Jump to content

Recommended Posts

Posted

Peste 1,3 milioane de lei dispăruţi la Consiliul Judeţului
* 534.744 de lei au mers în buzunarul marilor şefi de la Tancrad pentru lucrări care nu au fost executate niciodată la noul sediu CJ * Dirigintele de şantier nu a verificat cantităţile de lucrări executate * 620.588 de lei nu au mai ajuns în conturile bugetelor locale ale comunelor

Fost preşedinte al Consiliului Judeţului Galaţi şi actual parlamentar PP-DD, Eugen Chebac s-a şters pe frunte şi a mers mai departe după ce a adus un prejudiciu judeţului Galaţi de peste 1,3 milioane de lei numai în 2011, potrivit raportului Curţii de Conturi.
Noul sediu CJ miroase a putred
Aproape jumătate din suma abaterilor s-au strâns în controversata construcţie din ograda sediului CJ, de pe strada Eroilor, care urmează să găzduiască şedinţele consilierilor judeţeni. 534.744 de lei au mers în buzunarul marilor şefi de la Tancrad pentru nişte lucrări care nu au fost executate niciodată. Este vorba de „420 de metri pătraţi panouri despărţitoare lemn stratificat sau lucrări executate suplimentar în compensarea celor constatate lipsă, dar pentru care nu există dispoziţie de şantier şi nici documentaţie tehnică avizate de proiectantul lucrărilor. De asemenea, recepţia efectuată la terminarea lucrărilor nu reflectă realitatea efectuării lucrărilor de construcţii, potrivit prevederilor Contractului de lucrări nr. 7709/03.11.2010 şi ale Actului adiţional nr. 1/18.11.2011, încheiate cu S.C. Tancrad S.R.L. Galaţi”, se arată în raport.
La recepţia noului sediu de şedinţe, în 2012, la care, teoretic, a participat şi un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţie, fără să fi semnat ceva, comisia de recepţie nu a examinat toate lucrările, aşa cum au fost prevăzute în contractul şi actul adiţional încheiat între investitor şi executant, iar dirigintele de şantier nu a verificat cantităţile de lucrări executate.
„Nu există în toate cazurile acordul scris al beneficiarului/investitorului privind necesitatea lucrărilor suplimentare, cât şi renunţarea la unele lucrări. Lucrările suplimentare înscrise în situaţiile de lucrări, considerate de către constructor în compensarea celor constatate lipsă, nu au fost executate pe bază de dispoziţie de şantier avizată de proiectantul lucrărilor şi verificată de către un verificator de proiecte atestat în condiţiile legii, la fel şi în cazul lucrărilor la care s-a renunţat”, mai scriu inspectorii Curţii de Conturi.
Modificări după ureche
De altfel, noul preşedinte CJ, Nicolae Bacalbaşa, nu a prea ratat ocaziile prin care să puncteze că Eugen Chebac a făcut, în timpul construcţiei, multe abateri de la planul iniţial. „Această clădire este construită şi nu are autorizaţie de construire. Dirigintele de şantier a declarat că venea domnul Chebac şi domnul consilier Alexandru Teodorescu şi, ca şi Ceauşescu, dădeau ordine pentru modificări fără ca aceste lucruri să fie trecute într-un proiect modificat. Între timp s-a modificat faţada complet. Avem informaţii că faţada a fost modificată cu intervenţia firmei Melcret, în care era implicat unul din cele două personaje. Ilegalităţile sunt multiple. Oricum, această poveste este extrem de urâtă şi miroase a justiţie”, explica Bacalbaşa într-o şedinţă de Consiliu Judeţean a anului trecut.
Lucruri mici
Pe lângă usturătoarea poveste a clădirii noi, Curtea de Conturi a mai găsit şi alte nereguli. Instituţia nu a virat către bugetele locale ale comunelor suma de 620.588 de lei, reprezentând 50 la sută din taxele încasate pentru eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire. De asemenea, nu a efectuat în 2011 niciun control intern, asta probabil pentru că se ştia foarte bine ce se întâmplă în curte.
Când pute mortul, îl acoperi şi îi pui gheaţă, te faci că nu miroase, în speranţa că ceilalţi nu vor simţi nimic, dar iată că a damful a străbătut. Încasările veniturilor bugetului general nu au fost depuse la casieria instituţiei în perioada 2011-2012, iar sumele încasate din contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatelor de urbanism şi a taxei pentru avizul structurii de specialitate pentru emiterea autorizaţiilor de construire nu au fost virate în contul bugetului local al judeţului Galaţi.
Consiliul Judeţului nu a virat în contul bugetului de stat contribuţia pentru neangajarea persoanelor cu handicap, dar nici situaţia angajaţilor nu miroase a bine. „Nu au fost calculate, nu au fost reţinute şi nu au fost virate impozitul pe venit şi contribuţiile sociale obligatorii aferente sumelor plătite de entitate salariaţilor, funcţionari publici şi personal contractual, în perioada martie - aprilie 2011”, se mai arată în raport.

Nici în anii precedenţi prejudiciile de la bugetul local nu au lipsit. Dacă ne aducem aminte, în raportul pe 2010 al Curţii de Conturi, aceasta concluziona că în anul respectiv la CJ s-au înregistrat nereguli financiare de 69.991.059 de lei.

viata-libera.ro

Posted

Super tare declaratia lu' Spiderman... Citeaza pe unul care nu si-a facut meseria (asa cum e scris cu vreo doua randuri mai sus). Binenteles, marea ziarista nu a indraznit sa intrebe ceva. Cat despre cei sase sute si ceva de mii de lei - asa cum tocmai marea ziarista a scris - nu au disparut, pur si simplu nu au fost virati unor primarii.

Oricum, ani de zile Chebac a fost omu' bun. Acum, brusc, cei care au fost ani de zile in CJ descopera cat de malefic a fost. Cum nu au facut nimic atatia ani in CJ, nu se sesizeaza nimeni.

  • 4 months later...
Posted

Conducerea CJ a încheiat ilegal un contract de asistenţă juridică

Consiliul Judeţului riscă să fie sancţionat de Camera de Conturi Galaţi, după ce, în luna octombrie a anului trecut, a încheiat ilegal un contract de asistenţă juridică, pe o perioadă de un an de zile, în valoare de aproximativ 150.000 de lei, cu o casă de avocatură. Deşi legea prevede clar că instituţia poate achiziţiona servicii de consultanţă juridică doar cu acordul consilierilor judeţeni, conducerea CJ a ignorat acest aspect şi a decis, de la sine putere, să dea undă verde parafării contractului, pentru care instituţia trebuie să achite lunar aproximativ 12.400 de lei. Potrivit OUG 26/2012, privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare şi întărirea disciplinei financiare, autorităţile şi instituţiile administraţiei publice centrale şi locale nu pot achiziţiona servicii juridice de consultanţă, de asistenţă sau de reprezentare. În situaţii temeinic justificate, însă, achiziţionarea unor servicii de această natură se poate face „numai cu aprobarea consiliilor locale, consiliilor judeţene (…)”.

„O greşeală pe care ne-o asumăm”

O eventuală sancţiune aplicată Consiliului Judeţului de Camera de Conturi nu le dă, însă, emoţii aleşilor, care pun atribuirea ilegală a contractului pe seama unei „conjuncturi urgente”, deşi admit, cu jumătate de gură, că au încălcat legea. „Noi ne-am formulat deja punctul de vedere. Aşteptăm dispoziţia Curţii de Conturi. În funcţie de ceea ce va semnala Curtea de Conturi în raport, vom decide dacă vom ataca în instanţă decizia. A fost o conjunctură urgentă. Casa de avocatură deja ne reprezenta în câteva acţiuni şi, printre altele, datorită ei am reuşit să scăpăm de câteva corecţii financiare. De asemenea, pentru prima dată, Consiliul Judeţului a reuşit să obţină subvenţia de la APIA pentru Programul Lapte-Corn (…) Probabil va fi o sancţiune, dar ne-o asumăm”, ne-a declarat Costel Fotea, county-managerul CJ.
La rândul său, vicepreşedintele CJ Galaţi, Cornel Hamza, a precizat: „Colaborarea cu această casă de avocatură exista deja. Noi nu am făcut altceva decât să îl prelungim, cu bună credinţă. Ne reprezenta deja în procese, ne-a oferit şi consultanţă pe parte de achiziţii publice. Ne-a ajutat să întocmim caietele de sarcini pentru mai multe licitaţii.”
Pentru a intra în legalitate, conducerea CJ a încercat, în cadrul şedinţei ordinare de marţi, un artificiu legislativ: a supus votului un proiect de hotărâre care dădea dreptul instituţiei de a apela la servicii juridice externe. Chiar dacă a fost aprobat de majoritate, proiectul nu va scuti, însă, conducerea CJ de a răspunde în faţa legii pentru contractul încheiat în luna octombrie a anului trecut.

viata-libera.ro

  • 1 year later...
Posted

Abateri de peste un milion de euro la Consiliul Judeţului

* Până la finele acestui an, Consiliul Judeţului Galaţi este obligat de auditorii din cadrul Camerei de Conturi să intre în legalitate şi să recupereze mai multe sume de bani

Valoarea erorilor şi abaterilor descoperite de Camera de Conturi la nivelul instituţiei publice se ridică la fabuloasa sumă de 4.705.994 de lei. Controlul a fost efectuat de auditorii externi în perioada mai-iunie 2014 şi a vizat activitatea Consiliului Judeţului Galaţi pe anul 2013.

„Viaţa liberă” a intrat în posesia Deciziei nr. 60 din data de 28.07.2014 a Camerei de Conturi, în care sunt semnalate neregulile descoperite la nivelul instituţiei publice. „În urma misiunii de audit financiar, auditorii publici externi exprimă (...) faptul că modul de administrare a patrimoniului public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale, precum şi execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli nu respectă principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii, concluzie formulată având în vedere că valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate şi regularitate constatate (4.705.994 de lei) se situează peste pragul de semnificaţie (1.800.000 de lei)”, au subliniat auditorii din cadrul Camerei de Conturi.
Cele mai multe abateri, în valoare de 2.228.000 de lei, au fost generate de faptul că CJ nu a urmărit justificarea de către unităţile administrativ-teritoriale beneficiare a finanţărilor acordate din fondul de rezervă al instituţiei, referitor la utilizarea în totalitate a fondurilor în exerciţiul bugetar şi în scopul pentru care s-au aprobat, care să circumscrie stării de urgenţă care a stat la baza alocării sumelor şi, după caz, să se restituie finanţatorului sumele corespunzătoare situaţiei de fapt.
Camera de Conturi a descoperit o serie de abateri de la lege, în valoare de 1.268.988 de lei, şi în ceea ce priveşte sprijinul financiar acordat cultelor de instituţia publică. Potrivit auditorilor, Consiliul Judeţului „a efectuat plăţi mai mari faţă de cele cuvenite în baza reglementărilor legale, reprezentând sprijinul financiar acordat cultelor religioase pentru completarea drepturilor salariale ale personalului neclerical”.

De altfel, în cadrul şedinţei ordinare a aleşilor judeţeni, de la finele lunii iulie, consilierul judeţean Ion Ştefan a făcut un apel la responsabilitate, preocupare şi legalitate către conducerea Consiliului Judeţului în ceea ce priveşte cheltuirea banului public. „Dacă stăm să analizăm, constatăm că ceea ce am spus, de-a lungul timpului, privind distribuirea unor bani este confirmat, aproape în totalitate, de Curtea de Conturi. Asta înseamnă că nu am stat degeaba şi v-am vrut binele în toată această perioadă pentru a nu cade în abateri. Trag un semnal de alarmă, mai ales că, şi în trecut, chiar dacă s-au atacat în instanţă aceste decizii, ele s-au pierdut pe bandă. Trebuie să fim foarte atenţi cu ceea ce se întâmplă cu banul public. Modul în care se distribuie este cel puţin dubios, mai ales că foarte multe sume nu sunt justificate. Trebuie să găsim soluţii pentru a respecta legea”, a afirmat alesul PDL.
„Viaţa liberă” vă va prezenta, prin intermediul mai multor articole, principalele nereguli şi abateri de la lege descoperite de Camera de Conturi Galaţi.

viata-libera.ro

Posted

Amenzile încasate de CJ, în atenţia Camerei de Conturi/ Cine răspunde pentru sancţiunile achitate din bani publici?

Cele două amenzi civile, în valoare de 1.114.950 de lei, încasate de Consiliul Judeţului Galaţi din cauză că reprezentanţii instituţiei au refuzat să pună în aplicare o hotărâre judecătorească potrivit căreia CJ era obligat să-şi vândă apartamentele „chiriaşilor de lux”, cu sume cuprinse între 152 de lei şi 17.000 de lei, au ajuns în atenţia Camerei de Conturi. Auditorii din cadrul instituţiei au dispus, în urma controlului din perioada mai-iunie 2014, efectuarea unei analize la nivelul Consiliului Judeţului pentru a vedea dacă se face cineva vinovat de amenzile colosale încasate, dar plătite din bani publici, precum şi pentru a stabili întinderea prejudiciului adus bugetului local.
„Veţi analiza cauzele şi împrejurările care au condus la plata amenzilor civile şi amenzilor contravenţionale în anul 2013, precum şi răspunderea persoanelor care, prin activitatea lor, au determinat aplicarea sancţiunilor şi obligarea entităţii la plata acestora şi, în cazul în care veţi constata culpa acestora, veţi stabili întinderea prejudiciului adus bugetului local, inclusiv a majorărilor de întârziere aferente veniturilor bugetului local şi veţi lua măsurile legale pentru recuperarea acestuia. De asemenea, veţi dispune măsuri pentru evidenţierea corectă în contabilitate a amenzilor aplicate entităţii, potrivit situaţiei de fapt şi reglementărilor legale”, se arată în măsura impusă Consiliului Judeţului de către reprezentanţii Camerei de Conturi.
Costel Fotea, county managerul Consiliului Judeţului, ne-a confirmat că, în prezent, la nivelul instituţiei publice se află în desfăşurare o analiză cu privire la acest subiect. Totodată, reprezentantul CJ susţine că, din punctul său de vedere, instituţia a procedat corect. „Nu s-a precizat ceva important. Instanţa de la Constanţa a stabilit, în final, că apartamentele vor fi vândute în urma unei expertize tehnice, nu la preţul de deviz, aşa cum a decis instanţa de la Galaţi. Din punctul meu de vedere, nicio comisie nu poate să spună că se face cineva vinovat, pentru că nici instanţa de la Constanţa nu a menţinut vânzarea apartamentelor la preţ de deviz. Deci, am procedat corect. Dacă am fi respectat acea hotărâre şi am fi vândut la preţ de deviz, atunci Camera de Conturi ar fi spus că am creat prejudiciu”, ne-a spus Costel Fotea.
Pe lângă cele peste 1,1 milioane de lei, Camera de Conturi a cerut socoteală CJ şi pentru o amendă, în valoare de 35.000 de lei, încasată, în toamna anului trecut, de instituţie din partea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

viata-libera.ro

Posted

Consiliul Judeţului, prins din nou pe picior greşit. Încă o sumă de bani achitată fără acordul aleşilor

Consiliul Judeţului Galaţi a achitat ilegal 450.000 de lei Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, au descoperit auditorii din cadrul Camerei de Conturi, în urma controlului efectuat în perioada mai-iunie a acestui an. Banii, destinaţi finanţării activităţii Agenţiei, au fost alocaţi în anul 2012, fără ca şefii instituţiei să aibă un proiect de hotărâre în acest sens aprobat de aleşii judeţeni, aşa cum prevede legea. „Veţi supune aprobării Consiliului Judeţului Galaţi, în toate cazurile şi în termenul prevăzut de lege, cuantumul contribuţiilor financiare anuale la Fondul pentru dezvoltare regională, stabilite prin hotărâre a Consiliului de Dezvoltare Regională a Regiunii de Sud-Est, astfel încât plăţile ce vor fi efectuate să îndeplinească condiţiile de legalitate”, au transmis CJ auditorii Camerei de Conturi, termenul de realizare a măsurii fiind 31 decembrie.

viata-libera.ro

Posted

Consiliul Judeţului Galaţi a făcut PLĂŢI ILEGALE către cultele religioase

Aproximativ 1,2 milioane de lei a direcţionat ilegal, anul trecut, Consiliul Judeţului către cultele religioase, sub formă de sprijin pentru completarea drepturilor salariale ale personalului neclerical pentru 473 de persoane. Conform Camerei de Conturi, reprezentanţii Consiliului Judeţului Galaţi au încălcat legea „prin raportarea la nivelul salariului minim brut pe economie din perioada respectivă (750 de lei pe lună, valabil în intervalul ianuarie-iunie 2013 şi, respectiv, 800 de lei pe lună, în perioada iulie-decembrie 2013) şi nu la nivelul de referinţă de 600 de lei pe lună, aprobat prin lege”, au precizat auditorii Camerei de Conturi.

Valoarea abaterii a fost estimată la 1.268.988 de lei.

viata-libera.ro

  • 1 year later...
Posted

Un nou raport al Curţii de Conturi, alte nereguli constatate la CJ

Pe data de 14 august, Curtea de Conturi a României, prin Camera de Conturi Galaţi, a emis o decizie care are la bază auditul financiar realizat la Consiliul Judeţului Galaţi pentru anul trecut. Aşa cum era de aşteptat, şi în acest an au fost constatate nereguli în activitatea CJ. Fără a intra deocamdată în detaliile acestor abateri, punctăm faptul că specialiştii Curţii de Conturi au dispus nu mai puţin de 7 măsuri pe care Consiliul Judeţului trebuie să le ducă la îndeplinire până la finele acestui an pentru a intra în legalitate.

Reamintim că şi raportul de anul trecut al Curţii de Conturi (dat prin Decizia din 28 iulie 2014) dispusese 8 măsuri ce trebuia să fie duse la îndeplinire până cel târziu la finele anului 2014. Despre cum s-au luat sau nu s-au luat măsurile respective de către conducerea CJ am aflat din raportul pe care Curtea de Conturi i l-a trimis zilele trecute secretarului CJ, Paul Puşcaş. Spre exemplu, Curtea de Conturi atrăgea atenţia Consiliului Judeţului că în anul 2012 încheiase 6 contracte diferite pentru achiziţia prin încredinţare directă a unor servicii de proiectare pentru covoare bituminoase, cu o valoare cumulată de 325.755 le fără TVA, deşi aceste contracte aveau acelaşi obiect şi legea prevedea organizarea unei licitaţii. Curtea Conturi estimase o abatere în valoare de peste 530.900 lei şi, ca urmare, a sesizat DNA - Serviciul Teritorial Galaţi, printr-o adresă, încă din data de 7 august anul trecut. O altă abatere constatată anul trecut face referire tot la fapte din 2012, mai exact la aceea că CJ nu aprobase printr-o hotărâre valoarea contribuţiei financiare anuale la Fondul pentru dezvoltare regională (din care se finanţează activitatea ADR S-E), dar s-au făcut plăţi în sumă de 450.000 lei. Iniţial soluţia a fost ca suma să fie imputată celor găsiţi responsabili de producerea pagubei (doi angajaţi ai CJ), dar anul acesta s-a reuşit intrarea în legalitate. Nu acelaşi lucru se poate spune, însă, despre măsurile pe care Curtea de Conturi le ceruse anul trecut pentru înlăturarea unor nereguli referitoare la finanţarea comunelor din Fondul de rezervă al CJ în anii 2012 şi 2013. Mai exact, CJ nu solicitase comunelor justificări pentru cererile de finanţare şi nu verificase modul de utilizare a banilor. Şi vorbim aici de o sumă totală de 2.644.000 lei. CJ nu a reuşit să intre în legalitate până la finalul anului 2014 şi nici în ziua de azi nu s-a finalizat operaţiunea. Curtea Conturi scrie în raport că pe 16 iulie anul acesta mai erau de auditat 23 de localităţi finanţate în 2013 din Fondul de rezervă al CJ. Şi, iată, peste ce mai era de reparat după raportul de anul trecut, Curtea de Conturi mai vine cu 7 măsuri urgente.

monitoruldegalati.ro
Posted

CJ primeşte cartonaşe de avertisment de la Curtea de Conturi

Auditul Curţii de Conturi realizat la Consiliul Judeţului Galaţi pentru anul trecut scoate la lumină câteva abateri. Mai exact, 11.

Una dintre acestea se referă la faptul că CJ nu a finalizat procedura de preluare în domeniul public al judeţului a imobilului din Târgu Bujor unde funcţionează spitalul oraşului, deşi iniţiase procedurile în decembrie. În 2014-2015, CJ a alocat ilegal aceluiaşi spital suma de 345.610,11 lei, reprezentând transferuri din bugetul local pentru finanţarea cheltuielilor curente, suma de 50.000 de lei reprezentând finanţarea unor cheltuieli de capital, precum şi suma de 792.000 lei pentru investiţii în centrala termică şi reţele exterioare. Deşi au fost recepţionate în noiembrie 2014, clădirea centralei termice, reţelele exterioare şi centrala termică efectivă nu au fost înregistrate în evidenţele financiar-contabile ale CJ. Valoarea estimativă a abaterii constatate de Curtea de Conturi este de 1.910.972, 61 lei, din care 1.565.362,5 lei, reprezintă valoarea imobilului (clădire şi teren), bunuri care aparţin Consiliului Judeţului, dar nu au fost înregistrate în documentele financiar-contabile ale instituţiei. Suma de 345.610,11 lei reprezintă totalul valorii sumelor alocate prin transfer din bugetul CJ către spitalul localităţii, fără respectarea prevederilor legale.

Nereguli peste nereguli

La capitolul drumuri judeţene, în 2014, Consiliul Judeţului a decontat plăţi ilegale de 347.112 lei, reprezentând contravaloarea unor servicii de proiectare contractate cu peste 3% din valoarea investiţiei de bază, depăşind astfel plafonul prevăzut de lege. Astfel, la obiectivul de investiţii „Reabilitare drumuri judeţene - judeţul Galaţi”, în valoare de 12.652.084,16 lei fără TVA, conform Contractului de execuţie lucrări încheiat cu asocierea SC Lemacons SRL Galaţi & SC Cricons SRL Galaţi & SC Europroiect SRL Focşani, s-au achitat servicii de proiectare şi inginerie în valoare cumulate de 475.437 de lei, reprezentând 3,88% din valoarea lucrării, adică o plată suplimentară de 107.679 de lei fără TVA. În plus, deşi SC Consproiect SA are ca acţionar majoritar Consiliul Judeţului Galaţi, CJ a contractat anul trecut servicii de proiectare prin achiziţii directe de la alte firme, acordând contracte societăţii proprii doar în pondere de 1,77%. Valoarea estimativă a abaterii constatate este de 353.468 de lei, din care 279.929 de lei reprezintă plata nelegală a cheltuielilor cu serviciile de proiectare şi inginerie aferente realizării unor obiective de investiţii, care au depăşit standardul de cost legal. Pentru prejudiciul creat au fost calculate dobânzi şi penalităţi de întârziere în valoare de 6.356 de lei.

La programul „lapte-corn”, Consiliul Judeţului a recepţionat biscuiţi petit beurre de la firma SC Derpan SRL Smârdan, în valoare de 245.300,77 de lei, pe care ulterior i-a respins ca neconformi, însă, prin decizia instanţei a trebuit să achite societăţii reclamante suma datorată pentru produsele improprii respinse, la care s-au adăugat şi cheltuielile de judecată. Valoarea estimativă a abaterii constatate de către Curtea de Conturi este de 261.201,27 de lei, din care 245.300,77 lei contravaloarea biscuiţilor, 6.100 lei cheltuielile de judecată, 7.928,5 lei - suma aferentă cheltuielilor de executare şi cheltuielilor procedurale, 1.872 de lei - TVA.

Au mai fost constatate acordarea de sume ilegale pentru deplasări în străinătate ale personalului propriu ce depăşeau plafoanele legale, valoarea estimativă a abaterii constatate fiind de 2.535,78 de lei. Aceasta include diurna acordată ilegal, dobânzi de întârziere şi penalităţi de întârziere. 

Pentru servicii de întreţinere a instalaţiilor de aer condiţionat, centrală frigorifică şi instalaţii de încălzire, asigurate de către Getica SRL Galaţi, nu a existat un angajament legal. Raportul Curţii de Conturi apreciază valoarea abaterii constatate la suma de 258.648,88 lei, din care 190.653,02 lei reprezintă serviciile firmei, dobânzile de întreţinere se cifrează la 40.796,32 lei, iar penalităţile de întârziere reprezintă 21.197,54 lei.

Deplasările nejustificate ale preşedintelui CJ, Nicolae Dobrovici Bacalbaşa, au fost criticate de oponenţii politici, ultimul dintre aceştia fiind consilierul judeţean liberal Ion Ştefan, care s-a contrat cu preşedintele Bacalbaşa şi la ultima şedinţă a Consiliului Judeţului. „Abaterea” se cifrează, conform Curţii de Conturi, la valoarea de 13.215,95 lei. Suma este compusă din 12.516,96 lei - contravaloarea combustibilului consumat pentru deplasări efectuate cu încălcarea dispoziţiilor legale şi 699 lei - contravaloarea indemnizaţiei zilnice de delegare plătită nejustificat. Conform deciziei Curţii de Conturi, Consiliul Judeţului trebuie să remedieze „abaterile” constatate până în 31 decembrie 2015. Trebuie precizat însă că preşedintele Bacalbaşa a oferit o explicaţie proprie la aceste „abateri”, spunând că cei de la Curtea de Conturi nu vor să-i accepte decontarea deplasărilor în judeţ din timpul weekend-ului. Probabil că este adevărat şi asta, dar la fel de adevărat este că şeful CJ merge oriunde cu maşina CJ-ului. Spre exemplu, să nu credeţi că vineri, la alegerile din PSD, a mers cu taxiul sau pe jos... maşina CJ-ului era în faţa Teatrului Muzical şi colegii din presă s-au întrecut să o fotografieze.

monitoruldegalati.ro

Posted

Camera de Conturi, cu ochii pe călătoriile lui Bacalbaşa. "Deplasări în interes personal" şi "cheltuieli nejustificate"

  • Auditorii din cadrul instituţiei de control au estimat că valoarea abaterii depăşeşte 13.000 de lei
  • Din această sumă, 699 de lei constituie contravaloarea indemnizaţiei zilnice de delegare plătită nejustificat
  • Preşedintele CJ a contestat decizia

Preşedintele Consiliului Judeţului Galaţi, Nicolae Bacalbaşa, este acuzat de Camera de Conturi că, în anul 2014, a folosit maşina de serviciu, alimentată din bani publici, pentru o serie de deplasări în interes personal şi călătorii nejustificate. Auditorii din cadrul instituţiei de control au constatat, în urma verificărilor din vara acestui an, la sediul instituţiei publice, că anul trecut, Consiliul Judeţului „a efectuat cheltuieli nejustificate cu deplasarea preşedintelui Consiliului Judeţului Galaţi şi conducătorului auto desemnat de acesta în sumă de 13.215 de lei, reprezentând valoarea combustibilului consumat şi, respectiv, a indemnizaţiei zilnice de delegare, în condiţiile în care din documentele întocmite şi prezentate spre decontare au rezultat următoarele deficienţe: deplasări efectuate în interes personal, fără legătură cu activitatea entităţii (ex. Delegarea conducătorului auto, în data de 10.10. 2014, pentru ridicarea premiului special oferit de Uniunea Scriitorilor – Filiala Iaşi pe anul 2013), utilizarea mijloacelor de transport din parcul auto al entităţii publice pentru realizarea de deplasări în zilele nelucrătoare, fără a se aproba necesitatea, oportunitatea şi caracterul legal al efectuării deplasării (ex. Parcurgerea unui număr de 54 de kilometri pe zi în datele de 4 şi 5 ianuarie 2014, adică sâmbătă şi duminică, deşi activitatea entităţii a început în data de 6 ianuarie 2014)”.

Totodată, Camera de Conturi Galaţi arată, în Decizia nr. 21 din 14 august 2015, că „decontarea cheltuielilor de deplasare s-a făcut deşi documentele justificative prezentate nu au îndeplinit, în anumite cazuri, condiţiile de legalitate şi de regularitate necesare, după cum urmează: în ordinele de deplasare din data de 08.04.2014, 01.08.2014, 05.11.2014, 10.11.2014 şi 25.11.2014 nu s-a specificat scopul deplasării şi nu au fost semnate, ci doar ştampilate, de către reprezentanţii legali sau de persoanele împuternicite ale instituţiei publice din localitatea de destinaţie ordinele de deplasare din datele de 29.05.2014, 20.08.2014 şi 26.09.2014”.

În acelaşi timp, auditorii Camerei de Conturi au constatat că în data de 17.07.2014, s-au întocmit şi decontat cheltuieli de deplasare (consum de carburant şi indemnizaţie zilnică de delegare) în baza unor perechi de ordine de deplasare duble: două ordine de deplasare (preşedinte şi conducător auto) în care nu s-a menţionat locul deplasării, care poartă ştampila Ministerului Sănătăţii - Secretar de stat, dar fără a fi semnate de persoana împuternicită din instituţia respectivă şi care au înscrise orele 06,00 pentru plecare şi orele 21,30 pentru sosire şi, respectiv, alte două ordine de deplasare (preşedinte şi conducător auto) cu destinaţia Bucureşti, ştampilate la Ministerul Sănătăţii - Direcţia Generală Infrastructură şi Aparatură Medicală, însă fără a fi semnate de reprezentantul legal al instituţiei respective sau de o altă persoană împuternicită de acesta, care au înscrise, ca interval de deplasare a delegaţilor, orele 06,00 pentru plecare şi orele 22,30 pentru sosire.

Conform auditorilor din cadrul Camerei de Conturi Galaţi (structura locală a Curţii de Conturi a României), „valoarea estimativă a abaterii constatate este de 13.215 lei, din care suma de 12.516 lei constituie contravaloarea combustibilului consumat pentru deplasări efectuate cu încălcarea dispoziţiilor legale în materie, iar suma de 699 de lei constituie contravaloarea indemnizaţiei zilnice de delegare plătită nejustificat”.

„Punct de vedere greşit” şi contestaţie

Subiectul a fost abordat şi în cadrul şedinţei de la finele lunii august a aleşilor judeţeni, de către consilierul PNL Ion Ştefan, care l-a întrebat pe Nicolae Bacalbaşa dacă va da banii înapoi şi i-a cerut să precizeze unde s-a deplasat cu maşina de serviciu. În replică, preşedintele Consiliului Judeţului a afirmat că a contestat decizia Camerei de Conturi şi aşteaptă să vadă cum se va soluţiona acţiunea sa.

„Nu există o asemenea problemă. S-a considerat că deplasările în judeţ sâmbăta şi duminica reprezintă deplasări nejustificate. Doamna şefă a Curţii de Conturi a zis că contactul meu cu judeţul trebuie făcut numai în cadrul audienţelor, punct de vedere care pentru mine este greşit. Este o funcţie de demnitar cu program nenormat. Am făcut contestaţie. Să vedem cum se va rezolva contestaţia. Din punctul meu de vedere este chiar foarte fericit dacă eu devin un funcţionar cu program fix, pentru că într-adevăr a bate judeţul sâmbăta şi duminica, cum l-am făcut la început, este destul de obositor. Să vedem dacă consideră chestiunea asta. Din ce am aflat eu, din alte surse, este un punct de vedere care nu se justifică, dar rămâne să se pronunţe conducerea acestei structuri”, a declarat Nicolae Bacalbaşa.

Verificări extinse şi în perioada de prescripţie

Camera de Conturi a solicitat Consiliului Judeţului ca, până pe data de 31 decembrie, să verifice toate ordinele de deplasare decontate în perioada de prescripţie pentru a constata „realitatea şi corectitudinea datelor înscrise în acestea, inclusiv a sumelor decontate în baza acestora şi, după caz, veţi proceda la stabilirea întinderii prejudiciului creat prin plata nejustificată a cheltuielilor de delegare (...) prejudiciu la care se vor adăuga beneficiile legale nerealizate şi pentru care veţi dispune măsurile legale care se impun”.

viata-libera.ro

Posted

Consproiect este a Consiliului Judeţului Galaţi, dar contractele au mers la alţii! Ce a descoperit Camera de Conturi

  • "Nu putem să-i favorizăm", susţine conducerea judeţului

Camera de Conturi a constatat în urma controlului din această vară că, deşi are în subordine o societate specializată în servicii de proiectare - Consproiect (aflată în insolvenţă, în prezent), Consiliul Judeţului a ales să ofere contracte prin încredinţare directă pentru servicii de proiectare unor entităţi din exterior.

„Deşi SC Consproiect SA Galaţi, având acţionar majoritar Consiliul Judeţului Galaţi, are ca obiect de activitate prestarea de servicii de proiectare, se constată că în anul 2014 UATJ Galaţi a contractat servicii de proiectare prin achiziţii directe de la alţi prestatori, atribuind contracte propriei societăţi doar în pondere de 1,77 la sută din totalul serviciilor de proiectare contractate, entitatea verificată nefăcând dovada solicitării de oferte din partea propriei societăţi pentru a constata dacă aceasta are posibilitatea de a efectua în condiţii de eficienţă prestaţiile solicitate”, precizează auditorii Camerei de Conturi în Decizia nr. 21/14.08.2015.

În raportul Curţii de Conturi se mai arată că persoanele cu putere de decizie din cadrul Consiliului Judeţului nici măcar nu au demonstrat „preocuparea pentru rentabilizarea activităţii propriei societăţi care, în perioada 2010-2013, a înregistrat pierderi, cu atât mai mult cu cât interesul Consiliului Judeţului, ca entitate publică, ar trebui să fie îndreptat spre eficienţa utilizării banului public, inclusiv prin luarea în calcul a unei activităţi profitabile a societăţilor din subordine conducătoare de dividente”.

Deconturi nelegale

Auditorii Camerei de Conturi au descoperit aceste nereguli odată cu verificarea mai multor contracte privind servicii de proiectare încheiate între CJ şi o serie de societăţi private. Conform acestora, în anul 2014, „entitatea (CJ n.r.) a decontat (plătit) nelegal suma de 347.112 lei, reprezentând contravaloarea serviciilor de proiectare contractate (studii de teren, expertiză, documentaţie pentru avizarea lucrărilor de intervenţii) peste nivelul maxim prevăzut de lege de trei la sută din valoarea investiţiei de bază la obiectivul de investiţii „Reabilitare drumuri judeţene – judeţul Galaţi, în valoare de 12.652.084 lei (fără TVA), conform Contractului de execuţie lucrări nr. 8658/20.10.2014 încheiat cu asocierea SC Lemacons SRL Galaţi & SC Cricons SRL Galaţi & SC Europroiect SRL Focşani, pentru care s-au achitat servicii de proiectare şi inginerie în valoare cumulată de 475.437 de lei, ceea ce reprezintă 3,88 la sută din valoarea lucrării, adică o plată suplimentară de 107.679 lei, fără TVA”.

Totodată, Camera de Conturi a constatat că CJ a achitat nejustificat către SC Expert Proiect 2002 SRL Bucureşti 172.250 de lei (fără TVA), peste nivelul de trei la sută din valoarea investiţiei de bază reprezentând lucrări de reabilitare a unor drumuri judeţene. Auditorii au menţionat totodată că „serviciile de expertiză tehnică nu au fost cuprinse în devizele generale aprobate de instituţie”.

Consilierul judeţean Simona Hapeci a cerut, la ultima şedinţă a aleşilor judeţeni, conducerii Consiliului Judeţului o informare cu privire la starea în care se află societăţile Consproiect, Drumuri şi Poduri şi Parcul de Soft, la care CJ este acţionar majoritar sau unic.

Rămâne de văzut dacă până la şedinţa din luna septembrie conducerea CJ se va conforma, căci solicitări în acest sens au mai fost, însă au rămas fără răspuns.

„Nu putem favoriza, căci intrăm în altă zonă” 

Marian Vicleanu, vicepreşedintele Consiliului Judeţului, susţine, în schimb, că, spre deosebire de anii trecuţi, societatea Consproiect beneficiază de o mai mare atenţie din partea instituţiei publice, în subordinea căreia se află. Conform vicepreşedintelui CJ, „fabrica de proiecte” a Consiliului se ocupă, în prezent, de lucrări care ţin atât de CJ, cât şi de entităţi din alte judeţe. „Ei funcţionează ca orice societate comercială. S-a înţeles greşit că trebuie să avem o altă relaţie cu ei. Nu putem să îi favorizăm, pentru că intrăm într-o altă zonă. Ca orice societate normală, trebuie să intri pe piaţă, să te baţi pentru lucrări. Spre exemplu, eu dacă am şapte oferte şi am una mai bună, evident că o aleg pe cea bună. Aici intervine regula pieţei”, ne-a declarat Marian Vicleanu.

Acesta a precizat că reprezentanţii Consproiect pregătesc o informare cu privire la situaţia societăţii, ca urmare a solicitării consilierului Simona Hapeci.

viata-libera.ro

Posted

Diurne mai mari decât ar fi trebuit, la Consiliul Judeţului Galaţi

Consiliul Judeţului Galaţi a decontat mai mulţi bani pentru diurna personalului decât prevede legea, potrivit auditului Curţii de Conturi. „Entitatea a decontat nelegal suma de 1.869,88 de lei, reprezentând contravaloarea indemnizaţiei zilnice de deplasare în străinătate a personalului propriu, la nivelul maxim prevăzut de lege, în condiţiile în care pentru fracţiunile de timp care nu depăşesc 12 ore diurna se acordă în proporţie de 50 la sută din valoarea stabilită pentru fiecare ţară pentru care are loc deplasarea, astfel încât au fost încălcate dispoziţiile art.7, alin. (1)-(3) din H.G. nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare ale art.5, alin. (1) din O.G. nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 120, alin. (7) şi art.120, alin. (2) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în raportul instituţiei de control.

Potrivit raportului Curţii de Conturi, valoarea abaterii de care s-a făcut vinovat Consiliul Judeţului în acest caz este de 2.535 de lei, din care suma de 1.869 de lei constituie valoarea diurnei acordată fără respectarea prevederilor legale, suma de 399 de lei este aferentă dobânzilor de întârziere, iar suma de 266,36 de lei reprezintă penalităţi de întârziere aferente prejudiciului creat.

viata-libera.ro

Posted

Cheltuieli controversate la Consiliul Judeţului Galaţi. Întreţinerea aparatelor de aer condiţionat a făcut gaură în buget

Plăţile făcute de către reprezentanţii Consiliului Judeţului în contul serviciilor de întreţinere pentru aparatele de aer condiţional ale instituţiei, centrala frigorifică şi instalaţia de încălzire au ajuns în atenţia Camerei de Conturi. Auditorii au constatat, în urma controlului din vara aceasta, că nu mai puţin de 190.655 de lei au fost achitaţi de instituţie fără a avea la bază un contract de prestări servicii sau o comandă.

„În perioada 2012-2014, a achitat SC Getica SRL Galaţi contravaloarea serviciilor de întreţinere pentru aparate de aer condiţionat, centrală frigorifică şi instalaţie de încălzire, în sumă de 190.655 de lei, în lipsa unui angajament legal încheiat (ex: contract de prestări de servicii sau comandă) din care să rezulte o obligaţie de plată din fonduri publice, iar documentele justificative pentru efectuarea plăţii prezentate de entitate auditului (factură, situaţie de lucrări lunară şi proces-verbal de recepţie) nu asigură (certifică) respectarea principiilor bunei gestiuni financiare, în special ale economiei şi eficienţei cheltuielilor (...)”, precizează auditorii din cadrul Camerei de Conturi.

Potrivit acestora, valoarea estimativă a abaterii constatate este de 258.648 de lei, din care suma de 190.655 de lei reprezintă contravaloarea serviciilor de întreţinere a instalaţiei de aer condiţionat plătite fără respectarea integrală a prevederilor legale referitoare la angajarea cheltuielilor din fonduri publice, suma de 40.796 de lei constituie dobânzi de întârziere, iar suma de 21.197 de lei este aferentă penalităţilor de întârziere.

Reprezentanţii CJ trebuie astfel ca, până pe data de 31 decembrie, să stabilească întinderea prejudiciului şi să dispună măsuri pentru recuperarea acestuia.

viata-libera.ro

  • 1 year later...
Posted

Camera de Conturi trage semnalul de alarmă: abateri de sute de mii de lei la Consiliul Judeţean Galați

  • Angajaţilor le-au fost acordate ilegal sporuri pentru condiţii periculoase şi vătămătoare de muncă
  • Instituţia a plătit nejustificat peste 100.000 de lei la televiziunea de partid şi este obligată să recupereze banii
  • Nereguli în ceea ce priveşte consumul de carburant

Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi iese din nou „şifonat” după controlul Camerei de Conturi, care a descoperit şi semnalat, în urma auditului din vara acestui an, numeroase nereguli în ceea ce priveşte modul în care au fost cheltuiţi banii publici şi nu numai.

Contract „nejustificat” cu familia deputatului Pâslaru

Consiliul Judeţean a plătit, anul trecut, nejustificat, peste 100.000 de lei televiziunii patronate de familia deputatului Florin Pâslaru, a concluzionat Camera de Conturi, după ce a luat la bani mărunţi contractul din 2015 încheiat între instituţie şi postul local de televiziune TV Galaţi. Auditorii au precizat, în Decizia nr. 23/03.08.2016, că CJ „a angajat şi a plătit, fără justificarea necesităţii şi oportunităţii, contravaloarea unor servicii de promovare pe postul local de televiziune TV Galaţi, prin difuzarea în direct şi în reluare a şedinţelor Consiliului Judeţean şi a unor mese informative/mese rotunde (…) Serviciile contractate nu au vizat comunicarea din oficiu a unor informaţii de interes public, pe care entitatea era obligată prin lege să le aducă la cunoştinţa opiniei publice”, arată reprezentanţii Camerei de Conturi. Mai mult, aceştia menţionează în raport că CJ a înregistrat, cu propria aparatură, toate şedinţele forului deliberativ al Galaţiului, redate ulterior în procesele-verbale ale şedinţelor, „documente care ar fi putut fi puse la dispoziţia solicitanţilor de informaţii de interes public, fără a mai fi nevoie şi de alte demersuri ale entităţii în acest sens”. Consiliul Judeţean este obligat de către Camera de Conturi ca, până la finele acestui an, să stabilească întinderea prejudiciului şi să ia măsuri pentru recuperarea acestuia. Asta înseamnă că instituţia ar putea cere banii înapoi firmei patronate de familia deputatului Florin Pâslaru.

Consiliul Judeţean a încheiat încă din anul 2009 contract cu TV Galaţi pentru difuzarea şedinţelor forului „legislativ”. În anul 2012, pentru doar câteva luni, contractul pentru difuzarea şedinţelor CJ a fost atribuit unei alte televiziuni locale. Mai târziu însă, după alegerile locale, când Chebac a părăsit fotoliul de preşedinte, contractul a continuat să fie încredinţat postului TV Galaţi.

300.000 de lei pentru sporuri acordate ilegal

Nu mai puţin de 307.797 de lei a plătit ilegal instituţia publică, din anul 2010 şi până în urmă cu doar câteva luni, angajaţilor Consiliului, pentru sporuri de calculator (de 10 la sută din salariul de bază) şi de antenă (de 15 la sută din salariul de bază), arată raportul Camerei de Conturi. La această sumă se mai adaugă alte 39.269 de lei, acordate unora dintre angajaţi în urma unor calcule salariale eronate. Conform Deciziei Camerei de Conturi, Consiliul Judeţean trebuie să dispună, până la data de 31 decembrie 2016, „măsurile legale pentru încetarea acordării sporurilor de condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă, precum şi pentru recalcularea sporurilor aferente salariilor de bază ale personalului care nu a mai beneficiat de salarii de merit, astfel încât salariile angajaţilor să respecte dispoziţiile legale în vigoare". De asemenea, se va stabili "întinderea prejudiciului rezultat din plata nelegală a sporurilor de condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă şi, respectiv, din stabilirea eronată a sporului de vechime şi a celorlalte sporuri la salariul de bază, în cazul personalului care a beneficiat de salariu de merit până în anul 2010 şi veţi lua măsurile legale de recuperare a acestuia, inclusiv a beneficiilor legale nerealizate".

Carburantul, din nou cu semnul întrebării

Consumul de carburant de la nivelul instituţiei a fost verificat, şi de această dată, de către auditorii Camerei de Conturi, care au descoperit, din nou, o serie de nereguli. „În perioada 2014 - 2016, entitatea nu a gestionat corect documentele justificative privind cantităţile aprovizionate, evidenţa lunară a stocului, precum şi consumul lunar de carburant pentru un număr de trei autovehicule din dotare (…) neconcordanţa dintre numărul mai mare de kilometri parcurşi şi înregistraţi la bordul autovehiculelor respective şi numărul mai mic de kilometri completaţi în foile de parcurs întocmite de conducătorii auto în intervalul 02.01.2014 - 15.06.2016, diferenţa constatată însumând 3.670 de km, care conduce la concluzia neautorizării de către conducerea entităţii a deplasărilor pe distanţa respectivă şi, implicit, la înregistrarea unor documente justificative nereale privind consumul de carburant”, precizează raportul instituţiei de control. Valoarea estimativă a abaterii constatate este de 8.227 de lei.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean ne-au comunicat că au înaintat contestaţie către Curtea de Conturi a României, solicitând revocarea constatărilor Camerei de Conturi Galaţi, întrucât, susţin aceştia, „deciziile sunt netemeinice şi nefondate”. Până la sfârşitul săptămânii trecute, contestaţiile nu fuseseră soluţionate.

viata-libera.ro

Posted

Laptele, cornul şi fructele elevilor, gestionate defectuos, acuză Camera de Conturi

Laptele, cornul şi merele şcolarilor au ajuns, cel puţin pe hârtie, şi la elevii care au absentat de la cursuri o întreagă zi. Mai mult, Consiliul Judeţean Galaţi a efectuat o serie de plăţi nelegale pentru fructele distribuite copiilor în şcoli, din cauză că a depăşit bugetul prevăzut pentru programul social, a descoperit Camera de Conturi, în urma controlului din acest an. „În perioada 2014-2015, în mod nejustificat, entitatea a acordat şi elevilor care au fost absenţi de la cursuri, pe toată durata zilei, cantităţile de produse prevăzute în cadrul Programului privind acordarea de produse lactate şi de panificaţie pentru elevii din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de patru ore şi Programului de încurajare a consumului de fructe proaspete în şcoli, ceea ce a condus la plata nelegală a sumei de 11.503 lei, reprezentând contravaloarea acestor produse alimentare (lapte, corn, mere)”, precizează auditorii Camerei de Conturi, în Decizia nr. 23/03.08.2016.

Reprezentanţii instituţiei de control au mai arătat că, în aceeaşi perioadă, au fost efectuate „plăţi peste limitele prevăzute prin hotărâri de guvern” în cadrul Programului de încurajare a consumului de fructe în şcoli. „Pentru plata acestui program au fost utilizate sume din alte surse de finanţare (ex. bugetul propriu al judeţului Galaţi) decât sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată alocate prin hotărâre de Guvern. Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură - Filiala Judeţeană Galaţi i-a fost solicitată rambursarea unor sume care nu au fost finanţate din bugetul de stat, ci din bugetul local al judeţului Galaţi, aceste sume fiind ulterior virate bugetului de stat. Valoarea estimativă a abaterii constatate este de 1.844.449 de lei, din care suma de 1.357.455 de lei este aferentă sumelor plătite din bugetul propriu al judeţului Galaţi, şi nu din bugetul de stat, cum ar fi fost corect, iar suma de 642.182 de lei reprezintă plăţi nelegale ca urmare a depăşirii bugetului programului social”.

Consiliul Judeţean este obligat ca, până la finele anului, să ia măsuri pentru recuperarea prejudiciului. Şi în acest caz, Consiliul Judeţean a făcut contestaţie.

viata-libera.ro

  • 1 year later...
Posted

Un angajat al CJ, pus la plată de Camera de Conturi

Un angajat al Compartimentului Informatizare din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi s-a ales cu o „sancţiune” de peste 7.500 de lei, după controlul de anul trecut al Camerei de Conturi.

Auditorii instituţiei de control au descoperit că CJ a făcut nejustificat plăţi către Telekom, pentru o serie de posturi telefonice neutilizate ori inactive, iar către Orange - plăţi efectuate la un nivel superior celui contractat. Auditorii Camerei de Conturi au estimat că abaterea se ridică la 17.000 de lei şi au cerut conducerii Consiliului Judeţean să stabilească întinderea prejudiciului şi recuperarea acestuia, „inclusiv dobânzile şi penalităţile de întârziere sau majorări de întârziere”. Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, ne-a declarat că instituţia s-a conformat şi a dus la îndeplinire măsurile dispuse de auditori. Potrivit Biroului de Presă al CJ, unui angajat al Compartimentului de Informatizare i s-a imputat suma de 7.585 de lei şi există un angajament de plată în acest sens, iar pentru diferenţa de bani, până la aproximativ 17.000 de lei, s-au făcut facturi de stornare de către operatorul de telefonie.

Aceasta este singura abatere descoperită de auditorii Camerei de Conturi Galaţi la Consiliul Judeţean, iar rezultatele controlului surprind, în condiţiile în care, în anii trecuţi, instituţia de control descoperea abateri de sute de mii de lei. Este pentru prima dată, în ultimii ani, când nu mai „plouă” cu nereguli şi prejudicii în sarcina Consiliului Judeţean Galaţi, după controalele Camerei de Conturi.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.