dcp100168 Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Un fost consilier susţine că transportul judeţean funcţionează ilegal de cinci ani* Lipsa autorizaţiilor de transport, tarifele majorate ilegal şi lipsa unei redevenţe sunt neregulile semnalate de fostul membru al Consiliului JudeţuluiŞtefan Gherasim, fost consilier judeţean şi director al Automobil Clubul Român (ACR), ameninţă cu acţionarea în instanţă a Consiliului Judeţului Galaţi şi sesizarea Camerei de Conturi, dacă preşedintele Nicolae Bacalbaşa nu va retrage, astăzi, de pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a aleşilor judeţeni, proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului de delegare de gestiune şi a tarifelor stabilite pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate. „Dacă nu se revine asupra acestui proiect, voi ataca hotărârea. S-a ţinut cont de nevoile operatorilor şi nu ale cetăţeanului”, acuză Ştefan Gherasim.Fostul consilier judeţean s-a autosesizat în urma articolului publicat de „Viaţa liberă”, pe data de 17 iulie, în care anunţam că s-au stabilit noile trasee de transport judeţean şi în care vă informam, totodată, cu privire la noile tarife practicate de operatori.Tarife dublate, dar redevenţă iocŞtefan Gherasim ne-a spus că noile tarife practicate de operatori şi acceptate de Consiliul Judeţului s-au dublat ilegal pe unele dintre trasee, deşi, conform legii, acestea pot fi majorate doar cu rata inflaţiei. Fostul consilier judeţean a oferit drept exemplu rutele Galaţi - Pechea - Cotoroaia, unde se constată o creştere de la 13 lei (cât a fost stabilită în anul 2009, printr-o hotărâre a CJ) la 23 de lei, Galaţi - Pechea - Adam (de la 11 lei la 23 de lei), Stoicani - Tuluceşti - Galaţi (de la 3,07 lei la 7,50 lei) şi nu numai. „Există norme de aplicare la tarife - 272/2008 ANRSC - în care, printre altele, specifică faptul că tarifele nu pot fi modificate decât cu gradul de inflaţie. Dacă operatorul constată că tariful nu este eficient, trebuie să facă o fundamentare economică şi cere mărirea. După ce apare o hotărâre a CJ, are dreptul să aplice tariful. Aceştia, în schimb, au mărit continuu tarifele după bunul plac, din 2009 şi până acum, fără să aibă o hotărâre în acest sens. Au şi recunoscut faţă de mine”, a afirmat Ştefan Gherasim.Fostul director al ACR nu se află însă la prima acţiune de a atrage atenţia conducerii Consiliului Judeţului Galaţi că a descoperit nereguli în ceea ce priveşte transportul public judeţean. În luna aprilie a acestui an Ştefan Gherasim a înaintat o petiţie către preşedintele CJ, însă răspunsul autorităţilor a fost că „activitatea de transport organizată la nivelul Consiliului Judeţului Galaţi s-a desfăşurat conform prevederilor legale, prin aplicarea corectă a actelor normative”. „Solicit măcar cu ocazia noilor atribuţii de trasee să se refacă programul de transport judeţean, să se emită hotărâre cu privire la taxele de autorizaţii şi să se elaboreze noul program de transport cu reguli precise de autorizare nu numai în interesul operatorilor, ci şi în interesul populaţiei. În contractele de dare în gestiune, solicit ca una dintre obligaţiile transportatorilor să fie contribuţia lor la amenajarea staţiilor de urcare şi coborâre din trasee, care sunt total necorespunzătoare. Un criteriu să fie şi tariful cel mai ieftin practicat pe distanţe şi un tarif unic (…) A sosit momentul calităţii şi siguranţei în transporturi”, se arată în petiţia transmisă conducerii CJ.Acuzaţii de fals în acteŞtefan Gherasim şi-a exprimat nemulţumirea şi cu privire la faptul că CJ i-a scutit pe operatorii de transport de plata unei redevenţe, în condiţiile în care Legile 51/2006 şi 92/2007 „spun clar că redevenţa este obligatorie”. „Că este de un leu sau de 10.000 de lei, este obligatorie. Cei de la CJ spun că operatorii nu trebuie să plătească redevenţă pentru că în lege au voie să folosească gratuit străzi, viaducte, podeţe şi mobilierul stradal, adică staţiile. Dar ei, în contractele de gestiune din urmă cu cinci ani, dar şi de acum, în afară de acestea, au trecut că au dreptul gratuit să folosească drumuri judeţene, naţionale şi europene. În aceste drumuri judeţene sunt investiţi bani de la bugetul statului, din impozitul meu şi al dumneavoastră, să le întreţină, iar aceşti operatori merg pe acolo gratis, când ei încasează bani? Acesta este fals în acte. Să spui într-un contract acest lucru, în care îl pui pe preşedinte să semneze şi pe consilierii judeţeni, când în afară de ce spune legea, tu pui lucruri anormale, este foarte grav. CJ trebuie să stabilească cuantumul de plată a redevenţei. Le-am spus celor de la Consiliu că îi chem în judecată. Ei semnează ca primarii”, ne-a declarat Ştefan Gherasim. Rămâne de văzut dacă reprezentanţii Consiliului Judeţului Galaţi vor supune votului astăzi proiectul de hotărâre contestat de fostul ales judeţean şi director al ACR.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Proiectul privind transportul judeţean a făcut cale întoarsă, după neregulile semnalate de fostul director al ACRNicolae Bacalbaşa, preşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, a retras, ieri, de pe ordinea de zi a şedinţei aleşilor judeţeni, proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului de delegare de gestiune şi a tarifelor stabilite pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate.Decizia şefului CJ de a nu mai supune votului acest proiect de hotărâre a venit ca urmare a numeroase nereguli semnalate de către fostul consilier judeţean şi director al Automobil Clubul Român (ACR), Ştefan Gherasim, în ediţia de ieri a „Vieţii libere”. Vă reamintim că fostul consilier a ameninţat cu acţionarea în instanţă a CJ şi sesizarea Camerei de Conturi, dacă instituţia publică nu va reveni asupra proiectului de hotărâre. Ştefan Gherasim a reclamat, printre altele, că tarifele practicate de operatori s-au majorat ilegal, dar şi faptul că aceştia au fost scutiţi de plata unei redevenţe, deşi legea prevede că aceasta este obligatorie.Conform informaţiilor noastre, proiectul privind noul program de transport va fi supus, din nou, unei analize, iar în luna august reprezentanţii CJ vor avea o nouă întrunire cu operatorii de transport.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now