dcp100168 Posted February 18, 2014 Posted February 18, 2014 Peste 6.000 de gălăţeni vor restituirea taxei auto Taxa de înmatriculare a adus pe rolul Curţii de Apel Galaţi nu mai puţin de 6.039 de dosare, care s-au judecat anul trecut. Vorbim de peste 6.000 de procese la o singură secţie, cea de contencios administrativ, în condiţiile în care, anul trecut, aici s-au înregistrat 8.183 de cauze. Potrivit purtătorului de cuvânt al Curţii, judecătorul Irina Boldea, acest tip de procese a reprezentat 73 de procente din totalul celor de la secţia de contencios. Întreaga nebunie a început în 2007, odată cu apariţia taxei auto, pe care toată lumea a interpretat-o ca o încercare a României de a bloca “invazia” de maşini second hand. De-a lungul timpului, taxa a suferit mai multe transformări. Cea din 2012 trebuia plătită şi pentru autoturismele înmatriculate înainte de 2007, iar acest lucru a stârnit mânia a mii de români, lucru care s-a reflectat în avalanşa de procese de pe rolul instanţelor. Sumele cerute înapoi nu sunt deloc de neglijat, în condiţiile în care vorbim de mii de euro pentru un autoturism. Taxa a fost adoptată în timpul guvernării Boc, dar aplicabilitatea ei pentru autovehiculele înmatriculate până în 2007 în România a fost amânată până în 2013. Taxa a funcţionat două luni şi sub guvernarea Ponta, fiind înlocuită în martie 2013 cu „timbrul de mediu”. În Luxemburg se judecă un proces şi împotriva acestuia, dar încă nu este soluţionat. În ţară, însă, instanţele au început să le dea câştig de cauză celor care au atacat timbrul, statul fiind obligat să restituie sume importante de bani. Revenind însă la taxa auto, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene de la Luxemburg a considerat că ordonanţa din ianuarie 2012, care o impunea, încalcă legislaţia europeană. Curtea a mai statuat şi faptul că taxa trebuie restituită dacă românii care au achitat-o vor deschide procese. Acesta este şi motivul miilor de procese care au apărut la Galaţi şi nu numai. Până la apariţia în 2013 a acestei decizii de la Luxemburg, a existat o practică neunitară, în sensul că unele instanţe le dădeau câştig de cauză şoferiulor, altele nu. Potrivit specialiştilor, date fiind noile reguli impuse de Curtea Europeană, cei care au primit răspuns negativ din partea judecătorilor pot face solicitări de revizuire a deciziilor respective. viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 18, 2014 Author Posted February 18, 2014 Taxa auto, anulată pas cu pas de justiţie* Toate formele taxei auto din România au fost contestate de UE, pe motiv că sunt discriminatori * Statul a tot schimbat prevederile legale şi numele taxei, dar o menţine în vigoare * Acum se numeşte timbru de mediu şi a fost achitată de 370 de gălăţeni în ianuarie şi de alţi aproape 3.000 în cursul anului trecutÎn cei peste cinci ani scurşi de la adoptarea sa, taxa auto a adus multe milioane de euro în vistieria statului român. Europenii n-au văzut, însă, niciodată cu ochi buni acest bir introdus de Guvern în ianuarie 2007, la doar 10 zile de la aderarea României la UE. Comisia Europeană a considerat, încă de acea vreme, că taxa de primă înmatriculare este discriminatorie atât pentru români cât şi pentru cetăţenii celorlalte state membre. Negocierile dintre Bruxelles şi Bucureşti pe tema acestei taxei au eşuat, în 2007 şi nu s-a ajuns la eliminarea ei. Totuşi, unele metode de taxare s-au modificat. În 2011 şi apoi, din nou, în 2013, Curtea Europeană de Justiţie a decis în defavoarea statului român, obligându-l să returneze banii încasaţi de la proprietarii de maşini.Toţi cei care au dat statul în judecată pentru taxa plătită în 2007 şi-au luat banii înapoi. Curtea Europeană de Justiţie consideră acum ilegale formele taxelor din perioadele 2008-2011 şi parţial pe cea din 2012. Formele adoptate din 2013 încoace sunt în curs de analiză.Cum a făcut statul să menţină taxa în vigoare? Cu micii concesii făcute la presiunea europenilor. Aproape anual, legea care reglementa impunerea taxei auto şi numele acestei taxe au fost modificate. La o jumătate de deceniu de la introducere, calculul, plata, contestarea în instanţă şi recuperarea banilor din taxa auto reprezintă un hăţiş contabil şi legislativ, care îi bulversează, încă, pe mulţi dintre proprietarii de maşini.Cum a evoluat taxa auto2007. Taxa de primă înmatriculare a intrat în vigoare pe data de 1 ianuarie. În martie, Comisia Europeană a declanşat împotriva ţării noastre procedura de infrigement, argumentând că modul de taxare îi descurajează pe români să cumpere maşini uzate din unele state membre ale Uniunii. S-a ajuns până la a doua jumătate a procedurii de infrigement, dar nu şi până la sesizarea Curţii Europene de Justiţie.2008. În urma negocierilor cu reprezentanţii Comisiei Europene, taxa de primă înmatriculare s-a modificat, prin Ordonanţa 50/2008, iar pe data de 1 iulie a luat numele de taxă de poluare. Această nouă variantă de taxare favoriza cumpărătorii de maşini second-hand şi în dezavantaja pe cei care optau pentru maşinile noi. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor din Industria Auto (APIA) spunea că, în acest ritm, industria auto va suferi cumplit, iar parcul auto românesc va îmbătrâni considerabil. Taxa, estima APIA, sabota programul „Rabla”. În noiembrie, Guvernul aprobă scutirea de la plata taxei auto pentru autoturismele noi, cu motor Euro 4 şi cu sub 2000 de cmc. În decembrie, tot Guvernul este cel care decide triplarea taxei auto pentru maşinile uzate, din import, începând cu data de 15 a lunii. Se creează confuzie, inclusiv la ghişeele Finanţelor, iar Executivul ia în calcul revenirea la forma din iulie a taxei de poluare.2009. Guvernul decide reducerea cu circa o treime a taxei pentru maşinile rulate. Aceasta rămâne, totuşi, aproximativ de două ori mai mare decât la introducere, în iulie 2008. Se anunţă şi introducerea calculului taxei în baza emisiilor de dioxid de carbon. Comisia Europeană avertizează, din nou, ţara noastră cu privire la faptul că nu este fairplay să scuteşti anumite tipuri de vehicule de taxare şi să majorezi taxa, în cazul altora, concomitent.2010. Comisia Europeană refuză prelungirea scutirii de taxă a maşinilor cu Euro 4 şi mai puţin de 2000 de cmc, aşa că şi proprietarii care îşi înmatriculează astfel de autovehicule trebuie să plătească. Se anunţă şi introducerea taxei pentru motoare Euro 5, de la 1 ianuarie 2011. În decembrie se majorează, din nou, taxa pentru înmatricularea maşinilor rulate.2011. La cererea Curţii Europene de Justiţie, statul român modifică modul de taxare, dar aplică şi o nouă prevedere: la revânzare, se plăteşte taxă auto şi pentru maşinile cumpărate înainte de 2007, adică înainte de introducerea taxei de primă înmatriculare. 2012. Noua lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule a fost publicată în Monitorul Oficial. Guvernul suspendă după 20 de zile de la aplicare, până la finalul anului 2012, prevederea prin care şi maşinile înmatriculate în ţară înainte de 2007 vor plăti taxa, la revânzare.2013. Prevederea privind taxarea maşinilor cumpărate înainte de 2007 fusese în vigoare doar 20 de zile şi se mai aplică doar în ianuarie şi februarie 2013. Guvernul introduce o altă taxă auto, numită timbru de mediu, prin care se cresc taxele plătite pentru maşinile euro 3 şi euro 4, dar scad cele pentru maşini vechi, euro 2, euro 1 sau non euro.Câţi gălăţeni au plătit taxa în ianuarie?Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), a fost achitată, doar în prima lună a acestui an, de peste 19.000 de români, dintre care 370 de gălăţeni. Vorbim despre oamenii care, în ianuarie, şi-au înmatriculat pentru prima dată o maşină în România, fie ea nouă sau uzată. În cursul anului trecut, au plătit taxă de timbru pentru înmatricularea unei maşini peste 3.500 de gălăţeni, din datele DRPCIV. În funcţie de vechime, combustibil, capacitate cilindrică, norma de poluare şi emisiile de dioxid de carbon ale automobilului pe care îl inmatriculează, porprietarul poate plăti între câteva sute sau câteva mii de euro. Excepţie fac maşinile hibride,pentru care nu se plăteşte taxă.Până acum, doar parte dintre miile de gălăţeni care plătit taxa anual şi-au recuperat banii, în instanţă.Nimeni, nici măcar Curtea Europeană de Justiţie, nu atacă existenţa legii în sine, ci doar o parte dintre prevederile ei. Rămâne de văzut ce va stabili instanţa europeană în privinţa timbrului de mediu, a cărei contestaţie este în curs de judecată, iar primul verdict ar putea fi dat în cursul lunii aprilie.viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 2, 2014 Author Posted March 2, 2014 Taxa auto va fi returnată în cinci aniSumele care trebuie restituite de stat, conform hotărârilor judecătoreşti, reprezentând taxa auto, dobânda aferentă, cheltuielile de judecată şi alte sume, devenite executorii până la 31 decembrie 2015, vor fi plătite într-un interval de cinci ani, cu plata anuală a numai 20% din valoare.Modalitatea de plată a fost stabilită de Guvern prin ordonanţă de urgenţă. "Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule şi a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobânzile calculate până la data plăţii integrale şi cheltuielile de judecată, precum şi alte sume stablite de instanţele judecătoreşti, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2015, se va realiza pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata în fiecare an a 20% din valoarea acestora", este decizia Guvernului.În cursul acestui termen, orice procedură de executare silită se suspendă de drept. Sumele de plată vor fi actualizate cu inflaţia, iar graficul de plată a tranşelor anuale va fi stabilit de autorităţi.Aceeaşi procedură va fi aplicată şi pentru plata restanţelor reprezentând titluri executorii deja emise şi pentru care nu a început încă executarea silită.Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta declara că persoanele care au plătit taxa auto vor primi banii înapoi, în urma deciziei definitive a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, dar preciza că Guvernul analizează modalitatea şi durata de efectuare a operaţiunii, în funcţie de restricţiile şi posibilităţile bugetare.Taxa auto instituită de Guvernul României în ianuarie 2012 contravine Articolului 110 al Tratatului de Funcţionare al Uniunii Europene, a stabilit Curtea de Justiţie a UE, la întrebările preliminare a două instanţe româneşti.Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă de Guvern în luna aprilie 2008, fiind calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte. În ianuarie 2012 a intrat în vigoare o nouă taxă auto, înlocuind OUG nr. 50/2008 cu Legea nr.9/2012, care avea ca scop să facă taxa pe poluare conformă cu Articolul 110 din TFUE.De la 15 martie 2013, Guvernul a înlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formulă de calcul a condus la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro, pe principiul că maşinile vechi au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic. Timbrul de mediu se plăteşte o singură dată la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a titlului de proprietate, atât în cazul maşinilor noi, cât şi al celor second hand, pentru care nu a fost plătită fosta taxă auto.money.ro
dcp100168 Posted August 27, 2015 Author Posted August 27, 2015 Taxa auto poate fi recuperată printr-o cerere la ANAFTaxa auto va putea fi recuperată printr-o cerere la ANAF, fără a mai fi nevoie de o acţiune în instanţă a solicitanţilor, şi inclusiv cei care au procese pe rol pot renunţa la ele pentru a recupera banii pe cale administrativă, potrivit unei ordonanţe adoptate miercuri de Guvern.Persoanele care au achitat taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementărilor legale în vigoare la momentul înmatriculării, pot solicita restituirea acesteia pe cale administrativă, fără a mai fi nevoie să deschidă acţiune în instanţă, potrivit ordonanţei care modifică OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu. Persoanele aflate în această situaţie pot solicita restituirea taxei prin cerere adresată organului fiscal. Cererile se soluţionează în termen de 45 de zile de la înregistrare, prin decizie care se comunică persoanei interesate în maximum 10 zile de la emitere. Împotriva deciziei organului fiscal, precum şi în cazul în care cererea nu a fost soluţionată în termenul legal, persoana interesată poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei sau, după caz, de la împlinirea termenului în care decizia trebuia comunicată. Contestaţia se soluţionează în 45 de zile de la înregistrare. Dacă nici în acest termen solicitarea de restituire a taxei nu este soluţionată sau persoana interesată contestă în continuare decizia organului fiscal, persoana interesată poate face plângere la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în condiţiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.Pot solicita restituirea vechii taxe auto prin cerere la ANAF şi cei care au în prezent procese pe rol.Sumele reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule, percepute în trecut, precum şi dobânzile datorate contribuabilului, actualizate cu indicele preţurilor de consum publicat pe portalul Institutului Naţional de Statistică, se restituie conform prevederilor legale în vigoare, respectiv pe parcursul a cinci ani calendaristici, prin plata în fiecare an a 20 la sută din valoarea acestora. Procedura de efectuare a plăţii va fi stabilită prin ordin al ministrului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi al ministrului Finanţelor Publice. Restituirea sumelor se face de către organul fiscal competent, de la bugetul Fondului pentru mediu sau bugetul de stat, după caz, din contul de venituri bugetare în care a fost încasată suma, în contul bancar indicat de către solicitant prin cererea sa de restituire.O altă prevedere a ordonanţei aprobate miercuri are în vedere instituirea obligaţiei de plată a timbrului de mediu cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat, în situaţia autovehiculelor pentru care s-a emis decizie de restituire a taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.mediafax.ro
dcp100168 Posted September 15, 2015 Author Posted September 15, 2015 Cum se face restituirea taxei de poluare pentru autovehiculeÎn Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655/31.08.2015, a fost publicată OG nr.40 pentru modificarea şi completarea OUG nr.9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. În legătură cu acest subiect, DGRFP Galaţi vine cu următoarele precizări:"Contribuabilii care au achitat taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementărilor legale în vigoare la momentul înmatriculării, pot solicita restituirea acesteia prin cerere adresată organului fiscal competent, în termenul de prescripţie prevăzut de O.G. nr.92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Sumele prevăzute mai sus, precum şi dobânzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsă între data perceperii taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi data restituirii acesteia se achită către contribuabili pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata în fiecare an a 20 la sută din valoarea acestora, iar plata tranşelor anuale se efectuează conform graficului stabilit de organul fiscal competent".Cum se calculeazăSumele care urmează să fie restituite contribuabililor, precum şi dobânzile calculate până la data plăţii integrale se actualizează cu indicele preţurilor de consum publicat de INS la data emiterii deciziei de restituire. Cererile de restituire se soluţionează în termen de 45 de zile de la înregistrarea cererii (în conformitate cu prevederile art.70 din O.G. nr.92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare) prin decizie care se comunică persoanei interesate în termen de maximum 10 zile de la emitere.Împotriva deciziei organului fiscal, precum şi în cazul nesoluţionării cererii de restituire în termenul prevăzut mai sus, persoana interesată poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei sau, după caz, de la împlinirea termenului în care trebuia soluţionată cererea de restituire.Procedura de efectuare a plăţii sumelor reprezentând aceste taxe speciale va fi stabilită prin ordin al ministrului Mediului şi al preşedintelui ANAF.viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 30, 2018 Author Posted August 30, 2018 La coadă pentru restituirea taxelor auto Cozi interminabile la ANAF Galați. Sute de oameni stau la rând, ore în șir, pentru a apuca să depună cererile de restituire a taxelor auto. Oamenii se așază la coadă în fața unui singur ghișeu care primește cererile de restituire a taxelor auto, astfel că rândul iese afară din clădire, coboară scările și continuă pe trotuarul din fața instituției. Așa este de la primele ore ale dimineții, iar situația nu pare să se amelioreze, rândul fiind în continuare la fel de lung. Am încercat să aflăm de la reprezentanții Agenției ANAF din Galați câte solicitări s-au depus până acum, câți oameni au cerut restituirea taxei auto astăzi și alte informații de interes public, însă ni s-a cerut să facem o solicitare scrisă, la care ni se va răspunde cândva. De la coadă, oamenii s-au arătat revoltați că se lucrează în ritm de melc și că trebuie să îndure umilințe stând la rânduri pentru a-și recupera niște bani pe care statul i-a încasat ilegal și abuziv. Să mai spunem că 31 august este ultima zi în care se mai pot depune cereri pentru restituirea taxelor auto. Surse din ANAF susțin că, până acum, s-au făcut plăți pentru mașinile înmatriculate până în anu 2008 inclusiv. expressdedunare.ro
dcp100168 Posted September 7, 2018 Author Posted September 7, 2018 Peste 27.000 de gălăţeni au cerut restituirea taxei auto 27.635 de gălăţeni au depus, până pe 31 august, cerere pentru restituirea taxei auto în temeiul OUG 52/2017, reiese din datele furnizate de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi. Din acestea, 21.605 cereri s-au înregistrat la nivelul municipiului Galaţi, celelalte 6.030 fiind depuse la SFM Tecuci şi SFO Tg.Bujor. „Din totalul de 27.635 de cereri, un număr de 2.790 reprezintă cereri de restituire a taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, 23.935 reprezintă cereri de restituire a taxei pe poluare, taxei pentru emisii poluante şi a timbrului de mediu pentru autovehicule, restul de 910 cereri se află în curs de prelucrare şi verificare, având în vedere volumul mare de contribuabili care au depus cereri de restituire”, a precizat pentru „Viaţa liberă” şeful AJFP Galaţi, Cristian Mirică. Conform prevederilor OUG 52, taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se restituie până la 31 decembrie 2018. Restituirea pentru taxa de timbru de mediu pentru autovehicule se face în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. viata-libera.ro
dcp100168 Posted November 21, 2018 Author Posted November 21, 2018 Șoferii gălăţeni cer înapoi peste 13 milioane de euro Valoarea totală a cererilor depuse de gălăţeni pentru restituirea diverselor taxe auto pe care le-au plătit se ridică 63,7 milioane lei, aproximativ 13,7 milioane de euro. Până acum s-au restituit 27,9 milioane de lei, aproximativ 6 milioane de euro. 26.006 este numărul total al cererilor care au fost depuse de gălăţeni pentru restituirea taxelor auto, reiese din datele furnizate de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi la solicitarea "Vieţii libere". Valoarea totală a sumelor vizate de aceste cereri este de 63.785.094 de lei. Conform AJFP, până ieri, 21 noiembrie, restituirea s-a făcut pentru un număr de 12.168 de cereri, cu o valoare totală de 27.993.114 lei. Grosul cererilor, din municipiul Galaţi În ceea ce priveşte numărul cererilor depuse, municipiul Galaţi are, evident, "partea leului". La nivelul AJFP Galaţi s-au înregistrat 19.613 cereri, cu o valoare totală de 48.235.786 de lei. Numărul cererilor pentru care s-a efectuat restituirea până ieri este de 9.074, din care 6.249 reprezintă taxă de poluare şi emisii poluante, iar 2.825 - taxă specială de primă înmatriculare. Suma totală restituită până acum, la nivelul municipiului Galaţi, este de 22.303.257 de lei. La nivelul Serviciului Fiscal Municipal Tecuci, au fost depuse 5.484 de cereri, cu o valoare totală de 13.299.177 de lei. Numărul cererilor pentru care s-a efectuat restituirea până pe 21 noiembrie este de 2.911, din care 2.531 reprezintă taxă de poluare şi emisii poluante şi 380 - taxă specială de primă înmatriculare. Suma totală care a fost restituită este de 5.009.163 de lei. La Serviciul Fiscal Orăşenesc Tg.Bujor s-au depus 909 cereri, cu o valoare totală de 2.250.131 de lei. Până acum, s-au restituit banii pentru 183 de cereri, din care 154 pentru taxa de poluare şi emisii poluante şi 29 pentru taxa specială de primă înmatriculare. Suma totală restituită la nivelul oraşului Tg.Bujor este de 680.694 de lei. "Facem precizarea că restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule se realizează în baza deciziilor emise de organul fiscal competent, astfel: pentru taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 - 31 decembrie 2018; pentru timbrul de mediu pentru autovehicul, în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019", se afirmă în răspunsul AJFP Galaţi trimis redacţiei noastre. viata-libera.ro
dcp100168 Posted November 28, 2018 Author Posted November 28, 2018 Taxele auto se restituie în ordine cronologică. Precizări ale AJFP Galaţi Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi aduce clarificări privind criteriile după care se fac plăţile pentru restituirea taxei auto. Aşa cum „Viaţa liberă” v-a informat acum câteva zile, 26.006 de gălăţeni au depus cereri la Fisc pentru restituirea taxei auto, suma totală solicitată de ei fiind de 63,7 milioane lei, adică aproximativ 13,7 milioane de euro. AJFP Galaţi ne-a informat că, până pe 21 noiembrie, se făcuseră plăţi pentru 12.168 de cereri, totalizând 28 de milioane de lei, adică circa 6 milioane de euro. „Doresc să vă spun că eu, pe data de 29.11.2018, împlinesc un an de când am depus cererile de recuperare a taxelor. Miercuri dimineaţă am mers la sediul Finanţelor, la camera 24, şi am întrebat când se mai restituie acei bani. Lângă mine mai erau opt persoane care doreau să adreseze aceeaşi întrebare. Doamna de la ghişeu, foarte contrariată de întrebarea mea, mi-a răspuns că din septembrie nu mai sunt bani şi că să am răbdare, că doar am de primit. Din cele trei cereri de recuperare, una este cu sentinţă finală de recuperare în care spune clar că trebuie să primesc acei bani în maximum 120 de zile de la depunerea cererii de recuperare. Din articolul scris de dvs în 22 noiembrie reiese că mai sunt multe persoane care au de primit bani şi nu cred că timpul până la sfârşitul anului le va mai ajunge să plătească. Poate în următorul dumneavoastră articol veţi întreba şi câte persoane mai trag speranţă să primească de la stat banii cuveniţi sau dacă îi vor mai primi”, este mesajul trimis pe adresa redacţiei de Viorel Vasileniuc, şi nu este singurul mesaj de acest gen primit de noi. În consecinţă, „Viaţa liberă” a solicitat lămuriri de la AJFP Galaţi privind modalitatea în care se fac plăţile pentru restituirea taxei auto. Cronologic, în ordinea cererilor depuse „Vă comunicăm că restituirile au fost efectuate în ordinea cronologică a cererilor, pe tipuri de taxe, aşa cum este stipulat în O.U.G. nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxă pe poluare pentru autovehicule, taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule. La taxele auto cu termen de restituire 31.12.2018, cererile de restituire privind taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, restituirea a fost efectuată de la Bugetul de stat; pentru cererile de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule şi a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, a fost dispusă restituirea de la Bugetul Fondului de Mediu. Până la data prezentei au fost soluţionate cererile depuse până în luna mai 2018, cu menţiunea că au avut prioritate restituirile stabilite prin hotărâri judecătoreşti. Cererile de restituire a Timbrului de mediu pentru autovehicule, care au ca perioadă de restituire 1.09.2018 – 31.03.2019, respectiv cererile rămase nesoluţionate, urmează a se soluţiona în funcţie de sumele alocate de către Administraţia Fondului de Mediu în scopul restituirii acestor taxe”, se afirmă în răspunsul primit de la AJFP Galaţi. Reamintim că, până la data de 21 noiembrie, „având în vedere că cererile de restituire nu au fost înregistrate într-o secvenţă succesivă” (conform AJFP), situaţia plăţilor este următoarea: la nivelul AJFP municipiul Galaţi – numărul cererilor pentru care s-a efectuat restituirea până la data prezentei este de 9.074 (din 19.613); la nivelul SFM Tecuci –2.911 restituiri, din 5.484 de cereri; la nivelul SFO Tg. Bujor – 183 de plăţi, din 909 cereri. viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 1, 2019 Author Posted May 1, 2019 Restituirea taxelor auto pentru gălăţeni, nici pe jumătate Restituirea fostelor taxe auto plătite de către gălăţeni pentru maşinile înmatriculate nu a ajuns nici măcar la jumătate, din punct de vedere al sumelor solicitate, reiese din datele furnizate, la cererea „Vieţii libere”, de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi. În ceea ce priveşte cererile de restituire depuse, mai puţin de un sfert dintre ele au fost soluţionate. La nivelul judeţului Galaţi, au fost depuse în total 23.632 de cereri pentru restituirea fostelor taxe auto (taxă poluare, taxă emisii, timbru de mediu), pentru o sumă totală de restituit de 58.336.607 lei (reprezentând baza). Numărul cererilor soluţionate este de 4.688, suma efectiv restituită contribuabililor fiind de 21.479.191 lei (reprezentând baza plus dobânda), precizează DGRFP Galaţi, pe baza informaţiilor furnizate de AJFP Galaţi. Aşadar, în municipiul şi în judeţul Galaţi, sumele achitate abia au depăşit o treime din total, iar numărul cererilor soluţionate este mai mic de un sfert. Se pare că greutatea cu care se face plata acestor sume este cauzată, printre altele, şi de încetineala cu care Administraţia Fondului pentru Mediu trimite banii pentru plăţi, ultima tranşă fiind virată în octombrie 2018, acum mai bine de cinci luni. Conform DGRFP Galaţi, în ziua de 19 martie 2019 „s-a formulat o nouă solicitare de fonduri necesare restituirii taxei auto de la Administraţia Fondului pentru Mediu, pentru un număr de 18.944 de cereri rămase de restituit, pentru care au fost emise decizii de soluţionare pentru suma de 40.064.515 lei (reprezentând baza plus dobânda). Ultimul virament de la Administraţia Fondului pentru Mediu a fost efectuat în data de 15.10.2018, pentru cererile reprezentând taxă poluare şi emisii poluante depuse până la data de 24.08.2018. Pentru restituirile reprezentând timbrul de mediu nu a fost făcut virament. Menţionăm faptul că, odată cu virarea sumelor de către Administraţia Fondului pentru Mediu, se va relua activitatea privind restituirea taxei auto”, se mai menţionează în răspunsul DGRFP Galaţi pentru „Viaţa liberă”. Iniţial, restituirea trebuia făcută în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2018 pentru taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare și taxa pentru emisiile poluante, iar timbrul de mediu trebuia restituit în perioada 1 septembrie 2018 - 31 martie 2019. Aceste termene au fost amânate şi acum toate fostele taxe auto au același termen de restituire: 30 iunie 2019. Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat acum câteva zile că vrea să devanseze acest termen până la sfârşitul lunii mai. „ANAF trebuie să se dea peste cap, eu am să sprijin datul peste cap de mai multe ori, dacă este cazul, până la final de mai să se plătească sumele aferente acestei taxe", spunea atunci Teodorovici. El a mai afirmat și că sumele aferente taxelor auto vor trebui restituite, indiferent dacă există sau nu datorii către stat pe numele respectivilor contribuabili, iar verificarea datoriilor urmează să se facă de către ANAF ulterior restituirii. Foarte important este că România ar putea fi amendată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene din cauză că Guvernul nu restituie mai repede fostele taxe auto cerute la prima înmatriculare a mașinilor. Practic, Comisia Europeană a declanșat, în mai 2018, procedura de infringement pentru că România a încălcat legislația UE, iar în ianuarie 2019 a anunțat că țara noastră este la un pas de a fi trimisă în fața Justiției. viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 24, 2019 Author Posted May 24, 2019 Galaţiul nu a primit bani pentru restituirea timbrului de mediu Administraţia Fondului de Mediu (AFM) nu a virat niciun leu către Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi pentru restituirea timbrului de mediu către şoferii care au achitat această taxă auto, reiese din răspunsul furnizat de DGRFP Galaţi la solicitarea „Vieţii libere”. Până pe data de 21 mai 2019, la nivelul judeţului Galaţi fuseseră soluţionate doar 10.519 cereri de restituire a taxei auto din cele aproape 24.000 depuse în total, iar suma virată de AFM către AJFP Galaţi a fost jumătate din cea solicitată. Iată răspunsul integral al DGRFP Galaţi: „Până la data prezentei au fost depuse un număr de 23.638 de cereri (taxă poluare, taxă emisii, timbru de mediu). Suma solicitată la AFM este de 57.269.278 lei (reprezentând bază), suma virată de către AFM fiind de 29.596.951 lei (reprezentând taxă poluare şi taxă emisii poluante). Stadiul soluţionării cererilor se prezintă astfel: numărul cererilor soluţionate este de 10.519, suma efectiv restituită contribuabililor fiind de 29.524469 lei (bază plus dobândă). Diferenţa de 72.482 lei dintre suma virată şi cea efectiv restituită este reprezentată de retururile sumelor virate către contribuabili, retururi datorate înscrierii eronate a conturilor bancare în cererile de restituire depuse. Contribuabilii aflaţi în această situaţie vor fi notificaţi în vederea reglării situaţiei. Precizăm că ultimul virament efectuat de Administraţia Fondului pentru Mediu către AJFP Galaţi, în sumă de 8.117.542 lei, a fost efectuat în data de 24.04.2019 pentru cererile reprezentând taxa poluare şi emisii poluante depuse până la data de 31.12.2018, iar pentru restituirile reprezentând timbru de mediu Administraţia Fondului pentru Mediu nu a făcut niciun virament”. Iniţial, restituirea trebuia făcută în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018 pentru taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare și taxa pentru emisiile poluante, iar timbrul de mediu trebuia restituit între 1 septembrie 2018 şi 31 martie 2019. Aceste termene au fost amânate şi acum toate fostele taxe auto au același termen de restituire: 30 iunie 2019. Joi, Guvernul a decis suplimentarea bugetului AFM. „Transferăm suma de 700 de milioane de lei din fondul de rezervă către fondul pentru mediu în scopul restituirii sumelor către cetăţeni. Astfel, vom continua să asigurăm fondurile necesare pentru recuperarea taxei auto de către toţi românii care au acest drept”, a declarat premierul Viorica Dăncilă. „Guvernul va face eforturi pentru ca fostele taxe auto să fie restituite până la sfârșitul lunii mai 2019”, a confirmat ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici. viata-libera.ro
dcp100168 Posted July 10, 2019 Author Posted July 10, 2019 Nu toţi gălăţenii şi-au primit înapoi taxa auto Aproximativ 10 milioane de lei au mai rămas de achitat gălăţenilor care au depus cereri pentru restituirea taxelor auto, reiese din răspunsul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Galaţi, la solicitarea "Vieţii libere". Astfel, până luni, 8 iulie, "au fost depuse un număr de 24.063 de cereri (taxă poluare, taxă emisii, timbrul de mediu) pentru suma de restituit de 74.332.648 de lei (reprezentând bază plus dobândă). Suma efectiv restituită contribuabililor este de 64.255.879 de lei (reprezentând bază plus dobândă). Soldul existent la data prezentei în conturile Trezoreriei reprezintă retururi la sumele restituite, ca urmare a conturilor bancare eronate sau închise. Organul fiscal a procedat la notificarea contribuabililor în cauză, pentru a se putea restitui integral suma solicitată", se menţionează în documentul citat. Conform AJFP Galaţi, ultimul virament efectuat de Administraţia Fondului pentru Mediu a fost în data de 24 iunie. "Ultimul virament efectuat de Administrația Fondului pentru Mediu, în sumă de 32.158.928 de lei (reprezentând debit și dobândă) a fost efectuat în data de 24.06.2019, pentru cererile reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule, sumă ce a fost restituită în zilele de 25.06.2019, respectiv, 26.06.2019 și este aferentă unui număr de 12.776 de cereri. Precizăm că restituirea debitelor și a dobanzilor aferente se va face în funcție de resursele financiare transmise de Administrația Fondului pentru Mediu", se mai arată în răspunsul AJFP. Termenul pentru restituirea fostelor taxe auto plătite a expirat pe 30 iunie 2019, însă nu toți românii care au achitat aceste taxe la vremea respectivă și-au primit banii înapoi, deşi au făcut toate demersurile necesare. Site-ul avocatnet.ro scrie că, momentan, nu există nicio discuție la nivelul Ministerului de Finanțe sau al Ministerului Mediului cu privire la o potențială prelungire a termenului de restituire. Mai mult decât atât, nu se ştie cu certitudine dacă se mai pot acorda bani la bugetul Fondului pentru Mediu, având în vedere că termenul inițial de 30 iunie, care a fost stabilit printr-o ordonanţă de urgenţă, a expirat. viata-libera.ro
dcp100168 Posted July 7, 2022 Author Posted July 7, 2022 O nouă șansă pentru recuperarea fostelor taxe auto Toți cei care nu au apucat să ceară în timp util restituirea fostelor taxe auto vor avea o nouă ocazie să-și recupereze pe cale administrativă banii plătiți. Site-ul avocatnet.ro scrie că, până pe 14 iulie 2022, Ministerul Mediului și Ministerul Finanțelor ar trebui să aprobe, prin ordin comun, modelul de cerere de restituire a fostelor taxe auto, pentru noul mecanism implementat prin OUG 92/2022, în urma unei decizii a Curții de Justiție a Uniunii Europene. "În urma unei decizii din 2020 a Curții de Justiție a Uniunii Europene (cauza C-677/19), s-a hotărât că perioada de solicitare a restituirilor de un an, stabilită prin mecanismul anterior din 2017, a fost mult prea scurtă. Scurtă prin comparație cu perioada de cinci ani în care se pot cere, în mod normal, restituirile de sume de la statul român. Astfel, autoritățile erau obligate să vină cu un mecanism nou de restituire a fostelor taxe auto prin care perioada de depunere a solicitărilor să fie de cinci ani. Această perioadă a început să curgă din data de 29 iunie 2022 și ține până pe 29 iunie 2027. De noul mecanism pot beneficia toți cei care au plătit una sau mai multe dintre fostele taxe auto și n-au apucat să ceară restituirea până la termenul anterior din 31 august 2018", conform sursei citate. La nivelul județului Galați au fost depuse, în termenul anterior, 24.063 de cereri pentru restituirea taxei de poluare, a taxei de emisii şi a timbrului de mediu. Suma totală de restituit către respectivii proprietari gălăţeni de autovehicule a fost de 74,332 milioane de lei, reprezentând bază plus dobândă. viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now