Jump to content

Autobuz electric, în probe pe străzile Galaţiului


Recommended Posts

Posted

Autobuz electric, în probe pe străzile Galaţiului

Începând de miercuri, gălăţenii vor avea ocazia să circule, timp de o lună, cu un autobuz electric, în cadrul unui proiect pilot pe care Primăria îl derulează în parteneriat cu regia de transport Transurb SA şi firma CEFIN.  „Autobuzul electric va rămâne în Galaţi cel puţin o lună, va fi la dispoziţia publicului călător începând cu 4 iunie şi va circula, alternativ, pe toate traseele importante din oraş, după o planificare făcută de societatea locală de transport public”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu. Turul inaugural pe traseul 102 va avea loc marţi, la finalul unei conferinţe de presă în care va fi prezentat proiectul.

Teste cu autobuze electrice au mai avut loc şi în alte mari oraşe, printre care Timişoara şi Braşovul. Datorită funcţionării cu motor electric, autobuzul electric BYD este un vehicul prietenos cu mediul înconjurător, fiind complet nepoluant, cu zero emisii de CO2 şi noxe şi cu zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic. Bateriile au la bază o tehnologie de vârf şi sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic şi fără metale grele.

presadegalati.ro

Posted

O lună de testări. Autobuzul electric intră pe traseele Transurb

* Începând de astăzi, timp o săptămână, autobuzul electric sosit ieri în Galaţi va circula pe traseul 104 * La finele lunii de testare, autorităţile vor decide dacă merită investiţia, având în vedere că un autobuz electric costă cel puţin dublu faţă de un autobuz clasic

Primul autobuz electric va circula experimental, timp de o lună, pe străzile oraşului, în cadrul unui proiect pilot derulat de Primăria Galaţi în parteneriat cu Transurb şi CEFIN. Viu colorat şi nou-nouţ faţă de restul mijloacelor Transurb, autobuzul electric a fost testat până acum în Timişoara, Braşov, Suceava şi Brăila. Primii călători au fost primarul Marius Stan, viceprimarul Florin Popa, directoarea Transurb, Genica Totolici, jurnaliştii şi un cuplu - o gălăţeancă şi soţul său englez, veniţi în vizită la malul Dunării.

Date tehnice
Potrivit reprezentanţilor CEFIN, autobuzul, model K9, produs de compania chineză BYD, funcţionează cu baterii reîncărcabile care îi asigură o autonomie de 250 km cu o singură încărcare, în condiţii de trafic urban. Şoferii Transurb parcurg zilnic peste 250 km, dar reprezentanţii CEFIN susţin că, la Braşov, parcursul maxim realizat la o singură încărcare completă a bateriei a fost de 268 km. Autobuzul are frână cu regenerare, motor pe butucul roţii, baterie fier-fosfat sută la sută reciclabilă, garantată zece ani, caroserie de aluminiu şi nu poluează.
Pe de altă parte, impresiile primilor săi călători au fost că nu e mai silenţios şi mai confortabil decât un troleibuz obişnuit. Poate că şoselele româneşti l-au pus la încercare şi l-au făcut să scârţâie din încheieturi. În plus, persoanele înalte, ca vicele Popa, riscă să iasă cu capul prin capotă în partea din spate a autobuzului, unde podeaua este înălţată. Deşi încântat de călătorie, cuplul format dintr-o gălăţeancă şi un englez s-a arătat destul de rezervat faţă de o asemenea investiţie: „Se cunoaşte acest concept în Marea Britanie, dar se consideră că autobuzele electrice sunt de două ori mai scumpe şi mai grele decât troleele şi tramvaiele a căror infrastructură e dezvoltată în marile oraşe europene”.

Cumpărăm sau nu?
Reprezentanţii CEFIN s-au ferit să spună cât costă autobuzul electric, dar au admis că „este sensibil mai scump, către dublu faţă de un autobuz clasic”, precizând că „pe o durată de utilizare de zece ani, costurile totale de achiziţie, mentenanţă, combustibil asigură o economie de peste 300.000 de euro faţă de un autobuz clasic”.
Primarul Marius Stan a amintit că există deja o hotărâre de Consiliu local privind achiziţia a 14 troleibuze printr-un împrumut pe care Primăria vrea să-l contracteze la BERD. „După ce vom testa autobuzul putem să modificăm proiectul de hotărâre şi să achiziţionăm autobuze electrice în loc de trolee”, a spus Stan. Problema este, potrivit directoarei Transurb, Genica Totolici, că înlocuirea firului de contact - vechi din 1985, care se rupe mereu pe traseu - costă 500.000 de euro numai pe reţeaua Micro 19 - Parc CFR, şi nu este prinsă în împrumut.
Cert este că, până la trolee sau autobuze electrice, este în desfăşurare o licitaţie pentru 43 de autobuze la mâna a doua, care ar trebui să vină în luna august.

viata-libera.ro

  • 5 weeks later...
Posted

Autobuzul electric, mai rentabil decât unul clasic. Călătorii gălăţeni au fost încântaţi de dotările autobuzului

Autobuzul electric testat, în luna iunie, pe mai multe trasee din oraş are un cost de utilizare de trei ori mai mic decât un autobuz clasic. Este concluzia la care a ajuns conducerea societăţii de tranport local. Din păcate, perioada în care a fost testat autobuzul a fost prea scurtă pentru ca reprezentanţii Transurb să analizeze şi care sunt costurile de întreținere a mijlocului de transport electric.

Reprezentanţii societăţii locale de transport în comun din Galaţi spun că, în comparaţie cu un autobuz clasic, cel electric este mai rentabil. Are ca avantaje costurile reduse de exploatare, absenţa poluării, dar şi faptul că nu utilizează carburanţi pe bază de hidrocarburi.

Sincron Genica Totolici, directorul societăţii Transurb: "Ca şi consum electric ceea ce am făcut noi estimativ la suta de kilomertri este o diferenţă foarte mare între consumul de energie electrică şi consumul de combustibil. 680 de lei la o sută de kilometri consum energie electrică pe când la autobuz este mult mai mult, este triplu"

Chiar dacă autobuzele electrice sunt foarte scumpe, şoferii sunt de părere că merită investiţia.

Gică Pintilie, şofer: "Acest autobuz la încărcare la 9 ore de funcţionare consumă undeva la 120 kw. Eu vă spun că este foarte bine, e puţin pe lângă celălalte autobuze care sunt pe motorină".

Totuşi, autorităţile nu au avut timp să calculeze şi cheltuielile de întreţinere ale autobuzului electric.

Genica Totolici, director Societatea Transurb: "Nu avem nicio carte tehnică lăsată, din care să vedem ce componente are acest autobuz electric, care este starea lui după folosire şi exploatare pe traseele oraşului".

Călătorii gălăţeni au fost încântaţi de dotările autobuzului. "E mult mai răcoros, nu mai e saună" a spus un călător. "Este mai perfomant, nu are emisie de gaze" a declarat alt pasager.

Autobuzul electric a circulat experimental, timp de o lună, pe străzile oraşului, în cadrul unui proiect pilot derulat de Primăria Galaţi în parteneriat cu Transurb şi firma CEFIN. El a fost testat până acum în Timişoara, Braşov, Suceava şi Brăila, iar de la Galaţi va pleca, joi, spre Bucureşti.

digi24.ro

  • 10 months later...
Posted

Un nou model de autobuz electric va fi testat pe străzile Galaţiului

Conform programării făcute de Transurb, autobuzul electric va circula pe traseele 102 (Micro 19 - Parc CFR), 11 (Micro 13 - Piaţa Centrală) şi 17 (Metro - Dimitrie Cantemir).

Veşti bune pentru gălăţenii care s-au săturat de autobuzele poluante care circulă prin oraş! Începând de vineri, 8 mai 2015, timp de o săptămână, un nou model de autobuz ecologic va putea fi folosit de gălăţeni pe mai multe trasee din urbe. Conform programării făcute de Transurb, autobuzul electric va circula pe traseele 102 (Micro 19 - Parc CFR), 11 (Micro 13 - Piaţa Centrală) şi 17 (Metro - Dimitrie Cantemir). Aceste trasee au fost alese pentru că sunt lungi şi astfel pot fi testate eficient autonomia şi consumul de curent electric pentru încărcarea acumulatorilor.

Autobuzul electric ce va fi testat în transportul public din Galaţi este fabricat de o cunoscută firmă de profil din Cehia, SOR Libchavy, modelul aflat în teste fiind EBN 10.5. Autobuzul are 85 locuri (pe scaune şi în picioare), o autonomie de deplasare de 250 de kilometri, timp de încărcare a acumulatorului de 7-8 ore şi este dotat cu un motor cu răcire pe lichid (Skoda Electric) şi acumulator litiu-ion Winston. Şasiul şi părţile expuse intemperiilor sunt confecţionate din oţel inoxidabil, iar panourile frontale, laterale, spate şi de plafon precum şi alte componente sunt realizate din materiale compozite din plastic sau aluminiu, care nu ruginesc.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.