Jump to content

Traficul de mărfuri prin porturile gălăţene


dcp100168
 Share

Recommended Posts

În porturile gălăţene, criză la mal

* Traficul de marfă s‑a diminuat cu 245.000 tone în decurs de numai trei luni * Scăderea cererii de materii prime din Combinat micşorează volumul de marfă tranzitat prin Romportmet * Traficul general se temperează şi în Port Docuri şi Port Bazinul Nou * „Rateurile” pe termen scurt ar putea fi compensate de oportunităţile pe termen lung

Efectele crizei economice încep să se facă simţite şi asupra activităţii porturilor gălăţene. Potrivit datelor furnizate de APDM Galaţi, volumul mărfurilor tranzitate prin Romportmet, Port Docuri şi Port Bazinul Nou a scăzut constant în ultimele luni. Practic, dacă la începutul anului se estima că, până la sfârşitul lui 2008, se va atinge o cotă de 10,53 milioane tone marfă tranzitate, în noile condiţii, la sfârşitul lui decembrie dacă se va ajunge la un trafic de 9 milioane tone, cu aproape un milion de tone mai puţin decât în 2007!

Efect prin ricoşeu

Scăderile cele mai importante se înregistrează la Romportmet (Portul mineralier), legat direct, inclusiv prin acţionariat, de activitatea combinatului ArcelorMittal. Limitarea producţiei pe platforma siderurgică a determinat reducerea cererii de materii prime şi, implicit, o diminuare a traficului portuar de marfă. Dacă în iulie prin Romportmet au trecut peste 871.000 tone marfă, în septembrie cantitatea a scăzut la 686.000 tone, în timp ce în noiembrie s‑a ajuns doar la 485.000 tone. Astfel, dacă în 2007 portul mineralier şi‑a putut trece în palmares un trafic de 8,7 milioane tone marfă, pentru a atinge o performanţă similară şi în 2008 ar trebui ca, în decembrie, să se ajungă la un tranzit de peste 1,2 milioane tone, ceea ce este, practic, imposibil. Asta în condiţiile în care datele preliminarii indicau că, în 2008, s‑ar putea ajunge la un trafic general de peste 9,13 milioane tone marfă.

Nevoia te învaţă

Un trend descendent s‑a manifestat şi pe alte paliere comerciale care nu au neapărat o legătură cu sectorul siderurgic. În Port Bazinul Nou şi Portul Docuri, controlate de Metaltrade Internaţional, traficul de mărfuri s‑a diminuat de la peste 100.000 tone, în septembrie, la aproape 75.000 tone, în noiembrie. Dacă ar fi să tragem linie, în porturile gălăţene, în intervalul septembrie ‑ noiembrie, traficul s‑a diminuat de la 795.251 tone la 559.421 tone. „Chiar dacă pe termen scurt cifrele nu prea îndeamnă la optimism, pe termen mediu şi lung, porturile gălăţene ar putea recupera terenul pierdut tocmai pentru că, pe fondul crizei internaţionale, transportatorii vor trebui să‑şi optimizeze strategia, iar transportul pe apă este cel mai ieftin. De asemenea, Galaţiul, pe lângă faptul că are capacitate trimodală de operare a mărfii ‑ naval, pe calea ferată şi rutier ‑ are şi o poziţie geografică favorizantă, pe Dunăre putându‑se asigura o legătură mult mai rapidă spre centrul Europei şi spaţiul ex‑sovietic decât pe rutele maritime clasice. De altfel, Dunărea este un coridor de transport paneuropean pe care deja începe să se pună din ce în ce mai mult accent atât pe partea de modernizare, cât şi ca alternativă la transportul rutier, mai scump şi mai poluant”, ne‑a explicat Silvia Panaite, director de marketing în cadrul APDM Galaţi.

Strategii de piaţă

Porturile gălăţene au propriile strategii de a se adapta la noile condiţii de pe piaţă. Romportmet rămâne una dintre societăţile de top inclusiv la nivel naţional, iar pentru 2009 a anunţat un plan de investiţii ambiţios, constând în modernizarea tehnologiei pentru a creşte capacitatea de operare şi îmbunătăţirea serviciilor. Planul prevede, printre altele, achiziţionarea de macarale plutitoare, motostivuitoare mari şi amenajarea unor noi platforme de depozitare.

Nici Metaltrade Internaţional nu stă cu mâinile în sân. În prezent se află în curs de realizare un masterplan pentru Port Bazinul Nou şi Portul Docuri, ce va sta la baza direcţiilor viitoare de dezvoltare. Dar sunt deja o serie de atuuri ce‑şi vor arăta roadele. La terminalul de containere din Portul Docuri, societatea Mainrom Line, una dintre cele mai puternice firme navale de transport containerizat, doreşte să‑şi dirijeze o parte din fluxurile de marfă care circulă în prezent prin Constanţa, Galaţiul putând deveni poarta pentru mărfurile destinate zonei de est a ţării, precum şi pentru mărfurile destinate Republicii Moldova şi Ucrainei. De asemenea, oportunităţi importante sunt deschise de recentul parteneriat încheiat între Port Bazinul Nou şi Portul Ennshafen, din Austria, ce ar putea forma o axă importantă pentru transporturile pe Dunăre spre şi dinspre ţările Europei Centrale şi de Vest. Altfel spus, chiar şi în perioadă de criză economică există oportunităţi ce aşteaptă să fie valorificate. Timpul va decide dacă, în cazul porturilor gălăţene, partea plină a paharului va fi mai însemnată decât partea goală.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=28762

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Criza economică loveşte puternic porturile dunărene

Şeful Administraţiei Portuare a Dunării Maritime, Mihai Ochialbescu, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă că, din cauza efectelor crizei economice mondiale, capacitatea utilizată a porturilor din Galaţi, Brăila şi Tulcea, Chilia s-a redus la jumătate, informează corespondentul Informaţia.ro. Potrivit directorului APDM Galaţi, reducerea producţiei pe platforma siderurgică a combinatului ArcelorMittal a produs o diminuare a traficului portuar de marfuri. Cele mai însemnate scăderi s-au înregistrat la Romportmet, fostul Port mineralier. „În prezent, capacitatea utilizată a porturilor este aproape la jumătate faţă de luna ianuarie a anului 2008. Scăderea traficului de mărfuri este resimţită atât la Galaţi, cât şi la Tulcea, dar şi în porturile Dunării fluviale sau cele din Constanţa sau de la Canalul Dunăre-Marea Neagră. De exemplu, în portul Tulcea s-a redus traficul de bauxită, pentru că a căzut combinatul de aluminiu. Este o perioadă de criză, pe care sperăm să o depăşim în câteva luni”, a afirmat directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu. Şeful APDM a mai adăugat că, pentru a suporta mai uşor efectele crizei financiară, a solicitat deja Ministerului Transporturilor acordarea unui ajutor de stat.

Link to comment
Share on other sites

APDM cere bani de la stat după ce traficul de mărfuri în porturile de la Dunărea maritimă a scăzut

Activitatea în porturile de la Dunărea maritimă s-a redus faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, motiv pentru care ar fi necesar un sprijin de la stat în acest domeniu, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Mihai Ochialbescu, directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM). În prima lună a lui 2009, activitatea în porturile din subordinea APDM Galaţi s-a redus la 30% faţă de media lunară înregistrată anul trecut. "În contextul actual al crizei, faţă de capacitatea proiectată a porturilor, capacitatea utilizată este aproape la jumătate. Faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în ianuarie 2009 s-a redus la 30% traficul de mărfuri", susţine Ochialbescu. Astfel, în ianuarie 2009 în porturile din Tulcea, Brăila şi Galaţi au operat 196 de nave, volumul de marfă fiind de 327.288 tone, faţă de o medie lunară în 2008 de 610 nave şi 1.060.019 tone marfă. În acest context, încasările din taxele şi comisioanele percepute operatorilor portuari vor fi sub cele prognozate în bugetul pe 2009 şi nu vor acoperi nici măcar cheltuielile curente. "Activitatea administraţiei este aceeaşi indiferent de numărul de nave, iar cheltuielile sunt teoretic aceleaşi, indiferent de traficul de nave. În medie, cheltuielile noastre - de întreţinere a tuturor porturilor şi de plată a personalului - se ridică la 6 milioane de lei pe an. Anul trecut, suma a fost de 6,5 milioane de lei, iar bugetul pe anul 2009 a fost gândit pe structura din 2008. Dacă noi nu vom încasa banii pe care i-am planificat în bugetul de anul acesta, nu vom putea supravieţui", a spus Mihai Ochialbescu. Acesta susţine că a avut deja o discuţie cu o parte dintre operatorii portuari şi le-a cerut o analiză din care să reiasă pe ce să se axeze capacităţile portuare astfel încât activitatea acestora să nu fie afectată, iar APDM să-şi restrângă cheltuielile. Chiar şi aşa, ar fi necesar un sprijin din partea statului. "Am vorbit la Ministerul Transporturilor şi am solicitat să se găsească o soluţie ca, în cazul în care nu vom avea resurse financiare să asigurăm activitatea porturilor, să primim ceva de la stat", susţine Ochialbescu. În opinia lui, suma necesară pentru acest an ar putea fi între 500.000 şi 1.000.000 de euro. APDM nu poate primi, însă, bani de la stat decât în urma unei rectificări bugetare şi în baza unei Hotărâri de Guvern, deoarece este companie naţională. APDM Galaţi administrează porturile din zona Brăila (Portul Brăila, Portul Hârşova, Portul Smârdan, Portul Măcin şi punctele de încărcare Gura Arman şi Turcoaia), Galaţi (Portul Mineralier, Portul Galaţi-Comercial, Portul Docuri şi Portul Bazinul Nou) şi Tulcea (Portul Tulcea, Portul Chilia Veche, Portul Mahmudia, Portul Isaccea şi Portul Marina).

Link to comment
Share on other sites

Minusuri în porturile gălăţene

Prin porturile gălăţene au tranzitat, în 2008, 4.325 nave, cu 837 mai puţine faţă de 2007. Traficul general de mărfuri a atins anul trecut cota de 8,87 milioane tone, cu aproape 1,2 milioane de tone mai puţin ca în anul precedent. Potrivit directorului general al APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu, scăderea traficului a fost generată de criza economică globală, o eventuală îmbunătăţire a situaţiei fiind posibilă, după aprecierile operatorilor portuari, abia din a doua jumătate a acestui an. Astfel, în 2008, deşi pe traficul maritim au fost înregistrate 586 de nave, ce au transportat 1,775 milioane tone marfă, nivel cu 147.000 tone peste cel din 2007, scăderi importante au fost pe traficul fluvial. Numărul de nave fluviale aflate în tranzit prin porturile gălăţene a scăzut de la 4.614 la 3.739, în timp ce transporturile de marfă au scăzut de la 8,429 milioane tone la 7,1 milioane tone. Acelaşi trend se conturează şi pentru 2009. Datele preliminare indică faptul că, în acest an, prin porturile gălăţene vor tranzita în jur de 4.200 nave, traficul de marfă fiind evaluat la 8,6 milioane de tone

http://www.viata-libera.ro/articol-Minu ... atene.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ArcelorMittal Galati a trasportat de doua ori mai putin prin Romportmet in T1

Operatorul portuar Romportment Galati (ROMT), la care ArcelorMittal Galati contribuie cu circa 99% din afaceri, si-a injumatatit cifra de afaceri in primul trimestru al acestui an, la 6,78 mil. lei, de la 12,8 mil. lei in aceeasi perioada din 2008. Ca urmare, profitul companiei s-a redus de peste patru ori in intervalul analizat, la 1,38 mil. lei.

http://www.zf.ro/zf-24/arcelormittal-ga ... 1-4406530/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Porturile dunărene, pe jumătate moarte!

* Traficul de marfă abia atinge cota de 45 la sută din previziunile făcute la începutul anului * Scăderile de taxe nu şi-au făcut simţite efectul * În terminalul de containere n-a intrat nici măcar o navă *

Traficul de marfă prin porturile gălăţene se află, pe fondul crizei economice, la cel mai scăzut nivel din ultimii zece ani. Prin porturile gălăţene au trecut, în luna iunie, doar 480.000 tone de marfă, în condiţiile în care în previziunile iniţiale se miza pe un trafic lunar de un milion de tone. „Practic, prin porturi au trecut doar 31 nave maritime şi 299 nave fluviale. Ca marfă, reprezintă cam 45 la sută din cantitatea estimată iniţial”, ne-a declarat Mihai Ochialbescu, directorul general al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

Nici scăderea taxelor, operată în urmă cu trei luni, nu a avut, până acum, efectul scontat. În terminalul de containere din Portul Docuri, de exemplu, de la inaugurare şi până în prezent, n-a intrat nici măcar o cutie de conserve. „Operatorii maritimi preferă să meargă la Constanţa, pentru că a veni la Galaţi înseamnă consum de combustibil şi cheltuieli suplimentare cu taxele de canal şi pilotaj”.

Deocamdată, singurele speranţe legate de creşterea traficului portuar se leagă de Romportmet (Portul Mineralier). Spre sfârşitul lunii iulie ar urma să înceapă să vină 300.000 tone de cocs pentru combinatul siderurgic, precum şi câteva sute de mii de tone de calcar. De asemenea, mai prin toamnă vor începe să circule şi cerealele… Dar, până atunci, operatorii portuari, dar şi APDM Galaţi, trebuie să se menţină pe linia de plutire cu marfa care există. „Până acum nu am avut pierderi, dar suntem pe un buget de austeritate”, ne-a declarat directorul Mihai Ochialbescu.

http://www.viata-libera.ro/articol-Port ... rte_2.html

Link to comment
Share on other sites

Traficul de mărfuri în Portul Galaţi a crescut în ultimele două zile

Conducerea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) a anunţat că în ultimele două zile cantitatea de marfă tranzitată prin porturile de la Galaţi a crescut de la 68.000 de tone la 148.000 de tone, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). Administraţia portuară susţine că această creştere a traficului a fost posibilă datorită transportului de cocs şi minereu pentru combinatul ArceleorMittal Galaţi. „Se așteaptă că în această lună traficul înregistrat de APDM să se dubleze, deoarece în ultimele două zile cantitatea de marfă transportată a crescut de la 68.000 de tone la 148.000 de tone. Acestă creştere a fost posibilă pentru că în această perioadă s-a transportat cocs și minereu pentru combinatul de la Galați”, a declarat, joi, Mihai Ochialbescu, directorul APDM Galați.

Link to comment
Share on other sites

Două zile de concediu fără plată în fiecare lună pentru toţi angajaţii APDM

Pe fondul recesiunii economice, conducerea Administraţiei Portuare a Dunării Maritime a anunţat că până la sfârşitul anului, fiecare salariat din companie va fi nevoit să îşi ia două zile pe lună concediu fără plată, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). Administraţia portuară suţine că aceste concedii fără plată sunt necesare pentru realizarea unor lucrări de infrastructură portuară. În cazul în care activitatea din porturi se va trezi din amorţeală până la finele anului, conducerea APDM îi asigură pe angajaţi că îşi vor primi banii restanţi. „Pentru a se realiza lucrări de infrastructură în Portul Galaţi, am convenit împreună cu sindicatele ca fiecare salariat, de la director până la ultimul om, să îşi ia concediu fără plată, timp două de zile, până la sfârşitul anului. Dacă se revigora activitatea până la sfârşitul anului, toţi aceşti bani se vor regăsi într-o primă anuală”, a precizat directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu. Totuşi, conducerea APDM susţine că nu va recurge la disponibilizări. „Eu am considerat întotdeauna că personalul APDM este format din specialişti, oameni cu experienţă, pe care dacă îi dai afară s-ar putea ca atunci când se va redresa economia să nu îi mai găseşti disponibili. Drept urmare, nu voum face disponibilizări”, a menţionat Ochialbescu. Potrivit acestuia, APDM Galaţi are 138 de angajaţi, cu un salariu mediu de 2.000 lei.

Link to comment
Share on other sites

Importurile mari de cocs ale ArcelorMittal au dublat traficul din portul Galati

ArcelorMittal Galati, cel mai mare exportator din tara, a realizat luna aceasta primul import de cocs dupa ce a inchis luna trecuta bateriile proprii de producere a cocsului. Importurile masive de cocs si minereu de fier ale combinatului de la Galati aproape au dublat traficul din portul Galati. ArcelorMittal Galati realizeaza circa 95-96% din totalul traficului prin portul Galati.

Minereul de fier transportat prin port de catre combinat in primele sase luni s-a ridicat la doar 7,36% din cel transportat in aceeasi perioada din 2008. Reprezentantii ArcelorMittal Galati spun ca evolutia traficului este normala avand in vedere ca in anii trecuti cocsul era produs la combinat si acum este importat din Polonia.

„Pe parcursul primelor sase luni din acest an traficul prin porturile din Galati s-a situat la circa 400.000 de tone lunar, iar luna aceasta ma astept sa ajunga la 900.000 de tone pe fondul importurilor de minereu, cocs si calcar ale ArcelorMittal Galati", spune Mihai Ochialbescu, directorul general al Administratiei Porturilor Dunarii Maritime. El a precizat ca traficul normal prin porturile din Galati se invarte in jurul a un milion de tone pe luna, respectiv cantitatea transportata pe parcursul anului trecut.

http://www.zf.ro/companii/importurile-m ... i-4636833/

Link to comment
Share on other sites

Zile negre pentru porturile gălăţene

Porturile gălăţene trec prin cea mai neagră perioadă din ultimii zece ani. Cu un trafic total de 1,59 milioane tone marfă, s-a atins doar 34,5 la sută din acoperirea estimată pentru acest an, rezultă din datele furnizate de APDM Galaţi. Acest lucru se reflectă în insuficienţa fondurilor pentru acoperirea costurilor pentru lucrările de întreţinere a porturilor, dar partea şi mai îngrijorătoare este că perspectivele de redresare economică, deşi există, sunt, încă, destul de fragile.

În primul semestrul al acestui an, 152 nave maritime şi 613 de nave fluviale au trecut prin porturile gălăţene. Partea leului, ca volum de marfă tranzitat, a revenit Romportmet (Portul Mineralier), cu un total de 1,28 milioane tone marfă, însă dacă e să ne raportăm după parametrii planificaţi iniţiali s-a atins o cotă de doar 32,5 la sută. În ceea ce priveşte Port Docuri şi Port Bazinul Nou, în primele şase luni ale acestui an s-a ajuns la un trafic de marfă de 80,6 tone marfă şi, respectiv, 209,4 tone marfă, ceea ce înseamnă un grad de realizare de 41,5 la sută şi 48,2 la sută din cantităţile estimate iniţial.

Dacă ar fi să facem o „radiografie” a mărfurilor care au tranzitat prin porturile gălăţene, predominante ar fi laminatele, cu un total de aproape 659.000 tone marfă. Locurile următoare ar fi ocupate de cărbune (422,74 tone), produse de carieră (263,4 tone) şi minereu (150,5 tone). În „formula” mărfurilor ce au trecut prin porturile gălăţene mai intră şi 32,46 tone de cereale şi 16,6 tone de produse petroliere.

Declinul porturilor gălăţene nu poate fi, totuşi, pus în totalitate pe seama crizei economice. „La nivelul porturilor dunărene, ceea ce include Galaţi, Brăila, Tulcea, plus porturile adiacente, capacitatea de operare este de aproape 20 milioane tone marfă/an. În medie, până să avem această criză, se ajunsese la 12 milioane tone/an operate. Acum, în acest an, evaluările sunt, deja, foarte relative…”, a explicat Mihai Ochialbescu, director general APDM Galaţi.

http://www.viata-libera.ro/articol-Zile ... ene_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Traficul maritim portuar a început să crească

Deşi în iulie era prognozat un trafic în sectorul maritim de 170.000 de tone de mărfuri prin porturile APDM, acesta a fost de peste 220.000 de tone. Creşterea a fost determinată de traficul navelor care aduc materii prime pentru Combinat. Cu totul altfel stau însă lucrurile în ceea ce priveşte traficul fluvial care a înregistrat scăderi în ultimele două luni. Pe de altă parte, conducerea APDM a anunţat că în cazul în care revigorarea traficului portuar va continua, angajaţii nu vor mai fi trimişi în concedii fără plată. Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, Mihai Ochialbescu, a declarat că în luna iulie s-a realizat un trafic de mărfuri în sectorul maritim de peste 220.000 tone. Asta deşi prognoza era de aproape 170.000 de tone, iar pe primul semestru al anului s-a realizat un trafic de doar 620.000 tone. Potrivit lui Ochialbescu, traficul de mărfuri a crescut în urma intensificării activităţii în Portul Mineralier unde sunt operate materiile prime pentru combinatul ArcelorMittal. "Traficul maritim a crescut pentru că administraţia combinatului nu mai foloseşte portul Constanţa, iar în Portul Mineralier din Galaţi vin navele maritime cu materii prime destinate ArcelorMittal, din portul Burgas prin canalele Sulina sau Bâstroe", a declarat Ochialbescu.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trafic realizat pe canalele navigabile este slab comparativ cu anul trecut

Traficul realizat pe canalele navigabile în luna august a fost de 1 650 000 tone capacitate, mult mai mic comparativ cu luna august a anului trecut când traficul ajungea la 2 840 000 tone capacitate, informează un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor, remis informatia.ro (AMOS News). Volumul de minereuri de fier şi fier vechi tranzitat pe canale a fost de 263 000 tone marfă, un volum mic raportat la plan (s-a realizat numai 53% din acesta). Cauza principală o reprezintă diminuarea substanţială a traficului de minereuri pe canalele româneşti către Combinatul Siderurgic de la Galaţi. Se observă însă o îmbunătăţire faţă de lunile precedente cand traficul de minereuri de fier realizat a fost foarte slab. De menţionat este că se înregistrează o creştere a traficului de seminţe ( 51 000 tone capacitate) de 6 ori mai mare faţă de plan. Cât despre trend, în care sunt incluse şi cerealele, acesta va fi ascendent în lunile ce vor urma, datorită sezonului. Cerealele au înregistrat un trafic de 193 000 tone marfă în luna curentă, un trafic bun raportat la stituaţia de criză actuală, dar extrem de modest comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008 când se înregistra 380 000 tone marfă. Este de aşteptat o reluare a traficului de minereu de fier pe Canalul Dunăre-Marea Neagră către Combinatul Siderurgic Galaţi începând cu a doua jumătate a lunii septembrie. Numărul ecluzărilor efectuate la cele 4 ecluze (Agigea, Ovidiu, Năvodari şi Cernavodă) pe luna august a fost de 684, iar numarul navelor care au tranzitat canalele Dunare -Marea Neagră si Poarta Alba-Midia Navodari a fost de 1271. Canalul Dunăre – Marea Neagră leagă portul Cernavodă cu portul maritim Constanţa, scurtând cu aproximativ 400 km ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală. În plus, folosind această rută, mărfurile din Australia şi Orientul Îndepărtat, destinate Europei Centrale, îşi scurtează drumul cu 4.000 km.

Link to comment
Share on other sites

ArcelorMittal a contribuit la creşterea traficului pe Dunăre

Administraţia Portuară a Dunării Maritime (APDM) a anunţat astăzi că traficul de mărfuri s-a dublat de când ArcelorMittal ocoleşte portul Constanţa, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). Peste 900.000 tone de marfă au tranzitat Dunărea în luna august faţă de cele 450.000 de tone de marfă prognozate. Din această masă de marfă, 343.000 tone sunt rezultate în urma transportului fulvial, iar 588.000 tone din cel martim. Potrivit directorului APDM, Mihai Ochialbescu, această creştere vine dinspre sectorul de marfă martimă. Transporturile de minereu şi cocs ale combinatului siderurgic nu se mai opresc în portul Constanţa, de unde mai departe erau îndreptate spre Galaţi sub forma de transport fluvial, acum minereurile sunt aduse din porturile din Bulgaria direct la combinat. „Sigur pentru noi este mai bine, pentru că taxele sunt mai mari pentru transportul martim, decât pentru cel fluvial. Dar, din punct de vedere al ţării se pierd bani acum. Înainte se luau taxe pentru folosirea Portului Constanţa, pentru folosirea canalului Dunăre-Mare Neagră şi la urmă încasam şi noi nişte taxe fluviale, mai mici decât acum”, a explicat Mihai Ochialbescu.

Link to comment
Share on other sites

Navele maritime, la „concurenţă” cu navele fluviale

În porturile gălăţene au intrat, în cursul lunii august, 265 de nave, acestea transportând, în total, 576.576 tone marfă, potrivit datelor furnizate de APDM Galaţi. Ca număr, ponderea a fost net deţinută de navele fluviale, cu 193, faţă de 72 de nave maritime, însă cantitativ cele două categorii de transporturi sunt aproape la egalitate, cu „un scor” de 296.972 la 279.604 tone marfă transportate.

Cele mai multe dintre nave au avut ca destinaţie Portul Mineralier - 60 nave maritime, 159 fluviale - cu mărfuri totalizând 522.690 tone.

Pe poziţia următoare se află Portul Docuri - 10 nave maritime, 13 fluviale - cu 32.553 tone marfă încărcate.

Cel mai greu s-au mişcat lucrurile în Port Bazinul Nou, unde au intrat doar două nave maritime şi 15 fluviale, transportând 20.800 tone marfă.

http://www.viata-libera.ro/articol-Nave ... ale_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

În porturile gălăţene, trafic de mărfuri redus la jumătate

Traficul de mărfuri prin porturile Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a cunoscut în primele nouă luni ale anului o scădere la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit directorului APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu, în portul Galaţi au fost operate în perioada ianuarie-septembrie 2009 aproape 3.135 mii tone de mărfuri şi 1.513 nave, faţă de peste 7.217 mii tone şi 3.387 nave în perioada similară a anului 2008. În portul Galaţi, mărfurile cu traficul cel mai ridicat au fost laminatele cu aproape 1.040 mii tone, minereul de fier cu aproape 900 mii tone, cărbunele şi cocsul cu peste 600 mii tone. Directorul APDM Galaţi a precizat că laminatele din portul Galaţi au mers la export, iar minereul de fier, cărbunele şi cocsul au fost aduse în totalitate din import.

Deşi se constată o înjumătăţire a traficului general în porturi, per totalul celor nouă luni ale acestui an, se observă totuşi o revigorare a acestuia în ultimele două luni. ”În lunile august şi septembrie, traficul s-a menţinut cam în aceleaşi limite, aproximativ la 85-90% faţă de traficul lunilor similare din 2008 şi a planului nostru preliminar pe 2009, existând premise de revigorare şi în următoarele luni, mai ales la traficul maritim”, a mai declarat Ochialbescu.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Porturile gălăţene, demodate şi învechite

* Fără modernizarea infrastructurii, traficul de marfă se va muta treptat spre alte porturi *

Fără o revigorare a infrastructurii, porturile gălăţene riscă să fie scoase din circuitul transporturilor pe Dunăre. Conducerea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi doreşte să iniţieze un plan de modernizare, dat fiind faptul că, atât structura cheiurilor, cât şi macaralele care operează în porturi nu mai corespund nivelului tehnic actual. Cea mai mare problemă este cea a cheiurilor pereate (înclinate) din Portul Docuri şi Port Bazinul Nou. „În aceste porturi se lucrează de ani şi ani de zile. Când au fost construite, cheiurile au fost înclinate ca să poată merge hamalul cu sacul de cereale sau altceva. În prezent, la scăderea apelor, porturile devin aproape inoperabile pentru că, de exemplu, nu poţi să te apropii cu nava maritimă de cheu. Trebuie intervenit cu o macara plutitoare, mai dificil, se ajunge la o dublă manipulare a mărfii. Iar macaraua care o are pe mal stă de pomană, pentru că nu poate să o folosească”, a explicat Mihai Ochialbescu, directorul general al APDM Galaţi. Acesta a precizat că Portul Mineralier, construit mai recent, a beneficiat de altă tehnologie, respectiv s-au construit cheiuri verticale, ceea ce permite operarea navelor la cheu şi în condiţiile unor ape mai scăzute. „Aceeaşi soluţie trebuie aplicată şi în celelalte porturi. Există metode tehnice pentru a transforma cheiurile pereate în unele verticale”, a arătat directorul APDM Galaţi.

O altă problemă este cea a macaralelor, fabricate în anii ’70–’80, energofage şi mai lente în exploatare. „De când au fost construite aceste macarale şi până în prezent s-au făcut şi alte tipuri de motoare care să le antreneze la costuri mult mai mici. Macarale la nivelul de acum 30 de ani descarcă o barjă de 1.000 tone în 7-8 ore, pe când în alte porturi, durata este de 2, cel mult 3 ore”, a declarat Mihai Ochialbescu.

„Lumea fuge de un port învechit. Şi dacă nu modernizăm infrastructura portuară, traficul se va muta încetul cu încetul în alte părţi, unde manipularea de mărfuri se face în timp util, în condiţii optime, nu prin dublă manipulare, nu prin cine ştie ce alte metode demodate”, a adăugat directorul APDM Galaţi. Problema există, o soluţie la „boala” porturilor gălăţene s-ar putea găsi, rămâne de văzut şi cine ar putea suporta costurile „tratamentului”. Resursele financiare ale APDM Galaţi sunt în prezent limitate, iar bugetul de stat nu se simte nici el prea bine. Numai că, în contextul actual, ar trebui să ne amintim că boala lungă este moarte sigură.

http://www.viata-libera.ro/articol-Port ... ite_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Traficul de mărfuri a scăzut cu 40% în porturile din zona APDM Galaţi, la 7,6 milioane tone

Traficul total de mărfuri în porturile situate în zona de activitate a CN Administraţia Porturilor Dunării Maritime SA Galaţi a scăzut în 2009 cu 40%, faţă de anul 2008, cee înseamnă o reducere cu 37%, faţă de estimarea iniţială, la 7.633.607 tone, potrivit bilanţului de activitate al companiei. De asemenea, potrivit bilanţului activităţii CN Administraţia Porturilor Dunării Maritime SA Galaţi în anul 2009, traficul maritim preliminat înregistrat în cursul anului 2009 în porturile situate în zona de activitate a companiei este de circa 2.178.307 tone, în creştere cu 4% faţă de anul 2008 şi cu 7% faţă de traficul estimat a se realiza în acest an.

În ceea ce priveşte proiectele companiei, în data de 1 aprilie 2009 CN APDM SA Galaţi a început derularea proiectului WANDA – “Administrarea deşeurilor pentru navigaţia interioară pe Dunăre”, finanţat în proporţie de 98% prin intermediul programului South East Europe Transnational Cooperation şi al bugetului de stat. Valoarea totală a proiectului este de 1,67 milioane euro, din care bugetul gestionat de CN APDM SA Galaţi este de 0,47 mil. euro, respectiv circa 28%. În acelaşi timp, CN APDM SA Galaţi a depus la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii documentaţia necesară în vederea obţinerii finanţării prin intermediul Programului Operaţional Sectorial – Transporturi, pentru două proiecte. Astfel, pentru proiectul privind “Sistemul de colectare a deşeurilor generate de nave în porturile de pe Dunărea Maritimă", compania vrea să acceseze circa 40,38 milioane lei (10,79 milioane euro) şi încă 41,30 milioane lei (9,59 milioane euro) pentru “Lucrări de infrastructură portuară – Modernizare cheu dana 23 şi 25 parţial din portul Brăila”.

De asemenea, compania estimează pentru acest an o cifră de afaceri preliminată de circa 9,40 milioane lei, reprezentând 97,11 % din veniturile estimate a se realiza în cursul acestui an, iar cheltuielile de exploatare preliminate vor fi de circa 9,10 milioane lei, reprezentând 94,40 % din cheltuielile prevăzute pentru perioada analizată. Pentru depăşirea crizei economice CN APDM SA Galaţi a aplicat mai multe măsuri, printre care reducerea permanentă a cheltuielilor, astfel încât acestea să reprezinte doar strictul necesar realizării lucrărilor propuse, reducerea cheltuielilor de personal prin eliminarea primelor şi acordarea de zile libere neplătite, precum şi gestionarea eficientă a resurselor umane, financiare şi tehnice proprii. În plus, compania a recurs la atragerea de resurse financiare suplimentare prin intermediul programelor cu finanţare nerambursabilă şi la încasarea în timp cât mai scurt a creanţelor datorate de clienţi, astfel încât să se asigure necesarul de lichidităţi financiare.

CN APDM SA Galaţi are ca obiect principal de activitate asigurarea administrării şi funcţionării porturilor şi a infrastructurii de transport naval aflată în concesiunea sa, pe sectorul maritim al Dunării şi în special în porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea. În acest sens, asigură utilizarea de către terţi a infrastructurii de transport naval constând din terenuri portuare, cheiuri şi pereuri, acestea fiind proprietate publică a statului român, concesionate către CN APDM SA Galaţi conform prevederilor legale în vigoare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Porturile dunărene pot da faliment până la sfârşitul anului

Porturile Docuri şi Bazinul Nou din Galaţi, dar şi cele din Brăila şi Tulcea, ar putea da faliment până la sfârşitul anului dacă nu se constată o revigorare a activităţii portuare în această zonă. ”În momentul de faţă, Portul Galaţi trăieşte în proporţie de 90% prin Portul Mineralier", spune directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu. În primele două luni ale anului au fost operate prin porturile Dunării Maritime aproximativ 1.300.000 tone de mărfuri, dintre care în jur de 750.000 numai prin Portul Mineralier. De altfel, acesta este singurul port care are o activitate de operare constantă. Diferenţa de 650.000 tone a fost operată prin Porturile Docuri, Bazinul Nou, din Galaţi, şi cele din Brăila şi Tulcea. Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, Mihai Ochialbescu, a spus că la nivelul Portului Galaţi, care cuprinde porturile Mineralier, Docuri şi Bazinul Nou, s-au operat de la începutul anului aproximativ 800.000 tone de marfă, dintre care 750.000 numai prin Portul Mineralier. "În momentul de faţă, Portul Galaţi trăieşte în proporţie de 90% prin Portul Mineralier. Portul Mineralier este cel care are o activitate foarte intensă, are un trafic constant, celelate porturi nu se ridică la un trafic normal şi ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru că nu poţi să rămâi cu un singur sort de marfă, respectiv profile metalice şi produse metalurgice, într-un port cum este Galaţiul, sau pe toată Dunărea Maritimă. Ceea ce s-a întâmplat în primele două luni, dacă se perpetuează în continuare, este posibil ca celelate porturi să nu facă faţă şi la finalul anului, aşa cum au ieşit anul trecut în pierdere, ies şi anul acesta în pierdere, şi probabil că se va ajunge şi la faliment”, a declarat Ochialbescu. Directorul APDM a precizat că şi tonajul prognozat a fi operat în 2010, în cele cinci porturi dunărene, a fost estimat după activitatea existentă în mod real în porturi. Astfel, în acest an, este prognozată operarea a aproximativ 5-6.000.000 tone mărfuri în Portul Mineralier, şi numai 1.500.000 tone în toate celelate patru porturi la un loc. Prin activitatea de la Portul Mineralier, combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi asigură mai mult de jumătate din activitatea portuară de la Dunărea Maritimă.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Economic&articol=13

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Porturile, în căutarea vadului pierdut

Dacă anul trecut, şocul crizei aproape că a lăsat porturile dunărene „pe uscat”, iar danele riscau pur şi simplu să rămână de izbelişte în lipsa banilor de întreţinere, anul acesta pare a fi unul ceva mai bun.

În porturile dunărene coordonate de APDM Galaţi au intrat în primele cinci luni ale acestui an 1.079 de nave, ce au transportat peste 3,6 milioane tone marfă, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Lucrurile sunt însă înşelătoare. De exemplu, din cele 650.000 tone marfă ce au tranzitat porturile Dunării maritime luna trecută, 402.400 au trecut prin porturile gălăţene, în timp ce portul din Brăila nu a ajuns nici măcar la 200.000 tone, iar Tulcea abia a trecut de 60.000 tone.

Asta nu înseamnă că toate porturile gălăţene stau pe roze. „Partea leului” revine Portului Mineralier, prin care au trecut 345.400 tone marfă - materii prime destinate combinatului siderurgic ArcelorMittal. Prin Port Bazinul Nou au trecut de zece ori mai puţine mărfuri (32.833 tone), în timp ce prin Port Docuri nu au trecut decât 19.750 tone marfă. Cât priveşte Unicom Oil Terminal şi Portul Comercial, împreună nu au adunat nici măcar 5.000 tone marfă.

http://www.viata-libera.ro/articol-Porturile_in_cautarea_vadului_pierdut_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Traficul prin porturile dunărene, peste estimări

Traficul general de mărfuri prin porturile administrate de APDM Galaţi a fost, în luna iulie, de 955.779 tone, cu aproape 300.000 tone peste estimările iniţiale. Aceste rezultate au fost obţinute în condiţiile în care creşterea nivelului Dunării şi pericolul inundaţiilor a blocat timp de o săptămână activitatea din Port Docuri, Port Bazinul Nou şi Portul Brăila. „Practic, în ciuda problemelor apărute din cauza creşterii nivelului Dunării, traficul de marfă din luna iulie a fost foarte apropiat cu nivelul traficului de marfă din iunie. Iar comparativ cu traficul faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, lucrurile stau mult mai bine, deoarece s-au reluat transporturile de materii prime pentru combinatul siderurgic Arcelor Mittal”, ne-a declarat Mihai Ochialbescu, directorul APDM Galaţi.

Porturile din Galaţi rămân cele mai puternice de pe Dunărea Maritimă, cu un total de 505.183 tone marfă, în timp ce prin porturile din Brăila au tranzitat 254.573 tone marfă, iar prin cele din Tulcea au trecut 196.023 tone marfă. Se cuvine însă să precizăm că şi dimensiunea porturilor gălăţene este mai mare decât cea a porturilor din judeţele învecinate.

Mergând strict pe porturile gălăţene, valori mai mici ale traficului de marfă faţă de estimările iniţiale s-au înregistrat în Portul Docuri şi Port Bazinul Nou. Astfel, dacă în Portul Docuri se miza pe un trafic de 19.750 tone, nivelul atins a fost de 12.774 tone. În Port Bazinul Nou, erau speranţe pentru un trafic de 32.833 tone, însă abia dacă s-a atins nivelul de 6.566 tone. Dar, după cum am precizat, cele două porturi au fost printre cele care au resimţit cel mai profund efectele creşterii cotelor Dunării. Cel mai mare port gălăţean, Portul Mineralier, a scăpat neafectat de ape. Mai mult, faţă de traficul prognozat de 345.400 tone în luna iulie s-a ajuns la un nivel de 480.309 tone marfă. Un trafic bun, dacă îl raportăm la dimensiuni, a fost înregistrat şi la Unicom Oil Terminal, prin care au trecut 5.534 tone marfă, cam cu 1.600 tone mai mult decât estimările iniţiale. Singurul port gălăţean aflat încă „pe tuşă” este Portul Comercial, acolo unde, de altfel, danele 18 şi 21, nu departe de Palatul Navigaţiei, sunt blocate de mai bine de... 30 ani, după ce acolo şi-a găsit sfârşitul nava „Transilvania”.

http://www.viata-libera.ro/articol-Porturile_dunarene_intre_agonie_si_extaz_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Porturile gălăţene au ieşit... la mal

Traficul general de mărfuri a debutat în forţă în luna septembrie prin porturile dunărene. Potrivit datelor furnizate de APDM Galaţi, prin porturile Dunării Maritime au trecut în primele două săptămâni ale acestei luni 543.138 tone marfă. Dacă se păstrează acest trend, până la sfârşitul lunii s-ar putea depăşi pragul de un milion de tone marfă transportate, în condiţiile în care APDM Galaţi miza pentru această lună pe o cantitate de marfă de 657.000 tone! „Încă din lunile de vară a început să se contureze o tendinţă ascendentă a traficului de mărfuri. Punctele forte sunt transporturile de materii prime destinate combinatului siderurgic ArcelorMittal ce tranzitează Portul Mineralier. Tot la Galaţi, prin Portul Docuri, s-a mai revigorat tranzitul de cereale, iar la Tulcea s-au reluat transporturile de bauxită pentru fabrica de alumină”, ne-a explicat directorul general al APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu. Prin portul Galaţi au trecut în această lună 294.776 tone marfă, în timp ce prin portul Brăila au tranzitat 158.065 tone marfă, iar prin porturile tulcene s-ajuns la 90.297 tone.

Dintre porturile gălăţene, grosul a revenit Portului Mineralier, cu un trafic general de 248.663 tone marfă tendinţa fiind ca în această lună să fie depăşite cam cu 25 la sută previziunile iniţiale. Ceva avânt a prins şi Portul Docuri, cu un transport de marfă în această lună de 33.121 tone. Lucrurile merg ceva mai greu în Port Bazinul Nou, unde traficul general de marfă a fost de doar de 10.897 tone, în condiţiile în care se miza pentru această perioadă pe un trafic de aproximativ 16.000 tone. În ce priveşte Unicom Oil Terminal, acesta a ajuns la transporturi totalizând 2.095 tone. Portul Comercial Galaţi este singurul care nu a reuşit să-şi treacă în palmares nici măcar un gram de marfă tranzitată. Acest lucru se datorează în principal blocării danelor 18-21 de către epava navei „Transilvania”. Cum însă lucrările de ranfluare par a se apropia de un final, nu ar fi exclus ca, după foarte mult timp, în lunile următoare să vedem şi primele nave care trec prin acest port.

Una peste alta, prin porturile administrate de APDM Galaţi au tranzitat de la începutul anului peste 7,7 milioane de tone marfă în condiţiile în care, în aceeaşi perioadă a anului trecut, nu s-a reuşit să se atingă nici măcar cota de 4,5 milioane tone marfă.

În transporturile pe Dunăre, supremaţia este deţinută de navele fluviale. De exemplu, de la începutul acestei luni, prin porturile APDM Galaţi au trecut 259 de nave fluviale, în timp ce navele maritime au fost doar în număr de 31. Dacă ar fi să ne limităm la porturile gălăţene, acestea au fost tranzitate de 22 de nave maritime şi 120 de nave fluviale.

http://www.viata-libera.ro/articol-Porturile_galatene_au_iesit%E2%80%A6_la_mal_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Traficul portuar este în creştere

Traficul de mărfuri prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea a înregistrat în primele zece luni ale acestui an o cifră de peste 9.600.000 tone marfă, cu peste 3.000.000 tone mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit directorului Administraţiei Porturilor Dunării Maritime(APDM) Galaţi, Mihai Ochialbescu, până la sfârşitul anului, traficul de mărfuri în cele trei porturi va ajunge la 12.000.000 tone depăşind cu peste un milion de tone cifra realizată în 2008, când s-a realizat cea mai mare cantitate de operare a mărfurilor din ultimii ani.

Directorul APDM Galaţi a spus că dintre cele peste 9.600.000 tone de marfă operate în primele zece luni ale anului, aproape 7.500.000 tone au fost asigurate de traficul fluvial iar peste 2.100.000 tone de traficul martim. În aceeaşi perioadă au fost operate în porturi mărfurile de pe 4.856 de nave dintre care 4.276 fluviale şi 580 maritime, faţă de 3.498 (3.003 fluviale şi 495 martime) în primele zece luni ale lui 2009. Mihai Ochialbescu a afirmat că traficul de mărfuri se bazează în principal pe produse metalurgice primare şi finite la care se adaugă fierul vechi şi cerealele. O altă marfă solicitată este calcarul destinat combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi şi piatra de construcţie de pe canalul Măcin. ”Din punctul de vedere al traficului, veniturilor şi activităţilor portuare stăm chiar bine, reuşind să depăşim anul 2008, care a fost un an de referinţă. Faţă de 2009 avem creşteri substanţiale, care prefigurează un 2011 şi mai bun", a spus Ochialbescu. Întrebat dacă reducerea producţiei combinatului ArcelorMittal, care cel puţin pentru două luni va lucra doar cu un furnal, va afecta activitatea din porturi până la sfârşitul anului atât la traficul de produse metalurgice finite cât şi la materii prime, Ochialbescu a spus că doar în mică măsură. ”Nu ne va afecta foarte mult. Eu din câte ştiu combinatul vrea să îşi mărească producţia. Vor să deruleze la anul peste 3,7 milioane tone de produse finite, faţă de aproximativ două milioane tone anul acesta, aşa că nu-mi fac griji din acest punct de vedre", a mai declarat directorul APDM Galaţi.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Economic&articol=15

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Traficul de mărfuri salvează porturile dunărene

În primele zece luni ale anului au fost operate 9,6 milioane tone, cu trei milioane mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Situaţia economică a porturilor de la Du­nărea Maritimă din Brăila, Galaţi şi Tulcea are o evoluţie încurajatoare, în primele zece luni fiind înregistrată o creştere a traficului de mărfuri. În această perioadă au fost operate peste 9.600.000 tone mărfuri, cu peste 3.000.000 tone mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2009. Din întreaga cantitate de mărfuri, aproximativ 7.500.000 tone au fost asigurate de traficul fluvial de mărfuri, iar peste 2.100.000 tone de traficul maritim. A crescut şi numărul navelor operate, de la 3.498 nave în 2009 la 4.856 în acest an, dintre acestea 4.276 fiind nave fluviale, iar 580 nave maritime. Portul Mineralier Romportmet SA Galaţi deţine supremaţia, numai în luna octombrie fiind operate 258 de nave cu 575.482 tone marfă.

„Traficul se bazează în principal pe produse metalurgice, atât produse primare, cât şi produse finite. Al doilea produs de bază este fierul vechi, care se operează în toate porturile, mai puţin Tulcea. Al trei­lea produs important este reprezentat de cereale. Şi, nu în ultimul rând, o altă marfă solicitată în momentul de faţă este piatra, calcarul, atât pentru ArcelorMittal, cât şi pentru lucrările de construcţii de pe Braţul Măcin", precizează directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/dobrogea/traficul-de-marfuri-salveaza-porturile-dunarene-206927.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trafic de 11,7 milioane tone marfă în 2010 prin porturile administrate de APDM Galaţi

Dacă în urmă cu vreo doi ani în porturile gălăţene era jale mare, cu traficul de marfă picat la piciorul broaştei, iată că odată „aruncaţi în apă” operatorii portuari au învăţat, de bine, de rău, să „înoate” şi în apele tulburi ale crizei economice.

Şi se pare că au reuşit să ajungă la liman, dat fiind faptul că, în 2010, prin porturile dunărene au trecut 11,7 milioane de tone marfă, în condiţiile în care Administraţia Portuară a Dunării de Jos (APDM) Galaţi nu miza pe mai mult de 8 milioane de tone marfă. „Într-adevăr, situaţia s-a stabilizat şi a început chiar să ia un trend ascendent. Acest lucru s-a datorat şi reluării unor fluxuri de marfă, precum cele pentru combinatul siderurgic Galaţi, dar şi prin creşterea cantităţii de bauxită tranzitată la Tulcea (pentru combinatul de alumină), a deschiderii unui terminal de ulei la Brăila şi reluarea unor fluxuri de cereale prin Galaţi. Altfel spus, traficul general a crescut, dar a început să se şi diversifice, nemaifiind dependent decât într-o proporţie de aproximativ 20 la sută de comenzile care, într-un fel sau altul, au legătură cu combinatul siderurgic”, a explicat Mihai Ochialbescu, directorul general al APDM Galaţi.

Topul porturilor

Cel mai bine poziţionat în topul porturilor dunărene rămâne Galaţiul, cu un trafic de marfă în 2010 de peste 6,3 milioane tone marfă, cu 1,6 milioane tone marfă mai mult faţă de anul precedent. Nu mai puţin de 2.883 de nave au trecut prin porturile Galaţiului, din care 2.429 au fost nave fluviale şi 454 nave maritime. Ca volum de marfă tranzitat, supremaţia este deţinută de Portul Mineralier, cu un volum de 5,6 milioane tone marfă. La o distanţă destul de mare se află Portul Docuri, cu un tranzit de 310.212 tone marfă şi Port Bazinul Nou, cu un tranzit de 309.405 tone marfă. Prin Unicom Oil Terminal au trecut 98.406 tone marfă, în timp ce vechiul Port Comercial are doar o prezenţă simbolică, fiind tranzitat de o singură navă maritimă ce a transportat 2.923 tone de marfă.

Rezultate bune au fost obţinute şi de celelalte porturi aflate în administrarea APDM Galaţi. La Tulcea, traficul general a ajuns în 2010 la 2,39 milioane de tone, rezultat spectaculos, dacă ţinem cont de faptul că în anul precedent abia s-a atins un nivel de 735.000 de tone marfă. Saltul cel mai mare a fost în portul industrial, unde de la doar 173 nave şi 185.000 de tone marfă tranzitate s-a ajuns la un trafic de 785 de nave şi un tranzit de peste 1,66 milioane de tone marfă.

În ceea ce priveşte porturile din judeţul Brăila, traficul de marfă a fost anul trecut de 2,97 milioane de tone marfă faţă de 2,28 milioane de tone marfă în anul precedent.

http://www.viata-libera.ro/articol-Vant_din_pupa_in_porturile_dunarene_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Estimări de scădere a traficului de mărfuri pe Dunărea maritimă

APDM a estimat pentru 2011 scăderea traficului general de mărfuri pe Dunărea maritimă, cu circa 1,5 milioane de tone, comparativ cu 2010, când porturile de la Galaţi, Brăila şi Tulcea au fost utilizate de 5.900 de nave cu peste 11,7 milioane de tone de marfă. Pentru acest an se estimează o scădere a traficului navelor la circa 5.300 de nave, cu aproximativ 10,4 milioane de tone de marfă. Traficul este influenţat direct de activitatea combinatului siderurgic din Galaţi, contând în proporţie de 90%. Ochialbescu a precizat: “Previziunile pe 2011 le-am făcut şi în funcţie de situaţia combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi, care, după cum ştiţi, a închis la sfârşitul anului trecut două furnale, deci a scăzut producţia şi implicit şi cererea de materii prime şi materiale necesare fluxului tehnologic, care se transportau pe apă şi se operau în porturi. Am preferat să merg pe un buget realist, decât pe unul optimist, dar sper ca prin reluarea producţiei la Furnalul 5, cel mai mare din combinat, să depăşim prognozele”.

Un foarte mare aport în ceea ce priveşte traficul a fost generat de criza economică. Dacă în 2006 a fost atins maximul de peste 15 milioane tone marfă provenită de la circa 8.600 de nave, în 2009 a fost atins minimul de 7,8 milioane tone mărfuri şi 4.300 de nave. Situaţia a cunoscut o îmbunătăţire în 2010, datorată combinatului siderurgic, ArcelorMittal având atât creşteri ale producţiei cât şi ale transporturilor navale de materie primă.

http://www.monitoruldegalati.ro/comunitate/estimari-de-scadere-a-traficului-de-marfuri-pe-dunarea-maritima-4291.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.