Jump to content

Traficul de mărfuri prin porturile gălăţene


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Traficul de mărfuri în porturile gălăţene, mai slab decât anul trecut

Potrivit conducerii Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, operatorii sunt nevoiţi să se reprofileze după ce ArcelorMittal Galaţi şi-a restrâns activitatea.

În Portul Bazinul Nou activitatea din luna aprilie a acestui an a fost cu mult sub cea din aceeaşi perioadă a anului trecut. Aici au fost operate doar 21.360 de tone de marfă, la jumătate faţă de luna aprilie a anului trecut, iar numărul navelor care a tranzitat portul a fost de doar 13, faţă de 34 cât s-au înregistrat în aceeaşi lună a anului trecut.

În Portul mineralier, în luna aprilie au fost operate doar 371.949 de tone de marfă, dintre care 322.295 au fost asigurate de traficul fluvial. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, Portul mineralier a operat cu mai puţin de 100.000 de tone de marfă. Mărfurile provin de la 145 de nave maritime şi fluviale , cu peste 40 mai puţine faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

Portul Docuri a operat luna trecută 18.140 de tone de marfă şi a fost tranzitat de nouă nave, activitatea acestuia menţinându-se la acelaşi nivel ca şi în luna aprilie a anului trecut.

Şi în Portul Galaţi traficul de mărfuri se află în scădere. În luna aprilie, portul a fost tranzitat de doar 170 faţă de 251, cât s-au înregistrat anul trecut, iar cantitatea de mărfuri operată a fost de 417.743 de tone, cu mai bine de 100.000 faţă de anul trecut.

„Traficul în porturi este în limite destul de scăzute. Aşteptăm lunile iunie şi iulie, atunci când începe să apară transportul de cereale. Deja operatorii portuari au început să se orienteze spre alt tip de marfă, cum sunt cerealele. Porturile Bazinul Nou şi Docuri erau supapă pentru cel mineralier, al combinatului siderurgic şi pe asta s-au axat de-a lungul timpului. Acum însă, acesta a preluat inclusiv expediţia, motiv pentru care operatorii au fost nevoiţi să se reprofileze. Momentan se operează cu fier vechi şi diverse materiale, iar din luna iunie cu cereale”, ne-a declarat Mihai Ochialbescu, directorul APDM Galaţi.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Traficul portuar este mai redus decât anul trecut

Comparativ cu anul trecut, traficul în Porturile Dunării Maritime înregistrează până în prezent o scădere. Mihai Ochialbescu, Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, a precizat: „Din punctul meu de vedere, traficul portuar este mai slab decât anul trecut. Aşteptăm o revigorare după luna iunie, când o să apară cerealele. Deocamdată traficul este la 90-95% din traficul de anul trecut. (...) Aveam la vremea asta în jur de 1 milion - 1,2 milioane de tone, dar anul acesta avem 900.000 - 950.00 tone lunar”. Scăderea traficului portuar este în strânsă legătură cu activitatea Combinatului Siderurgic.

Prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea se operează în genere la acest moment cerealele şi fierul vechi, cărora li se adaugă produsele siderurgice dar şi bauxita din Tulcea. Ochialbescu a adăugat problemele privind traficul de containere, aflat în scădere la nivel mondial, resimţit şi la noi: „În general, din punct de vedere al porturilor, traficul de containere a scăzut. Trafic de containere pe Dunăre nu prea am văzut din 2008, de când a căzut la toată lumea, şi pe Dunăre şi pe căile navigabile interioare”.

Ochialbescu şi-a exprimat speranţa revigorării traficului din Porturile Dunării Maritime, neexplicându-şi actualul paradox, preferinţa vecinilor pentru alte porturi mai îndepărtate, în condiţiile în care taxa de canal a scăzut la jumătate comparative cu anul trecut: ”Aş prefera să văd din nou în porturile gălăţene cheresteaua, buştenii, mai multe cereale şi alte mărfuri, nu neapărat containere. Vreau să văd mărfurile tipic româneşti să plece, iar altele care vin la noi. Sunt mărfuri din nordul Moldovei care se duc la Constanţa, mărfuri care pleacă din Vrancea şi în loc să vină la Galaţi pleacă la Constanţa, mărfuri din judeţe apropiate care merg la Constanţa. Aici e problema. Ceva nu e în regulă. De ce pleacă marfurile acolo şi nu vin la Galaţi?”.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Traficul de mărfuri pe Dunăre a scăzut cu 964.065 tone

Scăderea este provocată de volumul redus de mărfuri operate prin Portul Galaţi, ca urmare a diminuării cantităţilor de materii prime şi laminate tranzitate prin Portul Mineralier Romportmet SA Galaţi, ce face parte din trustul ArcelorMittal.

Conform informaţiilor furnizate de conducerea APDM Galaţi, traficul de mărfuri a scăzut cu 964.065 tone faţă de anul trecut, fiind influenţat în proporţie de 90% de activitatea combinatului siderurgic.

Dacă în primele opt luni ale lui 2010 au trecut prin Portul Mineralier Romportmet SA un număr de 1.554 nave, dintre care 207 maritime şi 1.347 fluviale, traficul general fiind de 3.698.297 tone, anul acesta au tranzitat 1.117 nave, dintre care 143 maritime şi 974 fluviale, traficul general fiind de 2.734.232 tone marfă.

Traficul este în scădere şi în celelalte porturi. Un clasament general arată că, în primele opt luni ale lui 2010, prin porturile de la Galaţi, Brăila şi Tulcea au trecut 3.547 nave, dintre care 3.091 maritime şi 456 fluviale, traficul fiind de 7.186.284 tone, în timp ce în 2011 au tranzitat 3.464 de nave, dintre care 431 maritime şi 3.033 de nave fluviale, cu un trafic de 6.807.878 tone marfă.

Singura creştere se remarcă în Port Bazinul Nou, unde s-a înregistrat un trafic general de 216.219 tone (pe primele opt luni), faţă de 2010 când s-a obţinut un trafic de 186.031 tone marfă.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Traficul naval de mărfuri s-a redus în luna august mult sub valorile din aceeaşi perioadă a anului trecut

Traficul de mărfuri prin porturile gălăţene aproape s-a înjumătăţit în luna august comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai exact, prin portul Galaţi au trecut în luna august 167 de nave, ce au transportat 377.257 de tone marfă, în timp ce în august anul trecut au fost 300 de nave, cu mărfuri ce au totalizat 638.639 de tone, rezultă din datele furnizate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

Acest rezultat a fost obţinut în condiţiile unei scăderi abrupte a traficului fluvial, de la 264 de nave la 126 de nave, cu un volum de marfă de 500.623 tone şi, respectiv, 247.127 tone. În traficul maritim, numărul de nave intrate în august în porturile gălăţene a fost de 41, cu cinci mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar cantitatea de marfă transportată, 130.130 tone, a fost cu opt tone mai mică decât anul trecut.

Balanţa de import - export

În ceea ce priveşte natura mărfurilor tranzitate prin porturile gălăţene, ponderea este deţinută de produsele minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare) cu un total de 123.158 de tone, în activităţi de cabotaj.

Pe locul următor se află transporturile de laminate, respectiv 108.000 de tone, din care aproape 83.300 de tone au fost destinate exportului. Bine reprezentate mai sunt şi minereurile de fier provenite din import destinate combinatului Arcelor Mittal, cu 54.543 de tone, dar şi fierul vechi, cu 31,416 tone, marfă care a mers în totalitate la export.

În rest, prezenţe semnificative au mai avut doar transporturile de combustibili solizi (cărbune, cocs), cu un total de 27.000 tone, majoritatea importuri de materii prime pentru Combinat, transporturile de cereale, de 11.197 de tone şi transporturile de seminţe, uleiuri şi grăsimi, ce au ajuns la 12.000 de tone.

Topul porturilor

Structura mărfurilor transportate a dictat în august şi ierarhia porturilor gălăţene. Portul Mineralier rămâne punctul forte al transporturilor prin porturile gălăţene, însă dependenţa de activitatea combinatului siderurgic ArcelorMittal este deopotrivă punctul slab în cazul în care apar fluctuaţii ale producţiei.

Astfel, în luna august a acestuia an, prin Portul Mineralier au trecut 295.797 de tone marfă, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului trecut cantitatea de marfă a fost de 585.505 de tone. La rândul său, Portul Docuri a scăzut în august la un volum de mărfuri de 31.133 de tone, cu aproape 12.000 de tone mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În schimb, un plus consistent de activitate se constată în Port Bazinul Nou. Dacă în august anul trecut prin acest port au trecut doar 5.707 tone marfă, anul acesta traficul a crescut la 39.473 de tone.

Brăila merge mai bine

Dintre celelalte porturi administrate de APDM Galaţi, porturile din Brăila au fost cele mai active, cu un total al mărfurilor transportate în luna august de 406.325 de tone, cu aproape un sfert mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Traficul de marfă prin porturile tulcene a fost de doar 205.815 tone, păstrându-se cam la acelaşi nivel faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, activitatea fiind susţinută în special de fluxurile de marfă generală de combinatul de alumină de la Tulcea.

Dacă ar fi să tragem linie în ceea ce priveşte transporturile totale prin porturile administrate de APDM Galaţi, în luna august a fost înregistrat un trafic total de 988.397 de tone marfă, mult sub cele 1.160.783 de tone marfă înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. În total, pe primele opt luni ale anului, volumul de marfă tranzitat a fost de 6,8 milioane de tone, faţă de 7,2 milioane de tone anul trecut.

Perspectivele de relansare a transporturilor pe parcursul lunii septembrie sunt destul de modeste, dat fiind faptul că scăderea apelor Dunării i-a pus pe navigatori în dificultate, prin întârzierea sau chiar anularea unor transporturi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Efectele secetei: Traficul general de mărfuri în porturile APDM, în scădere

Traficul general de marfuri in porturile Galati, Braila si Tulcea, din cadrul Administratiei Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati, a scazut in cele 11 luni ale anului 2011 cu aproximativ un milion de tone fata de perioada similara a anului trecut, a declarat, pentru Agerpres, Gina Mirea, purtatorul de cuvant al regiei.

Potrivit acesteia, in porturile Galati, Braila si Tulcea traficul de marfuri pe 11 luni ale anului 2010 a fost de peste 10.700.000 tone, fata de peste 9.700.000 tone in 2011.

Un recul a fost inregistrat si in luna noiembrie, cand traficul a fost de peste 1.130.000 tone in noiembrie 2010, fata aproximativ 1.000.000 tone in noiembrie 2011.

Mirea a spus ca s-a inregistrat o scadere si in ceea ce priveste numarul de nave operate in cele trei porturi, in conditiile in care in primele 11 luni ale anului 2010 au fost operate 5.434 fata de 5.207 in aceeasi perioada a acestui an.

Cauza declinului o reprezinta nivelul foarte scazut al Dunarii, apropiat de minimul istoric inregistrat.

manager.ro

Link to comment
Share on other sites

1.000.000 de tone de mărfuri este diferenţa dintre vremurile bune şi proaste

Luna trecută, traficul general de mărfuri prin porturile Dunării Maritime, de la Galaţi, Brăila şi Tulcea, a fost cu 30% mai scăzut decât în noiembrie 2010.

După ce în 2010 a fost înregistrat un reviriment al traficului general de mărfuri în porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea, aflate sub jurisdicţia Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în 2011 traficul a scăzut din nou. Potrivit purtătorului de cuvânt al APDM, Gina Mirea, în primele 11 luni ale anului, traficul prin porturile Dunării Maritime a fost cu aproximativ un milion de tone mai scăzut faţă de perioada similară a lui 2010. Dacă în perioada ianuarie-noiembrie 2010 traficul de mărfuri prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, a fost de peste 10.700.000 tone, în aceeaşi perioadă din 2011 au fost tranzitate prin cele trei porturi numai 9.700.000 tone.

Reculul a fost înregistrat şi în luna noiembrie, când traficul a fost de 1.000.000 tone, cu 30% mai mic decât cel înregistrat în noiembrie 2010, de peste 1.130.000 tone.

Scăderea este înregistrată şi în ceea ce priveşte numărul de nave operate în cele trei porturi. Dacă în primele 11 luni ale lui 2010 au fost operate 5.434 de nave, în aceeaşi perioadă din 2011 au fost operate portuar 5.207 nave. Scăderea traficului general prin porturile Dunării Maritime are o strânsă legătură cu producţia de laminate a combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi, în contextul efectelor crizei asupra pieţei mondiale a oţelului. Din operarea portuară la Dunăre lipseşte în continuare transportul containerizat, aceasta fiind o consecinţă a scăderii înregistrate la nivel mondial.

Traficul prin porturile Dunării Maritime se bazează în principal pe produsele metalurgice, materii prime pentru ArcelorMittal, dar şi laminate produse pe platforma Siderurgică de la Galaţi. Al doilea produs de bază este fierul vechi, care se operează în toate porturile. Al treilea produs important e reprezentat de cereale. Potrivit specialiştilor, o soluţie de creştere a traficului prin porturile dunărene ar fi diversificarea mărfurilor din zona Moldovei ce tranzitează porturile dunărene, de la cherestea şi buşteni la cereale. În prezent, exportatorii preferă tranzitul prin Portul Constanţa.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Navigaţia pe Dunăre - Porturile gălăţene, pe „valul” transporturilor

* Traficul de mărfuri, influenţat negativ de scăderea activităţii din combinatul siderurgic * În primele 11 luni ale anului, 9,71 milioane de tone au trecut prin porturile administrate de APDM Galaţi * Program pentru dezvoltarea logisticii de transport în porturile de la Dunăre *

Traficul naval prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, coordonate de Administraţia Portuară a Dunării Maritime (APDM) Galaţi, a scăzut în acest an cu peste un milion de tone, la 9,71 milioane de tone marfă, rezultă din datele centralizate la 11 luni. Scăderea se datorează diminuării traficului prin Portul Mineralier, celelalte porturi, chiar dacă au avut creşteri de trafic, nereuşind să compenseze diferenţa. Chiar şi în aceste condiţii, portul Galaţi şi-a consolidat poziţia de lider al porturilor dunărene, cu un trafic de mărfuri de peste 4,65 milioane de tone, poziţiile următoare fiind ocupate de porturile din Brăila, cu un trafic de 2,9 milioane tone marfă şi Tulcea, cu un trafic de 2,15 milioane de tone.

Suişuri şi coborâşuri

La nivelul porturilor gălăţene, ponderea traficului este reprezentată de tranzacţiile cu suişuri şi coborâşuri derulate prin Portul Mineralier, activitatea portuară fiind direct legată de activitatea combinatului siderurgic ArcelorMittal. În acest an s-a înregistrat o diminuare a producţiei, iar acest lucru s-a reflectat atât în scăderea fluxurilor de materii prime, cât şi în fluxurile de produse finite. Astfel, dacă în primele 11 luni ale anului trecut prin Portul Mineralier au tranzitat 5,22 milioane de tone marfă, anul acesta traficul a fost de 3,85 milioane de tone marfă. Ponderea a fost reprezentată de traficul fluvial, cu 176 de nave ce au transportat 2,96 milioane de tone marfă. Prin Portul Mineralier au mai trecut şi 24 de nave maritime, ce au transportat 0,88 milioane de tone marfă.

Două nave la Portul Comercial

Un fapt îmbucurător este că, dincolo de fluctuaţiile induse de dependenţa porturilor de combinatul siderurgic, traficul de mărfuri a avut un trend ascendent, mai ales în ceea ce priveşte tranzacţiile cu cereale, fier vechi şi mărfuri generale. O creştere semnificativă a fost înregistrată în Port Bazinul Nou, unde anul acesta traficul a ajuns la 399.516 tone marfă faţă de 270.411 tone marfă transportate anul trecut. Şi în „portul-soră”, Port Docuri, s-a înregistrat o creştere a traficului de mărfuri, de la 278.441 tone marfă la 289.075 tone marfă. Din punct de vedere statistic s-ar putea spune că Portul Comercial… şi-a dublat activitatea. Asta pentru că, dacă anul trecut prin acest port a trecut… o singură navă, în acest an au trecut două nave maritime ce au transportat 5.999 de tone de ulei. Un avans a luat şi transportul de produse petroliere, iar prin Unicom Oil Terminal au trecut 112.223 tone de astfel de produse, faţă de 95.406 tone anul trecut.

Programe stimulative

Demn de remarcat este şi faptul că o înviorare a activităţii se simte şi în celelalte porturi ale Dunării Maritime. La Brăila, după primele 11 luni ale anului, traficul de mărfuri a ajuns la 2,9 milioane de tone, cu peste 200.000 tone mai mult faţă de anul trecut. La Tulcea, creşterea a fost mai modestă, de la 2,15 milioane de tone la 2,2 milioane de tone, însă important este că activitatea portuară a rămas „pe plus”.

Pentru stimularea activităţii portuare, APDM Galaţi este implicată într-o serie de proiecte ce vizează îmbunătăţirea condiţiilor asigurate transportatorilor. Un exemplu în acest sens este proiectul DaHar (Danube Inland Harbour Development), finanţat cu 1,96 milioane de euro prin Programul South East Europe şi care vizează dezvoltarea lanţurilor logistice de transport între porturile din ţările dunărene. În cadrul acestui proiect se doreşte, de exemplu, reluarea ideii de a realiza o linie de transport între portul Galaţi şi portul austriac Ennshafen. Acest obiectiv a fost pe punctul de a fi „îngropat” de criza economică, dar creşterea treptată a transporturilor pe Dunăre a determinat o reluare a proiectului.

Un rol în stimularea activităţii portuare îl vor avea şi proiectele WANDA şi Codenav, în valoare de 1,96 milioane de euro şi, respectiv, 8 milioane de euro, ce au ca obiectiv armonizarea normativelor în domeniul protecţiei mediului din prisma transporturilor navale, cât şi realizarea unui sistem integrat de preluare şi prelucrare a deşeurilor de la nave.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Porturile gălăţene revin la viaţă

Blocada gheţurilor de pe Dunăre s-a soldat de la începutul anului cu o înjumătăţire a traficului prin porturile din Galaţi, Tulcea şi Brăila administrate de APDM Galaţi. Astfel, dacă în primele două luni ale anului trecut a fost înregistrat un trafic general de 1,29 milioane de tone marfă, în primele luni ale acestui an traficul a ajuns abia la 773.320 tone. Scăderea cea mai puternică s-a înregistra pe traficul fluvial, unde, dacă anul trecut au fost 477 de nave ce au transportat 864.188 tone marfă, anul acesta nu au fost decât 284 de nave fluviale ce au transportat 527.356 tone marfă.

„Culmea este că începutul anului a fost unul destul de bun, generat mai ales de creşterea traficului fluvial la 482.471 tone marfă, cu aproape 100.000 de tone marfă comparativ cu anul trecut. Din păcate, luna februarie a fost una foarte dificilă, cu blocarea traficului pe Dunăre fapt ce s-a reflectat, desigur, şi în activitatea operatorilor portuari”, ne-a explicat Mihai Ochialbescu, directorul tehnic al APDM Galaţi.

Transporturi ca la Polul Nord

Strict pe luna februarie, reculul transporturilor navale a însemnat o scădere de zece ori a traficului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut! Pe transportul maritim, doar cinci nave, cu transporturi totalizând 18.675 de tone au reuşit să răzbească, faţă de 54 de nave ce au transportat anul trecut în porturile dunărene 189.037 tone marfă.

În ceea ce priveşte traficul fluvial, dacă în luna februarie a anului trecut au fost 275 de nave ce au transportat 483.333 tone marfă, anul acesta nu au fost decât 20 de nave fluviale ce au transportat aproximativ 44.885 tone marfă.

Pe parcursul lunii februarie, din cauza vântului şi a ninsorilor abundente toate activităţile curente de reparaţii, întreţinere au fost suspendate, iar operarea navelor care au reuşit să răzbească până în porturi s-a făcut în condiţii dificile. Unele nave au fost nevoite să aştepte şi câteva zile pentru a reuşi să prindă un moment cât de cât prielnic pentru derularea unor activităţi de încărcare descărcare.

Operatorii portuari „îşi ling rănile”

Îmbunătăţirea condiţiilor hidrometeorologice din ultimele zile au creat premizele reluării în condiţii normale a activităţii portuare. Sâmbătă a intrat în Portul Docuri prima navă maritimă de după redeschiderea circulaţiei pe Canalul Sulina. De asemenea, navele fluviale au reînceput treptat să-şi reia activitatea pe Dunăre.

„Deocamdată, toată lumea îşi linge rănile - se refac pontoanele, acolo unde au fost afectate de sloiuri, se fac o serie de lucrări de reparaţii care nu s-au putut face până acum şi, desigur, este de aşteptat ca traficul să revină treptata la normal, chiar dacă în condiţii de iarnă. Mai trebuie să vedem cum eliberăm unele dane, acolo unde au fost trase unele nave, ca refugiu, pentru a fi protejate de gheţuri”, a precizat directorul tehnic al APDM Galaţi.

Reluarea activităţii în porturile dunărene este o veste bună şi pentru economia locală care, într-un fel sau altul este dependentă de transporturile navale. Relevant în acest sens este faptul că, din cauza blocării rutei de transport pe apă, combinatul siderurgic Arcelor Mittal Galaţi a avut serioase probleme atât în ceea ce priveşte asigurarea fluxurilor de materii prime, cât şi în onorarea comenzilor la export. O parte dintre transporturile combinatului a fost reorientate pe calea ferată, dar asta însemnat costuri suplimentare şi eforturi logistice suplimentare. În cursul zilei de ieri se aştepta sosirea la Galaţi, în Portul Mineralier, a primei nave maritime ce ar urma să încarce un transport de laminate destinate exporturilor, în Turcia.

Potrivit purtătorului de cuvânt al ArcelorMittal, Dorian Dumitrescu, aceasta ar fi prima veste bună după situaţia de criză ce a apărut la combinat ca urmare a blocajelor de pe Dunăre. Portul Mineralier este, de altfel, portul cu cel mai mare trafic de pe Dunărea Maritimă şi are un rol important atât în ceea ce priveşte dirijarea importurilor, cât şi a exporturilor. De exemplu, în luna februarie, din transporturile navale, atâtea câte au fost, importurile de minereu de fier au fost de aproape 30.000 tone, minereurile neferoase de 5.058 tone, iar combustibilii solizi (cărbune, cocs etc.) 7.192 tone. Spre comparaţie, transporturile de cereale au fost de doar 3.155 tone.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Gerul din februarie a adus pagube de milioane de euro pentru armatorii din Galaţi

Ceartă între armatori şi reprezentanţii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos. După gerul din februarie, armatorii susţin că pierderile ajung la milioane de euro, după ce navigaţia pe Dunăre a fost paralizată din cauza gheţii. Ei aruncă vina în curtea Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, pentru că nu ar fi asigurat o porţiune navigabilă. În replică, reprezentanţii acesteia susţin că nu există nicio lege care să le impună să spargă gheaţa.

Doar 25 de nave au intrat în Portul Galaţi în luna februarie. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, numărul lor a depăşit 300. "Blocarea traficului din luna februrie s-a reflectat şi în activitatea operatorilor portuari. Strict pe luna februarie s-a înregistrat o scădere de 10 ori a traficului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat Gina Mirea, purtător de cuvânt APDM Galaţi.

Cel mai mare armator din zonă, Navrom Galaţi, susţine că pierderile depăşesc două milioane de euro. "Ei declară foarte senin că nu au responsabilităţi de intervenţie pe sectorul fluvial al Dunării, ci doar pe cel maritim, deşi ei sunt administratorii Dunării de la kilometrul 1075 până la kilometrul 0", a precizat Iordache Panaite, director exploatare Navrom Galaţi.

La rândul lor, reprezentanţii AFDJ susţin că nu există nicio lege care să le impună să spargă gheaţa. "Singurii care ridică probleme permanent sunt unii dintre armatorii români. Dânşii ar fi vrut ca Dunărea să nu se închidă. Noi nu suntem Dumnezeu. Navigaţia a fost restricţionată conform avizelor", a spus Florin Uzumtoma, director AFDJ Galaţi.

Potrivit armatorilor, încă 100.000 de euro ar reprezenta avariile suferite de navele care au spart blocurile de gheaţă formate pe Dunăre.

rtv.net

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Scădere a traficului prin porturile dunărene

Nivelul traficului de mărfuri prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea gestionate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a fost în luna de 871.883 tone, mai mic cu 102.267 de tone faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cea mai drastică scădere se înregistrează pe traficul fluvial, unde s-a atins o cotă de doar 682.263 tone, în condiţiile în care, anul trecut, volumul de mărfuri transportate a fost de 808.147 tone. Ca număr de nave, scăderea a fost de la 488 unităţi la 396 de unităţi.

În ceea ce priveşte traficul maritim, acesta a cunoscut o uşoară creştere, de la 166.003 tone la 189.620 tone, iar ca număr de nave, de la 50 la 56, însă el nu poate compensa scăderea puternică de pe traficul fluvial.

Strict la nivelul Portului Galaţi, în luna mai traficul a totalizat 331.015 tone, cea mai mare parte fiind reprezentată de traficul de marfă derulat prin Portul Mineralier, respectiv 262.060 tone. În Portul Docuri a fost înregistrat un trafic de marfă de 38.163 tone, în timp ce prin Unicom Oil Terminal traficul a fost 17.080 tone.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

În luna iunie, traficul maritim şi fluvial pe Dunăre a crescut

Galaţiul a ieşit din criza financiară. Această concluzie se poate trage din datele Administraţiei Porturilor Dunării Maritime care arată că luna trecută pe Dunăre au trecut 415 nave care au transportat peste 800 de tone de produse. În aceeaşi perioadă a anului trecut, vapoarele au transportat puţin peste 750 de tone.

Cele mai multe produse transportate pe Dunăre luna trecută, fie că este vorba despre import, fie despre export, au fost mineralele brute, zgura, minereuri feroase şi neferoase. Cele mai multe dintre ele au ajuns sau au fost exportate de combinatul siderurgic gălăţean.

Potrivit datelor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, cele mai puţine mărfuri care au ajuns sau care au plecat din Galaţi pe calea apei au fost cele alimentare şi tutunul. Din cele 415 nave care au tranzitat Dunărea luna trecută, 362 au fost fluviale, iar restul de 53, maritime.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Trafic portuar de mărfuri a scăzut în primul semestru

Traficul de mărfuri derulat prin porturile CN APDM SA Galaţi în primul semestru al lui 2012 a cunoscut o scădere cu aproape 900.000 de tone faţă de perioada similară a anului trecut. Criza economică rămâne principala cauză a traficului scăzut. Traficul general de mărfuri desfăşurat prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea în primele şase luni ale acestui an a fost de 4.039.972 tone, faţă de 4.923.984 cât s-a înregistrat în aceeaşi perioadă a lui 2011. Practic, prin aceste porturi au trecut în prima parte a anului 2.009 nave, faţă de 2.474 nave în primele şase luni din 2011.

Cererea mică de mărfuri dar şi condiţiile meteo, la începutul anului Dunărea fiind blocată de gheţuri, ar fi principalele motive pentru care traficul general de mărfuri a cunoscut această scădere.

În continuare, baza traficului rămâne portul Mineralier. Potrivit datelor prezentate de conducerea APDM Galaţi, cel mai mare trafic de mărfuri, în primul semestru din 2012, s-a înregistrat în acest port. În Portul Mineralier a fost un trafic de 315.906 tone din care laminatele au reprezentat 122.386 tone, fierul vechi 5.908 tone, produsele minerale brute 45.067 tone, minereurile de fier 120.278 tone, combustibilii solizi 22.267 tone. În celelalte porturi din Galaţi, traficul de mărfuri la UNICOM OIL TERMINAL Galaţi a fost de 7 364 t, din care produse minerale brute 3.021 t, produse petroliere şi gaz 4.343 t. La Portul Bazinul Nou a fost de 29.087 tone, respectiv laminate 0.639 t, fier vechi 19.631 t, buşteni 4.014 t. În Portul Docuri a fost vorba despre un trafic de 18.185 t, din care: cereale 3.181 t, produse alimentare 3.330 t, laminate 2.483 t, fier vechi 8.991 t, cherestea 0,200 t.

Pe de altă parte, în luna iunie, traficul desfăşurat prin porturile administrate de CN APDM SA Galaţi a fost de 841.402 t, respectiv un număr de 415 nave. Cele mai mari cantităţi de mărfuri s-au înregistrat la produsele minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare ), laminate, minereuri nefieroase şi de fier, iar cele mai mici la seminţe, uleiuri, grăsimi sau produse alimentare. Totuşi, în iunie anul trecut, traficul a fost ceva mai mic, de 774.158 de tone (424 de nave).

În 2011, traficul general de mărfuri derulat prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea a fost de 10.547.698 tone.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Porturile de la Dunăre sunt, în continuare, afectate de criză

Traficul de mărfuri prin porturile Dunării Maritime, de la Galaţi, Tulcea şi Brăila, este în continuare la un nivel scăzut în raport cu indicatorii care erau înregistraţi înainte de producerea crizei economice.

Indicatorii activităţilor portuare din ultimele luni sunt, în cel mai bun caz, la un nivel echivalent indicatorilor de anul trecut. În luna iunie, au fost operate în porturile Dunării Maritime un număr de 415 nave, 362 nave fluviale şi 53 maritime. Volumul de mărfuri tranzitate în iunie prin porturile maritime de la Dunăre, de 840.000 tone, este cu 67.000 de tone mai mare decât cantitatea de mărfuri operată portuar în iunie 2011. În luna mai, au fost operate portuar 396 de nave, cu 871.000 tone de mărfuri, cu 102.000 tone mai puţin decât în mai 2011, când fuseseră operate 488 de nave.

Pe componenta de trafic fluvial, în luna mai a fost înregistrată o scădere în raport cu indicatorii din mai 2011, fiind operate 680.000 de tone de mărfuri, faţă de 810.000 tone operate în luna mai a anului trecut. În traficul maritim a fost înregistrată o creştere nesemnificativă, de aproximativ 25.000 de tone. În ceea ce priveşte curenţii de mărfuri care au tranzitat principalul port de la Dunărea Maritimă, Portul Galaţi, în luna mai au fost operate portuar 330.000 tone de mărfuri, cea mai mare parte, 260.000 tone, fiind reprezentată de materii prime şi laminate operate în portul mineralier Romportmet SA Galaţi pentru combinatul ArcelorMittal. În portul de mărfuri generale Docuri SA Galaţi a fost înregistrat în luna mai un trafic de 38.000 tone de mărfuri, iar la terminalul petrolier Unicom Oil Terminal a fost înregistrat un trafic de 17.000 tone.

În aprilie, prin porturile Dunării Maritime au fost operate 856.000 tone, cu zece mii tone mai puţin decât în aprilie anul trecut. Dacă în privinţa traficului maritim asistăm la aproape o dublare a volumului de mărfuri, de la 126.000 la 215.000 tone de mărfuri, pe componenta de trafic portuar fluvial era înregistrată o scădere drastică, de la 750.000 la 64.000 tone de marfă.

La Romportmet SA au fost operate tot 330.000 tone marfă, în timp ce prin celelalte trei porturi gălăţene, Docuri, Bazinul Nou şi Unicom Oil Terminal, au fost operate 90.000 tone de mărfuri.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trafic de aproximativ 790.000 tone de mărfuri în iulie

Traficul general de mărfuri derulat prin porturile CN APDM SA Galaţi în luna iulie a fost de 790.391 de tone, mai mic faţă de cel înregistrat în luna precedentă.

Dacă în iunie traficul desfăşurat prin porturile administrate de CN APDM SA Galaţi a fost de 841.402 tone, respectiv un număr de 415 nave, în iulie a fost de 790.391 tone - 411 nave. Astfel, traficul fluvial a fost de 660.783 tone, iar cel maritim de 129.608 tone.

Cele mai mari cantităţi de mărfuri, pe categorii, s-au înregistrat la produsele mineraliere brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare), minereuri nefieroase, minereuri de fier, dar şi cereale, iar cele mai mici la maşini, utilaje, echipamente sau cherestea.

Dintre porturile gălăţene, cel mai mare trafic s-a înregistrat în Portul Mineralier de 265.780 tone din care laminatele au reprezentat 69.868 t, produsele minerale brute 86.418 t, minereurile de fier 91.889 t, combustibilii solizi 17.420 t. La UNICOM OIL TERMINAL Galaţi traficul a fost de 7364 t, din care produsele minerale brute au reprezentat 6.191 tone, produsele petroliere şi gaz 10.351 t.Traficul general de mărfuri derulat în Portul Bazinul Nou a fost de 17. 317 t: cereale 6.782 t, laminate 0.632 t, fier vechi 8.621 t, cherestea 1.282 t. În Portul Docuria fost înregistrat un trafic de mărfuri de 16.021t, din care: cereale 6.366 t, laminate 3.077 t, fier vechi 6.338 t, buşteni 0,240 t.

Pe de altă parte, traficul înregistrat prin toate cele trei porturi - Galaţi, Brăila, Tulcea - după primele şapte luni ale anului a fost de 4.830.363 tone, în timp ce în perioada similară a lui 2011 a fost un trafic de 5.827.317 tone.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trafic în scădere prin porturile APDM, în primele şapte luni

Traficul de mărfuri prin porturile Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în primele şapte luni ale anului, a fost mai mic cu aproximativ un milion de tone faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor furnizate de specialistul în marketing al regiei, Gina Mirea, în perioada ianuarie-iulie, în porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea au fost operate peste 4,8 milioane tone mărfuri faţă de peste 5,8 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul navelor înregistrate la operare fiind de 2.421 faţă de 2.944.

În cele trei porturi a fost înregistrat un trafic fluvial de mărfuri de aproape 3,7 milione tone/2.074 nave faţă de 4,5 milioane tone/2.585 nave în primele şapte luni ale anului trecut. Traficul maritim a fost de peste 1,1 tone marfă/347 nave faţă de aproape 1,3 tone marfă/359 nave în ianuarie-iulie 2011.

Scăderi importante au fost înregistrate şi în luna iulie a acestui an comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Astfel, traficul general de mărfuri a înregistrat o cotă de peste 790.000 tone marfă/411 nave faţă de peste 900.000 tone marfă/470 nave.

În luna iulie a acestui an traficul fluvial a înregistrat 660.783 tone/371 nave faţă 722.542 tone/ 423 nave, în iulie 2011, iar traficul maritim a fost de 129.608 tone/40 nave faţă de 180.791 tone/ 47 nave.

Cantităţile cele mai mari de mărfuri operate în luna iulie în cele trei porturi administrate de APDM Galaţi au fost produsele minerale brute, aproape 400.000 tone, minereurile feroase şi neferoase, peste 200.000 tone, laminatele, aproape 74.000 tone, combustibili solizi, aproape 28.000 tone, fierul vechi şi cerealele, câte 22.000 tone.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

În porturile APDM, traficul de mărfuri este în scădere

Traficul de mărfuri din porturile Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în primele nouă luni ale anului, a fost mai mic cu aproximativ 1,7 milioane tone faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat astăzi, specialistul în marketing al regiei, Gina Mirea.

Potrivit acesteia, în perioada ianuarie-septembrie, în porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea au fost operate aproximativ 6,1 milioane tone mărfuri faţă de circa 7,8 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul navelor înregistrate la operare fiind de 3.266 faţă de 4.044.

În cele trei porturi a fost înregistrat un trafic fluvial de mărfuri de aproape 4,7 milione tone/2.837 nave faţă de 5,9 milioane tone/3.525 nave în primele nouă luni ale anului trecut. Traficul maritim a fost de peste 1,4 milioane tone marfă/429 nave faţă de peste 1,8 milioane tone marfă/519 nave în ianuarie-septembrie 2011.

Scăderi importante au fost înregistrate şi în luna septembrie a acestui an, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Astfel, traficul general de mărfuri a înregistrat o cotă de aproximativ 600.000 tone marfă/416 nave faţă de circa un milion tone marfă/579 nave.

În luna septembrie a acestui an traficul fluvial a înregistrat 471.880 tone/376 nave faţă 683.644 tone/ 491 nave, în septembrie 2011, iar traficul maritim a fost de 129.302 tone/40 nave faţă de 305.495 tone/ 88 nave.

Cantităţile cele mai mari de mărfuri operate în luna septembrie în cele trei porturi administrate de APDM Galaţi au fost produsele minerale brute, peste 300.000 tone, minereurile feroase şi neferoase, peste 107.000 tone, laminatele, aproape 74.000 tone, seminţe, uleiuri, grăsimi, peste 35.000 tone, combustibili solizi, aproape 24.000 tone, cereale, aproape 13.000 tone.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Portul Galaţi, rupt de restul lumii!

* Traficul de mărfuri a scăzut în acest an cu 1,6 milioane de tone! * Seceta din această vară şi scăderea producţiei de cereale i-a lăsat „pe uscat” şi pe operatorii din Galaţi, Brăila şi Tulcea * Din lipsa banilor pentru lucrările de întreţinere, jumătate din danele APDM Galaţi sunt în prezent inutilizabile * Reprezentanţii la vârf ai Ministerul Transporturilor au uitat de porturile dunărene

Traficul de mărfuri prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, gestionate de Administraţia Portuară a Dunării Maritime (APDM) Galaţi, înregistrează una dintre cele mai drastice scăderi comparativ cu situaţiile din anii trecuţi. Mai exact, în primele nouă luni ale acestui an, traficul total a fost de 6,1 milioane de tone marfă, cu mai bine de 1,6 milioane de tone marfă mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut! „A fost, într-adevăr, un an cu ghinion pentru operatorii portuari. La începutul anului, activitatea a fost afectată de gheţurile de pe Dunăre, apoi seceta din vară nu numai că a generat probleme pe anumite sectoare ale Dunării, din cauza scăderii apelor, dar şi producţia de cereale a fost mai mică şi, implicit, traficul de astfel de mărfuri prin porturile dunărene s-a diminuat”, ne-a declarat Marius Ciubrei, directorul general al APDM Galaţi. În aceste condiţii, administraţia portuară s-a întâlnit cu operatorii în încercarea de a găsi soluţii pentru revitalizarea fluxurilor de marfă. Din păcate, deşi era aşteptat la întâlnire şi un reprezentant la vârf al Ministerului Transporturilor, acesta a lipsit, „fiind reţinut la Bucureşti cu alte sarcini”.

Traficul fluvial, cel mai afectat

Cea mai drastică scădere, ca volum de marfă, se înregistrează la traficul fluvial. În primele nouă luni ale acestui an, în porturile gestionate de APDM Galaţi au intrat doar 2.837 de nave fluviale, faţă de 3.525 de nave în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar traficul de marfă a scăzut de la 6 milioane de tone la 4,7 milioane de tone. Şi numărul de nave maritime a fost în scădere, de la 519 la 429, ceea ce s-a repercutat într-o diminuare a volumului de mărfuri transportate de la 1,8 milioane de tone la 1,4 milioane de tone.

Strict pe luna septembrie, traficul de mărfuri prin porturile APDM Galaţi a fost de 601.000 de tone. Ponderea a fost deţinută de materiile prime pentru combinatele de la Galaţi şi Tulcea. Pe locurile următoare s-au aflat transporturile de laminate (73.623 tone), cereale, seminţe şi uleiuri (35.225 tone) şi fier vechi (15.538 tone).

Sărăcie şi aluviuni la dane

Una dintre principalele probleme ridicate de operatorii portuari şi transportatori a fost aceea că nu s-au asigurat adâncimile minime necesare pentru navigaţie pe sectorul româno-bulgar. „Acesta este motivul pentru care nici nu s-au putut încheia o serie de contracte care să asigure un flux de mărfuri constant spre Constanţa sau porturile de la Dunărea Maritimă, cum ar fi cele de la Galaţi. În această situaţie, a scăzut şi traficul prin aceste porturi, iar transportatorii au ales fie rute ocolitoare, pe mare, fie şi-au transportat mărfurile pe calea rutieră sau feroviară”, a explicat directorul APDM Galaţi. În prezent se efectuează lucrări de dragaj pe sectorul critic, dar acest lucru s-a întâmplat abia după ce Comisia Europeană a intervenit şi a pus presiune pe Bulgaria pentru a permite măcar părţii române, în speţă AFDJ Galaţi, să facă lucrări o serie de lucrări hidrotehnice. Dincolo de ce aduce seceta sau gheţurile, operatorii portuari au mai ridicat la întâlnirea cu conducerea APDM Galaţi şi problema asigurării adâncimilor la dane. „Aceasta este o problemă mai veche, generată de lipsa fondurilor. Lucrările de dragaj la dane s-au făcut cu prioritate la danele folosite în mod curent de operatorii portuari. Dar sunt şi alte dane, mai rar folosite, unde am avea obligaţia să asigurăm aceste adâncimi. În prezent facem măsurători pentru a şti exact situaţia acestor dane, dar ceea ce putem să spunem acum este că la mai bine de jumătate dintre danele din porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea nu se poate opera, fiind afectate de depunerile de aluviuni”, a mai arătat directorul general Marius Ciubrei. Acesta a precizat că a avut o serie de discuţii la nivel ministerial în încercarea de a derula o serie de lucrări hidrotehnice prin utilizarea fondurilor europene POS Transporturi. Prin urmare, o soluţie există, rămâne să o şi vedem pusă în practică. Nu în ultimul rând, unii dintre armatori au mai ridicat şi problema uniformizării legislaţiei privind navigaţia pe Dunăre. Adesea, normele din România nu corespund cu cele aplicate, de exemplu, în Austria sau Ungaria, iar acest lucru le aduce destule prejudicii transportatorilor.

Lipseşte conectarea cu restul căilor de transport

Din păcate, o problemă care încă întârzie a-şi găsi o rezolvare este cea a conectării porturilor cu restul căilor de transport. Portul Galaţi, de exemplu, rămâne în continuare deficitar în ceea ce priveşte legăturile cu reţeaua rutieră şi reţeaua feroviară. Există inclusiv aici posibilitatea de a dezvolta prin POS Transporturi proiecte de infrastructură care să lege Galaţiul de restul lumii. „Noi am adus la cunoştinţa operatorilor portuari că dorim să colaborăm în dezvoltarea unor centre intermodale de transport în porturile dunărene, proiecte în care sperăm să ni se alăture şi operatorii ferovari sau rutieri şi, nu în ultimul rând, autorităţile locale”, a declarat directorul general al APDM Galaţi, Marius Ciubrei. Problemele operatorilor portuari vor aduse la cunoştinţa Ministerului Transporturilor şi nu ne rămâne decât să sperăm că acesta va fi pe viitor mai receptiv la problemele porturilor, pentru că Dunărea şi porturile reprezintă, în esenţă, nucleul în jurul căruia ar trebui să se dezvolte oraşe precum Galaţiul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se prelungeşte criza din porturile dunărene

Efectele crizei menţin la un nivel foarte scăzut traficul de mărfuri prin porturile de la Dunărea Maritimă, după ce în urmă cu doi ani se părea că impasul va fi depăşit. Potrivit datelor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în primele trei trimestre ale lui 2012, traficul de mărfuri prin porturile din Brăila, Galaţi şi Tulcea a fost cu 1,7 milioane tone mai scăzut în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit purtătorului de cuvânt al APDM, Gina Mirea, în perioada ianuarie-septembrie, în porturile de la Dunărea Maritimă au fost operate aproximativ 6,1 milioane tone mărfuri, faţă de circa 7,8 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul navelor care au acostat pentru operare în porturile dunărene a fost de 3.266, cu mult mai puţine decât în primele nouă luni ale anului trecut, când au fost operate 4.044 nave. Asistăm la evoluţii diferite între traficul fluvial şi traficul maritim de pe Dunăre, dar ambele sunt în scădere. În cele trei porturi a fost înregistrat un trafic fluvial de mărfuri de aproape 4,7 milioane tone, corespunzător unui număr de 2.837 nave, mult mai redus decât cel din primele nouă luni din 2011, când au fost operate portuar 3.525 de nave, respectiv un volum de 5,9 milioane tone de mărfuri.

Traficul maritim de la Dunăre a fost în perioada ianuarie-septembrie 2012 de peste 1,4 milioane tone marfă, corespunzător unui număr de 429 nave, mai redus faţă de 1,8 milioane tone marfă, pentru 519 nave operate portuar în primele trei trimestre din 2011. În luna septembrie, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, traficul general de mărfuri a fost de 600.000 tone marfă, corespunzător unui număr de 416 nave, faţă de aproximativ un milion tone marfă la 579 nave operate portuar în septembrie 2011. În septembrie traficul fluvial a fost de 471.880 tone marfă la 376 nave, faţă 683.644 tone la 491 nave în septembrie 2011. Traficul maritim a fost de 129.302 tone la 40 nave, faţă de 305.495 tone la 88 nave în septembrie 2011.

Reviriment urmat de revenirea crizei

Criza cea mai acută din exploatarea portuară de la Dunărea Maritimă a fost înregistrată în 2009. Atunci, porturile dunărene au trecut printr-o situaţie mai dificilă decât aceea din 2001, când unul din efectele războiului din fosta Iugoslavie a fost scăderea navigaţiei şi a operării portuare la Dunăre. În 2001, în porturile Brăila, Galaţi şi Tulcea au fost operate 9,9 milioane tone de marfă şi 5.657 nave. Au urmat câţiva ani de creştere, „vârful" fiind înregistrat în 2006, când au fost operate 15,2 milioane tone de marfă şi 8.563 de nave. În 2009, efectele crizei au determinat o scădere mai drastică decât aceea din 2001, la 50% faţă de indicatorii economici din 2006, adică la 7,7 milioane tone de mărfuri şi 4.353 de nave operate. Potrivit statisticilor APDM Galaţi, în 2010 a fost înregistrat un reviriment, respectiv o creştere a traficului portuar la 5.905 nave operate şi un volum de 11,7 milioane tone marfă, cu aproximativ 4 milioane de tone peste estimări. Dar în 2011 a fost înregistrată o nouă scădere, la 10,5 milioane tone marfă şi 5.788 de nave operate. În 2012, scăderea continuă.

Pe primul loc, transporturile de minerale

În ierarhia mărfurilor transportate pe Dunăre, pe primul loc se menţin transporturile de minereuri şi laminate pentru combinatele de la Galaţi şi Tulcea, dar surprinde volumul redus al transporturilor de cereale. Din punctul de vedere al mărfurilor operate în septembrie, pe primul loc s-au situat produsele minerale brute (300.000 tone), minereurile feroase şi neferoase (107.000 tone), laminatele (74.000 tone), seminţe, uleiuri, grăsimi (35.000 tone), combustibili solizi (24.000 tone) şi cereale (13.000 tone).

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Scufundarea Combinatului Siderurgic are efecte devastatoare pentru porturile gălăţene

* Reducerea producţiei la Arcelor Mittal a dus şi la diminuarea drastică a traficului de mărfuri prin porturile dunărene * Două milioane de tone de marfă mai puţin transportate în 2012 faţă de anul trecut * Chiar şi în condiţii de criză, Portul Mineralier rămâne baza transporturilor navale * Dependenţa porturilor de Combinat nu poate fi „tratată” decât prin diversificarea fluxurilor de mărfuri şi îmbunătăţirea infrastructurii

Traficul naval prin porturile dunărene traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimii ani, iar navele pe Dunăre aproape că au devenit rara avis. Potrivit datelor centralizate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, prin porturile Galaţi, Tulcea şi Brăila s-a înregistrat în luna noiembrie un trafic de mărfuri de doar 850.000 de tone, în condiţiile în care, în aceeaşi perioadă a anului trecut se depăşea ştacheta de un milion de tone marfă! Nici pe decembrie lucrurile nu se anunţă cu mult mai strălucite, iar dacă traficul se va menţine tot undeva la 800.000 de tone, atunci ar fi bine...

Trăgând linie, anul 2012 se va încheia pentru porturile administrate de APDM Galaţi cu un trafic total de aproximativ 8,6 milioane de tone, cu două milioane de tone mai puţin faţă de anul trecut! „Cauza principală a scăderii traficului este diminuarea producţiei în Combinatul siderurgic Arcelor Mittal. Din păcate, dependenţa porturilor gălăţene de activitatea combinatului este o „boală” mai veche ce nu poate fi „tratată” decât prin diversificarea fluxurilor de marfă. Acum, dacă în combinat lucrurile merg bine, merg şi porturile bine. Dacă în combinat se produce mai puţin, atunci se reduc şi fluxurile de materii prime şi cel de produse finite”, ne-a explicat directorul general al APDM Galaţi, Marius Ciubrei.

În acest context, este suficient să amintim că, în ultima lună, aproape jumătate din traficul de mărfuri, respectiv 388.691 tone este reprezentat de produsele minerale brute, urmate de minereurile de fier (175.548 tone). Un flux ceva mai consistent mai este atras doar de combinatul de alumină din Tulcea, spre care se îndreaptă cea mai mare parte a minereurilor neferoase (111.579 tone). La capătul celălalt al fluxului tehnologic din combinat, o parte consistentă a fluxurilor de marfă din porturi este reprezentată de laminate, cu un total de 80.826 tone. La mare distanţă se află celelalte categorii de mărfuri: cereale (29.890 tone), fier vechi (23.434 tone), seminţe şi uleiuri (10.831 tone), combustibili solizi (7.569 tone), produse petroliere (5.499 tone) etc.

Mai puţine nave în porturi

Traficul prin porturile administrate de APDM Galaţi a scăzut deopotrivă pe sectorul fluvial şi cel maritim. Astfel, prin porturile dunărene au trecut în ultima lună doar 453 de nave, faţă de 620 de nave în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai drastică reducere a fost pe traficul maritim. Doar 28 de nave maritime au trecut prin porturi în ultima lună, faţă de 63 de nave în aceeaşi perioadă a anului trecut. Fluxurile de marfă au fost aproape înjumătăţite, la doar 111.294 tone marfă. În aceste condiţii, predominant a fost traficul fluvial. Chiar dacă numărul de nave a scăzut de la 557 la 415, mărfurile transportate au totalizat 739.633 de tone, nu cu foarte mult sub nivelul de 802.353 tone înregistrat anul trecut.

Transporturi la cota de îngheţ

Strict la nivelul porturilor din Galaţi, principalele fluxuri de mărfuri din ultima lună au trecut prin Portul Mineralier, cu un total de 335.754 tone marfă. Pe locurile următoare s-ar afla Port Bazinul Nou, cu un trafic de 29.748 tone marfă şi Port Docuri, cu 15.413 tone marfă. La nivelul Unicom Oil Terminal s-a înregistrat un trafic de 8.550 tone.

Pe lângă diminuarea fluxurilor de marfă, în prezent porturile trebuie să facă faţă şi vitregiilor iernii. „Activitatea în porturi de desfăşoară cu greutate, în special din cauza vântului puternic care face dificilă apropierea navelor de dane şi îngreunează operaţiunile de încărcare-descărcare. Deocamdată activitatea nu a fost întreruptă, dar totul ţine şi de evoluţia condiţiilor meteorologice”, a precizat directorul APDM Galaţi, Marius Ciubrei. Perspectivele pentru anul 2013 sunt, deocamdată, mai degrabă rezervate, a mai arătat reprezentantul APDM Galaţi. Rămâne de văzut cât de aspră va fi iarna şi dacă se vor repeta condiţiile extreme de care navigatorii au avut parte iarna trecută, când s-a ajuns chiar până la paralizarea totală a traficului.

Dar, dincolo de asta, cheia revigorării porturilor rămâne atragerea de noi fluxuri de marfă. „Am avut deja o serie de discuţii cu operatorii portuari şi se are în vederea atragerea în zonă de noi firme care să ducă la creşterea fluxurilor de mărfuri generale. De asemenea, încercăm să promovăm şi noi o serie de proiecte care să îmbunătăţească legătura porturilor cu calea ferată şi căile rutiere, dar şi modernizarea danelor”, a arătat directorul general al APDM Galaţi. Una peste alta, estimările privind traficul de mărfuri pe 2013 ar fi de 8,7 milioane de tone, teoretic în uşoară creştere faţă de acest an. Rămâne însă de văzut dacă, în contextul economic actual al zonei Galaţi-Brăila, estimarea nu este prea optimistă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Aproape 300 de nave operate în porturile APDM în ultima lună a anului trecut

Traficul de mărfuri prin porturile Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, în luna decembrie a anului trecut, a fost de 582.004 mii tone, fiind operate 288 de nave, a anunţat astăzi, specialistul în marketing al regiei, Gina Mirea.

Potrivit acesteia, dintre cele 582.004 mii tone de mărfuri operate în porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea, în luna decembrie 2012, 100.288 mii tone au fost pe traficul maritim, iar 491.714 mii tone de cel fluvial.

Cantităţile cele mai mari de mărfuri operate în luna septembrie în cele trei porturi administrate de APDM Galaţi au fost produsele minerale brute, peste 200.000 tone, minereurile feroase şi neferoase, peste 220.000 tone, laminatele, aproape 83.000 tone, seminţe, uleiuri, grăsimi şi cereale, aproape 20.000 tone, combustibili solizi, aproape 30.000 tone.

Traficul de mărfuri derulat prin porturile APDM Galaţi în anul 2012 a fost de 8.381.492 mii tone dintre care trafic fluvial: 6.625.286 mii tone/3.972 nave şi trafic maritim:  1.756.206 mii tone/533 nave.

presagalati.ro


 

Link to comment
Share on other sites

Trafic de mărfuri în scădere prin porturile gălăţene

Traficul de mărfuri derulat prin porturile aflate în administrarea APDM Galaţi a cunoscut anul trecut o scădere semnificativă faţă de 2011. Este vorba despre o diferenţă de peste două milioane de tone de mărfuri cauzată de cererea mică de pe piaţă. Scăderea a fost pronunţată şi în luna decembrie a anului trecut, la aproape jumătate faţă de luna noiembrie.
În anul 2012 traficul de mărfuri derulat prin porturile CN APDM SA Galaţi a fost de 8.381.492 tone, din care cel fluvial a reprezentat 6.625.286 tone (3.972 nave), iar cel maritim 1.756.206 mii tone (533 nave). Traficul a avut o scădere importantă anul trecut în comparaţie cu 2011 când s-a înregistrat un total de 10.548.000 tone de mărfuri transportate de 5.788 nave. Principala cauză o reprezintă comenzile mici de mărfuri care au cunoscut o scădere dramatică şi în luna decembrie comparativ cu noiembrie. Astfel, în decembrie 2012, traficul desfăşurat prin porturile administrate de CN APDM SA Galaţi a fost de 582.004 tone, numărul de nave transportoare fiind de 288. În noiembrie anul trecut traficul a fost de 850.927 de tone, fiind vorba despre o cantitate transportată de 453 de nave.
Cele mai multe mărfuri transportate în decembrie 2012 au fost produsele minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare) care au reprezentat 206.326 tone, minereurile de fier – 123.211 tone şi cele nefieroase – 101.276 tone. În schimb s-au transportat foarte puţine nutreţuri pentru animale – 3 tone, sfeclă de zahăr sau zahăr – 1.271 tone, iar cerealele au reprezentat 9.705 tone.
În continuare, Portul Mineralier rămâne principala gură de oxigen. Prin acest port, a fost înregistrat un trafic de mărfuri de 276.444 tone, din care: laminate 80.249 mii tone, minereuri de fier 123.211 tone, iar produse minerale brute 48.7333 mii tone. Traficul de mărfuri înregistrat la Unicom Oil Terminal Galaţi a fost de 10.337 tone, din care sfecla de zahăr şi zahărul au fost de 1.271 tone, iar produsele petroliere şi gazul în cantitate de 9.066 tone. În Portul Bazinul Nou a fost un trafic de 8.932 tone, respectiv laminate 0,523 tone; fier vechi 6.080 tone; produse minerale brute 2.329 tone. În Portul Docuri a fost înregistrat un trafic de mărfuri de 6.543 tone din care: cereale 2.151 tone; seminţe, uleiuri, grăsimi 3.082 tone; laminate 1.310 tone.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Traficul portuar în 2012, cu peste 1,5 milioane tone mai mic decât era prevăzut

Sucursala Tulcea a companiei Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi este singura care a reuşit să atingă nivelul traficului portuar prevăzut pentru anul 2012, ba chiar să-l şi depăşească cu 3%. În schimb, traficul din porturile Galaţi şi Brăila, precum şi media la nivelul APDM au fost cu mult sub cifrele prevăzute, reiese dintr-un document prezentat în adunarea generală a acţionarilor APDM.

Traficul de mărfuri prin Portul Galaţi a fost, în 2012, de 3,98 milioane tone, din care 1,3 milioane tone la traficul maritim şi 2,6 milioane la fluvial. Procentual, Portul Galaţi s-a situat la 88% faţă de nivelul programat (93% maritim şi 86% fluvial).

În sucursala Brăila s-au înregistrat 2,17 milioane tone de mărfuri (67% faţă de program), iar în cea din Tulcea 2,22 milioane tone (103%).

Media la nivelul APDM a fost de 8,38 milioane tone (85%), cu peste un milion şi jumătate mai puţin decât era prevăzut, adică 9,92 milioane tone.

Conform documentului citat, toate cifrele anului 2012 au fost sub cele din anul precedent. Astfel, în 2011, se înregistrase un trafic portuar de 5,13 milioane tone în Galaţi, 3 milioane tone în Brăila, 2,34 milioane tone în Tulcea şi 10,54 milioane tone în total, la nivelul APDM.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Traficul de mărfuri prin porturile Galaţiului

609.426 de tone marfă, transportate pe 340 de nave, este valoarea traficului de mărfuri total desfăşurat în porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, administrate de APDM Galaţi pe durata lunii iunie 2013, cu peste 230.000 de tone mai puţin decât în iunie 2012, informează un comunicat remis de APDM. Din totalul general al lunii trecute, 493.191 de tone-marfă au reprezentat traficul fluvial (cu 304 nave), iar 116.235 tone - traficul maritim (cu 36 de nave).

Cea mai transportată marfă a lunii iunie 2013 au reprezentat-o produsele minerale brute (de carieră şi balastieră, ipsos, zgură, sare) - 326.594 de tone, urmate de minereurile neferoase (74.302 tone), laminate (62.112 t) şi combustibilii solizi (cărbune, cocs etc.) - 37.608 tone marfă.

În schimb, laminatele au fost cea mai exportată marfă (49.387 de tone), urmate de fierul vechi (22.071 t) şi seminţe, uleiuri şi grăsimi (14.947 de tone).

Dintre porturile gălăţene administrate de APDM, Portul Mineralier a avut, ca de obicei, cea mai consistentă activitate în luna iunie. Pe aici au trecut, în total, 161.446 tone de mărfuri, mai mult de un sfert din totalul lunii. Cele mai multe au fost laminatele - 61.124 t, fierul vechi 5.951 t şi produsele minerale brute - 33.402 t.

Traficul general de mărfuri derulat în Port Bazinul Nou în perioada 1-30 iunie 2013, a fost de 19.064 tone, din care seminţe, uleiuri, grăsimi 3. 736 t, laminate 988 de tone, fier vechi - 8.601 t şi cherestea - 1.257 t.

În aceeaşi perioadă, Portul Docuri a înregistrat un trafic de mărfuri de 13.518 tone, din care seminţe, uleiuri, grăsimi - 3.724 t, fier vechi - 5.111 t, maşini, utilaje şi echipamente - 397 de tone.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.