Jump to content

Parcarea în zona de reşedinţă, doar cu abonament


Recommended Posts

Posted

Parcarea la Galaţi, doar cu abonament


* Fiecare posesor de maşină, persoană fizică sau juridică, va avea un loc contra cost unde să-şi lase maşina în zona de reşedinţă * Ocuparea unui spaţiu de parcare fără drept va fi amendată

Gospodărire Urbană vrea să rezolve problema locurilor de parcare aferente blocurilor şi eventualele certuri între proprietarii de automobile prin atribuirea unor abonamente contra cost. Astfel, fiecare va avea locul său de parcare, numerotat de către Gospodărire Urbană.

În acest sens, societatea a conceput un regulament potrivit căruia „se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament/ spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, la taxa stabilită prin H.C.L sau la taxa licitată, cu excepţia persoanelor care deţin garaje autorizate pe domeniul public. Un astfel de abonament îi dă proprietarului drept de parcare 24 de ore pe zi, timp de un an. Regulamentul poate fi consultat pe site-ul Primăriei municipiului Galaţi şi cel mai probabil va face obiectul unui proiect de hotărâre supus la vot în Consiliul Local.

Cum vor fi atribuite locurile de parcare

În parcările blocurilor se vor atribui locuri numai deţinătorilor de autovehicule cu o greutate sub 3,5 tone, cu inspecţia tehnică periodică la zi. Procedura de atribuire se va organiza nominal pentru fiecare loc în parte. Dacă numărul locurilor într-o anumită parcare este mai mic decât numărul solicitărilor sau un anume loc este solicitat în mod expres de mai mulţi posesori de autovehicule, se organizează o licitaţie. Preţul de pornire al licitaţiei îl reprezintă taxa de bază stabilită prin hotărâre de Consiliu Local, după cum urmează: zona A - 130 de lei, zona B - 100 de lei, iar zona C - 80 de lei, cu precizarea că valoarea taxei creşte cu câte 10 lei la fiecare supralicitare. Dacă numărul de solicitanţi este mai mic decât numărul de parcări amenajate, se pot atribui locuri de parcare şi pentru locatari persoane fizice sau juridice din imobilele apropiate care nu au primit locuri în parcarea de reşedinţă aferentă acestora.

Plata abonamentului şi amenzi

Pentru primul an, plata se va face în termen de 30 de zile de la data atribuirii locului de parcare, iar în anii ulteriori până la 31 ianuarie a anului în curs. Dacă abonatul nu plăteşte în 30 de zile de la atribuire, pierde locul de parcare.

Posesorii de autovehicule pensionari cu pensie cumulată sub salariul minim pe economie pot avea parte de o reducere de 50 la sută, iar persoanele cu handicap vor avea gratuitate. Gratuitate vor avea şi veteranii de război, membrii AFDPR, beneficiarii Legii 189/ 2000, în cazul în care atribuirea se face la taxa de bază, nu şi în caz de licitaţie.

Ocuparea unui loc de reşedinţă fără deţinerea abonamentului de parcare valabil pentru locul respectiv va fi amendată cu o sumă cuprinsă 200 şi 300 de lei, neexpunerea abonamentului la loc vizibil cu o sumă cuprinsă între 50 şi 100 de lei, iar ocuparea locului de parcare fără a plăti taxa cu 250 de lei şi 350 de lei.

Potrivit directorului societăţii Gospodărire Urbană, Eduard Grosu, în acest moment, SRL-ul municipalităţii face o inventariere a locurilor de parcare.

viata-libera.ro

Posted

Ce porcarie!

Doamne, cum am fost in stare sa ne alegem niste cu asemenea cretini? Drumurile sunt praf in Galati, dar vrem sa luam bani de parcare... Desteptii de la Politia Comunitara nu au curaj sa dea o amenda la Palatul de Justitie, insa vor fi mieul din dodoasca prin parcarile blocurilor... Daca ma duc la un prieten in vizita, unde parchez? Peste masina lui? Are Primaru' (sau desteptul astalalt - Grosu) vreo alernativa? Au construit macar o parcare? Daca 20 de locuri si 30 de masini, ce naiba vor face aia 10 "in plus"? Bine, e destul de simplu - le vor parca pe trotuar, pe aleeile de acces, blocand astfel alte zone etc. Daca fericitul beneficiar de loc pleaca cu masina (la servici - in timpul zilei, in concediu - vreo saptamana) locul ala va ramane nefolosit, nu? Are ADP-ul vreun drept sa inchirieze bucati din oras? Mai ales cele din dreptul blocurilor? Cand s-au construit blocurile s-au prevazut si locuri de parcare pentru locatari - nu pentru ADP! Macar daca asa vor locatarii, banii sa mearga la asociatiile de proprietari - mai repari o teava, mai schimbi una-alta...

 

Inteligentii orasului... S-au terminat banii de cafteli?!

Posted

asta e consecinta demolarii garajelor. nu mai vin bani la buget de pe urma garajelor dar vor castiga de pe urma acestei hotarari. asa e in Bucuresti.

Posted

@mambo

Pai nu e chiar asa. O data pentru ca banii se vor lua de la TOTI cei care vor sa parcheze o masina - la mine in zona sunt putine garaje (vreo 8-10) la vreo 10 blocuri (cam 350 de apartamente). Adica pierzi 10 x 300 (lei/an/garaj) = 3000 lei si incasezi minim 100 x 100 (lei/an/loc de parcare) = 10.000 lei si cred ca situatia se poate aplica la tot orasul (poate nu e disproportia atat de mare, dar in fine...). Apoi, ar fi trebuit amenajate niste locuri de parcare (simple, etajate, subterane, nu  mai conteaza) si apoi ceri (de fapt iei cu forta) bani.

Ce treaba are ADP-ul cu parcarile de la blocuri? Daca din locurile existente se mai scad cele care se vor acorda gratuit, cate mai raman disponibile? Etc., etc.

Posted

Ce tampenie! Sunt zone in Galati unde nu exista parcari! Oamenii isi parcheaza masinile pe trotuar, pe aleile pietonale sau pe prima banda...

Ce va inchiria ADP-ul in aceste situatii!?

Posted

@Mikka

 

Nu te obliga nimeni sa platesti locul de parcare. este optiunea ta daca vrei sa platesti sau nu. Diferenta apare atunci cand vecinul plateste locul de parcare si are drepturi exclusive asupra locului. cu alte cuvinte, tu, care nu ai platit, vei parca masina oriunde in alta parte dar NU pe locul platit de vecinul tau. Si acum vine partea nasoala: locurile de parcare dintre blocuri fiind putine, vor fi cumparate de cei care vor fi mai iuti la decizie iar tu Mikka, pentru ca nu ai platit, vei parca la ..lea in praznic deprtare de casa.


l.e.: cauta pe google "parcari de resedinta". vei fi uimit sa vezi cate primarii le-au implementat.

Posted

Draga mambo,

Faptul ca unii le-au implementat e alta discutie. Nu ma intereseaza cum e in Bucuresti, de exemplu. Dar gandeste-te cat de tampita e ideea de a inlocui niste garaje (oricum mult mai putine ca numar) cu un numar imens de locuri de parcare ca, atata vreme cat "proprietarul" nu e acasa, vor fi blocate. E destul de clar ca atunci cand cetatenii vor pleca la servici, in concediu sau oriunde isi vor bloca locul de parcare, nu? Deci unde vei mai putea parca daca ai treaba in zona respectiva? Daca ai treaba la Trezorerie sau banci si toate locurile vor fi blocate de cei care au plecat de acasa? Sau oriunde sunt niste institutii cu multe blocuri in jur? Sau prin zona Pietei Centrale? Cei care stau la blocuri vor "achizitiona" toate locurile existente, nu? Iti lasi masina in strada?  O trnatesti pe trotuar si pleci ca nesimtitul?

Posted (edited)

nu. blocarea locurior de parcare va fi interzisa. in Bucuresti spre exemplu, locurile de parcare sunt disponibile pt oricine dar in intervalul orar 6-18 (daca nu ma insel). dupa ora 18 este interzisa parcarea autovehiculului pe un loc platit. Recunosc ca nici mie nu imi place cum suna mai ales ca masina de care ma deservesc e proprietatea unei persoane juridice si nu mi-ar place sa privesc locul de parcare gol neputand sa parchez pt ca nu l-am platit. 

Edited by mambo
Posted

Asta e parerea ta, mambo. Regulamentul (ma rog, porcaria asta) vorbeste foarte clar de un abonament de 24 ore/zi. Asa ca ideile tale (pe drept mai bune decat ale ADP-ului) nu prea au acoperire...

Posted

M-ai omorat cu Bucurestiul. Nu vezi ca astia spun altceva?!  Acolo, de bine de rau au mai construit niste parcari, toate blocurile noi au locuri de parcare de la bun inceput. Da-mi exemplu de o parcare construita in Galati pentru a justifica aplicarea unor taxe celor care vor sa-si tina masina langa casa. Daca ar exista varianta unor parcari, subterane sau nu, unde sa ai posibilitatea de a lasa masina contra unei sume minime, care sa asigure plata unui paznic/controlor, atunci da, as mai intelege sa-mi ceri bani pentru ca vreau eu sa am masina langa bloc. 

Desi, personal, eu cred in continuare ca ADP-ul nu are dreptul legal sa faca tampenia asta.

Posted

Chestia asta cu parcări private sau rezervate și  parcări cu plată mi se pare o mare gogomănie, oriunde s-ar aplica. Mulți dintre noi pleacă de acasă cu mașina, de necesitate. Iar atunci când ajungi la destinație, ca orice om civilizat, îți cauți un loc de parcare. Ok, nu poți parca chiar „la scară”, nu-i nici o problemă să o duci la 1-2-300 de metri, într-o parcare.

Dar dacă toate parcările din zonă sunt „private”? Păi, cred că ai s-o parchezi la dracu-n praznic.

Ok, nu sunt private, sunt cu taxă. Plătești pentru o oră, că apreciezi că nu stai prea mult. Dar ce te faci dacă situația îți impune să staționezi peste așteptări? Așa-i că te trezești amendat? Sau cu roata blocată? Sau cu mașina săltată? Că pentru a aplica vreo lege nu-ți trebuie prea mult creier.

 

 

asa e in Bucuresti.

De vreo juma' de an, lună de lună mă duc la București, cu soacră-mea, la un doctor.  La destinație, de jur-împrejur, toate parcările sunt rezervate. De fiecare dată, o parchez la dracu-n praznic, rugându-mă să nu care cumva să deranjez pe careva. Și după aia meeergi cu bătrâna, care la fiecare sută de metri simte nevoia de un repaos...

Posted

Nu stiu a cui a fost ideea asta nemaipomenita, dar spre fericirea maica-sii, eu inca nu m-am saturat sa ma plang la acest capitol..  In curand, vor cere taxa pentru a putea trage la pompa de benzina si a alimenta sau, de ce nu, taxa pentru a circula in anumite zone ale noului Galati!

Posted

Ei bine, in Londra. In Anglia lumea nu moare de foame si nici nu dardaie de frig iarna in case. Nu platesc taxe stupide la fel de multe ca la noi (cum ar fi cea de prima inmatriculare) si, mai ales, nu le platesc in totalitate degeaba. In plus, eu nu vreau ca la ei, eu vreau mai bine! :))

  • 1 month later...
Posted

Parcarea doar cu abonament aşteaptă avizul

Regulamentul de atribuire şi folosire a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă din municipiul Galaţi ar putea intra, cel mai probabil, pe masa consilierilor locali spre aprobare la şedinţa din 29 aprilie 2014, dacă va primi avizul comisiilor de specialitate. Deocamdată, cel puţin două dintre comisiile de specialitate, respectiv Comisia de buget-finanţe şi Comisia pentru servicii publice încă nu au analizat regulamentul. Preşedinţii celor două Comisii, Florin Popa şi Eugen Găvan, ne-au spus că regulamentul ar putea intra în dezbatere în şedinţa de săptămâna viitoare.
De asemenea, directorul societăţii Gospodărire Urbană, Eduard Grosu, ne-a declarat că încă nu s-a finalizat inventarierea locurilor de parcare.
Reamintim că regulamentul prevede ca locurile de parcare aferente locuinţelor să fie atribuite proprietarilor de automobile contra cost, prin nişte abonamente care îi dau proprietarului drept de parcare 24 de ore pe zi, timp de un an, pe un anumit loc de parcare.

viata-libera.ro

  • 5 weeks later...
Posted

Mdaaa, deci cu cat am mai multa treaba prin "noul Galati" cu atat constat ca-i mai prost decat vechiul Galati! Azi am avut treaba prin Tiglina. Trecând peste circulatia greoaie pe Brăilei, cu banda intai blocată de cei care isi recuperează puradeii de la Pedagogic, (care Politie Rutiera? Ca de Locala n-are rost sa mai intreb!), ajung in Tiglina și parchez dupa statie. Bun, in jur doar masini cu rotile blocate, am un subit atac de civism: "uite ma, bine le face!"

Daaaar, ajung la automat, bag banii, stupoare, nema tichet! :( Iau la apăsat toate butoanele, nimic, nici o reacție. Magaoaia altminteri optimistă: "introduceti banii"! Vad un caschetar ceva mai încolo, ma duc sa-i spus, reactie de Garcea tipic: "N-am eu treaba cu asta!" Asa ca mi-a pierit tot civismul, m-am dus dupa colt si am lasat masina la Ultimul Leu si mi-am facut treaba. Acum, daca as fi răutăcios as face o legatura intre blocarea masinilor și nefunctionarea automatului, dar, suntem in "Noul Galati" , ala cu "pentru cetățeni", nu?

  • 5 months later...
Posted

Se inventariază locurile de parcare din Galaţi

Societatea Gospodărire Urbană a cerut ajutorul asociaţiilor de proprietari pentru inventarierea locurilor de parcare din zonele de reşedinţă. Potrivit directorului societăţii, Eduard Grosu, măsura a fost luată pentru că Gospodărire Urbană nu are numărul necesar de angajaţi pentru a face inventarierea.

"Am luat lista asociaţiilor de proprietari din municipiu şi am întocmit o adresă către fiecare asociaţie în parte, să ne transmită locurile de parcare din jurul asociaţiei sau din jurul blocurilor care fac parte din asociaţia respectivă. Primind feedback scris de la ei, putem face hărţi. E un ajutor enorm. N-am avea altfel posibilitatea să verificăm atâtea asociaţii”, ne-a explicat directorul.

Reamintim că, la începutul acestui an, societatea Gospodărire Urbană a alcătuit un regulament al locurilor de parcare aferente blocurilor, numărul locurilor de parcare urmând a fi distribuite prin abonament, însă, până la aprobarea acestuia în Consiliul Local şi punerea sa în aplicare, trebuie să vedem mai întâi câte locuri de parcare de reşedinţă există în Galaţi.

viata-libera.ro

  • 4 months later...
Posted

Parcarea cu abonament în Galaţi, împotmolită la numărătoare

* Inventarierea locurilor de parcare din jurul blocurilor, în vederea distribuirii lor prin abonament, mai mult stagnează decât înaintează * Gospodărire Urbană nu are oamenii necesari inventarierii locurilor de parcare, iar asociaţiile de proprietari nu sunt de acord să facă treaba în locul societăţii

În luna ianuarie a anului trecut, municipalitatea a conceput un regulament potrivit căruia se va atribui câte un loc de parcare, prin licitaţie, pentru fiecare apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, contra unei taxe stabilite prin Hotărâre de Consiliu Local. Astfel fiecare posesor de automobil ar fi avut locul său de parcare în zona de reşedinţă, cu drept de parcare 24 de ore pe zi, timp de un an, prin abonament. Oricine ar fi parcat într-un loc care nu ar fi fost al lui ar fi primit amendă.

Numai că, pentru ca un astfel de proiect să poată intra în vigoare, mai întâi societatea ar fi trebuit să aibă şi un registru al locurilor de parcare aferente blocurilor. Registru care nu exista la momentul respectiv. Motiv pentru care, de anul trecut, directorul societăţii Gospodărire Urbană, Eduard Grosu, a anunţat că a început procedura de inventariere a locurilor de parcare cu oamenii proprii. Proiectul locurilor de parcare pe bază de abonament a înţepenit, totuşi, în acest punct.

Asociaţiile de proprietari, puse la inventariat

În vară, potrivit directorului societăţii Gospodărire Urbană, Eduard Grosu, se identificaseră şi inventariaseră deja locurile de parcare din zonele de reşedinţă din cartierele Mazepa I şi Mazepa II, urmând să se continue activitate pentru cele din Ţiglina I, Ţiglina II şi centru. În noiembrie, în schimb, când am vrut să vedem cum decurge procedura, ni s-a spus că societatea nu are oameni suficienţi pentru a identifica toate locurile de parcare în zonele de reşedinţă din Galaţi, astfel că a fost cerut ajutorul asociaţiilor de proprietari.

"Am luat lista asociaţiilor de proprietari din municipiu şi am întocmit o adresă către fiecare asociaţie în parte, să ne transmită locurile de parcare din jurul asociaţiei sau din jurul blocurilor care fac parte din asociaţia respectivă. Primind feedback scris de la ei, putem face hărţi. E un ajutor enorm. N-am avea altfel posibilitatea să verificăm atâtea asociaţii”, ne-a explicat directorul societăţii în luna noiembrie a anului trecut.

Gospodărire Urbană nu a găsit colaborare

Acum am cerut din nou societăţii o situaţie a modului în care decurge procedura inventarierii locurilor de parcare în zonele de reşedinţă, ocazie cu care am aflat că situaţia mai mult bate pasul pe loc. Potrivit purtătorului de cuvânt al societăţii Gospodărire Urbană, Daniela Stroia, asociaţiile de proprietari care au primit adrese să acorde ajutor cu inventarierea nu au arătat prea mult interes.
„Asociaţiile de proprietari care au primit adresele noastre privind inventarierea locurilor de parcare nu au manifestat prea multa colaborare; unele dintre ele au primit adresa prin poştă, altor administratori li s-a înmânat personal (Asociaţia 180, 180 bis, 239, 175, 176 bis, 178, 153 A). Vom continua operaţiunea cu forţe proprii, deocamdată alegem câteva asociaţii pilot”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt al societăţii Gospodărire Urbană, Daniela Stroia.

„Nu cade în atribuţiile noastre să facem aşa ceva”

Administratorii sau preşedinţii Asociaţiilor de proprietari pe care i-am întrebat dacă au primit vreo solicitare de la societatea Gospodărire Urbană să facă inventarierea locurilor de parcare din zona de reşedinţă spun că nu au primit nicio adresă în acest sens. Oricum, nu ar fi de acord să inventarieze locurile de parcare din jurul blocurilor, pentru că locurile de parcare ţin de domeniul public şi nu au nicio atribuţie în acest sens.

„În legătură cu faptul că ar trebui să numerotez eu locurile de parcare, nu sunt de acord. Este spaţiu public. Plus că ar trebui să facem ceva la care nu ne pricepem. Nu cade în atribuţiile noastre să facem aşa ceva. Să vină ei să inventarieze, pentru că nu este treaba noastră”, ne-a spus preşedintele Asociaţiei 114, Mihai Basalic.

Cam acelaşi lucru ne-a spus şi administratorul Asociaţiei 116, aferentă blocului Plombă, Aneta Coman. „Eu sunt femeie, ar trebui să mă întind cu ruleta pe jos să măsor cât este un spaţiu pentru parcare. Este treaba lor, nici nu ne plătesc. Să spunem că aş pune locatarii de pe scară, dar aceştia sunt în vârstă”, ne-a spus aceasta.

„Nici nu avem ce să inventariem”

Preşedintele Asociaţiei 114, de la Parfumul Teilor, Mihai Basalic, spune că ideea ca fiecare locatar să aibă propriul loc de parcare, iar cine ar parca în altă parte decât pe locul de parcare atribuit prin licitaţie să fie amendat ar fi bună, numai că nu sunt locuri de parcare. ”Nu sunt locuri de parcare. Acum maşinile sunt parcate pe căminul pentru apă sau pe spaţiul verde. Ar fi o idee dacă pe locul fostei alimentare s-ar construi o parcare”, ne-a mai spus acesta.

Administratorul Asociaţiei 116 ne-a spus acelaşi lucru. „Oamenii parchează pe alee, pe trotuarul din faţa blocului şi pe spaţiul verde. N-avem ce să inventariem”, a subliniat şi administratorul de la Asociaţia 116.

Unii ar face-o, parcare să fie

Pe de altă parte, preşedintele Asociaţiei 177, din Mazepa, Costel Răsghin, ar face inventarierea, chiar dacă nu este atribuţia lui şi nu a primit nicio solicitare în acest sens. „Aş pune şefii de scară să facă acest lucru”, ne-a explicat acesta. Ba, potrivit acestuia, locatarii s-ar oferi să plătească rata chiriei pe o lună, dacă Primăria ar reuşi să transforme spaţiul pe care şi-a desfăşurat activitatea fostul IJPIPS (Întreprinderea de Producţie Industrială şi Prestări Servicii), din spatele BR-urilor, în parcare.

viata-libera.ro

Posted

Gospodărire Urbană nu renunţă. Regulament nou pentru parcarea cu abonament

* Identificarea locurilor de parcare în zona de reşedinţă va fi făcută de administratori împreună cu angajaţii Gospodărire Urbană * Societatea va monitoriza modul în care parchează oamenii în zona de reşedinţă cu ajutorul unui program informatic

Chiar dacă parcarea cu abonament în zona reşedinţă la nivel municipal s-a împotmolit în faza de inventariere a locurilor de parcare de lângă blocuri, societatea Gospodărire Urbană lucrează în acest moment la o altă modalitate de punere în practică a sistemului. Aşa cum scriam şi într-un număr de săptămâna trecută, Gospodărire Urbană a conceput, la începutul anului trecut, un regulament potrivit căruia fiecare posesor de automobil să aibă locul său de parcare în zona de reşedinţă, cu drept de parcare 24 de ore pe zi, timp de un an, prin abonament. Oricine va parca într-un loc care nu este al lui va primi amendă.

Potrivit acestui regulament, procedura de atribuire se va organiza nominal pentru fiecare loc în parte. Dacă numărul locurilor într-o anumită parcare este mai mic decât numărul solicitărilor sau un anume loc este solicitat în mod expres de mai mulţi posesori de autovehicule, se organizează o licitaţie. Preţul de pornire al licitaţiei îl va reprezenta taxa de bază stabilită prin hotărâre de Consiliu Local, după cum urmează: zona A - 130 de lei, zona B - 100 de lei, zona C - 80 de lei, cu precizarea că valoarea taxei creşte cu câte 10 lei la fiecare supralicitare. Regulamentul respectiv a fost postat pe site-ul Primăriei din luna ianuarie. Teoretic, după ce a stat spre dezbatere pe site timp de o lună, acest regulament trebuia să intre în Consiliul Local pentru aprobare, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Totodată nu s-a reuşit nici inventarierea locurilor de parcare din zonele de reşedinţă. Angajaţii Gospodărire Urbană au inventariat câteva cartiere, apoi s-au lăsat păgubaşi, lăsând asociaţiile de proprietari să facă treaba. Asociaţiile nu s-au arătat însă interesate să facă acest lucru în locul celor e la Gospodărire Urbană. "Operaţiunea, aşa cum am încercat noi în primă fază - să ne trimită asociaţiile numărul de locuri de parcare - s-a blocat pentru că nu le plăteşte nimeni serviciul acesta, nu sunt în măsură să facă măsurătorile, dar şi din rea-voinţă”, ne-a spus directorul adjunct al societăţii Gospodărire Urbană, Marius Bocăneală.

Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie

Drept urmare, Gospodărire Urbană lucrează acum la un alt regulament, dar care are la bază cam acelaşi sistem de împărţire a locurilor. Potrivit directorului adjunct al societăţii Gospodărire Urbană, identificarea locurilor de parcare nu se va mai face pentru tot oraşul, ci se va realiza pe etape, pe cartiere, ba, mai mult, pe asociaţii de proprietari. La fel şi implementarea proiectului cu parcarea pe bază de abonament. În acest demers, Gospodărire Urbană va avea în continuare nevoie de ajutorul preşedinţilor şi administratorilor de asociaţii, numai că activitatea de inventariere va fi făcută împreună, mai ales că, într-adevăr, este posibil ca aceştia să nu aibă datele necesare pentru a inventaria singuri locurile de parcare. Potrivit lui Bocăneală, nu se poate face o bază de date cu "mi se pare".

"Am făcut o informare către domnul primar şi sperăm să ne-o accepte. Modul în care vom aborda problema aceasta va fi în felul următor: luăm un cartier tampon, să spunem Mazepa I, chemăm toţi preşedinţii de asociaţii să se prezinte la sediul societăţii şi împreună cu echipa noastră să meargă la faţa locului, să ne poată localiza efectiv blocurile de care aparţin dumnealor. Noi nu putem lua o parcare decât dacă ne-o dă Consiliul Local. După ce identificăm parcările respective, cerem Primăriei municipiului Galaţi parcările respective cu număr de locuri de parcare, număr de metri pătraţi, pentru care noi suntem obligaţi apoi să plătim redevenţă şi impozit. După ce ni s-au dat datele de către CL, îi invităm pe proprietarii auto, în baza noului regulament, să facem atribuirea. Proprietarii depun o cerere, iar în baza cererii li se alocă locul aferent blocului. Deci, după hotărârea de CL, trasăm şi amenajăm locurile de parcare, emitem şi dăm contractele. Apoi, trecem la alt cartier sau asociaţie”, ne-a explicat Marius Bocăneală.

Ce se întâmplă dacă nu sunt locuri de parcare pentru toţi

Noul regulament va stipula acelaşi lucru ca vechiul regulament. Atribuirea locurilor de parcare se va face după regula "primul venit, primul servit". Potrivit reprezentantului societăţii Gospodărire Urbană, dacă existe mai multe locuri de parcare decât numărul solicitărilor, atunci acestea se vor da în ordinea în care se depun cererile. Dacă sunt mai puţine locuri faţă de numărul cererilor, atunci se face licitaţie, pornind de la preţul minim pe care îl aprobă Primăria municipiului Galaţi. "Dacă nu vrea să plătească sau nu vrea să plătească suma la care s-a ajuns prin licitaţie, atunci îşi va parca maşina în alte parcări din municipiu. Nu poţi să participi la licitaţia pentru un loc de parcare dacă ai garaj sau dacă n-ai plătit taxele locale", a mai spus Marius Bocăneală.

Parcări noi, prin demolarea garajelor

Totodată, acesta a mai declarat că în momentul în care nu vor mai fi locuri de parcare în zona unei anumite asociaţii, atunci Primăria va putea căuta soluţii pentru construirea unor noi locuri de parcare, prin demolarea garajelor aferente. "Unii nu îşi ţin maşinile în garaj, ci în parcare, ocupând locul. Aşadar, dacă sunt garaje şi nu sunt suficiente locuri de parcare, Primăria ar putea demola garajele în zona respectivă. Se vor găsi soluţii. Trebuie să ne aliniem. În alte oraşe, dar şi în alte ţări, acesta este sistemul, parcare cu abonament", ne-a mai spus directorul adjunct al Gospodărire Urbană.

"Trebuie să trecem peste orgolii"

Având în vedere că unii dintre proprietarii de automobile vor trebui să plătească pentru locul de parcare, iar alţii vor parca în continuare pe unde apucă, fără să plătească nimic, vine întrebarea dacă oamenilor le va conveni să plătească, chiar dacă astfel au locul asigurat. "Obiecţiile acestea au împiedicat vreme de 15 ani să se facă ceva în Galaţi, sunt obiecţii de care a ţinut cont primarul Nicolae şi nu a făcut nimic. Se gândea că vor ieşi conflicte. Dacă vrem să dezlegăm calul de la gard, trebuie să trecem peste orgolii, altfel nu facem nimic", a comentat purtătorul de cuvânt al societăţii Gospodărire Urbană, Daniela Stroia.

Parcare supravegheată printr-un fel de Google Maps

Odată ce noul regulament va fi aprobat în Consiliul Local, potrivit explicaţiilor directorului adjunct al Gospodărire Urbană, va fi achiziţionat un program prin care sunt localizate şi monitorizate parcările. "Programul este în genul celui care funcţionează în sectorul II din Bucureşti, un fel de Google Maps, prin care poziţionezi, vezi şi identifici. Programul arată exact când parcarea este liberă, când este contractată sau nu", a încheiat reprezentatul societăţii.

viata-libera.ro

  • 5 months later...
Posted

Gălăţenii nu s-au înghesuit la abonamente pentru parcările cu plată

La mai bine de o lună de când s-a dat liber la abonamentele în parcările publice cu plată din Galaţi, potrivit informaţiilor furnizate de societatea Gospodărire Urbană, au fost încheiate doar şapte abonamente. Proiectul abonamentelor în parcările cu plată a devenit funcţional la începutul lunii iulie, după ce, în iunie, a fost aprobat în Consiliul Local.

Abonamentul lunar pe autovehicul pentru persoane fizice este de 95 de lei pe lună, cel semestrial (şase luni) este de 540 de lei, iar cel anual costă 1.025 de lei. Persoanele juridice îşi pot face abonamente pe o lună contra sumei de 139 de lei, pe şase luni contra sumei de 790 de lei, sau pe un an contra sumei de 1.500 de lei. Pensionarii peste 65 ani, veteranii de război, revoluţionarii atestaţi în condiţiile legii şi studenţii care urmează cursurile unei instituţii de învăţământ superior la zi beneficiază de o reducere de 50 la sută din valoarea abonamentului pentru persoane fizice.

Abonamentul pentru parcările cu plată îl scuteşte pe proprietarul autovehiculului de la plata biletului de parcare, în valoare de 1,50 de lei pe oră, la fiecare staţionare prelungită. Posesorii de abonament pot parca liber în orice parcare cu plată din Galaţi, dar nu se asigură şi un anumit loc de parcare.
Toţi şoferii care nu au afişat biletul, tichetul, permisul sau abonamentul de parcare valabil în parcările publice cu plată la bordul maşinii, dar nici nu au efectuat o plată prin SMS pentru staţionare sau au parcat pe locul de parcare, închiriat prin contract, al altei persoane, se pot trezi cu roata blocată. Pentru deblocarea roţilor, şoferul trebuie să achite 110 lei (cu tot cu TVA) dacă acest lucru se realizează de luni până sâmbătă, în intervalul orar 8,00 - 22,00, şi 152 de lei, dacă deblocarea se cere în afara programului.

viata-libera.ro

Posted

La preturile astea, cred si eu ca nu se inghesuie nici naiba. La jumatate de pret ar vinde cel putin 500 astfel de abonamente in mai putin de o luna, insa nu cred ca au interesul ca lumea sa-si faca astfel de abonamente, pentru ca primaria agata mult mai multi bani din amenzi si din taxa aceea de 1,3 lei pe ora.

Posted

Din parcare în amânare. De ce nu avem încă parcări cu plata prin SMS

  • Chiar dacă societatea Gospodărire Urbană vorbeşte de patru ani despre acest tip de plată a parcării, gălăţenii vor mai avea de aşteptat până când sistemul va fi implementat
  • Proiectul a fost aprobat în Consiliul Local, dar procedura de achiziţie a softului necesar a fost amânată pentru anul viitor

Gospodărire Urbană are acum între 1.800 şi 2.000 de locuri de parcare pe străzile principale, în 12-14 parcări, dar nu sunt folosite toate. Astfel de cazuri sunt întâlnite în parcările din Micro 19, de la Neacşu în sus, sau de pe Siderugiştilor. Pentru cele aproape 2.000 de locuri sunt circa 20 de parcometre, unele parcări neavând niciunul, pentru că, potrivit reprezentanţilor societăţii, respectivele locuri nu sunt folosite.

În acest moment, parcometrele nu sunt un sistem prea sigur de plată, fie şi numai dacă ne gândim că unele dintre ele se pot defecta sau, pur şi simplu, pot rămâne fără hârtie de bon. Aşa se face că nu puţine au fost sesizările unor cetăţeni care au plătit parcarea, dar în schimb parcometrul nu le-a eliberat bonul care să dovedească acest lucru. Tocmai pentru a acoperi parcările lungi, dar şi pentru a-i oferi clientului o variantă de plată mai comodă, conducerea Gospodărire Urbană vorbeşte despre plata parcării prin sms încă din 2011, dacă nu chiar mai demult.

„Parcometrele se pun în zonele cu locuri de parcare compacte. Pentru a gestiona, de exemplu, locurile de parcare de la Spitalul Judeţean până la ieşirea spre Tecuci, singura variantă ar fi sistemul de parcare prin SMS. Când intru în parcare, trimit un SMS cu numărul maşinii şi parcarea la un număr afişat vizibil”, declara la acea vreme Eduard Grosu. Numai că proiectul a rămas mult timp doar la nivel de idee, iar negocierile s-au oprit, pentru a fi reluate abia în 2012.

„Negocierile s-au oprit pentru că nu-mi convenea preţul. Trebuia să acoperim costul dispozitivelor de verificare - 1.000 de euro bucata şi aveau nevoie de cinci asemenea aparate. Dar vom relua discuţia, pentru că sistemul funcţionează în alte localităţi. În plus, aplicaţia îmi permite să ştiu câte maşini sunt parcate într-o zonă”, se mai arăta declaraţia directorului de atunci, Eduard Grosu.

Promisiuni reluate

În luna martie a acestui an, discuţiile, dar şi promisiunile au fost reluate. "Este un serviciu mult mai comod. Eşti anunţat pe telefon când ţi se termină parcarea. Cu parcometrele au fost mereu discuţii, ba că nu se dau bilete, ba că se fură, ba că se defectează. Aşa, prin SMS, e foarte simplu. Vom merge în continuare şi cu parcometrele, pentru că trebuie să-i oferim clientului variante de plată”, ne explica directorul adjunct al SC Gospodărire Urbană, Marius Bocăneală, acum director interminar. Acesta dădea ca termen pentru implementarea sistemului două- trei luni.

Proiect aprobat pe hârtie, implementat de la anul

Ce-i drept, în cam trei luni, proiectul a fost aprobat în Consiliul Local şi ar fi trebuit să fie demarată şi procedura de achiziţie. Dar au trecut alte trei luni de la aprobare şi nu s-a achiziţionat nimic. Potrivit noilor informaţii, Gospodărire Urbană a hotărât să amâne achiziţia softului necesar pentru funcţionarea sistemului. „Mai sunt trei luni până la sfârşitul anului şi am hotărât că este mai convenabil să contramandăm achiziţia. Este vorba de achiziţie directă, pentru că suma necesară pentru a obţine sistemul este sub pragul de 30.000 de euro”, ne-au explicat reprezentanţii departamentului Achiziţii din cadrul Gospodărire Urbană.

Propriu-zis, societatea trebuie să încheie un contract cu o firmă de telefonie mobilă, să achiziţioneze aparatura şi softul necesare verificării achitării taxei de parcare prin SMS, pentru că, în acest caz, plata parcării va fi verificată de către controlorii de trafic ai Gospodărire Urbană prin introducerea numărului maşinii într-un aparat electronic special. Potrivit proiectului aprobat în Consiliul Local, plata taxei de parcare se va putea face printr-un SMS, cu 0,43 euro/oră, cu TVA. Utilizatorul trimite un sms care conţine corespondentul timpului şi numărul de înmatriculare al autovehiculului, iar acesta va primi pe telefon un mesaj de confirmare a plăţii, precum şi timpul alocat parcării.

Sistemul va fi funcţiona, dacă într-un final va fi achiziţionat, concomitent cu vechile variante, de plată prin parcometru, cât şi la taxatori.

viata-libera.ro

  • 1 year later...
Posted

Primăria Galaţi se pregătește să închirieze locurile de parcare din jurul blocurilor

Una dintre marile probleme ale municipiului Galaţi pe care gălăţenii o resimt zilnic este lipsa locurilor de parcare. Iarnă sau vară, locurile de parcare nasc adeseori dispute între vecini şi nu numai. De-a lungul anilor, Primăria Galaţi a invocat tot felul de motive pentru aplicarea unui regulament prin care locurile de parcare din jurul blocurilor să fie atribuite către cetăţeni. Iată că, în sfârşit, s-a elaborat o metodologie de atribuire şi folosire a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă din municipiul Galaţi şi s-a propus chiar şi un tarif, toate acestea urmând a fi supuse aprobării în prima şedinţă de Consiliu Local.

Ce prevede regulamentul de atribuire a locurilor de parcare

Conform regulamentului, în parcările de reşedinţă se va atribui cel mult un loc de parcare pentru fiecare apartament, la tariful stabilit, cu excepţia persoanelor care deţin garaje autorizate, pe domeniul public al UAT. Locurile de parcare din parcările de reşedinţă vor fi atribuite numai după amenajarea, ordonarea, semnalizarea verticală şi orizontală şi numerotarea acestora, iar dimensiunile unui loc de parcare sunt 2,3 m x 5,0 m.
Parcarea autovehiculelor în parcările de reşedinţă amenajate de Primărie va fi permisă numai pe baza tichetului de parcare emis in temeiul unui contract, iar parcările de reşedinţă se vor atribui locuri de parcare numai proprietarilor/deţinătorilor de autovehicule cu masa maxim autorizată sub 3,5 t care au inspecţia tehnică periodică la zi, precum şi taxele achitate la zi. În situaţiile în care numărul de solicitări depăşeşte numărul de locuri amenajate în parcarea de reşedinţă sau când unul sau mai multe locuri sunt solicitate expres de mai mulţi locatari, atribuirea se va face prin licitaţie publică, preţul de pornire fiind tariful de bază.

Procedura de atribuire/licitaţie se va organiza nominal pentru fiecare loc de parcare

Atribuirea locurilor din parcările de reşedinţă şi eliberarea tichetelor pe baza contractelor se va face numai persoanelor fizice domiciliate/rezidente sau persoanelor juridice proprietare/posesoare ale unor imobile arondate acestor parcări şi doar după ce se va verifica dacă solicitantul nu deţine garaj amplasat pe domeniul public. Nu pot participa la procedura de atribuire persoanele fizice care nu pot dovedi domiciliul/rezidenţa şi persoanele juridice care nu pot dovedi calitatea de proprietar/posesor al unui imobil în imobilele arondate parcării de reşedinţă respective. Persoanele care nu se pot prezenta la procedura de atribuire/licitaţie pot mandata terţe persoane fizice sau juridice să le reprezinte. Procura de reprezentare nu trebuie să îmbrace forma autentică.
În cazul în care numărul de solicitanţi este mai mic decât numărul de locuri de parcare amenajate, se pot atribui locuri de parcare şi pentru locatari persoane fizice sau juridice din imobilele apropiate care nu au primit locuri în parcarea de reşedinţă aferentă acestora sau se pot atribui mai multe locuri de parcare pentru acelaşi imobil, cu condiţia achitării tarifelor aferente.
Contractele de închiriere sunt anuale şi dau dreptul folosirii locului de parcare între orele 16.00 – 08.00. Plata tarifului se va face integral pentru fiecare an calendaristic până la 30 noiembrie pentru anul următor. Pentru primul an, plata se va face până la semnarea contractului, proporţional cu numărul de luni rămase până la sfârşitul anului şi în termen de maxim 30 zile de la data atribuirii locului de parcare. Tichetele vor fi expuse la loc vizibil în interiorul autovehiculului, pentru identificare în caz de control. În cazul în care solicitantul căruia i s-a atribuit loc de parcare în parcarea de reşedinţă nu achită în termen de 30 de zile de la data atribuirii locului de parcare tariful aferent, va pierde locul de parcare atribuit, care va putea fi reatribuit altor solicitanţi.

Interdicţiile din parcări

În parcajele de reşedinta sunt interzise:
- blocarea accesului în parcaj, precum şi blocarea accesului altor utilizatori;
- efectuarea de lucrări de reparaţii şi întreţinere a autovehiculului în perimetrul parcajului;
- amplasarea de dispozitive de menţinere liberă a locurilor de parcare;
- amplasarea oricărui tip de indicatoare, marcaje sau înscrisuri suplimentare care să indice sau să sugereze rezervarea locurilor de parcare, fără avizul Primariei.

Reduceri şi gratuităţi la tarifele de parcare

Tariful de parcare practicat în parcările de reşedinţă este de 150 lei/an, acesta reprezentând şi preţul de pornire în cazul licitaţiei, iar acest tarif poate fi actualizat anual prin hotărâri ale Consiliului Local Galaţi.
Pensionarii posesori de autovehicule care au o pensie cumulată (soţ + soţie) sub salariul minim pe economie pot beneficia de o reducere cu 25% a tarifului de parcare. Diferenţa dintre tariful licitat de beneficiari şi tariful de bază se va achita integral.
Se vor atribui în mod gratuit locuri de parcare persoanelor cu handicap grav sau accentuat, persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate şi reprezentanţilor legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat şi ai minorilor încadraţi în gradul I de invaliditate, dacă deţin autovehicule, veteranilor de război, văduvelor de război şi văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război, altor categorii de persoane care se încadrează în prevederi ale unor alte acte normative şi hotărâri ale Consiliului Local Galaţi (cum ar fi cetăţenii de onoare).

Documentele necesare

În vederea participării la procedura de atribuire/licitaţie, solicitanţii vor depune la Registratura Generală a municipiului Galaţi următoarele documente, dar numai după ce Comisia desemnată a atribuirii/licitaţiei anunţă locurile de parcare disponibile din zona în care sunt arondaţi:
Persoanele fizice:
a) Cerere pentru atribuirea unui loc de parcare de resedinţă;
b) Documente privind domiciliul / rezidenţa, respectiv: copie B.I./C.I. şi act de proprietate, contract de închiriere în imobilul aparţinând Asociaţiei de proprietari/locatari şi act de donaţie sau moştenire;
c) Copie după certificatul de înmatriculare a autovehiculului/ autovehiculelor deţinute în proprietate sau în folosinţă şi a inspecţiei ITP-ului;
d) Documente privind dreptul de folosinţă (utilizare) a autovehiculului: contract de leasing, act de donaţie, act de moştenire, Contract de comodat în formă autentică, cu excepţia rudelor de gradul I;
e) Certificat de încadrare într-o grupă de handicap (dacă e cazul);
f) Dovada că este veteran de război, membru A.F.D.P.R. sau beneficiar al prevederilor Legii 189/2000 sau orice alte documente care dovedesc încadrarea în prevederile unor alte acte normative şi hotărâri ale Consiliului Local al municipiului Galati (dacă este cazul);
g) Cuponul de pensii (soţ + soţie) pentru acordarea reducerii în cazul pensionarilor (dacă e cazul);
h) Declaraţie pe propria răspundere că nu deţine garaj amplasat pe domeniul public.
i) Certificat de atestare fiscală care să ateste achitarea tuturor obligaţiilor de plată datorate bugetului local, excepţie făcând amenzile aflate în litigiu având ca obiect plângere contravenţională.
Persoanele juridice:
a) Cerere pentru atribuirea unui loc de parcare de resedinţă;
b) Act de proprietate, contract de închiriere în imobil;
c) Certificat emis de Registrul Comerţului care să ateste că societatea nu este radiată din evidenţele Registrului Comerţului, nu mai vechi de 30 zile la data licitaţiei;
d) Copie după certificatul de înmatriculare a autovehiculului/autovehiculelor deţinute în proprietate sau în folosinţă.
e) Certificat fiscal eliberat de Direcţia Generală de Impozite şi Taxe Locale care să ateste că acestea nu figurează cu debite restante către bugetul local;

Obligaţii, drepturi şi amenzi

Utilizatorii locurilor de parcare de reşedinţă au următoarele obligaţii şi drepturi:
a) să achite în termenul legal tarifele pentru locurile de parcare utilizate;
b) să nu ocupe în mod abuziv alt loc de parcare de reşedinţă, fără achitarea tarifului aferent;
c) să păstreze curăţenia în parcaje;
d) să nu întreprindă nici o acţiune cu scopul de a obţine venituri de la alţi utilizatori, ca urmare a folosirii locului de parcare atribuit;
e) să asigure eliberarea necondiţionată a locului de parcare în situaţia necesităţii efectuării unor lucrări edilitare care impun ocuparea temporară a acestuia sau în cazul în care locului de parcare respectiv i s-a atribuit altă destinaţie. În ambele situaţii titularilor contractelor de parcare, la cererea acestora, li se poate restitui contravaloarea tarifelor achitate pe perioada de neutilizare a locului de parcare, dacă această perioadă depăşeşte 15 zile calendaristice.
f) să prezinte documentele justificative referitoare la dreptul de folosire a locului de parcare ocupat, persoanelor împuternicite conform legii să efectueze controlul.
g) operatorul care va asigura împreună cu Poliţia Locală blocarea/deblocarea sau după caz ridicarea şi depozitarea autoturismelor care au ocupat fără drept un loc de parcare în intervalul orar 16.00 – 08.00 este SC Gospodărire Urbană SRL. Acesta va asigura permanenţa unui dispecerat care să răspundă solicitărilor.
h) titularii de contract au dreptul de a apela la operatorul blocare-deblocare roţi în cazul în care:
- nu pot folosi locul de parcare alocat, datorită ocupării repetate, în mod abuziv, de alt autoturism (tulburare de posesie);
- nu pot folosi locul de parcare deoarece aceste este ocupat de un autoturism abandonat sau, în urma aducerii la cunoştinţă, de către locator/locatar, persoanei care ocupă locul de parcare neautorizat, acesta refuză eliberarea domeniului public.
Câteva dintre contravenţiile sancţionate cu amenzi sunt:
- ocuparea unui loc în parcarea de reşedinţă amenajată fără deţinerea contractului de parcare valabil pentru locul respectiv se sancţionează cu amendă cuprinsă între 100 şi 1.000 lei. Poliţia Locală Galati poate dispune şi măsura complementară de blocare/ridicare a autovehiculului. Deblocarea/eliberarea autovehiculului se va face numai după achitarea taxei de deblocare/ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar.
- neexpunerea tichetului la loc vizibil în autovehicul se sancţionează cu amendă cuprinsă între 100 şi 1.000 lei.

monitoruldegalati.ro

Posted

Cât va costa locul de parcare

Vestea bună pentru toţi gălăţenii care deţin autoturisme este că s-a aprobat o taxă de închiriere a locului de parcare mai mică decât cea anunţată iniţial: 120 de lei pe an (zece lei pe lună), în loc de 150 cât fusese propus iniţial. „Există oraşe care ajung la preţuri astronomice, există şi zone mai ieftine ca noi, dar cred că 120 de lei pe an este un preţ rezonabil” a spus primarul Ionuţ Pucheanu.

Edilul a exemplificat că la Arad taxa este de 18 lei pe lună (216 pe an) zona A şi 15 (180 pe an) în zona B, la Braşov: zona A - 156 de lei pe an, zona B - 144 de lei pe an, zona C - 132 de lei pe an, zona D - 120 de lei pe an, la Târgovişte - 300 de lei pe an, la Iaşi - 80 de lei pe lună în zona zero, 40 de lei pe lună în zona 1 şi 20 de lei pe lună în zona 2, la Cluj - 110 lei persoană fizică pe an şi 840 de lei pentru persoanele juridice, iar la Sibiu parcarea costă 15 lei pe lună (180 pe an).

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.