Jump to content

Navrom Bac face profit din monopolul pe trecerea Dunării


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Navrom Bac face profit din monopolul pe trecerea Dunării

* Navrom Bac, parte din cadrul celei mai vechi companii româneşti de navigaţie, asigură cea mai scurtă legătură a Galaţiului cu Dobrogea până la construirea podului sau tunelului

Fie ploaie, fie ninsoare sau criză financiară, cu toţii am avut nevoie la un moment dat să trecem Dunărea cu bacul. Deci, vrând-nevrând, am avut contact cu Navrom Bac, firma care se ocupă de trecerea peste Dunăre a pasagerilor, TIR-urilor şi autoturismelor. Având în vedere că, la nivelul Galaţiului, Navrom Bac este singura firmă ce se ocupă de această activitate, criza financiară nu i-a afectat absolut deloc veniturile. Potrivit datelor financiare publice, în ultimii ani, firma a înregistrat constant profit.

Sora mai mică a CNFR Navrom

Ca şi companie independentă, Navrom Bac a apărut pe piaţa românească în anul 1999, atunci când firma s-a desprins din sora mai mare, Navrom SA Galaţi. "În acest moment, Navrom Bac operează două feriboturi cu o capacitate de 58 de autoturisme şi 300 de pasageri, un feribot de 25 de tone, cu o capacitate de 11 autoturisme şi 160 de pasageri, cinci pontoane de acostare cât şi patru dane de acostare" , a explicat ing. Marilena Vasilache, directorul Navrom Bac Galaţi.
"Punctul de trecere Galaţi - I.C.Brătianu dispune de construcţii hidrotehnice noi, care au fost executate după standarde moderne. Pe fiecare mal, debarcaderele dispun de dane specializate pe tipuri de nave şi nivel al apelor Dunării pentru ambarcare - debarcare pasageri şi mijloace de transport rutier. Debarcaderul Galaţi dispune şi de o ultramodernă rampă de lansare la apă a ambarcaţiunilor de agrement sau utilitare, rampă care poate fi utilizată în deplină siguranţă şi în cazul celor mai scăzute niveluri ale Dunării. Navrom Bac Galaţi dispune  şi de o staţie de combustibil pentru alimentarea ambarcaţiunilor de agrement sau utilitare", a mai explicat aceasta. "Atât personalul navigant, cât şi dotarea navelor cu instalaţii radar de ultimă generaţie şi echipamente de salvare moderne asigură servicii la standarde europene", a continuat directorul.

Afaceri pe plus

Din 2010 până în prezent, cifra de afaceri a companiei a crescut constant, una dintre explicaţii fiind chiar faptul că gălăţenii nu au altă opţiune pentru a ajunge mai rapid în Dobrogea. "Campania dumneavoastră se intitulează "Ei ţin Galaţiul în viaţă", însă, în cazul companiei noastre, putem spune cu mâna pe inimă că oraşul Galaţi este cel care ne ţine pe noi în viaţă", a spus directorul Navrom Bac.
Acest lucru este demonstrat cât se poate de bine de cifrele publice ale companiei. Astfel, în anul 2010, Navrom BAC a avut o cifră de afaceri de 2.162.643 de euro şi un profit de 758.090 euro. În anul următor, compania a declarat o cifră de afaceri de 2.436.104 euro şi un profit de 747.384 de euro. În 2012 s-a înregistrat o uşoară scădere din punctul de vedere al cifrei de afaceri. Astfel, în acest an, compania a declarat o cifră de afaceri de 2.367.048 de euro . Pe de altă parte, profitul Navrom Bac a crescut spectaculos în acest an. În 2012, Navrom Bac a raportat un profit de 915.613 de euro. La ultima raportare anuală, în 2013, firma a declarat o cifră de afaceri de 2.671.526 de euro şi un profit de 901.323 de euro.
Conform datelor furnizate de companie, Navrom Bac a contribuit la bugetul de stat numai în anul 2013 cu 28.700 de lei, bani ce au provenit din impozitele şi taxele plătite. "Anul trecut, compania noastră a creat 14 noi locuri de muncă, iar în acest moment avem un număr de 73 de angajaţi", a mai explicat Marilena Vasilache.
"Dacă privim per ansamblu, aportul nostru la viaţa gălăţeană este unul destul de important, având în vedere că de activitatea Navrom Bac depinde transportul de marfă, precum cel de cereale, fără a mai pune la socoteală şi transportul pasagerilor", a mai spus aceasta.
"Din păcate, pentru genul de activitate pe care o desfăşurăm, facilităţile acordate de stat sunt destul de puţine. În mod particular, Navrom Bac nu a beneficiat de absolut nicio facilitate. Din punctul meu de vedere, ar trebui luată în considerare o scădere a taxelor şi impozitelor, pentru ca firmele să poată supravieţui în continuare pe piaţă", a continuat Marilena Vasilache.
În acest an, pasagerii care vor să traverseze Dunărea pe la Galaţi trebuie să scoată din buzunar 1,5 lei la fiecare trecere. Taxa pentru un autoturism este de 18 lei, în timp ce un abonament de trecere pe o lună, cu o reducere de 25 de procente, costă 45 de lei.

Comparaţie cu fratele mai mare

Fratele mai mare al Navrom Bac Sa Galaţi este CNFR Navrom, companie ce dispune de o flotă compusă din 33 de împingătoare, dar şi din 408 nave nepropulsate - 305 barje, 93 de şlepuri şi 10 ceamuri. Cu toate acestea, Navrom Bac se poate compara, cel puţin ca profituri, cu "sora mai mare", iar în unii ani chiar a stat mai bine. De exemplu, în 2011, CNFR Navrom a ieşit pe pierdere, în timp ce Navrom Bac a obţinut un profit de 0,8 milioane de euro. Anul trecut, activitatea CNFR Navrom s-a relansat, dar Navrom Bac rămâne o componentă importantă în Grupului Navrom.

Fişa afacerii

Navrom Bac s-a desprins din compania Navrom în anul 1999, funcţionând ca şi companie independentă din acel an
Număr mediu de angajaţi: 73
Cifră de afaceri în 2013: 2.6712.256 euro
Profit net în 2013: 901.323 euro

CV de manager/Cine este Marilena Vasilache

Actualul manager al Navrom Bac, Marilena Vasilache, a absolvit Colegiul Naţional "Vasile Alcsandri" în 1987 şi Facutatea de Mecanică, secţia Maşini Termice din cadrul Universităţii "Dunărea de Jos" Galaţi, în 1996. Până să devină manager al Navorm Bac, Marilena Vasilache a mai ocupat funcţii de conducere în cadrul Zonei Libere Galaţi şi a Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Normal ca are profit si nu va fi in pierdere, e ca si benzina, fara benzina/motorina nu te poti deplasa si la fel cu bac-ul nu ai cum sa treci Dunarea in alt mod...  Nu stiu ce modernizare e la bac ca asa e decand lumea, rampe invechite si altele de acum 50 de ani... sa nu mai zic de bac-uri...

Cand eram copil imi placea sa trec cu bac-ul, acum e o teroare, poate pentru pasager mai e cum e, dar cineva care are un vehicul e greu... si e si scump.

Link to comment
Share on other sites

Si asta e unul din motivele pentru care nu o sa fie pod/tunel/portal/teleportor peste Dunare in viitorul previzibil (cel putin pana nu transcede eurodeputatul Nica neica nimeni).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.