația autovehiculelor.

„Fehmarnbelt Tunnel”, cu o lungime de 18 km, va traversa strâmtoarea Fehmarn, situată între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland și va fi o alternativă la feribotul care face legătura în momentul de față între porturile din Puttgarden (Germania) și Rødby (Danemarca). Conform estimărilor, dacă în prezent traversarea cu feribotul durează circa 45 de minute, „Fehmarnbelt Tunnel” va fi străbătut în aproximativ 10 minute cu mașina și în 7 minute cu trenul. Directorul tehnic al companiei Femern A/S, care se ocupă de acest proiect, a declarat că „dacă, astăzi, o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg durează circa 4,5 ore, când tunelul va fi gata va dura numai 2,5 ore. Astăzi, mulți oameni zboară cu avionul între cele două orașe, dar în viitor călătoria va fi mai rapidă cu trenul”.

Pentru construirea tunelului, va fi săpat un canal cu adâncimea de aproximativ 12 metri și cu lățimea de la 80 până la 140 de metri. Elementele de tunel prefabricate din beton, cu lungimea de 217 metri fiecare și cu greutăți de 75.000 de tone vor fi introduse în canal și conectate între ele. După aceea, tunelul va fi acoperit cu un strat protector de piatră și un strat de nisip. Elementele standard vor avea 42 de metri lățime și 9 metri înălțime și vor conține patru tuburi de trafic și un tub de salvare. Alte zece elemente speciale vor fi cu trei metri mai late și cu patru metri mai înalte pentru a oferi spațiu suplimentar pentru instalații. Autovehiculele și trenurile vor circula separat pentru fiecare direcție prin cele patru tuburi ale tunelului, benzile separate ale drumului sporind siguranța în tunel. Fiecare carosabil va avea două benzi de circulaţie. Viteza maximă pentru mașini va fi de 110 km/h. Tuburile pentru circulația trenurilor permit viteze de până la 200 km/h.

DMT Marine Equipment, în topul producătorilor mondiali de echipamente navale

Firma DMT Marine Equipment din Galați va furniza 64 de trolii cu care vor fi poziționate elementele constructive ale tunelului „Fehmarnbelt Tunnel”. DMT Marine Equipment este o societate cu acţionariat majoritar olandez și deține o capacitate de producţie în zona din nordul orașului Galați, unde sunt produse echipamente de punte pentru industria construcțiilor navale, de la vinciuri (vinciuri de remorcă, ancoră şi remorcă, ancoră şi manevră, utilitare, de stocare), la echipamente de punte, soluţii pentru nave de pescuit sau de cercetare, echipamente pentru yachturi, staţii electrice şi hidraulice. DMT va furniza toate troliurile necesare pentru poziționarea submarină a celor 79 de elemente prefabricate ale tunelului, cântărind aproape 75.000 de tone fiecare, și a celor 10 elemente speciale, de 21.000 de tone fiecare. Cele 64 de trolii vor fi amplasate pe patru pontoane de imersie pentru a „lucra” împreună pentru o asamblare extrem de precisă a elementelor de construcție ale tunelului submarin. „Pentru noi este o mare onoare, dar și o responsabilitate majoră să ne aducem pasiunea și know-how-ul pentru succesul acestui proiect”, a declarat Andre Schure, director de vânzări la DMT Marine Equipment din Galați.

Firma a fost înființată la Galați în 2001, după ce la privatizarea din 1999 Șantierul Naval Galați a fost preluat de Grupul olandez „Damen”, care deține peste 40 de șantiere navale în întreaga lume. Evident, „Damen” este unul din principalii clienți ai companiei de echipamente navale.

DMT Marine Equipment are 230 de angajaţi şi a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 86 milioane de lei și un profit net de 3,1 milioane de lei.

Echipamentele produse de DMT Marine Equipment sunt livrate la șantierele navale din România, dar sunt exportate şi în Ucraina, China, Turcia, Olanda, având reprezentanţe şi în Statele Unite, Italia, Singapore, Belgia, Egipt, India, Australia și Brazilia. De la înfiinţare şi până în prezent, compania a echipat peste 2.700 de nave, poziţionându-se astfel printre furnizorii de top din lume.

Un alt important proiect de infrastructură din Danemarca, construit cu oțel produs tot la Galați

O altă companie din Galați, Combinatul Siderurgic „Liberty”, și-a adus contribuția la construirea unuia dintre cele mai spectaculoase poduri pietonale din Europa, un pod cu pereți de stică construit la Gara Køge North din Danemarca și la edificarea căruia au fost utilizate tablele produse la Laminorul de Tablă Groasă nr. 2 de la Galați.

Proiectat de un consorțiu format din casele de arhitectură COBE şi DISSING + WEITLING, podul a fost deja nominalizat pentru mai multe premii europene de design și a fost construit de Bladt Industries, un client tradiţional din Danemarca al Combinatului Siderurgic din Galați.

Podul pietonal are o lungime de 225 de metri, o lățime de 9,5 metri și face legătura la înălțime între toate peroanele de la Gara Køge North, asigurând accesul a peste 8.000 de pietoni zilnic. Construcția are pereți de sticlă pe latura nordică pentru a oferi vederi panoramice de 180° asupra peisajului.

puterea.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.