Jump to content

Semnalizare rutieră haotică pe străzile Galaţiului


dcp100168

Recommended Posts

Primăria a cumpărat indicatoare rutiere de 46.550 lei

* Preţul fiecărui indicator este de 665 lei

Pentru a spori gradul de siguranţă a pietonilor care se angajează în traversarea străzilor, Primăria Galaţi au achiziţionat 70 de indicatoare rutiere tip „trecere de pietoni” cu leduri, mult mai uşor de observat în trafic. Conform viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, până în prezent au fost montate 32 de bucăţi astfel: 28 (14 treceri de pietoni) pe strada Brăilei, de la intrarea dinspre Tecuci până la Stirex iar alte patru bucăţi (două treceri de pietoni) pe strada Traian. Se vor mai monta 38 de indicatoare până la sfârşitul acestei săptămâni pe str. Domnească şi pe bulevardul Marii Uniri. Preţul fiecărui indicator este de 665 lei/bucata. Lucrările vor fi executate de Ecosal.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Primaria_a_cumparat_indicatoare_rutiere_in_valoare_de_46-550_lei_0_251975025.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Marcaje rutiere de 160.000 de lei

* Cea mai mare parte a sumei alocate din bugetul local va fi destinată achiziţionării limitatoarelor de viteză * Conducerea IPJ salută măsura Primăriei, dar susţine că mai sunt şi alte probleme stringente legate de infrastructura rutieră în municipiu

Cu trafic restricţionat sau deviat, din cauza numeroaselor lucrări care au răscolit arterele oraşului, şi cu străzi înguste, sufocate de maşini parcate anapoda din cauza lipsei locurilor amenajate, municipiul Galaţi mai are o suferinţă când vine vorba de traficul rutier: numărul insuficient de indicatoare pentru ghidarea conducătorilor auto nefamiliarizaţi cu oraşul şi de limitatoare de viteză care să-i împiedice pe "nebunii şoselelor" să gonească, uneori şi pe străduţe înguste, ca la raliu.

Viaţa indicatoarelor, care pe lângă faptul că sunt puţine mai sunt şi degradate, se apropie însă de sfârşit. În următoarele luni, o parte dintre acestea ar trebui înlocuite, conform anunţului de licitaţie publicat de municipalitate pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) sub numărul 334461/28.08.2012. Primăria Galaţi pune la bătaie 160.000 de lei pentru achiziţionarea de indicatoare şi elemente de siguranţă a circulaţiei, care ar trebui, într-o oarecare măsură, să mai disciplineze traficul în oraş.

"Este vorba despre indicatoare de orientare şi limitatoare de viteză, mare parte a fondurilor fiind alocate pentru achiţionarea acestora din urmă. Ele vor fi montate atât pe locul celor vechi, degradate sau înlăturate, cât şi în locuri noi, în măsura în care bugetul ne-o va permite", explică Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

"Era şi timpul!"

Şoferii care circulă civilizat cel puţin când sunt în oraş găsesc de bun augur montarea noilor elemente de siguranţă şi fluidizare a traficului, dar consideră că numărul acestora ar trebui cel puţin triplat. "Limitatoarele ar fi mai mult decât binevenite. E de prisos să menţionez Faleza sau strada Brăilei, dar nu mi-e ruşine nici cu Siderurgiştilor, Centura, Basarabiei sau alte străzi mai mici, unde noaptea, cel puţin, sunt mulţi care merg lejer cu 100 de kilometri la oră. Cât despre indicatoare, ce să spun, stăm foarte prost. Dacă poţi număra pe degetele de la o mână săgeţile care indică ieşirile din oraş sau alte locaţii despre cei care nu sunt din Galaţi nu au cum să ştie", ne-a spus Bogdan Marinescu (45 de ani).

Investiţia ar trebui să vină şi în sprijinul poliţiştilor de la Circulaţie, care au constatat, pe cifre, că 10 la sută dintre accidentele produse în judeţ pe fondul vitezei excesive sau a neadaptării vitezei la condiţiile de drum au avut loc în municipiul Galaţi. "Sunt binevenite aceste limitatoare, care au fost scoase astă-iarnă, la deszăpezire. În principiu ele vor fi montate tot pe arterele cu trafic intens, respectiv Faleza Superioară, strada Brăilei, la bănci, pe strada Oltului", punctează subinspectorul Iulian Matei, din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Galaţi.

"Intersecţia fără rost", un punct fierbinte

Unul dintre locurile unde un simplu marcaj pietonal sau un semn de "STOP" pare să nu rezolve problema este intersecţia străzilor Basarabiei şi Anghel Saligny. Din cauza numeroaselor accidente şi tamponări care au avut loc în acest punct, se impune găsirea unei soluţii urgente pentru ca numărul evenimentelor să nu crească şi mai mult. "Reiese clar că nu semnalizarea este factorul principal care cauzează evenimentele rutiere, ci vina pietonilor şi depăşirea limitei legale de viteză. În această intersecţie (n.r. Basarabiei cu Anghel Saligny), mulţi vin cu viteză pentru că au prioritate. La fel vin şi ceilalţi de pe Saligny, care ar trebui să cedeze trecerea. S-a pus problemă să aşteptăm un an, dar e prea mult. Am propus deja câteva soluţii, să vedem ce-o sa iasă", ne-a precizat comisarul Dănuţ Lefter, şeful IPJ Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Indicatoare rutiere „camuflate” în frunziş

* Semnele de circulaţie greu vizibile se lasă cu amenzi pentru şoferi sau cu pericole pentru participanţii la trafic

Degeaba avem semne de circulaţie, dacă nu le vede nimeni. În Galaţi există numeroase străzi unde copacii au acoperit aproape în totalitate indicatoarele rutiere. Drept urmare, şoferii sunt nemulţumiţi de faptul că nu au vizibilitatea necesară pentru a identifica din timp anumite semne de circulaţie. Adesea, ei ajung să fie traşi la răspundere de către Poliţia Rutieră pentru că „ignoră” semnalizările din trafic. Iar, uneori, există chiar pericolul unor accidente.

Uite semnul, nu e semnul!

Unele indicatoare şi-au pierdut din vizibilitate din vina unor indivizi cu minţi înfierbântate, care le-au mâzgălit cu sprayuri colorate şi, astfel, sunt greu de identificat în mod corect de cei aflaţi în trafic. Dar o problemă şi mai mare o reprezintă indicatoarele acoperite de crengile copacilor. Perioadele cele mai păcătoase din an sunt primăvara şi vara când copacii înverzesc, iar frunzele „camuflează” parţial sau total unele semne de circulaţie. Astfel de situaţii se întâlnesc, de exemplu, în cartierul I.C. Frimu, la intersecţia străzilor Năruja şi Aurel Vlaicu, în care un indicator " STOP" este acoperit cu vopsea, iar altul este acoperit aproape în totalitate de copaci. Mai mult decât atât, în alte intersecţii indicatoarele lipsesc cu desăvârşire, iar şoferii acordă prioritate „la mica înţelegere”. Tot în această zonă se află şi o trecere de pietoni care este marcată, însă degeaba. Indicatorul care ar trebui să o semnalizeze şi să îi avertizeze pe şoferi că urmează o trecere de pietoni este, la fel, acoperit de copaci, fiind vizibil doar de pe trotuar. "Îmi este mereu teamă să traversez aici deoarece şoferii vin cu viteză şi nu văd din timp că există o trecere de pietoni, abia văd eu semnul, ca pieton. În această zonă a avut loc şi un accident", ne-a spus N.Florin (46 de ani), în timp ce aştepta să traverseze.

Cu semaforul în bătaia vântului

Mergând mai departe, unde bulevardul George Coşbuc intersectează strada Stelei, am dat de un stâlp cu două indicatoare şi un semafor, toate acoperite de copaci. Cei care ajung aici abia reuşesc să vadă semnalele luminoase şi cu greu disting semnele de circulaţie: "De mult timp există această problemă aici în intersecţie, trebuie să aştept ca bătaia vântului să dea frunzele la o parte pentru a vedea semaforul. Înainte era un semn cu verde intermitent pe strada George Coşbuc şi era mult mai bine. Acum, vrei nu vrei, trebuie să aştepţi mereu", zice V.Cristi (32 de ani), şofer.

Trasee cu probleme

Tot din categoria celor nemulţumiţi fac parte şi cei care s-au înscris la şcoala de şoferi şi se pregătesc să susţină examenul auto. La cea de-a doua probă, traseul, ei sunt testaţi prin tot oraşul, inclusiv prin zonele cele mai greu accesibile: "Sunt multe semnalizări fără vizibilitate în zona stadionului Portul Roşu, iar pentru noi, cei care abia învăţăm semnele de circulaţie în această perioadă, reprezintă un mare dezavantaj, deoarece nu vedem indicatoarele şi suntem depunctaţi", ne-a spus Alexandra Stoian, 22 de ani. Desigur, şoferii aşteaptă ca autorităţile să îndepărteze „camuflajul” indicatoarelor rutiere, aflate deocamdată „pe contrasens”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ghicitori rutiere pentru şoferi pe străzile Galaţiului

* Mai multe străzi ale Galaţiului sunt lipsite de orice panou care să indice direcţia * Municipalitatea a dat 10.000 de lei pentru indicatoare greu de descifrat

Pierdut pe străzile Galaţiului, cam asta este senzaţia pe care ar putea-o încerca şoferii care vin pentru prima dată în Galaţi sau chiar şi gălăţenii care nu ştiu foarte bine cotiturile carosabilului. Intersecţiile Laminoriştilor cu strada Costache Conachi, Ştiinţei cu Bolintineanu, Piscului cu Ştiinţei şi Grădina Veche, intersecţiile străzii Cernat Alexandru cu celelalte străzi adiacente sunt doar câteva exemple de locuri unde nu există semne de circulaţie care să indice încotro mergi.

Dacă nu eşti şofer profesionist şi nu cunoşti bine străzile sau nu ai GPS, trebuie să te învârţi destul de mult până să găseşti strada de care ai nevoie. Trebuie să mergi la ghici sau să cunoşti harta Galaţiului. Dacă acestea există totuşi, unele dintre indicatoarele străzilor sunt puse direct pe pereţii caselor, greu de urmărit de către şoferi. „În capătul străzii Elena Doamna, dinspre Ştiinţei, există un indicator lipit pe o casă, dar indicatorul nu trebuie să stea pe casă. O stradă trebuie semnalată de indicator pus pe stâlp, la vedere, nu să cauţi pe case”, ne-a dat un exemplu Marius, şofer de meserie.

La aceste observaţii, deşi semnalizarea rutieră este foarte importantă pentru şoferi, reacţia purtătorului de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache a fost una zeflemitoare: „păi, acum toţi şoferii au GPS-uri, din partea mea ar putea să dispară toate indicatoarele”. Prin urmare, fiecare şofer ar trebui să cunoască fiecare străduţă a Galaţiului, iar dacă nu le ştie şi n-are nici GPS, e doar problema lui, nu şi a municipalităţii.

Indicatoare cât palma

Ce-i drept, în ultimele luni tot au mai apărut panouri în Galaţi care să arate direcţia, ceea ce ar fi de lăudat, dar contează şi cât de vizibile sunt indicaţiile informative de pe indicatoare. Pe lângă faptul că multe străzi nu sunt indicate, în alte zone panourile indicatoare sunt de domeniul basmului, adică sunt atât de mici încât ar trebui să fii vreun Ochilă, să ai vedere de uliu ori să te opreşti în trafic pentru a putea citi ce scrie pe ele.

De exemplu, pe Prelungirea Brăilei, vizavi de Arabesque, spre Drumul Viilor, există un indicator care arată direcţiile către Brăila-Bucureşti, Vama Giurgiuleşti, Târgu Bujor – Bârlad şi Zona Liberă – Port, dar, dacă nu te opreşti în dreptul lui, n-ai nicio şansă să dibuieşti din mers ce poate arăta panoul. Aceeaşi situaţie se repetă şi la indicatorul nou montat de pe strada Brăilei, înainte de Inelul de Rocadă, unde literele care arată cele nouă destinaţii sunt extrem de înghesuite. Asta în condiţiile în care intersecţia respectivă, care seamănă cu un sens giratoriu, dar nu este, reprezintă oricum un coşmar pentru şoferii care vin din alte oraşe.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei, indicatoarele au fost furnizate de firma Vesta şi au fost executate conform normelor în vigoare, respectiv, conform unor STAS-uri. Cu toate acestea, există sesizări şi pe site-ul http://www.domnuleprimar.ro, care atenţionează atât asupra lipsei unor panouri care să indice direcţia de mers, cât şi asupra dimensiunilor prea mici ale celor existente. „Domnule primar, acum două săptămâni am tranzitat oraşul dumneavoastră şi am fost surprins neplăcut de lipsa indicatoarelor care să arate direcţia de mers, iar acolo unde sunt, sunt foarte mici cu mai multe direcţii scrise foarte înghesuit. Am venit de la Constanţa şi am mers spre Vama Oancea… probabil că nu este o problema prioritară pentru dumneavoastră, dar din respect pentru cei care tranzitează oraşul, ar trebui să o rezolvaţi, dacă nu să le multiplicaţi, măcar să le faceţi clar vizibile”, se arată în sesizarea adresată primarului Marius Stan. Una peste alta, pentru noile panouri şi indicatoare, 50 la număr, municipalitatea ar fi plătit 10.000 de lei. Dacă toată investiţia a meritat, trageţi şi dumneavoastră concluzia.

Municipalitatea, secretoasă cu direcţiile

Lipsa indicatoarelor sau dimensiunile acestora nu sunt singurele probleme legate de circulaţia maşinilor şi orientarea rutieră a şoferilor. Mai mulţi şoferi atrag atenţia că multe indicatoare sunt ori mascate de altele, ori sunt prea jos pentru a fi observate. Şi dacă mai este şi vreo maşină staţionată sau vreun autobuz, nu ai şanse să vezi însemnele rutiere. În câteva zone din Galaţi, pot fi observate indicatoare a căror vizibilitate este obstrucţionată ba de stâlpii electrici, ba de copaci, ba de alte semne de circulaţie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Semnalizare rutieră haotică pe străzile Galaţiului
Multe accidente de circulaţie sunt cauzate de deficienţele semnalizării rutiere şi chiar dacă în ultimii ani au fost rezolvate unele dintre situaţiile care le-au făcut zile negre conducătorilor auto, la Galaţi încă mai pot fi întâlnite multe situaţii aberante.
La ultima şedinţă a Comisiei Judeţene pentru Siguranţa Circulaţiei Rutiere, prof. Constantin Cojocaru, preşedintele filialei gălăţene a Federaţiei Naţionale a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier din România (FNPFTRR), a semnalat mai multe deficienţe în modul de reglementare a circulaţiei rutiere.
Una dintre aceste situaţii este la intersecţia dintre Bulevardul Milcov şi strada Traian Vuia, unde cei care intră în intersecţie pe cele două sensuri de pe bulevardul Milcov întâlnesc unii indicatorul „oprire”, ceilalţi „cedează trecerea”. Cei care întâlnesc „cedează trecerea” ar trebui ca în cazul virajului la stânga, pe strada Traian Vuia, să dea prioritate, după regula priorităţii de dreapta, celor care circulă pe bulevardul Milcov, dar nu se întâmplă acest lucru. “Acolo se creează extraordinar de multe conflicte de prioritate, în sensul că nu se respectă între ei. Între <> şi <<cedează trecerea >> este egalitate. Ar trebui ca cel care vine dinspre talcioc să cedeze trecerea celui din dreapta, ce accede dinspre Micro 40, pentru că este prioritate de dreapta, dar respectivul trece, considerând că are prioritate şi atunci se creează foarte multe probleme”, ne-a declarat Constantin Cojocaru, care a mai precizat că a propus comisiei şi o soluţie pentru rezolvarea situaţiei de la intersecţia respectivă, prin orientarea traficului ce vine pe Bd Milcov dinspre centură spre sensul giratoriu de la „Metalurgic”, aflat la 100 m distanţă, sensul giratoriu rezolvând toate problemele de orientare în zonă.
Combinaţia periculoasă: staţia de autobuz şi “zebra”
O altă situaţie extrem de periculoasă, care de-a lungul anilor a făcut multe victime, este practica frecvent întâlnită la Galaţi ca staţiile de autobuz şi maxi-taxi să fie amplasate înaintea trecerilor de pietoni: “Am mai ridicat o problemă, de această dată la Comisia de Dialog Social, de la Prefectură. Domnule, cum gândeşti tu să amenajezi staţie de autobuz exact lângă trecerea de pietoni? Vă dau un exemplu simplu. Pe Coşbuc, în faţă la Cimitirul <>, e staţia de autobuz exact lângă trecerea de pietoni. A coborât omul din autobuz, o ia pe trecerea de pietoni, prin faţa autobuzului, şi vine cel de pe banda a doua şi îl bagă în cavou. Apoi, avem staţie pentru maxi-taxi, la 3-4 metri de trecerea de pietoni. Du-o, domnule, puţin mai departe. În primul rând, pentru că nu asiguri vizibilitate la trecerea de pietoni, ca să vadă conducătorul auto trotuarul din dreapta, ca încadrament în traversare. În al doilea rând, pietonul care nu are cultură rutieră, coboară şi în graba mare traversează prin faţa mijlocului de transport şi aşa se întâmplă accidentul”, spune Constantin Cojocaru.
Indicatoare ascunse în copaci
Pe unele artere ale Galaţiului, sunt indicatoare instalate odată, cu un anume scop, dar care acum nu îşi mai justifică prezenţa: „Pe strada Traian Vuia, în Micro 39B, spre drumul  de centură, este un indicator uitat, care interzice circulaţia autovehicolelor ce depăşesc trei tone. Şi sunt camioane care intră pe acea stradă. Nu se poate aşa ceva, sunt indicatoare care sunt pur şi simplu uitate”, spune profesorul Cojocaru. S-a ajuns la producerea unor accidente şi din cauză că unele indicatoare, cum ar fi cele pentru trecerile de pietoni, se pierd în coroanele arborilor. „La unele intersecţii nu se văd indicatoarele. Acum au mai <> copacii, dar în multe cazuri primăvara, vara, nu se văd, sunt indicatoare acoperite de coroanele arborilor. Sau sunt indicatoare instalate direct pe tulpina copacului”, a mai adăugat profesorul.
Dacă în oraş avem de a face cu situaţii aberante, ce reprezintă totuşi excepţii, în mediul rural situaţia este dezatruoasă. „În traficul judeţean şi mă refer la ruralul mic, în momentul în care ai o intersecţie complexă, în <>, nu ştii unde să te orientezi dacă vrei să cauţi o localitate, pentru că au rămas stâlpii total lipsiţi de indicatoare. Indicatoarele de orientare, fie au fost furate, fie nu au fost montate. Nu mai vorbim de marcaje în mediul rural. Orice intersecţie trebuie să aibă marcaje în zona de preselectare, marcaje care să te dirijeze pentru dreapta, pentru înainte, pentru stânga, dar în rural nici gând să existe aceste marcaje. Să spunem că n-ar trebui să avem pretenţii în ceea ce priveşte marcajele, dar măcar să existe semnalizarea rutieră prin indicatoare. Mă refer în primul rând la indicatoarele de reglementare de prioritate, ca să ştiu şi eu dacă am prioritate sau pierd prioritatea. Conducătorul auto după ce să se informeze la o intersecţie? De unde află gradul de prioritate? După indicatoare! Dar dacă nu am indicatoare, nu văd nimic, merg pe sistemul vechi, aplic prioritatea de dreapta considerând că nu este o intersecţie dirijată. Dar uite că nu este nedirijată şi atunci conducătorul auto se aşteaptă să îi dea prioritate cel din stânga, dar cel din stânga îi taie calea pentru că el are prioritate”, ne-a declarat preşedintele. În opinia acestuia, chiar dacă pentru semnalizarea rutieră din interiorul unei comune responsabilitatea îi revine primăriei localităţii respective, un rol ar trebui să îi revină şi Consiliului Judeţului: „Toate acestea,  dacă sunt în extravilan, sunt în grădina Consiliului Judeţean. Dacă sunt în intravilan, sunt în grija primăriei locale, dar primăriile cine le controlează, nu tot Consiliul Judeţean?”, a mai adăugat preşedintele FNPFTRR Galaţi.

romanialibera.ro

Din păcate, parantezele "<>" induc de multe ori dispariţia conţinutului la peluarea din word, dar cred că se poate deduce despre ce e vorba...

Link to comment
Share on other sites

Unele sunt facute special ca sa prinda pe soferii sa ea permisul pentru orice prostie... Sunt multe zebre langa statii, cum e pe Domneasca la studenti si cate mai cate, stati in intersecti cum e in dunarea... Asa cei de la maxi-taxi si taxi nu respecta nimic, mai da mana libera "Semnalizare rutieră haotică"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Primăria înlocuieşte indicatoarele rutiere ilizibile

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi informează că în oraș a început înlocuirea indicatoarelor rutiere de informare din oraș. „Sunt înlocuite acele indicatoare cu scrisul mic, dificil de citit de la distanță, cu unele noi, pe care informațiile sunt tipărite cu litere vizibile de la depărtare. 30 de astfel de indicatoare vor fi înlocuite la nivelul municipiului Galați, lucrările fiind planificate să se încheie la sfârșitul săptămânii viitoare. Noile indicatoare vor fi montate, după consultarea Poliției Rutiere, în cele mai importante puncte de trafic din Galați, îndeosebi în apropiere celor 6 intrări/ieșiri în/din oraș și în marile intersecții. Lucrările de înlocuire a indicatoarelor rutiere de informare nu vor afecta circulația autovehiculelor”, se arată în comunicatul de presă.

presagalati.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Cum facem faţă camuflajului din trafic? Siguranţa în intersecţii a ajuns în copac

* Zeci de indicatoare cu semne de circulaţie sunt ascunse de frunzele sau chiar trunchiurile arborilor de pe marginile străzilor * Cei care ar trebui să aibă grijă ca aceste semne să fie vizibile pentru şoferi riscă doar amenzi usturătoare

Multe dintre indicatoarele STOP, cele care ar trebui să îi avertizeze pe şoferi despre faptul că intră într-o intersecţie în care trebuie să acorde prioritate, sunt în Galaţi copleşite, la propriu, de vegetaţie. Fie că au fost amplasate prost, prea aproape de vreun copac, fie, dimpotrivă, crengile arborilor de pe domeniul public au fost lăsate să crească haotic, astfel încît să acopere indicatoarele.

În aceste condiţii, traversarea unei intersecţii cu astfel de probleme devine o chestiune de risc maxim, fapt dovedit de numeroasele accidente petrecute, oficial, din cauza nerespectării de către şoferi semnificaţiei indicatorului STOP. Fără a generaliza, eliminând culpa conducătorilor auto care ignoră cu bună ştiinţă semnele de circulaţie, putem spune, cu argumente identificate în teren, că sunt zone în municipiul Galaţi unde aceste indicatoare sunt puţin spre deloc vizibile, existenţa lor fiind ştiută ori de cei foarte familiarizaţi, ori de cei cu privirea suficient de ageră cât să distingă fondul roşu al indicatorului printre frunzele copacilor. 

Accidente pe bandă rulată

Un caz particular de intersecţie unde se întâlneşte această problemă este cea a străzilor Movilei cu Alexandru Cernat, din cauza numărului mare de evenimente rutiere petrecut aici. Prima arteră, sens unic şi drum cu prioritate, a fost de zeci de ori scena unor accidente rutiere soldate cu victime omeneşti şi pagube materiale importante, din cauza şoferilor care, venind pe Cernat, dinspre Brăilei spre Basarabiei, nu respectau indicatorul STOP. Oficial, neacordarea de prioritate cădea, legal şi moral, în culpa acestora, numai că la o simplă analiză a locului, oricine îşi poate da seama că indicatorul care avertizează obligativitatea de a ceda trecerea este bine camuflat de trunchiul unui copac. Cine nu ştie că e acolo, sau cine se lasă furat de ideea că Alexandru Cernat este, până în strada Tecuci, un drum cu prioritate, taie intersecţia fără nicio grijă.

Provocarea ghicitului printre frunze

Este un joc în care poţi fi prins cu uşurinţă, ca şofer, dacă ai drum pe o serie de străzi, majoritatea cu case, printr-o zonă relativ centrală a Galaţiului. Aproape că nu este stradă între bulevardul George Coşbuc şi strada Domnească pe care semnele STOP să nu fie copleşite, la propriu şi la figurat, de ramurile copacilor, sau acoperite de-a dreptul de trunchiuri care le fac, practic, imposibil de văzut de la distanţă optimă pentru un conducător auto.

Un astfel de exemplu este indicatorul aflat la intersecţia străzilor Gării şi Al. Carnabel, unde semnul este pe jumătate sufocat de o tufă de tuia mare, verde şi frumoasă. La fel se întâmplă şi cu indicatorul aflat pe aceeaşi stradă Carnabel, amplasat la intersecţia mai puţin circulata cu stradă Plantelor, încadrat de un copac şi un alt lăstar ale cărui crengi promit un camuflaj de viitor, foarte generos, pentru semnul STOP.

Mergând mai departe, spre alte artere mari, de genul Basarabiei sau Radu Negru, întâlnim noi situaţii de intersecţii unde prioritatea este o chestiune care ţine de vigilenţa maximă, nicidecum de o semnalizare neechivocă. Mascate de frunziş sau de trunchiuri de copaci, întâlnim astfel de indicatoare la intersecţiile străzilor Grădina Veche şi Cezar, Ştiinţei cu Cezar, sau Libertăţii cu cpt. Vasile Panu. Pe strada Anul Revoluţiei 1848 am întâlnit nu mai puţin de trei astfel de situaţii, la intersecţiile cu Războieni, Poşta Veche şi Basarabiei indicatoarele STOP putând fi lesne confundate cu vegetaţia, la fel ca şi pe strada Morilor, unde cedarea priorităţii la intersecţia cu Muzicii depinde foarte mult de atenţia sau de ce nu, de norocul celor aflaţi la volan.

Unii informează, alţii trebuie să execute

Aflaţi frecvent în situaţiile de a stabili cauzele unor evenimente rutiere, mai ales cele soldate cu victime, poliţiştii rutieri constată cazurile în care indicatoarele lipsesc sau nu sunt vizibile din cauza vegetaţiei. Chiar dacă lipsa de vizibilitate nu îi absolvă pe conducătorii auto de răspundere, legea prevăzând obligativitatea conducerii la limita evitării pericolelor, organele de control au obligaţia de a cere administratorului drumului public, în speţă Primăriei Galaţi, să ia măsuri.

„Poliţiştii rutieri fac notificări la adresa administratorului drumului public de fiecare dată când constată deteriorarea indicatoarelor, sau faptul că acestea nu sunt vizibile din diverse cauze. Administratorul are obligaţia de a lua măsuri pentru corectarea situaţiei. În cazurile în care indicatoarele dispar, informările se fac cu caracter de urgenţă, telefonic”, a precizat insp. Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.

Potrivit sursei citate, legea prevede că neluarea măsurilor care se impun ca urmare a acestor notificări se sancţionează cu amendă cuprinsă între 21 şi 100 de puncte amendă, aplicabilă administratorului drumului public.

Nu ştim câte amenzi a primit Primăria pentru că nu a tuns copacii şi nu a înlăturat arbuştii crescuţi haotic peste indicatoare, dar cert este că, aşa cum ni s-a comunicat de la Biroul de presă al municipalităţii, în cursul acestui an au existat aproape 70 de informări de la Poliţia Rutieră care semnalau asemenea probleme.

„Poliţia Rutieră ne-a trimis 68 de adrese, care fie au semnalat dispariţia unor indicatoare, fie ne-a solicitat să amplasăm indicatoare noi în zone unde s-a făcut resistematizare rutieră. Sesizări, în număr de şase în 2014, au venit şi de la cetăţeni. Pentru fiecare sesizare în parte s-a dispus măsura înlocuirii indicatorului, în caz de furt sau deteriorare, sau cosmetizarea arborilor, în cazul lipsei de vizibilitate”, a explicat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Cum o parte dintre neregulile privind semnalizarea au ajuns la primărie şi prin mass-media, sperăm ca şi de această dată municipalitatea să se sensibilizeze cu privire la STOP-urile sufocate şi să le facă vizibile, înainte ca natura să îşi facă treaba şi să cureţe copacii de frunze.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

De ce sunt aşa de multe accidente pe zebră la Galaţi?

* Municipiul e plin de treceri de pietoni amplasate anapoda * La polul opus, artere mari sunt văduvite de zebrele care ar trebui să facă traversarea sigură

Numărul accidentelor petrecute în Galaţi pe trecerile de pietoni a ajuns, de la începutul acestui an, la nu mai puţin de 42, de multe ori vina fiind împărţită între victime, care adesea se aruncă pe marcaje ca şi cum acestea ar fi protejate de ziduri invizibile, şi şoferii care nu încetinesc, considerând că a merge pe carosabil reprezintă un caz de prioritate absolută.

Acestor două mari cauze, care fie împreună, fie separat duc la producerea de evenimente rutiere destul de frecvent, li s-ar mai adăuga una, care, însă, nu îi absolvă nici pe pietoni, nici pe şoferi de răspundere: amplasarea marcajelor pietonale în zone greu vizibile pentru conducătorii auto, unde pietonii nu sunt protejaţi sau în locuri unde este imposibilă acordarea de prioritate fără crearea unor ambuteiaje.

Vom aborda, pe rând, câteva dintre situaţiile marcajelor pietonale a căror amplasare este cel puţin discutabilă, care lipsesc ori sunt în număr insuficient raportat la traficul rutier.

Zebra de după colţ

Cea mai frecventă anomalie întâlnită la trecerile de pietoni este cea a amplasării marcajelor imediat după curbe fără vizibilitate. Este lesne de imaginat că multe dintre accidentele petrecute pe marcaje au loc în astfel de locuri, unde şoferii care iau curbele cu viteză nu au timp să oprească pentru a da prioritate vreunui pieton angajat în traversare. Astfel de situaţii regăsim la intersecţia străzii Henri Coandă cu bd. Traian Vuia (în Micro 40, vizavi de Beverly Hills), unde trecerea de pietoni a fost de multe ori scena unor evenimente provocate de şoferii ce virau dreapta, sau la trecerea de pietoni de pe strada Oltului, înainte de „Cina”, marcaj amplasat „strategic” după o curbă de aproape 90 de grade. Tot pe strada Oltului, la câţiva metri de zebra de după colţ, se află un alt marcaj „inteligent”, chiar lângă staţia de autobuz de la acelaşi restaurat.

"De multe ori, observ cum ambalează lumea exact în curbă, mergând spre „Cina”. În situaţia asta se pot întâmpla două incidente: să fie lovit un pieton plus încă o maşină care depăşeşte microbuzul oprit în staţie. Noaptea e şi mai grav, pentru că nu există bec să lumineze carosabilul, vizibilitatea fiind foarte scăzută", este de părere Andrei Ene, un gălăţean care locuieşte în Micro 17.

Treceri desfiinţate sau lipsă

Chiar dacă oficial nu mai există, sunt o serie de marcaje pietonale în municipiul Galaţi care, odată, şi-au justificat prezenţa pe carosabilul arterelor intens circulate, dar, din varii motive, au fost desfiinţate. Chiar şi aşa, ele au rămas în conştiinţa şi mai ales în obişnuinţa pietonilor, care în lipsa marcajului alb şi a indicatoarelor care să îi avertizeze pe şoferi continuă să le folosească. Putem menţiona la acest capitol zebra de pe Coşbuc, din dreptul blocului M2, a cărei desfiinţare îi obligă pe pietonii ce vor să traverseze regulamentar să o facă fie pe la Păpădie, fie pe la intersecţia bulevardului cu strada Mihail Kogălniceanu. O distanţă apreciabilă, am zice noi, având în vedere că pe acea porţiune se află o piaţă, numeroase magazine şi alte societăţi comerciale de prestări servicii. În acelaşi registru, merită menţionată şi fosta trecere de la Potcoava de Aur, „ştearsă” probabil pentru a le da undă verde şoferilor. Iarăşi, pierd pietonii, care au la îndemână fie trecerea de la Sanepid, fie pe cea de mai sus, de la fostul „Stirex”.

Greu de înţeles este şi lipsa trecerilor de pietoni de pe bulevardul George Coşbuc, în zona Carrefour. Acolo s-a făcut un sens giratoriu, s-a reparat strada, însă pietonii care ar vrea să treacă de pe o parte pe alta a bulevardului în acea zonă, intens circulată de altfel, ori îşi riscă pielea, ori trebuie să parcurgă câteva sute de metri între cele mai apropiate două treceri.

Zebre "încurcă-lume"

Unde nu sunt, le ducem dorul, unde sunt prea multe, încurcă traficul. Cam asta ar fi părerea multor gălăţeni despre marcajele pietonale din sensul giratoriu de la Cimitirul Cătuşa. Sensul giratoriu a fost amplasat acolo pentru a fluidiza traficul din zona Drumului de Centură, la intersecţia cu strada Brăilei, dar cele trei treceri de pietoni „rup” fluxul autovehiculelor şi, de multe ori, creează încurcături. "E absurd să opreşti maşina în mijlocul sensului, pentru a le da prioritate pietonilor. Ar trebui mutate cu cel puţin 30-40 de metri distanţă faţă de sens”, este de părere Ionuţ Ciacîru, un şofer din Galaţi.

Un alt marcaj pietonal care le dă mari bătăi de cap şoferilor este cel de la Parma, în Micro 19. Cu nimic deosebită în aparenţă faţă de alte treceri din oraş, zebra respectivă are o caracteristică: maşini parcate până în „buza” marcajului, ceea ce duce la o lipsă a vizibilităţii, care în concurs cu graba pietonilor de a se arunca pe trecere poate echivala cu o nenorocire.

"Acolo se trece pe bicicletă, bicicliştii vin în viteză dintre blocuri şi trec pe zebră. Ar trebui puşi nişte popici, să nu mai poată trece călare”, este de părere Mugurel, un şofer gălăţean care trece frecvent prin zona respectivă.

Pe Oţelarilor, treceri puţine şi anapoda

Una dintre cele mai bune străzi ale Galaţiului, recent trecută printre amplu proces de renovare, le-a scăpat edililor la capitolul sistematizare. Că Oţelarilor e praf la acest capitol este, tot mai mult, şi părerea şoferilor şi a pietonilor, aceştia din urmă căzând victime numeroaselor accidente rutiere produse pe această arteră. Trecerile de pietoni, în număr de şase de la Lupul de Mare până la intersecţia cu strada Stadionului, ar fi, poate, suficiente dacă ar fi amplasate la distanţe egale. Patru dintre marcaje sunt însă înghesuite pe jumătate de stradă, lăsând porţiunea cuprinsă între Poştă şi staţia de tramvai dinspre intersecţia cu Stadionului la discreţia absolută a şoferilor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Unde dispar indicatoarele rutiere puse de CJ Galaţi

* Pericolele mortale de pe căile de comunicaţii administrate de Consiliul Judeţului, din cauza lipsei semnalizării rutiere, au fost reduse, dar nu îndepărtate complet

În luna iulie a anului trecut, Inspectoratul de Poliţie Judeţean trăgea un semnal de alarmă, într-un raport înaintat Prefecturii, cu privire la siguranţa circulaţiei rutiere din judeţul Galaţi. Situaţia era dezastruoasă pe căile de comunicaţii administrate de Consiliul Judeţului Galaţi, unde doar pe circa 50 de kilometri, din cei aproape 800, se putea circula cu adevărat în siguranţă (DJ 251 - pe tronsonul cuprins între Galaţi şi Costache Negri). În rest, pe aproape 750 de kilometri de drum judeţean, lipsa marcajelor rutiere orizontale şi a semnalizării corespunzătoare pe verticală reprezenta un adevărat pericol pentru cei ce le tranzitau.

La finele anului trecut, Consiliul Judeţului a investit aproape 30.000 de euro în indicatoare rutiere, pe care le-a achiziţionat de la o societate din Piatra Neamţ. Din cele 444 cumpărate, în luna decembrie au fost amplasate 250 de indicatoare pe mai multe segmente de drum judeţean. Numai că, spre surprinderea autorităţilor, unele dintre acestea nu au rezistat mai mult de o noapte. „La sfârşitul lunii octombrie, Guvernul a alocat mai mulţi bani pentru drumurile judeţene şi de acolo am luat pentru a achiziţiona aceste indicatoare. Din cauză că vremea a fost nefavorabilă, ne-am oprit la 250 de indicatoare montate, dar, din păcate, încă din primele două zile dispăruseră 14 dintre ele. S-au făcut adrese la Poliţie, la primării, dar trebuie ca şi cetăţenii care circulă pe drumurile judeţene, că reclamaţiile de acolo vin, că nu văd curba, că nu ştiu unde este stopul, să fie vigilenţi, să ne ajute şi să semnaleze dacă surprind furturi de semne de circulaţie”, ne-a spus Cornel Hamza, vicepreşedintele Consiliului Judeţului.

Cele mai multe furturi, pe DJ 255C şi DJ 242E

Potrivit conducerii instituţiei publice, cele mai multe dintre noile indicatoare rutiere au fost amplasate pe DJ 242 - Folteşti – Târgu Bujor – Vârlezi, DJ 242A – Rădeşti – Bereşti Meria – Cavadineşti, DJ 242 B – Bereşti Meria – Târgu Bujor, DJ 242D – Suceveni – Băneasa, DJ 242E – Bereşti – Roşcani – Oancea, DJ 242H – Târgu Bujor – Jorăşti, DJ 261A – Scânteieşti – Frumuşiţa, DJ 255A Matca – Corod – Drăguşeni, DJ 255C – Valea Mărului – Smulţi – Crăieşti, dar şi pe DJ 251G – Valea Mărului – Corni – Măcişeni. Opt dintre cele 250 de noi indicatoare rutiere montate au dispărut peste noapte de pe DJ 251G, precum şi de pe DJ 242E şi nu numai. „Nu am făcut o estimare a pagubelor. Sunt indicatoare mai scumpe, altele mai ieftine. Cert este că fiecăruia dintre acestea, imediat cum a fost montat, i s-au făcut fotografii. Avem o evidenţă clară a celor amplasate deja, a locului în care au fost puse”, ne-au spus reprezentanţii CJ.

Soluţia: spiritul civic

Conducerea Consiliului Judeţului nu a exclus ca, între timp, numărul indicatoarelor dispărute să fi crescut, dar a precizat că instituţia nu are posibilitatea să supravegheze căile de comunicaţii pe care le are în administrare. O soluţie ar fi amplasarea unor camere pe sectoarele de drum judeţean, însă, potrivit reprezentanţilor CJ, această investiţie presupune costuri ridicate. Soluţia avansată de autorităţi este, însă, dezvoltarea spiritului civic la malul Dunării.
Până atunci, este posibil ca CJ să investească cu nemiluita în astfel de obiective, pe care să le înlocuiască ori de câte ori „este nevoie”. Ar avea şi acest aspect partea lui fericită: firmele specializate în astfel de lucrări... ar avea permanent de lucru.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Indicatoarele rutiere, furate şi duse la fier vechi

Sărăcia îi îndemnă pe unii gălăţeni să fure tot ce le stă în cale pentru a face rost de bani. În felul acesta, s-a ajuns în situaţia în care hoţii au început să fure chiar şi indicatoarele rutiere, fără să se gândească la faptul că pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic.

Consiliul Judeţului Galaţi a achiziţionat un număr de 434 de indicatoare care au fost amplasate pe mai multe segmente de drumuri judeţene. Totuşi, după câteva zile de la montarea lor, 15 indicatoare au fost furate. „Cum le-am pus, 15 bucăţi au şi fost furate. Vreau să spun că sunt tăiate cu drujba, precis sunt tăiate de profesionişti. Metalul ăsta merge undeva la un centru de primire, centrele astea ar trebui supravegheate. Din 434, în primele zile 15 au dispărut”, a declarat Nicolae Bacalbaşa, preşedintele CJ Galaţi, în cadrul şedinţei extraordinare care a avut loc săptămâna aceasta.

Şefii de posturi de poliţie din judeţul Galaţi sunt răspunzători de întreţinerea acestor indicatoare, însă deşi reprezentanţii Consiliului Judeţului au făcut reclamaţii, hoţii nu au fost găsiţi. „În luna octombrie a anului trecut am primit o informare legată de aceste indicatoare rutiere care au fost amplasate pe drumurile judeţene. Am identificat la momentul respectiv ca posturile de poliţie, prin şefii de posturi ai poliţiei judeţului Galaţi să preia printr-un proces verbal aceste indicatoare şi să răspundă de condiţiile în care sunt ele întreţinute în fiecare localitate în parte”, a spus consilierul judeţean Dorin Butunoiu.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

Poate cineva sa-mi spuna care este semnificatia precisa, legala, a marcajului de pe Otelarilor - linia discontinua scurta de langa linia din dreapta a tramvaiului? E greseala de marcaj, asa a iesit sau asa trebuie sa fie? Eu stiam ca delimitarea dintre doua benzi pe acelasi sens se face cu linie discontinua mai lunga. In codul rutier nu am gasit o explicatie. Este permisa circulatia autovehiculelor si pe linia de tramvai, cu marcajul acesta?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Străzile mici din Galaţi suferă la capitolul semnalizare: indicatoare lipsă sau camuflate de copaci

* Potrivit unui document întocmit de Poliţia Rutieră, mai multe zone din oraş au nevoie de semnalizare

Semnalizarea rutieră este un capitol la care autorităţile locale au în continuare de lucru. Mai e mult până să fie bine şi în ciuda operaţiunilor repetate de fasonare a vegetaţiei sau de înlocuire a indicatoarelor deteriorate, se ivesc în continuare situaţii în care siguranţa circulaţiei este, teoretic, pusă în pericol. Exceptând un factor deloc neglijabil, respectiv, nerespectarea regulilor de circulaţie de către participanţii la trafic, indicatoarele de oprire sau cele care semnalizează trecerile de pietoni constituie, atunci când lipsesc ori sunt deteriorate sau ascunse, condiţii reale de favorizare a accidentelor.

STOP-uri lipsă, pe străduţele mici

Cea mai recentă inventariere a deficienţelor la capitolul semnalizare indică faptul că probleme sunt în general pe străduţele mici din municipiu, nu pe arterele principale. Potrivit unei informări întocmite de Poliţia Rutieră Galaţi, săptămâna trecută, şi trimisă Primăriei, ca administrator al drumurilor publice din municipiu, mai multe zone de periferie suferă din cauza lipsei de indicatoare.

"S-a solicitat montarea de indicatoare de oprire la intersecţii de pe străzile Brateş, Jupiter, Sălişte, Plevnei, Crişana, Dimitrie Cantemir, Anghel Saligny, Frunzei şi în zona Şcolii nr. 11", ne-a explicat insp. pr. Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Poliţei Rutiere Galaţi.

Alături de indicatoarele STOP, pe lista necesităţilor se regăsesc şi panouri care să semnalizeze treceri de pietoni, a căror lipsă a fost constatată în unele zone intens circulate. Este cazul unei treceri de pietoni nesemnalizate de pe bulevardul Cloşca, dar şi a uneia de la intersecţia străzilor Libertăţii şi Teodor Neculuţă.

Indicatoare în "junglă"

Indicatoarele „mascate” de vegetaţie ar trebui să le dea iarăşi de lucru angajaţilor de la Ecosal, care vor avea ceva de lucru în Micro 17, Micro 14 sau Micro 13, unde cel puţin 15 pancarte sunt camuflate de frunzele copacilor. Situaţia se regăseşte, potrivit informării înaintate către municipalitate, pe străzi precum Energiei, Lebedei, Barboşi, Oltului, Argeşului, Vrancei, 8 Martie, 13 Decembrie, Feroviarilor, Milcov, Nae Leonard sau Aurel Vlaicu.

"Trebuie menţionat că, de la începutul anului, au fost făcute mai multe informări către Primărie, atunci când au fost constatate nereguli. Mai ales în cazul situaţiilor constatate pe artere importante sau în intersecţii aglomerate, informările s-au făcut în regim de urgenţă, telefonic, iar problemele s-au rezolvat cu celeritate", a subliniat Aurelian Ropotan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pe centura Galațiului, imposibil de traversat strada

Pe adresa redacţiei a venit o sesizare de la un cetăţean îngrijorat de numărul mare de accidente care au loc pe Drumul de Centură al Galaţiului, în zona intersecţiei cu strada Oltului.

Chiar dacă acolo există o trecere de pietoni, respectivul cetăţean ne-a spus că rareori se întâmplă ca şoferii să oprească şi să le acorde prioritate celor care vor să traverseze. Această sesizare a venit prima dată în luna august 2015, însă nici până acum nu s-au luat măsuri, deşi de atunci oamenii au făcut mai multe sesizări către primărie şi către poliţia locală. "De cele mai multe ori, trecerea de pe o parte pe alta a şoselei se face în viteză, indiferent de ce ai prin mână, fie că e vorba de sacoşe, de baston sau de un copil. Aici sunt, probabil, cele mai multe accidente din oraş, după strada Oţelarilor, ceea ce ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru autorităţi", ne-a spus George Nica, un gălăţean îngrijorat.

Ce spunea primăria acum un an

"În această perioadă, Primăria municipiului Galaţi realizează planul de mobilitate, un document care va prezenta o viziune clară asupra sistematizării traficului, sistemului de semnalizare pietonală şi rutieră. Aşteptăm, aşadar, să vedem concluziile specialiştilor. Însă e bine de ştiut pentru gălăţeni că lipsa unui semafor nu anulează prevederile Codului Rutier (care prevede acordarea de prioritate pietonilor care trec prin locuri semnalizate corespunzător). Cauzele accidentelor din acea zonă sunt, de cele mai multe ori, neatenţia în conducere, viteza excesivă şi traversarea fără asigurare", scria în comunicatul primăriei din august 2015.

Evident, sistematizarea traficului în acea zonă nu a mai fost făcută, astfel că traversarea se face în aceleaşi condiţii. De altfel, am fost şi noi, din nou, în zonă, pentru a vedea dacă opreşte vreo maşină la trecerea de pietoni. Răspunsul? Evident că nu. "Sunt momente când stăm minute în şir şi aşteptăm să traversăm cu copiii de mână, pentru că nu opreşte nimeni. Nu mi se pare deloc normal. Primăria şi poliţia ar trebui să intervină. S-au pus semafoare prin oraş unde nu era nevoie de ele, dar aici nu s-a pus nimic", ne-a explicat un domn care abia reuşise să traverseze, în fugă, drumul de centură.

Subiectul, în discuţie la primărie 

"Această problemă a fost deja luată în discuţie de către comisia pentru siguranţă rutieră din cadrul primăriei, urmând să se stabilească ce măsuri vor fi luate în această privinţă", ne-a explicat Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al municipalităţii. Când anume vor putea traversa în siguranţă cetăţenii din zonă, încă nu se ştie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Marcaj schimbat: liber la stânga, pe Coşbuc

La mai bine de un an de la trasarea liniilor duble continue pe bulevardul George Coşbuc, măsură prin care se instituia interdicţia şoferilor de a vira la stânga în dreptul blocului M1, şi respectiv M2 autorităţile abilitate să administreze infrastructura rutieră au revenit la vechea regulă. De câteva zile, una dintre dungile trasate în vara lui 2016 a fost întreruptă în dreptul aleilor pe care se face accesul către cele două imobile. Astfel, s-a revenit la posibilitatea pentru şoferii care circulă dinspre strada Brăilei către Mihail Kogălniceanu să vireze stânga pentru a intra pe aleea dintre blocuri, iar pentru cei care vin din sens opus, să facă stânga pentru a ajunge în parcarea de la Casa de Cultură a Sindicatelor.

În continuare va fi menţinut indicatorul care obligă virarea la dreapta pentru şoferii care ies de pe aleile de la M-uri, aceştia neavând voie să vireze stânga pe Coşbuc, către intersecţia cu Mihail Kogălniceanu. Trasarea dungilor albe continue, vara trecută, a stârnit nemulţumirea şoferilor, mulţi încălcând încălcând intenţionat regula nou instituită pentru a evita parcurgerea unor distanţe mai mari pentru a ajunge în parcarea de la Sindicate sau la blocurile de peste drum. De asemenea, din cauza celor care au "călcat" dubla pentru a vira la stânga s-au produs, de multe ori, ambuteiaje ori accidente în trafic.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Siguranţa rutieră, prioritate zero!

Circulaţia rutieră din oraşul nostru este din ce în ce mai dificilă. Şi nu din cauza numărului mare de maşini, ci din cauza faptului că, în foarte multe zone din oraş, semnele de circulaţie nu sunt deloc vizibile participanţilor la trafic sau lipsesc cu desăvârşire. Comisia din cadrul Primăriei Galaţi care are în atribuţiuni amplasarea semnelor de circulaţie pare să fie formată doar din oameni fără carnet de conducere, care nu se gândesc că un STOP ascuns în copac poate fi motivul central al unui accident soldat cu victime.

Un instructor auto din Galaţi, domnul Daniel Leopa, îngrijorat că nu mai ştie ce să le explice viitorilor şoferi, ne-a contactat şi ne-a arătat o mică parte dintre sutele de probleme din trafic.

Vorbim aici de semne de circulaţie ascunse printre crengile copacilor, de semne care se bat cap în cap cu marcajele de pe şosele, de treceri de pietoni postate doar de dragul de a exista sau de intersecţii fără semne de circulaţie. Mai mult, sunt străzi pe care marcajele desenate pe asfalt contrazic orice logică, aşa cum am observat în Inelul de Rocadă, unde cei care merg spre IREG, venind din Inelul de Rocadă, află că pot face dreapta, urcând astfel pe interzis spre Ţiglina I. Bine că, de-a lungul timpului, şoferii s-au obişnuit şi nu iau în seamă marcajul cu pricina.

Trebuie să recunoaştem că, de la momentul în care noi am fost prin oraş şi până acum, când dumneavoastră citiţi aceste rânduri, două probleme constate au fost remediate. Una dintre aceste probleme, şi cea mai gravă, este cea de la intrarea în oraş dinspre Tecuci, unde doar şoferii care intrau în municipiu aveau prioritate, toţi ceilalţi, din trei sensuri diferite de mers, având semn de cedează trecerea. Chiar dacă şi acum se trece la mica înţelegere, în caz de accident există dovada că cei de pe Brăilei şi cei care intră în oraş au prioritate, restul având STOP.

Sperăm, ca după apariţia fotografiilor făcute de noi, care reprezintă doar o mică parte dintre neregulile din oraş, cei responsabili din Primăria Galaţi vor lua măsurile legale care se impun şi vor face modificările necesare, astfel încât şoferii, dar şi pietonii să se simtă mai în siguranţă pe străzile Galaţiului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.