dcp100168 Posted January 9, 2014 Posted January 9, 2014 Evaluarea naţională 2014, la GalaţiMinisterul Educaţiei a publicat pe site-ul său calendarul simulărilor la evaluarea naţională de la clasa a VIII-a şi la bacalaureat.Pentru prima dată anul acesta, vor trece prin focurile simulărilor şi elevii de la clasele a XI-a alături de cei de-a XII-a.Pe 18 februarie elevii de-a VIII-a vor susţine simularea la limba şi literatura română, iar pe 19 februarie, la matematică. Rezultatele vor fi făcute publice pe 7 martie.Cei din clasele a XI-a şi a XII-a vor da simularea la română pe 3 martie, la matematică sau istorie pe 5 martie. Pe 7 martie vor susţine proba la alegere a profilului şi specializării, urmând ca rezultatele să fie afişate pe 14 martie.
dcp100168 Posted February 11, 2014 Author Posted February 11, 2014 Pentru prima dată, evaluări naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-aDacă, în anii anteriori, începerea semestrului al II-lea era un semnal de alarmă doar pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, care aveau de susţinut examene, anul acesta mai multe categorii de şcolari vor trece prin focurile evaluărilor cu subiecte elaborate la nivel naţional.Săptămâna viitoare încep simulărileElevii claselor a VIII-a vor intra în focurile simulărilor pentru evaluarea naţională chiar de săptămâna viitoare. Prima probă, cea la limba română, va fi susţinută marţi, 18 februarie, iar cea la matematică va avea loc joi, 20 februarie. Rezultatele vor fi făcute publice pe 7 martie.Simularea bacalaureatului a fost programată între 3 şi 7 martie. Elevii vor fi evaluaţi din materia parcursă până la data susţinerii testului. Elevii de clasa a XI-a, care vor simula pentru prima dată bacalaureatul, vor susţine doar două probe: română (3 martie) şi matematică sau istorie (5 martie), ei nemaifiind testaţi şi la disciplinele care se dau la proba la alegere a profilului. Elevii claselor a XII-a vor susţine simularea la această probă pe 7 martie. Rezultatele vor fi afişate pe 14 martie.Nu se trec note în catalog, ci în portofoliul elevuluiPentru prima dată, elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine în luna mai evaluări naţionale, aceste examene fiind organizate în 2012 şi în 2013 doar pe un eşantion de elevi.Rezultatele obţinute la evaluările naţionale nu vor fi trecute în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.Deşi ministrul Pricopie a spus că modelele de subiecte vor fi publicate pe site-ul Ministerului Educaţiei, deocamdată nu există astfel de informaţii decât pentru elevii de-a VIII-a şi de-a XII-a.Evaluările la clasele mici se vor desfăşura în două sesiuni: prima a fost programată între 6 şi 15 mai, iar a doua, între 20 şi 29 mai.viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 17, 2014 Author Posted February 17, 2014 Marţi, simulare la limba română la Evaluarea NaţionalăPeste 5.000 de elevi gălăţeni de clasa a VIII-a vor susţine marţi simularea la evaluarea naţională la limba şi literatura română. Este pentru prima dată când subiectele vor veni de la Ministerul Educaţiei, pentru toţi elevii din ţară, exact ca la examenul din vară."Simularea va începe la ora 9,00. Fiecare unitate de învăţământ îşi va organiza programul astfel încât să nu existe probleme în desfăşurarea orelor şi a probei”, spune inspectoarea generală Laura Marin.Miercuri, 19 februarie, se va susţine proba la matematică, de la aceeaşi oră. Rezultatele se vor afişa pe 7 martie. Conform indicaţiilor sosite de la Ministerul Educaţiei, notele nu se vor trece în catalog.Ordinul cu privire la modalitatea de desfăşurare a simulării la evaluarea naţională la clasa a VIII-a, împreună cu anexele care arată ce trebuie şi ce nu e necesar să ştie elevii a fost publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei. La proba de Limba Română de la Evaluarea Naţională, elevii nu vor avea de lucrat cu procedee de expresivitate artistică (figuri de stil precum alegoria), complementul direct şi propoziţia subordonată completivă directă; complementul indirect şi propoziţia subordonată completivă indirectă; complementele circumstanţiale şi propoziţiile subordonate circumstanţiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop).
dcp100168 Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 Topul judetelor cu cele mai mari note la simulareClasamentul judetelor dupa media la simularea Evaluarii Nationale 2014 este deschis de municipiul Bucuresti, care a inregistrat cea mai mare 'promovabilitate': 64,2% dintre elevii de clasa a VIII-a din Capitala au avut medii peste 5 la simulari. Urmeaza Braila, Cluj, Galati (55,62%), Alba si Suceava unde peste 55% dintre elevi au avut medii de trecere. La polul opus, cele mai slabe rezultate s-au inregistrat in Calarasi - 'promovabilitate' de 34,2%, Caras-Severin, Tulcea, Botosani si Arad.Ministerul Educatiei Nationale a anuntat astazi ca 48,8% dintre elevii prezenti au obtinut medii peste 5 la simularea Evaluarii Nationale 2014. Spre comparatie, anul trecut promovabilitatea la examenul propriu-zis de Evaluare Nationala a fost de 75,89%, in contextul in care numerosi profesori si parinti au spus ca subiectele au fost foarte usoare in comparatie cu alti ani. Rezultatele defalcate pe notele obtinute de elevii de clasa a VIII-a la simularea la Limba romana si la simularea la Matematica arata urmatoarea situatie la nivel national: promovabilitate de 66,95% la Limba romana si doar 30,4% la Matematica. Notele de la Matematica "indica un nivel scazut de pregatire a elevilor, in conditiile in care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricarei evaluare de masa", a precizat Ministerul Educatiei Nationale.hotnews.ro
dcp100168 Posted March 5, 2014 Author Posted March 5, 2014 Doar 32,1 la sută dintre elevi au promovat la matematicăMinisterul Educaţiei a publicat datele centralizate cu promovabilitatea la simularea examenului de evaluare naţională la clasa a VIII-a. Cu patru luni înainte de examen, doar 32,1 la sută dintre elevii gălăţeni au fost în stare să ia note peste 5 la matematică. Cu toate acestea, Galaţiul se numără printre judeţele fruntaşe, acest lucru datorându-se în principal procentului mare de promovare la limba şi literatura română. 70,4 la sută dintre elevii de-a VIII-a au luat note peste 5 la această disciplină.Cu un procent general de promovare de 55,6 la sută, Galaţiul se situează pe locul al IV-lea în topul judeţelor cu procente mari, după Bucureşti, Brăila şi Cluj. Promovabilitatea la nivel de ţară este şi ea dezastruoasă: doar 48,8 la sută dintre elevi reuşind să ia medii peste 5, ceea ce înseamnă că mai bine de jumătate dintre ei, nu stăpânesc cunoştinţele necesare să promoveze gimnaziul, după aproape patru ani de şcoală.„Notele s-au trimis direct în aplicaţia ministerului”În mod surprinzător, cei de la ISJ Galaţi au declarat că nu ştiau ieri care este situaţia centralizată a datelor la simularea la evaluare naţională. „Notele s-au încărcat de fiecare şcoală direct în aplicaţia Ministerului Educaţiei, noi nu i-am pistonat, data de predare fiind 7 martie. Vom analiza şi noi rezultatele, pentru a vedea şcolile unde sunt probleme”, ne-a declarat inspectoarea generală, Laura Marin.Rămâne de văzut ce soluţii vor fi găsite pe ultima sută de metri pentru unităţile de învăţământ unde situaţia nu arată deloc roz înainte de examen.Faţă de generaţia de anul trecut, elevii de anul acesta au obţinut la simularea la matematică, cu zece procente mai puţin. În 2013, au promovat la această disciplină 40,16 la sută, iar la română 78,91.viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 10, 2014 Author Posted March 10, 2014 În şapte şcoli din Galaţi, promovabilitate zero la matematică, la evaluare naţională* Doar la trei instituţii toţi candidaţii au luat peste 5,00Conducerea ISJ ne-a declarat că sunt în judeţul Galaţi şapte unităţi de învăţământ de la care niciun elev nu a reuşit să obţină notă de trecere la simularea probei de matematică din cadrul evaluării naţionale de la clasa a VIII-a. Cele şapte unităţi sunt: Şcoala Nr. 3 Iveşti, Şcoala din Poiana, Şcoala din Lungeşti, Şcoala din Vârlezi, Şcoala din Hânţeşti, Şcoala Nr. 3 din Movileni şi Şcoala de la Penitenciarul din Galaţi.La polul opus se află trei unităţi unde promovabilitatea este de 100 la sută: CNVA şi, de la Tecuci, Colegiile „Spiru Haret” şi „Calistrat Hogaş”.Inspectoarea generală Laura Marin susţine că, în cazul şcolilor cu promovabilitate scăzută, va analiza fiecare situaţie în parte şi va solicita programe de recuperare.viata-libera.ro
dcp100168 Posted April 1, 2014 Author Posted April 1, 2014 Modelele de subiecte, publicate cu puţin înainte de examen la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-aAbia cu o lună şi o săptămână înainte de începerea evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a reprezentanţii Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare împreună cu Ministerul Educaţiei au publicat modelele de subiecte. Având în vedere faptul că aceste evaluări se aplică pentru prima dată tuturor copiilor (în anii anteriori s-au mai dat câteva examene pilot doar pe un eşantion de elevi) modelele de subiecte sunt publicate destul de târziu, învăţătorii neavând cum să-i antreneze pe cei mici în timp util.Invitaţii în excursie şi urşi la clasa a II-aLa clasa a II-a la evaluarea competenţelor de citire, elevilor li se dă un text despre urşi, pe baza căruia trebuie să răspundă la 11 întrebări, alegând varianta corectă. Pentru evaluarea capacităţilor de scriere elevii au de redactat următoarea cerinţă: „Ana a lipsit ieri de la şcoală. Scrie-i, pe spaţiul dat, un bilet prin care o anunţi despre excursia care va avea loc mâine". Tot la scriere, elevilor li se cere să alcătuiască o compunere despre o excursie la care au participat. La matematică li se dă o singură problemă pe marginea căreia au de rezolvat mai multe cerinţe.Şah la matematică, la clasa a IV-aPentru clasa a IV-a, un model de subiect pleacă de la o poveste de două pagini ("Maria se rătăceşte în pădure"), pe care elevii trebuie să o citească, iar apoi să răspundă la 18 întrebări, fie încercuind varianta corectă din patru, fie scriind soluţia pe câteva rânduri sau într-un tabel.Modelul de subiect pentru matematică include 21 de exerciţii şi probleme, ultima cerinţă fiind legată de traseul unei piese pe tabla de şah.Computere şi piţigoi la clasa a VI-aLa clasa a VI-a, modelul de test pentru matematică şi ştiinţe ale naturii are 15 cerinţe, cu întrebări ce vizează, printre altele, sistemul respirator al piţigoiului şi relaţia dintre organele de simţ, sistemul nervos şi aparatul locomotor în cazul unui mamifer din parcul Cozia, pentru depăşirea unui pericol care l-ar putea ameninţa.La modelul de subiect pentru evaluarea la comunicare, elevilor li se dau două texte, unul în limba română şi altul în limba engleză, despre dependenţa de calculator şi despre modul în care tehnologia ne influenţează viaţa. După citirea ambelor texte, elevii au de răspuns la nişte întrebări şi de efectuat diferite cerinţe atât în română, cât şi în engleză.viata-libera.ro
dcp100168 Posted April 24, 2014 Author Posted April 24, 2014 Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au fost amânate în ultimul momentMinistrul Remus Pricopie a anunţat astăzi că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au fost amânate cu trei săptămâni. Astfel, elevii nu vor mai susţine aceste teste începând cu 6 mai, cum era programat iniţial, ci începând cu data de 28 mai.Calendarul stabilit de MENConform noului calendar stabilit de MEN, primii vor intra în evaluări elevii de clasele a IV-a care vor susţine limba română pe 28 mai şi matematica pe 29 mai. Elevii claselor a II-a vor susţine pe 2 iunie proba la scris-citit şi pe 4 iunie – matematica. Pentru clasele a VI-a, evaluările au fost programate pe 5 iunie la limbă şi comunicare şi 6 iunie la matematică şi ştiinţe. Paştele şi 1 Mai de vinăRemus Pricopie a precizat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste, care sunt pe model internaţional. „A fost vacanţa de Paşte, urmează vacanţa de 1 Mai şi pedagogii au recomandat să existe cel puţin una – două săptămâni de pregătire înainte de testare ca să poată să reintre elevii în ritm”, a precizat ministrul Educaţiei.În realitate, se pare că ministrul Educaţiei nu a reuşit să publice în timp util un ordin care să bată în cuie metodologia de desfăşurare a acestor testări. Totodată, este posibil ca evaluările să fi fost amânate şi pentru faptul că nu s-au găsit resurse să se tipărească acele broşuri cu subiecte, care sunt color şi care trebuie distribuite în fiecare judeţ în maximă securitate, operaţiune destul de dificilă. viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 17, 2014 Author Posted May 17, 2014 Ministerul Educaţiei a postat noi teste pentru evaluările de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-aMinisterul Educaţiei a publicat modele de teste suplimentare pentru a-i ajuta pe elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a să se pregătească mai bine de evaluările naţionale care vor avea loc începând cu 28 mai, cu o amânare de aproape o lună. După ce a amânat cu aproape o lună evaluările naţionale, Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat pe site noi modele de teste pentru fiecare dintre cele trei categorii de elevi care vor fi evaluaţi de la sfârşitul lunii mai: clasa a II-a, clasa a IV-a şi clasa a VI-a.Modele de teste suplimentare clasa a II-a Modele de teste suplimentare clasa a IV-aModele de teste suplimentare clasa a VI-a În urmă cu aproape o lună, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate să aibă loc începând cu 6 mai, se amână cu o aproape o lună. Astfel, elevii vor fi supuşi testărilor începând cu 28 mai, începând cu cei din clasa a IV-a.Calendarul stabilit de MEN- 28 mai: evaluare naţională, clasa a IV-a - Limba Română- 29 mai : evaluare naţională, clasa a IV-a - Matematică- 2 iunie: evaluare naţională, clasa a II-a - Scris-citit, Limba română- 4 iunie: evaluare naţională, clasa a II-a - Matematică- 5 iunie: evaluare naţională, clasa a VI-a - Limbă şi comunicare- 6 iunie: evaluare naţională, clasa a VI-a - Matematică şi Ştiinţe ale naturiiviata-libera.ro
dcp100168 Posted May 27, 2014 Author Posted May 27, 2014 Elevii de clasa a IV-a intră miercuri în focurile evaluărilor* Şcolile sunt responsabile de siguranţa transmiterii şi multiplicării subiectelor, susţine inspectoarea general-adjunctă Diamanta BulaiElevii claselor a IV-a din toate şcolile din judeţul Galaţi vor susţine miercuri, 28 mai, primul test important din viaţa lor - evaluarea naţională la limba şi literatura română. Proba la matematică o vor da joi, 29 mai. Săptămâna viitoare, pe 2 şi 4 mai, sunt programaţi la evaluare elevii claselor a II-a, iar pe 5 şi 6 mai cei de-a VI-a.Rezultatele nu contează la admiterea la liceuConducerea ISJ susţine că aceste evaluări n-ar trebui să reprezinte un factor de stres nici pentru elevi, nici pentru părinţi: „Evaluarea nu este centrată pe note, pe ierarhizarea elevilor, ci pe competenţe. Notele nu se trec în catalog şi nici nu vor conta la admiterea la liceu. Testările au rol de diagnostic. Profesorii corectori vor scrie pe teză care este nivelul de competenţe pe care-l întruneşte elevul, ce i se recomandă să aprofundeze în perioada următoare. E bine ca elevii să ştie unde au goluri acumulate, pentru a evita eşecurile viitoare, astfel încât să nu se ajungă în clasa a VIII-a cu ele, când nu se mai poate face nimic”, spune Diamanta Bulai.Subiectele vin la 5 dimineaţaSubiectele vor fi transmise la 5 dimineaţa în ziua examenului, iar comisiile de examen din fiecare şcoală le vor multiplica şi transmite la clase până la ora 10,00 cel târziu, când va începe administrarea testelor. "Este pentru prima dată când şcolile şi directorii lor devin responsabili pentru securitatea subiectelor, pentru preluarea şi transmiterea lor în siguranţă", a mai adăugat inspectoarea general-adjunctă.Aceasta susţine că testele nu vor perturba desfăşurarea celorlalte ore în şcoli, iar supravegherea la clasă se va realiza cu ajutorul cadrelor didactice care nu au lecţii în intervalul orar respectiv.La clasa a II-a, administrator de test va fi învăţătorul de la clasă, secondat de un profesor asistent. La clasele a IV-a şi a VI-a, evaluarea va fi dată de cadre didactice care nu predau la clasele respective.viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 29, 2014 Author Posted May 29, 2014 Cum a fost primul examen al elevilor de la clasa a IV-a* Copiii susţin că subiectele au fost uşoare, învăţătorii lor sunt însă rezervaţiAproximativ 200 de elevi au lipsit ieri de la evaluarea naţională, dintre cei 5.000 de elevi de clasa a IV-a din judeţul Galaţi care au fost înscrişi pentru această testare.La terminarea evaluării, elevii claselor a IV-a care au ieşit din testare chiar mai devreme au declarat că subiectele au fost foarte uşoare şi că se aşteptau să primească ceva mai greu.Nu la fel de încântaţi s-au arătat învăţătorii lor, care susţin că, în ciuda subiectelor uşoare, vor fi destul de puţine teze perfecte. Aceştia susţin că textele suport au fost mult prea lungi, faţă de cât erau elevii obişnuiţi la lecţiile din manual, lucru care nu li s-a părut normal: „Una faci în clasă, alta evaluezi! Am lucrat zeci de ore la gramatică, ortografie şi punctuaţie şi n-au primit niciun subiect din aceste capitole”, ne-a spus un cadru didactic de la Şcoala Nr.12.Dascălii mai spun că au fost şi itemi cu exprimări ambigue şi neclare şi că abia aşteaptă să vină caietele cu baremele, pentru a putea vedea care e situaţia.Organizatori sculaţi cu noaptea-n capCum chiar şi şcolile din cele mai îndepărtate cătune au fost nevoite să-şi descarce şi să-şi multiplice singure subiectele, comisiile au fost chemate la ora 5,00 dimineaţa, chiar dacă nu primesc niciun leu pentru această muncă suplimentară. Chiar au fost probleme la descărcatul paginilor, dar până la începerea testării, la ora 10,00, a fost suficient timp să se rezolve toate situaţiile, astfel încât toţi elevii de clasa a IV-a şi-au primit subiectele.Inspectoarea general-adjunctă, Diamanta Bulai, susţine că a fost destul de dificil ca 200 de unităţi de învăţământ să-şi descarce singure subiectele şi să le multiplice şi că au mai fost probleme de tehnică, pentru remedierea cărora a fost însă suficient timp.viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 30, 2014 Author Posted May 30, 2014 Elevii au jucat şah la testul de matematică la evaluarea de clasa a IV-a* Cei mai mulţi dintre ei au terminat de rezolvat în 20-30 de minute, jumătate din timpul alocat * Luni încep examenele pentru cei mai mici dintre elevi, cei de la clasele a II-aCei aproximativ 5.000 de elevi din clasa a IV-a au trecut cu bine şi peste ultima probă a evaluării, cea la matematică. Cei mai mulţi dintre ei au susţinut că subiectele au fost uşoare şi au declarat chiar că au terminat tot de rezolvat în 20-30 de minute, deşi aveau la dispoziţie o oră. Cel mai tare i-a amuzat faptul că la ultimul punct au avut de rezolvat un exerciţiu legat de jocul de şah. „Ne-a cerut să scriem în câte moduri putem muta calul, dacă plecăm de fiecare dată de pe poziţia F6. Asta-i matematică?”, se întreabă un puşti.Ca şi la limba română, cadrele didactice se arată destul de rezervate: „Când subiectele sunt foarte uşoare, elevii au tendinţa să greşească, din neatenţie. Şi au fost unii itemi care chiar le solicitau atenţia. Unii copii de la noi au terminat totul într-un sfert de oră. Bineînţeles că am insistat să-şi verifice încă o dată ce au făcut”, ne-a spus directoarea de la Şcoala Nr. 42, Camelia Nenu. Aceasta susţine că, spre deosebire de proba la limba şi literatura română, când au fost probleme la descărcatul subiectelor, la matematică a mers mai uşor, întrucât comisia era deja rodată.Luni, 2 iunie, va veni rândul celor mai mici dintre elevi să treacă prin focurile evaluării naţionale. Copiii din clasele a II-a vor da proba de scris-citit, în intervalul orar 10,00 - 12,00. Miercuri, 4 iunie, vor da proba la matematică.Pe 5 şi 6 iunie, vor susţine evaluarea elevii claselor a VI-a.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 2, 2014 Author Posted June 2, 2014 Subiectele au fost neclare şi ilogice la evaluarea naţională la clasa a II-a* Învăţătorii ne-au declarat că cerinţele nu erau adaptate pentru copii de clasa a II-a şi că mulţi dintre ei n-au ştiut ce li se cere să facăDupă primul lor examen serios din viaţă, copiii de clasa a II-a au ieşit ieri necăjiţi din examen. Mulţi ne-au spus că din nişte imagini alb-negru n-au înţeles că ar fi trebuit să scrie o compunere despre primăvară, ci una despre toamnă. „Şi toamna se plantează copaci şi se greblează frunzele uscate. Doamna spunea că ar fi trebuit să scriem despre primăvară, pentru că erau flori în copaci. Eu n-am văzut florile, am zis că-s frunze. La noi lucrările au fost alb-negru”, ne spune necăjită o fetiţă de la Şcoala Nr. 29.Nici colegii care au primit varianta a doua nu erau mulţumiţi de ceea ce li s-a cerut: „Eu n-am înţeles cum trebuia să fac textul despre bibliotecă”, ne mărturiseşte un elev.„Formulări sub orice critică: ilogice şi neclare”Învăţătorii erau şi ei foarte supăraţi. Fiind administratori de test au putut vedea cu ochii lor dezastrul: „Mi-am văzut copiii cu lacrimi în ochi. Li se cerea să scrie un text, să urmărească nişte cerinţe greu de atins, iar elevii n-au priceput ce li se cerea: voiau text dialogat la bibliotecă sau voiau să povestească ce fac ei când merg la bibliotecă? Formulări total anapoda, ilogice şi neclare. Una dintre cerinţe era să scrie ce simt când le dă bibliotecara cartea. Ce poate simţi un copil de 8 ani în asemenea moment? Cum să fii creativ şi original cu o asemenea cerinţă? În plus, varianta aceasta de subiect a fost mai dificilă decât cealaltă, unde li s-a cerut o compunere după imagini. Dar şi aici au fost probleme. Imaginea nu se referea clar la anotimpul de primăvară. Singurul detaliu care i-ar fi putut duce cu gândul la acest anotimp erau florile mici şi roz din pomi. Copiii s-au gândit corect: şi toamna se greblează frunzele uscate şi se plantează pomi. Dar copiii au primit testele alb-negru şi nu şi-au dat seama că pomii aveau flori”, ne spune una dintre cele mai bune dăscăliţe ale Galaţiului, Gherghina Lungeanu de la Şcoala Nr. 29. Alte cadre didactice ne-au spus că nici subiectul cu biletul nu a fost prea fericit: „Claudiu a găsit câinele lui Rareş. Scrie un bilet prin care Claudiu îi cere lui Rareş să vină să ia câinele”. „Ce logică are această cerinţă? Îi scriu bilet lui Claudiu şi i-l duc acasă, în loc să-i duc direct câinele? Cine mai scrie bilete în asemenea situaţii? Poate ar fi trebuit să le ceară să scrie o scrisoare de mulţumire din partea lui Rareş. Ar fi fost altceva”, spune un cadru didactic de la Şcoala nr. 17.„Păcat de munca noastră şi a copiilor”Dascălii susţin că modelele de subiecte au fost mult mai „umane” şi că ceea ce s-a întâmplat, ieri, la evaluare depăşeşte orice limite. Au scris observaţii, le-au trimis la minister, dar cine le va băga în seamă? Una au făcut în programă, alta li s-a cerut. „E păcat de munca noastră şi a copiilor. Parcă cineva de undeva de sus îşi doreşte să nu iasă lucrurile cum trebuie. Ce feedback ofer eu părinţilor? Dar copiilor? Cum pot să-i spun că n-a ştiut să facă un asemenea subiect? Eu sunt om mare şi mi-e greu să răspund la aşa cerinţe prosteşti”, mai spune Gherghina Lungeanu.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 5, 2014 Author Posted June 5, 2014 Matematica nu le-a mai dat bătăi de cap elevilor de clasa a II-a* După subiecte ilogice şi neclare, bareme incomplete la limba română *Joi începe evaluarea la clasa a VI-aPeste 5.000 de elevi de clasa a II-a din judeţul Galaţi au susţinut, ieri, proba de matematică din cadrul evaluării naţionale. După dezastrul de la română, elevii şi învăţătorii au respirat ieri uşuraţi, pentru că subiectele de la matematică au fost echilibrate şi clar formulate, cu un grad de dificultate destul de uşor.„Nu pot lovi într-un copil de opt ani”Învăţătorii claselor a II-a ne-au declarat ieri că s-au luptat să noteze lucrările după baremele trimise de minister la limba română: „Am sentimentul că cele două variante de subiect au fost făcute de persoane diferite. În primul rând a diferit gradul de dificultate, dar şi baremele au fost altfel. De exemplu, la varianta 1, baremul avea cod pentru punctaj intermediar, în timp de baremul pentru varianta 2, nu avea decât pentru item efectuat sau neefectuat. Nu exista variantă intermediară de notare, ceea ce nu este normal. Dacă un copil a scris totuşi jumătate din cerinţă, de ce nu-i pot acorda nimic? De ce la varianta cealaltă există o astfel de posibilitate? Mi-am bătut capul cum să fac. Nu poţi să loveşti pur şi simplu într-un copil de 8 ani şi să nu-i dai nimic, dacă el totuşi a scris ceva. Prin urmare, am fost nevoită să aleg varianta plină a paharului. I-am dat punctaj întreg, decât să nu-i dau nimic”, spune o învăţătoare de la o şcoală din Galaţi.În acelaşi timp, cadrele didactice au ales să puncteze ca fiind corecte şi compunerile despre toamnă şi cele despre primăvară. „Nu poţi depuncta un copil care, în condiţiile date, a răspuns corect. Fotografia alb-negru arăta mai degrabă ca una pentru toamnă, nu pentru primăvară”, au mai spus dascălii.Testări irelevanteÎn acelaşi timp, învăţătorii susţin că aceste testări, care nu ar fi trebuit să ridice probleme, având în vedere că ele au fost pilotate mai mulţi ani la rând, sunt irelevante pentru elevi atât de mici, factorul emoţional fiind decisiv în cazul lor. „Am fost şocată să văd că cei mai buni elevi ai mei, care au luat testarea foarte în serios, nu au reuşit să facă lucrări perfecte, din cauza emoţiilor. În timp ce elevii care sunt de 8,00 la clasă au obţinut punctaj maxim, pentru că subiectele n-au avut grad de dificultate prea mare. Şi situaţia este simptomatică şi la alte clase, acelaşi lucru mi l-au spus şi alte colege”, spune o altă învăţătoare.Peste 5.300 de elevi de clasa a VI-a vor susţine astăzi proba de comunicare la limba şi literatura română şi la o limbă modernă. Vineri, 6 iunie, se va susţine testul la ştiinţe.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 6, 2014 Author Posted June 6, 2014 La clasa a VI-a, elevii au lucrat pe un text cu Tom şi Jerry* „Subiectele au fost ca pentru clasa a II-a”, crede un profesorElevii claselor a VI-a care au susţinut, ieri, testele la limba română şi o limbă străină au terminat destul de repede de rezolvat cei zece itemi, mai ales că la ultimul aveau de bifat o imagine cu faţă tristă sau veselă, prin care să exprime părerea lor despre textele pe care le-au avut ca suport pentru exerciţii şi să motiveze alegerea.Dacă una dintre variantele de la română-engleză a avut un text-suport despre lectură, elevii care au primit varianta cealaltă s-au bucurat să descopere că au de rezolvat exerciţii cu desene animate, respectiv cu Tom şi Jerry.„Evaluatorii par să-şi fi modernizat şi ei limbajul. De exemplu, elevii sunt întrebaţi care dintre personaje li se pare mai „dur” sau au de continuat un enunţ în care se vorbeşte despre „şmecheriile” lui Tom. Pe de altă parte, avem un sentiment ciudat, că una ne cere programa şi altceva apare în aceste evaluări. Dacă văd elevii mei de-a V-a că la examen au primit desene cu Tom şi Jerry, nu vor mai vrea să înveţe materia, care şi aşa e stufoasă, e despre genuri literare şi cu multă gramatică”, spune un cadru didactic de la Şcoala Nr. 42.Contrariat s-a arătat şi un dascăl de la CNVA: „Se face o grămadă de gramatică în gimnaziu, iar testul n-a cuprins nici măcar un item. Subiectele au fost uşoare, ca pentru clasa a II-a. În plus, la limbă şi comunicare, bifarea unor căsuţe, număratul paragrafelor nu stimulează creativitatea şi imaginaţia. În ce vrem să-i transformăm pe elevi?”, se arată nemulţumit dascălul respectiv.Astăzi, cei peste 5.300 de elevi de clasa a VI-a vor susţine proba la matematică şi ştiinţe.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 7, 2014 Author Posted June 7, 2014 Amfibieni, caracatiţe şi matematică la evaluarea de la clasa a VI-a* „Itemii au fost inegali ca dificultate”, susţine directorul-adjunct al CNVA, Romeo Zamfir * Cadrele didactice se plâng că cei de la minister au procedat cu o totală lipsă de respectElevii au susţinut, ieri ultima probă la evaluarea de la clasa a VI-a, cea la matematică şi ştiinţe. La liceele bune, elevii au terminat de rezolvat itemii în 20 de minute.„Subiectele nu au fost dificile, dar necesitau ceva mai multă atenţie. Elevii mei au terminat după 20 de minute”, spune directorul de la Colegiul „Spiru Haret”, profesorul Ion Grecu. Se pare să nivelul de dificultate inegal de la o variantă la alta a devenit o constantă a acestor evaluări. Directorul-adjunct al Colegiului Naţional „V. Alecsandri”, Romeo Zamfir, susţine că şi la matematică una dintre variante a fost ceva mai uşoară decât cealaltă: „Un anumit subpunct le-a ridicat elevilor mai multe probleme. Nu a fost foarte dificil, dar gradul de dificultate a variat”, consideră Romeo Zamfir.Cum subiectul a fost interdisciplinar, problemele de matematică au fost „îmbrăcate” în teme de botanică sau zoologie. „Ne-au chemat degeaba la ora 5,00”Una peste alta, la finalul evaluărilor, profesorii susţin că cei din Ministerul Educaţiei au dat dovadă de lipsă de respect, chemându-i în fiecare zi, chiar şi de Ziua Educatorului, dimineaţa, la ora 5,00, pentru ca de la 6,00 când s-a terminat multiplicarea subiectelor şi până la ora 10,00 sau 12,00 când au început probele să stea degeaba.„Nu ne plătesc şi intră în fişa postului să facem aceste evaluări, sunt de acord. Dar nu e cazul să ne chemi să stăm atâtea ore degeaba”, spun la unison cadrele didactice, sperând că pentru anul viitor cei din MEN vor schimba modul de organizare. viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 11, 2014 Author Posted June 11, 2014 Evaluarea naţională la clasele mici. Din gafă în gafă, spre victoria finală* De la probleme de tehnică, la bareme incorecte şi notare la mica înţelegere, examenul a avut de toateDeşi prin evaluarea naţională a elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a s-a urmărit verificarea nivelului de cunoştinţe generale în ansamblu, pentru a oferi o privire generală asupra achiziţiilor elevilor, cei mai mulţi dintre dascălii claselor la care acestea au fost aplicate consideră că totul a fost mult zgomot pentru nimic. Nu s-a văzut nici măcar faptul că, până să fie evaluaţi toţi elevii din ţară, cei de la minister au organizat ani la rând pilotări ale acestor evaluări, destinate tocmai să îndrepte eventualele greşeli. Subiecte color, imprimante alb-negruProbleme au fost începând încă din prima zi, când cei de la centru n-au prevăzut că elevilor li se cerea să denumească un lucru care are o anumită culoare, dar majoritatea imprimantelor din şcolile din ţară sunt alb-negru. O altă problemă legată de „culoarea” subiectelor a fost ridicată de imaginea pe care au avut-o elevii de la a II-a ca suport pentru crearea unui text. Cei mai mulţi dintre elevi au crezut că este vorba despre toamnă, pe când baremul cerea un text despre primăvară. La consfătuirile la care au participat directorii şcolilor din Galaţi, li s-a recomandat să folosească subiecte alb-negru, chiar dacă au imprimante color, pentru a nu se face diferenţe între elevii din rural şi cei din urban.Subiecte diferite ca dificultate, bareme diferite de corectareDacă cei de la ISJ s-au gândit inclusiv la acest amănunt, care nu e atât de semnificativ, cei de la Minister n-au fost în stare să încropească măcar câte două variante de subiecte egale ca dificultate. S-au plâns de acest lucru şi elevii şi învăţătoarele de la clasele a II-a, dar şi profesorii şi elevii de la clasele a IV-a.Mai mult decât atât, cadrele didactice de la clasele a II-a ne-au semnalat că şi baremele au fost diferite: la una dintre variante se acorda un cod pentru punctaj intermediar, în timp ce la cealaltă, elevul era punctat dacă făcuse totul sau nimic, jumătate de măsură nu exista. Bineînţeles că învăţătorii s-au sfătuit să acorde punctaj în plus, pentru a sprijini totuşi copilul. Pe de altă parte, toată această situaţie nu e corectă pentru cei care au primit prima variantă şi care n-au beneficiat de „indulgenţa” corectorilor, pentru ei fiind un cod clar pentru efectuarea sarcinii doar pe jumătate. „Atunci, cum se mai pot mândri cei de la Ministerul Educaţiei că au făcut o evaluare uniformă, care să respecte aceleaşi criterii pentru toţi elevii? Cât de relevantă este sub acest aspect?”, se întreabă cadrele didactice, pe bună dreptate. Pe lângă programăLa toate nivelurile de studiu, cadrele didactice s-au plâns că subiectele nu respectă programa, fiind create după testele PISA, concepute de ţări unde chiar se face predare interdisciplinară, în timp ce la noi, abia la clasele I s-a introdus acest concept, dar destul de timid.La unele clasele a II-a învăţătorii susţin că subiectele au fost mult sub nivelul programei, mai ales la matematică. La clasa a IV-a, textele oferite ca suport au fost duble, faţă de cele cu care sunt obişnuiţi elevii în manual. În acelaşi timp, profesorii de la clasa a VI-a susţin că elevii lor au primit texte mai uşoare decât cei de-a IV-a, iar cerinţele neglijează o mare parte a materiei pe care elevii o învaţă şi o au în programă, şi anume gramatica. Formulări neclare, risipă de resurseO altă problemă ridicată de cadrele didactice este aceea a formulărilor neclare. Fiind vorba de elevi de clase mici, cerinţele trebuie să fie clare, să nu-i încurce, să nu-i determine să dea doar jumătate de răspuns, spun învăţătorii.În plus, subiectele s-au înşirat în mod nejustificat pe prea multe pagini, pentru copiii de clasa a II-a, ajungându-se de mai multe ori ca aceştia să sară peste unii itemi din greşeală.Una peste alta, cadrele didactice consideră că nici cu părinţii nu pot discuta în mod real despre competenţele sau lipsurile copilului. Părinţii întreabă de note sau calificative, evaluările s-au făcut pe coduri. Şi în plus s-au testat doar o mică parte dintre achiziţiile pe care elevii trebuie să le aibă conform programei, motiv pentru care ei n-o consideră relevantă.Considerând că s-a făcut risipă de resurse şi de timp, cadrele didactice speră ca observaţiile trimise de ei la minister să fie luate în calcul în organizarea evaluărilor viitoare.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 17, 2014 Author Posted June 17, 2014 Înscrierile la evaluarea naţională de clasa a VIII-a se fac până miercuriAbsolvenţii clasei a VIII-a se pot înscrie la evaluarea naţională astăzi şi mâine. Aceştia urmează să susţină prima probă, cea la limba şi literatura română, luni, 23 iunie. Proba la matematică a fost programată pe 25 iunie, iar rezultatele vor fi afişate pe 27 iunie, până la ora 16,00. Tot în aceeaşi zi se vor putea depune contestaţiile, până la ora 20,00.Rezolvarea contestaţiilor se va face între 28 şi 30 iunie, urmând ca rezultatele finale să fie făcute publice pe 1 iulie.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 22, 2014 Author Posted June 22, 2014 Luni începe evaluarea naţională la clasa a VIII-aElevii claselor a VIII-a vor trece luni prin emoţii mari pentru că vor susţine prima probă a evaluării naţionale, cea la limba şi literatura română. Elevii trebuie să fie în clase cel târziu la ora 8,30. Ei trebuie să ştie că nu au voie să intre în sălile de examen cu telefoane mobile, cărţi, caiete şi alte materiale care ar putea ridica suspiciunea de fraudă. În toate sălile de examen sunt camere de supraveghere video.Miercuri, 25 iunie se va susţine ce-a de-a doua probă, la matematică.Rezultate vor fi afişate pe 27 iunie, până la ora 16,00. În aceeaşi zi, până la ora 20,00, pot fi depuse contestaţiile de către elevii nemulţumiţi de notele primite. Rezultatele finale vor fi făcute publice pe 1 iulie.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 O poezie despre Anul Nou, în subiectul primei probe de la Evaluarea NaţionalăPeste 4.400 de absolvenți gălățeni de gimnaziu au trecut, astăzi, prin emoțiile primei probe de la Evaluarea Națională, cea la limba și literatura română. Proaspeții absolvenți de clasa a VIII-a au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva câteva cerințe având ca suport poezia „Rânduri pentru Anul Nou” semnată de Ion Minulescu și, respectiv, un articol din presa centrală, intitulat „Empatia, o abilitate dobândită prin lectură”.Examenul s-a desfășurat în toate școlile gimnaziale, fără incidente. Singura excepție a fost eliminarea unui candidat care avea telefonul mobil la el, deși regulamentul de desfășurare a exmenului interzice acest lucru. Este vorba despre un absolvent de la Școala nr. 18, care a urmat cursurile în sistemul „fără frecvență”.Candidații gălățeni mai au de susținut proba la matematică, programată miercuri, 25 iunie. Rezultatele vor fi afişate vineri, 27 iunie, până la ora 16,00, în fiecare școală unde s-a organizat examen. În aceeaşi zi, până la ora 20,00, candidații nemulțumiți de notă vor putea depune contestaţii. Rezolvarea acestora se va face între 28 şi 30 iunie, iar rezultatele finale vor fi cunoscute pe 1 iulie.Media obţinută la Evaluarea Naţională contează în proporție de 75% la media de admitere la liceu. Media generală de absolvire a claselor V-VIII conteaza în proporție de 25% în calculul mediei de admitere.presadegalati.ro
dcp100168 Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 4.410 elevi de clasa a VIII-a, la evaluarea naţională la matematicăCei 4.410 elevi de clasa a VIII-a rămaşi în cursa pentru evaluarea naţională (în jur de 100 nu s-au prezentat la prima probă) vor susţine astăzi, începând cu ora 9,00, examenul la matematică.Rezultatele parţiale se vor afişa pe 27 iunie, iar cele finale, după rezolvarea contestaţiilor, pe 1 iulie.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 26, 2014 Author Posted June 26, 2014 Subiecte la matematică mai grele decât anul trecut* Nu va mai ploua cu note de 10 * Un candidat prins cu fiţuici a fost eliminat din examenLa Şcoala Nr. 20, elevii au ieşit din examenul de evaluare naţională cam trişti şi dezamăgiţi. „A fost greu!”, ne spune o fată, susţinută şi de vocile celorlalţi colegi. La CNVA, elevii susţin că subiectele au fost totuşi accesibile, deşi ceva mai dificile decât cele de anul trecut. Cum fiecare visează să ia nota 10,00, nu sunt nici ei foarte mulţumiţi de norocul lor. „Aşa e normal să fie”Profesoara de matematică de la Şcoala Nr. 29, Rodica Matei susţine că e normal ca subiectele pentru un examen care contează în proporţie de 75 la sută la admiterea la liceu să facă o departajare mai serioasă la vârfuri. „E normal să fie aşa. E normal ca elevii care au învăţat temeinic să poată avea ocazia să-şi primească o notă pe măsura efortului lor. Anul trecut au fost prea uşoare şi au fost foarte mulţi de 10,00. Elevii au ieşit atunci din examen doar după o oră, ceea ce nu s-a mai întâmplat acum. Mie mi s-au părut frumoase şi echilibrate subiectele”, spune profesoara de la Şcoala Nr. 29. Mai uşoare decât în urmă cu cinci-şase aniDirectorul-adjunct de la CNVA, profesorul Romeo Zamfir consideră, de asemenea, că subiectele au fost mai grele decât cele de anul trecut, când au fost prea uşoare. Cadrul didactic susţine însă că a fost mult mai uşor decât ce se dădea în urmă cu cinci-şase ani. „Notă de trecere se va lua destul de uşor, dacă elevii au şi învăţat. Primele două subiecte nu ar fi trebuit să ridice probleme. La subiectul al treilea, ultimul punct va fi de departajare pentru notele de peste 9,00. Cu siguranţă că anul acesta nu vor mai fi 35 de note de 10,00, aşa cum s-a întâmplat anul trecut”, crede Romeo Zamfir. Încă un elev eliminatDacă în anii anteriori nu s-a prea pus problema ca elevii să apeleze la mijloace ilegale prin care să „fenteze” examenul, în 2014 au fost eliminaţi doi candidaţi, unul la proba de limba română, iar celălalt la matematică. La Şcoala Nr. 16, un elev a fost descoperit de comisie că avea „copiuţe” sub talpă, chiar cu puţin înainte să se termine proba. El a fost eliminat din examen şi a primit nota 1,00.Vineri 27 iunie, până în ora 16,00 şcolile au obligaţia să afişeze rezultatele la evaluare. În aceeaşi zi, până la ora 20,00, candidaţii nemulţumiţi de note pot depune contestaţii. Rezultatele finale vor fi făcute publice pe 1 iulie.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 27, 2014 Author Posted June 27, 2014 Rezultate bune pentru elevii gălăţeni la Evaluarea Naţională71,11% dintre elevii gălăţeni de clasa a VIII-a care au participat la cele două probe ale Evaluării Naţionale au obţinut note peste 5. În acest an cinci dintre elevi au reuşit să obţină medii de 10. Alţi 104 elevi gălăţeni au primit notă maximă la matematică, iar opt au luat nota 10 la limba şi literatura română.Reamintim că la Evaluarea Naţională din 2013, la nivelul judeţului Galaţi, în urma susţinerii celor două probe, din cei peste 4.500 de candidaţi, 76,51% au obţinut note peste 5.După acest pas important, emoţiile absolvenţilor de clasa a VIII-a continuă cu prima etapă de admitere în învăţământul liceeal de stat pentru anul şcolar 2014-2015. Repartizarea computerizată are loc pe data de 15 iulie, urmând ca în ziua de 16 iulie să fie afişate rezultatele finale.Trebuie precizat că după această etapă de admitere, alte două vor avea loc în intervalul 16-31 iulie şi 1 august - 8 septembrie.presagalatibraila.com Cei cinci campioni ai evaluăriiTrei dintre cei cinci elevi care au luat notă maximă atât la română, cât şi la matematică, sunt de la CNVA: Teodora Dobrotă, Oana Mangalea şi Cătălina Paţilea. De la Şcoala nr. 26 a obţinut aceeaşi performanţă Diana Ioana Culcea. A cincea campioană a gimnaziştilor este Andreea Georgiana Horovei, de la Şcoala din Tuluceşti.viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Evaluarea Naţională s-a încheiat, urmează înscrierea la liceuComentariile, criticile şi contestaţiile nu au lipsit nici de această dată. Cel mai serios semnal a fost că subiectele uneia dintre probele pentru elevii de gimnaziu sunt studiate în liceu şi nu la şcoala generală. Însuşi premierul a cerut Ministerului Educaţiei Naţionale, "din postura de părinte", ca cei în drept să analizeze subiectele date şi numărul de ore de studiu ale elevilor.După ce profesorii de specialitatea au contestat baremele de corectare şi subiectele de la examenul de evaluare naţională a elevilor de clasa a VIII-a, proba limba şi literatura română, iată că acestea sunt contestate şi de părinţi, prin Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi (FNAP), care reclamă, în primul rând, dificultatea mare a unuia dintre acestea, considerat în afara programei, dar şi faptul că un alt subiect a avut baremul prost gândit. FNAP a enumerat nemulţumirile într-o scrisoare deschisă care a fost făcută publică în contextul afişării, vineri, a rezultatelor la examenele de Evaluare Naţională 2014.Promovabilitatea la Galaţi a fost mai ridicată anul trecutMEN a centralizat rezultatele obţinute înainte de contestaţii de absolvenţii clasei a VIII-a care au susţinut Evaluarea Naţională în sesiunea iunie 2014. Situaţia generală relevă că numărul mediilor peste 5 se încadrează în linia anilor precedenţi, iar diferenţele înregistrate în anii anteriori între rezultatele la Matematică şi Limba şi literatura română s-au ponderat, ajungând la procente comparativ egale. Probele s-au desfăşurat normal, fără abateri grave. Cu toate acestea, la nivel naţional au fost eliminaţi 8 candidaţi, dintre care doi au fost din Galaţi. La nivelul judeţului nostru, dintre cei 4.493 de candidaţi înscrişi, au participat la Evaluarea Naţională 4.359 de elevi, 132 fiind daţi absenţi. Din totalul acestora, 3.100 (71,12%) au promovat, obţinând medii peste 5, în timp ce 1.259 elevi (28,88%) au avut medii sub 5.Anul trecut, la Evaluarea Naţională, pe judeţul Galaţi, în urma susţinerii celor două probe, din cei peste 4.500 de candidaţi, 76,51% au obţinut note peste 5.Mai trebuie amintit că, la examinarea din acest an, cinci dintre elevi au reuşit să obţină medii de 10. Din cei 4.372 elevi care au susţinut proba la limba şi literatura română doar opt au obţinut nota maximă. Media aritmetică obţinută a fost de 6,32%. Alţi 102 elevi gălăţeni au primit notă maximă la matematică, din totalul de 4.367 elevi care au susţinut această probă. Media aritmetică înregistrată a fost de 6,39%.Contestaţiile au fost depuse în cursul zilei de vineri, iar mâine vor fi afişate rezultatele finale.Media la Evaluarea Naţională, pondere de 75% pentru înscrierea la liceuPotrivit planului de şcolarizare 2014-2015, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Galaţi, la învăţământul şcolar, cursuri de zi, cele 34 de licee, grupuri şcolare şi colegii naţionale îşi aşteaptă "bobocii", în cele 157 de clase a IX-a, care au alocate nu mai puţin de 4.396 de locuri. 300 dintre locuri sunt alocate pentru elevii de etnie rromă.Înscrierile în învăţământul liceal se vor face în perioada 4-9 iulie, când absolvenţii clasei a VIII-a vor completa în fişele de înscriere opţiunile pentru unitatea de învăţământ în care doresc să-şi continue studiile. Aceste informaţii vor fi introduse în baza naţională de date şi vor fi verificate, pentru ca pe data de 15 iulie să aibă loc prima etapă a repartizării omputerizate. Între 17 şi 25 iulie, candidaţii îşi vor depune dosarele de înscriere la liceele unde au fost admişi, conform repartizării computerizate. A doua etapă a admiterii la liceu debutează pe 16 iulie, pentru ca pe 24 iulie să aibă loc efectiv distribuirea computerizată a candidaţilor. Admiterea în învăţământul liceal se face pe baza mediei aritmetice dintre media celor 4 ani de gimnaziu, cu o pondere de 25% din total, şi media obţinută la Evaluarea Naţională, cu o pondere de 75% din total. Potrivit legislaţiei în vigoare, se pot înscrie în învăţământul liceal şi elevii care au obţinut medii sub 5 la Evaluarea Naţională.monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted July 1, 2014 Author Posted July 1, 2014 Loteria contestaţiilor: 24 la sută dintre elevi şi-au mărit notele la română* Sunt elevi care în urma recorectării lucrărilor au câştigat mai bine de un punct la media de admitereAproximativ un sfert dintre elevii care au depus contestaţie la limba şi literatura română au primit punctaj în plus. Dintre cele 653 de cereri depuse la această disciplină, 155 au primit câştig de cauză. Din nefericire, au fost şi 90 de cazuri în care notele la română au scăzut faţă de cele iniţiale.La matematică, doar 36 dintre cele 222 de note contestate au fost ridicate şi numai una scăzută.Procentul de note peste 5 a crescut de la 71,11 la sută, la 71,25 la sută.În faţa listelor cu rezultatele finale, candidaţii şi părinţii lor au trecut prin sentimente contradictorii: de la bucuria că şi-au ridicat nota, la nemulţumirea că abia la contestaţie a primit ceea ce i se cuvenea.De exemplu, un candidat de la Şcoala Nr. 29 a primit de la 7,05 la română, la 8,40. Mama sa comenta nemulţumită: „Vă daţi seama că media de admitere a copilului meu a crescut cu aproape un punct în urma contestaţiilor. Ce fel şi-au făcut treaba profesorii care au corectat, dacă există diferenţe atât de mari la recorectare? Ce se întâmpla dacă nu făceam contestaţii? Poţi pierde liceul pe care ţi-l doreşti la diferenţă de o sutime. Ce să mai vorbim de un punct!”, spunea femeia.La aceeaşi şcoală, nu mai puţin de zece elevi primiseră punctaj mai mare la română. Unul dintre candidaţi a reuşit să urce de la o medie de la evaluare de 8,70 la o medie de 9,42. A primit la română de la 8,50, 9,45 în urma contestaţiilor, iar la matematică de la 8,90, 9,40. Dacă nu ar fi depus contestaţie, destinul său ar fi fost cu siguranţă altul. O medie peste 9 îi permite să intre la orice liceu bun, în timp ce una de 8 şi ceva i-ar fi redus mult şansele.Întrebarea firească ce rămâne de multă vreme, fără ca nimeni să facă nimic e cât de viabil este sistemul de admitere. Dacă există diferenţe atât de mari între notele de după contestaţii, înseamnă că sistemul de evaluare nu este obiectiv, deşi de ani buni este păstrat la fel. viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now