Jump to content

S-a închis Autogara Galaţi Sud


dcp100168

Recommended Posts

S-a închis Autogara Galaţi Sud

A fost scandal astăzi în autogara Galați Sud, din apropierea Gării CFR. Mai mulți călători, dar și șoferi care fac curse de la Galați în toată țara și-au arătat astăzi nemulțumirea față de condițiile improprii din autogară. „Nu se poate să nu ai unde să te speli pe mâini, să nu ai de unde să-ți cumperi un ziar sau ceva de băut. Ca la Galați nu am mai văzut în nicio autogară”, a spus, supărată, o călătoare care pleca spre București.

Situația autogării Galați Sud s-a schimbat în luna noiembrie, când a intrat în faliment. Un lichidator judiciar a preluat conducerea firmei și a decis să nu mai permită nimănui accesul pe peron. Acum, nici călătorii și nici șoferii nu mai au acces pe peroane, la toalete și nici în sala de așteptare pentru a se adăposti de frig sau de soare. Deși situația autogării rămâne incertă, cursele spre București, Constanța sau alte orașe se desfășoară fără nicio întârziere.

presadegalati.ro

 

Autogara închisă, călători şi şoferi supăraţi şi dezorientaţi

Autogara Galaţi Sud, aflată la o aruncătură de băţ de Gara Centrală a oraşului, este închisă. Nimeni nu mai are voie să parcheze la peroane, nu se mai poate intra în clădire pentru a se cumpăra bilete. Sunt închise până şi chioşcurile cu băuturi răcoritoare şi apă. S-a închis autogara după ce, în noiembrie, firma care o opera a intrat în faliment, iar acum lichidatorul judiciar a decis să se închidă şi accesul în autogară. Şoferii altor firme care, spun ei, aveau un fel de contract cu autogara, nu mai aveau unde să parcheze.

„Cursele nu mai pleacă din autogară, dar pleacă de aici din faţă. Biletele se iau de la şofer. Asta e. Aveam şi contract cred, adică mai şi plăteam, dar nu ştiu eu sigur asta, ci cei de la firmă. Sunt călătorii dezorientaţi şi nemulţumiţi că nu mai au de unde să îşi ia o apă sau să intre la baie, dar asta e”, spunea un şofer care de acum înainte îşi ia pasagerii nu de la peron, ci din faţa fostei autogări.

presagalatibraila.com
 

Link to comment
Share on other sites

Asa e cand se privatizeaza orice, urmeaza gara CFR... o sa ei trenul de pe camp... Mie rusina ca sunt in Galati, in Tulcea si alte orase mici, mult mai bine organizate, are autogara super ordonata in Tulcea.

Link to comment
Share on other sites

Autogara Galaţi, sechestrată şi sigilată. Îi pasă cuiva de călători?

* Falimentul Dumony SRL a lăsat călătorii şi firmele de transport... în stradă

Sute de oameni aşteptau ieri să plece spre mare sau spre alte destinaţii, având ca punct de pornire Autogara "Dumitru". Numai că, în momentul în care au ajuns acolo, surpriză! Autogara era înconjurată cu o bandă de plastic, iar toate autocarele şi microbuzele ce ar fi trebuit să plece în cursă erau parcate pe strada Ana Ipătescu.
"Vroiam să plec la Constanţa, la ora 12,00. Acum văd că trebuie să aştept mai bine de o oră, fără a avea posibilitatea de a intra undeva la umbră, fără a avea posibilitatea de a-mi cumpăra o sticlă de apă, fără a avea măcar o toaletă. Aşa ceva este absolut inadmisibil", a spus Rodica Bobocea.
"Nu ştiam nimic. Noi ne-am comandat telefonic biletele şi nimeni nu ne-a spus de situaţia asta", ne-a povestit un alt călător.
"E mai mare ruşinea. Oriunde aţi merge în ţara asta, aşa ceva ca la Galaţi nu am mai văzut. Nici măcar noi, şoferii, nu am ştiut de această situaţie", a explicat Mircea, unul dintre oamenii ce au ca punct de plecare de acum fosta Autogară "Dumitru".
"Batem atâţia kilometri şi nici măcar nu avem unde ne duce la toaletă. Trebuie să mergem prin boscheţi, nu avem pe unde ne spăla măcar pe mâini, nu avem de unde cumpăra o cafea. Este absolut jenant", a spus şi Adrian Radu, şofer ce parcurge regulat distanţa Galaţi-Roman.
Gabriel Lucaci, patronul SC Fidelis SRL, cea care face curse regulate între Roman şi Galaţi, spune că se ştia despre această situaţie, iar patronii firmelor de transport ce aveau contract cu autogara nu prea au ce face. "Acum noi nu putem decât să stăm să aşteptăm şi să vedem cine va prelua autogara şi cred că vom continua contractul cu noul patron. Este un loc foarte bun, în centrul Galaţiului, iar alte opţiuni nu prea există. La cealaltă autogară a fost şoferul şi, din punctul meu de vedere, este prea mică. Ni s-a dat o hârtie prin care eram înştiinţaţi că, de la 1 iulie, se va pune sechestru. Interesul nostru, ca transportatori, este să continuăm, vă daţi seama", a spus Gheorghe Lucaci.

Sechestru pe bănci

Practic, sechestrul pus pe Autogara "Dumitru" consfinţeşte falimentul unuia dintre cei mai vechi operatori de transport din Galaţi. Procesul de faliment al Firmei Dumony SRL a început încă din septembrie 2013. Iată ce dispunea atunci Tribunalul Galaţi: "În temeiul disp. art. 107 lit. D din Legea 85/2006 privind procedura insolvenţei, dispune începerea procedurii falimentului debitoarei SC Dumony SRL Galaţi (...). Desemnează lichidator judiciar pe CII Marian Alexandru (...). Dispune dizolvarea societăţii debitoare şi ridicarea dreptului de administrare a debitorului. Fixează termenul maxim de predare a gestiunii către lichidator, împreună cu lista actelor şi operaţiunilor efectuate după deschiderea procedurii la 10.12.2013. Dispune predarea către lichidator în termen de 10 zile de la pronunţarea prezentei a tabelului definitiv al creanţelor şi a listei creanţelor născute în cursul procedurii. Dispune notificarea deschiderii procedurii de faliment debitorului, creditorilor şi oficiului registrului comerţului de pe lângă Tribunalului Galaţi (...). Fixează termenul limită pentru depunerea cererilor creanţelor născute în cursul procedurii la 20.12.2013. Fixează termenul limită pentru întocmirea şi afişarea tabelului definitiv consolidat al creanţelor la 19.02.2014. Fixează adunarea creditorilor la 25.02.2014 (...). Dispune sigilarea bunurilor din averea debitorului şi îndeplinirea celorlalte operaţiuni de lichidare".

Până în luna iunie s-au desfăşurat mai multe şedinţe de judecată, dar şi recursuri. Sigiliul s-a pus de-abia acum, pentru că atât peroanele, cât şi clădirea fuseseră închiriate, legal, către o firmă, de către lichidator. Cum firma se pare că nu şi-a respectat obligaţiile, lichidatorul a luat decizia de a institui sechestrul pe clădire şi spaţii. Pe 4 iulie va avea loc o nouă licitaţie pentru vânzarea autogării.
"Din punctul meu de vedere nu s-a vrut decât distrugerea acestei afaceri. Voi vedea în continuare ce este de făcut", a spus Gheorghe Dumitru, fostul patron al Dumony SRL.

Firmă mare îngenuncheată

În anul 2010, firma lui Gheorghe Dumitru avea trei autogări, la  Galaţi, Bereşti şi Târgu Bujor. Cu 100 de autobuze, controlează practic tot sudul judeţului. Autogara Tecuci, a altei firme, asigura nordul şi mai existau doar cinci alţi mici operatori auto în judeţ. Firma lui Gheorghe Dumitru administra şi câteva autovehicule care îi aparţin campionului mondial la box Lucian Bute. Gheorghe Dumitru deschisese o cantină, care oferea masa de prânz pentru o sută de angajaţi zilnic.
În numerele următoare vom reveni cu detalii despre acest faliment spectaculos, cât şi despre interesele obscure ascunse în spatele acestei afaceri cu iz penal. Până una-alta, cei care sunt umiliţi în urma sechestrului pus pe autogară sunt călătorii, şoferii, dar şi comercianţii care îşi desfăşurau activitatea acolo.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Nu disperati!

Mai face Stan un foc de artificii.

Astea sunt un fel de panaceu pentru primarul cu mintea in ghete!

Se inunda orasul, artificii!

Nu mai este caldura la iarna, artificii!

Somajul in Galati cel mai mare pe tara, artificii!

Se depopuleaza orasul, ei pentru asta nu mai dam cu artificii - pentru asta organizam o gala local combat ca sa ne vada ratatii, care au fugit in lume, pe Eurosport!

Link to comment
Share on other sites

Autogara din bariera traian si aia e lasata in paragina si doar are spatiu mare acolo si cladire, se poate muta firmele acolo si e mult mai bine pentru toti.

 

Razboi inutil intre firme ca in Galati nu prea am mai vazut, Cred ca e singurul oras mare si industrial care nu are autogara, gara cfr (terminata) si gara fluviala, curse cu vaporul.

 

Si cam ai dreptate gelu, lumea piere si baba se cheaptana... ne trebuie distractie cand lumea nu are servici, nu are siguranta zilei de maine si tot asa, distractiile sunt tot pentru oamenii ca ei care o duc pe roze.

Edited by LaurX82
Link to comment
Share on other sites

Vânzarea Autogării Galaţi a eşuat din nou, deşi preţul a scăzut la 112.500 euro

* În timpul acesta, clădirea rămâne închisă, iar călătorii sunt nevoiţi să aştepte cursele în condiţii improprii

Vineri a avut loc o nouă licitaţie pentru vânzarea autogării Dumitru, cea mai importantă platformă de transport intrajudeţean din Galaţi. Niciun investitor nu s-a arătat interesat deocamdată de achiziţionarea acesteia, chiar dacă preţul de pornire al licitaţiei a fost de 112.500 de euro, adică 75 la sută din preţul cerut iniţial de lichidator. În aceste condiţii, pe data de 8 iulie va avea loc o nouă licitaţie, tot la sediul autogării. Cei care vor dori să se înscrie în acest proces vor fi nevoiţi să achite zece la sută din suma de pornire, ca garanţie către bancă.
În cazul în care nici la licitaţia de luni nu se va prezenta nimeni, lichidatorul are de gând să scadă preţul, chiar dacă deja autogara este scoasă la mezat aproape la preţul unui apartament. "Vom face o adunare generală a creditorilor şi le voi propune o nouă scădere. Iniţial nu am vrut să ajungem în situaţia de a închide autogara, însă firma din Constanţa către care închiriasem peroanele nu a plătit niciun ban şi nu am avut nicio altă soluţie", a precizat Marian Alexandru, lichidatorul judiciar.

Care este miza?

Practic, cel care va câştiga licitaţia va pune mâna pe cel mai important nod rutier al Galaţiului, având în vedere că autogara Dumitru este singura din judeţ care are peroane acreditate pentru transportul internaţional. Mai mult, pe lângă autogara din Galaţi, urmează să fie scoase la licitaţie şi maxi-taxiurile ce au aparţinut firmei Dumony.
Până la vânzarea autogării şi intrarea în normal a organizării curselor, cei care au de suferit sunt călătorii, nevoiţi să aştepte plece în condiţii total improprii. Transportatorii, care îşi parchează maşinile lângă autogară, nu plătesc însă în acest moment absolut niciun leu pentru taxa de peron.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Falimente răsunătoare. Război între patronul şi lichidatorul autogării

Falimentul Autogării Galaţi a devenit evident luna trecută, când şoferilor curselor private şi pasagerilor lor nu li s-a mai permis accesul pe peron şi la chioşcurile de unde-şi puteau cumpăra câte ceva pentru drum.
Falimentul autogării ne reaminteşte ce puţin mai avem şi cât de mult am pierdut în ultimii 20 de ani. Cele mai răsunătoare insolvenţe sunt, evident, cele ale Apaterm şi Electrocentrale, însă pe lângă acestea se derulează şi altele, care devin vizibile doar când se vede lanţul pe uşile de acces.
Dincolo de faptul că pierdem societăţi după societăţi, dosarele de insolvenţă dovedesc faptul că nereuşita unui plan de reorganizare atrage după sine falimentul firmei respective, care înseamnă recuperarea datoriilor parafate de instanţă, dar mai ales bani pentru cei care sunt implicaţi în procesul de lichidare. Pentru că prioritară este echipa care se îngrijeşte de bunurile ce urmează a fi înstrăinate şi apoi achitarea datoriilor.

Cum a murit autogara Galaţiului

Firma Dumony SRL reprezenta de fapt autogara urbei noastre. Astăzi, dacă veţi merge în zonă, veţi găsi doar o bandă care o îngrădeşte şi o sumedenie de microbuze particulare care-şi transportă pasagerii spre diverse destinaţii. Pasageri care până la sosirea micilor „autocare” stau pe treptele fostei autogări sau se sprijină de gardurile acesteia.

Povestea morţii autogării a început în iunie 2012, când patronul societăţii Dumony, Gheorghe Dumitru, s-a adresat instanţei de judecată cu o solicitare prin care-şi recunoaşte insolvenţa. Mai exact, faptul că de 90 de zile nu mai reuşeşte să-şi achite datoriile către furnizori. "Societatea noastră nu mai dispune de fondurile băneşti necesare plăţii creanţelor certe, lichide şi exigibile. Societatea înregistrează un debit la bugetul general consolidat al statului în sumă de 3.238.234 de lei, la 24 mai 2012”, arată reprezentanţii Dumony SRL. Pe 11 iunie, Tribunalul, pe baza actelor şi a solicitării firmei, admite cererea de intrare în insolvenţă, numind şi un administrator judiciar agreat iniţial de societate.

Administratorul judiciar intră în scenă

Cabinetul Individual de Insolvenţă Marian Alexandru strânge act după act, inventariază bunurile autogării şi în acest sens arată că trebuie întocmite cărţi funciare şi intabulate imobilele care nu au aceste documente. La un moment, chiar fostul patron al autogării, Gheorghe Dumitru, s-a înscris în cursa de a-şi recupera o presupusă datorie de 639.613 lei, mai exact dividende pe care nu le-a încasat de-a lungul anilor. Administratorul judiciar nu a luat asta în considerare, pentru că în opinia lui nu exista un act care să dovedească acest debit. Dumitru a susţinut că actele contabile arată existenţa acestor sume. În instanţă, Dumitru a pierdut acest război, dar pe considerentul că nu a timbrat legal cererea de chemare în judecată.
La un moment dat, prin aprilie 2013, apare un prim semnal de alarmă. Marian Alexandru le solicită creditorilor o adunare pentru data de 6 august 2013, când „va prezenta şi argumenta opţiunea de deschidere a procedurii falimentului”.

Administratorul îşi prezintă apoi argumentele, începând cu veniturile societăţii, care nu acoperă cheltuielile şi continuând cu pierderile pe care aceasta le are lună de lună. Potrivit administratorului judiciar, pierderile proveneau din: nerentabilitatea curselor regulate de persoane, consumul mare de combustibil, 1.956.192 de lei, respectiv în medie 163.016 lei pe lună, numărul mare de angajaţi, 71 de salariaţi, pentru care, din iunie 2012 până în iunie 2013, s-ar fi cheltuit 1.042.115 lei. Acesta a mai enumerat şi cheltuielile cu întreţinerea parcului auto format din cele 34 de autocare, care aveau nevoie de licenţe, asigurări, ITP, clasificări, obligatorii pentru desfăşurarea activităţii de transport persoane.
El recunoaşte că, în perioada analizată, s-au făcut plăţi de 3.598.298 de lei către bugetul de stat şi al fondurilor speciale, către furnizorul de combustibil, la care încă mai avea de achitat 400.000 de lei, către salariaţi, fără ca aceste sume să acopere integral datoria. „Având în vedere pierderile acumulate lună de lună, datoriile restante către bugetul de stat, furnizori şi salariaţi, faptul că veniturile sunt mai mici decât cheltuielile, în opinia noastră societatea nu are şanse de redresare”, conchide administratorul judiciar.

Dispute şi contestaţii

Practic, ceea ce la început a fost văzut, cel mai probabil, ca un moment de respiro, în care ar fi trebuit ca societatea să se redreseze s-a transformat într-o cursă sigură spre faliment, lucru care s-a şi întâmplat, pe 19 noiembrie 2013. Acelaşi Cabinet Individual Marian Alexandru devine acum lichidator, doar că se izbeşte de opoziţia fostului proprietar al autogării, care a făcut câteva acţiuni în acest sens.
În afară de faptul că a atacat decizia Tribunalului, pierzind şi la Curtea de Apel, Gheorghe Dumitru l-a contestat pe Marian Alexandru, acuzându-l de incompatibilitate, dar şi de faptul că a angajat firmă de pază pentru a nu-l lăsa să pătrundă în incinta societăţii. Dumitru i-a mai reproşat lichidatorului că a inventariat bunurile societăţii fără el, lucru ce ar fi dus la o diminuare drastică a „averei falitei”, cu 375.035,47 de lei.
La rândul lui, lichidatorul i-a replicat că bunurile despre care vorbeşte, „o hală metalică din incinta autogării şi un teren de 1.000 metri pătrtaţi din Bereşti care a fost luat la pachet cu terenul de la Bujor Lact SRL Galaţi” nu aveau cărţi funciare şi trebuie să li se întocmească documentele care să le ateste existenţa şi apoi să intre în averea societăţii falimentare.

Urmează adunarea creditorilor

Pe 8 august, la fosta fabrică de biscuiţi "Dunăreana" va avea loc o adunare a creditorilor, unde se va prezenta oferta de vânzare şi reaşezarea preţurilor de pornire, în vederea continuării procedurii de valorificare a unor imobile. Valoarea datoriilor care trebuie acoperite se ridică în acest moment la 6.112.852,66 de lei.
Cât despre plăţile care se fac către lichidator, vă facem cunoscut ce s-a încasat într-o anumită perioadă. Salariul lichidatorului, de 700 de lei pe lună, a dus, în perioada decembrie 2013 - februarie 2014, la un total de 2.100 de lei, la care s-a adăugat un comision de 10 procente, respectiv  64.450 de lei, după recuperarea unei creanţe de 680.495 de lei.
Peste toată această nebunie care se desfăşoară sub ochii noştri, rămâne cert faptul că încă un obiectiv important al Galaţiului - autogara - a dispărut.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Autogară din Galaţi, scoasă la licitaţie pentru 124.000 de euro

O autogară din Galaţi deţinută de firma Dumony SRL este scoasă la vânzare prin lichidator pentru un preţ de 553.000 de lei (124.000 de euro). Activele scoase la vânzare sunt o sală de aşteptare si birouri, platforme şi peroane ce se întind pe o suprafaţă de 6.594 de metri pătraţi şi o construcţie cu etaj în suprafaţă de 46 de metri pătraţi. Ofertele pot fi depuse până în data de 8 septembrie 2014.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Autogara Galaţi, cumpărată de o firmă cu profil metalurgic

* Cea mai mare dintre cele patru oferte depuse pentru cumpărarea autogării din Galaţi a fost depusă de Lio-Metal SRL, o firmă gălăţeană înfiinţată în 2009, profilată pe producerea şi vânzarea produselor metalurgice şi al cărei punct de lucru este situat în incinta Intfor * Au mai depus oferte, dar mai mici, doi transportatori din Bucureşti şi o altă firmă gălăţeană, din judeţ * Lio-Metal trebuie să plătească preţul de 583.000 de lei în cel mult 15 zile de la data semnării procesului-verbal cu lichidatorul judiciar al autogării.

 

Autogara Galaţi Sud, fostă Dumony, s-ar putea redeschide în cursul lunii octombrie, după ce pentru cumpărarea sa au fost depuse patru oferte din care una, cea mai mare, a fost declarată câştigătoare de către instanţa gălăţeană unde au fost depuse ofertele. Deşi pentru cumpărarea singurei autogări din Galaţi cu terminal atestat pentru plecări internaţionale au concurat şi doi operatori mari de transport din Bucureşti, cea mai mare ofertă a fost depusă, surprinzător, de o firmă din Galaţi specializată pe producerea şi comercializarea produselor metalurgice, SC Lio-Metal SRL. Preţul oferit, de 583.000 de lei (inclusiv TVA) reprezintă aproximativ 90% din valoarea iniţială cu care autogara din Galaţi a fost scoasă la licitaţie de către lichidatorul judiciar, practicianul în insolvenţă ec. Marian Alexandru.

Pe 9 septembrie, la Tribunalul Galaţi, în şedinţă publică privind dosarul insolvenţei fostului administrator al autogării, Dumony SRL, s-au deschis cele trei supraoferte de vânzare prin negociere directă a autogării din Galaţi. Iniţial, în august, fusese publicat anunţul de vânzare prin negociere directă pentru suma de 553.000 de lei (inclusiv TVA), preţ la care a existat o ofertă din partea unei firme din Galaţi. Timp de 30 de zile de la publicarea anunţului s-au putut depune supraoferte la instanţă, lucru pe care l-au făcut alte trei firme, două din Bucureşti şi una din Galaţi. 8 septembrie a fost ultima zi pentru depunerea supraofertelor, astfel că a doua zi, pe 9 septembrie, s-a tras linie, cum spuneam, şi s-a decis că oferta Lio-Metal SRL este cea câştigătoare. Conform lui Ion Luca, administratorul Lio-Metal, probabil luni, 15 septembrie, va semna procesul-verbal cu lichidatorul judiciar Marian Alexandru, după care preţul trebuie plătit în maximum 15 zile.

 „Am văzut cât de mult se chinuiesc oamenii”

Contactat de PresaGalati.ro, Ion Luca, administratorul şi unicul acţionar al Lio-Metal SRL (conform datelor de la Registrul Comerţului), ne-a declarat că firma sa nu mai desfăşoară nicio altă activitate în domeniul transporturilor şi că s-a decis să cumpere autogara pentru că „am văzut cât de mult se chinuiesc oamenii. Am şi eu părinţi la ţară şi mi se pare foarte urât să stai în ploaie, în vânt, în praf câte o oră sau mai mult să aştepţi autobuzul, aşa cum este acum şi în bariera Traian. Vreau să fac ceva pentru oamenii aceia, pentru că nu doar banii sunt importanţi. În stadiul actual al afacerii, autogara va rămâne aşa cum este, doar o baracă, fără supărare pentru cei care au făcut-o, dar fiecare după posibilităţi. Dacă aş putea cumpăra şi terenul, care acum este în proprietatea altcuiva, aş putea face aici mai mult decât o autogară, ceva mult mai civilizat”.

Ion Luca a mai spus că data la care se va redeschide autogara depinde de toate autorizaţiile care trebuie obţinute. „Eu aş deschide şi astăzi, dar trebuie îndeplinite mai multe formalităţi legale şi obţinute toate autorizaţiile necesare. Practic, autogara va deveni proprietatea mea după ce voi plăti preţul oferit şi după ce se face actul la notar”, a afirmat administratorul Lio-Metal.

Intfor-ul lui Andrei Lişinschi, doar furnizor pentru Lio-Metal

Conform datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, Lio-Metal SRL are sediul pe strada Regiment 11 Siret şi un punct de lucru în incinta firmei patronate de omul de afaceri gălăţean Andrei Lişinschi, Intfor. „Nu e nicio legătură între Lio-Metal şi dl Lişinschi, firma dumnealui este doar un furnizor al nostru”, a precizat Ion Luca, afirmaţie care a fost confirmată indirect şi de Andrei Lişinschi.

Înfiinţată în urmă cu cinci ani, Lio-Metal a înregistrat, la sfârşitul anului 2013, un profit net de 112.744 de lei, la o cifră de afaceri de aproximativ şase milioane de lei şi cu un număr mediu de patru salariaţi. Profitul a fost cam acelaşi şi în precedenţii doi ani, atunci când firma se ocupa, conform Ministerului Finanţelor, cu vânzarea de calculatoare, echipamente şi soft.

Întrebat cu ce bai va plăti preţul pentru autogară, Ion Luca a răspuns că „80% din sumă pot să o asigur eu, inclusiv din credite, dar mai sunt şi alte firme, din Galaţi şi din Bucureşti, care să mă susţină financiar”.

Autogara Galaţi Sud, care s-a mai numit Dumony şi chiar Dumitru, după numele fostului administrator, a fost închisă pe 1 iulie, după ce firma care o administrase, Dumony SRL (aparţinându-i lui Gheorghe Dumitru), a intrat în faliment, iar lichidatorul judiciar a scos la licitaţie autogara, cu clădiri şi peroane, cu excepţia parcului auto. La momentul intrării în faliment, datoriile totale ale Dumony SRL se ridicau la 5,5 milioane de lei, din care Finanţele Publice aveau de primit nu mai puţin de 3,8 milioane.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vânzarea Autogării Galaţi, blocată de o contestaţie

Marţi, 7 octombrie, Ion Luca, patronul firmei gălăţene Lio-Metal, ar fi trebuit să încheie la notar actele necesare pentru a deveni oficial noul proprietar al Autogării Galaţi, după ce, pe 9 septembrie, oferta sa fusese declarată de către Tribunalul Galaţi câştigătoare a licitaţiei. Ion Luca plătise deja, în termenul legal, întreaga sumă cu care licitase, de 583.000 de lei, astfel că faza cu notarul se anunţa doar o simplă formalitate. Stupoare, însă: în ziua respectivă, el a fost anunţat că actele notariale nu se mai pot face deocamdată, întrucât una din celelalte trei firme participante la licitaţie a depus o contestaţie, care urmează a fi soluţionată până pe 25 noiembrie. Până atunci, vânzarea autogării este blocată, la fel cum sunt şi banii pe care i-a plătit.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Soarta Autogării Galaţi se va decide în justiţie
Gălăţenii nu vor avea parte de transport intra şi interjudeţean civilizat prea curând. Deşi a fost achiziţionată de o fimă gălăţeană, în urma unei licitaţii care a avut loc luna trecută, Autogara Dumitru nu îşi va schimba prea curând proprietarul. Lio Metal SRL Galaţi, firma care a câştigat licitaţia şi a achitat deja întreaga sumă de bani, mai exact 583.000 de lei, nu a putut fi pusă în posesie, deoarece, în ultimul moment, una dintre firmele învinse participante la licitaţie a făcut contestaţie, blocând astfel întreg procesul de punere în posesie. Contestaţia va fi soluţionată de-abia pe 25 noiembrie de Tribunalul Galaţi.

Iţele vânzării autogării şi ale falimentului firmei Dumony vor fi soluţionate în justiţie, mai ales după ce, în primă instanţă, cel care s-a ocupat de întregul proces, lichidatorul judiciar şi consilierul local Marian Alexandu, a fost exclus din cadrul Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România, filiala Galaţi, tocmai pentru starea de incompatibilitate în care s-ar fi aflat în momentul în care a preluat frâiele acestui caz. Marian Alexandru are în continuare căi de atac, el urmând să se adreseze forului superior de la Bucureşti.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

O autogară cum merită gălăţenii - Metropoli

Autogara Galati, cea care în ultimii ani fusese lăsată în paragină, începe să îşi recapete strălucirea de altădată. Cu o sală de aşteptare complet renovata, cu holuri curate şi ghişee moderne, cu o instalaţie de aer cald care asigură păstrarea căldurii la nivelul pardoselii, cu adaposturi construite în zona peroanelor, noua Autogară Metropoli este ceea ce au nevoie gălăţenii care vor să călătorească în afara judeţului sau chiar şi în afara ţării.

Autogara Metropoli asigură, pentru călătorii care o tranzitează, o sală de aşteptare de 60 de locuri, complet încălzită, toalete noi moderne cu căi de acces înălţate, cameră de bagaje, birou de informaţii si rezervari, dar şi personal amabil şi bine pregătit, cunoscător al orarelor şi rutelor maşinilor care tranzitează autogara. Programul este non-stop, iar clienţilor li se mai pune la dispoziţie internet wireless gratuit, un magazin mixt, dar şi un restaurant cu terasă.

În ceea ce priveşte plecările din autogara Metropoli, gălăţenii îşi pot face rezervări telefonice pentru orice legătură de transport judeţean, interjudeţean sau internaţional.

Operatorii care aleg să plece din autogara Metropoli spre destinaţiile lor au la dispoziţie 12 peroane ce pot acomoda autovehicule de dimensiuni mari, spaţii pentru birouri, supraveghere video, spaţii de parcare şi expunerea cu trasee si date de contact pe website-ul autogării. Conform lui Gabriel Ionescu, directorul executiv al autogării Metropoli, în curând, pentru calatori si operatori va fi data in folosinta o aplicatie online destinata rezervarilor si vanzarilor de tichete de calatorie.

În acest moment, se efectuează 54 de curse interjudeţene, 8 curse internaţionale şi 2 curse judeţene cu plecare din autogara Metropoli, iar la nivel naţional sunt acoperite următoarele destinaţii: Bucureşti, Constanţa, Braşov, Iaşi, Sibiu, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Roman, Huşi, Călăraşi, Soveja, Bicaz, Slobozia, Oneşti şi altele. În judeţ, din Autogara Metropoli se efectuează plecări spre Tecuci, Aldeşti, Târgu Bujor, Hanu Conachi, Tudor Vladimirescu, Suceveni, Oancea, Tuluceşti, Pechea şi Cudalbi.

Fiind singurul terminal internaţional din Galaţi, Autogara Metropoli reprezintă principalul punct de plecare şi tranzit atât pentru curse regulate către ţări din UE (Grecia, Italia, Germania, Anglia), cât şi pentru cursele ce fac legătura cu Republica Moldova.

„Achiziţionarea autogării Metropoli în vara anului 2015 reprezintă un angajament al societății noastre de a nu precupeți niciun efort în vederea dezvoltării transportului județean și interjudețean. În acest demers avem speranța că, împreună cu autoritățile locale competente (I.S.C.T.R., A.R.R., Primaria Galați, Consiliul Județului Galați și Inspectoratul de Poliție al Județului Galați), vom pune bazele unui transport civilizat, demn de o țară care se pretinde a fi europeană. Totodată ne dorim ca locuitorii orașului Galați să se mândrească cu o autogară pe care o merită și care reprezintă un edificiu al comunității, atât prin arhitectură, cât și prin funcționalitate. De asemenea, investitiile in Autogara Metropoli nu se opresc aici si vor continua pe tot parcursul administrarii ei de catre societatea noastra in vederea atingerii obiectivului propus de a deveni cel mai important nod zonal al transportului rutier de persoane”, a declarat Gabriel Ionescu, directorul executiv al autogării.

Autogara Metropoli este amplasată in proximitatea garii CFR Galati de așa natură încât se află la distanțe scurte de mers de centrul orașului şi de sediul principalelor instituţii publice locale, pe strada Ana Ipătescu, la nr.21, în locul fostei autogări Dumitru. (P)

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.