dcp100168 Posted May 23, 2014 Posted May 23, 2014 Pe calea ferată Galaţi - Bucureşti se poate circula cu 140 km/hViteza medie a trenurilor pe căile ferate din România este de 50 de kilometri, nici jumătate comparativ cu media europeană, însă exista opt linii magistrale pe care, în urma investiţiilor făcute, trenurile au ajuns la o viteză medie de deplasare cuprinsă în intervalul 80-140 de kilometri pe oră.Potrivit CFR Infrastructură, aceste linii sunt Bucureşti Nord - Constanţa (225 kilometri), Bucureşti Nord - Predeal (140 de kilometri), Bucureşti Nord - Galaţi (241 de kilometri), Bucureşti Nord - Timişoara (562 de kilometri), Ploieşti - Vicşani (488 de kilometri), Iaşi - Paşcani (76 de kilometri), Episcopia Bihor - Halmeu(150 de kilometri) şi Apahida - Baia Mare (181 de kilometri).Pe restul liniilor, lucrurile stau mult mai prost. Infrastructura deficitară face ca viteza medie de deplasare a trenurilor să coboare chiar şi sub 50 km/h, media pe ţară.Recordul de viteză pe calea ferată, în România, a fost atins în aprilie - 175 de kilometri pe oră. Testele au fost efectuate în poligonul feroviar de la Făurei, de un tren electric fabricat de uzina craioveană Softronic. Trenul va transporta si calatori, pentru prima oara, pe ruta Craiova - Bucuresti, in luna iulie a acestui an, dupa ce vor fi facute toate testele necesare pentru eliberarea avizelor de circulatie. Producatorii garniturii de mare viteza spun ca planuiesc realizarea unui tren similar pentru a fi introdus pe tronsonul dintre Constanţa şi Bucureşti.economica.net
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now