Jump to content

Concedieri colective la Transurb


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Reducere de personal la Transurb

Aleşii locali au decis, joi seară, reducerea numărului total de posturi la SC Transurb, de la 865 la 786. Reducerea a fost justificată de necesitatea încadrării în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2010 de numai 40.600.000 de lei. Noul buget al Transurb, votat de Consiliul Local, este de numai 94,09 la sută din cel pe care societatea l-a avut aprobat în 2009.

În documentele Transurb se arată că din cele 79 de posturi desfiinţate, 73 sunt vacante şi doar 6 sunt ocupate. Cele 73 de posturi sunt vacante pentru că personalul care le-a ocupat a fost redistribuit corespunzător pregătirii profesionale. Astfel, se arată în documentele Transurb, 39 de persoane au urcat în funcţia de controlor bilete, 18 sunt muncitori calificaţi la Atelierul de Întreţinere Troleibuze Autobuze, 17 sunt conducători auto la Atelierul de Exploatare Aurobuze-Troleibuze, iar nouă persoane au fost concediate. Cât despre cele şase posturi ocupate, Transurb a decis concedierea persoanelor care le ocupă, atribuţiile urmând să fie preluate de salariaţii rămaşi în cadrul compartimentului respectiv.

Odată ce au tăiat cele 79 de posturi, aleşii au votat şi bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2010. Veniturile totale propuse pentru anul 2010 sunt de 40.600.000 lei, iar cheltuielile de 40.551.000 lei. Profitul brut propus a se realiza în anul 2010 este de 49.000 lei. Cheltuielile cu salariile respectă majorarea cu rata inflaţiei, se mai arată în documentele ce însoţesc hotărârea.

Consilierul local PD-L Mihai Alin a ţinut să atragă atenţia că subvenţia Transurb pe 2010 este cu 30 la sută mai mare decât în 2009, ridicându-se la suma de 27.790.00 de lei şi s-a întrebat dacă acordarea ei va fi posibilă anul acesta. Şi liberalul Mircea Cristea a dat de înţeles că suma prevăzută la subvenţii este foarte mare. Primarul Dumitru Nicolae, împăciuitor, a răspuns că, atunci când va fi aprobat bugetul Consiliului Local, se va şti precis cât îşi permite consiliul să plătească pentru subvenţie.

Directorul Transurb, Genica Totolici, a replicat că subvenţia nu este altceva decât suma suportată de Primărie pentru protecţia socială: abonamentele elevilor, studenţilor, reducerile şi gratuităţile pentru pensionari: „Nu e o majorare a subvenţiei. Suma în plus faţă de anul trecut reprezintă redevenţa pe care o plătim înapoi Primăriei. Anul acesta, noi plătim către Primărie redevenţă pentru concesionarea firului de contact a stâlpilor şi a celor 40 de autobuze care sunt noi pe traseu, autobuze în proprietatea Primăriei”.

http://www.viata-libera.ro/articol-Reducere_de_posturi_la_Transurb_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Concedieri colective la Transurb

Planul de disponiblizare a salariaţilor Transurb, ca urmare a restructurării şi reorganizării societăţii, a ajuns ieri pe masa aleşilor locali. Potrivit documentelor prezentate de societate, din totalul de 786 de posturi cuprinse în structura organizatorică actuală se reduc 139 (18 la sută), dintre care 85 de posturi sunt vacante şi 54 sunt ocupate de personal ce urmează a fi concediat. Astfel, Transurb va rămâne cu 647 de posturi, din care 61 - personal TESA (dintre care un director general, un director economic, un director exploatare comercial şi un director tehnic), 110 - personal operativ şi 476 - personal muncitor.

Cine şi de ce pleacă

„Având în vedere că personalul necesar desfăşurării activităţii este de 647 de salariaţi, 54 de salariaţi vor fi disponibilizaţi prin concediere colectivă, care va începe din luna iulie 2014. Prin restructurarea şi reorganizarea activităţii de întreţinere, reparaţii şi exploatare a mijloacelor de transport - 99 de autobuze, 13 troleibuze şi 63 de tramvaie - şi externalizarea serviciului de pază sunt afectaţi salariaţi din toate categoriile - TESA, vânzători de bilete, impiegaţi de mişcare, personal muncitor de la formaţiile de întreţinere şi reparaţii a tramvaielor şi autobuzelor, şoferi şi agenţi pază”, se arată în planul de disponibilizare al societăţii. Până pe 16 iunie, salariaţii vor fi evaluaţi, pe 17 iunie vor fi întocmite listele cu personalul ce urmează a fi disponibilizat, iar pe 20 iunie salariaţilor concediaţi li se va comunica perioada de preaviz.
Dumitru Lungu, liderul Sindicatului Şoferilor Transurb, a fost de acord cu propunerea conducerii de reorganizare a activităţii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aleşii locali au aprobat concedieri la Transurb

* Vor pleca acasă un şef de birou financiar, salariaţi TESA, contabili, secretare, tehnicieni, agenţi de pază, impiegaţi de mişcare şi vânzători de bilete

De 88 de ori au ridicat mâna aleşii locali pentru a aproba, contra cronometru, 88 de hotărâri, în şedinţa ordinară de ieri a Consiliului Local. Una dintre cele mai importante decizii luate de aleşi vizează concedieri la SC Transurb, proiect introdus pe ordinea de zi la solicitarea primarului Marius Stan. Totodată, Transurb a primit încuviinţarea aleşilor pentru a-şi angaja un avocat şi i-a fost schimbat un membru al Consiliului de Administraţie al societăţii, fiind desemnat Cristian Lăpuşneanu în locul lui Maricel Constandache.

În urma votului din CL, organigrama Transurb se reduce de la 786 de posturi la 647 de posturi. Din cele 139 de posturi desfiinţate, 85 sunt vacante, iar 54 sunt ocupate de salariaţi care vor fi concediaţi. Vor pleca acasă 15 salariaţi TESA - patru inspectori, doi ingineri şi doi subingineri, un şef de birou financiar, doi contabili, două secretare şi doi tehnicieni. Celelalte 39 de posturi desfiinţate sunt ocupate de personal muncitor - 15 agenţi de pază, 15 impiegaţi de mişcare, opt vânzători de bilete şi un arhivar.
Planul de disponibilizare va fi înaintat Ministerului Transporturilor pentru alocarea de către Guvern a unor sume pentru plata venitului lunar de completare, care se va adăuga indemnizaţiei de şomaj de care vor beneficia disponibilizaţii.
Concedierea salariaţilor se va face după evaluarea lor profesională. Listele cu disponibilizaţii se vor întocmi pe 17 iunie, dată la care cei care vor pleca vor primi preavizul. La data expirării perioadei de preaviz, în luna iulie, contractele individuale de muncă vor înceta.
Ca urmare a reorganizării şi restructurării, Transurb va rămâne cu 647 de posturi, din care 476 de posturi personal muncitor, 110 posturi personal operativ, 61 posturi cu activităţi permanente. Societatea va fi condusă de patru directori: un director general, unul tehnic, unul economic şi unul de exploatare.
Singurul comentariu în privinţa noii organigrame a venit din partea Victor Dobrea: „Văzând organigrama, chiar şi după dispariţia celor 54 de persoane, îmi dau seama de ce este aşa de scump şi de ce trebuie să dăm atâţia bani la Transurb”.
viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Decembrie cu preavize la Transurb
Restructurarea societăţii locale de transport, Transurb Galaţi, decisă prin vot de Consiliul Local la jumătatea anului, se va finaliza în aceste zile. Conform directorului general al Transurb, Genica Totolici, ultimii 28 de salariaţi incluşi pe lista disponibilizaţilor au primit preaviz în această lună şi, cel mai probabil în ianuarie 2015, vor părăsi societatea.
„28 de angajaţi de la Transurb au primit preaviz în decembrie. Dintre ei, foarte mulţi şi-au luat deja concedii medicale şi cred că în ianuarie vor pleca definitiv din societate. Nu pot să spun că erau posturi în plus, dar din cauza cerinţelor de reducere a cheltuielilor salariale - pe care nu le poţi micşora decât prin reduceri de personal - a fost necesar ca în 2014 să reducem şi numărul de angajaţi. Nu se primesc niciun fel de salarii compensatorii, ei merg direct în şomaj, pentru că noi nu avem prevăzute în contractul colectiv de muncă salarii compensatorii. Şi, dacă erau prevăzute, ele trebuiau plătite tot din bugetul primăriei”, a afirmat Genica Totolici în cadrul emisiunii „Fie vorba între noi”, difuzată de postul de radio gălăţean ProFM LiderFM.
Faptul că cei 28 de oameni au primit preaviz chiar înainte de Crăciun „nu e în spiritul sărbătorilor, dar aşa sunt vremurile, nu avem încotro. Aceste situaţii s-au întâmplat la foarte multe societăţi în ultimii ani, la Transurb nu şi nici nu ne-am dorit să se întâmple, dar dacă aşa s-a hotărât, eu nu sunt decât un executant şi execut ceea ce s-a aprobat prin organigramă”, a mai spus Genica Totolici.
În urma votului din CL de la sfârşitul lunii mai 2014, organigrama Transurb s-a redus de la 786 de posturi la 647. Din cele 139 de posturi desfiinţate, 85 erau vacante. S-a hotărât să plece acasă 15 salariaţi TESA - 4 inspectori, 2 ingineri şi 2 subingineri, un şef de birou financiar, 2 contabili, 2 secretare şi 2 tehnicieni. S-au mai desfiinţat 15 posturi de agenţi de pază, 15 de impiegaţi de mişcare, 8 de vânzători de bilete şi un post de arhivar.
Din cele 647 de posturi cu care rămâne Transurb, 476 sunt pentru personal muncitor, 110 pentru personal operativ, iar 61 sunt posturi cu activităţi permanente. Transurb va fi condusă de 4 directori: un director general, unul tehnic, unul economic şi unul de exploatare.
presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Concedieri colective la Transurb. Cel puţin 40 de salariaţi vor rămâne fără loc de muncă

Potrivit unui document care ne-a parvenit la redacţie, compania de transport public în comun, Transurb, a notificat Inspectoratul Teritorial de Muncă Galaţi şi Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Galaţi cu privire la faptul că urmează să efectueze concedieri colective. Este vorba despre minimum 40 de salariaţi din toate categoriile de personal: muncitor, operativ, TESA. Concedierea se va face în maxim două etape, începând din luna octombrie 2022. Printre principalele motive invocate pentru necesitatea concedierilor se numără: reducerea activităţii de transport urban de călători, ca urmare a reducerii numărului de kilometri în anul 2022 şi pierderile uriaşe înregistrate în 2021 şi pe primul semestru al anului 2022.    

Nu mai puţin de 40 de angajaţi ai Transurb ar urma să fie concediaţi, conform notificării pe care societatea a transmis-o, Inspectoratului de Muncă şi Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă. Documentul datat 1 septembrie 2022, cuprinde şi motivele care determină reorganizarea şi restructurarea personalului.  Cap de listă este „reducerea activităţii de transport urban de călători, în principal a transportului de călători cu autobuzele şi troleibuzele, ca urmare a reducerii numărului de kilometri în anul 2022, conform contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local”. 

Scoaterea din funcţiune şi casarea unor autobuze şi tramvaie care nu mai corespund din punct de vedere al normelor tehnice şi siguranţei în exploatare conduce la o reducere a activităţi de mentenanţă, revizii şi reparaţii a mijloacelor de transport. „Scăderea veniturilor proprii din vânzarea biletelor şi abonamentelor de la casele de bilete şi abonamente, concomitent cu creşterea gradului de utilizare de către călători a TVM-urilor pentru achiziţionarea titlurilor de călătorie a determinat reducerea programului de lucru la casele de bilete”, se arată în document.

Implementarea programului SKADA pentru monitorizarea funcţionării şi exploatarea staţiilor de redresare de la distanţă implică o reorganizare a activităţii de la aceste locuri de muncă şi o reducere a personalului. Operatorul punctează şi reorganizarea activităţii de monitorizare şi dispecerizare a mijloacelor de transport prin comasare la dispeceratul autobazei.

Pe lista de motive se mai află îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în programul de restructurare a obligaţiilor bugetare şi situaţia economico-financiară a societăţii. Aceasta a înregistrat pierdere în anul 2021 în sumă de 6.296.000 de lei şi în primul semestru a anului 2022 o pierdere în sumă de 10.453.000 de lei.

Conform documentului, criteriile avute în vedere pentru stabilirea ordinii de prioritate la concediere sunt legate de realizarea obiectivelor de performanţă ale salariaţilor. Primii pe listă ar urma să fie salariaţii care cumulează două sau mai multe funcţii în societate, ei care cumulează pensia cu salariul, cei care îndeplinesc condiţiile de pensionare şi cei cu număr mare de sancţiuni. Suma care ar putea fi acordată ca plată compensatorie reprezintă echivalentul a şase salarii brute calculate prin media salariilor brute realizate pe ultimele şase luni.

„Pentru limitarea numărului concedierilor din personalul muncitor, una dintre măsuri are în vedere suplimentarea personalului alocat pentru mentenanţa TVM-urilor cu o echipă de maxim patru salariaţi.

Ar mai fi de spus că la data de 31 august 2022, Transurb raporta 705 salariaţi dintre care: personal muncitor - 504, personal operativ - 112, TESA - 53.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Angajații Transurb reacționează la vestea concedierilor colective: "Plecarea a 30-40 de oameni nu va schimba nimic"

„E trist ceea ce se întâmplă, dar și mai trist este că plecarea a 30-40 de oameni nu va schimba nimic!”, este convingerea unora dintre angajaţii societăţii Transurb care au aflat că urmează, luna viitoare, concedieri colective.

Reacţiile angajaţilor companiei de transport public local Transurb SA, la aflarea veştii că vor urma concedieri colective, nu au întârziat să apară. Am primit la redacţie numeroase mesaje din partea lor. Nu lipsesc acuzaţiile că sistemul de ticketing este nefuncţional, că s-a pus presiune pe controlori să aducă încasări şi că se ajunge la excese, că în loc să vândă bilete sau abonamente la chioşcurile Transurb casierele au fost trimise în control în mijloacele de transport. Vă prezentăm cele mai relevante mesaje primite, cu precizarea că păstrăm anonimatul salariaţilor Transurb:

„Duminică, în tot oraşul a fost deschisă DOAR o cabină de bilete şi abonamente, în situaţia în care TVM-urile sunt de proastă calitate şi nu se poate cumpăra bilet de la multe dintre ele. Într-o zi pot fi şi 15 aparate defecte. Bătaie de joc! Casierele sunt trimise în control pentru a creşte venitul din amenzi, cabinele sunt închise, iar TVM-urile nefuncţionale”.

„De teama concedierilor, unii controlori sunt în stare să-şi amendeze şi mama! E trist ce se întâmplă, dar și mai trist e că plecarea a 30-40 de oameni, nu va schimba nimic!”.

„Prin iunie, la aşa-zisele Zile ale Galațiului am ajutat călătorii din Gară să-și ia bilete plătind cu cardul. Când am reproşat această situaţie la şedinţa Consiliului de Administraţie, directorul Vergiliu Vals din Primărie mi-a răspuns: «Am trăit să văd că șoferii nu mai bagă leul în buzunar»…” .

„Ce credeţi că fac acei călători din Gară - deservită de patru trasee importante - care tot nu reuşesc să-şi procure bilet? Jumătate urcă în autobuz fără! Primăria şi conducerea Transurb spun că acei prinşi fără bilet nu au nicio scuză, chiar dacă nu merge TVM-ul sau cabina e închisă, pentru că există biletul prin SMS și portofelul electronic. Controlorii sunt încurajați să-i amendeze, pentru că oricum se pune presiune pe ei să crească încasările. Victime sunt cei care vin din alte localităţi, la Gară sau la Bac. Sunt persoane care calcă pentru prima dată în oraș sau care nu au mai fost aici de ani de zile. Lor nu le poți pretinde să aibă un portofel electronic”.

„E un cerc vicios... Trebuie stabilit foarte clar, știind cu toții problemele sistemului de ticketing, în ce măsură controlorii trebuie să fie mai indulgenți cu călătorii care nu au bilet ori dacă trebuie să-i amendeze”.

„Controlorii trebuie să fie îngăduitori, dar și eficienți. De regulă, conflictele pot fi evitate, dar ai noștri, în majoritatea cazurilor, reacționează agresiv. Meseria asta nu-i pentru oricine. Şi nici cea de șofer transport persoane”.

„Noi știm cum stau lucrurile. Firma de partid să-şi ia TVM-urile şi să şi le bage în...  Niciodată cei din Primărie nu vor recunoaște ca sistemul e prost.  Așa că ne consumăm de pomană".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Şoferii şi casierii, în topul posturilor desfiinţate la Transurb. Decizia aleşilor locali

Cu 20 de voturi „pentru” (PSD şi PNL) şi cinci „împotrivă” (USR PLUS şi PACT), aleşii locali au dat undă verde concedierilor la SC Transurb SA, aprobând noua organigramă a companiei de transport public în comun. Conform documentelor, vor fi desfiinţate 70 de posturi, din care 42 sunt ocupate de personalul ce urmează a fi disponibilizat. Şoferii şi casierele conduc detaşat în topul posturilor care nu se mai regăsesc în organigramă.

După cum ziarul „Viaţa liberă” a anunţat încă din 3 septembrie 2022, la SC Transurb SA, urmează concedieri colective, conform notificării pe care societatea de transport public local a transmis-o Inspectoratului de Muncă şi Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă. La baza concedierilor va sta o nouă organigramă a companiei de transport, care a ajuns joi, 29 septembrie 2022, la comisiile Consiliului Local şi a fost introdusă suplimentar pe ordinea de zi a şedinţei ordinare.

Conform notei de fundamentare nu mai puţin de 70 de posturi vor fi desfiinţate, din care 42 sunt ocupate de personalul ce urmează a fi disponibilizat. Astfel, nu se mai regăsesc în noua organigramă: 19 posturi de conducători auto din cadrul Atelierului Exploatare, 17 posturi de casier, zece posturi de electrician, trei posturi de controlor de bilete. Se mai desfiinţează şi posturi de gestionar, de şef de birou, de inspectori de specializate, de şef atelier etc.

„Din totalul de 750 de posturi prevăzute în organigrama actuală, se desfiinţează un număr de 70 de posturi şi rămân 680. La data de 15 septembrie 2022, personalul angajat în cadrul societăţii este de 700 de salariaţi. Din totalul de 680 de posturi prevăzute în noua organigramă, 65 sunt posturi TESA, 97 sunt posturi pentru personalul operativ (şefi de coloană, dispeceri, casieri, controlori de bilete, controlori de trafic, operatori monitorizare, operatori introducere, validare şi prelucrare date etc.) şi 518 sunt posturi pentru personalul muncitor.

La modificarea structurii organizatorice s-a avut în vedere reorganizarea activităţii din cadrul Direcţiei Economice şi Direcţiei Exploatare, precum şi ajustarea necesarului de personal la locurile de muncă, acolo unde cerinţele o impun”, se arată în nota de fundamentare a noii organigrame.

În documente se precizează că salariaţii care ocupă posturile care se desfiinţează vor fi concediaţi şi vor primi plăţi compensatorii reprezentând echivalentul a şase salarii brute, calculate prin media salariilor brute realizate în ultimele şase luni.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, principalul motiv pentru reorganizarea şi restructurarea personalului este reducerea activităţii de transport urban de călători, în principal a transportului de călători cu autobuzele şi troleibuzele, ca urmare a reducerii numărului de kilometri în anul 2022. Se adaugă scoaterea din funcţiune şi casarea unor autobuze şi tramvaie care nu mai corespund din punct de vedere al normelor tehnice şi siguranţei în exploatare, fapt care conduce la o reducere a activităţi de mentenanţă, revizii şi reparaţii a mijloacelor de transport.

De asemenea, au scăzut veniturile proprii din vânzarea biletelor şi abonamentelor de la casele de bilete şi abonamente, concomitent cu creşterea gradului de utilizare de către călători a TVM-urilor pentru achiziţionarea titlurilor de călătorie, fapt care a determinat reducerea programului de lucru la casele de bilete.

Nu în ultimul rând, Transurb a înregistrat o pierdere în anul 2021 în sumă de 6.296.000 de lei şi în primul semestru al anului 2022 o pierdere în sumă de 10.453.000 de lei.

Veşti bune pentru călători

Tot la şedinţa de joi s-a aprobat modificarea traseului 10, prin introducerea acestuia pe strada Regiment 11 Siret, şi a traseului 28, prin introducerea acestuia pe bulevardele Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918, pentru a micșora gradul foarte mare de încărcare a traseului 11 pe tronsonul Micro 40 – IREG. De asemenea, s-a decis alocarea unei capacități de pe traseul 20 pe traseul 9. Traseul 20 va fi asigurat cu şase autobuze cu o frecvență medie de 12 minute, cu mențiunea că pe strada Regiment 11 Siret va fi suplinit și de traseul 10. Traseul 9 va fi asigurat în urma suplimentării cu patru autobuze cu o frecvență de 15 minute. În acelaşi timp, s-au făcut corecții/recalculări grafice la traseele 102, 9, 13, 15, 20, 30/31 și 105. Rămâne de văzut când vor intra în vigoare aceste modificări.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Concedieri colective în transportul public din Galați: dispar 70 de posturi

Se fac concedieri colective la societatea de transport public din Galați. Un număr de 70 de posturi vor fi desfiinţate, principalul motiv fiind reducerea activităţii de transport urban de călători.

Potrivit proiectului de hotărâre, aprobat de Consiliul Locat, vor fi desființate 70 de posturi de la societatea Transurb Galați, din care 42 sunt ocupate de personalul ce urmează a fi disponibilizat. Este vorba de 19 posturi de conducători auto, 17 posturi de casier, zece posturi de electrician, trei posturi de controlor de bilete. Totodată, se mai desfiinţează şi posturi de gestionar, de şef de birou, de inspectori de specialitate.

„80 la sută din cei care urmează să primească preaviz și să fie concediați sunt la cerere. Sunt angajați care mai au câteva luni până la pensie și s-au oferit să plece. A fost înțelegere din partea angajaților, nici noi nu am tras cu tunul. Singura problemă ar fi la casiere, unde se vor desființa 17 locuri. Vom încerca să relocăm câteva dintre angajate la control bilete”, spune directorul societății de transport public, Ghiță Paraschiv.

Potrivit sursei citate, s-a apelat la soluția concedierilor din cauza „reducerea activităţii de transport urban de călători, în principal a transportului de călători cu autobuzele şi troleibuzele, ca urmare a reducerii numărului de kilometri în anul 2022”.

Un alt motiv este „scăderea veniturilor proprii din vânzarea biletelor şi abonamentelor de la casele de bilete şi abonamente, concomitent cu creşterea gradului de utilizare de către călători a TVM-urilor pentru achiziţionarea titlurilor de călătorie a determinat reducerea programului de lucru la casele de bilete”.

În prezent, societatea de transport public, Transurb Galați, are prevăzute în organigramă 750 de posturi. După concedierile colective, vor rămâne 680 de salariați.

Transportul public din Galați este operat de SC Transurb SA. Această societate este subordonată Consiliului Local al Municipiului Galați și are în administrare toate traseele de tramvai, troleibuz și autobuz, fiind, începând cu data de 9 mai 2016, unicul operator de transport public din Municipiul Galați. 

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.