Jump to content

Drumul Naţional 24 D, distrus pe zi ce trece de un torent


Recommended Posts

Posted

Drumul Naţional 24 D, distrus pe zi ce trece de un torent

* Nimeni nu se grăbeşte să ia măsuri, deşi situaţia este critică, iar o ploaie ar putea-o agrava şi mai mult

Nimic nu s-a mai făcut, de ani buni, pentru combaterea eroziunii solului, în judeţul nostru, iar situaţia a devenit, deja, dramatică. Între Vărlezi şi Crăieşti, pe Drumul Naţional 24 D, care vine de la Bârlad, o parte a carosabilului se scufundă pe zi ce trece mai mult, într-o albie de torent săpată de apele dezlănţuite.

Este unul dintre cele mai grave cazuri de acest gen, pentru că viaţa celor care călătoresc prin zonă este pusă în pericol chiar şi atunci când nu plouă cu găleata, iar albia de torent nu este plină cu apă!

Ce s-ar putea face aici? Autorităţile au închis sensul de mers care se duce în prăpastie. Orice soluţie s-ar alege, însă, ar fi nevoie de cheltuielile consistente, de la proiectare până la realizare efectivă a lucrărilor. Chiar dacă acum e târziu, nu putem să nu ne întrebăm: de ce am permis să ajungem în asemenea hal?

Prăpastia muşcă din drum

Cum vii dinspre Crăieşti, pe la jumătatea şoselei naţionale care duce în localitatea Vârlezi, drumul urcă. Spre culmea pantei, la zeci de metri de terenul arat de jos, încep semnele rutiere care indică faptul că circulaţia devine periculoasă, un sens de mers este închis, iar viteza trebuie redusă, din cauză că există risc de derapaj. Cine n-a văzut locul, după ploile din toamna trecută, nu ştie ce-l aşteaptă, până când nu ajunge în curbă!

"Acolo are plantaţie Agenţia Naţională pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF), iar drumul îi aparţine CNADR-ului. Am luat legătura cu filiala locală a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România (CNADR) şi le-am adus acest lucru la cunoştinţă. Din păcate, noi nu avem nici banii să intervenim şi nici cadrul legal să o facem, chiar dacă finanţarea ar exista. Noi ne-am făcut treaba şi am anunţat autorităţile care se ocupă de aşa ceva. Mai mult, din păcate, nu prea mai putem face. Primarul este preşedintele comitetului de urgenţă, în caz de criză. Eu spun că situaţie de urgenţă este chiar acum, nu când va veni apa", a apreciat primarul Ştefan Patriche.
Din păcate, eforturile autorităţii locale n-au prea dat roade până acum. Am consultat, ieri dimineaţa, evidenţa on-line a CNADR cu privire la drumurile pe care circulaţia este îngreunată. Nici urmă de DN 24 D, între Crăieşti şi Vârlezi, semn că problema nici măcar nu se cunoaşte sau nu e luată în seamă la nivel naţional!
Cum de a cedat terenul, deşi ANIF avea plantaţie în zonă? Arbori plantaţi sunt foarte rari şi plantaţi de puţin timp, judecând după dimensiuni. Totuşi, ceva studii pentru combaterea eroziunii solului trebuie să se fi făcut…

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Drumul înghiţit de albia de torent "se vindecă"

S-a lucrat la reabilitarea segmentului de drum naţional (DN 24 D) care se prăbuşea într-o albie de torent, între satele Crăieşti şi Vârlezi. Din păcate, situaţia este încă departe de a fi optimă. Dacă ne aşteaptă o toamnă ploioasă, şansele ca hăul să se caşte din nou şi să reînceapă să muşte din drum sunt destul de mari. Plantaţia de salcâmi înfiinţată în urmă cu câţiva ani şi aflată în administraţia Agenţiei Naţionale pentru Îmbunătăţiri Funciare (ANIF) a dispărut odată cu înaintarea albiei de torent. Ar trebui, evident, reînfiinţată, astfel încât să mai crească şi şansele ca lucrarea de stabilizare a drumului să dureze.

Situaţia din primăvară

La finele lunii mai, albia de torent înaintase atât de mult, încât bucăţi mari din carosabilul dintre Vârlezi şi Crăieşti erau prăbuşite în râpă. Semnele care indicau starea extrem de proastă a drumului erau plasate la fiecare câteva sute de metri, iar cine le ignora şi prefera să circule cu viteză risca să se trezească pe fundul hăului, cu maşină cu tot. La momentul publicării articolului nostru, deşi problema exista deja de luni bune, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nici măcar nu postase pe site-ul propriu faptul că circulaţia este restricţionată în zonă şi se mergea doar pe o singură bandă. Ulterior, segmentul de pe DN24 D a figurat ca restricţionat pentru traficul greu, dar pentru destul de mult timp CNADNR s-a mulţumit doar să posteze în zonă semnele de restricţie, fără a mai face vreo reparaţie.

Drumul, cel de acum

Partea albiei de torent care ajunsese la drum s-a umplut cu piatră şi pământ. Teoretic, în curând s-ar putea relua circulaţia pe ambele sensuri, deşi albia torentului nu a dispărut. Dar ploile însemnate cantitativ au toate şansele să spele din nou pământul şi să prăvălească piatra. Prin urmare, ar fi nevoie şi de definitivarea tuturor lucrărilor de combatere a eroziunii solului.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.